بچه ها
یه جوری شدم این کتابو خوندم ، احساس میکنم خیلی بی شعورم😂😂😂😂
اگر کسی اینجا هست ، که این کتاب رو مطالعه کرده ، دوست دارم برداشتی که ازش داشته رو برام بنویسه.
شما هم بعد از خوندنش احساس بیشعوری کردین یا من واقعا بی شعورم🤦♀🤦♀🤦♀
سلام سلام
سلام به روی ماهتون
بریم یه نکته ی قنادی بخونیم با هم☺️☺️
#نکات_قنادی
#نکته_ی_قنادی
حتما شما هم بارها از اساتید مختلف شنیدید که میگن مایه ی کیک ، بلافاصله بعد از آماده سازی باید بره داخل فر.
حالا اگه بلافاصله نره چی میشه😁😁😁
اصلا چرا این حرفو میزنن؟؟🤷♀🤷♀
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
علت اینه که داخل مایه ی کیک بکینگ پودر داریم ، بکینگ پودر از دو تا ماده تشکیل شده که یکیش در مجاورت رطوبت شروع به فعالیت میکنه و دیگری در مجاورت گرما
وقتی شما آرد و بکینگ رو با تخم مرغ و سایر مواد کیک ترکیب میکنین ، در واقع بکینگ پودر در مجاورت رطوبت قرار میگیره و بخشی از فعالیتش آغاز میشه ، حالا اگر شما فورا مایه ی کیک رو داخل قالب بریزین و تو فر قرار بدین ، اون بخش دیگه ی بکینگ هم در مجاورت گرما قرار میگیره و فعالیتش رو شروع میکنه
وقتی هر دو ماده ی بکینگ پودر با هم فعالیت کنن، بیشترین میزان پف کیک رو خواهید داشت.
حالا گاهی پیش میاد که شما مایه ی کیک رو آماده کردین ، اما یه هو اتفاقی میفته که نمیتونین کیک رو داخل فر بذارین.
مثلاً فرتون برقی هست و یه هو برق میره و یا.....
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
حال چه کنیم؟؟
در این جور مواقع مایه ی کیک رو داخل قالب مورد نظر بریزین و بذارین داخل یخچال و در اولین فرصت ممکن اونو بپزین.
باز هم کیکتون پف میکنه بچه ها و قابل مصرفه ، اما اینو بدونین که یه کوچولو از میزان پفش کم میشه ، چون یک عامل فعالیت بکینگ کمرنگ شده ( اونی که در مجاورت رطوبت شروع به فعالیت میکرد )
بچه ها جونم ،
نشه که از فردا برین مایه ی کیک بگیرین ، خوشحال و خرم بذارین تو یخچال ، هر وقت حسش بود بپزین😁😁😁
این کار اصولی نیست ، مایه ی کیک فورا بعد از آماده سازی باید بره داخل فر تا بهترین نتیجه ی ممکن رو بده.
این نکته رو گفتم برای مواقع ضرورت و اتفاقات یه هویی که دچار استرس نشین☺️☺️☺️
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
ویس توضیحات تکمیلی در مورد نکته ی امروز😁😁😁
یه کم زیادی با این نکته کیف کردین ، یه ویس گذاشتم ضد حال بخورین جبران بشه😂😂😂😂
امام صادق علیه السلام:
هر کس به خدا اعتماد کند ، خداوند کارهای دنیا و آخرتش را ، (که او را بی قرار کرده أند ) کفایت میکند.
🖤🖤🖤🖤