انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
❌ کپی از رسپی آموزش های رایگان کانال حتی با عکس و فیلم برداری توسط خودتون ، مجاز نیست. 🙏🙏
100.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
❌ کپی از رسپی آموزش های رایگان کانال حتی با عکس و فیلم برداری توسط خودتون ، مجاز نیست. 🙏🙏
#کیک_هل_و_گلاب
مواد لازم :
تخم مرغ ۵ عدد
شکر ۲ پیمانه
آرد ۳ پیمانه
ماست ۱ پیمانه
روغن مایع ۱ پیمانه سر خالی
پودر هل ۱ ق چ
بکینگ پودر ۱ ق چ
جوش شیرین ۱ ق چ سر خالی
وانیل نصف ق چ
گلاب ۲ ق غ
زعفران دم شده غلیظ ۱ ق غ
@violetsugarr
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
طرز تهیه : آرد ،جوش شیرین و بکینگ پودر را سه مرتبه الک کرده و کنار بگذارید.
سفیده را به همراه نیمی از شکر فرم دهید.
زرده و نیمی از شکر را به مدت سه دقیقه با همزن برقی بزنید ، اکنون هل ،گلاب و زعفران را افزوده و مجدد بزنید تا کشدار و پفکی شود . روغن مایع را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم بزنید.
@violetsugarr
ماست را نیز افزوده و فقط در حد مخلوط شدن با همزن برقی بزنید.
حال آرد و سفیده را به تناوب در سه مرحله به مخلوط زرده افزوده و به حالت کراس هم بزنید.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
کف قالب کاغذ روغنی بیندازید ، مواد را در قالب ریخته و در فر ۱۸۰ درجه به مدت تقریبی ۴۵ تا ۶۰ دقیقه قرار دهید تا بپزد.
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
نکات :
✅ به جای پودر هل میتوانید از یک ق غ عرق هل یا چند قطره اسانس هل استفاده کنید, در این صورت کیکتان خوش رنگ تر خواهد شد ، پودر هل سبب میشود رنگ کیک کمی تیره شود .
✅ از این کیک میتوانید به عنوان پایه ی کیک حلوا استفاده کنید.
@violetsugarr
✅ این مواد مناسب قالب گرد ۲۳ تا ۲۵ سانت ، یا قالب میان تهی ۲۵ تا ۲۷ سانت و یا سینی ۲۵×۳۵ و یا سینی ۳۰×۴۰ میباشد. هر چه سایز قالب بزرگتر شود ارتفاع کیک کمتر میشود.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
❌ کپی از رسپی آموزش های رایگان کانال حتی با عکس و فیلم برداری توسط خودتون ، مجاز نیست. 🙏🙏
بفرمایید
تقدیم با عشق
این کیک خیلی خوشمزه اس بچه ها ، یه جورایی طعم دیگچه ی مشهدی داره😉😉
درستش کنین و نوش جان کنین و لذت ببرین و تو اوج احساسات خوبتون از منم یاد کنین😉😉
خب ، بیاین بهتون بگم من این حلوا رو از کجا یاد گرفتم. ☺️☺️
یادتونه گفتم دوست عزیزی به زووووووور منو وارد عرصه ی قنادی کردن ؟
حدودا یازده ، دوازده سال پیش ، اولین بار این حلوا رو در مراسم تعزیه ی عاشورا ، منزل ایشون نوش جان کردم.
و بعد چند وقت هم ازشون رسپی خواستم و ایشون هم رسپی رو بهم دادن ، ولی من گم کردم.
چرا گم کردم ؟ چون اون موقع ها من اصلا آدم آشپزی و قنادی نبودم و این چیزا هم برام مهم نبود😁😁
الان یه نفر یه رسپی نامبر وان بهم بده ، مثل جونم ازش محافظت میکنم 😅😅😅