eitaa logo
مرجع طب سنتی
40هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
2.8هزار ویدیو
40 فایل
محتوای این کانال تنها به منظور فرهنگسازی و آشنایی شما عزیزان با توانمندی‌های طب سنتی ایرانی اسلامی می‌باشد. (تبلیغ و تبادل نداریم😊) ارتباط با ادمین: @Iris_14
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 تدابیر قبل از حجامت ♻️️ از جمله زمان‌هایی‌که به انجام در آن سفارش بسیار شده است ماه رومی است که تقریبا معادل فروردین ماه می‌باشد. از آنجایی‌که امسال مقداری از این ماه مقارن با ماه مبارک رمضان شده است، سوال‌های بسیاری در این رابطه مطرح می‌شود که آیا می‌شود در و در حال روزه حجامت انجام داد یا خیر؟ و تدبیرات لازم برای انجام آن چیست؟ 🔷️️ ابتدا به بیان برخی ملاحظات کلی -قبل- از حجامت می‌پردازیم: 1. باید توجه شود که فرد کم خون نباشد مگر با نظر و در شرایط خاص که نیاز به خونگیری زیاد نیست. 2. شکم خالی و یا پر نباشد (حداقل ۲ ساعت از وعده غذایی گذشته باشد). 3. یک روز قبل از حجامت پرهیزات غذایی شامل (غذاهای سرد و دیر هضم و غلیظ مثل گوشت گاو، ماهی و مرغ وتخم مرغ و ...) رعایت شود. 4. از ۲۴ ساعت قبل، از نزدیکی زناشویی پرهیز کند. 5. طی ۱ الی ۲ هفته گذشته حجامت نکرده باشد و خون نداده باشد، مگر با نظر طبیب. 6. خستگی مفرط (اعراض نفسانی هم مدنظر است) و فعالیت سنگین نداشته باشد. 7. طی ۱۲ ساعت گذشته دخانیات (سیگار، قلیان و ...) مصرف نشود. 8. افراد ، چند ساعت قبل از حجامت، انار یا آب یا شیرین میل کنند. 9. چند ساعت قبل از حجامت برود و موهای موضع حجامت زده شود. 10. افراد گرم مزاج، در صورت داشتن خون از یک هفته قبل از حجامت، از خوراک و داروهای رقیق کننده خون مثل ، ، انار (تمام محصولات مدنظر است)، عناب و ... مصرف کنند. عضویت در کانال👇 📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرمانروایی آسمانها و زمین تنها در دست اوست عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔴 حرارت بالای رحم ♻️ رحم عضوی است که مزاج معتدل آن گرم و مرطوب است. یک رحم معتدل است که سلامت تمام تن بانو، جنین و حتی سلامت همسر را حفظ می‌کند. یکی از بیماری‌هایی که بر رحم عارض می‌شود سوءمزاج گرم رحم است که علت‌های متنوعی از جمله حرارت کبد و کلیه‌ها می‌تواند داشته باشد. اما به طور کلی عدم پایبندی به اصول ششگانه‌ی حفظ‌الصحه علت آن است. 🔷️ راه‌های تشخیص سوءمزاج گرم رحم: _لمس گرم ناحیه‌ی رحم که این گرمی نامتعارف در نزدیکی زناشویی هم حس می‌شود. که از عوارض آن زود انزالی مرد است. _زیاد بودن موهای ناحیه‌ی عانه _میل جنسی زیاد است؛ ولی در عین حال در بعضی موارد حاد مشکلات ناباروری و عدم انعقاد نطفه ایجاد می‌شود که به علت سوختن اخلاط است. _احتمال پسرزایی در این بانوان زیاد است. _خون قاعدگی در این افراد، گرم، رقیق و مایل به زرد، با بوی تند، خروج همراه با سوزش و احساس حرارت است. _اغلب قاعدگی بدون درد ولی همراه سوزش دارند. _ترشحات رحم زرد رنگ و رقیق و دارای بوی تند است. 🔷️ این علائم اغلب در ابتدای آغاز سوءمزاج عارض می‌شود. در صورت عدم درمان، در اثر حرارت بالا و سوختن اخلاط خون، علائم غلبه‌ی سودا ظاهر می‌شود. پس باید به درمان اصولی در کنار اصلاح سبک زندگی اقدام کرد. 🔷️ برخی تدابیر قابل اجرا برای اغلب افراد دارای غلبه‌ی صفرا: پرهیز از ادویه‌های تند، مصرف شربت سرکه‌انگبین، دمنوش عناب، میوه‌های فصل تابستان، رب انار، خرفه، عطرهای سرد و حجامت زیر نظر طبیب، بسیار کمک کننده است. عضویت در کانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔴 ۴۰% تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی به مناسبت دهه دوم ماه مبارک رمضان ♻️ تمام دوره ها به صورت آفلاین در اپلیکیشن مرجع طب برای علاقمندان به یادگیری طب ایرانی اسلامی، قابل دسترسی است. 🔸 دوره سطح با تدریس استاد صادقیان: ۱. شخصیت شناسی بر اساس مزاج آنها ۲. تحلیل تنوع رفتاری آنها ۳. راهکارهای اصلاح مزاج 🔹 دوره سطح با تدریس حکیم حسین خیراندیش: ۱. اجناس دهگانه تشخیص در درمان ۲. تشریح علت بروز بیماریها و .... 🔸 دوره با تدریس دکتر مینایی‌فر: ۱. نام‌های علمی و اهمیت شناخت گیاهان دارویی ۲. آشنایی با گیاهان دارویی متعدد 🔹 دوره با تدریس حکیم حسین خیراندیش: ۱. کاربردهای مختلف زالو ۲. انواع زالو ۳. روش کار زالو و ... اپلیکیشن زیر را دانلود نموده و از این تخفیف تا پایان دهه بهره ببرید. 💢 جهت آشنایی شما با دوره‌ی آموزشی، دوره‌ها بصورت رایگان عرضه شده است. عضویت در کانال👇 📡 @www_irismed_ir
irismed0.7.apk
7.1M
🔴 اپلیکیشن مرجع طب ایرانی اسلامی عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔴 کنترل خشم و روزه‌داری ♻️ امام رضا (ع) : هركس در ماه رمضان ، خشم خود را نگه دارد، خداوند نيز روز قيامت، خشمش را از او نگه خواهد داشت.(بحار ج۹۶ص۳۴۱) 🔹عقیلی خراسانی، علت «خشم» را، هیجان و انبساط روح، حرارت و قوا و عارض شدن خشکی میداند، لذا مزاج خشم گرم و خشک است. با توجه به اینکه که مزاج روزه هم گرم و خشک است، افراد روزه دار با افزایش صفرا در تن ممکن است زود عصبانی شده و از کوره در روند به خصوص صفراویها، پس کنترل خشم در ماه رمضان اجر زیادی دارد،که روایت فوق به آن پرداخته است. ♻️درمان خشم و عصبانیت: 🔹پیامبر اکرم(ص): هرگاه خشمناک شدید وضو بگیرید یا غسل کنید که جنس خشم از آتش است.(بحار ج۷۰ص۲۷۲) ایشان در روایتی دیگر میفرمایند: خشم از شیطان است و جنس شیطان از آتش است و آنچه می تواند آتش(گرمی و خشکی)، را خاموش کند آب است پس با آب وضو بگیرید.(بحار ج۷۰ص۲۷۲) 🔹درمان خشم در این موارد باید چیزی باشد که سرد و تر باشد بهترین گزینه آب است که آتش خشم را فرو می نشاند. 🔹بطور کلی برای درمان عصبانیت گرم مزاجان میتوان از سرکه انگبین و حجامت عام نیز بهره برد. 🔹البته گاهی عصبانیت از غلبه سردی و ضعف نیز می شود که در این موارد می‌توان از عسل، بادام و مغزیجات، خرما و عطرهای گرم استفاده کرد. عضویت در کانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔴 اصلاح قوت غالب ♻️ در مصرف خوراکی‌ها نکاتی را باید مدنظر قرار داد: 🔷 نان مصرفی باید از گندم کامل و طبیعی که در حین کشت و برداشت مواد مضر به آن نرسیده باشد، تهیه شود. نانی که از آرد سفید و آغشته شده به مواد شیمیایی تهیه می شود، بسیار مضر و موجب بیماری‌های متعدد می شود. 🔷 برنج هر شهری مناسب مصرف ساکنین همان شهر است. پس مصرف مداوم برنج برای ساکنین غیر این مناطق ایجاد کننده‌ی بیماری‌های متعدد از جمله مشکلات گوارشی است، چراکه طبیعت خشکی دارد. 🔷 گوشت مصرفی، گوشتِ گوسفند جوان چاق، بزغاله‌ی شش ماهه، گوساله‌ی یکساله (البته متاسفانه در گوساله‌های امروزی صدق نمی‌کند)، جوجه خروس و جوجه مرغ محلی باشد. از ماهیان هم ماهی سفید وقزل آلا (آبهای آزاد) مناسب است، البته نه برای افراد دارای مزاج سرد و یا غلبه سردی. نکته‌ی قابل توجه این است که گوشت حیوانی مناسب است که تحرک داشته باشد، نه اینکه در یک جا محبوس باشد و تمام روز در حال خوردن غذا، آن هم غذاهایی که مواد شیمیایی مضر دارد، باشد. بنابراین حیوانات پرورشی و صنعتی به هیج عنوان توصیه نمی‌شود. 🔷 روغن مورد استفاده از روغن‌های طبیعی مثل روغن‌های حیوانی (زرد گاوی، روغن شحم و دنبه)، روغن زیتون و روغن ارده ی کنجد باشد. 🔷 استفاده از ماست، دوغ، پنیر و کشک فقط برای افراد گرم مزاج توصیه می‌شود. 🔷 بهترین غذا برای وعده صبحانه، ارده، کره محلی، یا سرشیر محلی به همراه شیرینی‌های طبیعی است، مگر در افراد گرم مزاج که برای این افراد پنیر گزینه بهتری است، البته با مصلحش. عضویت در کانال👇 📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پروردگارا آنچه را که طاقتش را نداریم بر ما مقرر نکن عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔴روزه‌داری و ضعف بینایی ♻️ افرادی که دچار هستند، چنانچه چشمان درشتی دارند، ضعف چشمانشان ناشی از و سردی است، لذا برای این افراد بسیار کمک کننده است، زیرا با افزایش صفرا، رطوبت زائد چشم کاسته شده و موجب می‌شود. 🔹 با توجه به تاثیر قوی نفس برجسم، با تقویت نفس از طریق عمل به دستورات الهی و انجام ندادن (گناه) در همه حال، همین روزه برای همه مزاج‌ها می‌تواند نعمت، درمان و باشد. چنانچه بخش اعظم دین به نفس می‌پردازد تا به جسم. 🔹 افراد گرم مزاجی هم که دچار هستند، لاغرند و چشمان ریزی دارند، سعی کنند با رعایت موارد زیر از خشکی چشمانشان در طول زمان روزه داری، بکاهند: اصلاح تغذیه، استفاده از رطوبت بخش‌ها و مصرف میوه و سبزیجات متناسب با مزاجشان بین فاصله افطار تاسحر، قرار نگرفتن در جاهای گرم و عدم انجام فعالیت‌های شدید و ورزش‌های سنگین در طول زمان روزه داری. 🔹 برای تقویت چشمانی که به خاطر غلبه سردی و رطوبت (بلغم)، ضعیف شده‌اند، شست و شوی چشم با عرق رازیانه و سپس چکاندن ۱ قطره عسل خالص درچشم حداقل ۴۰ شب، سرمه کشیدن با سرمه سنگ (اثمد) یا سرمه بادام شبها قبل از خواب (سرمه را با کمی روغن بادام شیرین، آغشته و سپس به مژه بمالید)، خوردن بادام، به و سیب نیز مفید است. 🔹 روغن مالی پیشانی، شقیقه‌ها و اطراف چشم با روغن بادام شیرین نیز در تقویت چشم افراد گرم مزاجی که چشمانشان دچار شده موثر است. عضویت در کانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔴 تشنج: علت و درمان ♻️ تشنج انواع و اقسام دارد ولی به طور کلی، ناشی از انسداد عروق مغز است. زمانیکه عروق مغز مسدود باشند، خون و یا روح نفسانی نمی‌تواند حرکت کند، در نتیجه قوه مدبره‌ی بدن (مدیر بدن) در بدن حرکت ایجاد می‌کند، که اصطلاحاً به آن تشنج گفته می‌شود. این حرکت موقتاً انسداد را برطرف می‌کند تا مغز از کار نیفتد. برای برطرف کردن کامل انسداد، و به دنبال آن تشنج، به طور کلی باید تغذیه و سبک زندگی اصلاح شود. همچنین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 🔸 تغذیه متناسب با مزاج فرد 🔹 استشمام عطرهای متناسب با مزاج مغز 🔸 پرهیز از غذاهای بسیار سرد، مانند ماست، کشک، پنیر و دوغ، انواع فست فود، مرغ صنعتی، کنسرو، ... 🔹 پرهیز از غذاهای بسیار گرم مانند فلفل، زنجبیل، و سیر و پیاز تند 🔸 رطوبت بخشیدن به مغز با روغن مالی ملاج سر با روغن بادام شیرین و یا چکاندن دو قطره‌ی آن در هر مجرای بینی 🔹 روغن مالی مسیر گردن تا انتهای مهره کمر با روغن زیتون یا بادام تلخ به مدت ۱۰ دقیقه شب هنگام 🔸 ورزش منظم روزانه و متناسب با مزاج 💢 برای درمان دقیق، به پزشک حاذق و با تجربه در این زمینه، مراجعه شود عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همانا او بسیار آمرزنده و مهربان است عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔴ساده درمانی ♻️امام عسگری(ع) در دعای صبحگاهی خویش می‌فرموند: «ای آنکه شفا را در آنچه می‌خواهد، می‌نهد...ای آنکه به کمترین دارو، سخت‌ترین درد را درمان می‌بخشد»(حدیث۲۹ دانشنامه احادیث پزشکی) 🔹خدای مهربان گاه شفا را در غذا یا داروی ساده‌ای قرار می‌دهد، لذا ابتدا نباید به دنبال دارو‌های مرکب وچند‌ترکیب رفت. 🔹ابن‌سینا معتقد است غذا، باید درمان بیمار باشد. اگر پزشکی قبل از اصلاح غذا به بیمار دارو بدهد، یقیناً کمر به قتل او بسته است. 🔹درمان رازی نیز مبتنی بر سادگی و مداوا با داروهای مفرد بوده است. رازی اسراف در دارو را بسيار مضر می‌داند و می‌گويد" هر گاه طبيب بتواند بيمار خود را با غذا درمان كند به سعادت رسيده است ." عضویت در کانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔴 معضلات یائسگی و تدابیر مناسب آن ♻ همانطور که در پست‌های قبل اشاره شد، در اندام جنسی بانوان ️به علت ورود به سن سردی و رطوبت و یا غلبه ی زود هنگام سردی، انسداد ایجاد می‌شود که از دفع فضولات بدن جلوگیری می‌کند.این عدم تخلیه‌ی مناسب عوارضی را ایجاد می‌کند که به بیان تدابیر صحیح برای پیشگیری و درمان اصولی آن پرداختیم. از معضلات یائسگی، چیزی که بیشتر از آن شکایت می‌شود، گر گرفتگی است. 🔷️ گر گرفتگی در حقیقت نوعی عملکرد قوه‌ی مدبره‌ی بدن برای به تحرک در آوردن اخلاط است تا آنها را از راه‌های دیگری دفع کند. پس برای درمان اصولی آن، باید احتباس قاعدگی با رعایت مواردی‌که ذکر شد و زیر نظر طبیب حاذق رفع شود. اما برای کاهش گر گرفتگی و احساس حرارت درونی که بسیار آزاردهنده است، تدابیری ذکر می‌شود که رعایت آنها کمک کننده است. 1. قرار دادن پاها در آب نمک بسیار گرم: این کار باعث به حرکت در آمدن اخلاط تجمع یافته می‌شود. 2. حنا گذاشتن کف پا 3. حمام طبی: حمام بخار گرم همراه با کیسه‌کشی و استفاده از سنگ پا، این کار به اخراج فضولات بدن کمک می‌کند. 4. هفته‌ای دو بار نوره مالی کل بدن از گردن به پایین و سپس حنا گذاشتن 5. زیر نظر طبیب حاذق، با توجه به مزاج، حجامت عام انجام دهید. 6. پیاده روی کنید. 7. پرهیزات غذایی که در پست‌های قبل ذکر شد را رعایت کنید. 8. مصرف موادی مثل رب انار شیرین و شربت سرکه انگبین گرم نه تنها به کاهش احساس حرارت درون، بلکه به دفع فضولات هم کمک می‌کند. عضویت در کانال👇 📡 @www_irismed_ir
مرجع طب سنتی
🔴 ۴۰% تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی به مناسبت دهه دوم ماه مبارک رمضان ♻️ تمام دوره ها به صورت آفلاین د
🔴 کمتر از یک هفته باقی است تا پایان تخفیف ♻️ این فرصت عالی را از دست ندهید
🔴 تقویت حافظه و روزه داری ♻️ پیامبر خدا(ص): ۵ چیز فراموشی را از میان می‌برد، حافظه را می‌افزاید و بلغم را از بین می‌برد: ۱_ مسواک زدن ۲_ روزه گرفتن ۳_قرائت قرآن ۴_ عسل ۵_کندر 🔹 مغز یکی از اعضای رئیسه‌ی بدن است که مزاج آن سرد و تر است و اگر این گونه نبود نمی‌توانست حجم زیادی از اطلاعات را دریافت و پردازش کند. علت فراموشی اغلب ازغلبه سردی و رطوبت در مغز است. 🔹 مواردی که روایت به آنها اشاره کرده، بدن را گرم می‌کنند، مثلا مزاج روزه گرم و خشک است و باعث افزایش صفرای بدن و به تبع آن گرمی مغز می‌شود. 🔹 قرآن نیز گرمابخش به تن است و تلاوت آن باعث از بین رفتن بلغم بدن می‌شود. 🔹 عسل و کندر نیز صفرازاست ولی نکته مهم این است که هر کس متناسب با مزاج خود باید از این موارد استفاده کند تا تعادل مزاجی خود را حفظ کند. 🔹 گاهی در اثر غلبه صفرا نیز فراموشی رخ می‌دهد که صفرا تبدیل به سودا می‌شود. برای رفع سودای مغز، سرکنگبین، شربت سرکه‌شیره و انار موثر است. 🔹 اسطوخودوس نیز مغز را از سودا جارو می‌کند البته سودایی که از بلغم (سردی وتری) پدید آمده باشد. 🔹 تقویت مغز و حافظه هم می‌تواند با مصرف مغزها (بخصوص بادام)، مویز، ماساژ سر و شانه چوبی کشیدن به سر باشد و هم می‌توان با استشمام عطریات طبیعی متناسب مزاج که غذایی لطیف‌تر از غذای خوراکی است، باشد. مثلا گل محمدی، گلاب، نرگس، مریم، دود اسفند... که گلاب و گل محمدی رو به اعتدال است ولی نرگس، مریم و دود اسفند گرم هستند. عضویت در کانال👇 📡 @www_irismed_ir
هدایت شده از سبک زندگی
✨✨✨✨✨ جز از حسن اینقدر کرامت که شنیده است این قدر کرامت که شنیده است و که دیده است احمد روش و فاطمه رفتار و علی خو روی مَلک از وصف رخش رنگ پریده است اولاد علی اکرمُ مِن کلّ کریمند نسبت به حسن اقربُ مِن حبل وَرید است شاعر: مهدی جهاندار 🎉💐 ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) مبارک 🎉💐 @Live_Islamically ✨✨✨✨✨
🔻 مجلس از معرکه گریخت: فرار مجلسیان از موقعیّتِ «تعارض منافع» مهدی جمشیدی [1]. آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار نمایندگان مجلس در تاریخ 22/4/1399 گفتند: «اولویّت» را به «مسائل کلیدی» بدهید؛ مسئلۀ «مدیریّت فضای مجازی»، جزو مسائل مهمّ ما است که این مسئله، مسئلۀ بلندمدّت هم نیست؛ مسئلۀ «کوتاه‌مدّت» و «میان‌مدّت» و جزو مسائل نزدیک ما است. این سخن بدان معنی بود که: اوّلاً، مدیریّت فضای مجازی، از جمله «مسائل کلیدی و دارای اولویّت» است؛ ثانیاً، در «کوتاه‌مدّت» باید چاره‌ای برای آن اندیشید؛ ثالثاً، این تکلیف بر عهدۀ «مجلس» است. بااین‌حال، پس از گذشت نزدیک به دو سال از این تأکید واضح رهبر انقلاب، طرحی که در مجلس نگاشته شد، چندین بار ویرایش شد و با مخالفت‌های درونی از سوی خود نمایندگان مجلس مواجه گردید و به سرانجام نرسید. [2]. آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار مسئولان نظام در تاریخ 23/1/1401 نیز در لفافه، به این تعللِ غیراخلاقی انتقاد کرد و گفت: در مجلس کلمۀ «تعارض منافع»، مدام تکرار میشود. تعارض منافع، فقط در اقتصاد نیست؛ بلکه در بخش‌های دیگر هم تعارض منافع هست. اگر من و شما در «توجّه مردم به ما»، یک منفعتی داریم، یک منفعت هم «منفعت عمومی کشور» است، اینجا تعارض منافع است؛ کدام را «مقدّم» خواهیم کرد؟ اگر ما «آبرو و توجّه مردم به خودمان» را مقدّم دانستیم بر آنچه «نفع کشور» در آن است، این مصداقِ تعارض منافع است؛ باید «خدا» را در نظر داشته باشیم. رهبر انقلاب در این تذکّرِ اخلاقیِ پنهان، دوگانۀ «آبرو و توجّه مردم به خودمان/ منفعت عمومی کشور» را به صورت تلویحی بر اتّفاقی در مجلس تطبیق داد که گویا مصداقی جز «مدیریّت فضای مجازی» ندارد؛ چراکه هیچ مسأله‌ای در مجلس به اندازۀ این طرح، به مایۀ «تعارض منافع» تبدیل نشد. بنابراین، هرچند شاید این گفته، مصداق‌های دیگری نیز داشته باشد، امّا به نظر می‌رسد که مدیریّت فضای مجازی، نمونۀ تمام‌عیار آن باشد. [3]. چند روز بیش از این گفتۀ آیت‌الله خامنه‌ای نگذشته که امروز در خبرها خواندیم رئیس مجلس، طی نامه‌ای طرح را به شورای عالی فضای مجازی ارجاع داده و از رئیس آن درخواست کرده که سیاست‌های کلّی در زمینۀ فضای مجازی، نگاشته شود. امّا اوّلاً، آیا مجلس پس از چند سال دریافته که ما نیازمند «سیاست‌های کلّی در زمینۀ فضای مجازی» هستیم و طرحی که در مجلس نوشته می‌شود باید در چهارچوبِ سیاست‌های کلّی باشد؟! ثانیاً، چرا رهبر انقلاب به این ملاحظه توجّه نداشته و خواستار پرداختن «مجلس» به فضای مجازی، آن هم در کوتاه‌مدّت، شده بود؟! ثالثاً، آیا مسألۀ امروز و فوری ما، سیاست‌های کلّیِ فضای مجازی است؟! رابعاً، می‌دانیم که نگارش و تصویب چنین سیاست‌هایی، بسیار طول خواهد کشید و در این مدّت، دچار خسارت‌های جبران‌ناپذیرِ بسیار بیشتری خواهیم شد. [4]. مجلسیان، زیرکانه جای خالی دادند و از معرکه گریختند تا «هزینۀ موضع‌گیری» را نپردازند. مجلس، نه شهامتِ «تأیید علنیِ» طرح را داشت و نه شهامتِ «ردِ علنیِ» آن را. در موقعیّتِ «تعارض منافع»، باید از میدان گریخت و انتخاب نکرد. در اینجا، بهترین انتخاب، «انتخاب‌نکردن» است. ازاین‌رو، رئیس مجلس، راهی جز این ندیده که طرح را به بهانۀ تعریف سیاست‌های کلّیِ فضای مجازی، به شورای عالی فضای مجازی ارجاع دهد تا از «هزینۀ اجتماعیِ طرح» بگریزد یا دست‌کم، هزینۀ آن را میان مجلس و شورای عالی فضای مجازی، توزیع کند. قصّۀ انداختن توپ به زمینِ بی‌صاحبِ شورای عالی فضای مجازی در میان است.حججی برای انقلاب، «سر» می‌دهد، ولی اینان حاضر نیستند حتّی اندکی، «اعتبار و منزلتِ اجتماعی»شان گزند ببیند. گویا درس اخلاقِ اخیرِ رهبر انقلاب نیز بر اینان مؤثّر نیفتاد. ایشان در آن سخنرانیِ آغشته به موعظه و حکمت، از «استغفار نسبت به گناهِ ترکِ فعل» گفت و اینان در اوّلین فعلِ خویش پس از آن محفل، «ترک فعل» را برگزیدند. خصوصیّتِ تعلّقاتِ دنیایی، همین است که بضاعتِ «فاعلیّت» را از انسان می‌ستاند تا مبادا منافع مادّی، در خطر افتند. «محافظه‌کاران»، نه‌فقط کربلایی نیستند، بلکه حتّی حسین را نیز به «نرفتن» – یا همان «ترک فعل» – فرامی‌خوانند. قافلۀ حسین، در دریایی از خون، غوطه‌ور خواهد شد و این دین‌دارانِ عافیت‌طلب، در مردابِ منافعِ خویش. این است هویّتِ اخلاقیِ شبه‌اصول‌گرایان ... عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
مصوبه نظام پزشکی را ببینید: ویزیت پزشک عمومی: بیش از یک روز کار کارگر ساختمانی هتلینگ: گرانتر از هتل‌های ۵ ستاره اینها دقیقا به معنای واقعی کلمه به دنبال منفعت صنف خودشان هستند. صنفی که با فشار همین‌ها به عده‌ای محدود منحصر شده. همین‌ها صندلی‌های دانشگاهی را محدود نگه‌می‌ دارند و بعد از هر اتفاقی از نظام باج خواهی می‌کنند که اگر باج ندهی ما می‌رویم. خوب بروید. مگر ایران عزیز دانشمند و دانشورز و نخبه کم دارد؟ جایگزین شما می‌شوند و بهتر از شما هم اداره می‌کنند. هرچند می‌دانیم، منفعت شما در ماندن است. این که بمانید و با زدن جیب ملت شریف ایران، شش ماه از سال را در ایران باشید و شش ماه دیگر را به بهانه کار در فلان بیمارستان خارجی (که معمولا هم دروغ است) از ایران خارج شوید برای گشت و گذار. شما ترجیح می‌دهید شش ماه کار کنید و شش ماه استراحت. پس باید با مردم دو برابر حساب کنید. اگر زورتان می‌رسید که سه ماه کار و نه ماه استراحت را انتخاب می کردید. البته این نکات ناظر به انبوهی از پزشکان باشرافت نیست که به ناچار در تنظیمات انحصارگران قرار گرفته‌اند. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
🔴 استفاده از خمیردندان در طب سنتی ♻️ در طب سنتی خیلی استفاده از خمیردندان توصیه نمی‌شود، مگر معدود مواردی مانند نمکی که کاملاً پودر شده و یا عسل که می‌توان به‌عنوان خمیردندان استفاده کرد. آنچه توصیه شده است، استفاده از مسواک چوبی است که از درخت اراک یا درخت زیتون تهیه شده باشد، چراکه هم به تقویت دندان کمک می‌کند و هم به تقویت لثه‌ها. 💢 ولی اگر خواستید خمیردندان استفاده کنید، خمیردندانی توصیه می‌شود که از ترکیب پودر زاج سوخته، جو سوخته و کف دریا تهیه شده باشد. اگر پودر ذغال درخت بید هم اضافه شود، خوب است. حتما باید کاملاً پودر شوند. از این ترکیب بیشتر از هفته‌ای یک‌بار استفاده نشود، چراکه استفاده زیاد آن موجب از بین رفتن مینا و ضعف دندان می‏شود. ✍ استاد صادقیان 🚨در انتشار این مطالب کوشا باشید😊 عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir
🔴 انتخاب نوع غذا و معرفی غذای معتدل ♻ _کُلوا وَاشرَبوا وَ لا تُسرِفوا_ اگر بگوییم که تمام طب دراین آیه از قرآن کریم جمع شده است گزافه گویی نکرده‌ایم. 🔷️ چیزی که مرز اسراف در خوردن و آشامیدن را تعیین می‌کند، نیاز بدن به جایگزین موادی است که طی افعال مختلف مصرف کرده است. مقدار بَدل مایتحلَل (جایگزین مواد تحلیل رفته) به عوامل زیادی بستگی دارد؛ از جمله: مزاج جنس، مزاج سن، مزاج فصل، مزاج اقلیم و همچنین مزاج بیماری، که برای تعیین آن چه برای معتدل المزاج، چه فرد بیمار باید نکاتی را مدنظر قرار داد. 🔷️ باید در انتخاب نوع غذا دقت شود که غذای مصرفی غالب از نوع غذای دوایی نباشد. چرا که باعث فاصله گرفتن از اعتدال مزاجی و غلبه‌ی خلطی از اخلاط می‌شود. ♻️ در اینجا برای فهم بهتر موضوع به معرفی غذای مطلق و غذای دوایی می‌پردازیم. 🔷️ غذای مطلق: غذای خالصی است که در اثر هضم، در مزاج بدن تغییری ایجاد نمی‌کند بلکه خود جذب بدن می‌شود و انرژی بدن را تامین می‌کند و به اصطلاح بدل مایتحلل می‌شود ولی مزاج را تغییر نمی‌دهد. 🔷️ غذای دوایی: غذایی است که کار دارو را نیز انجام می‌دهد چراکه پس از هضم و جذب، خودش نیز جسم را تغییر می‌دهد (تغییر مزاج) مثل میوه ها و سبزیجات. ♻️ پس با این تفاسیر قوتِ غالب مورد استفاده فرد معتدل المزاج نباید از جنس غذای دوایی باشد. 🔷️ در پست بعدی با ذکر ادامه ی تدبیرات خوردن با ما همراه باشید. عضویت در کانال👇 📡 @www_irismed_ir