بابام به مامانم:
كمک نميخواي؟
مامانم:چرا بيا اينارو جا به جا كن
بابام: ممد برو كمک مامانت.
😂👍🏻
#طنزیم
https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
*نتیجه ومحصول عمل به دستورات قرآن درنظام فردی واجتماعی*
*فقروتنگدستی*
فقر وتنگدستی بعضی ازاقشارجامعه محصول عدم توجه به فرامین حضرت حق درکتب آسمانی است که برقلب پاک پیامبرانش نازگ دید ه همانگونه که درکتاب پیامبرخاتم قران مبین می خوانیم
*کلو و اشربوا و لا تسرفوا*
توجه میکرد :
دیگر هرکس به اندازه نیازش غذا می خورد و پر خوری نمی کرد ،
انواع بیماری ها کم می شد
*آرامش واطمینان قلب*
بی شک آرامش واطمینان قلب فقط نزدخداست ولی آدمی آن را دردنیاطلب میکند چنانچه درکلام وحی آمده است
*و قولوا لناس حسنا*
توجه می کرد :
دیگر عصبانی نمی شد و دعوا و بدگویی از جامعه رخت بر می بست.
*بزرگی وبرتری*
اگر بنی آدم بزرگی وبرتری فقط شایسته خداوندمیدانست دیگر دربرخورد باهمنوعان گردنکشی نمی کرد همانگونه که درقران بیان شده است
*ولا تمش فی الارض مرحا*
توجه می کرد :
دیگر کسی برای جلب توجه دیگران و فخر فروشی و خودنمایی با غرور راه نمی رفت .
*معنویت فراگیردرجامعه*
محصول شناخت وعمل به کلام وحی اخلاص دربندگی است چنانچه درآیات الهی آمده است
*رجال لا تلهیهم تجاره و لا بیع عن ذکر الله و اقام الصلاه*
عمل می کرد :
دیگر هنگام اذان بازارها از مردم خالی می شد و همه به صف نماز می ایستادند،
و صفا و صمیمیت و دوستی و معنویت فرا گیر می شد خداوند برکاتش را بر ما نازل می کرد.
*زنان جامعه انسانی*
اگر زنان جامعه انسانی بادقت درآیات الهی واین آیه خداوند که می فرماید
*و لا یبدین زینتهن الا لبعولتهن*
عمل می کرد :
دیگر زنی برای غیر شوهرش آرایش نمی کرد و بسیاری از زندگی ها آرامش می یافت و جوان ها کمتر به گناه کشیده می شدند.
*تیر زهرآگین شیطان*
اگر ابناآدم درعرصه بندگی خداوند به این آیه مبارک
*قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ*
عمل می کرد :
دیگر کسی به نامحرم نگاه نمی کرد و تیر زهر آگین شیطان به قلبش وارد نمی شد و این همه فساد رایج نمی شد.
*دختران وپسران جوان*
اگر هر دختران و پسران جوان به این نورانی حضرت حق
*ولیستعفف الذین لا یجدون نکاحا حتی یغنیهم الله من فضله*
عمل می کرد :
دیگر به بهانه نداشتن موقعیت ازدواج،
گناه نمی کردند و صبر می کردند تا خدا آنها را با فضلش بی نیاز کند.
*دعوت به گناه*
اگر هر کسی به فرمان الهی دراین آیه مبارکه
*ان الذین یحبون ان تشیع الفاحشه فی الذین ءامنوا لهم عذاب الیم*
توجه می کرد :
دیگر کسی دوستش را به گناه دعوت نمی کرد و زمینه گناه و معصیت را برای یکدیگر فراهم نمی کردند و سلامت جامعه را از بین نمی بردند.
سوره نور ايه ١٩
سوره اعراف ١٩٩
سوره نور ايه ٣٣
سوره نور 30
سوره اسرا ايه ٣٧
سوره بقره آیه ٨٣
سوره ملك ايه ١٥
سوره اعراف ٣١
*التماس دعا دارم*
#منبر_آماده #منبرکوتاه
https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
💠 واکنش آیتالله #ملکی_تبریزی به انتقاد از اهل علم!
متأسفانه برخی به دليل شدت محبت نسبت به معبود بیهمتا گاهي پا را فراتر از محدوده قوانين الهي ميگذارند، دچار افراط ميشوند، در صورتی که این تندروی، وسوسه شیطان است و خداوند در قرآن کریم از این کار نهی فرموده است.
💠 آیه:
لاَ تُحَرِّمُواْ طَیِّبَاتِ مَا أَحَلَّ اللّهُ لَکُمْ مائده/87
چیزهای پاکیزهای را که خداوند برای شما حلال کرده، حرام نکنید
💠 آینه:
حکایت؛ یکی از شاگردان برجسته میرزاجوادآقا ملکی تبریزی نقل میکرد: در شبی از شبهای ماه رمضان برای کاری بیرون شهر رفته بودم دیدم عدهای از جوانها و چند نفر از اهل علم برای تفریح و گردش در ماه مبارک بیرون شهر رفته بودند، این منظره بر من ناگوار آمد.
روز بعد پس از نماز ظهر و عصر و در خاتمه فرمایشات آقا میرزاجواد، طبق عادت همیشگی در ایوان مدرسه فیضیه، ذکر مصیبت کردم، آن روز قبل از ذکر مصیبت قضیه شب گذشته را عنوان کردم و گفتم: در ماهی که فرمودند « دعیتم الی ضیافه الله» که روزش بهترین روزها و شبش بهترین شبهاست، نفسها در آن ثواب تسبیح دارد و خواب در آن عبادت است؛ چرا باید اهل علم به تفریح بروند؟ و به سایرین از جلالت این ماه تذکر ندهند؟
آن روز گذشت. صبح روز دیگر در مسجد بالاسر پس از نماز خواستم سؤالی از ایشان بکنم، تا چشم شریفشان به من افتاد، مرا مورد عتاب قرار داده و فرمودند: دیدی روز قبل چه کردی؟! در حضور اشخاص مختلف از عوام و غیره؟! چرا باید به این نحو اسم اهل علم و علما را ببری؟!
مگر تفریح غیر مشروع و حرام است؟! یا مگر حتماً لازم است علما به منبر بروند تا به مردم مطالبی را بگویند؟ ممکن است به نحو دیگری این کار را بکنند. 1
1. با اقتباس و ویراست از کتاب طبیب دلها
#منبر_آماده #منبرکوتاه
#درس_اخلاق
https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
#حدیث_روز
امام صادق عليه السلام:
كَم مِن صَبرِ ساعَةٍ قد أورَثَ فَرَحا طَويلاً، و كَم مِن لَذَّةِ ساعَةٍ قد أورَثَت حُزنا طَويلاً!
بسا لحظه اى شكيبايى كه شادى درازى را در پى آورَد و بسا لذّتى آنى كه اندوهى طولانى برجاى گذارَد.
ميزان الحكمه جلد6 صفحه156
🌷درود بر تو دوست مهربانم ۱۴۰۲/۳/۲۸🌷
🌺دریچه نگاهت را بگشا آفتاب تا
☘افق روشنایی بالا آمده است
🌺آن را میهمان آسمان دلت کن
☘جهان خود را به آغوش شادی افکنده
🌺و شب را با سیاهی و سکوتش
☘به روزی دیگر سپرده است
🌺غصّه های دیروز را فراموش کن و برای
☘امروز مثل خورشید ، دوباره از نو آغاز کن
🌺و با یاد پروردگار به امروزت برکت ببخش...
#صبح_بخیر
#منبر_آماده
https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
10.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅#تهذیب_نفس
♨️چرا خداوند ما را به دنیای پر از بلا آورد؟
🎙 حجت الاسلام عالی
🔰منبر آماده
#منبر_آماده #منبرکوتاه
https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
✳️ این خدا خیلی دوستداشتنی است!
🔻 ابراهیم (ع) میدانست که خدا از سفرهای که دستهای زیادی در آن برود خرسند است. مهمان او امروز نیامده بود. راهی بازار شد و جوانی را پیدا کرد و فرمود: تو امروز مهمان سفرهٔ مایی و او را سر سفرهٔ خود حاضر کرد. قبل از اینکه سفره حاضر شود، ابراهیم به او گفت: چه میگویی که این عالم بگردد و گردانندهای در کار نباشد؟ جوان گفت: اینک عالم میچرخد و گردانندهای هم در کار نیست. تا اینکه بحثها به طول انجامید و جوان سفره را ترک کرد و گفت حالا تو میخواهی یک وعده اطعام کنی، درس توحید میدهی؟
🔸 خوب بگذار برود، این مشرک که نمیخواهد از شرک خود دست بردارد، برود بهتر است. در این میان به ابراهیم عتاب شد که تو بهخاطر یک وعده غذا این همه از بندهٔ ما پرسوجو میکنی؟ من بیستوپنج سال است که به او آب و نان میدهم، یک بار هم نام مرا نبرده است! ای ابراهیم باید او را بر سر سفره برگردانی.
🔹 ابراهیمِ خدادوست به بازار رفت و با زحمات زیادی آن جوان را یافت و با التماس او را به خانهٔ خود آورد. جوان پرسید من به غذا شروع نمیکنم تا که بگویی چه چیزی موجب شده است که به مهمانی من اصرار میورزی. فرمود: راست قضیه این است که بعد از رفتن تو «عَاتبنی رَبّی فیک» خدایم مرا بهخاطر تو ملامت کرد و فرمود: چرا بندهٔ ما را راندی، درحالی که من بیستوپنج سال است نان و آبش میدهم، ولی یک بار هم نام مرا نبرده است!
🔺 این جوان که سخت منقلب شده بود، گفت: آیا واقعاً خدای تو مرا بندهٔ خود خطاب کرده است؟ ای ابراهیم، تو را سوگند میدهم که مرا با این خدایت آشنا گردان و او از موحدان ابراهیمی گردید. آری این خدا خیلی دوستداشتنی است.
👤 #استاد_ابوالفضل_بهرامپور
📚 از کتاب #زندگی_با_قرآن | ج۱
📖 صفحات ۱۲۲ و ۱۲۳
✅کانال #منبر_آماده
#منبرکوتاه #تفسیر
https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
🌹باسلام محضر دوستان نازنین وارجمندم
🟡از حکیمی پرسیدند مردم در چه حالت شناخته میشوند؟ پاسخ داد:
۱-اقوام در هنگامِ غربت
۲-مرد در بیماریِ همسرش
۳-دوست در هنگامِ سختی
۴-زن در هنگامِ فقرِ شوهرش
۵-مؤمن در بلا و امتحانِ الهی
۶-فرزندان در پیریِ پدر و مادر
۷-برادر و خواهر در تقسیمِ ارث
🍀ازسعدی هم بیاموزیم که گفت:
🔸دوست مَشمار آنکه در نعمت زند
🔸لافِ یاری و برادر خواندگی
🔹دُوست آن دانم، که گیرد دستِ دُوست
🔹در پریشان حالی و درماندگی
#منبر_آماده
#منبرکوتاه
#تلنگر
https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
💠 علم و یقین وسواسی!
⁉️ سؤال:
آیا شک و یقین وسواسی اعتبار دارد؟
✍️ پاسخ:
🔹 فتوای واضح و صریح همه فقهاء بر اساس مدارک و ادله شرعیه این است که: وظیفه شخص وسواسی اعتنا نکردن به وسواس میباشد، هر جا در طهارت چیزی دچار شک شود باید بنا را بر پاک بودن آن چیز بگذارد، بلکه حتی اگر در موردی یقین به نجاست پیدا کرد – که معمولاً برای سایر مردم در این موارد یقین به نجاست پیدا نمیشود – علم و یقین وسواس اعتبار ندارد و بر او واجب است که بنا را بر طهارت بگذارد. پس اگر شخص وسواسی به این فتوای شرعی عمل کند و در موارد شک در طهارت بلکه در موارد یقین به نجاست هم بنا را بر پاکی بگذارد نزد خدا معذور و به وظیفه شرعی خود عمل نموده است.
📎 #احکام_وسواس
#وسواس #احکام_شرعی
https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
میخوای بدونی اساتید چکار میکنن که جلساتشون تاثیرگذار میشه❓
یه سر به اینجا بزن👇
👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
#حدیث_روز
الإمام عليّ عليه السلام :نِفاقُ المَرءِ مِن ذُلٍّ يَجِدُهُ في نَفسِهِ .
امام على عليه السلام :
دورويى شخص ، ريشه در ذلّتى دارد كه آن را در خود مى يابد.
👈 توضیح:
زمانی که شخصی، در درون خودش احساس پستی و خواری داشته باشد و عزت نفس نداشته باشد، برای جبران این احساس ذلت، به دنبال جلب نظر دیگران است و این موجب نفاق و دو رویی در او می شود. هرجا می رود همرنگ جماعت می شود و این شروع نفاق است.
🔹غررالحكم حدیث ۹۹۸۸
🌺به درخت نگاه کن
🌼قبل از اینکه شاخههایش
🌸زیبایی نور را لمس کند
🌺ریشه اش تاریکی را لمس کرده
🌼گاه برای رسیدن به نور
🌸باید از تاریکی ها گذر کرد.
🌺سلام صبحتون گلباران و پر نور
https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
یکییکی دعایشان کنید
♻️ آیت الله #حائری شیرازی:
همۀ کسانی را که از آنها گله دارید، مثل دانۀ تسبیح ردیف کنید و یکییکی دعایشان کنید. نخستین اثر این دعا این است که حبۀ آتشی را که در دلتان بوده، بیرون میاندازید.
قدیمها که قلیان کشیدن مرسوم بود، گاهی ذغال گداخته از سر قلیان روی قالی میافتاد و فرصت اینکه بروند و اَنبُر بیاورند، نبود؛ ناچار آن آتش را با دستشان برمیداشتند و دور میانداختند.
اگر کسی از تو غیبتی کرده یا نسبت ناروایی به تو داده، این آتش افتاده روی دلت که از قالی گرانبهاتر است. تا بخواهی برایش ثابت کنی که تو تقصیرکار نبودهای، سوختهای!
پس دعایش کن. اول خودت را نجات بده تا دلت بیشتر از این تاول نزند، بعدش خدا خودش میداند که چطور مسئله را حل کند.
#تلنگر
#حائری_شیرازی
https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
(شیوه صحیح تجافی)
بعضی از مردم هنگام #تجافی در نماز جماعت، زانوهای خود را بر روی زمین میگذارند ، در حالی که این گونه صحیح نیست!
شیوه صحیح تجافی، اینگونه است: فرد باید زانوها را از زمين بلند کند و تنها انگشتان دست و سينه پا را بر زمين بگذارد (به صورت نيمه خيز بنشيند).
تذکر: اگر مأموم در رکعت دوم یا آخرِ نماز، به امام جماعت اقتدا کند، در هنگام تشهد امام جماعت، تجافی میکند.
#احکام_شرعی #احکام_نماز #تجافی #نماز_جماعت
https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
برای سلامتی و تعجیل در فرج صلوات