eitaa logo
ول‌انگاران 🐀🕳️🧀
14 دنبال‌کننده
42 عکس
23 ویدیو
6 فایل
تبارشناسی برهنه‌گران و برهنه‌گرایان «اگر خدا بعضی مردم را به‌وسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیر و صومعه و معبد و مسجد منهدم می‌شود.» (حج ۴۰) گروه تبادل‌نظر: https://eitaa.com/joinchat/537395775C10037c2fec
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جواد جاویدنیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هشدار فواد ایزدی در مورد قانون عفاف و حجاب 🔹 اگر این ذهنیت ایجاد شود که جمهوری‌اسلامی ایران شبیه جمهوری اسلامی پاکستان است ، ایران تبدیل به سوریه می‌شود ، مسئله حجاب مهم است 🔸در هیچ دولتی به این صراحت قانون زیر پا گذاشته نشده و زیر پا گذاشتن قانون یعنی دیکتاتوری! مجلس و قوه قضاییه اگر اقدام قاطع نکنند نه تنها انقلابی نیستند، بلکه ننگ و شرمندگی ابدی برای خود خریده اند! 🔹اگر روحانی و تیم فیزیکی و سایبری اش که خسارت محض بر ایران بزرگ تحمیل کردند و سردار دلها را فدای مطامع دنیوی خود کردند مجازات شده بودند، اکنون با این بلیه درگیر نبودیم که رسما احکام دین و قوانین کشور و فرمایشات صریح امام جامعه زیر پا گذاشته شود و به دشمنان چراغ سبز نشان داده شود و صدایی از مراجع و اشخاص مثلا مسئول خارج نشود... 💠✍️ 🆔 @Dr_Javidnia 🌐 لینک پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3
هدایت شده از جواد جاویدنیا
8.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انتقاد فواد ایزدی به قوه قضاییه‌ در ولنگاری فضای مجازی در برهم زدن امنیت روانی مردم روی آنتن زنده صداوسیما 😳 👈پ.ن: اگر خائنانی که با مدیر تلگرام مذاکره کردند و بر خلاف منافع ملی کشور توافقاتی انجام دادند، خائنانی که مانع ساماندهی فضای مجازی و شکل گیری شبکه ملی اطلاعات بر خلاف منویات صریح مقام معظم رهبری شدند، خائنانی که در قضایای ترور حاج قاسم و اسماعیل هنیه نقش مستقیم داشتند، خائنانی که در قضیه هواپیمای اوکراینی نقش داشتند، خائنانی که اقتصاد کشور را به قیمت دلار پیوند زده اند و قیمت دلار را به نفع جریان استکبار و به ضرر جریان مقاومت بالا و پایین می‌برند، خائنانی که اسباب تداوم حیات فیلترشکنهای غیرقانونی هستند، توسط دستگاههای امنیتی شناسایی و توسط دستگاه قضایی محاکمه می شدند، اکنون با مشکلات استعمار فرانوین درگیر نبودیم. ترک فعلها و خیانتهاست که سبب تقویت جریان نفاق در داخل شده است تا آنجا که اشخاصی که باید به جرم خیانتهایشان اعدام می‌شدند اکنون بر مناصب غیرقانونی خود وقیحانه تکیه زدند و حاج قاسم‌ها را مقصر وضع موجود جامعه معرفی می‌کنند. 💠✍️ 🆔 @Dr_Javidnia 🌐 لینک پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/3098935312C73fadd24b3
🔻غیرمحرمانه با بزرگان جبهۀ انقلاب 🖊مهدی جمشیدی ۱. فرضیۀ من این است که حاکمیّت و یا دست‌کم بخش عمدۀ آن، دچار مجموعه‌‌ای درهم‌تنیده از سیاست‌های فرساینده و مخرّب شده است که در پی آنها، اکنون وارد مرحلۀ به‌شدّت چالش‌برانگیز و مخاطره‌آفرینی شده‌ایم که لحظه‌به‌لحظه، امکان‌های بازگشت و جبران، بیشتر زوال می‌یابند و شرایط قهری، ما را به محاصره درمی‌آورند. برای اثبات سخنم، به شواهد تجربی و عینی استناد می‌کنم. ۲. در همۀ انتخابات‌ها، دوگانۀ مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح مطرح می‌شود و در نهایت نیز، مشارکت حداکثری، ترجیح داده می‌شود و صالحان در اثر سازوکارهای سکولاریستی، از قدرت بازمی‌ماندند. چندی که می‌گذرد، نارضایتی‌های اجتماعی از منتخبِ متوسط یا ضعیف، سربرمی‌آورد و مشارکت حداکثری، دود می‌شود و به هوا می‌رود. این چرخۀ باطل، دهه‌ها در جریان بوده و انتخابات ریاست‌جمهوریِ اخیر نیز، نمونۀ روشن آن است. این در حالی است که حاکمیّت باید از طریق انتخاب [شدن] «اصلح»، معضل دیرینۀ «کارآمدی» را علاج می‌کرد و آن‌گاه به‌صورت خودبه‌خود، «مشارکت حداکثری» نیز در دوره‌های بعدی برآورده می‌شد. ۳. از سال آغاز دهۀ نود، جریان تجدّدی تلاش کرد تا از حجاب، بحران بیافریند. در این راستا، گام‌به‌گام پیش آمد و در نهایت در سال نودوشش، چندین زن روسری‌شان را بر سر چوب نهادند و آشکارا، کشف حجاب کردند. در اینجا بود که موج شکل گرفت و اندک‌اندک، کشف حجاب به یک «جریان اجتماعی» تبدیل شد و در نهایت در متن اغتشاش، حالت انفجاری یافت. حاکمیّت نیز در مقابل، منفعل گردید و حجاب را رها کرد و به بهانۀ تقنین، سه سال در وضع تعلیق به‌سربرد؛ قانونی که اکنون دولت لیبرال، به اجرای آن تن در نمی‌دهد و البته مسألۀ این دولت، خودِ «قانونی‌بودن حجاب» است و می‌خواهد از کشف حجاب، عبور کند و برهنگی را به‌عنوان خط قرمز معرفی نماید. از این گذشته، کارگزارانی که در این مدت، سخن از «سازوکار فرهنگی» به میان آوردند، قدمی برنداشتند و نشان دادند کار فرهنگی، اسم رمزی برای تحقّق حجاب اختیاری است. ۴. در زمینۀ فضای مجازی نیز، حاکمیّت با وجود این‌که می‌داند از میانۀ دهۀ هشتاد به این سو، همواره شبکه‌های اجتماعیِ غربی، خاستگاه اصلی تدارک نظری و عملیِ بحران‌ها و تنش‌ها بوده‌اند، اما اینک در مسیر گشودن دوبارۀ آنها حرکت می‌کند. در اغتشاش اخیر، به‌عیان دیدیم که شبکه‌های اجتماعیِ غربی، ابتدا به تولید و بازتولید «هویّت‌های دگراندیشانه» پرداختند و سپس این هویّت‌های تجدّدی را در مسألۀ حجاب، متمرکز کردند و از ظرفیت آنها، «اغتشاش خیابانی» پدید آوردند. این بدان معنی است که حاکمیّت، به دیگریِ سیاسی و تمدّنی‌اش، مجال و میدان داده تا جامعه‌اش و ذهنیّت فرهنگیِ مردمانش را به‌آسانی، به تصرّف خود درآورد و آن‌گاه بر اساس این بدنۀ اجتماعیِ استحاله‌شده و مخالف، طرح‌های تجدّدیِ خویش را پیش ببرد. فیلترینگ، همۀ برنامۀ حکمرانی نیست، اما در زمانۀ جنگ و نزاع هویّتی، به‌قطع، یکی از اضلاع مواجهه است. اکنون حاکمیّت در مسیر میدان‌دادن به بسترها و سکوهای تجدّدی قرار گرفته و این اقدام را احیای سرمایۀ اجتماعی‌اش می‌داند، درحالی‌که داستان، معکوس است؛ چون نه‌فقط سرمایۀ اجتماعی‌اش، بیشتر دچار زوال هویّتی خواهد شد، بلکه حتی لایه‌ای از جامعه که هوادار سرسخت او هستند، با مشاهدۀ این سیاست‌های لیبرالی، سرخورده و دلزده می‌شوند و همچون گذشته، حاضر به پرداخت هزینه نخواهند شد. ازاین‌رو، حاکمیّت در روزهای دشوارِ پیش رو، تنها خواهد ماند. ۵. به‌نظرم همین سیاست‌های ناصواب و نامعقول برای این‌که حاکمیّت را در شرایط بحرانی و موقعیّت گره‌خوردگی قرار بدهند، کافی هستند. مسأله این است که کنش‌ها و دغدغه‌ها و سازوکارها از وجه «ساختاری»، غلط اندر غلط هستند؛ یعنی «مدار» و «مسیر»، نابجاست و امنیّت ملّی را دچار چالش‌های مهلک خواهد کرد. اینک به‌جای آن‌که در افق «بازسازی انقلابی» حرکت کنیم و فاصله‌ها و زاویه‌ها از اصالت‌های انقلابی را جبران نماییم و به مبنا و منطق امام خمینی بازگردیم، در جهت معکوس آن به حرکت افتاده‌ایم و لیبرالیسم را در همۀ اضلاع و وجوهش، محقّق می‌کنیم. این مسیر، به ناکجاآباد خواهد انجامید و حاکمیّت را چه از درون و چه از بیرون، دچار انسداد خواهد کرد. حاکمیّتی که ذهنیّت و هویّت جامعه‌اش را به‌راحتی در اختیار ساختارهای ارتباطی‌ای قرار بدهد که مخالف‌پرور و معارض‌ساز هستند، روزبه‌روز، نحیف‌تر و محدودتر خواهد شد و جز پوسته‌ای ظاهری از آن باقی نخواهد ماند. این سیاست، هرگز به احیای سرمایۀ اجتماعی نخواهد انجامید، بلکه برعکس، از جامعه، یک قلمرو غیرانقلابی و تجدّدی خواهد ساخت که به‌مثابه ابزار «سکولاریزاسیون حاکمیّتی» عمل خواهد کرد؛ و مگر تاکنون، چنین نبوده است؟! روی سخن من با بزرگان جبهۀ انقلاب است؛ به صحنه بیایید! https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60/2714
🔻حکمرانی انفعالی و سکولاریسمِ ساختاری 🖊مهدی جمشیدی ۱. اصلی‌ترین و عمده‌ترین دلیلی که برای رفع فیلتر مطرح می‌شود این است که خواست و ارادۀ جامعه، همسو با این تصمیم است و جامعه می‌خواهد به شبکه‌های اجتماعیِ غربی، دسترسی داشته باشد. ازاین‌رو، استدلال می‌شود که چنانچه حاکمیّت در راستای رفع فیلتر حرکت نکند، سرمایه و بدنۀ اجتماعی‌اش را از دست می‌دهد و میان دولت و مردم، شکاف پدید می‌آید. براین‌اساس، هرچند آشکار است که بسترها و سکوهای غربی، به قواعد ما تن در نمی‌دهند، بلکه حتی لحظه‌های بحران سیاسی را می‌آفرینند و خاستگاه نهفته و ناپیدای تنش و تلاطم اجتماعی هستند، اما نگهداشت سرمایۀ اجتماعی، مهم‌تر است و به‌ناچار، باید آنها را رها گذاشت. در واقع، حاکمیّت میان دو امر متزاحم و متعارض، گرفتار شده است که گویا قابل‌جمع با یکدیگر نیستند و باید یکی از آن دو را انتخاب کند. دولت‌های غربی نیز که از این وضع انقباضی اطلاع دارند، عقب‌نشینی نمی‌کنند و برای گفتگو و تفاهم، وارد میدان نمی‌شوند؛ چراکه می‌دانند فشار اجتماعی و درونی، برای منفعل‌ساختن حاکمیّت، کافی است. ۲. نخستین مسأله این است که حاکمیّت، دیرهنگام به صحنه وارد شد؛ در جایی که جامعه، جغرافیای زیستِ مجازی خود را انتخاب کرده بود و نسبت به آن، شرطی و و ابسته شده بود. توده‌ها در این انتخاب، اختیار و ارادۀ مستقلی ندارند و تابع موقعیّت‌ها و جریان‌هایی هستند که ساخته می‌شوند. این موقعیّت‌ها و جریان‌ها، موج جامعه را به سوی خود می‌کشانند و در یک جغرافیا می‌نشانند؛ بی‌آن‌که مشخص باشد این حرکت و سیر، چه مبدأ و سرچشمه‌ای دارد. موج‌های جمعیّتی، به‌تدریج و در اثر شرایطِ ساخته‌شده، شکل می‌گیرند و در مرحله‌ای قرار می‌گیرند که دیگر، چندان مهارشدنی نیستند. از این نقطه به بعد، به جغرافیای انتخاب‌شده، وابسته می‌شوند و زندگی روزمرّۀ خود را به آن گره می‌زنند و روزبه‌روز، امکان گسستن و استقلال و عبور، برای‌شان دشوارتر می‌شود. در این وضع، حاکمیّت دیگر نمی‌تواند تصمیم‌های منجمدشده و تعلّقات گره‌خورده را تغییر بدهد. ازاین‌رو، تأخیر و تعلل در مقام صورت‌بندی وضعیّت و شکل‌دهی به شرایط، چندان قابل‌جبران نیست. ۳. از سوی دیگر، سیاست، وادی انتخاب‌های ساده و آسان نیست، بلکه سیاست، بازی هوشمندانه در میدان همین تزاحم‌ها و تعارض‌ها است. سیاست، میدان عمل و مواجهه با تحمیل‌ها و اقتضاهای متعدّد آن است و موقعیّت در آن به گونه‌ای است که کنشگر را از حقیقت به سوی مصلحت سوق می‌دهد و وادار به عمل‌گرایی و فرسایش و انفعال می‌کند. دراین‌حال، پیش‌پاافتاده‌ترین و ناسیاسی‌ترین کار، تسلیم‌شدن و عقب‌نشینی است و سیاسی‌ترین کار، بازی زیرکانه با شرایط و تغییر نسبتِ خویش با موقعیّتِ تحمیل‌گر است. موقعیّت، طبیعی و تکوینی نیست، بلکه طرف مقابل برای ما ساخته است تا قدرت خویش را به ما تحمیل کند و ارادۀ ما را تابع خود گرداند. حال چنانچه ما از ارادۀ او تبعیّت کنیم، در واقع، کنش پیشاسیاست داشته‌ایم و نتوانسته‌ایم وضع را به نفع خود تغییر بدهیم. در اینجا نیز باید گفت بر فرض این‌که قضاوت‌ها دربارۀ جامعه، سوگیرانه و ساختگی نباشد، می‌توان ذهنیّت جمعی را نسبت به شبکه‌های اجتماعیِ غربی تغییر داد؛ این ذهنیّت‌ها، قطعی و نهایی نیستند و می‌توان آنها را دگرگون کرد. در عمل، بارها دیده‌ایم که در اثر همین تغییر ذهنیّت، موج‌های انتقالی و کوچ‌های مجازی رخ داده‌ است و شرایط جدید و متفاوتی تولید شده است. این جابجایی‌ها، همگی طبیعی و خودجودش نیستند، بلکه دست‌کاری‌ها و دخالت‌هایی در میان است. این امکان و فرصت برای ما نیز به‌مثابه یک کنشگر سیاسی وجود دارد که ذهنیّت جمعی را بازسازی کنیم. ۴. مسیری که اکنون بخشی از حاکمیّت – به‌خصوص لیبرال‌های دولتی و شبه‌انقلابی‌های تکنوکرات – انتخاب کرده‌اند، به انقباض و انسداد بیشتر حکمرانی می‌انجامد و انتخاب‌های آیندۀ حاکمیّت را محدودتر خواهد کرد. این مسیر، از سوی خودِ حاکمیّت، ساخته نشده، بلکه طرف مقابل، آن را تعریف و طراحی کرده و اکنون حاکمیّت باید به دلیل احساس انفعال و سردرگمی و اضطرار، به آن گردن بنهد؛ درحالی‌که هرچه در این مسیر پیشتر برود، چنان است که گویا به مرداب پا نهاده است. این مسیر، گشایش‌های لحظه‌ای و زودگذر در پی دارد و گره‌های کورِ فلج‌کننده. این‌که هر از گاهی، به شرایط تولیدشده از سوی تجدّد، تن در بدهیم و قدم‌به‌قدم، به اقتضاها و ضرورت‌های آن وادار بشویم، به معنی غلتیدن به یک مدار بی‌بازگشت و انقباضی است که انقلاب را از خویشتن هویّتی و فرهنگی‌اش، تهی و تخلیه می‌کند و به روند سکولاریسمِ ساختاری، دامن می‌زند. انقلاب از حیث ساختاری، در حال عبور از هنجارها و غایات و ارزش‌های خویش است و می‌رود که توسط تجدّد، بلعیده شود. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
من به عنوان یک فعال حوزه حجاب از مسیح علینژاد ممنونم 🖊 دکتر ابوالفضل اقبالی مدیر اندیشکده زوج ❎ مسیح علینژاد تا به امروز هیچ عکس برهنه‌ای را از خود منتشر نکرده بود و همواره روی حجاب سر تاکید داشت. اما اکنون عکس‌های عریان خود را با کپشنی عریان‌تر پست کرده است که حاوی نکات مهمی هستند. مسیح علینژاد تا به امروز یک پروژه داشت: "کشف حجاب دختران در ایران" اما از امروز می‌گوید پروژه جدیدی را استارت زدم: "برهنگی دختران در ایران" تا دیروز به کشف حجاب سر می‌گفت: پوشش دلخواه و امروز این عبارت را برای بیکینی و تاپ به‌کار می‌برد! ❎ واقعیت این است که مسیح علینژاد کارش را خوب بلد است. او یک کمپینر حرفه‌ایست. برای گام به گام پروژه‌اش استراتژی و برنامه دارد. کارگزاران و شرکای متعددی هم در داخل کشور دارد که در تکمیل و پیش‌روی پروژه او کارسازی و هم‌افزایی می‌کنند. تردیدی ندارم که به زودی مناقشات درباره حجاب در کشور جمع خواهد شد و چند سال آینده گفتگو درباره مرزهای جدید نمایش بدن جای آن را خواهد گرفت. زمان صحت این مدعا را ثابت خواهد کرد. ❎ مسیح علینژاد زمان خوبی را هم برای شروع پروژه جدیدش انتخاب کرده است. دقیقا زمانی که ما در آستانه‌ی ابلاغ قانون حجاب قرار داشتیم و مسئولان با تردید و ترس تصمیم به تعلیق قانونی گرفتند که مستظهر به اراده‌ی مردم و محصول سازوکارهای تقنینی نظام جمهوری اسلامی بود. حالا مسیح علینژاد هوشمندانه این سیگنال را از مسئولان ما دریافت کرد که حاکمیت ایران از حجاب سر عبور کرد و اکنون زمان آغاز پروژه برهنگی دختران در ایران است. ❎ مسیح علینژاد دقیقا همان استراتژی و خطی را دنبال می‌کند که رژیم صهیونیستی درباره مقاومت و در نسبت با محور اصلی آن یعنی ایران دارد پیگیری می‌کند. آن خط چیست؟ ۱. تعرض به خطوط قرمز و تست کردن واکنش ایران، ۲. عدم واکنش ایران و دریافت سیگنال ضعف از مسئولان، ۳. تعرض به خطوط قرمز جدید! مسیری که اکنون منتهی به همسایگی دیوار به دیوار ما با اسرائیل شده و عن‌قریب به یمن نیز سرایت خواهد کرد. ❎ مسیح علینژاد وقتی می‌بیند واکنش ما نسبت به عریانی دختر علوم تحقیقات پاک کردن صورت مساله با احاله آن به بیماری روانی او بود و پرستو احمدی نیز پس از برگزاری کنسرتی با آن وضعیت صرفا به صرف چای و شیرینی به پلیس دعوت می‌شود و خیلی شیک مهمانی پلیس را ترک می‌کند، مطمئن می‌شود که هیچ اراده‌ای در جهت تعرض‌های پروژه‌ای به خطوط قرمز اخلاقی و فرهنگی جامعه ایران وجود ندارد. خب پس اکنون بهترین زمان برای رونمایی از بدن خود با کپشنِ پوشش دلخواه است! ❎ من اما بی‌نهایت خوشحالم و از مسیح علینژاد سپاسگذارم! در این لحظه او تمام قد به کمک گفتاری آمده است که من و امثال سال‌ها مروج و مبیّن آن بوده‌ایم. ما سال‌ها و به‌ویژه بعد از فتنه زن، زندگی، آزادی این سخن را مطرح می‌کردیم که روند مبارزاتِ مدنی علیه حجاب و کنشِ سیاسی و براندازانه‌ی کشف حجاب به هیچ وجه به این نقطه(کشف حجاب سر) اکتفا نخواهد کرد و پس از تثبیت آن به سوی کشف سایر نقاط بدن! نیز حرکت خواهد کرد. این صحنه خیلی روشن بود. ❎ عده‌ای اما نمی‌خواستند این گفتار را همراهی کنند و همواره بر جامعه‌ی خودتنظیم‌گرِ ایرانی تاکید می‌کردند. گویی ما مخالف یا منکِر سهم سازوکارهای اخلاقیِ مقاوم جامعه ایران بودیم. ما داشتیم به نقطه دیگری اشاره می‌کردیم و موضوع دیگری را مطرح می‌کردیم و دوستان داشتند از موضوع دیگری با ما محاجه می‌کردند. امروز اما مسیح علینژاد با عکس‌های جدیدش به کمک تثبیت این آگاهی تاریخی ما ایرانیان در نسبت با "دشمن" آمده است. ❎ ذهنیتِ مسئولان و نخبگان اجتماعی سیاسی ما در لحظه‌ی عقب‌نشینی از ابلاغ قانون حجاب چه بود؟ آنها معتقد بودند که نباید در میانه‌ی جنگِ نظامی و امنیتی با اسرائیل و مشکلات اقتصادی در داخل کشور فضای جدیدی را برای تنش با مردم ایجاد کرد. این ذهنِ بسیط گمان می‌کرد که با تعویق انداختن قانون حجاب، دشمن به پشت دست خود زده و با حسرت می‌گوید: حیف که مسئولان حازم و باتدبیر ایران تمام نقشه‌های من برای ایجاد آشوب اجتماعی در ایران را نقش بر آب کردند!! ❎ در حالی که پیام دریافتی دشمن از این عقب‌نشینی، تدبیر مسئولان نبود بلکه ضعف و استمهال بود! دشمن نیز در پاسخ به استمهال ما لحظه‌ای درنگ نمی‌کند و گام بعدی را محکم‌تر برمی‌دارد. در حالی که می‌شد با ابلاغ و اجرای مدبرانه و هوشمندانه‌ی قانونی که از قضا برای رفع تنش‌های محتمل جامعه ایرانی تنظیم شده بود مانع از جسارت بیشتر و پیشروی دشمن به سمت تنش‌زایی‌های اجتماعی بیشتر شد. اما امان از ضعف و تردید... لینک کانال جنسیت و عدالت(دکتر ابوالفضل اقبالی) @eqbali62
دیروز در جشن روز زن معاونت زنان در محضر رئیس جمهور محترم ۵ نفر سخنرانی کردند که ۴ تاشون در نفی قانون حجاب بود. ادبیات دو نفرشون اینطوری بود: قانون بد رو باید زیر پا گذاشت! . . . حالا اصلا حجاب رو بی‌خیال! یعنی واقعا از این ادبیات کک‌تون نمی‌گزه؟! دلواپسانِ "جامعه" نگران نیستید؟! عجیبه! @eqbali62
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
ماله‌کشی اندر میانه‌ی دوگانه‌ی خون دل خوردن و خون به دل کردن 🔻بعد از بیش از ۲۰۰ روز فعالیت در سطوح اول سیاسی کشور به این نتیجه رسیده‌ام که سیاستمداران ما را در یک دسته بندی کلان بایستی به سه گروه اصلی تقسیم نمود: گروه اول آنهایی که با تصمیمات و گاها سوءاستفاده‌هایشان دل ملت را خون کرده‌اند؛ گروه دوم آنهایی که از عملکرد گروه اول خون دل می‌خورند؛ و‌گروه سوم آنهایی که در میانه این دو گروه، با توجیهات مختلف مشغول ماله‌کشی هستند! به این معنا که گرچه در سطح استراتژی و تاکتیک با گروه اول همراهی ندارند ولی در سطح تکنیک، با توجیهات مختلفی نظیر لزوم مصلحت اندیشی در قالب به اصطلاح آداب حکمرانی، در اغلب موارد ترجیح می‌دهند با سکوت و‌ محافظه‌کاری خود، عملکرد گروه اول را ماله‌کشی کنند! 🔻با عرض معذرت کلمه ماله‌کشی دقیقا همان چیزی است که این روزها پس از شنیدن واژه آداب حکمرانی به ذهنم متبادر می‌شود! ماله‌کشان را برای انحراف نظام از مسیر اصلی انقلاب، اگر خطرناک‌تر از گروه اول ندانم، کم‌خطرتر از آنها نیز نمی‌دانم. چون اینها هستند که در بسیاری از موارد‌، با ظاهری موجه، عملا با همراهی با گروه اول (یعنی خون به دل کنندگان)، گروه دوم (یعنی خون دل خورندگان) را با انواع برچسب‌ها به حاشیه می‌رانند و آنها را متهم به نفهمیدن آداب حکمرانی می‌کنند! آنها هر وقت خون گروه دوم از دیدن حجم ماله‌کشی‌ها به جوش آید و برای اصلاح وضع موجود قدمی بردارند با برچسب زدن به آنها، این خون دل خورندگان را مشتی نادان و ناآشنا با آداب حکمرانی معرفی می‌کنند که متوجه مصالح نظام نیستند! نتیجه‌ی این ماله‌کشی‌ها این شده است که در ۴۵ سالگی انقلاب، خون به دل کنندگان، تا مغز استخوان نظام نفوذ کرده‌اند و‌ بر گلوگاه‌های مختلف اقتصادی و‌ فرهنگی کشور چنبره زده‌اند! 🔻اما اکنون که سرطان نفوذ در حال گسترش روزافزون در مجاری مختلف حاکمیت است، شرط اصلاح وضع موجود را در این می‌بینم که ماله‌کشان تا بیش از این دیر نشده، به جای برچسب زدن به خون دل خورندگان و همراهی با خون به دل کنندگان، متوجه عواقب تداوم سیاست ماله‌کشی خود بشوند و بدانند که اگر دست از محافظه‌کاری و ملاحظه‌کاری (فی‌الواقع همان ماله‌کشی) برندارند، سرطان نفوذ خون به دل کنندگان چنان در تار و پود نظام گسترش خواهد یافت که دیر یا زود خود ماله‌کشان را نیز خواهد بلعید و آنگاه با هضم گروه‌های دوم و سوم در هاضمه گروه اول، نقطه بی‌بازگشتی حادث خواهد شد که هر تدبیری پس از آن، نوش دارویی بیش نخواهد بود. امید آنکه خون همواره جوشان شهدایمان مانع از هضم خون دل خورندگان در هاضمه خون به دل کنندگان شود... بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb
،،،،، طرح دشمن، بی‌ثبات‌سازی درونی است: می‌خواهد «حس سستی» را به جامعه القا کند؛ می‌خواهد از طریق تولید خُرده‌رویدادها، «تصور ضعف» در جامعه ایجاد کند؛ می‌خواهد اقتدار نظام را دچار «تَرک‎‌خوردگی ذهنی» کند. جامعۀ دچار «تزلزل شناختی»، به‌آسانی در واقعیت فرومی‌پاشد. مقدمۀ اغتشاش، همین «خودفهمی وارونه» است. https://virasty.com/Mehdi_jamshidi/1737199132993007925
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخی مدیران فرهنگی و امنیتی قم، زمانی طرح می‌کردند که مشکل فرهنگی ما در شهر قم فلان دانشجویان خارجی یا اتباع هستند. وقتی می‌گفتیم چرا؟ می‌گفتند مثلا ما در فلان زمان در یک خانه یا هتل، فسادی دیده‌ایم. وقتی از عدد و رقم سوال می‌کردیم، عدد و رقمی نبود. فقط مشاهدات شخصی چند پرونده که گشته بودند و پیدا کرده بودند. آنقدرها هم نبود. فقط یک حساسیت گسترده نسبت به حضور دانشورزان خارجی در شهر مقدس قم که اتفاقا شهر علم‌آموزی است. در همین خیابان الغدیر تا دل پردیسان، بیش از ۲۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی غیردولتی وجود دارد. در همین مراکز، هزاران دانشجو و طلبه داخلی و خارجی مشغول به تحصیل هستند. نمایندگانی از کشورهای مختلف دنیا. وظیفه حراست از این اکوسیستم دانشورزی بر عهده کیست؟ اما این موارد یعنی کافه‌هایی که مثل قارچ در این خیابان گسترده شده‌اند، جلوی چشم این برادران بزرگوار است. آیا این همه کافه آن هم در یک خیابان قم، گردش مالی قابل قبول دارد؟ ماجرا چیست؟ چیده‌ شده‌اند در اطراف مراکز دانشگاهی قم. برای چه؟ چرا برادرانمان به این‌ها حساس نیستند؟ اتاق اصناف قم البته در مجوز دادن نباید خست به خرج دهد. اما آیا این موارد حداقلی از کنترل را نباید داشته باشد؟ آیا اتاق اصناف نباید مطالعه بازار کند و مجوز بدهد؟ این‌ها پرسش‌هایی است که حتی طرح هم نمی‌شود. چه رصد به این‌که پاسخ داده شود. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
⭕️ چرا همه را جذب نمی‌کنید!؟ بخش هایی از این گفت و گوی چالشی را در لینک زیر بخوانید👇 https://eitaa.com/mardomrasi/5033 ▪️▪️▪️▪️ 🇮🇷 سامانه هوشمند نظارت مردمی، مردم رسی 📩 10004996 🌐 UU1.IR 📮 https://ble.ir/10004996bot 🔰https://eitaa.com/joinchat/1086128478C5be95d2608
⭕️ چرا همه را جذب نمی‌کنید!؟ چند روز پیش یک خواهری اومد مردم رسی. ایشان محجبه بودند ولی چادری نبودند.سوالاتی داشتند و گفت و گوی چالشی و اعتقادی بین ما شکل گرفت. از آنجایی که احتمالا این موضوعات ذهن دیگران را هم درگیر کرده است در ادامه بخش های شبیه آنچه گفت و گو شد را، می نویسم. ➖چرا شما دنبال جذب نیستید! ➕ما دنبال جذب هستیم ولی دافعه را انکار نمی‌کنیم، اشتباه خیلی ها این است که برای جذب رفتار منافق گونه ای دارند و بر اساس تمایلات شخصی همه افراد مواضع‌شان را تغییر میدهند و صفحه ای از کتاب جاذبه و دافعه علی علیه السلام شهید مطهری را برایشان خواندم: ...اسلام نیز قانون محبت است. قرآن، پیغمبر اکرم را «رحمة للعالمین» معرفی می‌کند: وَ ما ارْسَلْناک الّا رَحْمَةً لِلْعالَمینَ نفرستادیم تو را مگر که مهر و رحمتی باشی برای جهانیان. یعنی نسبت به خطرناک‌ترین دشمنانت نیز رحمت باشی و به آنان محبت کنی‌ اما محبتی که قرآن دستور می‌دهد آن نیست که با هر کسی مطابق میل و خوشایند او عمل کنیم، با او طوری رفتار کنیم که او خوشش بیاید و لزوماً به سوی ما کشیده شود. محبت این نیست که هر کسی را در تمایلاتش آزاد بگذاریم و یا تمایلات او را امضا کنیم. این محبت نیست بلکه نفاق و دورویی است. محبت آن است که با حقیقت توأم باشد. محبت خیر رساندن است و احیاناً خیر رساندن‌ها به شکلی است که علاقه و محبت طرف را جلب نمی‌کند. چه بسا افرادی که انسان از این رهگذر به آنها علاقه می‌ورزد و آنها چون این محبتها را با تمایلات خویش مخالف می‌بینند به جای قدردانی دشمنی می‌کنند. به علاوه محبت منطقی و عاقلانه آن است که خیر و مصلحت جامعه بشریت در آن باشد نه خیر یک فرد و یا یک دسته بالخصوص. بسا خیر رساندن‌ها و محبت کردن‌ها به افراد که عین شر رساندن و دشمنی کردن با اجتماع است. ... استاد مطهری، جاذبه و دافعه علی علیه السلام، ص24 ➖چرا از برخی مواضع کوتاه نمی‌آیید؟ ➕گفتم داستانی از پیامبر مکرم اسلام خوانده ام که عده ای نزد ایشان می آیند و میگویند ما مسلمان می شویم ولی تنها سجده را از ما نخواه. پیامبر از ایشان قبول نمی کنند. معلوم می‌شود که کسانی که یؤمنون ببعض الکتاب و یکفرون ببعض هستند، از کفار بدترند، چون کفار صریح اعلام می‌کنند که این دین را قبول نداریم ولی مؤمنون ببعض خود را در میان مسلمانان قرار می‌دهند و از آن طرف احکام اصیل اسلامی را زیرپا می گذارند و از اینجا مشخص می‌شود که ایمان ندارند و اسلام واقعی را قبول نکرده است بلکه برای بهره بردن از مزایای اسلام بعضی از ظواهر را رعایت می‌کنند، در جایی که باید جان یا مال داد، حضور ندارد ولی جاهایی که زحمتی ندارد و اسمی از مسلمان و عنوان مسلمانی دارد، کارهایی را انجام می‌دهد. کسانی که یؤمنون ببعض الکتاب و یکفرون ببعض هستند، با افراد گناهکار فرق دارند؛ افراد دسته اول به بعضی از دستورات اعتقاد ندارند و به بعضی اعتقاد دارند ولی افراد گناهکار با اعتقاد به اینکه این کار گناه است ولی به خاطر سستی دست به گناه می‌زنند ➖چرا مثلا کسی که پوششی متفاوت دارد را در حرم راه نمی دهند؟ مگر شما چه کاره اید؟شاید اونجا درست شد. ➕جای گناهکار در حرم هست ولی حرم جای گناه علنی نیست. ➖چرا در مترو و خیابان با اون آدمها ارتباط نمی‌گیرید؟ ➕خیابان و مترو فرصت و جای گفت و گوی اعتقادی نیست و این عملا ممکن نیست، البته که خانواده، مدرسه، مسجد جای دوست شدن و ارتباطات است. کسانی که میتوانند در امر تربیت و اصلاح اعتقادات در خانواده، محل کار، مدرسه یا مسجد فعالیت کنند باید اینکار را انجام دهند ولی توقع اینکه کسانی که در خیابان امر به معروف می کنند همان کاری را انجام دهند که در جمع دوستان انجام می دهند توقع نا بجایی است. در خیابان وظیفه بگو و بگذر هست، نه ارتباط و نه مناظره و بحث... ➖چرا در اینستاگرام نیستید!؟ خیلی ها اونجا هستند، نگاه کنید رهبری هست. ➕سربازی که بدون اسلحه و آموزش و آذوقه و پشتیبانی و نقشه وارد میدان جنگ شود خودش را تباه میکند و به کشتن می‌دهد، اگر عملیاتی خواستیم انجام دهیم باید مقدمات را فراهم کنیم و بعد فعالیت کنیم به عنوان کنشگر نه به عنوان مصرف کننده. سایت مقام معظم رهبری هم کنشگری فعال با شرایطی که گفتم انجام می دهد. ➖خیلی از دوستان من مهاجرت کردند و من ماندم که ایران را درست کنم. ➕😊گفتم [انتخاب خوبی است] ولی آیا شما دارید به سر ایران منت می گذارید! گفتم دنیا مثل کنسول بازی است و انتخاب ما هیچ تاثیری روی دستگاه کنسول ندارد. مهم اینه که ما چه کاری را برای خودمان انجام داده ایم. ➕جمع بندی برخی اوقات امر به معروف و نهی از منکر مانند دارو تلخ است، تذکر، انتقاد و ... تلخ است ولی درمانی است و تاثیر خودش را دارد به قول حافظ وفا و عهد نکو باشد ار بیاموزی وگرنه هر که تو بینی ستمگری داند @mardomrasi