eitaa logo
ولایت
90 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
49 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
روز ارتش بر دلاور مردان عرصه جنگ وجهاد مبارک باد 🌷
هدایت شده از قرار دوازدهم
✍پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله: هر کس در این ماه (رمضان) زیاد بر من بفرستد، خداوند ترازوی اعمال او را سنگین می‌گرداند در روزی که ترازوی اعمال سبک باشد. 📗بحار الأنوار ج٩١ ص۵٢ فقط چند روزه دیگه از ماه مبارک رمضان باقی مانده... 🌺اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ‌ فَرَجَهُمْ...
هدایت شده از شمیم افق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دنبال این ۴ چیز نرو، گیرت نمیاد! این ۹۰ ثانیه از رحمة‌الله‌علیه گره‌های زیادی را از ذهن باز می‌کند ... حتما ببینید 👌 🆔 @ShamimeOfoq
هدایت شده از عین الحیاة
🌷 اثبات وجود امام زمان از قرآن يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَكونُواْ مَعَ الصَّادِقِينَ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، از خدا بترسيد و با راستگويان باشيد سوره توبه آیه 119 ✍🏻 این آیه به مؤمنین امر می‌کند که همیشه با صادقین باشند که مراد از بودن با صادقین، صرف در کنار هم بودن نیست؛ بلکه مراد خداوند تبعیت و پیروی از این افراد است و از آنجا که دستورات قرآن الا ما خرج بالدلیل مقید به زمان خاصی است نیست و برای همه مسلمانان تا قیامت هست؛ پس ما هم امروزه باید آن صادقین که مد نظر خداوند است را بشناسیم و از آن‌ها تبعیت و پیروی کنیم و این امر به پیروی و اطاعت از صادقین به صورت مطلق است و اطاعت مطلق اقتضاء عصمت صادقین را دارد؛ پس بايد در هر زمان افرادي صادق و معصوم باشند كه ما بتوانیم از آن‌ها پیروی کنیم جصاص مفسر اهل سنت ذیل این آیه می گوید: این آیه دلالت می‌کند بر لزوم تبعیت کردن و اقتداء به صادقین 📚 أحكام القرآن ج 4 ص 371، تحقيق : محمد الصادق قمحاوي ، ناشر : دار إحياء التراث العربي - بيروت – 1405هـ. فخر رازی نیز می گوید : خداوند مؤمنین را امر کرده است که با صادقین باشند و وقتی که بودن با صادقین واجب باشد؛ پس باید این صادقین در هر زمانی وجود داشته باشد... منظور از این آیه امر به موافقت و تبعیت از صادقین و نهی از جدایی از صادقین است و این مشروط به وجود صادقین است و چیزی که تمام نمی‌شود واجب مگر به وسیله آن، پس آن چیز هم واجب است؛ پس این آیه دلالت بر وجود صادقین می‌کند... پس آیه دلالت می‌کند بر این که کسی که جائز الخطا است واجب است که از کسی که واجب العصمۀ هست تبعیت کند و این افراد کسانی هستند که خداوند حکم کرده است که آن‌ها صادقین باشند؛ پس این دلالت می‌کند بر این که بر انسان جائز الخطاء واجب است که همراه کسی باشد که معصوم از اشتباه است تا آن شخص معصوم از اشتباه مانع شود از اشتباه کردن انسان جائز الخطا و این معنی در تمامی زمان‌ها پایدار است؛ پس حصول آن در هر زمانی واجب است 📚 التفسير الكبير أو مفاتيح الغيب ج 16 ص 175 و 176، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، الطبعة: الأولى، 1421هـ - 2000م ⁉️ سوال از مخالفین : طبق نص صریح آیه قرآن و اعتراف علمای شما باید در هر زمان صادقینی که معصوم هستن باشند و لازم است شما از آنها تبعیت کنید خب صادقین زمان الان چه کسی است ؟ شما از کدوم فرد معصومی الان تبعیت می کنید ؟؟ 🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج عضو شوید ⇇ عین الحياة
هدایت شده از عین الحیاة
الهی 📌 امامت و خلافت الهی از قرآن (3) یکی دیگر از آیاتی که ثابت می کند امامت دست خداوند است و نه دست انسان آیه زیر است که خداوند وَالَّذِينَ يقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّياتِنَا قُرَّةَ أَعْينٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا پروردگارا ! از همسران و فرزندانمان مايه روشنی چشم ما قرارده، و ما را برای پرهيزگاران پيشوا گردان سوره الفرقان آیه ۷۴ اين آيه به دنبال آياتی واقع شده كه مهم ترين اوصاف بندگان خالص خدا ( عباد الرحمن) را بيان می كنند و آخرين صفات آنها با توجه همت بلند شان اين است كه مقام امامت را از خداوند در خواست می كنند؛ لذا در مقام دعا می گويند: «پروردگارا! از همسران و فرزندانمان مايه روشني چشم ما قرارده، و ما را برای پرهيزگاران پيشوا گردان ✍🏻 وجه استدلال به آیه : در اين آيه، دعا کردن امامت برای خود از صفات بندگان خالص ذکر می کند در این كلمه «واجعلنا» به كار رفته و توسط آن امامت بر متقيان از خداوند در خواست شده است. از اينجا روشن می شود كه مقام امامت يك مقام الهی است و جعل و نصب شخص نيز به اين مقام به دست خدا است؛ زيرا اگر به دست انسان بود، اين درخواست از خدا معنی نداشت. ابو القاسم نیشابوری مفسر اهل سنت ذیل این آیه می نویسد : (وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَاماً) الإمام مَنْ يُقْتَدي به ولا يَبْتَدِع. ويقال إن الله مدح أقواماً ذكروا رتبة الإمامة فسألوها بنوع تضرع، ولم يدَّعوا فيها اختيارهم؛ فالإمامةُ بالدعاء لا بالدعوي. امام كسی است كه به او اقتداء می شود و مقام امامت از نزد خود ساخته نمی شود. و گفته می شود كه خداوند گروهی را كه در خواست رتبه امامت بودند مدح كرده آنها امامت را با نوعی تضرع از خدا خواستند و اختيار داشتن در جعل امامت را برای خود ادعا نكردند. پس امامت با در خواست است نه با ادعا. 📚 تفسير القشيري المسمي لطائف الإشارات، ج2، ص152، تحقيق: عبد اللطيف حسن عبد الرحمن، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت /لبنان، الطبعة: الأولي، 1420هـ ـ 2000م. 🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج عضو شوید ⇇ عین الحياة
صبر در مشکلات.mp3
1.7M
▫️ صبر در مشکلات 👤 مرحوم آیةالله میرزا علی فلسفی 🆔 @balagh_ir
هدایت شده از قرار دوازدهم
اساسا خواست خدا این است که انسان ها مجتمع باشند نه منفرد، خدا با جمع است نه با فرد. از این رو یکی از ملاک های حضور خدا "جمع بودن" است. خداوند معمولا آدمیان را به هم گرایی دعوت می کند، نه واگرایی. مطلوب خدا این است که انسان ها با دل و از درون با هم یکی باشند. خداوند با جمع بودن و همدلانه موافق است؛ چرا که او واحد است و خواهان وحدت. بدین ترتیب، هرجا تفرقه است، خدا نیست. هرجا تشتت است، حضور خدا کمرنگ است. @gharare12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تعداد موقوفه هایی که به نام طلاب ولی به کام دیگران است گوش دادن خالی از لطف نیست
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 روز 💠 💎 سخن خود را اینگونه آغاز کنید 🔻امام صادق علیه‌السلام: السَّلامُ قَبلَ الكلامِ ✳️ نخست كنيد، بعد سخن آغازيد. 📚 جامع الأخبار، ص ۸۹ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
هدایت شده از قرار دوازدهم
خُدایا.. از تو مۍخواهَم‌ که طَبع ما را آنقَدر بُلند کُنۍ که‌ دَر‌ بَرابرِ هیچ‌ چیز‌ جُز ‌تو تَسلیم‌ نَشویم... دنیا ما را نَفریبَد خودخواهۍ ما را کور نکند سیاهۍِ گُناه و فِساد و تُهمَت ‌و ‌دُروغ ‌و غیبَت قَلب‌هاۍ ما را تیره و تار نَنمایَد. شهید مصطفۍ‌ چمران
هدایت شده از شمیم افق
💠امام على عليه السلام: 🌱مَن عَرَفَ العِبرَةَ فَكَأَنَّما عاشَ فِي الأَوَّلينَ 🌱كسى كه عبرت شناس باشد، چنان است كه با گذشتگان زيسته است 📚غررالحكم حدیث8850 🆔 @ShamimeOfoq
هدایت شده از بلاغ | دستیار فرهنگی
🔻 مهمان در چه صورت نان‌خور محسوب می‌شود؟ ▫️امام خمینی: لازم است مهمان قصد داشته باشد مدتی نزد میزبان باقی بماند تا به او نان‌خور گفته شود. ▫️مقام معظّم رهبری: فطره مهمان یک شبه بر عهده خود اوست. ▫️آیةالله سیستانی: بنابر فتوی، اگر قبل از غروب وارد شود و شب را بماند و بنابر احتیاط واجب، اگر بعد از غروب وارد شود و شب را بماند. ▫️آیات عظام صافی، نوری: صدق انفاق فعلی کافی است. ▫️آیةالله مکارم: اگر چهار، پنج روز بماند. ▫️آیةالله زنجانی: اگر قبل از غروب آفتاب وارد شود و تصمیم دارد مدتی طولانی نزد میزبان بماند. ▫️آیات عظام خوئی، وحید: مهمان بودن برای مدت کوتاهی کافی است، مثل مهمانی که شب عید را نزد میزبان می‌ماند. ▫️آیةالله بهجت: ملاک وجوب فطره مهمان بر میزبان، صدق مهمان در وقت مخصوص است؛ یعنی فطره‌ی کسی که پیش از برآمدن هلال ماه شوال مهمان شخص دیگری شده، بر میزبان واجب است؛ به شرط آنکه برای خوردن غذا به منزل او آمده باشد، هر چند بعداً مانعی پیش آید که نتواند غذا صرف کند. 💢 نکته: به طور کلی برای صدق نان‌خور بودن مهمان و وجوب زکات فطره بر میزبان: ▫️آیات عظام بهجت، صافی، نوری: صدق انفاق فعلی کافی است. ▫️آیات عظام سیستانی، وحید، خوئی، تبریزی: ماندن یک شب برای نان خورشدن کافی است. ▫️آیات عظام خامنه ای، مکارم، زنجانی: ماندن یک شب برای نان خورشدن کافی نیست. 🆔 @balagh_ir
🔹️پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌فرمایند: إنّ اللّه َ رَحيمٌ يُحِبُّ الرَّحيمَ، يَضَعُ رحمَتَهُ على كُلِّ رحيمٍ (میزان الحکمه ج4 ص380 ح7171) خداوند رحیم و مهربان است و رحمتش شامل حال کسی می‌شود که مهربان باشد. در روایت زیبای دیگری از امیر المومنین علیه السلام نقل شده که فرمودند: إرحَم مَن دُونَكَ ، يَرحَمْكَ مَن فَوقَكَ ، و قِسْ سَهوَهُ بسَهوِكَ و مَعصِيَتَهُ لكَ بمعصِيَتِكَ لِرَبِّكَ و فَقرَهُ إلى رَحمَتِكَ بِفَقرِكَ إلى رَحمَة رَبِّكَ (غررالحكم ص : 435 ) به زیر دستانت رحم و مهربانی کن تا کسانی که بالاتر از تو هستند به تو رحم و مهربانی کنند. اشتباهات و مخالفت‌های زیر دستانت را با معصیت‌های خودت که نسبت به پروردگارت کردی مقایسه کن و معصیت‌های خودت را هم بیاد آور و نیاز او به رحمت خودت را با نیاز خودت به رحمت پروردگار مقایسه کن. ببین خودت چقدر محتاج بخشش و رحمت حضرت حق هستی. پس تو هم به زیر دستت که مخالفتت را کرده رحم کن. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
🔘 خانه های خود را قبرستان نکنید...! عَنْ لَيْثِ بْنِ أَبِي سُلَيْمٍ رَفَعَهُ قَالَ قَالَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : نَوِّرُوا بُيُوتَكُمْ بِتِلاَوَةِ اَلْقُرْآنِ وَ لاَ تَتَّخِذُوهَا قُبُوراً كَمَا فَعَلَتِ اَلْيَهُودُ وَ اَلنَّصَارَى صَلَّوْا فِي اَلْكَنَائِسِ وَ اَلْبِيَعِ وَ عَطَّلُوا بُيُوتَهُمْ فَإِنَّ اَلْبَيْتَ إِذَا كَثُرَ فِيهِ تِلاَوَةُ اَلْقُرْآنِ كَثُرَ خَيْرُهُ وَ اِتَّسَعَ أَهْلُهُ وَ أَضَاءَ لِأَهْلِ اَلسَّمَاءِ كَمَا تُضِيءُ نُجُومُ اَلسَّمَاءِ لِأَهْلِ اَلدُّنْيَا. پيغمبر(صلّى الله عليه و آله)فرمود:خانه‌هاى خود را با خواندن قرآن نورانی كنيد و آنها را قبرستان نکنید چنانچه یهود و نصاری كردند که در همان كليساها و معبدهاى خود نماز خوانند و خانه‌هاى خود را بى‌عبادت گذاشتند، زيرا چون در خانه بسيار قرآن خوانده شود، خيرش فراوان گردد و اهل آن توسعه يابند و براى اهل آسمان بدرخشد چنانچه ستارگان آسمان براى اهل زمين مى‌درخشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حکایت «اسب بی صاحب» 🔻 ویژه ماه مبارک رمضان 🔸 نقاشی شن: علی برنایی 🔸 راوی: محمد اطهری 🔻 برگرفته از کتاب « آیت الله حائری شیرازی» 📺 کاری از: گروه اجتماعی شبکه چهار سیما 🎥 استودیو ؛ نمایشی از نور و شن @haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حکایت «طناب و چاه» 🔻 ویژه ماه مبارک رمضان 🔸 نقاشی شن: علی برنایی 🔸 راوی: محمد اطهری 🔻 برگرفته از کتاب « آیت الله حائری شیرازی» 📺 کاری از: گروه اجتماعی شبکه چهار سیما 🎥 استودیو ؛ نمایشی از نور و شن @haerishirazi
هدایت شده از عین الحیاة
📌 امامت و خلافت الهی در قرآن (4) یکی دیگر از آیات اثبات عقیده شیعه و مهم ترین آیات در این موضوع است آیه ذیل است : وَإِذِ ابْتَلَي إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَاماً قَالَ وَمِن ذُرِّيَّتِي قَالَ لاَ يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ. (به خاطر آوريد) هنگامي كه خداوند، ابراهيم را با وسايل گوناگوني آزمود. و او به خوبي از عهده اين آزمايشها برآمد. خداوند به او فرمود: «من تو را امام و پيشواي مردم قرار دادم!» ابراهيم عرض كرد: «از دودمان من (نيز اماماني قرار بده!)» خداوند فرمود: «پيمان من، به ستمكاران نمي رسد! (و تنها آن دسته از فرزندان تو كه پاك و معصوم باشند، شايسته اين مقامند) سوره بقره آیه ۱۲۴ برای اثبات عقیده شیعه به دو قسمت از آیه میتوان استدلال کرد : ✍🏻 بخش اول : خداوند خود ابراهيم را به مقام امامت نصب كرده است جمله: «إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَاماً» به صراحت روشن می سازد كه نصب مقام « امامت» تنها به دست خداوند است نه به دست انسان؛ زيرا در اين جمله خداوند جعل را به خودش نسبت داده و آن را يك هديه الهی برای انسان می داند. ✍🏻 بخش دوم : امامت عهد الهی است، كه به غير معصوم نمی رسد ! و معصوم را جز خدا نمی شناسد : برای این مطلب باید اثبات شود که منظور از عهد ذکر شده در آیه مبارکه همان امامت است نه نبوت که در اینجا به اقوال علما و مفسرین اهل سنت اشاره می کنیم : محمد بن جریر طبری از مفسران به نام از مجاهد نقل می کند : «لاَ يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ» قال: لا يكون إماماً ظالماً. «پيمان من به ظالمان نمی رسد»، يعنی امام ظالم نيست. 📚 جامع البيان عن تأويل آي القرآن،ج1، ص738، ناشر: دار الفكر، بيروت - 1405هـ ابن جوزی حنبلی نیز هفت قول را در رابطه با مفهوم عهد ذکر می کند : امامت، اطاعت، رحمت، دین، نبوت، امانت که بعد از نقل این هفت قول، قول اول امامت را برای مفهوم عهد در آیه درست تر میداند. وفي العهد هاهنا سبعة أقوال: أحدها: أنه الإمامة، رواه أبو صالح عن ابن عباس، وبه قال مجاهد، وسعيد بن جبير. والثاني: أنه الطّاعة، رواه الضّحّاك عن ابن عبّاس. والثالث: الرّحمة، قاله عطاء وعكرمة. والرابع: الدّين، قاله أبو العالية. والخامس: النّبوّة، قاله السّدّيّ عن أشياخه. والسادس: الأمان، قاله أبو عبيدة. والسابع: الميثاق، قاله ابن قتيبة، والأوّل أصحّ. 📚 زاد المسير في علم التفسير، ج 1، ص108، ناشر: المكتب الإسلامي - بيروت، الطبعة: الثالثة، 1404هـ شوکانی عالم مشهور نیز بعد ذکر چندین قول برای مفهوم عهد، امامت را مفهوم درست آن میداند : و اختلف في المراد بالعهد فقيل: الإمامة و قيل: النبوّة... والأوّل أظهر كما يفيده السياق . در اين كه مراد از «عهد» چيست اختلاف است. گفته اند مراد از آن، امامت است و... قول اول ظاهر تر است؛ چنانچه سياق كلام مفيد همين قول است. 📚فتح القدير الجامع بين فني الرواية والدراية من علم التفسير، ج 1، ص160، ناشر: دار الفكر - بيروت و در آخر سخن مرحوم شیخ طوسی ( رضوان الله تعالی علیه ) را در تبیین چگونگی استدلال به این برای امامت الهی متذکر می شویم : شيعيان به اين آيه استدلال كرده اند كه مقام «امامت» جدای از مقام «نبوت» است؛ زيرا خداوند حضرت ابراهيم را (در اين آيه) هنگامي مورد خطاب قرار داد كه او نبی بود و به او فرمود: او را به زودی امام قرار می دهد تا پاداشی باشد بر اتمام امتحان هایی كه از او گرفته شده است. و اگر او در همان وقتی كه نبی بود، امام هم بود؛ اين كلام خدا معنی نداشت. پس اين آيه دلالت دارد كه منزلت امامت جدای از نبوت است و همانا خداوند اراده كرده كه اين مقام را برای ابراهيم قرار بدهد. 📚 التبيان في تفسير القرآن، ج1، ص449، تحقيق: تحقيق وتصحيح: أحمد حبيب قصير العاملي، ناشر: مكتب الإعلام الإسلامي، الطبعة: الأولي، 1409هـ. 🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج عضو شوید ⇇ عین الحياة
هدایت شده از شمیم افق
26.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 حکایت «قطب شمال و خورشید» 🔻 برگرفته از کتاب « » 🆔 @ShamimeOfoq
هدایت شده از شمیم افق
کار خدا را با بنده قیاس نکن!.mp3
960.5K
▫️ کار خدا را با بنده قیاس نکن! 🆔@ShamimeOfoq
هدایت شده از شمیم افق
💠 امام حسین‌ علیه السلام: 🍃 هر کس گرهى از مشکلات مؤمنى باز کند و مشکلش را برطرف نماید، خداوند متعال مشکلات دنیا و آخرت او را اصلاح مى‌نماید. 📚 مستدرک الوسائل، ج۱۲، ص۴۱۶. 🆔 @ShamimeOfoq
هدایت شده از شمیم افق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ما این همه منکر داریم بدتر از بی حجابی، چرا اینقدر گیر دادید به ؟ 🆔 @ShamimeOfoq
‍ ⚜سخنراني آيت الله ناصري⚜ این ماه، خیلی با عظمت است. حیف است که انسان در این ماه با اینکه رحمت حضرت حق -جلّت عظمته- ریزان است، غافل باشد و از فیوضات حضرت احدیت محروم بماند. یکی از خصوصیات دیگر این ماه، این است که از ماه‌های حرام است. جنگیدن با کفار و مشرکان در این ماه حرام است. برای عظمت این ماه، جنگ را حرام کرده‌اند. البته جنگ ابتدایی حرام است؛ اما اگر جنگ دفاعی شد، دیگر حرام نیست. وقتی جنگ با کفار در این ماه حرام است، جنگ با خدا چگونه است؟ جنگ با خدا یعنی چه؟ جنگ با خدا این است که انسان، احکام الهی را زیر پا بگذارد و گناهان کبیره انجام بدهد؛ چشم‌چرانی بکند، خیانت به ناموس و مال مردم بکند. این‌ها جنگ با خدا است. معصیت، جنگ با خدا است. خداوندی که این اندازه به بنده‌هایش مهربان است، آیا جفا نیست که بندگانش در این ماه شریف با او بجنگند؟ 125/م/96 ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir