eitaa logo
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
447 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
282 ویدیو
76 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی #سمن 🏠خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی اولین و بزرگترین تشکل(NGO)کشور (ش ثبت 6448) با رویکرد #هم‌افزایی میان تمامی ذینفعان انرژی، آب و محیط‌زیست در بخش دولتی، خصوصی و مردم ادمین کانال: @wesh1234 ☎️۰۵۱-۳۸۴۳۴۱۴۳
مشاهده در ایتا
دانلود
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
💠دهم اردیبهشت، روز ملی خلیج همیشه فارس، یادآور شکوه تاریخ و هویت ایرانی است؛ نماد پایداری ملتی که در
🇮🇷 فصل نوین خلیج فارس و تنگه هرمز در حال رقم خوردن است 📝 امروز با گذشت دو ماه از بزرگترین لشکرکشی و تجاوز زورگویان دنیا در منطقه و شکست مفتضحانه‌ی امریکا در نقشه‌ی خود، فصل نوین خلیج فارس و تنگه هرمز در حال رقم خوردن است. ملت‌های منطقه خلیج فارس که سال‌های متمادی به سکوت و ذلّت‌پذیریِ حاکمان در برابر زورگویان و تجاوزکاران عادت کرده بودند، در شصت روز گذشته جلوه‌های زیبای صلابت، هوشیاری و مجاهدت دلاورمردان نیروهای دریایی ارتش و سپاه را در کنار غیرت و سلحشوری مردم و جوانان خطّه‌‌ی جنوب ایران عزیز در نفی سلطه‌ی بیگانگان به چشم خود دیدند. 🗓 حضرت آیت‌الله سیدمجتبی حسینی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی | ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۵ 📡 @wesh_ir
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
و راهکارها و تجارب اصلاح الگوی مصرف در محله‌ها ارائه می‌شود؛ 🔰«نقش محله در تقویت اقتصاد مقاومتی» در
هم‌اکنون درحال برگزاری است؛ 🔰 هم‌اندیشی مجازی فعالان محله با موضوع نقش محله در تقویت اقتصاد مقاومتی 🌐 لینک ورود به جلسه (اسکای‌روم) https://yk8.ir/hemmat 💠 پخش زنده در ایتا: https://eitaa.com/yaran_khorasan 📡 @wesh_ir
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
و راهکارها و تجارب اصلاح الگوی مصرف در محله‌ها ارائه می‌شود؛ 🔰«نقش محله در تقویت اقتصاد مقاومتی» در
مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب تأکید کرد: 🔰مدیریت مصرف آب، برق و گاز مسئولیتی همگانی و بین‌نسلی است 💠هم‌اندیشی مجازی فعالان محله با موضوع «نقش محله در تقویت اقتصاد مقاومتی» عصر پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور جمعی از کنشگران محلی، کارشناسان اقتصاد مقاومتی و فعالان کسب‌وکارهای خرد و خانگی برگزار شد. در این نشست، موضوعاتی از جمله راهکارها و تجارب اصلاح الگوی مصرف در محله‌ها و نقش مشارکت مردمی در تقویت اقتصاد خانواده و محله مورد بررسی قرار گرفت. 📌در پایان این نشست مقرر شد خانه هم‌افزایی انرژی و آب، دستورالعمل‌ها و بسته‌های پیشنهادی مدیریت مصرف و همچنین الگوهای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر خورشیدی را برای ارائه و ترویج در میان مردم و کنشگران محلی ارائه کند. 💠مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی در این نشست با اشاره به شرایط کم‌آبی استان گفت: استان خراسان رضوی و به‌ویژه مشهد از مناطق کم‌آب کشور به شمار می‌روند و در فضای رسانه‌ای، گاه از برخی آمارها سوءاستفاده می‌شود؛ از جمله این‌که گفته می‌شود ۸۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و بنابراین مدیریت مصرف در بخش شرب، بهداشت و خدمات اهمیتی ندارد، در حالی که این موضوع نمی‌تواند نافی مسئولیت عمومی ما در قبال منابع آب باشد. 💠وی با بیان اینکه در حوزه آب، راهکارهای ساده و کم‌هزینه‌ای برای مدیریت مصرف وجود دارد، گفت: اقداماتی مانند نصب هواکش روی شیرآلات، استفاده از سردوش‌های استاندارد، جلوگیری از هدررفت آب سرد در ابتدای استحمام و تنظیم دمای آبگرمکن‌ها می‌تواند نقش مؤثری در کاهش مصرف آب ایفا کند. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب تأکید کرد: 🔰مدیریت مصرف آب، برق و گاز مسئولیتی همگانی و بین‌نسلی
ارائه اهمیت و راهکارهای اصلاح الگوی مصرف انرژیوآب_۰۵۳۰۳۴_1.m4a
حجم: 4.6M
🎙با هدف تبیین ضرورت اصلاح الگوی مصرف و ارتقای مسئولیت‌پذیری اجتماعی در حوزه آب و انرژی، برش سخنان مهندس محمدرضا فلفلانی، مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی، از هم‌اندیشی مجازی فعالان محله با موضوع «نقش محله در تقویت اقتصاد مقاومتی» ارائه می‌شود. ⭕️در این فایل صوتی، بر لزوم پرهیز از ساده‌سازی‌های رسانه‌ای، اهمیت مدیریت هم‌زمان مصرف آب، برق و گاز، و نقش محوری مردم و محله‌ها در افزایش تاب‌آوری و حفظ منابع بین‌نسلی تأکید شده است. 🔹 اصلاح الگوی مصرف، یک انتخاب نیست؛ یک مسئولیت جمعی است. 📡 @wesh_ir | سایت | لینک مستقیم صوت
یحیی فیضی مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد و عضو خانه هم‌افزایی انرژی و آب خبر داد؛ 🔰ثبت رکورد بی‌سابقه برداشت گاز در پالایشگاه هاشمی‌نژاد از مخازن ذخیره‌سازی 💠مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد و عضو خانه هم‌افزایی انرژی و آب استان خراسان رضوی با اعلام دستیابی به رکورد برداشت ۱۹.۵ میلیون مترمکعبی گاز از مخازن ذخیره‌سازی، گفت: عملیات بی وقفه این پالایشگاه در چهار ماه پایانی سال قبل، در ۴۱ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. 💠یحیی فیضی از حامیان اصلی جریان هم‌افزایی بین‌بخشی در استان خراسان رضوی، با اشاره به دستاوردهای عملیاتی شرکت پالایش گاز هاشمی نژاد،گفت: این پالایشگاه سال گذشته با ارتقای شاخص برداشت از مخزن ذخیره‌سازی به ۱۹.۵ میلیون، نقش کلیدی در تأمین پایدار گاز شمال شرق کشور ایفا کرد. 💠وی با بیان اینکه در چهار ماه پایانی سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴، هیچ‌گونه کاهش تولید یا توقف ناخواسته‌ای در این مجموعه رخ نداد و ثبت این رکورد عملیاتی در ۴۱ سال گذشته تاریخ پالایشگاه بی‌نظیر است، افزود: همچنین در جریان تعمیرات اساسی نیمه نخست پارسال، تمام عملیات‌ها بدون هیچ‌گونه حادثه ناتوان‌کننده‌ ایمنی به پایان رسید. ⭕️وی با اشاره به اینکه گاز طبیعی با مشقت فراوان از عمق ۳۵۰۰ متری زمین استخراج می‌شود و فرآیند پیچیده‌ای را برای پالایش می‌گذراند، افزود: هم‌وطنان عزیز باید به این ثروت ملی نه فقط به‌عنوان سوخت گرمایشی، بلکه به‌عنوان پیشران توسعه صنعتی و اشتغال‌آفرینی نگاه کنند و با مصرف بهینه، خدمتگزاران خود را در ثروت‌آفرینی برای کشور یاری دهند. 📡 @wesh_ir | سایت
همکاری میان استانداری، دانشگاه فردوسی و خانه هم‌افزایی برای احیای کشف‌رود شکل گرفت؛ 🔰روزنه امید در مسیر احیای کشف‌رود؛ هم‌افزایی نهادهای علمی و اجرایی برای نجات رودخانه مشهد 💠نشست تخصصی با حضور دفاتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس پژوهشکده آب و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد، نماینده شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، مدیران اسبق وزارت نیرو، کارشناسان خانه هم‌افزایی انرژی، آب و محیط زیست و جمعی از فعالان محیط زیست با رویکرد هماهنگی و در راستای بررسی وضعیت این رودخانه، چالش‌های مدیریتی و راهکارهای اجرایی برای حل بحران برگزار شد. ⭕️از جمله مهم‌ترین مسائل مطرح‌شده می‌توان به آلودگی ناشی از فاضلاب صنعتی شهرک چرم‌شهر، ورود فاضلاب شهری تصفیه‌نشده به رودخانه، استفاده از آب آلوده برای آبیاری محصولات کشاورزی و ادامه تخلیه غیرمجاز تانکرهای فاضلاب در حریم رودخانه اشاره کرد. 💠در پایان این نشست، تشکیل «مدیریت واحد کشف‌رود» زیر نظر استانداری، تقویت نظارت قضایی، تکمیل زیرساخت‌های تصفیه فاضلاب و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تأمین مالی پروژه‌ها به عنوان مهم‌ترین راهکارهای عملی برای ساماندهی و احیای این رودخانه مطرح شد. 💠در کنار این موارد، الزام دانشگاه علوم پزشکی مشهد به انجام مطالعه اپیدمیولوژیک درباره پیامدهای سلامت آلودگی کشف‌رود، پیگیری حقوقی ترک فعل دستگاه‌های اجرایی و ارائه گزارش‌های دوره‌ای از پیشرفت طرح‌های ساماندهی رودخانه به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از دیگر پیشنهادهای مطرح شده در این نشست بود. 📡 @wesh_ir | سایت
🔰طرح خانه هم‌افزایی پیرامون افزایش تاب‌آوری در شرایط بحران زیرساختی وارد دستورکار استانداری می‌شود 💠طرح «افزایش تاب‌آوری و مقابله با حملات به زیرساخت‌ها» با رویکرد آمادگی در شرایط بحران زیرساختی و اختلال در دسترسی به حامل‌های انرژی در موقعیت‌های جنگی، هشت اردیبهشت ۱۴۰۵ در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی ارائه شد. 💠این نشست با حضور سرکار خانم منوچهری، سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی و نمایندگان برخی سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های فعال و توانمند استان برگزار شد. در این جلسه، چارچوب‌های اجرایی طرح «افزایش تاب‌آوری و مقابله با حملات به زیرساخت‌ها» توسط اعضای ستاد خانه هم‌افزایی انرژی و آب تشریح شد و حاضران به بررسی ابعاد این طرح و ارائه برخی پیشنهادات برای بهبود این طرح پرداختند. 💠هدف اصلی این طرح، تقویت آمادگی اجتماعی و سازمانی در مواجهه با اختلال احتمالی در زیرساخت‌های حیاتی از جمله انرژی و خدمات عمومی، کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بحران و ارتقای هماهنگی میان نهادهای مردمی و دستگاه‌های اجرایی است. در پایان این نشست، حاضران ضمن استقبال از رویکرد مشارکت‌محور طرح، آمادگی خود را برای همکاری و هم‌افزایی در مسیر اجرایی‌سازی آن اعلام کردند و مقرر شد ابعاد کامل این طرح وارد دستورکار پیگیری‌های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی شود. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
🔰خانه هم‌افزایی انرژی و آب؛ از احیای دغدغه تا تدوین نقشه راه ساماندهی و حل چالش‌های بحرانی رودخانه ک
🔰نخستین جلسه کمیته کشف رود دبیرخانه دائمی سازگاری با کم‌آبی استان خراسان رضوی فردا در محل خانه هم‌افزایی برگزار می‌شود 1️⃣ نخستین جلسه کمیته کشف رودطرح سازگاری با کم‌آبی فردا یکشنبه مورخ 1405/02/20 ساعت 08:00 الی 10:00 در محل 🏡 خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی با ✉️دستورجلسه «عارضه‌یابی توافقنامه مدیریت واحد کشف رود مصوب سال 1398» با حضور نمایندگان تشکل‌ها، دستگاه‌ها، ادارات و نهادهای سیاست‌گذار، علمی و اجرایی استان فعال در حوزه مدیریت و ساماندهی رودخانه کشف رود برگزار خواهد شد. 💠در پی هماهنگی‌های انجام‌شده میان دبیرخانه دائمی طرح سازگاری با کم‌آبی خراسان رضوی و شرکت آب منطقه‌ای استان، با موافقت رسمی ریاست محترم دبیرخانه دائمی سازگاری با کم آبی استان خراسان رضوی جناب آقای دکتر کامران داوری، مسئولیت برگزاری جلسات و دبیری «کمیته کشف رود» این دبیرخانه به خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی سپرده شد. هدف از تشکیل این جلسات، هم‌افزایی میان دستگاه‌های ذی‌ربط، دانشگاه‌ها و نهادهای مدنی برای مدیریت مؤثر منابع آب و کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی رودخانه کشف‌رود عنوان شده است. 📡 @wesh_ir | سایت
گزارش خبری روزنامه طوس؛ 🔰آب بدون درآمد در خراسان رضوی ۳۴.۴ درصد است 💠در حالی که خراسان رضوی با خشکسالی‌های متمادی و محدودیت شدید منابع آب شیرین دست‌ و پنجه نرم می‌کند، فرسودگی شبکه‌های آب‌رسانی به یک چالش حیاتی و نگران‌کننده تبدیل شده است. ⭕️مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بردسکن گفته است افزون بر ۲۵درصد از آب شرب تولیدی در این شهرستان خشک و کویری به دلیل فرسودگی شدید و نشتی گسترده در طول خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع پیش از رسیدن به مصرف‌کننده هدر می‌رود. ⭕️آب بدون درآمد استان، مجموع انشعابات غیرمجاز و فرسودگی شبکه است 💠مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در گفت‌وگو با طوس با اشاره به اصلاح و نوسازی ۳۷۱کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در استان طی سال گذشته می‌گوید: آب بدون درآمد در استان به میزان ۳۴/۴ درصد است و انشعابات غیرمجاز و خطوط و شبکه‌های فرسوده در این حوزه نقش مهمی دارند. میزان سرقت آب از طریق این انشعابات را ۷۱۳هزار و ۱۷۸مترمکعب برآورد شده و افراد متخلف بابت برداشت غیرمجاز آب و وارد کردن خسارت به خطوط و شبکه‌های توزیع، ملزم به پرداخت ۷۳۹میلیارد ریال جریمه شدند. 📌آماری که با وجود پیگیری‌ها ارائه نشد ⭕️متأسفانه مدیرعامل آبفا خراسان رضوی از ارائه آمار مرتبط با حوزه حجم هدررفت کنونی آب براثر فرسودگی شبکه و شهرستان‌هایی که در این زمینه وضعیت بحرانی دارند، خودداری کرده و فقط در خصوص مسائل مربوط به انشعابات غیرمجاز و بهسازی شبکه توضیح می‌دهد. 📡 @wesh_ir | طوس
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
گزارش خبری روزنامه طوس؛ 🔰آب بدون درآمد در خراسان رضوی ۳۴.۴ درصد است 💠در حالی که خراسان رضوی با خشکس
مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب: 🔰طبق قانون، داده‌های مرتبط با هدررفت آب باید در دسترس عموم باشد 💠مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار طوس می‌گوید: طبق قانون «دسترسی آزاد به اطلاعات»، داده‌های مرتبط با هدررفت آب در قالب چارچوبی مشخص، باید برای تصمیم‌گیری، قضاوت عملکرد مسئولان و مطالبه‌گری در دسترس عموم و فعالان بخش خصوصی باشد. پیشنهاد من این است که مانند آمارنامه‌های آب که تا اسفند سال گذشته منتشر شده، یک داشبورد شفاف داشته باشیم تا میزان تولید و مصرف آب به تفکیک منابع تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر در بخش‌های مختلف را نشان دهد. ⭕️محمدرضا فلفلانی ادامه می‌دهد: مشکل اصلی اینجاست که دو مفهوم «هدررفت شبکه» و «آب بدون درآمد» در ارائه آمار مربوط به هدررفت آب با هم ترکیب شده و عموم مردم دچار برداشت اشتباه می‌شوند. به عنوان مثال وقتی گفته می‌شود «در شبکه آب و فاضلاب مشهد بیش از ۲۰درصد تلفات وجود دارد»، ما باید بپرسیم از این مقدار، چقدر مربوط به تلفات شبکه و چقدر مربوط به آب بدون درآمد است؟ براساس برآوردها حدود ۹درصد آن تلفات شبکه و بقیه مربوط به انشعابات غیرمجاز است. ⚠️وی اظهار می‌کند: اگر نرخ تلفات شبکه پایین باشد؛ اما میزان آب بدون درآمد بالا بماند، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کاهش تلفات فیزیکی، بازدهی اقتصادی مورد انتظار را نخواهد داشت. بنابراین از چند منظر دچار سوءبرداشت می‌شویم. 📡 @wesh_ir | طوس
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب: 🔰طبق قانون، داده‌های مرتبط با هدررفت آب باید در دسترس عموم باشد
🔰اختلاط تلفات و آب بدون درآمد؛ منشأ تصمیم‌های اشتباه در مدیریت آب 💠فلفلانی با بیان اینکه یکی از مطالبه‌های ما این است که بدانیم رویکرد دستگاه‌ها در برخورد با انشعابات غیرمجاز چیست، می‌افزاید: طبق ماده ۴ قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز، «دستگاه‌های مسئول موضوع این قانون می‌توانند نسبت به برقراری انشعاب‌های غیردائم خدمات عمومی موضوع این قانون مطابق با تعرفه مربوط، تا تعیین تکلیف قانونی از سوی مراجع ذی‌صلاح اقدام کنند». در واقع دستگاه‌ها می‌توانند خدمات را به‌صورت موقت ارائه دهند؛ اما مشکل اینجاست که این وضعیت «موقت» نباید تا ابد ادامه یابد. 💠مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی تصریح می‌کند: متأسفانه به دلیل تعلل شهرداری‌ها در تعیین تکلیف قلع و قمع یا ارائه پایانکار به چنین مشترکانی، دستگاه‌های خدمت‌رسان همچون آب نیز نمی‌دانند کنتور بدهند یا خیر. این وضعیت به یک امر دائمی تبدیل شده در حالی که با پیگیری‌های انجام شده از دستگاه قضا، آن‌ها هم می‌گفتند این وضعیت نباید طولانی‌مدت باشد. 📌سوءبرداشت‌ها از ارائه غلط آمار ⭕️فلفلانی با اشاره به اینکه مسئله ماده ۴ یک چرخه معیوب ساخته است، تأکید می‌کند: طولانی شدن این روند، قدرت عمل دستگاه‌ها را می‌گیرد و تبعات اجتماعی سنگینی دارد. از طرفی این شفاف نبودن حتی می‌تواند پروژه‌های بزرگ انتقال آب را هم دچار انحراف کند؛ چون وقتی آمار تلفات و آب بدون درآمد در هم آمیخته یا شفاف نباشد، نمی‌توانیم درست تصمیم بگیریم که به‌عنوان مثال آیا پروژه‌های انتقال آب، راهکار درستی برای احیای آبخوان‌ها هستند یا خیر. در این وضعیت برخی ممکن است تصور کنند به جای پروژه انتقال آب، بهتر است تلفات را کم کنیم. ⭕️مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی با طرح یک اشکال دیگر در این زمینه می‌گوید: استفاده از واژه «مصرف» یا Consumption به جای «کاربرد» یا Use در قبض‌های آب، منجر به یک سوءبرداشت مفهومی شده است. در مهندسی آب، «مصرف» معمولاً به معنای آبی است که از چرخه خارج شده مانند تبخیر یا مصرف در کشاورزی؛ اما در بخش خانگی، آب پس از کاربرد، بار دیگر از طریق شبکه فاضلاب به چرخه بازمی‌گردد. اگر نگاه ما به جای مصرف، بر کاربرد متمرکز باشد، راهکارهای نوآورانه‌ای نظیر بازچرخانی آب خاکستری در ساختمان‌ها به‌عنوان اولویت‌های استراتژیک مطرح خواهند شد. 📡 @wesh_ir | طوس