eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
2.6هزار ویدیو
180 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم ادمین کانال زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 در کلام استاد اخلاق مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی رضوان الله علیه 🌿 تربیت در محیط خانوادگی 🌺 در مؤاخذه، صراحت لهجه به خرج نده روایت از على (عليه السلام) است که فرمود: «عقوبة العقلاء التلويح» عقوبت کردن عقلاء با تلویح (اشاره) است. 📚 غرر الحکم، ص 56. اگر دیدید بچه کار بد کرده است و میخواهید مؤاخذه اش بکنید، با تلویح او را مؤاخذه کنید. در مقابل تصریح قرار میگیرد و تلويح به معنای است. ما هم در مکالمات، محاورات عرفیه و حتی نوشته هامان این هست که میگوییم: تلویحا مطلب را به او فهماند؛ یعنی با اشاره. صراحت لهجه به خرج نده! چرا؟ چون پرده دری میشود. اثر آن از بین میرود. اگر بچه را میخواهی تربیت کنی؛ کار بد کرده، کار زشت کرده، با اشاره از او بازخواست کن به بچه بگو: یک نفر این کار بد را کرد...! 🌿 روایت دوم از علی (علیه السلام): «ألتعريض للعاقل أشد عتابه» کنایه برای عاقل شدیدترین عتابها است. تعریض، کنایه است. 📚 غررالحکم، ص 215. مثلا انسان بگوید یک کسی بود یک همچین کاری کرد و چنین و چنان شد. نگو تو کردی! تو این کار را کردی، تو آن کار را کردی! اگر صریح بگویی معلوم میشود باید تربیت شوی. روش تربیت این نیست. باید با عمل کنی. نگاه کنید اسلام، چقدر ظریف برخورد میکند‼️ روش تربیت در اسلام، همسو با فطرت انسانی است. میخواهم بگویم: اصلا، زیربنای تربیت و اصلاح، . میخواهید اصلاح کنید⁉️ تربیت کنید⁉️ زیربناست. آنجایی که میخواهی روش رفتاری و گفتاری به دیگری بدهی، خیلی باید مراقب باشی که پرده دری نکنی؛ تا اثر داشته باشد. باید حياء در فرزند، ملکه شود لذا در آنجایی هم که قصد تربیت دارید، باید مراقب باشی که حیاء صدمه نخورد؛ بلکه این استعداد را مثل بقيه استعدادها و قوه هایی که خداوند در انسان نهفته است، روز به روز باید در فرزند کنی! باید رو به فزونی برود، شدت و قوت بگیرد و به صورت ملکه در بیاید. آن وقت، رفتارها، کردارها و گفتارهایش همه اصلاح میشود. و الا اگر نباشد دیگر هیچ معنایی ندارد. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 💌 🍂👨‍👩‍👧‍👦🍃 @woman_family 🍃🍂💌🍃🍂👨‍👩‍👧‍👦 ✨🍃🍂👨‍👩‍👧‍👦🍃🍂💌✨
دوستان ان شالله یه جلسه ی دیگه از بحث اخلاقی-تربیتی حاج آقا مجتبی رو میگم، بعدش میخوام برم سراغ یه بحث جدیدِ خیییلی متفاوت... بحث 😅 دیدم خیلی معنوی شدید، گفتم دوباره برتون گردونم به این دنیای مادی و فانی😝👻 خدا رو چه دیدین شاید از تو مباحث فمینیستیمون یکی مسلمون شد🙄 بعدا اگه عمری باقی موند و سعادتی نصیبم شد، ادامه ی مباحث حاج آقا مجتبی رضوان الله تعالی علیه رو میذارم... چون هنوز تربیت در محیطهای دیگه مونده... به هر حال از اینکه در این کانال هستید و به حقیر لطف دارید سپاسگزارم. ان شالله تو شادیهاتون جبران کنم☺️ خیلی دلم میخواد هر روز که بهتون سلام میکنم بگم «موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگیهای عزیز» سلاااام، ولی اسم کانالم طولانیه😅😅 خلاصه در کنار شما بودن باعث افتخاره😇 کانال رو به دوستانتون معرفی کنید بگین یه کانال خیلی خفنه، هر بار یه مطلبی میذاره که خیلیوم خوبو علمیه🤭🤓 بازم عیدتون مبارک اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
هدیه ی امروز، تقدیم به ساحت مقدس مادر عزیزِ امام مهربانیهامون، حضرت نجمه خاتون سلام الله علیها💞
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ امام رضا(علیه السلام): المُسلِمُ الَّذی یَسلَمُ المُسلِمونَ مِن لِسانِهِ و یَدِهُ و لَیسَ مِنّا مَن لَم یَأمَن جارُهُ بَوائِقَهُ. 💫 کسی است که مردم از دست و زبان او آسوده باشند و از ما نیست آن که همسایه اش از شرّ او در امان نباشد. 📚 عیون أخبار الرّضا(علیه السلام)، ج ۱، ص ۲۴. .•°°•.🌺.•°°•. 💞 💞 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 °•¸.•°
دلتون امام رضایی شد 🌺
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💞 مولودی میلاد امام رضا علیه السلام با لهجه کرمانی 🌸 با نوای مداح محترم مجتبی رمضانی .•°°•.🌺.•°°•. 💞 💞 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 °•¸.•°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 در کلام استاد اخلاق مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی رضوان الله علیه 🌿 تربیت در محیط خانوادگی 1️⃣ تذكر اول: تربیت شدن هم غیر ارادی است. دو تذکر باید بدهم. یکی اینکه در مسئله تربیت کردن، گفتیم قصد مدخليت ندارد و تربيت از عناوین قصدیه نیست. هم همینگونه است. از عناوین قصدیه نیست و قصد نمیخواهد. خواه ناخواه تحقق مییابد و اثر میگذارد. در آموزش دادن روشها، قید نشده است که فرستنده اش باید قصد کند تا تربیت انجام شود. 🌿 مثلا هیکل پدر و مادر - هم دیداری، هم گفتاری و هم شنیداری اش فرستنده است. بخواهی، نخواهی، دارد پخش میکند و به بچه روش رفتاری و گفتاری آموزش میدهد؛ قصد هم لازم ندارد. در هم وضع همینطور است. گیرندگی بچه هم قصد نمیخواهد. قصد در آن هم مدخليت ندارد که لازم باشد بچه قصد کند که تربیت بشود، تا تربیت بشود. خواه ناخواه است. نه در اش اراده ی تربیت - به این معنا- مدخليت دارد، نه در اش؛ هیچ کدام. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 💌 🍂👨‍👩‍👧‍👦🍃 @woman_family 🍃🍂💌🍃🍂👨‍👩‍👧‍👦 ✨🍃🍂👨‍👩‍👧‍👦🍃🍂💌✨
🔰 در کلام استاد اخلاق مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی رضوان الله علیه 🌿 تربیت در محیط خانوادگی 2️⃣ تذكر دوم: تربیت امری تدریجی الحصول است. تذكر دوم اینکه: تربیت است و دفعي الحصول نیست. یعنی چه⁉️ معنای آن این است که با شخص صالح میشود. باید تکرار بشود تا شخص فاسد بشود. چه در رابطه با آموزشهای دیداری، چه گفتاری و چه رفتاری با یک دفعه تربیت نمیشود. لذا میگوییم تربیت تدریجی الحصول است، دفعي الحصول نیست. من این را در باب «حال» و «ملکه و خصلت» عرض کردم که فرق بین اینها چیست⁉️ : حالت و کاری است که انسان یکدفعه انجام میدهد. فرض کنید من در بعد دیداری- یک نگاهی کنم، در یک لحظه کنم؛ این حال است. اما اگر این در من بماند، ثبت و ضبط شود بطوری که فراموش نکنم، این و است که با یک بار هم حاصل نمیشود. شما هم چیزی را بخواهی حفظ کنی، با یک بار حفظ نمیشوی. وقتی شد به صورت ملکه در میآید. اول است، یک چیزی روی میآید، و نقشی میگذارد. اما چه وقت عمق پیدا میکند و به صورت روش در می آید که در من اثر میگذارد⁉️ آن موقعی است که به صورت ملکه در بیاید. چگونه پیدا میشود⁉️ با . مدام بیاید، مکرر شود؛ هرچه بیشتر، عمق آن هم بیشتر‼️ https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 💌 🍂👨‍👩‍👧‍👦🍃 @woman_family 🍃🍂💌🍃🍂👨‍👩‍👧‍👦 ✨🍃🍂👨‍👩‍👧‍👦🍃🍂💌✨
🔰 در کلام استاد اخلاق مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی رضوان الله علیه 🌿 تربیت در محیط خانوادگی 🌺 انسان تا کاملا تربیت نشدهاست، در معرض خطر است. چون ما بحثمان راجع به و فرزند بود، تذکر بدهم که ممکن است شخص وارسته ای باشد و در برخورد با افراد فاسد، منحرف نشوند. اینها قبلا موضع گیری کرده اند و این برخورد روی آنها اثر ندارد. یک وقت اشتباه نکنید‼️ قبلا موضع گیری و جبهه گیری کرده، حرفهای بی ربطی که از دهان یک فاسد در می آید، روی او اثر ندارد. او میفهمد که این آدم چه موجودی است. این خارج از بحث ماست. همانگونه که تربیت کردن منوط به قصد کردن نیست و به آن بستگی ندارد، تربیت شدن در این محیط ها هم همینگونه است. آن وقت فرزند وقتی بالا می آید و بعد از محیط ، وارد محیط میشود، همینگونه است که تا وقتی از نظر تربیتی ساخته نشده، در این محیط جدید تغییر میکند. بدان که تا وقتی ساخته نشده است، خراب شدنش ارادی نیست. خراب شدن و فاسد شدن تو تو نیست. بخواهی با نخواهی در همین سه بعد دیداری، شنیداری و کرداری، خواهی شد. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 💌 🍂👨‍👩‍👧‍👦🍃 @woman_family 🍃🍂💌🍃🍂👨‍👩‍👧‍👦 ✨🍃🍂👨‍👩‍👧‍👦🍃🍂💌✨
🔰 در کلام استاد اخلاق مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی رضوان الله علیه 🌿 تربیت در محیط خانوادگی 🌺 مصونیت تربیتی؛ مخصوص اولیای خاص خدا خیال نکنی بیمه شدی‼️ اصلا و ابدا‼️ در باب تربیت، این خبرها نیست. اولیای خاص خدا جای خودشان را دارند والا همه ما در معرض این فساد هستیم. خیال نکنی سن و سال و این چیزها مدخليت دارد‼️ خیال کردی مثلا پدر مصونیت دارد⁉️ مادر مصونیت دارد⁉️ اصلا و ابدا، نه پدر و نه مادر، هیچ کدام مصونیت ندارند. این حرفها نیست. همیشه در معرض خطری و اتوماتیک وار خراب میشوی. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 💌 🍂👨‍👩‍👧‍👦🍃 @woman_family 🍃🍂💌🍃🍂👨‍👩‍👧‍👦 ✨🍃🍂👨‍👩‍👧‍👦🍃🍂💌✨
🔰 در کلام استاد اخلاق مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی رضوان الله علیه 🌿 تربیت در محیط خانوادگی 🌺 بچه هرچه را که ببیند، در درونش اثر میگذارد. اگر در نظرتان باشد نسبت به بچه این را گفتیم که کودک اینگونه است که اولا این خزانه ی ذهن او، اتاق او، خالی است و در حافظه اش چیزی ندارد، تو می آیی مدام، به او میدهی، و در آنجا مطلب میگذاری. ثانيا چون هیچ چیز ندارد، زود میگیرد. هم سریع میگیرد و هم عمیق. أما من و تو اینقدر بیچارگی به سرمان آمده است که هرچه می آید، حواسمان پرت میشود. اما او اینگونه نیست. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 💌 🍂👨‍👩‍👧‍👦🍃 @woman_family 🍃🍂💌🍃🍂👨‍👩‍👧‍👦 ✨🍃🍂👨‍👩‍👧‍👦🍃🍂💌✨
🔰 در کلام استاد اخلاق مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی رضوان الله علیه 🌿 تربیت در محیط خانوادگی 🌺 رابطه ی تنگاتنگی که از چاشنی محبت برخوردار است، اثر تربیتی دارد. ما روایاتی در دو باب داریم که همین معنای تدریجی الحصول بودن در آنها هست و به آن اشاره میکند؛ یک باب ، و یک باب . حالا من میگویم چرا این دو تا را انتخاب کردم. مصاحبت و مجالست یعنی رابطه تنگاتنگ؛ رابطه تنگاتنگی که از چاشنی برخوردار است. فرض بفرمایید یک کسی است که در محل کار خود نشستهاست و همه گونه مشتری میآید؛ جنس میخرد و میرود. این را مصاحبت و مجالست نمیگویند. اینگونه هم نیست که این رفت و آمد در او اثر عمیق بگذارد. بله ممکن است که خود او فاسد باشد. بعد هم وقتی یک فاسد دیگری بیاید و با او برخورد کند، این فسادش را تر و تازه کند. فیل او یاد هندوستان کند. این یک بحث جدایی است. اشتباه نکنید. در باب مصاحب، مجالست، رابطه میان انسانها که از یک چاشنی محبت هم برخوردار باشد، مطرح است. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 💌 🍂👨‍👩‍👧‍👦🍃 @woman_family 🍃🍂💌🍃🍂👨‍👩‍👧‍👦 ✨🍃🍂👨‍👩‍👧‍👦🍃🍂💌✨
🔰 در کلام استاد اخلاق مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی رضوان الله علیه 🌿 تربیت در محیط خانوادگی 🌺 رابطه درون خانواده؛ روابطی تنگاتنگ و مکرر قویترین رابطه های و تنگترین رابطه در محیط خانواده بین پدر و فرزند، مادر و فرزند است. چون قویترین رابطه اینجاست، ما میبینیم اسلام خیلی دقیق شده. مراقب باش این رابطه تنگاتنگ وقتی مکرر میشود، موجب فساد میشود. البته اسلام آنجایی که صالح باشد، تأیید و تأکید میکند. آنجایی که فاسد باشد اعلان خطر میکند و هشدار میدهد. همه اینها گویای همین معناست که این مجالست و این مصاحبت، تنگاتنگ است و زیاد هم است؛ مراقب آن باشید. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 💌 🍂👨‍👩‍👧‍👦🍃 @woman_family 🍃🍂💌🍃🍂👨‍👩‍👧‍👦 ✨🍃🍂👨‍👩‍👧‍👦🍃🍂💌✨
🔰 در کلام استاد اخلاق مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی رضوان الله علیه 🌿 تربیت در محیط خانوادگی 🌺 همنشینی با خوبان مایه ی نجات یک روایتی را من از علی (علیه السلام) عرض کنم: «ليس شئ أدعى لخير و أثجی من شر من صحبة الأخيار» چیزی به اندازهی همنشینی با خوبان، انسان را به خیر نخوانده و از بدی نجات نمیدهد. 📚 غررالحکم، ص 414. هیچ چیزی دعوت کنندهتر و جاذبتر به سوی خیر و صلاح از با نیست. همنشینی با نیکان آدم را به سمت خوبی میکشد. زبانی نیست، عملی است. خواه ناخواهی است. رابطه تنگاتنگ اثر حسن میگذارد. مصاحبت با افراد نیکو و وارسته تو را به صلاح میکشد و از شر نجات میدهد. همین مصاحبت و همراهی؛ خود او، اتوماتیک وار و ناخودآگاه روی تو اثر میگذارد. بعد در یک روایتی على (عليه السلام) خیلی زیبا این را توضیح میدهد؛ میفرماید: «صحبة الأشرار تكسب الشر كالريح إذا مر بالنتن حملت نتنا» همنشینی با بدان، بدی می آورد؛ مانند نسیمی که از لجنزار میگذرد و بوی بد میگیرد. 📚 غررالحکم، ص 431. اگر با آدمهای رابطه تنگاتنگ پیدا کردی - که این رابطه چاشنی محبت هم داشته باشد- روی تو اثر میگذارد، و تو را هم فاسد میکند. بعد مثال میزند. میگوید: مصاحبت تو با او، مثل یک باد میماند که اگر به یک شئ بدبویی برخورد کند، این باد، بوی بد را همراه خودش میبرد؛ خواه ناخواه. همین که از روی نجاست رد شد، - همین مصاحبت - بوی بد را همراه خودش میبرد. بدان تو هم با افراد فاسد مصاحبت داشته باشی - چه رسد که چاشنی محبت هم باشد و تنگاتنگ باشد- بوی بد آن، به تو هم میرسد، تو هم بدبو میشوی. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 💌 🍂👨‍👩‍👧‍👦🍃 @woman_family 🍃🍂💌🍃🍂👨‍👩‍👧‍👦 ✨🍃🍂👨‍👩‍👧‍👦🍃🍂💌✨
🔰 در کلام استاد اخلاق مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی رضوان الله علیه 🌿 تربیت در محیط خانوادگی 🌺 نشست و برخواست با علما، مایه ی تزکیه نفس در باب مجالست، على (عليه السلام) میفرماید: «جالس العلماء يزدد علمک و یحسن أدبک و تزک نفسک» با علما نشست و برخاست کن که علمت را زیاد، ادبت را نیکو و جانت را پاک میسازد. 📚 غررالحکم، ص 430. با افراد وارسته رابطه تنگاتنگ برقرار کن! به فهم و شعور تو می افزاید. همان است. خوب تربیت میشوی. از نظر امور نفسانیت، این رابطۂ نفس تو را تزکیه میکند. یعنی این نفسی که خبیث و سرکش است همین رابطه او را مهار میکند؛ صرف رابطه‼️ یعنی چه بخواهی، چه نخواهی، این ارتباط اثر میگذارد. حضرت در جایی میفرماید: «جليس الخير نعمة، جليس الشر نقمه» همنشین خوب نعمت و همنشین بد بلاست. 📚 غررالحکم، ص 429. تعبیرات مختلف دارد على (عليه السلام) «جانبوا الأشرار و جالوا الأخيار» از بدان کناره بگیرید و با خوبان درآمیزید. 📚 غررالحکم، ص 431. این روایات گویای همین مطلب است که، در تربیت مطرح است. ، دارد. مجالست هم تداوم دارد. اینکه میگویم است به این خاطر است. این روایات، هم بودن را میرساند، هم تدریجی الحصول بودن را. نفس این رابطه تنگاتنگ - خصوصا که چاشنی محبت هم داشته باشد- اثر خودش را میگذارد. هم نقش سازندگی دارد. هم نقش تخریبی دارد. حال اگر آن رابطه دیداری، گفتاری و کرداری تو با یک انسان وارسته باشد، برای تو وارستگی میآورد. - نعوذ بالله - اگر از آن طرف باشد، مثل اینکه بادی از روی نجاست بگذرد، یک چیز بدبو همراه خودت میبری؛ بخواهی یا نخواهی. 💞 جمع بندی بحثم را خلاصه کنم: 👈 اول؛ مسأله تربیت بر محور حیاء و پرده داری است و اساس کار این است. 👈 دوم؛ قصد و نيت در مسأله تربيت چه در ارتباط با مربی و چه در ربط با مربا- نقش ندارد. 👈 سوم؛ تربیت تدریجی الحصول است، دفعى الحصول نیست. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 💌 🍂👨‍👩‍👧‍👦🍃 @woman_family 🍃🍂💌🍃🍂👨‍👩‍👧‍👦 ✨🍃🍂👨‍👩‍👧‍👦🍃🍂💌✨
آخر دعوانا بعد الحمد لله رب العالمین، الفرج العاجل للحجة بن الحسن المهدی صلوات الله عليه❣️
معرّفی می‌کنم: گل زیبای کاکتوس یا . یک اسم عامیانهٔ دیگر هم دارد، چون یکی آمده برای اولین بار تشبیهش کرده به یک زبان پر از خار. بعد هی زبان به زبان نقل شده و مانده است. خیلی‌ها هم تکرارش کردند یا نکردند طبق شخصیّت خودشان. به‌ هر حال من اسمش را گذاشته‌ام«». کاکتوس مادر اوّلش خیلی بزرگ نبود. کم‌کم شاخ‌وبرگ درآورد و بزرگ و بزرگ‌تر شد؛ آن‌قدر بزرگ که قسمتی از ساقه‌ و تنه‌اش که ستبر شده است، چروک و خمیده شدند. گاهی بعضی برگ‌هایش هم زرد شدند و همان‌طور که به مادرشان چسبیده بودند، خشکیدند. چند باری هم میوه‌ای داد با رنگ سرخ شاداب. کاکتوس مادر چند سالی است هر وقت بخواهد، از جیبش یک گل زرد صدفی خوش‌رنگ درمی‌آورد، می‌گیرد روی انگشتش. خیلی کوتاه خودی نشان می‌دهد و تمام. «ا‌ُپونتیا» در خاک خودش هر کار که در توانش بوده، کرده است، محکم و استوار، بی‌ادّعا و صبور...، حتّی اگر گاه ما حواسمان نبوده که تشنه مانده است. ⁉️ ✍ فاطمه محسن زاده 💠 https://www.instagram.com/p/CQafjiBHgZe2Uso6WK2I9wPaXDPURMejn7MH3o0/?utm_medium=copy_link 🌵🌵🌼🌵🌵 🌵 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🌸 🍂🌸🍃 @woman_family 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 ✨🍃🍂🌸🍃🍂🌸✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 صحبت‌های بانوی ايرانی ساکن انگلستان که به خاطر رای دادن، توسط منافقین و سلطنت طلبان در جلوی چشمان پسرش مورد ضرب و شتم قرار گرفت❗️ فقط یک لحظه ایرانی رو تصور کنید با حکمرانی منافقین و سلطنت طلبان❗️ راستی مسیح پولی‌نژاد و مهناز و ترانه حرفی در دفاع از این خانم نزدن⁉️😒 @BisimchiMedia https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🌸 🍂🌸🍃 @woman_family 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 ✨🍃🍂🌸🍃🍂🌸✨
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخ‌های صریح آیت الله رئیسی به سؤالی در مورد اعدام تروریست‌ها در سال ۶۷ 🔸خبرنگار الجزیره انگلیسی دیروز در سوالی از سیدابراهیم رئیسی درباره نقش او درباره اعدام‌های سال ۶۷ پرسید. 🔹تکرار یک شبهه نخ‌نما شده توسط این رسانه البته با پاسخ هوشمندانه رئیسی همراه بود و او با ایستادن در موضع مدعی حقوق ملت ایران، از اقدامات طولانی دستگاه قضائی در حفاظت از حقوق امنیتی و قضائی ایرانیان سخن گفت و اضافه کرد که همگان باید بابت برخورد با اقدامات تروریستی منافقین از قوه قضائیه تشکر کنند. @Masaf https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🌸 🍂🌸🍃 @woman_family 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 ✨🍃🍂🌸🍃🍂🌸✨