🔸راهکارهای قرآن برای مدیریت فضای مجازی اسلامی
حجتالاسلام محمد کهوند، استاد حوزه و دانشگاه:
🔹دشمنان بر فضای مجازی سلطه دارند و برای این سرویسها هر کاری که میخواهند انجام میدهند. اما باید بدانیم این مسئله برخلاف آموزش قرآن کریم است که میفرماید: «وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا».
🔹قرآن ما را دعوت میکند که در این زمینه کارهای علمی و فنی انجام بدهیم و ورود داشته باشیم؛ آنجایی که میفرماید: «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ»؛ این مسئله که فقط در حوزه جنگ سخت و ساخت سلاح نظامی نیست.
🔹با راهاندازی شبکه ملی اطلاعات در عین اینکه ارتباطمان را با دنیا حفظ میکنیم همچون چین و کره جنوبی استقلال عمل هم به دست خواهیم آورد.
#فرهنگ
🌐 yon.ir/FJNPn
🆔 @vasael_ir
🔸صحیفه سجادیه؛ سندی راهبردی برای تأسیس یک نظام حقوقی مستقل
حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد ارسطا در نشست علمی «برداشتهایی از رساله حقوق امام سجاد»:
🔹یک نکته مهم این است که شیوه تعامل ما با متون حقوقی در زمان حاضر بر اساس همان چارچوبی که در کشورهای با نظام رومی ـ ژرمنی و یا نظام کامن لاو ثابت است، شکل گرفته است.
🔹اگر میخواهیم مفاهیم حقوقی را از نگاه اسلام به درستی دریافت کنیم باید این مفاهیم را در چارچوب نظام حقوقی اسلام فهم کنیم .
#حقوق
🌐 yon.ir/m4z6f
🆔 @vasael_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رهبرانقلاب:به برخی آقایان که اعتراض داشتند گفتم اگر فلسفه را از قم بردارید کسانی درجاهای دیگر متصدی تدریس فلسفه میشوند که صلاحیت آنرا ندارند.
#مبانی
🆔 @vasael_ir
🔸موزه دین و دنیا" همه ابعاد فقه را در نظر گرفته است
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح زاده در مراسم افتتاحیه موزه دین و دنیا:
🔹این موزه یک رسانه است و اگر در به کارگیری این ابزار در جهت درست عقب بمانیم، بی شک مورد هجوم فرهنگی قرار خواهیم گرفت.
🔹علت اینکه در حال حاضر بسیاری از میراث گرانبهای علمای گذشته از دست مان رفته است، همین بی توجهی به رسانه موزه است.
#فرهنگ
🌐 yon.ir/TlFhz
🆔 @vasael_ir
پایگاه فقه حکومتی وسائل
🔸ضرورت شناخت فقیه تمدنی از پیشینه تمدن ها گزارشی از کرسی ترویجی «شاخصههای اجتهاد تمدن ساز» - بخش د
🔸سکولاریسم دینی در سایه قانونی کردن فقه
گزارشی از کرسی ترویجی «شاخصههای اجتهاد تمدن ساز» - بخش پایانی
حجت الاسلام و المسلمین رهدار در کرسی ترویجی «شاخصههای اجتهاد تمدن ساز»:
🔹اجتهاد تمدنی دوسویه است البته سهم تأثیر و نقطه عزیمت حرکت با مقلَد است.
🔹وجه به بحث مقاصد الشریعه یکی از همان نظامهای شاخص ارزشگذاری است که استاد الویری فرمودند که آن شاخصهها کجاست.
#مبانی
🌐 yon.ir/MCt35
🆔 @vasael_ir
🔸جامعه سازی در علوم انسانی نیازمند اجتهاد فرآیندی است
حجتالاسلام والمسلمین واسطی در نشستی با موضوع «جایگاه علوم انسانی در جامعهسازی»:
🔹برای مدیریت کلان اجتماعی نیاز به بسته تکمیلی است که در بخش مبانی در فقاهت و روش درعلم اصول فقه نیاز به تکمله است تا در مقیاس کلان از آیات و روایات استنباط محتوا شود.
🔹روش ما این است تا بر اساس قواعد علمی و علم اصول فقه در اجتهاد بتوانیم از آیات و روایات یک معنای متناسب با جامعه سازی و تمدن سازی به دست بیاوریم.
#مبانی
🌐 yon.ir/P5xyO
🆔 @vasael_ir
🔸دیدگاه علامه حلی درباره "حکومت" در زمان غیبت
#پوستر
#اندیشه_سیاسی_علما - 4
🌐 yon.ir/DciOF
🆔 @vasael_ir
🔸حجاب، اجباری یا اختیاری؟ مسأله ما نیست
سرکار خانم زهرا عسگری در یادداشتی نوشت:
🔹اقتضای حکومت بر الزامِ اتباع خود، امری بدیهی و معقول است.
🔹به جای پرسش از چرایی وجود قانون باید به چگونگی وجود قانون فکر کرد.
🔹مسأله پوشش در زمره حقوق مدنی است و سادهترین شاهد آن هم این است که تمامی جوامع در قبال این مسأله، قانون دارند.
#فرهنگ
🌐 yon.ir/gb0h3
🆔 @vasael_ir
🔸هنوز ظرفیت فرهنگی اسلام درباره خانواده را احصاء نکردهایم
حجت الاسلام والمسلمین پیروزمند در نشست «بررسی آسیب های اجتماعی با محوریت؛ خانواده و آسیب های اجتماعی»:
🔹استفاده از ظرفیت های اسلامی در باب صیانت از خانواده و روابط خانوادگی و همچنین استفاده از ابزارهای مهندسی شده دینی، در چارچوب روابط و تقابلات اجتماعی، قطعاً می تواند بسیاری از معضلات و ناهنجاری های موجود را برطرف نماید.
🔹حفظ هویت اسلامی ایرانی و حفظ ارزش های تأکید شده دینی در گرو این مطلب است که آسیب های اجتماعی در جامعه اسلامی ایران به حداقل ممکن برسند.
🔹 اسلام مخالف حضور بانوان در محیط های اجتماعی نیست، اما می بایست در این زمینه، اولویت بندی های صورت بپذیرد.
#جامعه
🌐 yon.ir/OiwYx
🆔 @vasael_ir