eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
2.6هزار ویدیو
180 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم ادمین کانال زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸 ۲۳ ذی القعده، روز زیارتی مخصوص امام رضا علیه السلام السلام علیک یا علی بن موسی الرضا🌸🍃 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🌸 🍂🌸🍃 @woman_family 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 ✨🍃🍂🌸🍃🍂🌸✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با هر نفسی سلام کردن عشق است آقا به تو احترام کردن عشق است اسم قشنگت به میان چون آید از روی ادب قیام کردن عشق است💞
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برجسته فمینیسم 👩‍🎤 (زاده 1908 و فوت شده در 1986)1️⃣ سیمون دوبووآر فیلسوف، نویسنده¬ی و فمینیست در سال 1908 در خانواده¬ای بورژوا در پاریس زاده شد. او در دانشگاه سوربن به تحصیل پرداخت و ارتباط نزدیکی با داشت. او به علت اندیشه¬های آزادی¬بخش خود در حوزه¬ی جنسیت و ترکیب آن با کنشگری اجتماعی، از سال 1968 به عنوان شناخته می¬شود. او نویسنده¬ی مانیفست 343 بود. این بیانیه زنان فرانسوی به سقط جنین –که در آن زمان در فرانسه غیرقانونی بود- اقرار کرده و خواستار واگذاری حق تصمیم¬گیری به خودشان شده بودند (بیر، 1990). کتاب مهم او با نام "" (1949) بدون شک از مهمترین و ماندگارترین متون فمینسیتی است چراکه بسیاری، فصل بندی مفهوم جنسیت را مدیون این اثر دانسته¬اند. ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
برجسته فمینیسم 👩‍🎤 (زاده 1908 و فوت شده در 1986)2️⃣ بحث¬های دوبوار، راه¬هایی که از طریق آنها منجر به ایجاد میان زنان و مردان می-شود را آشکار می¬کند. او تلاش می کند نشان دهد که چگونه قواعد همواره "" تلقی شده و کارها و مسائل زنانه به مثابه اموری حاشیه¬ای و متعلق به "" تعریف می¬شود. 👈 دوبوآر استدلال می‌کند که زنان، همواره دیگری مردان به حساب آورده شده‌اند، و چنین ادراکی را در هویت خود درونی ساخته‌اند. بنابراین مردان ، و زنان هستند. به زعم دوبوار زنانگی در فرهنگ غربی چیزی میان "مردانگی و اختگی " معنا می¬شود. بنابراین چنین تمدنی تا اعماق خود است و زنان نسبت به آن صرفا موجوداتی خارجی می¬باشند (دوبوار، 1380). 👈 دوبوآر به‌عنوان یک اگزیستانسیالیست باور دارد که ، مقدم بر است. وی به‌همین منوال استنباط می‌کند که "انسان زن زاده نمی‌شود، بلکه می‌شود"، چرا دختران از اوان کودکی، نقش‌های فرهنگی معینی را می‌پذیرند. تز کلی او، نشان دادن آن است که چگونه زنان به وسیله‌ی تاریخ و افسانه‌هایی تعریف و محدود شده‌اند که آن‌ها را در جایگاهی پایین‌تر قرار می‌دهد. 👈 به باور دوبوآر، مانع از آن شده‌است که زنان آزادی خود را درک و بر اساس آن عمل کنند، اما آن‌ها می‌توانند با نفی این افسانه‌های فرهنگی، خود را کنند. در مقابل، تا زمانی که زنان به مردان و سنت‌های فرهنگی اجازه دهند تا چیستی آنان را تعریف کنند، آزاد نخواهند بود. 👈 دوبوآر استدلال‌های زیست‌شناختی، روانشناختی، و ماده‌گرایانه را، برای تبیین دسته‌ای از ویژگی‌های رفتاری زنان که از کنترل فرهنگ خارج است، نفی می‌کند. ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
برجسته فمینیسم 👩‍🎤 (زاده 1908 و فوت شده در 1986)3️⃣ دوبوآر بر این باور است که با وجود ساختارهای فرهنگی موجود (همچون ازدواج، مادری، روابط زن-مرد) زنان، بختی برای آزادی یا برابری ندارند. با این وجود، دوبوآر خوش‌بین بود و عقیده داشت زنان می‌توانند زمینه¬ی آزادی خود را فراهم کنند. آن‌ها می‌توانند را به چالش بکشند، می‌توانند استقلال اقتصادی بیشتری را تجربه کنند و بر تصور اشتباه پایین‌دست بودنشان در هنر و ادبیات فائق آیند. قرائت دوبوآر از جنسیت به مثابه امری ، محور کلیدی نظریات فمینسیتی در دهه¬ی 1970 بود و تا حدی به تاثیر گذاری سیاسی نیز انجامید تا آنجا که فرهنگ عامه¬ی جوانان نیز به این مسئله صحه گذاشت و علاقه برای پوشیدن لباس های "مربوط به دو جنس " از همین منظر معنا می¬یابد. 📚 پیلچر، 2004، 57. ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
برجسته فمینیسم 👩‍🎤 (زاده 1908 و فوت شده در 1986)4️⃣ سیمون دوبوار از صاحب نظران فمینیست بر این باور بود که شخصیت و زنان می توانست بسیار متفاوت با الگوی نابرابر کنونی شکل گیرد، مشروط به اینکه دختر بچه از ابتدا با همان توقعات و پاداش ها و با همان سخت گیری های و آزادی هایی می شد که برادرانش تربیت می شوند. در همان تحصیلات و همان بازی ها سهیم می شد، وعده آینده یکسانی با آینده پسر بچه به وی داده می شد و توسط مردان و زنانی احاطه می گردید که درنگاهش آشکارا یکسان و بودند. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
لطفا برای درک مطالب و مطالعه ی تطبیقی بین اسلام و فمینیسم «جلسات موضوعی صورت بندی نقش های جنسیتی در خانواده اسلامی»، مطالعه شود. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 حدیثی که سبب شد آیت الله سبحانی (حفظه الله) از جوانی، دست به قلم شوند... قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : اَلْمُؤْمِنُ إِذَا مَاتَ وَ تَرَكَ وَرَقَةً وَاحِدَةً عَلَيْهَا عِلْمٌ تَكُونُ تِلْكَ اَلْوَرَقَةُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ سِتْراً فِيمَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اَلنَّارِ وَ أَعْطَاهُ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى بِكُلِّ حَرْفٍ مَكْتُوبٍ عَلَيْهَا مَدِينَةً أَوْسَعَ مِنَ اَلدُّنْيَا سَبْعَ مَرَّاتٍ. 📚الأمالی، ج۱، ص۳۷. ترجمه: اگر مؤمن از دنیا برود و یک‌ورقه از خودش باقی بگذارد که بر آن علمی نوشته شده باشد، روز قیامت این ورقه بین او و آتش حائل می‌شود، و نه تنها مانع از آتش است بلکه خداوند تبارک و تعالی در عوض هر حرفی که بر آن ورقه نوشته است، شهری وسیع‌تر از دنیا به اندازه هفت برابر به او اعطا می‌فرماید. ✅ بنده در دوران جوانی این حدیث را مشاهده کردم و سبب شد که قلم به دست گرفته و آثاری را از خود به جای بگذارم. 📚برگرفته از سخنان آیت الله سبحانی در درس خارج اصول ـ نقل از افق حوزه: چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🌸 🍂🌸🍃 @woman_family 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 ✨🍃🍂🌸🍃🍂🌸✨
🔸 روز سه شنبه ، ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۰ روز "دحوالارض" است. https://eitaa.com/joinchat/3048276078Cfeea1acea6 @soldierofMahdi 🧡💚💛💙💜❤️♥️
💚🌱 ■ نماز دحو الارض روز بیست و پنجم ذى القعده، روزى است که نخستین خشکى ها (که خانه کعبه می باشد)  از زیر آب سر برآورد، و سپس گسترش یافت. در روایتى از امیرمؤمنان(علیه السلام) نقل شده است: اوّل رحمتى که از آسمان به زمین نازل شد، روز بیست و پنجم ذى القعده بود; بنابراین اگر کسى آن روز را روزه بگیرد، و آن شب را به عبادت بپردازد، پاداش عبادت یکصد سال را دارد. همچنین فرمود: در آن روز، اگر گروهى به ذکر خدا بپردازند، خداوند حاجتشان را پیش از آن که متفرّق شوند برآورده سازد; خداوند در این روز هزار هزار رحمت نازل مى کند که قسمتى از آن شامل کسانى است که جمع گردند و به ذکر خدا بپردازند و روزش را روزه بدارند و شبش را عبادت کنند. "دو رکعت نماز" که مستحبّ است در آغاز روز، هنگامی که آفتاب کمی بلند شود (هنگام چاشت) خوانده شود و بخواند در هر رکعت: °▪️سوره «حمد» ۱ بار °▪️سوره «شمس» ۵ بار 🌻💛 و بعد از نماز هم بگوید: لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللهِ الْعَلیِّ الْعَظيمِ سپس دعا كند و بخواند: يا مُقيلَ العَثَراتِ اَقِلْنی عَثْرَتی، يا مُجيبَ الدَّعَواتِ اَجِـبْ دَعْـوَتی، يـا سامِعَ الاَْصْواتِ اِسْمَعْ صَوْتی، وَارْحَمْنی وَتَجاوَزْ عَنْ سَيِّئاتی وَما عِنْدی، يا ذَاالْجَلالِ وَالاْكْرامِ. °^° «ای ناديده گيرنده‌ی لغزشها! لغزشم را ناديده گير، ای اجابت كننده‌ی دعوت ها! دعوت‌هايم را اجابت كن، ای شنوای صداها! صدايم را بشنو و به من رحم كن، و از بدی‌هايم و آنچه نزد من است درگذر، ای صاحب جلال و اکرام.» https://eitaa.com/joinchat/3048276078Cfeea1acea6 @soldierofMahdi 🧡💚💛💙💜❤️♥️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صد جان یابم از غم عشقت هر روز گویی که غم عشق تو جان می بخشد ✍ عطار نیشابوری اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 دلیل تکثر در تعاریف فمنیسم و تکثر در آرای فمینیستی عمده‌ترين دليل اين تنوع و تكثر در فمينيسم و در نتيجه اختلاف در تعريف فمينيسم، آن است كه اين مكتب از قلمرو و گسترة نسبتاً وسيع (اروپاي غربي و امريکاي شمالي) و از تاريخ نسبتاً طولاني‌اي برخوردار است كه در اين گستره زماني و مكاني، مكاتب فلسفي، اجتماعي و سياسي متعدد و متنوعي مانند ليبراليسم، ماركسيسم، سوسياليسم، اگزيستانسياليسم، پسامدرنیته و... پا گرفته است و ضرورت‌ها و مصلحت‌ها موجب آن شده كه فمينيسم در بسياري از موارد با اين مكاتب همراه شود و از قابلیت نظري و عملي آنها در جهت اهداف خويش بهره جويد. بديهي است اين همراهي‌ها سبب گرديده است فمينيسم از مکاتب يادشده تأثير بگيرد و گرايش‌هاي متنوع فمينيستي مانند فمينيسم ماركسيستي، فمينيسم سوسياليستي، فمينيسم پسامدرن و... شكل بگيرند. بودن نسبي تاريخ فمينيسم از جهت ديگري نيز به اين تكثرات و در نتيجه دشواريِ ارائة تعريفِ واحد دامن زده است؛ به‌گونه‌اي كه فمينيسم در مراحل اوليه با مراحل بعدي و سپس امروزي آن، ماهيتاً متفاوت است؛ براي نمونه فعاليت‌هاي فمينيستي از آغاز تا تاريخ 1920 ميلادي را مي‌توان در قالب جنبش يا نهضت اجتماعي تعريف كرد؛ اما از 1970 به بعد، فمينيست‌ها بيشتر به عرصة نظريه‌پردازي و فرهنگ وارد شدند و فمينيسم رنگ‌و‌بوي نظرية اجتماعي به خود گرفت. 📚 ر.ک: ریک ویلفورد؛ «فمینیسم»، مقدمه‌ای بر ایدئولوژی‌‌های سیاسی؛ ترجمة م. قائد. ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
🚨 شاید بهتر باشد قبل از ورود به موج سوم فمینیسم کمی از و وضعیت زنان در دورانهای مختلف را مورد بررسی قرار بدهیم تا ظهور و بروز این جریان فکری و این جنبش ها، بیشتر برایمان ملموس و قابل فهم باشد. می خواهم در چند جلسه تاریخی اجمالی از غرب و وضعیت زنان در دوران های و میلادی را برایتان به تصویر بکشم. با ما همراه باشید و کانال علمی-تخصصی خودتون رو به کسانیکه دوستشون دارید معرفی کنید🌹 ارتباط با من: @mohsenz224
👩‍🎤 از جوامع اوليه تا رنسانس1️⃣ 👈 جوامع اوليه به ادعاي مردم‌شناسان، در جوامع اوليه كه اقتصاد بر پاية و گردآوري خوراك بود، زنان از موقعيت برخوردار بودند. گفته شده است كم بودن تعداد زنان در اثر فقدان بهداشت و مرگ‌و‌مير بسيار زنان و تلقي مردمان آن زمان در مورد نقش اساسي زن در ، باعث نگاه احترام‌آميز مردان به زنان مي‌شد. با گذر ايام، اختراع كشاورزي توسط زنان باعث ارتقاي موقعيت آنان شد. در اين جوامع، رايج بود؛ در نتيجه كودكان فقط خود را مي‌شناختند و توارث و خويشاوندي از طريق مادر منتقل مي‌شد؛ لذا به اين جوامع گفته مي‌شود. بعضي از محققان اهميت مشاركت زنان در اين جوامع و غيبت مردان به علت شكار يا جنگ را از علل ظهور پديدة مادر‌تباري دانسته‌اند. اين موقعيت استثنايي زنان با پيشرفت‌هاي جديد شد. با اختراع خيش(ابزار شخم زدن) كه قدرت بدني مردانه را مي‌طلبيد، كشاورزي بر دوش مردان افتاد و نقش اقتصادي زنان نسبتاً كم‌رنگ شد. با استفادة بشر از انرژي‌هاي طبيعي، كشاورزي توسعه يافت و انسان يكجانشين شد. ، مناسبات ديگر اجتماعي از قبيل ازدواج را بر هم زد؛ به اين صورت كه برون‌همسري جاي خود را به درون‌همسري داد و به‌تدريج انتقال نسب از طريق مادر برچيده شد. 📚 ر.ك: پاتريك نولان و گرهارد لنسكي؛ جامعه‌هاي انساني: مقدمه‌اي بر جامعه‌شناسي‌ كلان؛ ترجمة ناصر موفقیان؛ ص 203. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀