🔸کفویت در ازدواج امری مطلق نیست / این سنت را درگیر حاشیه کردهایم
حجتالاسلام والمسلمین# قوامی:
🔹بنابر این اگر می گوییم حاکمان وظیفه اصلی را دارند پس باید مقدمات را فراهم کنند به گونه ای که هیچ کس مجرد باقی نماند و اگر فردی مایل به ازدواج است و شرایط اش را دارد از آن محروم نشود، لذا اسلام این وظیفه را به دوش حاکمان گذاشته است.
🔹سیاری از نمادهای فرهنگی نابهنجار ناشی از آن است که امر ازدواج خوب و ایده آل در جامعه اجرا نمی شود. البته بحث کفویت وجود دارد و یک مساله عرفی است
🔹با اشاره به برخی دخالت های نابجا خانواده ها در زندگی زوج ها، خاطرنشان کرد: باید به دو نفر که زیر یک سقف رفته اند و می خواهند یک عمر زندگی کنند، فرصت داد.
🌐 yon.ir/DVBv5
🆔 @vasael_ir
🔸امام علی عليه السلام :
🔹اَلصّلاةُ حِصْنُ الرَّحْمنِ وَ مَدْحَرَةُ الشَّيطانِ
🔹نماز، دژ محكم خداوند مهربان و وسيله راندن شيطان است
📚غررالحكم، ح ۲۲۱۳
🆔 @vasael_ir
🔸ﺗﺤﻠﻴﻞ ﭼﺎﻟﺶﻫﺎی #ﺟﺮﻳﻤﻪ_ﺗﺎٔﺧﻴﺮ ﺗﺎٔدﻳﻪ در #ﺑﺎﻧﻜﺪاری_ﺑﺪون_رﺑﺎ و اراﺋﻪ راﻫﻜﺎر ﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻦ
🔹ﭘﺮﺳﺶ اﺻﻠﻲ ﻣﻘﺎﻟﻪ اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ آﻳﺎ ﻣﻲﺗﻮان ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻇﺮﻓﻴﺖﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد در ﻓﻘﻪ ﺑﻪ راﻫﻜﺎري دﺳﺖ ﻳﺎﻓﺖ ﻛﻪ ﺿﻤﻦ ﺣﻞ ﻣﻌﻀﻞ ﻣﻄﺎﻟﺒﻪﻫﺎي معوق و داﺷﺘﻦ ﻛﺎراﻳﻲ ﻣﻨﺎﺳﺐ، ﺷﺒﻬﻪ ﺷﺮﻋﻲ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ؟
🔹ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﻴﺶ رو درﺻﺪد اﺳﺖ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش ﺗﺤﻠﻴﻠﻲ و ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ و ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻓﻘﻪ اﻣﺎﻣﻴﻪ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﻲ اﻳﻦ ﻓﺮﺿﻴﻪ ﺑﭙﺮدازد ﻛﻪ راﻫﻜﺎر ﺗﺮﻛﻴﺒﻲ ﺟﺎﻳﺰه ﺧﻮشﺣﺴﺎﺑﻲ و اﻋﻤﺎل ﺗﻌﺰﻳﺮات ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ، ﺑﺴﺘﻪ ﺳﻴﺎﺳﺘﻲ ﻣﻨﺎﺳﺒﻲ ﺑﺮای ﺣﻞ ﻣﻌﻀﻞ ﻣﻄﺎﻟﺒﻪﻫﺎي ﻣﻌﻮق اﺳﺖ.
🔹اﻳﻦ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﺎ ﺑﻪ ﻛﺎرﮔﻴﺮي از دو اﺑﺰار ﺗﺸﻮﻳﻘﻲ و ﺗﻨﺒﻴﻬﻲ ﺑﻪﻃﻮر ﻣﻮازی و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻨﺎﺳﺐ از ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﻃﻼﻋﺎتی ﺳﻮاﺑﻖ ﺗﺴﻬﻴﻼتی ﻧﻈﺎم ﺑﺎﻧکی ﻣﻲﺗﻮاﻧﺪ ﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻦ ﻣﻨﺎﺳبی ﺑﺮاي ﺟﺮﻳﻤﻪ ﺗﺄﺧﻴﺮ ﺗﺄدﻳﻪ ﺑﺎﺷﺪ.
🔹ﺑﻪﻃﻮري ﻛﻪ ﺿﻤﻦ داﺷﺘﻦ ﻣﺰﻳﺖﻫﺎي راﻫﻜﺎرﻫﺎی ﭘﻴﺸﻴﻦ، دﺷﻮاریﻫﺎ و ﭼﺎﻟﺶﻫﺎی آﻧﻬﺎ را ﻧﻴﺰ ﺑﻪ کمترین ﺣﺪ ﺑﺮﺳﺎﻧﺪ.
🌐 vasael.ir/0003hE
🆔 @vasael_ir
🔸امام کاظم علیه السلام :
🔹جاهِدْ نَفْسَكَ لِتَرُدَّها عَن هَواها، فإنَّهُ واجِبٌ علَيكَ كجِهادِ عَدُوِّكَ؛
🔹براى بازداشتن نفْس خود از خواهشهايش با آن مبارزه كن كه مبارزه با نفْس، همچون مبارزه با دشمنت، بر تو واجب است.
📚تحف العقول، ص۳۹۹
🆔 @vasael_ir
✅ کانال علمی تخصصی طلاب حوزه های علمیه از #مقدمات تا #اجتهاد
💠 آموزش علوم حوزوی از ابتدا
💠 آشنایی با منظومه فکری امام، رهبری، علامه طباطبایی و شهید مطهری
💠 #مشاوره_مجازی
💠 الگوی تولید علوم انسانی
💠 کتابخانه دیجیتال
💠 تدریس #ادبیات_کاربردی
💠 اخلاق و عرفان
💠 تبیین #مهارت_های_تحصیل_علم
💢با ما همراه شوید 👇👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1705705472C63999eac19
🔸پرداختن به مسائل #حقوق_بشری وظیفه حوزه است
حجتالاسلام #مهدی_فیروزی:
🔹حوزه و عالمان دینی باید وارد این موضوعات حقوق بشری شوند و کمیسیون حقوق بشر هم میتواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند؛ از جمله ارتباط میان حوزه و اداره حقوق بشر وزارت خارجه و بخش حقوقی قوه قضائیه باید منسجمتر و بیشتر شود.
🔹آشنایی طلاب و روحانیت با مباحث حقوق بشری ضروری است، زیرا گاهی اظهارنظرهایی در مسائل میشود که نشان میدهد فلان بزرگوار با ادبیات آن موضوع حقوقی آشنا نیست.
🔹ضمن اینکه باید مجمعی متشکل از صاحبنظران حوزوی مستقلا یا زیر نظر بخشی از حوزه تشکیل و مسائل مرتبط را رصد کنند.
🔹درست است که مباحث حقوق بشری گاهی به سیاستزدگی مبتلا شده است، ولی برای نظام اسلامی پسندیده نیست که وضعیت حقوق بشر در کشور ما در کنار سودان و سومالی و ... مورد ارزیابی قرار گیرد.
🔹چه کسی باید تعارضات ظاهری حقوق بشر را با فقه مرتفع کند آیا جایی غیر از حوزه میتواند متولی این کار باشد لذا عالمان دینی باید این رسالت تاریخی را انجام دهند.
🌐 vasael.ir/0003i0
🆔 @vasael_ir
🔸 #یادداشت | بررسی مشروعیت فعالیتهای غیر مولد اقتصادی از دیدگاه شهید صدر
🔹شهید صدر در تبیین نظریه توزیع پس از تولید در مکتب اقتصادی اسلام پس از بررسی احکام و روایاتِ مربوط به معاملات، یک اصل کلیدی و زیربنایی استخراج کرده و معتقد است این اصل، یک اصلِ مکتبی است و یک چارچوب نظری حاکم بر اقتصاد اسلامی است.
🔹آن اصل زیربنایی و مکتبی این است که: «درآمد تنها بر اساس انجام کار در ضمن یک طرح استوار است و کارِ انجام شده، توجیه کننده اصلی و یگانه برای دستیابی صاحب آن به پاداش است و هر فردی که در این میان کاری انجام ندهد، درآمدش توجیه شرعی ندارد.»
🔹ایشان در مقام استدلال بر این اصل کلیدی، به روایات متعددی ـ از جمله روایاتی که اجاره کردن خانه یا زمین را با هدف اجاره دادن به دیگران و کسب سود از این واسطهگری جایز نمیدانند ـ استناد کرده است.
🔹ممکن است چنین به نظر برسد که فعالیتهای تجاری هم نوعی واسطهگری و دلالی است و سودِ حاصل از آنها تنها به دلیل تفاوت در قیمت خرید و فروش کالاهاست؛ بنابراین بر اساس دیدگاه شهید صدر تجارت را نمیتوان یک فعالیت مولد اقتصادی نامید.
🔹شهید صدر در پاسخ به این اشکال میگوید: «انتقال ثروت از جایی به جای دیگر در بسیاری از موارد منفعتی تازه میآفریند چرا که سبب ایجاد دسترسی برای خریداران میشود. بنابراین داد و ستد و انتقال مالکیت نیز از شاخههای تولید به شمار میرود.»
📝 مهدی مظهر
🌐 vasael.ir/0003hJ
🆔 @vasael_ir
🔸امام کاظم علیه السلام :
🔹جاهِدْ نَفْسَكَ لِتَرُدَّها عَن هَواها، فإنَّهُ واجِبٌ علَيكَ كجِهادِ عَدُوِّكَ؛
🔹براى بازداشتن نفْس خود از خواهشهايش با آن مبارزه كن كه مبارزه با نفْس، همچون مبارزه با دشمنت، بر تو واجب است.
📚تحف العقول، ص۳۹۹
🆔 @vasael_ir
🔸کتاب حجت الاسلام والمسلمین #ارسطا اثر برگزیده سال شد
🔹کتاب «نظام حقوق بشر اسلامی» از محصولات مرکز پژوهشی مبنا، به عنوان کتاب برگزیده سال ستاد حقوق بشر اسلامی قوه قضائیه انتخاب شد.
در دیباچه این اثر ارزشمند آمده است:
🔹کتابی که پیش رو دارید، گامی متواضعانه است که در راستای فراهم ساختن این زمینه علمی برداشته شده است.
🔹در این کتاب که حاصل تدریس مبانی فقهی اعلامیه اسلامی حقوق بشر برای گروهی از طلاب و دانشجویان میباشد نگارنده کوشیده است هر یک از مواد این اعلامیه را بر اساس موازین فقهی مذهب شیعه مورد بررسی قرار دهد.
🔹شیوه طرح مباحث، همان شیوه استدلالی و اجتهادی است و سعی شده از تفصیل ملال آور و ایجاز خلل آور پرهیز گردد.
🌐 vasael.ir/0003iH
🆔 @vasael_ir
🔸ضرورت تبدیل فقه به گزارههای اخلاقی / نگاهی بر هویت زن و زنانگی از دیدگاه اسلام
#برقعی در گفتوگو با #وسائل:
🔹برای شناخت هویت زنانگی در واقع ما دو روش را می توانیم داشته باشیم، روش برون دینی و روش درون دینی. در این زمینه، در بین جامعه شناسان نوعا دو دیدگاه مطرح است.
🔹گاهی اوقات هویت زنانگی را ناشی از فقط تفاوت فیزیکی زن و مرد می دانند و در مقابل دیدگاه دیگری هم وجود دارد که تفاوت مرد را فقط در شرایط اجتماعی، فرهنگی و تاریخی می دانند.
🔹با توجه به منابع شرعی، برداشت ما این است که اسلام هویت زن را با توجه به تفاوتهای فیزیکی و بدنی موثر از شرایط فرهنگی و تاریخی هم لحاظ کرده است.
🔹در دین اسلام از نظر اشتراکات انسانی بین زن و مرد هیچ تفاوتی وجود ندارد و آیات فراوانی در خلقت و اشتراک گذاری بین آنها وجود دارد. نظام خلقت، نظام احسن است و لازمه این نظام احسن خلقت وجود دو جنس مخالف زن و مرد است.
🌐 yon.ir/Va9tS
🆔 @vasael_ir
🔸 امام باقر علیه السلام :
🔹 إنَّ أشَدَّ النّاسِ حَسرَةً يَومَ القِيامَةِ عَبدٌ وَصَفَ عَدلاً ثُمَّ خالَفَهُ إلى غَيرِهِ.
🔹 حسرتمندترين مردم در روز قيامت، بنده اى است كه سخن از عدالت گويد و با ديگران خلاف آن عمل كند.
📚 بحارالأنوار: ص78، ص179
🆔 @vasael_ir
🔸تعزیر مالی جایگزین جریمه #دیرکرد بانکها شود
حجت الاسلام والمسلمین #موسویان در گفتوگو با #وسائل:
🔹بانكي كه بدهكارش به موقع بدهي خود را ندهد خسارت ديده است، اينجا ميتوانند قانون ديگري بگذرانند كه بخشي از جرايم حاصل از اين عمل جهت جبران خسارتهاي وارده بر بانكهايي كه از اين محل متضرر شدهاند به آنها داده شود.
🔹يعني نهاد حاكميت جهت جبران بخشي از آن جرايم را بدهد؛ مانند اينكه بخشی از جرایمی که برای كشف مواد مخدر ميگيرند را به عنوان حق كشف به پليس منطقه ميدهند.
🔹اين روش را خوشبختانه دو سال پيش مركز تحقيقات اسلامي مجلس در قم، با دفاتر مراجع نامهنگاري كرد كه قصد داريم در طرح جديد مجلس به جاي وجه التزام اين را قرار دهيم، نظر خود را بفرماييد؟ سه جلسه از دفاتر مراجع دعوت كرد، محصول آن جلسات به يك استفتاء خلاصهاي تبديل شد، خدمت مراجع فرستاده شد، اكثر مراجع جواب دادند.
🔹بنده براي اينكه این ديدگاه خوب تبيين و ترسيم شود، آن را به مقالهاي تبديل كردم كه در سال 95 يا 96 در مجله «اقتصاد اسلامي» با عنوان «تعزير مالي يا جريمه حكومتي» چاپ شده است؛ آنجا استفتائات مراجع هم آمده است؛ اگر مجلس همت كنند و اين طرح تصويب شود، اين مشكل برطرف ميشود.
🌐 vasael.ir/0003hZ
🆔 @vasael_ir
🔸حربه جدید غرب؛ تغییر نظام با حمله به ساختارهای #جنسی
⭕️نشست «هم اندیشی کنشگران امر جنسی» جستاری پیرامون #زیست_جنسی ایرانی اسلامی با حضور ۴۰ نفر از فعالان این عرصه شامل مستندسازان، کنشگران اجتماعی، اعضای هیأت علمی مراکز آموزش عالی و متخصصان این حوزه برگزار شد.
آنچه در ادامه میخوانید سر فصل مباحث مطرح شده در این نشست است👇👇👇
🔹سکسوالیتی جایگزین خانواده در غرب
🔹غلبه همجنس گرائی نتیجه انفعال فرهنگی است
🔹رابطه فرازناشوئی امروز در جامعه پیامد است نه مسأله
🔹سکسوالیته از طریق تخیل میتواند انتقال پیدا کنند
🔹چرا با وجود ازدواج درصد خیانت در حال افزایش است؟
🔹راهکارهای مقابله با بحرانهای جنسی
مشروح این خبر:
🌐 vasael.ir/0003iX
🆔 @vasael_ir
🔸 #یادداشت_اختصاصی | نباید تمایلات شخصی را در بحث فقهی دخالت داد
پاسخ حجت الاسلام والمسلمین #اسلامی به حجت الاسلام #سروش_محلاتی:
🔹همین آقایی که میگوید از خلاف اجماع نهراسید، در جایی از یکی از آثار علمی که مربوط به #رهبر_معظم_انقلاب است، اشکال گرفته که حرف ایشان خلاف #اجماع علماست. در صورتی که خودش اعتقاد داشته از مخالفت اجماع نباید بترسیم ولی اینجا مخالفت با اجماع را تقبیح می کند.
🔹آقای سروش محلاتی گفت زمینه انحراف فقه یکی آن است که مقهور فتاوای فقهای پیشین باشیم که در اصطلاح بدان گویند «وحشة الانفراد» و بعد از مرحوم آیت الله #اردبیلی تمجید کرده است که ایشان آزاد اندیش بود و وحشتی از انفراد نداشت.
🔹مخصوصاً دخالت این تمایلات در بحث فقهی را میتوانید در مطالبی که درباره شخصیتها گفتهاند ببینید. یکجا از مرحوم آیت الله #مؤمن با لسان تعریض به عنوان فقیهی در رده حاکمان نام میبرد که خود این تعبیر نشان میدهد که گویا آلوده شدن به سیاست منقصتی برای او بوده است.
🔹جای دیگر از شخصیتی چون #هاشمی_رفسنجانی که بیش از همه غور در سیاست داشت آنچنان تجلیل میکند و برای او نظریه سازی میکند که خیلی عجیب است.
🔹میگوید ضابطه حکومت اسلامی به نظر بعضی از افراد وجود حاکم شرع یعنی فقیه عادل با احراز صلاحیتهاست و بس و دیگر بقیه امور اهمیتی ندارد و به نظر بعضی تقید به احکام فقهی ملاک است چه فقیه عادل باشد و یا نباشد ولی به نظر آیت الله #هاشمی ضابطه آن است که حکومت پایبند به آرمانها و اهداف باشد حتی اگر در شرایطی حکمی را کنار بگذارد.
🔹اینجا بنده عرض میکنم تقابل این سه قول خودش نوعی بیاساس حرف زدن است؛ اصلاً جوری بحث فقهی ضایع شده که انسان به یاد حرف خود ایشان میافتد که میگفت بالاتر قرار دادن #ولایت نسبت به #عدالت، #لجن_مالی فقه است. حالا با حرف خود این آقا چه کار کنیم که فقه را دارد ضایع میکند و به دیدگاه سازی روی آورده است، بدون وجود هیچ شاهدی برای هر یک از سه دیدگاه.
🔹چه طور شده که آیت الله هاشمی یا آیت الله اردبیلی در رده حاکمان یاد نمیشوند و چه طور شده که راجع به بالاتر بودن ولایت از عدالت نمیپرسند که کدام عدالت؟ #عدالت به ملاک عقل و عقلا و عرف یا به ملاک شرع؟ مگر ما نمیگوئیم «والمعروف ما امرتم به».
🔹لااقل باید پرسید ولایت معصوم را میگویید یا غیر معصوم و در غیر معصوم #محدوده_اطاعت تا کجاست؟ بحث علمی کار میبرد ولی #شعار_دادن برای #کف_زدن دیگران کاری ندارد. چه رسد که قائل بدان حرف هنوز پیدا نشده است.
ادامه مطلب:
🌐 vasael.ir/0003ij
🆔 @vasael_ir
🔸 امام باقر علیه السلام :
🔹 إنَّ أشَدَّ النّاسِ حَسرَةً يَومَ القِيامَةِ عَبدٌ وَصَفَ عَدلاً ثُمَّ خالَفَهُ إلى غَيرِهِ.
🔹 حسرتمندترين مردم در روز قيامت، بنده اى است كه سخن از عدالت گويد و با ديگران خلاف آن عمل كند.
📚 بحارالأنوار: ص78، ص179
🆔 @vasael_ir
🔸عوامل موثر بر ایجاد و توسعه شبکه بازار #اقتصاد_جنسی
#وحید_ارشدی:
🔹تفریح طلبی سبب تقویت بازار نامشروع میشود چراکه حوزه تفریح افراد تعریف و مشخص نمیشود و برنامه ای در این زمینه نیست بنابراین سیستمهای نامشروع وارد این عرصه میشوند.
🔹روشنفکران و غرب گرایان جامعه به دنبال جامعه آزاد بدون مرز هستند و از این مسیر برای خود نان آوری می کنند و در نهادهای قدرت قرار میگیرند و به این کارها به صورت نانوشته مقبولیت و مشروعیت میبخشند.
🔹بر این اساس ازدواجهای محدودی هم اتفاق میافتد زوجین مهارت لازم را ندارند؛ بنابراین زندگیهای مشروع تضعیف می شود و بازار روابط نامشروع را تقویت میکنند.
🔹در بازار تبلیغات نباید از زنان استفاده شود، اما در حال حاضر در صدا و سیمای ملی این کار را انجام می دهد چراکه منافع آن سیاستمدار به این امر گره خورده و جامعه این امر را پسندیده و واکنش نشان نداده است.
🔹بازاهای پوشاک و لوازم آرایشی نیز بازار نامشروع را تقویت میکند؛ هر چقدر بازار مشروع قویتر باشد بازار نامشروع تضعیف خواهد شد.
🌐 vasael.ir/0003ip
🆔 @vasael_ir
🔸نگاهی به دروس خارج و درس گفتار های فقه
🔹فقه امر به معروف |مشروعیت اعمال قدرت در امر به معروف با تمسک به دلیل تاسی(آیت الله شب زنده دار )
🌐 yon.ir/Ju5s3
🔹فقه القضا | استناد به دلیل عقل برای اثبات اصل عدم ولایه القضاء(آیت الله حبیبی تبار )
🌐 vasael.ir/0003it
🔹فقه الاجتماع | تبیین اجماع بر فهم و کارکرد آن در فقه(آیت الله مبلغی)
🌐 vasael.ir/0003ii
🔹فقه القضا | تجدید نظر خواهی از حکم قاضی ماذون جایز است(حجت الاسلام والمسلمین ارسطا)
🌐 vasael.ir/0003hu
🆔 @vasael_ir
🔸نگاهی به #تربیت_جنسی و تحوّلات دوران #نوجوانی
حجت الاسلام #فاطمی_نسب کارشناس ارشد مشاوره اسلامی در گفتوگو با #وسائل:
🔹اولین قدمی که والدین در این راه باید بردارند، این است که ظهور این میل را در فرزندان خود بپذیرند و در این زمینه، بدون شرم زدگی و با تلقی طبیعی بودن این میل با او گفتوگو کند.
🔹والدین میتوانند به فرزندان خود بگویند، که آنها متوجه نیاز فرزندشان هستند و اینکه پسر نوجوان یا دختر نوجوان، توجهش به جنس مخالف جلب شود؛ یا در دلش به فرد خاصی علاقه مند گردد، امری طبیعی است.
🔹شاید به یقین بتوان گفت که بسیاری از مشکلات نوجوانان و مشکلات والدین با آنها، در همین مرحله حل میشود؛ زیرا نوجوان با دیدن پذیرش والدین، دیگر اصراری بر قبولاندن این امر، به آنها ـ با انجام دادن رفتارهای نا به هنجار ـ نخواهد داشت.
🔹فردی که قصد دارد لاغر شود اگر سر سفره بسیار رنگینی قرار گیرد؛ که در آن انواع غذاهای لذیذ قرار دارد، احتمال اینکه بتواند خود را کنترل کند و چیزی نخورد خیلی ضعیف و تقریباً محال است؛ مگر اینکه انگیزه خیلی قوی یا اراده محکمی داشته باشد. این مسئله در مورد همه نیازها؛ به ویژه نیازهای جسمی؛ صادق است.
🔹نوجوانی که امکان ازدواج برای او فراهم نیست؛ اگر بدون هیچ کنترلی، مناظر تحریک کننده را ببینند آیا میتوان از او انتظار داشت که خود را کنترل کند؟ مسلماً در چنین شرایطی، کنترل غیر ممکن یا بسیار سخت است. بنابراین باید چارهای اندیشید و راههای کنترل میل جنسی را به نوجوانان آموزش داد.
🌐 vasael.ir/0003iT
🆔 @vasael_ir
🔸امام سجاد علیه السلام :
🔹حُجُّوا وَ اعتَمِرُوا تَصِحَّ أبدانُكُم و تَتَّسِع أرزاقُكُم؛
🔹حجّ و عمره به جاى آريد تا بدنتان سالم و روزيتان فراخ شود.
📚 الكافى: ج۴، ص۲۵۲
🆔 @vasael_ir
هدایت شده از پایگاه فقه حکومتی وسائل
🔸ویژگیهای کتاب بیانیه نامه
🔹کتابی با ۱۷۰ صفحه در قطع رقعی
🔹 دارای فهرست تفصیلی و ترتیبی
🔹 در صفحات زوج کتاب، متن اصلی بیانیه گام دوم انقلاب درج شده است.
🔹در صفحات فرد و در مقابل متن اصلی بیانیه رهبر انقلاب، دسته بندی و نمودار مطالب وجود دارد.
🔹در انتهای کتاب حدود ۹۰ صفحه، فهرست الفبایی طراحی شده است که در حدود ۲۰۰۰ موضوع الفبایی و نمایه استخراج شده است.
🔹مولف روح الله ولی ابرقویی؛ انتشارات مشهور
🔹 قیمت کتاب ۲۸ هزار تومان
📞 تماس جهت تهیه کتاب
۰۹۱۹۶۶۶۳۶۷۸
🌐 yon.ir/bBBry
🆔 @vasael_ir