eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2.7هزار ویدیو
192 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم ادمین کانال زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
گفتند باز می‌شود از قم در بهشت ما را ببر بهشت تو ای خواهر بهشت 🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خانه ی کوچکی در هند ای روشنیِ صبح زندگی ام، حسین💞 ✨💫باز هم صبح شد و عرض ارادت دارم با سلامی به شما قصد زیارت دارم✨💫 💞السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن💞 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم💫 💞 🍃 Mohsenzade.com/zm 💞 Womanfamily.ir ♥️ https://www.aparat.com/woman_family 💞 @woman_family 🍃 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
زن، خانواده و سبک زندگی
🔰 اندر مصائب زنان خانه‌دار/ مردان چگونه به بسط کمک می‌کنند؟ ✍️ ابوالفضل اقبالی 📝 من در این پست عامدانه درباره واقعیت کار خانه و رسیدگی به فرزندان اغراق کرده‌ام. چون می‌خواستم نکته مهمی که دارم به آن اشاره می‌کنم بهتر شنیده و فهمیده شود. لطفا به این اغراق‌گویی من خرده نگیرید و جان کلام مرا دریابید. واقعا در یک پست اینستاگرامی نمی‌توان تمام ابعاد یک مساله را تبیین و واکاوی کرد. لذا این پست را کمی همدلانه‌تر مطالعه کنید. به عنوان کسی که بیش از 15 سال است که در عرصه مطالعات زنان و خانواده می‌خوانم و می‌نویسم، معتقدم که فمینیسم برای اغلب زنان به‌شدت جذاب است. بسیاری از ایده‌ها و مطالبات فمینیستی هم با تلقی عامیانه از دین نه تنها ناسازگار نیستند بلکه قابلیت مصادره شدن توسط اسلام ناب زنانه را هم دارند. رقبای فمینیسم هم که از فرط بی‌عرضگی قابلیت رقابت با آن را ندارند. خب چرا نباید فمینیسم در ایران پا بگیرد؟ 📌 یکی از رقبای جدی در جامعه ایرانی، به معنای نهادی آن است. اگرچه فمینیسم ایرانی هیچ‌گاه اراده‌ای صریح معطوف به حذف این رقیب از خودش بروز نداده است، اما بسته‌های پیشنهادی او به زنان ایرانی غالبا در بیرون از خانه توزیع می‌شوند! 📌 حالا باید ببینیم چرا امروزی توانایی و مقاومت لازم برای باقی ماندن در کورس رقابت با فمینیسم را ندارد؟ وقتی صحبت از مفهوم خانواده می‌کنیم، مصداق تحقق یافته آن در جامعه امروز می‌شود یک زن و شوهر و نهایتا دو بچه که معمولا در یک آپارتمان و با امکانات کاملا معمولی زندگی می‌کنند.(منکر ذهنیتِ شهری خودم نیستم). هنوز در غالب این خانواده‌ها تقسیم کار سنتی هژمونی دارد و به صورت تیپیکال، مردان در بیرون از خانه مشغولند و زنان رسیدگی به امور خانه و فرزندان را برعهده دارند. 📌 کارهای خانه به‌شدت مستعد و تبدیل شدن به هستند. روزمره‌گی نیز سوهان روح و اعصاب است و ارمغانی جز و ندارد. رسیدگی به فرزندان نیز کلکسیونی از مسائل و چالش‌های ناتمام است و فقط کافی‌ست بچه‌ها پسر و کمی تُخس باشند! آنگاه کلافگی و عصبانیت هم به حس‌های قبلی افزوده می‌شود. لذا برای اغلب زنان خانه‌دار، تجربه خانه‌داری همراه با مشقت و مصائب فراوان است. 📌تداوم حضور و نقش‌آفرینی زنان در جایگاه مادر/همسر/خانه‌دار نیازمند انگیزه و انرژی است که در خانواده هسته‌ای امروز، تنها و تنها توسط مرد/شوهر تامین می‌گردد. تمام تجربه‌های ناخوش ذکر شده با حمایت، احترام، بذل توجه، شکرگذاری و در یک کلام حضور موثر و مطلوب مرد در کنار همسرش به راحتی از بین رفته و فراموش می‌شود. انتظارِ بازگشتن چنین شوهری به خانه تنها روزنه‌ی امید زنان خانه‌دار است. 📌 اما واقعیت زندگی‌های مشترک امروز گواه آن است که این تنها روزنه‌ی امید زنان خانه‌دار نیز در اغلب موارد با بی‌تدبیری مردان، کور و مسدود می‌شود. مردانی که به اقتضای شغل خود زمان زیادی از شبانه‌روز را در خانه نیستند و در زمان اندک حضور خود در خانه نیز به دلایلی چون خستگی، تماس‌ها و پیگیری‌های کاری در منزل، اشتغالات فضای مجازی، پیگیری اخبار و سریال‌های تلویزیونی، فقدان مهارت‌های ارتباط کلامی و... حضور مطلوب و موثری ندارند. 📌 گرانبارتر آنکه به دلایل متعددی چون نظام تغذیه نامتناسب و فست‌فودی، آلودگی هوا، فقدان مهارت‌های زناشویی در هر دوطرف، انواع استرس‌ها و اضطراب‌های ناشی از مسائل اقتصادی و اجتماعی و مواردی از این دست، خانه‌های امروز فاقد اتاق خواب با کیفیت هستند و این مساله تاثیر بسزایی در ایجاد نارضایتی از زندگی مشترک برای دو طرف دارد. اما برای زنان به دلیل همراه بودن با تجربه‌های ناخوشایند گفته شده، این نارضایتی عمیق‌تر است. واضح است که وقتی خانه جذاب نیست، مطلوبیت خانواده نیز با چالش جدی روبرو می‌گردد. وقتی هم که فاقد و باشد، رقبای خانواده ظهور قدرتمندتری در مناسبات زندگی زنان پیدا خواهند کرد. به راستی که مردان در میدان منازعه‌ی فمینیسم و خانواده در ایران نقشی خطیر و رسالتی تاریخی دارند و اساسا ابتکار عمل در این میدان در دست است. https://t.me/eqbali62 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🧕 🍃👨‍👩‍👧‍👦🌸 @woman_family 🌸🍃🧔🌸🍃👨‍👩‍👧‍👦 ✨🌸🍃🧕🌸🍃🧔🌸👨‍👩‍👧‍👦
لطفا هم عکس‌ها را بازبین بفرمایید و هم متن بالا👆 را مطالعه👌👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1297171755.mp3
1.4M
⁉️ سوال ❌ آیا این حدیث صحیح می باشد که پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند به همسران خود اظهار دوستی کنید حتی شده به دروغ‼️ یعنی اگر صحیح باشد چرا پیامبر (صلی الله علیه و آله) گفتند مرد دروغ بگوید⁉️ 🎙 استاد محمدی شاهرودی @ostadmohamadi 💞 🍃 Mohsenzade.com/zm 💞 Womanfamily.ir ♥️ https://www.aparat.com/woman_family 💞 @woman_family 🍃 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1️⃣ نقد مبانی فمینیسم0️⃣2️⃣ 🔰 عقل‌گرایی1️⃣ یکی از مبانی نظری غرب جدید است. اصطلاح عقل‌گرایی که عمدتاً از قرن هفدهم میلادی به بعد در غرب رواج پیدا کرد، از مفاهیم پیچیده و چند‌پهلو است. بخش‌ مهمی از پیچیدگی به تنوع معانی ارائه شده از این لفظ برمی‌گردد؛ در واقع عقل‌گرایی مشترک لفظی است. آ‌نچه در مبانی نظری فمینیسم مد‌نظر است، عقل‌گرایی فلسفی و یا عقل‌گرایی کلامی نیست. مراد از عقل‌گرایی به‌عنوان مبنای نظری فمینیسم، عقل‌گرایی ویژة دوران روشنگری است که اغلب از آن با عناوینی چون ، و یاد می‌شود. ویژگی عقل‌گرایی این دوران، تأکید بر عقل در گام اول است؛ به تعبیر لاک که یکی از بنیان‌گذاران اندیشة عقل‌گرایی مدرن است، اذهان ما به بزرگی و وسعت حقیقت ساخته نشده‌اند و برای دریافت کلِ گستر‌ة اشیا و امور مناسب نیستند. نتیجة چنین تواضعی در حدود عقل بشری، آن است که: آنچه در محدودة تجربة ما نیست، در محدودة عقل ما هم نیست و معرفت عقلی ما نمی‌تواند از حدود عالم تجربی فراتر رود. در گام دوم عقل‌گرایی این دوره، به توسعة حیطة فعالیت‌های عقل می‌پردازد. پیش‌از‌این، عقل‌گرایی عمدتاً به حوزة مباحث و شناخت حقایق اشیا اختصاص داشت. با گسترش علم جدید و شناخت انسان‌ها از قوانین حاکم بر طبیعت، این انگیزه در دانشمندان غربی در قرن هفدهم به وجود آمد که اگر می‌توان قوانین حاکم بر طبیعت را کشف کرد، پس می‌توان قوانین حاکم بر سرشت بشری را نیز کشف کرد و چنین توانایی‌ای برای فاهمة بشری وجود دارد و چیزی جز عقل بشری نیز نباید در کار فهم و کشف سرشت و طبیعت بشر مداخله کند. عقل‌گرایی به این معنا، بنیان‌گذار علوم انسانی در غرب محسوب می‌شود. بر‌اساس آنچه گفته شد، عقل‌گرایی مبتنی‌بر ، به نظریه‌پردازی دربارة سعادت، اخلاق و روان‌ بشر پرداخت و علوم انسانی جدید را بر پایة روش تجربی بنیان ‌گذاشت. از‌آنجا‌که ویژگی این عقل‌گرایی، بودن یا به تعبیری ویران‌کنندگی است، در ارائة چارچوب‌های ایجابی و مثبت دربارة سرشت و طبیعت انسان ناتوان است. افکار ناقص و بلکه نادرست، می‌توانند چیزی را که آشکارا بی‌فایده به نظر می‌رسد، در هم بشکنند، ولی نمی‌توانند چیزی به جای آن بسازند. یک قرن تمام گذشت تا مردم این حقیقت را درک کردند. 📚 فرانکلین لوفان بومر؛ جریان‌های بزرگ در تاریخ اندیشه غرب: گزیده آثار بزرگ در تاریخ اندیشه اروپای غربی از سده‌های میانه‌ تا امروز؛ ترجمة حسین بشیریه؛ ص 465. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
زن، خانواده و سبک زندگی
1️⃣ نقد مبانی فمینیسم2️⃣2️⃣ 🔰 فردگرايي1️⃣ در انديشة ، انسان به‌مثابة يک ، داراي احترام و منزلت و حقوقي مي‌شود که پيش‌از‌آن، از اين جايگاه برخوردار نبوده است. در برابرِ ديدگاه‌هايي که به اهميت و اصالت جامعه معتقد بودند و براي افراد به‌عنوان اجزاي جامعه، اهميت ثانويه و تبعي قائل مي‌شدند، در ديدگاه ، فرد، ‌واقعي‌تر، بنيادي‌تر و مقدم بر جامعه تلقي مي‌شود و به حقوق و منافع فردي اولويت قابل توجهی داده مي‌شود. گرايش فردگرايي بر اين مسئله تأکيد مي‌کند که فرد، نقطة و محوري و جسم و جان خويش است؛ همه چيز اعم از مذهب، فلسفه، قانون، اخلاق و... تابع اويند و او تابع هيچ‌چيز نمي‌باشد. در اين چارچوب، اميال بشري ‌جايگاهي محکم و استثنايي مي‌يابند. به‌گفتة ، و ، اميال، واقعياتي غيرقابل تغيير و نهاده شده در طبع بشرند که اخلاق بايد خود را با آنها سازگار کند. به‌گفتة هيوم،‌ حتي عقل نيز بردة شهوات و خواهش‌هاست. در منطق فردگرايي، انسان‌ها از يکديگرند؛ چرا‌که هریک از آنها در پي برآوردن اميال و خواسته‌هاي خويشند؛ لذا ديگران را به‌مثابة‌ اشيائي تلقي مي‌کنند که اگر بر سر راهشان قرار نگيرند، خنثي هستند، وگرنه ياور و يا مانع تحقق مقاصد و اميال فردي‌اند؛ حتي آزادي فرد نه به جهت رسيدن به هدف سياسي متعالي‌تر، بلکه في‌نفسه عالي‌ترين هدف است و به معناي از تمام موانعي است که بر سر راه خواسته‌‌هاي فرد قرار مي‌گيرد. 📚 آنتوني آربلاستر؛ لیبرالیسم غرب، ظهور و سقوط؛ ترجمة عباس مخبر؛ ص 21ـ25 و 40 و 50. ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀