eitaa logo
ولایت
88 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
1.7هزار ویدیو
50 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
انتظار فرج انسان را به صورت سربازی در می‌آورد که مطمئن است فرضاً خودش از میان برود، ایده‏‌اش و هدفش قطعاً در آینده پیروز است و به فرزندان می‌گوید ممکن است ما روز پیروزی را درک نکنیم ولی چنین روزی هست و خوشا به حال کسی که چنین روزی را درک می‌کند، بر خلاف کسی که از پیروزی ایده‏‌اش هم ناامید است. لهذا انتظار عبادت است. (یادداشت‏‌ها، ج۹، ص۳۹۵) @motahari_nab
*امام زمان علیه الاف التهیه و الثناء فرمودند: بَلْ قُلُوبُنَا أَوْعِيَةٌ لِمَشِيَّةِ اللَّهِ فَإِذَا شَاءَ شِئْنَا (بحارالأنوار ج : 25 ص : 336) یعنی قلب های ما ظرف مشیت الهی است. موقعی که او می‌خواهد ما اهلبیت هم می‌خواهیم، خواسته های اهلبیت تابع خواسته های اوست. از خود‌‌شان هیچ بروز و ظهور نمی¬کند. ولی منشأ خواسته های ما، نفس است، اما اهل بیت که نفسی ندارند که بخواهد جلوه کند، نفس و دلشان عقل محض است، عقل هم که جای مشیت الهی است. منظور اینکه امام زمان عج فرمودند: خدا می‌خواهد ما هم می‌خواهیم. آنچه که امیرالمومنین، امام حسن، امام حسین و همه ائمه اطهار: یکی پس از دیگری عمل کردند در صحبت کردن، قیام و قعود، اظهار معجزاتشان، یا عدم اظهار آن تمامش طبق مشیت الهی بوده و از خودشان هیچ اراده‌ای نداشتند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻تنها کانال رسمی آیت الله ناصری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از شمیم افق
💠 امام حسین(ع): 🍃 کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد، دیرتر به آرزویش می‌رسد و زودتر به آنچه می‌ترسد گرفتار می‌شود! 📚 تحف‌العقول، ص ۲۴۸ 🆔 @ShamimeOfoq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
19.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
 بلوغ عقل

🔸 وقتی جامعه ‌ای عقلانی شد و در بخش‌ های ، به علم و تحقیق عمل کرد و در بخش‌ های ، به عقل و عدل عمل کرده است، این همان ملت و امت وجود مبارک ولی‌ّ عصر (ارواحنا فداه) خواهد بود... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
نقشه الهی (امام مهدی علیه السلام) تشکیل حکومت جهانی و غلبه حاکمیت نهایی حضرت، بر همه حاکمیت ها غالب است به طوری که در برابر حاکمیت ایشان هیچ حاکمیتی عرض اندام نخواهد کرد . غلبه حقیقت تکوینی است، نه فقط آرزوی شیعیان و مسلمانان باشد. نه چون دین اسالم آمده و وعده داده و این وعده میخواهد محقق بشود، بلکه نقشه عالم بر این بوده که چنین حاکمیتی در عالم محقق بشو د. مثل معاد که یک حقیقت تکوینی است و قطعا باید محقق بشود، و الّا نه فقط انسان به اهداف انسانی و حیات انسانی نخواهد رسید، بلکه عالم به حیات و غایتش نخواهد رسید. چون تمام عالم از طریق انسان به غایتش میرسد و اگر انسان به غایتش نرسد، عالم به غایتش نرسیده است. پس اینکه حضرت در دوران ظهور بر همه دولت ها و قدرت ها و افکار غلبه پیدا می کنند، یعنی هم سلطهظاهری و هم سلطه باطنی، سلطه درونی، سلطه دل است. سلطه میل است. سلطه ظاهری ممکن است قهر آمیز باشد. به ظاهر تمکین بکند ولی در دل مخالف باشد. سلطه حضرت در آخر الزمان قهر آمیز نیست. سلطه پذیرش دل هاست که اگر کسی نپذیرد که عده بسیار معدودی هستند، با عناد است که نمی پذیرند. می دانند اعتقاد حضرت بر حق است. اما عناد دارند. در آن روز کسی نمی ماند که به این اعتقاد یقین پیدا نکرده باشند. یقین میکنند که صدق است. اما عده ای به خاطر عناد با اینکه میدانند حق است مقابلش می ایستند. در آن زمان هیچ کسی نیست که این باور در وجودش محقق نشده باشد. اگر مسئله را با این نگاه تصویر کردیم، سلطه و حکومت نهایی که حضرت ایجاد خواهد کرد، آن حقیقت وقتی مستقر میشود نه فقط همه افرادی که در آن دوره هستند خوشحال می شوند، بلکه تمام کسانی که در دوره های سابق بودند و از دنیا رفتند هم خوشحال میشوند. و نه فقط مرکز تنظیم و نشر آثار استاد عابدینی همه انسان های گذشته و حال خوشحال میشوند، بلکه تمام مالئکة اهلل و مدبرات عالم هم خوشحال می شوند. چون باب ارتباط عالم ارض با عالم سماء که مجرداتند به تمامه مفتوح میشود. تمام عروج اتفاق می افتد. تمام ابواب رفت و آمد درش ولوله و غلغ له است. هیچ جایی آرامش ندارد. بر خالف دوران دیگر که استعدادهای زیادی بود که بواسطه سلطه کفر، بواسطه سلطه شرک، سلطه های دیگر غیر الهی استعداد ها به نتیجه نمی رسید. ضایع میشد. آروزی انبیاء در طول تاریخ محقق نشده است. آرزوی انبیاء حاکمیت توحید در نظام ظاهر بود. لذا آرزوی انبیاء در طول تاریخ به تحقق نرسید چون مردم آمادگی نداشتند. تحقق آرزوهای انبیاء به قبول مردم وابسته بود، مردم تمکین نمی کردند، کامل محقق نمی شد. این آرزوها که دعای انبیاء بود، استعدادی بود که انبیاء ایجاد کرده بودند. بتمامه در دوره آخر الزمان فعلیت پیدا می کند. لذا تمام برکاتی مرکز تنظیم و نشر آثار استاد عابدینی که در طول دوران بشریت امکان پذیر بود به فعلیت می رسد. حقیقت کار این است که بشریت میخواهد به آرزوی دیرینه ای که خداوند برای خالفت انسان و غایت عالم خلق کرده است، مثل معاد، برسد. یوم الظهور یک حقیقت تکوینی است مثل معاد که در انتظار بشریت است. از ابتدای عالم هم وعده داده شده است. از ابتدای خلقت آدم در جایی که شیطان در مقابل آدم فرصت خواست، خطاب شد الی یوم الوقت المعلوم. الوقت المعلوم، زمان ظهور بود. جایی که حکومت حضرت مستقر می شود.