eitaa logo
🕊 حي علی المهدی (عج) 🕊
195 دنبال‌کننده
42 عکس
12 ویدیو
0 فایل
مطالب متنوع ارزشی ، تفریحی ، خبری و ... شناسه ameennn کد شامد 1-1-731495-61-0-1 لینک احراز صحت http://t.me/itdmcbot?start=ameennn هدف : یک گام فراتر برای شناخت و معرفت آل الله
مشاهده در ایتا
دانلود
-912384254_823856189.mp3
6.94M
🔊🔊 آهنگ مولا امیرالمؤمنین سید خلیل عالی نژاد 📣📣 برای شنیدن بقیه مطالب عضو شوید 👇👇👇👇 ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
🕊 حي علی المهدی (عج) 🕊
💐🌺🌷 🌸🌷 🌷 💐 مرحوم علّامه عالی مقام، مجلسی رضوان اللَّه تعالی علیه از ابن‌اثیر جزری نقل می کند که وی در «النهایة» این حدیث را آورده و بیان کرده است که چرا نگاه کردن به علی بن ‌ابی طالب علیه‌ السّلام عبادت است؟ ابن‌ اثیر، چنین گفته است که : « انَّ علّیاً کان إذا برز قال الناس : لااله‌الّااللَّه ما اشرف هذا الفتی.» وقتی علی بن ‌ابی طالب علیه‌ السّلام در مقابل مردم ظاهر می شد، مردم با دیدن او می گفتند : لااله‌الّااللَّه! چقدر شریف است این جوان! «لااله‌الّااللَّه ما اکرم هذا الفتی.» چقدر کریم و بزرگوار است این جوان! «لااله‌الّااللَّه ما اعلم هذا الفتی.» چقدر دانشمند است این جوان! «لااله‌الّااللَّه ما اشجع هذا الفتی.» چقدر شجاع است این جوان! خلاصه این‌ که، ابن‌ اثیر می گوید وقتی مردم به علی بن ‌ابی طالب علیه‌ السّلام می نگریستند، از بس صفات او برجسته بود، مکرّر در مکرّر تهلیل می گفتند و ذکر خدا می کردند. از این جهت، نگاه کردن به او عبادت است. مجلسی این بیان را قبول ندارد و می گوید : ابن‌ اثیر خواست یک فضیلت را از علی بن ‌ابی طالب علیه‌ السّلام سلب کند؛ که خودِ نگاه کردن به او، به خاطر خودِ علی بن ‌ابی طالب علیه‌ السّلام عبادت باشد. این را خواست سلب کند. اما چند فضیلت دیگر را، من حیث لایشعر، برای علی بن ‌ابی طالب علیه‌السّلام اثبات کرد! ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯ ا🌷 ا🌸🌷 ا💐🌺🌷 ا▫️
قطره ای از اقیانوس بیکران فضائل حضرت علی علیه السلام ماجرای توسل مرد یهودی به اسم اعظم الهی ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
🕊 حي علی المهدی (عج) 🕊
💐🌺🌷 🌸🌷 🌷 💐 صاحب کتاب عیون الاخبار روایت کرده است: روزی حضرت امیرالمومنین علیه السلام در راهی می گذشت، یک نفر یهودی که از یهودیان خیبر بود با آن حضرت همراه شد. در بین راه به دره ای که بر اثر سیل آب زیاد در آن جمع شده بود رسیدند، یهودی فورا پارچه ای را که نخی یا پشمی بود به خود پیچیده و روی آب به راه افتاد، مقداری که رفت علی علیه السلام را صدا زد و گفت: اگر آن چه من می دانم تو می دانستی از آب عبور می کردی همان طور که من عبور کردم. امیر المومنین به او فرمودند: قدری توقف کن، سپس اشاره ای فرمود، فورا آب منجمد گردید و سفت شد و روی آب به راه افتاد. یهودی که چنین دید خود را بر قدم های علی علیه السلام انداخت و عرض کرد: ای جوانمرد؛ چه چیزی گفتی که آب را به سنگ تبدیل کردی؟ امیرالمومنین علیه السلام فرمود: تو چه چیز گفتی که بر روی آب عبور کردی؟ عرض کرد: انا دعوت الله باسمه العظم من خدا را به اسم اعظم او خواندم. امیرالمومنین علیه السلام فرمود اسم اعظم خدا چیست؟ عرض کرد اسم جانشین حضرت محمد صلی الله علیه و آله. امیر المومنین علیه السلام فرمود من جانشین حضرت محمدم. یهودی به حقانیت آن حضرت اعتراف کرد و اسلام آورد. ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯ ا🌷 ا🌸🌷 ا💐🌺🌷 ا▫️
🕊 حي علی المهدی (عج) 🕊
اللَّهُمَّ صَلِّ على محمّدٍ وعلى آلِ محمَّدٍ، كما صَلَّيتَ على إبراهيمَ وعلى آلِ إبراهيمَ إنّكَ حَميدٌ مَجِيدٌ، وبارِكْ على محمدٍ وعلى آلِ محمّدٍ، كَما بارَكتَ على إبراهيمَ وعلى آلِ إبراهيمَ إنّكَ حَميدٌ مَجيدٌ ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
جَلَّ مَقامُ آلِ مُحَمَّدٍ عَنْ وَصْفِ الْواصِفين وَ نَعْتِ النّاعِتينَ، وَ اَنْ يُقاسَ بِهِمْ اَحَدٌ مِنَ الْعالَمينَ مقام آل محمّد صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله برتر از آن است كه به وصف و بيان توصيف كنندگان درآيد و عالى‏ تر از آن است كه با آن‏ها احدى از اهل عالم قياس شود. ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
اِلهى قَصُرَتِ الاَْلْسُنُ عَنْ بُلُوغِ ثَنائِكَ كَما يَليقُ بِجَلالِكَ وَ عَجَزَتِ الْعُقُولُ عَنْ اِدْراكِ كُنْهِ جَمالِكَ وَانْحَسَرَتِ الاَْبْصارُ دُونَ النَّظَرِ اِلى سُبُحاتِ وَجْهِكَ وَ لَمْ تَجْعَلْ لِلْخَلْقِ طَريقا اِلى مَعْرِفَتِكَ اِلاّ بِالْعَجْزِ عَنْ مَعْرِفَتِكَ، اِلهى فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَرَسَّخَتْ اَشْجارُ الشَّوْقِ اِلَيْكَ فى حَدائِقِ صُدُورِهِمْ وَ اَخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ فَهُمْ اِلى اَوْكارِ الاَْفْكارِ يَأْوُونِ وَ فى رِياضِ الْقُرْبِ وَ الْمُكاشَفَةِ يَرْتَعُونَ وَ مِنْ حِياضِ الْمَحَبَّةِ بِكَأْسِ الْمُلاطَفَةِ يَكْرَعُونَ وَ شَرايِعَ الْمُصافاتِ يَرِدُونَ ... خداوندا ، زبان‏ ها از رسايى ستايش تو كه شايسته جلالت باشد كوتاه است و عقل‏ ها و خردها از ادراك كنه جمالت عاجز و ديده‏ ها از نزديكى به انوار جمال و جلوه‏ هايت خسته و نابينا . بر مردم راهى به سوى شناخت خودت قرار ندادى جز به درماندگى از شناخت تو . خداوندا ما را از آنانى قرار ده كه درخت اشتياق به تو در بُستان‏ هاى سينه ايشان ريشه كرده و سوز محبّت تو سراسر دل‏ هايشان را فرا گرفته، پس آنان در آشيانه‏ هاى افكار جاى گيرند و در گلزارهاى قرب و مكاشفه بگردند و از حوض‏ هاى محبّت و دوستى با جام لطف جُرعه دركشند و در نهرهاى صدق و صفا درآيند. ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
الاِْمامُ كَلِمَةُ اللّه‏ِ (1) وَ حُجَّةُ اللّه‏ِ (2) وَ وَجْهُ اللّه‏ِ (3) وَ نُورُ اللّه‏ِ (4) وَ حِجابُ اللّه‏ِ (5) وَ ايَةُ‏اللّهِ (6) يَخْتارُهُ اللّه‏ِ (7) يَجْعَلُ فيهِ مِنْهُ ما يَشاءُ (8) وَ يُوجِبُ لَهُ بِذلِكَ الطّاعَةَ وَالاَْمْرَ عَلى جَميعِ خَلْقِهِ (9) فَهُوَ وَلِيُّهُ فى سَماواتِهِ وَ اَرْضِهِ (10) اَخَذَ لَهُ بِذلِكَ الْعَهْدَ عَلى جَميعِ عِبادِهِ (11) فَمَنْ تَقَدَّمَ عَلَيْهِ كَفَرَ بِاللّه‏ِ مِنْ فَوْقِ عَرْشِهِ فَهُوَ يَفْعَلُ ما يَشاءُ (12) وَ اِذا شاءَ اللّه‏ُ شَيْئا يَكْتُبُ عَلى عَضُدِهِ (13) وَ تَمَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ صِدْقا وَ عَدْلاً، فَهُوَ الصِّدْقُ وَ الْعَدْلُ (14) يُنْصَبُ لَهُ عَمُودٌ مِنْ نُورٍ مِنَ الاَْرْضِ اِلَى السَّماءِ يَرى فيهِ اَعْمالَ الْعِبادِ.. ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
🕊 حي علی المهدی (عج) 🕊
الاِْمامُ كَلِمَةُ اللّه‏ِ (1) وَ حُجَّةُ اللّه‏ِ (2) وَ وَجْهُ اللّه‏ِ (3) وَ نُورُ اللّه‏ِ (4) وَ
امام، كلمه خدا، حجّت خدا، وجه خدا، نور خدا، حجاب خدا و آيه و نشانه خداست. خداوند او را اختيار مى‏ فرمايد و از [جانب] خودش هر چه بخواهد در او قرار مى ‏دهد و بدين سبب، فرمانبردارى او را فرض كرده و فرمانرواييش را بر تمام مخلوقاتش واجب فرموده است. پس او ولىّ خدا در آسمان‏ ها و زمين اوست. خداوند از تمام بندگانش براى ولايت امام، عهد و پيمان گرفته است. پس هر كس بر امام تقدم جويد، از فوق عرش به خدا كافر شده است. خداوند هر چه را بخواهد انجام مى‏ دهد و هرگاه چيزى بخواهد، بر بازوى امام مى‏ نويسد كلمه پروردگارت از جهت صدق و عدل تمام و كامل شد. پس امام همان صدق و عدل است. عمودى از نور از جانب زمين تا آسمان براى امام نصب مى‏ شود كه اعمال بندگان را در آن مى‏ بيند. ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
🕊 حي علی المهدی (عج) 🕊
🍁🏵دوستان خوبم عصرتون 🧡به زیبایی قلبهای پاکتون 🏵🍁روزگارتــون بــه وقـت 🧡عـشــق و مــهربـــانـــی 🍁🏵ساعت هاتون به رنگ امید 🧡و لحظه هاتون گرم محبت 🏵🍁و سرشار از زیبایی بـاشه عصر پاییزیی شما بخیر ☕️🏵 ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
🕊 حي علی المهدی (عج) 🕊
عِلْمُ الاَْنْبِياءِ فى عِلْمِهِمْ (183) وَ سِرُّالاَْوْصِياءِ فى سِرِّهِمْ (184) وِ عِزُّ الاَْوْلِياءِ فى عِزِّهِمْ (185) كَالْقَطْرَةِ فِى الْبَحْرِ وَ الذَّرَّةِ فِى الْقَفْرِ (186) علم و دانش همهٔ پیامبران در برابر علم و دانش اهل بیت علیهم السلام، و سر همهٔ اوصیا در برابر سرشان و اقتدار همهٔ اولیا در برابر اقتدار آنها، همانند قطره ای در دریا و ذره ای در بیابان وسیع است. ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
🕊 حي علی المهدی (عج) 🕊
قطره ای از اقیانوس بیکران فضائل حضرت علی علیه السلام ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
🕊 حي علی المهدی (عج) 🕊
قطره ای از اقیانوس بیکران فضائل حضرت علی علیه السلام ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
قال رسول الله ( ص ) : من أراد أن ينظر إلى إسرافيل في هيبته، و إلى ميكائيل في رتبته، و إلى جبرائيل في جلالته، و إلى آدم في علمه، و إلى نوح في خشیته، و إلى إبراهيم في خلّته، و إلى يعقوب في حزنه، و إلى يوسف في جماله. و إلى موسى في مناجاته، و إلى أيّوب في صبره، و إلى يحيى في زهده، و إلى عيسى في سنته، و إلى يونس في ورعه، و إلى محمّد في حسبه و خلقه فلينظر إلى علي بن ابی طالب ، فإنّ فيه تسعين خصلة من خصال الأنبياء، جمعها الله فيه و لن تجمع في أحد غيره. 📕 ينابيع الموده: ج 2 / 306، حديث 874 با اندکی تفاوت ✍ ترجمه در فایل صوتی ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
🕊 حي علی المهدی (عج) 🕊
⭕️ عزیزان و سروران گرامی در طول مطالبی که ان شاء الله ارائه خواهد شد با این جدول خیلی سر و کار خواهیم داشت. 📗 علی (ع) و فوج مقتحم ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
و انسان مى‏ گويد آيا وقتى بميرم راستى زنده [از قبر] بيرون آورده مى ‏شوم (۶۶) آيا انسان به ياد نمى ‏آورد كه ما او را قبلا آفريده‏ ايم و حال آنكه چيزى نبوده است (۶۷) پس به پروردگارت سوگند كه آنها را با شياطين محشور خواهيم ساخت‏ سپس در حالى كه به زانو درآمده‏ اند آنان را گرداگرد دوزخ حاضر خواهيم كرد (۶۸) آنگاه از هر دسته‏ اى كسانى از آنان را كه بر [خداى] رحمان سركش‏تر بوده‏ اند بيرون خواهيم كشيد (۶۹) پس از آن به كسانى كه براى درآمدن به [جهنم] سزاوارترند خود داناتريم (۷۰) و هيچ كس از شما نيست مگر [اينكه] در آن وارد مى‏ گردد اين [امر] همواره بر پروردگارت حكمى قطعى است (۷۱) آنگاه كسانى را كه پرهيزگار بوده‏ اند مى ‏رهانيم و ستمگران را به زانو درافتاده در [دوزخ] رها مى ‏كنيم (۷۲) ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
🕊 حي علی المهدی (عج) 🕊
و انسان مى‏ گويد آيا وقتى بميرم راستى زنده [از قبر] بيرون آورده مى ‏شوم (۶۶) آيا انسان به ياد نمى ‏آ
کلمه از آن جمله کلماتی است که در قرآن مجید به دو گونه استعمال شده. بعضاً معطوف به چهره های اصیل خلقت است و گاهی معطوف به شریرترین چهره ها و معارضین انبیاء می باشد. به عقیده ما کلمه که در آیات فوق، دو مرتبه تکرار شده؛ معرف چهره هایی شرور در خلقت می باشد که با اظهارات خود، سخن رسول خدا و همه انبیاء را تکذیب می نمایند بطوریکه قرآن مجید اضافه می نماید « لَنَحْشُرَنَّهُمْ وَ الشَّيَاطِينَ ثُمَّ لَنُحْضِرَنَّهُمْ حَوْلَ جَهَنَّمَ جِثِيًّا » یعنی همه این انسان های شرور و شیاطین را که هر دو از یک قبیله اند، در حول جهنم در روز قیامت ( و یا در ظهور قائم آل محمد (عج) ) در حالی که به زانو درآمده اند حاضر می کنیم. این ها، با شیاطین خود در هر عصر معیت داشته و اگر در این نشئه حول شیطان بزرگ عصر خود در خدمت هستند در نشئه دیگر هم حول جهنم به زانو درآمده حضور خواهند داشت. کلمه نیز در اینجا از سطح ظاهر و مفهوم عادی خود قدم فراتر می نهد که ان شاء الله، این حقیقت بتدریج روشن تر می شود. 📗 علی (ع) و فوج مقتحم ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
💐🌺🌷 🌸🌷 🌷 💐 وجود نازنین حضرت علی علیه السلام در يكى از كلمات قصارشان مى ‏فرمايد: 🔸«اِنَّ هذِهِ الْقُلُوبَ اَوْعِيَةٌ فَخَيْرُها اَوْعاها» همانا اين قلب‏ ها [همانند] ظرف‏ هايى هستند كه بهترين آن‏ ها، جادارترين آن‏ ها است. 🔸قرآن مجيد نيز در آيه‏ ى شريفه: «اَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَسالَتْ اَوْدِيَةٌ بِقَدَرِها» (رعد - 17) «خداوند از آسمان باران مى‏ فرستد و در هر درّه‏ اى به اندازه خودش سيل جارى مى‏ شود» ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯ ا🌷 ا🌸🌷 ا💐🌺🌷 ا▫️
🕊 حي علی المهدی (عج) 🕊
در میان آفریده‌های خداوند، شناخت به منزله‌ی آفریده‌ی برتر، بسیار پیچیده و دست‌ نیافتنی است. به ویژه آن زمان که از مرز طبیعت مادی گذشته و مراحلی ناشناخته و رمزگونه را در عالم ماورای طبیعی پشت سر می ‌نهد. یعنی آن زمان که برای حرکت معنوی و رشد باطنی‌اش در این دنیا و ادامه‌ی آن در سرای آخرت، راهی را برگزیده و طی طریق می ‌نماید. هم‌چنین در طول تاریخ بشریت، ثابت شده که دو راه و دو گذرگاه بیش‌تر بر سر راه آدمی قرار ندارد؛ که یکی راه خداست ( ) و دیگری راه شیطان ( ) و درست از همین نقطه است که یکی در نهایت، راه بهشت را می‌پوید، و دیگری راه دوزخ را. بنابراین، از یک طرف انسان است و یک بار به دنیا آمدن و یک انتخاب برای همیشه، و از طرف دیگر، تنها وجود دو گذرگاه بر سر راه اوست که انتخاب را بسی دشوار و دشوارتر می‌کند. 📗 علی (ع) و فوج مقتحم ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯