9.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم آموزشی مام سس
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
❌ کپی از رسپی آموزش های رایگان کانال حتی با عکس و فیلم برداری توسط خودتون ، مجاز نیست. 🙏🙏
پس از اینکه استراحت خمیر کامل شد ، آن را به ضخامت پنج میلی متر باز کنید و کف و دیواره های قالب را با خمیر بپوشانید.
کف خمیر را چنگال چنگال کنید و یک لایه سس سفید بزنید. روی سس ، کمی اسفناج بریزید ، سپس یک لایه پنیر پیتزا بریزید و مجدد یک لایه اسفناج بریزید.
در نهایت روی اسفناج را با یک لایه پنیر پارمسان بپوشانید و با استفاده از خمیری که اضافه آمده ، سطح کار را تزیین کنید . سطح خمیر را زرین کرده و قالب را برای مدت سی دقیقه در فر ۱۸۰ درجه قرار دهید.
پس از اینکه از فر خارج کردید ، میتوانید آن را با ماست چکیده و یا پنیر خامه ای تزیین کنید.
@violetsugarr
انتشار تمام و یا بخشی از آموزش های ارائه شده در این کانال ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال در فضای ایتا بلامانع است.
❌ کپی از رسپی آموزش های رایگان کانال حتی با عکس و فیلم برداری توسط خودتون ، مجاز نیست. 🙏🙏
67.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ فیلم آموزش پای اسفناج
آموزش رایگان قنادی و گاهی آشپزی 👇
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
انتشار تمام و یا بخشی از آموزش های ارائه شده در این کانال ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال در فضای ایتا بلامانع است.
❌ کپی از رسپی آموزش های رایگان کانال حتی با عکس و فیلم برداری توسط خودتون ، مجاز نیست. 🙏🙏
بچه ها
من دو سال پیش دوره ی آموزشی انواع پنیرها رو شرکت کردم.
پیتزا ، گودا ، چدار ، ماسکار پونه و ...
اما اصلا از اون کلاس خوشم نیومد و حتی یکبار هم تو خونه رسپی ها رو تست نزدم به چند دلیل
۱) ماندگاری این پنیرها بسیار بسیار کمه ، کارخونه ها نگهدارنده میزنن ماندگاری بالا میره ، اما تو خونه که درست میکنی نهایتا دو روزه باید مصرف بشه ، یا اینکه باید فریز کنی که در اون صورت هم سر ده روز باید استفاده بشه.
۲) هزینه ی تمام شده برای خودمون معادل همون هزینه ای میشه که از بیرون میخریم ، ولی با کیفیت کمتر😁😁 بله عزیزانم ، پنیرهای کارخونه ای به مراتب با کیفیت تر از پنیرهای دستساز خونگی هستن ، نگاه به اون پنیرهای سنتی مامان بزرگ ساز نکنین ، پنیر پیتزا کلا داستانش فرق میکنه.
۳) درست کردن پنیر پیتزا کار ساده ای نیست ، یکی از مراحل کار اینه که پنیر باید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه داخل آب داغ ورز بخوره ، هر چه دمای آب بیشتر باشه کیفیت پنیر بهتر میشه .
والا من یه نفر حاضر نیستم دستای قشنگمو نیم ساعت تو آب داغ نگه دارم😐😐😐 مگر مریضیم به خودمون آسیب بزنیم.
تو آب ولرم هم میتونین ورز بدین که دستتون آسیب نبینه ، اما از کیفیت پنیر کم میشه.
۴) در نهایت نوع شیر مصرفی از همه چیز مهمتره ، روزی که کلاس داشتیم از گاوداری برای استاد شیر آوردن ، استادمون از ترکیه اومده بود ، از شیری که براش آورده بودن ناراضی بود و میگفت کیفیت شیرهای ترکیه خیلی بهتره.
انتشار تمام و یا بخشی از آموزش های ارائه شده در این کانال ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال در فضای ایتا بلامانع است.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
✅
بچه ها دقت کنین که محصولات خونگی ، هیچ کدوم ارزون تر از بازار در نمیاد.
کیک و شیرینی هم داستانش همینه ، معمولا معادل قیمت بازار یا یه ذره کمتر در میاد.
اما در بحث کیک و شیرینی کیفیت محصول خونگی اینقدر بالا هست که اصلا قابل مقایسه با بازار نیست و همین کیفیت ده برابری ما رو تشویق میکنه که بریم تو کارش.
اما در مورد پنیر پیتزا ، قیمت تمام شده ی پنیر پیتزای خونگی با بیرون یکی در میاد ، با این تفاوت که پنیر خونگی کیفیت به مراتب کمتری داره.
خب چه کاریه ، اون همه زحمت بکشیم ، هزینه کنیم ، از آخر یه محصول کم کیفیت به دست بیاد.
بچه ها من هیچ آشپز حرفه ای رو ندیدم که خودش پنیر پیتزا درست کنه ، همونطور که هیچ دکوراتور حرفه ای خودش خمیر فوندانت درست نمیکنه.
قید درست کردن بعضی چیزا رو توی خونه بزنین😉😉😉
یه سری محصولات همون کارخونه ایش بهتره🤷♀🤷♀🤷♀
انتشار تمام و یا بخشی از آموزش های ارائه شده در این کانال ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال در فضای ایتا بلامانع است.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
.
البته که جا داره اعتراف کنم چند تا از اون پنیرهایی که بهمون آموزش دادن ، بینهایت خوشمزه بود و نکته ی جالبش برای من این بود که در ترکیباتش تخم مرغ وجود داشت. هرگز تصور نمیکردم پنیری که تخم مرغ داره ، اینهمه خوشمزه باشه.
اما واقعیت ماجرا این بود که اون پنیر ماندگاری خیلی کمی داشت و برای تازه خوری خوب بود.
رعایت دمای شیر هم در تهیه ی تمام پنیرها مهم بود و دمای شیر مرتب با دماسنج باید چک میشد.
کلاسی که من شرکت کردم برای اولین بار در ایران برگزار شد و فکر کنم آخرین بار هم بود😂😂😂😂
بحثی که بعد از کلاس پیش اومد این بود که 🤦♀🤦♀🤦♀
استاد ایرانی بود اما ساکن ترکیه و از ترکیه برای آموزش اومده بود ، اون خانمی که مدیر آموزشگاه بود ، فوق لیسانس صنایع غذایی داشت و چند روز بعد از کلاس گفت که من از جنبه ی علمی که به ماجرا نگاه میکنم ، این پنیرها اصلا استاندارد نیستن و اگر نکات دمایی رعایت نشه سم نمیدونم چی چی تولید میشه که بسیار خطرناکه.
خلاصه که آقا کلا بیخیال اون کلاس و آموزش هاش شدم .
یکی از فانتزی هام اینه که برم در مقطع ارشد ، در رشته ی صنایع غذایی درس بخونم تا علمم زیاد بشه ، علم و مهارت عملی وقتی کنار هم قرار بگیرن ، شگفتی خلق میشه.
ولی خب این فقط یک فانتزی هست😁 حوصله ی درس خوندن ندارم🙈🙈🙈
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
انتشار تمام و یا بخشی از آموزش های ارائه شده در این کانال ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال در فضای ایتا بلامانع است.
9.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یه کم قشنگی ببینین ،فیض ببرین☺️☺️
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
2.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امروزمان را کمی متفاوت آغاز کنیم😉😉😉
ویس دریافتی از هنرجو جان 👆👆
اعترافشونو دوست داشتم😁😁
خیلی از شما عزیزان رو تا حالا ندیدم ، نمیشناسم ، نمیدونم تو چه سن و سالی هستن ، فرهنگ حاکم بر خانواده ی شما چیست؟ چه دین و مذهب و آئینی دارین؟ چند سالتونه؟ تو چه سطح مالی هستین ؟ تحصیلاتتون چقدره؟ اهل کدوم شهرین؟
هیچی ازتون نمیدونم و هیچ کدوم از پارامترهای بالا برام مهم نیست ، من فقط بینهایت دوستتون دارم ، باور کنید که دوستتون دارم.
این سبک دوست داشتن ، آسون نیست .
باید به یک درجه از رهایی و آزادی برسی تا بتونی این مدلی آدم ها رو دوست داشته باشی.
💜💜💜