فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 بعضیا توی بهشت کنار امام حسین (ع) هستند بعضیا هم ۷۰۰ سال یه بار جلوهی حضرت رو میبینن؛ کجای بهشتیم؟ کجای کاریم؟
Ostad_Raefipour_Zarfiyathay_Tamadon_Sazi_Ashoura_Jalase_26_99_06.mp3
11.4M
🔊 استاد #رائفی_پور
📝«ظرفیت تمدن سازی عاشورا-جلسه ٢٦»
📅 ١شهریور ١٣٩٩ - تهران-هیئت سید الشهدا
Ostad_Raefipour_Zarfiyathay_Tamadon_Sazi_Ashoura_Jalase_27_99_06.mp3
12.49M
🎤 استاد #رائفی_پور
📝«ظرفیت تمدن سازی عاشورا-جلسه ۲۷»
📅 ۲ شهریور ١٣٩٩ - تهران-هیئت سید الشهدا
🍃 احَبَّ اللهُ مَن اَحَبَّ حُسَینا ؛ یعنی خدا به مقداری ما را دوست دارد که ما امام حسین را دوست داریم . چه قدر دوستش دارید❓
📚بحار ج43 ص261
Ostad_Raefipour_Zarfiyathay_Tamadon_Sazi_Ashoura_Jalase_28_99_06.mp3
11.28M
🔊 استاد #رائفی_پور
📝«ظرفیت تمدن سازی عاشورا-جلسه ٢٨»
📅 ٣ شهریور ١٣٩٩ - تهران-هیئت سید الشهدا
🔅 #امام_صادق علیه السلام:
✍️ منْ سَرَّهُ أَنْ يَكُونَ عَلَى مَوَائِدِ النُّورِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَلْيَكُنمِنْ زُوَّارِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ علیهما السلام
🔴 هر کس دوست دارد روز قیامت، بر سر سفرههای نور بنشیند باید از زائران امام حسین علیه السلام باشد.
📚 بحارالانوار،جلد ۹۸ صفحه ۷۲
🔅 #امام_حسین علیه السلام:
✍️ النَّاسَ عَبِيدُ اَلدُّنْيَا وَ اَلدِّينُ لَعْقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ يَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَايِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلاَءِ قَلَّ اَلدَّيَّانُونَ
◾️مردم بندهی دنيايند و دين، چيزی است که بر زبانشان میچرخد و تا وقتی زندگیهاشان به خوبی میگذرد، دم از دين میزنند. پس هر گاه با بلا آزموده شوند، دينداران اندک میشوند.
📚 بحار الأنوار، جلد ۷۵، صفحه ۱۱۶
هدایت شده از دشمن شناسی
51.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
Ostad_Raefipour_Zarfiyathay_Tamadon_Sazi_Ashoura_Jalase_29_99_06.mp3
12.2M
🔊 استاد #رائفی_پور
📝«ظرفیت تمدن سازی عاشورا-جلسه ٢٩»
📅 ٤ شهریور ١٣٩٩ - تهران-هیئت سید الشهدا
🏴 امام رضا علیه السلام:
☑️ ای پسر شبیب! اگر بر حسین علیه السّلام به قدری گریه کنی که اشکهایت بر چهره ات جاری شود، خداوند همه گناهانت را که مرتکب شدهای میآمرزد؛ کوچک باشد یا بزرگ، کم باشد یا زیاد.
📚امالی صدوق، ص١١٢
Ostad_Raefipour_Zarfiyathay_Tamadon_Sazi_Ashoura_Jalase_30_99_06.mp3
12.79M
🔊 استاد #رائفی_پور
📝«ظرفیت تمدن سازی عاشورا-جلسه ٣٠»
📅 ٥ شهریور ١٣٩٩ - تهران-هیئت سید الشهدا
💢تاسوعا چه روزی بود؟
✅امام صادق ( علیه السلام ):
تاسوعا روزی است که در آن روز، امام حسین و اصحابش را محاصره کردند و ابنمرجانه و عمربنسعد به جهت زیادی لشکر خود #اظهار شادمانی میکردند و در این روز حسین را تنها و غریب یافتند و دانستند که دیگر یاوری به سراغ او نخواهد آمد و اهل عراق او را یاری نخواهند کرد.
📚سفینه البحار - جلد ۲ - صفحه ۱۲۳
✍️بعد از واقعه عاشورا حدودا 3 مرتبه 3 گروه به ندای #هل_من_ناصر امام حسین علیه السلام(بخوان اَيْنَ عمار) لبیک گفتند :
🔹- گروه اول توابین بودند
همانهایی که روز عاشورا و قبل از آن سکوت کردند همگی قیام کردند تقریبا همه کشته شدند 5000 نفر
*« ولی #دیر_شده_بود »* .
🔹 - گروه دوم مردم مدینه بودند
بعد از عاشورا قیام کردند همگی کشته شدند حدود 10000 نفر یزید گفت لشکری که به مدینه حمله کند 3 روز جان و مال و ناموس مردم مدینه برایش حلال است آورده اند اهل بیت امام سجاد(ع) را در این زمان از مدینه خارج کردند،در یک صحرا، تا در مدینه شاهدجنگ نباشند. ولشکریان جنایتکاریزیدازهیچ جنایت وخیانتی کوتاهی نکردند و 10000 نفرهم شهید شدند.
*« اما #دیر_شده_بود »* .
🔹 - گروه سوم مختار بود که بعد از جنگهای فراوان و کشته شدن حدود 15000 نفر شکست خورد و حدود 7000 نفر هم از اسرا گردن زده شدند . مجموعا حدود 20000 نفر کشته شد
*«اما #دیر_شده_بود»* .
مردمی که در مدینه هنگام خروج امام حسین علیه السلام همراهیش نکردند و مردمی که هنگام ورود امام حسین علیه السلام به کوفه کمکش نکردند ،
همه بعد ها به کمک امام رفتند
*«ولی #دیر_شده_بود»* .
💥امام سجاد هم استقبال خاصی از این حرکتها نمی کردند
*«چون #دیر_شده_بود»* .
👈حدود 35000 نفر کشته شدند
*«اما #دیر_شده_بود»* .
✍️خیلی فرق هست بین آن 72 نفری که به موقع به یاری امامشان رفتند
با این 35000 نفری که بعد از شهیدشدن امام حسین(ع)قیام کردند .
👈ما باید مراقب باشیم
از امام خودمان عقب نیفتیم .
✍️الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ، وَالْمُتَاَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ وَاللّازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ،
👈هر که بر ایشان تقدم جوید از دین بیرون رفته و کسى که از ایشان عقب ماند به نابودى گراید.
🍃والسلام علي من اتبع الهدي.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 زهرا (س)در مجالس شما شرکت میکنه
اهل بیت(ع) عاشق مجالس شما هستند!
🏴 خدا کند که این توجه و ارادت ما نسبت به اهل بیت در ما باقی بماند.
اهل مکه و مدینه هم نعمت ولایت و اهل بیت را داشتند؛ ولی در روایات آمده است که آنها از نعمت ولایت قدردانی نکردند، لذا به عجمها منتقل گردید.
خدا کند ما ان را مفت از دست ندهیم.
❤️ آیت الله بهجت (ره)
🔻 معنایی متفاوت از : عاشورا و تاسوعا 🏴
☑️ چرا روز شهادت امام حسین (ع) و یارانش را عاشورا گفته اند؟
بیشتر اهل لغت این تصور را دارند که چون عشر و عاشر از یک ریشه اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده پس عاشورا یعنی دهم محرم. همین طور تاسوعا. اما نظر ديگری هم هست
اما این معنا به دلایلی اشتباه است:
۱- آیا واژه عاشورا برای دهم ماههای دیگر نیز بکار میرود؟
یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟
۲- آیا اگر امام حسین مثلا در یازدهم محرم شهید می شد آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟
۳- آیا قبل از این واقعه به دهم محرم عاشورا و نهم محرم تاسوعا گفته می شده است؟
در هیچ منبعی حداقل در مورد تاسوعا چنین چیزی وجود ندارد.
۴- در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود.
اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند.
مثلا در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می شوند:
اول –ثانی- ثالث- رابع .... و یا اولا –ثانیا- ثالثا- رابعا و... چنانچه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده پذیر باشند. یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ نمود مثل ثامونا – سابوعا
اما می بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی کنند.
لذا نمی توانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند. و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند.
🔹 عِشر (به کسر عین) و عِشرت, به معنای معاشرت و مصاحبت است. مُعاشر (به ضم میم) یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت می باشد .
خداوند متعال می فرماید:
وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ (نسا ۱۹) - با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید.
عشیر یعنی همدم و رفیق
وَ لَبِئْسَ الْعَشِیرُ (حج۱۳) - چه بد دوستی انتخاب کرده اند و چه بد معاشر و رفیقی است.
العاشور از ریشه عِشر به کسی گفته می شود که معاشرت خصلت او باشد.
العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می شود و افراد میل معاشرت خود را به کسی که مورد نظر است عرضه میکنند.
✅ و عاشوراء مبالغه است از میل به معاشرت. یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام به شدت بالا می رود.
با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد،عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می گیرد و معنی نهم را از دست می دهد.
🔹 اتسع (به فتح الف) یعنی گروهها ۹ نفره شدند.
اما اِتسع (به کسر الف) یعنی وسعت پیدا کرد- گشاد شد- فراخ گردید.
اِتساع یعنی گسترده شدن – گشاد شدن
– بالا رفتن ظرفیت.
اتساع شرائین ؛ یعنی رگ ها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد.
التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیتش زیاد باشد.
و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد.
✅ و تاسوعا این معنی را پیدا می کند: روزی که ظرفیت بالا می رود و در سینه ها فراخی ایجاد می شود و به جای تنگی, وسعت می یابد.
🔸این ۲ نام از ابداعات امام سجاد است و اگر در بعضی از روایات پیامبراکرم از کلمه عاشورا، بجز واقعه کربلا روایاتی گفته شده است، اکثرا جعلیات بنی امیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین است.
اما در مورد تاسوعا تقریبا نداریم که قبل از امام سجاد لغت تاسوعا بکار برده شده باشد.
×نفیسه سادات موسوی
Ostad_Raefipour_Zarfiyathay_Tamadon_Sazi_Ashoura_Jalase_31_99_06.mp3
11.9M
🔊 استاد #رائفی_پور
📝«ظرفیت تمدن سازی عاشورا-جلسه ٣١»
📅 ٦ شهریور ١٣٩٩ - تهران-هیئت سید الشهدا
ostad raefipour - zarfiat tamadonsazi 32.mp3
37.2M
🔊 استاد #رائفی_پور
📝«ظرفیت تمدن سازی عاشورا-جلسه ٣٢»
📅 ٧ شهریور ١٣٩٩ - تهران-هیئت سید الشهدا
🌗🌑پنهان شدن هلال ماه و این همه اختلاف و روزه گرفتن در عید فطر از کجا شروع شد؟!
😭از آنجایی که بعد از بریدن سر مبارک ابا عبدلله ع فرشته ای امت را نفرین کرد
👈قال أبو عبداللّه(ع): لمّا ضُرب الحسین بن علی(ع) بالسیف فسقط... ثمّ ابتُدِرَ لیقطع رأسه نادی منادٍ من بُطنان العرش: «ألا أیّتها الأُمّة المتحیّرة الضالّة بعد نبیّها! لا وفّقکم اللّه لأضحی ولا لفطر»... فلا جرم واللّه ما وفِّقوا ولا یُوفَّقون حتّی یَثْأرَ ثائرُ الحسین(ع)
🔵امام صادق (ع) فرمودند: وقتی که امام حسین (ع) با ضربه شمشیر از پا افتاد... و سرش را بریدند یک منادی از میان عرش این ندا داد
«ای اُمتی که بعد از پیامبرش سرگردان و گمراه شدید خداوند شما را به انجام اعمال هیچ عید قربان و عید فطری موفق نگرداند». و به خدا قسم دیگر نه موفق بر آن شدند و نه موفق خواهند شد تا آن که خون خواه امام حسین (ع) قیام کند.
عن محمّدبن إسماعیل الرازی عن أبی جعفر الثانی(ع)، قال: قُلتُ لَهُ: جُعلتُ فداک ما تقول فی الصوم فإنّه قد رُوی أنّهم لا یُوَفّقُون لصومٍ؟ فقال: «أما إنّه قد أُجیبتْ دعوةُ الملک فیهم» قال: فقلت: وکیف ذلک جُعلتُ فداک؟ قال: «إنّ الناس لمّا قتلوا الحسین (صلوات اللّه علیه) أمر اللّه (تبارک وتعالی) ملکاً ینادی: أیّتها الأُمّة الظاملةُ القاتلةُ عترة نبیّها! لا وفّقکم اللّه لصوم ولا لفطر»
محمد بن اسماعیل رازی از امام جواد (ع) نقل می کند که به آن حضرت گفتم:
فدایت شوم، در باره روزه چه می فرمایید؟ زیرا روایتی نقل شده است که مردم موفق به انجام روزه نخواهند شد. آن حضرت فرمودند: همانا دعای آن فرشته در حقشان مستجاب شد. گفتم، فدایت شوم! چگونه؟ آن حضرت فرمودند: وقتی مردم امام حسین (ع) را کشتند، خداوند به فرشته ای دستور داد که بانگ دهد: ای امت ظالمی که عترت پیامبرتان را کشتید! خداوند شما را به انجام روزه و اعمال فطر موفق نگرداند
✍️همانطور که میبینید تا زمان ظهور این پنهان بودن ماه وجود دارد و اینقدر این عمل نحس بود که تا زمان ظهور دیگران هم موفق به روزه ی کامل نخواهند شد و این است تاثیر افعال انسانها بر عالم و دیگران
لعنه الله علی القوم الظالمین
💠امام صادق علیه السلام
🔺منْ أَرَادَ أَنْ یَکُونَ فِی جِوَارِ نَبِیِّهِ وَ جِوَارِ عَلِیٍّ وَ فَاطِمَةَ فَلَا یَدَعْ زِیَارَةَ الْحُسَیْنِ
🔰هر که میخواهد در همسایگی رسول خدا (صلی الله علیه وآله) و حضرت علی و حضرت فاطمه (علیهاالسلام) باشد، زیارت امام حسین علیه السلام را ترک نکند.
📙وسائل الشیعه،ج١۴،ص۴٢۵
30.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #عشق_خونین
🏴 سلسله بیانات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با موضوع «تحلیل قیام سید و سالار شهیدان علیه السلام در پرتو عشق و محبت الهی»
▪️ جلسه دهم
Ostad_Raefipour_Zarfiyathay_Tamadon_Sazi_Ashoura_Jalase_33_99_06.mp3
11.62M
🔊 استاد #رائفی_پور
📝«ظرفیت تمدن سازی عاشورا-جلسه٣٣»
📅 ٨ شهریور ١٣٩٩ - تهران-هیئت سید الشهدا
43.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 الگو گرفتن از حضرت زینب«سلام الله علیها» در تحمل سختی ها - استاد شجاعی https://Gap.im/velayt66 - https://eitaa.com/velayat66