🏴 امام رضا علیه السلام:
☑️ ای پسر شبیب! اگر بر حسین علیه السّلام به قدری گریه کنی که اشکهایت بر چهره ات جاری شود، خداوند همه گناهانت را که مرتکب شدهای میآمرزد؛ کوچک باشد یا بزرگ، کم باشد یا زیاد.
📚امالی صدوق، ص١١٢
Ostad_Raefipour_Zarfiyathay_Tamadon_Sazi_Ashoura_Jalase_30_99_06.mp3
12.79M
🔊 استاد #رائفی_پور
📝«ظرفیت تمدن سازی عاشورا-جلسه ٣٠»
📅 ٥ شهریور ١٣٩٩ - تهران-هیئت سید الشهدا
💢تاسوعا چه روزی بود؟
✅امام صادق ( علیه السلام ):
تاسوعا روزی است که در آن روز، امام حسین و اصحابش را محاصره کردند و ابنمرجانه و عمربنسعد به جهت زیادی لشکر خود #اظهار شادمانی میکردند و در این روز حسین را تنها و غریب یافتند و دانستند که دیگر یاوری به سراغ او نخواهد آمد و اهل عراق او را یاری نخواهند کرد.
📚سفینه البحار - جلد ۲ - صفحه ۱۲۳
✍️بعد از واقعه عاشورا حدودا 3 مرتبه 3 گروه به ندای #هل_من_ناصر امام حسین علیه السلام(بخوان اَيْنَ عمار) لبیک گفتند :
🔹- گروه اول توابین بودند
همانهایی که روز عاشورا و قبل از آن سکوت کردند همگی قیام کردند تقریبا همه کشته شدند 5000 نفر
*« ولی #دیر_شده_بود »* .
🔹 - گروه دوم مردم مدینه بودند
بعد از عاشورا قیام کردند همگی کشته شدند حدود 10000 نفر یزید گفت لشکری که به مدینه حمله کند 3 روز جان و مال و ناموس مردم مدینه برایش حلال است آورده اند اهل بیت امام سجاد(ع) را در این زمان از مدینه خارج کردند،در یک صحرا، تا در مدینه شاهدجنگ نباشند. ولشکریان جنایتکاریزیدازهیچ جنایت وخیانتی کوتاهی نکردند و 10000 نفرهم شهید شدند.
*« اما #دیر_شده_بود »* .
🔹 - گروه سوم مختار بود که بعد از جنگهای فراوان و کشته شدن حدود 15000 نفر شکست خورد و حدود 7000 نفر هم از اسرا گردن زده شدند . مجموعا حدود 20000 نفر کشته شد
*«اما #دیر_شده_بود»* .
مردمی که در مدینه هنگام خروج امام حسین علیه السلام همراهیش نکردند و مردمی که هنگام ورود امام حسین علیه السلام به کوفه کمکش نکردند ،
همه بعد ها به کمک امام رفتند
*«ولی #دیر_شده_بود»* .
💥امام سجاد هم استقبال خاصی از این حرکتها نمی کردند
*«چون #دیر_شده_بود»* .
👈حدود 35000 نفر کشته شدند
*«اما #دیر_شده_بود»* .
✍️خیلی فرق هست بین آن 72 نفری که به موقع به یاری امامشان رفتند
با این 35000 نفری که بعد از شهیدشدن امام حسین(ع)قیام کردند .
👈ما باید مراقب باشیم
از امام خودمان عقب نیفتیم .
✍️الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ، وَالْمُتَاَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ وَاللّازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ،
👈هر که بر ایشان تقدم جوید از دین بیرون رفته و کسى که از ایشان عقب ماند به نابودى گراید.
🍃والسلام علي من اتبع الهدي.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 زهرا (س)در مجالس شما شرکت میکنه
اهل بیت(ع) عاشق مجالس شما هستند!
🏴 خدا کند که این توجه و ارادت ما نسبت به اهل بیت در ما باقی بماند.
اهل مکه و مدینه هم نعمت ولایت و اهل بیت را داشتند؛ ولی در روایات آمده است که آنها از نعمت ولایت قدردانی نکردند، لذا به عجمها منتقل گردید.
خدا کند ما ان را مفت از دست ندهیم.
❤️ آیت الله بهجت (ره)
🔻 معنایی متفاوت از : عاشورا و تاسوعا 🏴
☑️ چرا روز شهادت امام حسین (ع) و یارانش را عاشورا گفته اند؟
بیشتر اهل لغت این تصور را دارند که چون عشر و عاشر از یک ریشه اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده پس عاشورا یعنی دهم محرم. همین طور تاسوعا. اما نظر ديگری هم هست
اما این معنا به دلایلی اشتباه است:
۱- آیا واژه عاشورا برای دهم ماههای دیگر نیز بکار میرود؟
یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟
۲- آیا اگر امام حسین مثلا در یازدهم محرم شهید می شد آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟
۳- آیا قبل از این واقعه به دهم محرم عاشورا و نهم محرم تاسوعا گفته می شده است؟
در هیچ منبعی حداقل در مورد تاسوعا چنین چیزی وجود ندارد.
۴- در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود.
اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند.
مثلا در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می شوند:
اول –ثانی- ثالث- رابع .... و یا اولا –ثانیا- ثالثا- رابعا و... چنانچه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده پذیر باشند. یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ نمود مثل ثامونا – سابوعا
اما می بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی کنند.
لذا نمی توانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند. و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند.
🔹 عِشر (به کسر عین) و عِشرت, به معنای معاشرت و مصاحبت است. مُعاشر (به ضم میم) یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت می باشد .
خداوند متعال می فرماید:
وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ (نسا ۱۹) - با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید.
عشیر یعنی همدم و رفیق
وَ لَبِئْسَ الْعَشِیرُ (حج۱۳) - چه بد دوستی انتخاب کرده اند و چه بد معاشر و رفیقی است.
العاشور از ریشه عِشر به کسی گفته می شود که معاشرت خصلت او باشد.
العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می شود و افراد میل معاشرت خود را به کسی که مورد نظر است عرضه میکنند.
✅ و عاشوراء مبالغه است از میل به معاشرت. یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام به شدت بالا می رود.
با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد،عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می گیرد و معنی نهم را از دست می دهد.
🔹 اتسع (به فتح الف) یعنی گروهها ۹ نفره شدند.
اما اِتسع (به کسر الف) یعنی وسعت پیدا کرد- گشاد شد- فراخ گردید.
اِتساع یعنی گسترده شدن – گشاد شدن
– بالا رفتن ظرفیت.
اتساع شرائین ؛ یعنی رگ ها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد.
التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیتش زیاد باشد.
و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد.
✅ و تاسوعا این معنی را پیدا می کند: روزی که ظرفیت بالا می رود و در سینه ها فراخی ایجاد می شود و به جای تنگی, وسعت می یابد.
🔸این ۲ نام از ابداعات امام سجاد است و اگر در بعضی از روایات پیامبراکرم از کلمه عاشورا، بجز واقعه کربلا روایاتی گفته شده است، اکثرا جعلیات بنی امیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین است.
اما در مورد تاسوعا تقریبا نداریم که قبل از امام سجاد لغت تاسوعا بکار برده شده باشد.
×نفیسه سادات موسوی
Ostad_Raefipour_Zarfiyathay_Tamadon_Sazi_Ashoura_Jalase_31_99_06.mp3
11.9M
🔊 استاد #رائفی_پور
📝«ظرفیت تمدن سازی عاشورا-جلسه ٣١»
📅 ٦ شهریور ١٣٩٩ - تهران-هیئت سید الشهدا
ostad raefipour - zarfiat tamadonsazi 32.mp3
37.2M
🔊 استاد #رائفی_پور
📝«ظرفیت تمدن سازی عاشورا-جلسه ٣٢»
📅 ٧ شهریور ١٣٩٩ - تهران-هیئت سید الشهدا
🌗🌑پنهان شدن هلال ماه و این همه اختلاف و روزه گرفتن در عید فطر از کجا شروع شد؟!
😭از آنجایی که بعد از بریدن سر مبارک ابا عبدلله ع فرشته ای امت را نفرین کرد
👈قال أبو عبداللّه(ع): لمّا ضُرب الحسین بن علی(ع) بالسیف فسقط... ثمّ ابتُدِرَ لیقطع رأسه نادی منادٍ من بُطنان العرش: «ألا أیّتها الأُمّة المتحیّرة الضالّة بعد نبیّها! لا وفّقکم اللّه لأضحی ولا لفطر»... فلا جرم واللّه ما وفِّقوا ولا یُوفَّقون حتّی یَثْأرَ ثائرُ الحسین(ع)
🔵امام صادق (ع) فرمودند: وقتی که امام حسین (ع) با ضربه شمشیر از پا افتاد... و سرش را بریدند یک منادی از میان عرش این ندا داد
«ای اُمتی که بعد از پیامبرش سرگردان و گمراه شدید خداوند شما را به انجام اعمال هیچ عید قربان و عید فطری موفق نگرداند». و به خدا قسم دیگر نه موفق بر آن شدند و نه موفق خواهند شد تا آن که خون خواه امام حسین (ع) قیام کند.
عن محمّدبن إسماعیل الرازی عن أبی جعفر الثانی(ع)، قال: قُلتُ لَهُ: جُعلتُ فداک ما تقول فی الصوم فإنّه قد رُوی أنّهم لا یُوَفّقُون لصومٍ؟ فقال: «أما إنّه قد أُجیبتْ دعوةُ الملک فیهم» قال: فقلت: وکیف ذلک جُعلتُ فداک؟ قال: «إنّ الناس لمّا قتلوا الحسین (صلوات اللّه علیه) أمر اللّه (تبارک وتعالی) ملکاً ینادی: أیّتها الأُمّة الظاملةُ القاتلةُ عترة نبیّها! لا وفّقکم اللّه لصوم ولا لفطر»
محمد بن اسماعیل رازی از امام جواد (ع) نقل می کند که به آن حضرت گفتم:
فدایت شوم، در باره روزه چه می فرمایید؟ زیرا روایتی نقل شده است که مردم موفق به انجام روزه نخواهند شد. آن حضرت فرمودند: همانا دعای آن فرشته در حقشان مستجاب شد. گفتم، فدایت شوم! چگونه؟ آن حضرت فرمودند: وقتی مردم امام حسین (ع) را کشتند، خداوند به فرشته ای دستور داد که بانگ دهد: ای امت ظالمی که عترت پیامبرتان را کشتید! خداوند شما را به انجام روزه و اعمال فطر موفق نگرداند
✍️همانطور که میبینید تا زمان ظهور این پنهان بودن ماه وجود دارد و اینقدر این عمل نحس بود که تا زمان ظهور دیگران هم موفق به روزه ی کامل نخواهند شد و این است تاثیر افعال انسانها بر عالم و دیگران
لعنه الله علی القوم الظالمین
💠امام صادق علیه السلام
🔺منْ أَرَادَ أَنْ یَکُونَ فِی جِوَارِ نَبِیِّهِ وَ جِوَارِ عَلِیٍّ وَ فَاطِمَةَ فَلَا یَدَعْ زِیَارَةَ الْحُسَیْنِ
🔰هر که میخواهد در همسایگی رسول خدا (صلی الله علیه وآله) و حضرت علی و حضرت فاطمه (علیهاالسلام) باشد، زیارت امام حسین علیه السلام را ترک نکند.
📙وسائل الشیعه،ج١۴،ص۴٢۵
30.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #عشق_خونین
🏴 سلسله بیانات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با موضوع «تحلیل قیام سید و سالار شهیدان علیه السلام در پرتو عشق و محبت الهی»
▪️ جلسه دهم
Ostad_Raefipour_Zarfiyathay_Tamadon_Sazi_Ashoura_Jalase_33_99_06.mp3
11.62M
🔊 استاد #رائفی_پور
📝«ظرفیت تمدن سازی عاشورا-جلسه٣٣»
📅 ٨ شهریور ١٣٩٩ - تهران-هیئت سید الشهدا
43.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 الگو گرفتن از حضرت زینب«سلام الله علیها» در تحمل سختی ها - استاد شجاعی https://Gap.im/velayt66 - https://eitaa.com/velayat66
🏴 حضرت سیدالشهداء نفرمود من با یزید بیعت نمیکنم؛ فرمود: «مِثْلِی لَا یُبَایعُ مِثْلَ یزید بن معاویة»؛ [بحارالأنوار، ج۴۴، ص٣٢۵] فرمود هرکس آزاداندیش است، حسینی فکر میکند؛ مثل من فکر میکند، زیر بار ظلم نمیرود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 بیانات حزن انگیز امام سجاد (ع) در مورد اسارت خاندان امام حسین (ع) https://Gap.im/velayt66 - https://eitaa.com/velayat66
38.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 زیارت امام حسین علیه السلام آمرزش گناهان را در پی دارد 🎤 استاد #شجاعی https://Gap.im/velayt66 - https://eitaa.com/velayat66
💥 ضیافت الهی در سایه همین اشکریختنها به دست آمده است و مهمترین سلاح برای طهارت نفس و عبور از شیطان و همراهی با سیدالشهدا و حضور در لشکر امام زمان(عج) و شناخت شیاطین، بهواسطۀ اشک بر سیدالشهداست.
🔹 استاد میرباقری در مراسم شام غریبان:
▪️عاشورا بزرگترین بلای تاریخ بشریت است که بر امت رسول خدا وارد شده است و تمامی انبیاء الهی بر این مصیبت گریستهاند. این بلای عظیم با تمامی حزن و اندوهی که دارد و آسمانیان و زمینیان بر این مصیبت گریستهاند، دارای جمال باطنی متفاوتی است.
▪️در متن این بلای عظیم یک ضیافتی خداوند برای امام حسین علیهالسلام مهیا نموده و یک رزق عظیم دائمی و سفرهای برای حضرت پهنشده که تمام عوالم و انبیاء بر سر این سفره و این ضیافت الهی مهمان هستند.
▪️انبیاء الهی از سماوات برای زیارت امام حسین علیهالسلام به سرزمین کربلا و حرم سیدالشهدا فرود میآیند تا از رزق معنوی و آثار و برکات این زیارت بهرهمند شوند.
▪️هر شب جمعه رحمت خداوند به کربلا هبوط میکند و عنایت خداوند به کربلا یک عنایت خاص و ویژه است که باعث میشود انبیاء الهی به این سرزمین بیایند و از الطاف و عنایات ویژه خداوند بهرهمند شوند.
▪️امام حسین علیهالسلام زیباترین بندگی را انجام داده و در عالم عبادتی به این زیبایی پیدا نمیشود و حقیقت این است که مزد و اجر خداوند در حق سیدالشهدا زیباتر از این بندگی است.
▪️تمام انبیاء الهی از کار بیبدیل امام حسین علیهالسلام در حیرت هستند و این همان توفیق الهی است و مزد این کار از نفس کار زیباتر است چراکه وفای امام حسین علیهالسلام زیباترین وفا مقابل خداوند بود اما وفای خداوند زیباتر از وفای حضرت است.
▪️شیطان تمام تلاش خود را کرد که امام حسین علیهالسلام به عهد خود وفا نکند اما حضرت در گودی قتلگاه بالاترین وفا را نسبت به عهد خود نمود.
▪️ضیافتی که خداوند برای امام حسین علیهالسلام برقرار نموده قابلدرک نیست و فقط حضرات معصومین میتوانند عظمت آن را درک نمایند چراکه انسان به واسطه این ضیافت به حیات طیبه خواهند رسید.
▪️هر خبری در عالم است بر سر این سفره سیدالشهداست و تمام عالم درگیر این مسئله هستند و همه انسانها به جز عدهای معدود که معاند هستند و بر این مصیبت اشک نریختهاند به واسطه این لطف امام هدایت خواهند شد.
▪️تمام مکارم اخلاقی در عاشورا بروز و ظهور پیداکرده است و اگر پردهها کنار رود و جمال این بلای عظیم مشاهده شود تازه ابعاد و برکات و آثار این ضیافت الهی مشخص و باعث شکر میشود.
▪️شیاطین امروزه درصدد ایجاد شبهات هستند و عدهای روشنفکر با یک ادبیات مدرن و بهظاهر علمی تکرار میکنند که چرا امام به کربلا رفتند و چرا انسانها گریه میکنند بر این بلا؟ متأسفانه اینها نفهمیدهاند این ضیافت الهی در سایه همین اشک ریختنها بهدستآمده و مهمترین سلاح برای طهارت نفس و عبور از شیطان و همراهی با سیدالشهدا و حضور در لشکر امام زمان(عج) و شناخت شیاطین به واسطه اشک بر سیدالشهداست.
▪️با همین عاشوراست که لشگر امام زمان(عج) تجهیز میشود و این لشگر با حرفها و تحلیلهای روشنفکرها تجهیز نخواهد شد بلکه با اشک بر سیدالشهدا تجهیز میشود و همین افراد روشنفکر که به دنبال تحلیل و تبیین واقعه عاشورا هستند از قافله حسینی جا خواهند ماند.
▪️دشمن از تعطیلی محافل عاشورایی خوشحال میشود و امسال سکولارها تلاش کردند که در ماه محرم اقامه عزا نشود اما نتوانستند این محافل حسینی را تعطیل کنند.
▪️ضیافت الهی امام حسین علیهالسلام یک روی سکهاش بلا است و حضرت از همین بلای عظیم به این ضیافت الهی رسیدهاند و کسی این ضیافت الهی را میبیند و جمال آن را مشاهده میکند که از مدخل بلا عبور کرده باشد.
Ostad_Raefipour_Zarfiyathay_Tamadon_Sazi_Ashoura_Jalase_34_99_06.mp3
12.15M
🔊 استاد #رائفی_پور
📝«ظرفیت تمدن سازی عاشورا -جلسه ۳۴»
📅 ۹ شهریور ١٣٩٩ - تهران-هیئت سید الشهدا
🏴هفت مصیبتِ شام از زبان امام سجادعلیه السلام
◾️از امام سجاد علیه السلام پرسیدند:
سخت ترین مصائب شما در سفر کربلا کجا بود؟
▪️در پاسخ سه بار فرمودند: الشّام، الشّام، الشّام...
امان از شام !
◾️در شام هفت مصیبت بر ما وارد آوردند که از آغاز اسیری تا آخر ، چنین مصیبتی بر ما وارد نشده بود:
▪️1.ستمگران در شام اطراف ما را باشمشیرها احاطه کردند و بر ما حمله مینمودند و در میان جمعیت بسیار نگه داشتند و ساز و طبل میزدند.
▪️2.سرهای شهداء را در میان هودجهای زنهای ما قرار دادند. سر پدرم و سر عمویم عباس(علیه السلام) را در برابر چشم عمههایم زینب و ام کلثوم(علیها سلام) نگهداشتند و سر برادرم علی اکبر و پسر عمویم قاسم(علیه السلام) را در برابر چشمان خواهرانم سکینه و فاطمه میآوردند و با سرها بازی میکردند، و گاهی سرها به زمین میافتاد و زیر سم سُتوران قرار میگرفت.
▪️3.زنهای شامی از بالای بامها، آب و آتش بر سر ما می ریختند، آتش به عمامهام افتاد و چون دستهایم را به گردنم بسته بودند نتوانستم آن را خاموش کنم. عمامهام سوخت و آتش به سرم رسید و سرم را نیز سوزاند.
▪️4.از طلوع خورشید تا نزدیک غروب در کوچه و بازار با ساز و آواز ما را در برابر تماشای مردم در کوچه و بازار گردش دادند و میگفتند: «ای مردم! بکُشید اینها را که در اسلام هیچ گونه احترامی ندارند؟!»
▪️5.ما را به یک ریسمان بستند و با این حال ما را در خانه یهود و نصاری عبور دادند و به آن ها میگفتند: اینها همان افرادی هستند که پدرانشان، پدران شما را (در خیبر و خندق و ...) کشتند و خانههای آنها را ویران کردند . امروز شما انتقام آنها را از اینها بگیرید.
▪️6.ما را به بازار برده فروشان بردند و خواستند ما را به جای غلام و کنیز بفروشند ولی خداوند این موضوع را برای آن ها مقدور نساخت.
▪️7.ما را در مکانی جای دادند که سقف نداشت و روزها از گرما و شبها از سرما، آرامش نداشتیم و از تشنگی و گرسنگی و خوف کشته شدن، همواره در وحشت و اضطراب به سر میبردیم...
▪️صلی الله علیک یا سیدالساجدین ، الامام العارفین،زین العابدین..
📚برگرفته از: تذکرة الشهداء ملاحبیب کاشانی
💥 ما که از قافله عاشورا جا ماندهایم، از فردای عاشورا باید یک سلسله مراقبهها و محاسبههای جدیدی را آغاز کنیم تا بتوانیم خود را به آنها ملحق کنیم؛ یعنی رابطه ما با عاشورا تمامشدنی نیست.
💠 #استاد_میرباقری:
"گرچه قرنها از عاشورا گذشته است اما هر سال که عاشورا آغاز میشود باید همرا با یک سلسله محاسبههای خاص خود باشد. هر سال به یک مراقبه و محاسبه جدیدی نیاز هست.
شیعیان در ماه محرم و رجب و شعبان و ماه رمضان و ... و به طور کلی در ایام و مناسبتها، اعمال خاصی را دارند و علما و بزرگان شیعه حتی کتب خاصی با عنوان «مراقبات» برای تبیین برنامههایی که انسان در این مراحل باید انجام دهد، نوشتهاند. انسان هر سال این اعمال را تکرار میکند و به خاطر اینکه یکبار آن را انجام داده است، سال آینده از انجام دوباره آن سر باز نمیزند.
هر سال با آغاز ماه محرم هم باید یک سلسله مراقبه و مشارطه و محاسبههای خاص داشت و آنها را تا عاشورا ادامه داد. اما ما که از قافله جا ماندیم و به قافله عاشورا نرسیدیم، از فردای عاشورا نیز باید یک سلسله مراقبهها و محاسبههای جدیدی را آغاز کنیم تا بتوانیم خود را به آنها ملحق کنیم؛ یعنی رابطه ما با عاشورا تمامشدنی نیست."
37.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 حضرت زینب(س) قبل از عاشورا و بعد از عاشورا فرق می کند
🏴 صحبت های #شهید_مطهری در مورد شخصیت حضرت زینب در عاشورا https://Gap.im/velayt66 - https://eitaa.com/velayat66
✍️ فرقِ اسلامها
??«حسين جان! اسلام به ما نياز دارد، والّا همراهت ميآمديم.»
??عدهاي وقتي امام حسين از آنها خواست براي کشته شدن در راه خدا آماده شوند، چنين توجيهاتي آوردند. اما مگر اسلامِ حسين با اسلامِ آنها فرق داشت؟! مگر هدفِ اين جماعت حفظ اسلام نبود؟ پس چرا بهترين راه را انتخاب نکردند؟
??حقيقت اين است که آنها ترسوهايي بودند که چون از کُشته شدن ميترسيدند، حفظ اسلام و ترويج آن را بهانه کردند. در حاليکه حفظ اسلام در آن زمان به جهاد و فداکاري و ريخته شدن خونشان بود.
??اي منتظرانِ ظهور مهدي! آيا آمادهي هرگونه تلاش و فداکاري و جهاد هستيد؟ بدانيد حفظ اسلام در هر زمان وابسته به همراهي با ولي زمان است، پس بايد ببينيد ولي زمانتان چه ميخواهد.
توجيه المسائل کربلا
✍️ از کربلا دور شو!
نداي هل من ناصر امام حسين در روز عاشورا، خطاب به همه کساني بود که توانِ دفاع از حرمِ اهل بيت را داشتند. امام حسين فرمودند هر که مرا ياري نميکند، از اين منطقه دور شود و اِلّا اگر نِدايَم به او برسد و حرم و حريمم را ياري نکند، گرفتار دوزخ است.
شايد ما گمان ميکنيم فرياد ياريخواهي، فقط مخصوص آن زمان بوده و فقط امام حسين نياز به کمک و ياري داشت، اما يک سوال: چرا کسي که امامتِ امام زمانش برايش روشن بود و ميدانست جانِ امامش در خطر است، باز صحنه را خالي کرد؟ چه دليلي و توجيهي ميتواند باعث اين رفتار شود؟
بياييد اين سوال را از خودمان بپرسيم. چرا ما با اينکه ميدانيم امام زمان در شرايط سختيست و نياز به کمک دارد، صحنه را خالي کرديم؟ توجيهِ ما براي اين همه بيخيالي و نشنيدنِ صداي هل من ناصر امام چيست؟ آيا بايد کار از کار بگذرد تا به خودمان بياييم؟!
توجيه المسائل کربلا 11