eitaa logo
** مطالعات اسلامی زنان **
23هزار دنبال‌کننده
16.5هزار عکس
19.2هزار ویدیو
400 فایل
Islamic women studies فرصتی ویژه برای ارتقا و تعالی اندیشه و باورها, در حوزه تخصصی زنان، خانواده, سبک زندگی با مدیریت دکتر میرجعفری هماهنگی کارگاه‌ها،دوره های آموزشی,مشاوره استفاده از مطالب کانال بالینک تبلیغات: @Zahmadi85 #مطالعات_اسلامی_زنان
مشاهده در ایتا
دانلود
تریبون آزاد ، قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دست‌هایی که می‌بینند و می‌شنوند زیارتی متفاوت، همراه با زائری که دعاهایش را روی دیوارهای حرم می‌نویسد ... 🔹 روایتی جذاب و مادرانه، از زبان فرزند یکی از خاص‌ترین خانواده‌های جهان
در راهپیمایی روز قدس بنر بزرگ میدان انقلاب از وسط پاره شد و یک قاب جدید معنا دار به وجود آورد
برای ما هر دو مریم قابل احترام هستند ولی وقتی رسانه های خارجی را و را میکنند به این نتیجه میرسیم که برای آنها مهم نیست بلکه نخبه بی حجاب مهم است وگرنه مریم کوچکی نژاد هم استاد دانشگاه نورت وسترن آمریکا ودانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف جزو ۴۰ دانشمند برتر زیر ۴۰ ساله دنیا است ولی کسی او را نمیشناسد و یا خانم دکتر شاگرد پروفسور سمیعی که در ۲۸ سالگی ۵۰۰ عمل موفق مغز انجام داده است را کسی نمیشناسد چون این ها حجاب دارند و غرب نمیخواهد زن محجبه را موفق نشان بدهد. رسانه ها تلاش!میکنند بگویند خانم محجبه نمیتوانی به مراحل عالی تحصیلی ...۰۰برسی
درباره کشف حجاب ۵ فاطمه خانم 🔹شاید شما هم فیلم دختر خانم چادری که در پارک تذکر میداد به کشف حجاب کرده ها را دیده باشید. فیلم را منوتو پخش کرد و در فضای مجازی هم زیاد دیده شد. یک دختر جوان دهه هشتادی، محجبه و مودب، میرود به کشف حجاب کرده ها تذکر میدهد، با لبخند، با اشاره دست به موهایشان و سپس به احترام دست به سینه ادب میکند و عبور مینماید. 🔹یک زن فیلم او را میگیرد، به او فحش میدهد و توهین میکند، ساندیسخور جغله و ... دختر خانم سعی میکند با او درگیر نشود، پاسخ او را هم نمیدهد و صحنه را ترک میکند، اما این زن فحاش او را دنبال میکند. فیلم همینقدرش پخش شد. 🔹اما من هم به دیدار دخترک یا همان فاطمه خانم مشرف شدم. او میگفت که آن زن فحاش تلاش میکرد روسری از سرش بکشد. جالب است که فاطمه خانم بارها و بارها در فضاهای این چنینی وارد میشد و تذکر میداد تک و تنها با آرامش، با محبت، با دوری از دعوا و درگیری، با شجاعت و با اخلاص. 🔹پدر فاطمه خانم از دنیا رفته بود و مادرش نگران فاطمه بود اما جلوی او را نمیگرفت. حق داشت نگران باشد او امانت بود و باید مراقبتش میکرد مثل هر مادر دیگری. مظلومیت این مادر و دختر برای حفظ این غیرت دینی و سیاسی و ایستادن پای کار ، در عین اقتدار و استحکامشان، من و امثال مرا خجالت زده میکرد. من چند جمله به آن مادر و دختر گفتم. 🔹اول آنکه امام خیلی وقتها جوانها و نوجوانها را رهبران خود و دیگران معرفی میکرد. راست میگفت. نگاه به سن و سال نباید کرد برخی روحها خط شکن هستند. شبیه آن نیروی بسیجی که زیر آتش گلوله دشمن وقتی خیلی از نیروهای خودی کپ میکنند و پشت خاکریز مینشینند، قد راست میکند و الله اکبر میگوید که ترس دیگران هم بریزد، تعللها و وسوسه ها را پایان دهد. چه جالب است که یک دخترک دهه هشتادی چنین نقشی را ایفا میکند در این روزگار از انقلاب معنوی و توحیدی امام. 🔹دوم آنکه عزت دست خدا است. مادر با بغض میگفت به پدرش توهین کردند، گفتم مادر! عزت دست خدا است. این فیلم را دشمن پخش کرد ولی فکر نمیکرد هر بیننده منصفی از فاطمه تو درس اخلاص و شجاعت و غیرت بگیرد. که مسوولین کشور پرسان پرسان دنبالش کنند که او را بیابند. که نیروهای انقلاب کمی تامل کنند و فکری به حال انفعالشان کنند. 🔹گام دوم انقلاب هم دوران فاطمه ها است. فاطمه های دهه هشتادی. فاطمه های گمنام. اصلا نام فاطمه اسم رمز انقلاب ها است. یا مقلب القلوب! «ثبت» قلوبنا علی دینک. ما زن را با سیده زنان یعنی فاطمه س میشناسیم. حیات و زندگی را با فاطمه میشناسیم. انقلاب و آزادی را نیز با فاطمه میشناسیم. 🔹کاش فاطمه شهر ما تنها نمیماند. چادر از سرش نمیکشیدند. کاش با همه آداب و مراقبت ها و ارتقای امر به معروف ها و نهی از منکرها، اما اجازه نمیدادیم دشمن فاطمه های ما را تنها و بی پناه پیدا کند و رو سری از سرشان بکشد. فاطمه خانم نماد «همه» دختران مظلوم ما است، کاش بیشتر نگرانشان بودیم. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🌹🌹🌹🌹 📽مردان زن‌نما‼️😰 ✅خداوند با علم نافذ خود و بر اساس حکمت و مصلحتی که بر همهء پهنهء هستی و نظام آفرینش سایه افکنده، هر کس را بخواهد مرد و هر کس را بخواهد زن می‌آفریند و این بر اساس حکمت و مصلحت قاهرهء حقّ تعالی است. اگر زنی خود را به شکل مرد درآورد و در ظاهر، حرکات و خصوصیات خود را به شکل آن‌ها درآورد و یا بر عکس مردی تمایل به مؤنّث و زن بودن داشته باشد و خود را به شکل آن‌ها بیآراید و خصوصیات آن‌ها را بروز دهد، در واقع با حکمت و مشیت الهی در افتاده و علم و حکمت الهی را در این موضوع نادیده و ناقص دانسته و خداوند را به نقصان و جهل نسبت داده و نعمت الهی را انکار نموده و این بزرگترین جرم و گناه است و لعنت و دوری از رحمت الهی را در پی دارد و طبعاً که بی‌نظمی و اختلال در نظام فطرت بوجود آمده و باعث اثرات بد و منفى و ناگوار در جامعه می‌گردد. به همین وجه پیامبر گرامی مان(ص) می‌فرمایند که نادیده گرفتن این اصل باعث لعنت در دنیا و آخرت شده و فرشتگان براى قبول لعنت ایشان آمین گفته‌اند.
حسین شریعتمداری در یادداشتی تحت عنوان « سخنی با دستیار محترم رئیس‌جمهور!» نوشت: ۱- در طرح اخیر «‌حجاب و عفاف‌» که از سوی سردار‌رادان، بر اجرای آن از روز شنبه (دیروز) تاکید شده است برای هنجار‌شکنان جرایمی نظیر محرومیت از برخی خدمات اجتماعی، ابطال گواهینامه رانندگی، ممنوعیت استفاده از اینترنت، ابطال پاسپورت و... در نظر گرفته شده و نیز جریمه نقدی ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیاردی برای کشف حجاب‌کنندگان پیش‌بینی شده است. اجرای این طرح، خواسته توده‌های عظیم مردم مسلمان این مرز و بوم است که به هر علت (موجه یا غیر موجه‌) با تاخیر به اجرا در می‌آید. بدیهی است که نیروی انتظامی پیشانی اجرایی این طرح است و ده‌ها دستگاه از قوای سه‌گانه را نیز به پیوست دارد. بعد از اعلام این طرح، سرکار خانم «سکینه سادات‌پاد» دستیار گرامی رئیس‌جمهور محترم کشورمان (در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی)، با انتشار یک توئیت اعلام کرد که «منع خدمات‌ اجتماعی، مغایر اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی، خلاف عدالت و مصداق بارز کار بی‌قاعده‌ است‌»! و تاکید کرد که «‌نمی‌توان‌ هنجارشکنی‌ را با تصمیمات غیر‌قانونی، غیر‌اسلامی و غیر‌عقلانی‌ مهار کرد‌»! ۲- ضمن احترام به این خواهر گرامی و با عرض پوزش باید گفت؛ استناد ایشان به اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی «‌بلا وجه‌» و بیرون از ضوابط و معیارهای حقوقی است. در اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی بر ضرورت برخورداری همه افراد و حمایت قانون از تمامی آنها تاکید شده است که اصولی مترقی و برگرفته از متن آموزه‌های اسلامی است. در اصل ۱۹ قانون اساسی آمده است «‌مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند‌، از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ‌، نژاد‌، زبان و مانند اینها‌، سبب امتیاز نخواهد بود‌». این اصل در مقام نفی تبعیضات نژادی قومیتی و کلیه تبعیضات مبتنی بر تفاوت‌های تکوینی میان انسان‌ها مانند رنگ و زبان و قومیت و نژاد است و هیچ ارتباطی به خودداری از محرومیت متخلفان و مجرمان ندارد چون طبعاً هر مجرم و متخلفی از یک سری حقوق شهروندی محروم می‌شود. و در اصل ۲۰ تاکید شده که «همه افراد ملت اعم از زن و مرد، یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی‌، سیاسی‌، اقتصادی‌، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند‌». این اصل نیز بر یکسانی و برابری افراد و شهروندان در برخورداری از حمایت‌های قانونی تاکید دارد. از کجای این اصل بر می‌آید که باید شخص مجرم و متخلف را مانند شخص غیر‌مجرم و غیر‌متخلف مشمول بهره‌مندی از همه خدمات اجتماعی دانست؟! شخصی که مجرم یا متخلف است را قانون مشمول مجازات می‌داند. ۳- اکنون باید از دستیار محترم پرسید که؛ اگر کسانی مفاد اصول یاد‌شده در قانون اساسی را زیر پا بگذارند و به حق مسلم دیگران تجاوز کنند، باید به هنجار‌شکنی خود ادامه دهند و هیچ مرجعی حق ندارد به عنوان جریمه آنها را از برخی حقوق تصریح شده در اصول مورد ‌اشاره محروم کند؟! و آیا از نگاه و منظر ایشان، نادیده گرفتن مفاد این دو اصل جرم تلقی نمی‌شود؟! اگر پاسخ مثبت است که مجرم باید جریمه شود و اگر پاسخ ایشان به این پرسش منفی است! -که نمی‌تواند منفی باشد- پس اساساً قانون به چه معنی است؟! و قانونگذار از وضع آن چه منظوری داشته است؟! ۴- باز هم به عنوان مثال، در قانون اساسی و قوانین جاری بر حرمت جان و مال انسان‌ها تاکید شده است. حالا اگر کسانی دست به قتل انسان بی‌گناهی بزنند و یا مرتکب دزدی و سرقت بشوند، آیا می‌توان با استناد به قوانینی که جان و مال انسان‌ها را محترم دانسته است، از مجازات آنها صرفنظر کرده و ادعا کنیم بر اساس قوانین یاد شده، نمی‌توان متعرض آنها شد؟! و آیا این دیدگاه مستلزم نادیده گرفتن جان و مال انسان‌های بی‌گناه نیست؟! ۵- چند اصل از همان قانون اساسی، مراجع قضایی و حقوقی را موظف به مقابله با هنجار‌شکنان و قانون‌گریزان کرده است. حتماً فصل پانزدهم از قانون اساسی را که مشتمل بر ۱۹ اصل است و شرح وظایف قوه قضائیه در آن آمده است، مطالعه فرموده‌اید. درباره این اصول چه نظری دارید؟! ۶- و بالاخره از دستیار محترم، که خود از خانم‌های تحصیلکرده و مؤمن و محجبه هستند، انتظار می‌رود به این نکته بدیهی توجه داشته باشند که بسیاری از کشف‌حجاب‌کنندگان فرزندان فریب‌خورده این مرز و بوم هستند و نجات آنها از چنبره فریب دشمنان وظیفه‌ای است که نادیده گرفتن آن جفا در حق خود آنان است و البته عوامل وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان که کشف حجاب را به عنوان یک مأموریت انجام می‌دهند، حساب جداگانه‌ای دارند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️وقتی شهید آوینی و یارانش در خیابان های تهران علت گریه یک خانم در هنگام بدرقه رزمنده ها را می پرسند و او پاسخی می دهد که حتی ما را نیز در عصر حاضر شرمنده می کند... 🔸برشی از مستند روایت فتح
من توی ایتا یه کانال پیدا کردم مخصوص مامان و بابا هایی که بچه های کوچیک دارن کلی مطالب خوب برای رشد و بازی و مراقبت از نوزاد و بچه های کوچیک هست مرتبا هم پزشک و روانشناس به سوالات تخصصی جواب میدن یه گروه چت هم دارن مامان ها به هم دل گرمی و مشورت میدن و از تجربه هاشون میگن خیلی خوبه توصیه میکنم حتما عضو بشید👇 https://eitaa.com/joinchat/2772238620C3497a1cf2c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🦋 گــیـف بـالـا رو دیـدی؟😍❤️☝️🏽 توام این گوگولیارو دوست داری😋 اینجا معـدن این کلیپ هاست👼🏻👼🏻 کلیپایی که قند تو دلت آب میکنه🤤 لینک کانالش اینِ عضو شید🤪🔥👇🏽 https://eitaa.com/joinchat/1179517217C88c1b2353d https://eitaa.com/joinchat/1179517217C88c1b2353d پااکش کنم حسرت بخوری؟😈❌☝️🏽
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو گناه می کنی من حیا می کنم!! گوش کنید بسیار امید آفرین و چقدر حال دل آدم خوب میشه 🌴💎🌹💎🌴
💠الگوی زن مسلمان برای حضور در همه‌ی میدانها 🔸 زن مسلمان در میدان سیاست قدم میگذارد، در میدان علم قدم میگذارد، در میدان جهاد قدم میگذارد، بر منبر تدریس مینشیند، گاهی سخن او و ندای علمانه او قرنها را در مینوردد فاصله ها را طی میکند و به نسلهای بعد میرسد کما اینکه شما امروز سخن زینب کبری(سلام الله علیها) را درس بزرگ مشاهده میکنید در همه‌ی، زمینه ها درس ایستادگی، درس شجاعت، درس قدرت معنوی و روحی. این چه قدرتی است که این بزرگوار که گویا این ایام، ایام شهادت آن بزرگوار هم هست در مقابل طاغوتهای بیرحم بی ملاحظه ی گستاخ زمان خود با آن قدرت می ایستد و حرف خود را میزند و این حرف را ماندگار میکند در تاریخ «لا تمحو ذِكْرَنا» یا زنان دیگر اهل بیت(سلام الله علیها) که هر کدام یک الگویی هستند، حتی در میدان جهاد هم همینجور است، در میدان مبارزات هم همینجور است و ما این را در کشور خودمان در میدانهای مختلف مشاهده کردیم. رشحه ای از آن معنویت بر این ملت پاشیده شد و آن حرکت عظیم زن ایرانی را در انقلاب در جنگ، در عرصه های مختلف پدید آورد و نشان داد این است رسالت زنان که امروز کار میکنند. حمل این روحیه، پروردن این فکر در ذهن، خانمهایی که مشغول تحصیل علوم دینی هستند، خانمهایی بخشهای دیگر مشغولند و از تربیت دینی و ارزشهای دینی پایبندیهای دینی بشدت پاسداری میکنند و حراست میکنند. 📌در دیدار رهبر انقلاب با خواهران طلبه و فرهنگی قم 🗓 ۱۳۷۴/۹/۱۶
همایش بین المللی قدس قبله اول پنل بانوان؛ با سخنرانی اندیشمندان زن از کشورهای مختلف با محوریت زن فلسطینی ساعت ۱۰ پخش با ترافیک رایگان از شبکه اینترنتی سفیر: برای لغو پیامک های هیئت آنلاین عدد 1 یا کلمه off را به شماره ۳۰۰۰۵۶۶ ارسال نمائید. heyatonline.ir/SAFIR_TV
✅ انواع حجاب در قرآن 1. حجاب و عفاف در پوشش: این همان چیزی است که توده مردم از آن مطلع هستند و بسیاری از بانوان متدیّن بر آن تاکید دارند. (نساء:59) 2. حجاب و عفاف در گفتار: طرز سخن گفتن با نامحرم (چه سخن گفتن زن با مرد و چه بالعکس)، طوری که موجب عشوه، شوخی و سخنان زننده نباشد. (احزاب:32) 3. حجاب در رفتار: همانطور که بر زن و مرد، پوششی از جانب خداوند واجب گردیده است، همانطور نیز، حفظ چشم از هر نگاهی بر مرد و زن مومن واجب گردیده است. (نور:31) 4. حجاب در پندار: طوری که انسان خود را در افکار پلید و کثیف، غرق نگرداند و همیشه با توکل بر خدا، خود را از افکار سخیف، دور کند. (آل عمران:8)
آنان که به زین اسب خود می نازند در وقت مسابقه چرا می بازند؟ دنیا که شبیه کوچه ای بن بست است با نعل شکسته به کجا می تازند؟! 🌴🕯🌴
قاسم‌پور در گفت‌وگو با روزنامه ایران درباره لایحه : 🔺در گفتمان انقلاب اسلامی رفع ظلم به زن یک اصل است اما مهم‌ترین مسأله این است که ما با چه تصویری لایحه می‌نویسیم و اقدام و کنشگری می‌کنیم. 🔺 برای بررسی و اصلاح نسخه دولت چند پرسش جدی و مهم داشتیم که باید به آنها پاسخ می‌دادیم؛ به عنوان نمونه اینکه کدام جنس از سوءرفتارها فوریت قانونگذاری دارد؟ بله، در مورد برخی مسائل مانند ازدواج اجباری اجماع وجود دارد؛ هیچ عقل سلیمی و دین و شرع این اجازه را نمی‌دهد. یا در خصوص تأمین امنیت زنان در فضای اشتغال همه اتفاق‌نظر دارند ولی در مورد برخی موارد جای ابهام وجود داشت. 🔺سؤال دیگر اینکه کدام وجه از مسأله سوءرفتار باید مورد قانونگذاری قرار بگیرد؟ وضعیت اجتماعی زنان در مواجهه با سوءرفتار برای تأمین امنیت به چه صورت است؟ درک و تصور زنان در موضوع امنیت چیست؟ و... 🔺 چالش بعدی، مداخله در حوزه خانواده است که چگونه این مداخله صورت بگیرد که بتواند از لحاظ فرهنگی، دینی و اجتماعی مؤثر واقع شود. مسأله بعد در خصوص ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهاست. در لایحه یک سری وظایف برای بعضی دستگاه‌ها آورده شده بود. چه اطمینانی وجود داشت که این موارد اجرا شوند؟ 🔺 زیست‌بوم‌ها هم اهمیت دارد؛ آیا در استان خوزستان می‌توان همان گونه عمل کرد که در استان تهران عمل می‌شود؟ یا حتی مواجهه با این مسأله در مناطق مختلف خود یک شهر هم یکسان است؟ تنوعات فرهنگی مهم است. بجز قانون چه ابزاری به ما کمک می‌کند؟ قانون باید چه ابزارهایی را بجز ابزارهای کیفری، فرهنگی و... ایجاد کند؟ 🔺 اینها همه دغدغه‌هایی بود که نسبت به لایحه وجود داشت و نشان‌دهنده این بود که لایحه نیازمند یک سند پشتیبان در سطح ملی است و برای دستیابی به آن هم لازم بود کار کارشناسی دقیقی انجام شود و به نقاط اجماعی دست یابیم. مدت زمان بسیاری در مجلس به دنبال این مسائل بودیم. 🔺اول از همه جلسه‌های متعدد کارشناسی با گروه‌های مختلف کارشناسان حقوقی، قضایی، مددکاری، جامعه‌شناسی، فقهی و... برگزار کردیم تا به آن اجماع نظر در رویکرد و نوع مداخله برسیم. این جلسه‌ها را پرحجم و با مشارکت کارشناسان با دیدگاه‌های مختلف اندیشه‌ای طراحی کردیم تا در یک فرایند مبتنی بر تضارب آرا فضای کارشناسی را پیش ببریم. با این روند، رویکرد لایحه را از رویکرد «کیفری» صرف به رویکرد «ترمیمی و حل مسأله» تغییر دادیم. این تغییر رویکرد، مورد اجماع جامعه کارشناسی قرار داشت؛ چراکه بهترین رویکرد، حمایت از زن در عین توجه به حفظ و تقویت خانواده است. 🔺اقدام دیگر در خصوص دغدغه‌ای بود که در مورد تکالیف دستگاه‌ها عرض کردم؛ ما از دستگاه‌ها حمایت کردیم و همدلانه تکالیف را برای آنها تعریف کردیم. اگر تکلیفی ابهام داشت، آن را ابهام‌زدایی و قابل سنجش و ارزیابی کردیم ؛ به عنوان نمونه اگر تکلیفی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شده، شاخص‌های مورد نیاز این تکلیف و سنجه‌های ارزیابی آن نیز به لایحه اضافه شده است. 🔺مسأله دیگر در خصوص مدیریت و نظارت بر قانون بود که در لایحه، این امر به صورت کارگروه ملی طراحی شده بود و وزیر دادگستری رئیس آن بود. هدف از قراردادن این ستاد، هماهنگی بین دستگاه‌ها بوده ولی تشکیل چنین ستادهایی گاهی به ضد خودش تبدیل می‌شود، چون گاهی دستگاهی که در آن ستاد قرار گرفته، انجام کار خود را منوط به تشکیل ستاد می‌کند. علاوه بر این، کارهای این ستاد را که بررسی کردیم متوجه شدیم فقط کار هماهنگی انجام می‌دهد ولی مهم‌تر از هماهنگی، برای ما داشتن رویکرد حل مسأله بود. 🔺 نحوه مواجهه با انواع سوءرفتار فرق می‌کند؛ به عنوان نمونه زمانی که یک خانم در یک خانواده دچار آسیب می‌شود، شاید این مسأله کیفری و قضایی نباشد و به عنوان نمونه مشکل اقتصادی در خانواده وجود داشته باشد یا آسیب اجتماعی مثل اعتیاد در خانواده باشد و در واقع اینجا باید خانواده مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به همه این موارد به جای این ستاد، یک پنجره واحد تعریف شد که محل آن در شورای اجتماعی کشور است. 🔺 با قضات مناطقی که در آنها سوءرفتار بیشتری نسبت به زنان وجود داشت و همچنین با مددکاران اجتماعی کل کشور جلسه برگزار کردیم. جلسه‌های کارشناسی متعددی با اساتید دانشگاه‌های گوناگون و حوزه علمیه برگزار شد. @women92 📍متن کامل گفت‌وگو: https://irannewspaper.ir/8163/13/14105 ✅لینک کانال بله: https://ble.ir/f_ghasempour_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دنبال این ۴ چیز نرو، گیرت نمیاد! این ۹۰ ثانیه از آیت‌الله مجتهدی رحمة‌الله‌علیه گره‌های زیادی رو از ذهن باز می‌کنه ... ❣🇮🇷