فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عید بزرگ امامت و ولایت غدیر خم مبارک ❤️😍😍🌹🌹🌹
✅پیشنهاد تمـــــ❤️ــاشا 👌👌
📣با ما در پاسخ به شبهات دانشجویی همه ای شبهاتتو رفع کن ↙️↙️↙️↙️
╭ l✍️ 🇮🇷 بامنبيا ✅
╰┈➤🆔 @x_shobhe313
✍️ پاسخ ناب به شبهات دانشجویی 👌❌
9⃣2⃣1⃣⏮ آیا امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام) مقابل خلفا سکوت کردند؟
و اگه سکوت اختیار کردند این سكوت ايشان دليل بر پذيرش حكومت خلفا نبوده است؟⁉️⁉️
جهت مشاهده جواب شبهه به روی کلمه👈 پاسخ بزنید👌🙏🌹❤️
📣با ما در پاسخ به شبهات دانشجویی همه ای شبهاتتو رفع کن ↙️↙️↙️↙️
╭ l✍️ 🇮🇷 بامنبيا ✅
╰┈➤🆔 @x_shobhe313
✅✅جواب کامل شبهه👌👌👇👇
👈👈شواهد تاريخي نشان مي دهد كه پس از شهادت پيامبر (صلي الله عليه و آله) و توطئه ي منافقان در سقيفه بني ساعده براي غصب مقام خلافت جامعه به سويي سوق داده شده بود كه باوجود نصوص بي شمار پيرامون خلافت و جانشيني اميرالمؤمنين (عليه السلام)، مردم به بيعت با خليفهي اول تن دادند و پيمان و بيعت با علي بن ابيطالب (عليه السلام) در روز غدير را به فراموشي سپردند⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️
تا جايي كه پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله) در وضعيتي به اميرالمؤمنين (عليه السلام) پيش از رحلتشان فرمودند:
يا علي اگر ياراني يافتي كه با دشمنانت بجنگي حق خود را طلب كن وگرنه خانه نشيني اختيار كن، چراكه من در روز غدير خم از مردم عهد و پيمان گرفتهام كه تو وصي و خليفهي من و صاحب اختيار آنان بعد از من هستي. مَثل تو مثل بيت الله الحرام است كه مردم بايد سراغ تو بيايند و تو نبايد سراغ مردم بروي.
و چنان گذشت اوضاع و احوال جامعه كه شرایط اقدام نظامي محقق نشد چنانچه در بيان خود اميرالمؤمنين (عليه السلام) آمده است كه اگر چهل نفر يار با معرفت مييافتم هرگز دست از مبارزه بر نميداشتم. اما دريغ و درد كه بي وفايان آن روزگار حتي پيكر پيامبر خويش را بي غسل و كفن رها كرده و به بيعت با باطل دست دادند. و ماجراي سقيفه سر آغاز تمامي تيره روزيها و كژرويهايي شد كه پس از پيامبر در امت اسلام پديدار گشت
از امام صادق (عليه السلام) سوال شد كه چه چيزي اميرالمؤمنين (عليه السلام) را بازداشت از اينكه مردم را به سوي خويش بخواند و براي رو ررويي با دشمنان، شمشير از نيام بر كشد؟ امام (عليه السلام) فرمودند: از آن ترسيد كه مبادا مردم مرتد شوند و ديگر شهادت ندهند كه محمد (صلي الله عليه و آله) رسول خداست
همچنين امام باقر (عليه السلام) در بيان اقدام اميرالمؤمنين (عليه السلام) فرمودند: اگر علي (عليه السلام) عموم مردم را به پيروي از خود فراميخواند آنان وظيفه داشتند دعوت او را اجابت كنند، بر اثر سر پيچي از امامي كه اطاعتش واجب است، كافر ميشدند؛ اما آن جناب بهتر آن ديد كه مردم آن گمراهي عدم شناخت و فرمانبري او باقي بمانند تا آنكه از اسلام برگردند و بلكي بي دين شوند.
اما با اين وصف كه امام علي (عليه السلام) ياراني را نيافتند تا ايشان را ياري كنند، خود با بيعت با جور تن ندادند و سكوت اختيار نكردند.
همواره در طول تاريخ مغرضان و معاندان اهلبيت (عليه السلام) سعي داشته اند كه 25 سال خانه نشيني اميرالمؤمنين (عليه السلام) را در قالب سكوت ايشان و رضايت و مشاركت ايشان در امور خلفاء جلوه دهند تا به اين وسيله به باطل رنگ و لعاب حق بزنند.
اميرالمؤمنين عليه السلام در مقابل اين تجاوز غاصبانه مسئوليت خويش را چنين ايفا كردند: پس از فراقت از مراسم تدفين پيامبر گرامي اسلام كه تنها يار دلنشين ايشان بود بنا به سفارش خود پيامبر صلي الله عليه و آله به جمع آوري قرآن پرداختند
در مدت سه روز اين مهم انجام گرفت و بديسان آيات شريفه و گرانقدر قرآن كه اينجا و آنجا پراكنده بود در يك مجلد و يكجا به دست مبارك ايشان نوشته شد. اميرالمؤمنين عليه السلام مي دانستند كه اگر در چنين شرايطي دست به شمشير برند نهال نو پاي اسلام كه ثمره ي 23 سال تلاش پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله بوده است از جا كنده مي شود.
از جمله در همان ايام نخست پس از رحلت رسول خدا صلي الله عليه و آله شبانه با اهل كساء (حضرت زهرا و امام حسن و امام حسين) به درب خانه مهاجرين و انصار مي رفتند و بر آنان اتمام مي نمودند از جمله از زبان ايشان مي شنويم كه مي فرمودند: «فاطمه را با خود بردم.دست حسن و حسين را گرفتم آنان را نسبت به حقانيت خويش سوگند دادم و ايشان نيز به آن اعتراف كردند . ايشان را به يا ري طلبيدم اما جز چهار نفر دعوت مرا اجابت نكرد آن چهار نفر عبارت ب.دند از سلمان ابوذر مقداد و زبير.»
در بررسي هاي به عمل آمده در كتب معتبر و منابع شيعه و حتي اهل سنت از اقدامات حضرت علي عليه السلام در مقابل غاصبين خلافت زياد نقل شده است چنانچه حتي خود مفسرين اهل تسنن از جمله ابن ابي الحديد در شرح نهج البلاغه ي خود خطبه هايي از حضرت را نقل مي كند كه بيانگر اين حقيقت است كه ايشان در مقابل خلفاي سكوت نكردند و با ايشان بيعت ننمودند. از جمله در خطبه ي شقشقيه كه مورد اتفاق همه ي مسلمانان مي باشد كه حضرت چگونه به احقاق حق خويش و افشاگري اصحاب سقيفه پرداخته اند.
منبع:
اقتباس و تلخيص از الغدير، ج 1، ص 163 تا 166؛ فرائد السمطين، باب 78، سمط اوّل.
📎 #دانشجوی_انقلابی
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #سکوت_پذیرش_بیعت
✅کپی با ذکر منبع بلامانع است👇👇👇
@x_shobhe313
7.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تیغی برنده تر از ذوالفقار علی
⁉️ چه چیزی باعث شد که حضرت علی (ع) خانه نشین شود؟!
⭕️ سواری دشمن از جهل مردم!
___________
نبینی ضرر کردی 👌👏✅
🔰 #جهاد_تبیین
#عید_غدیر
💠 📣با ما در پاسخ به شبهات دانشجویی همه ای شبهاتتو رفع کن ↙️↙️↙️↙️
╭ l✍️ 🇮🇷 بامنبيا ✅
╰┈➤🆔 @x_shobhe313
📝 احادیث اخلاقی
✳️ نماز
💠 پیامبر اکرم (ص):
💎 ركعَتانِ خَفيفَتانِ فِي التَّفَكُّرِ، خَيرٌ مِن قِيامِ لَيلَةٍ؛
💡دو ركعت نماز مختصر با تفكّر، بهتر از يك شب به عبادت ايستادن است.
📚 ثواب الأعمال صفحه68 حدیث1
📣با ما در پاسخ به شبهات دانشجویی همه ای شبهاتتو رفع کن ↙️↙️↙️↙️
╭ l✍️ 🇮🇷 بامنبيا ✅
╰┈➤🆔 @x_shobhe313
✍️ پاسخ ناب به شبهات دانشجویی 👌❌
0⃣3⃣1⃣⏮ ارزشی که برای مرد👨در اسلام ذکر شده برای جامعه زنان🧕 لحاظ نشده و این قشر مهم جامعه همانند کالای درجه2 با آن برخورد شده است!
پس زن🧕 در آیین مقدس اسلام فاقد جایگاه و ارزش است🤔🧐⁉️
جهت مشاهده جواب شبهه به روی کلمه👈 پاسخ بزنید 👌🙏🌹❤️
📣با ما در پاسخ به شبهات دانشجویی همه ای شبهاتتو رفع کن ↙️↙️↙️↙️
╭ l✍️ 🇮🇷 بامنبيا ✅
╰┈➤🆔 @x_shobhe313
✅✅پاسخ کامل شبهه👌👌👌
بر خلاف تصوّر و ادعای مضحکی که شبهه افکنان در خصوص جایگاه زن در فرهنگ اسلامی ترویج و تبلیغ می نمایند، به طور قطع و یقین می توان گفت اگر زن در اندیشۀ اسلامی جایگاهی رفیع تر از مرد نداشته باشد، بی گمان ارزش او کم تر از جامعۀ مردان نخواهد بود. در واقع برخلاف تصور و ادعای شبهه افکنان در فرهنگ اسلامی ملاک و معیار ارزش گذاری اقشار جامعه نه تنها جنسیت مذکر و مؤنث نیست؛ بلکه شاخص، تقوا و پرهیزکاری است، شاخص مهمی که مراتب و جایگاه افراد را در حیات مادی و معنوی رونق و ارتقاء می بخشد. این مطلب موضوعی است که در اصلی ترین منبع فرهنگ و اندیشۀ اسلامی یعنی قرآن کریم این چنین به آن اشاره شده است:
1. نکوهش بینش جاهلی↘️↘️
فرهنگی که بر جامعۀ عصر نزول حاکم بود، فرهنگی در اوج انحطاط و پستی بود، جامعه زنان چنان زبون و بی مقدار به حساب می آمدند، که حتّی وقتی کسی صاحب دختر می شد آن چنان دگرگون و احساس سرخوردگی می کرد که دوست می داشت، دختر خود را زنده زنده در گور بگذارد؛ قرآن کریم بر این باورهای غلط و غیر انسانی خط بطلان کشیده و رفتار آنان را محکوم می کند. (وَ إِذا بُشِّرَ أَحَدُهُمْ بِالْأُنْثی ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدًّا وَ هُوَ کظیمٌ یتواری منَ الْقَوْمِ مِنْ سُوءِ ما بُشِّرَ بِهِ أَیمْسِکهُ عَلی هُونٍ أَمْ یدُسُّهُ فِی التُّرابِ أَلا ساءَ ما یحْکمُون)[1]؛ «در حالی که هرگاه به یکی از آن ها بشارت دهند دختر نصیب تو شده، صورتش (از فرط ناراحتی) سیاه می شود و به شدّت خشمگین می گردد به خاطر بشارت بدی که به او داده شده، از قوم و قبیله خود متواری می گردد (و نمی داند) آیا او را با قبول ننگ نگهدارد، یا در خاک پنهانش کند؟! چه بد حکم می کنند.»
2. جنسیت ملاک ارزش گذاری نیست!↘️
جنسیت و رنگ افراد نقش و تأثیری در ارزش گذاری افراد ایفا نمی نماید، چرا که خدای متعال میزان اعتبار و ارزش افراد را پایبندی آن ها به موازین دینی و اخلاقی معرفی می فرماید: (یا أَیهَا النَّاسُ إِنا خلَقْناکمْ منْ ذَکرٍ وَ أُنْثی وَ جَعَلْناکمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکرَمَکمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکمْ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیرٌ(؛[2] «ای مردم، ما شما را از مرد و زنی آفریدیم، و شما را ملّت ملّت و قبیله قبیله گردانیدیم تا با یکدیگر شناسایی متقابل حاصل کنید. در حقیقت ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست. بی تردید، خداوند دانای آگاه است.»
علامه طباطبایی ذیل این آیۀ شریفه می نویسد:
«مردم از این جهت که مردمند همه با هم برابرند، و هیچ اختلاف و فضیلتی در بین آنان نیست، و کسی بر دیگری برتری ندارد، و اختلافی که در خلقت آنان دیده می شود که شعبه شعبه و قبیله قبیله هستند تنها به این منظور در بین آنان به وجود آمده که یکدیگر را بشناسند، آن مزیتی که مزیت حقیقی است و آدمی را بالا می برد، و به سعادت حقیقیش که همان زندگی طیبه و ابدی در جوار رحمت پروردگار است می رساند، عبارت است از تقوی و پروای از خدا».[3]
3. کرامت مساوی برای زن و مرد↘️↘️
برخلاف تبلیغات و سیاه نمایی هایی که شبهه افکنان در مورد جایگاه زنان در اسلام تبلیغ می کنند، این آیین برای این قشر از جامعه انسانی، بدون هیچ گونه تفاوتی با جنس مرد ارزش و امتیاز قائل است. برای نمونه خدای متعال در قرآن کریم وقتی در مقام بیان کرامت انسان آیه ای را بیان می کند، بدون هیچ تفاوتی در جنسیت افراد و با آوردن لفظ عام «بَنی آدَمَ» زن و مرد را صاحب کرامت معرفی می فرماید: (وَ لَقَدْ کرَّمْنا بَنی آدَمَ(؛[4] «و هر آینه فرزندان آدم را گرامی داشتیم.»
مرحوم طبرسی در جوامع الجامع ذیل این آیه شریف این چنین بیان می دارد:
«آثار گرامی داشتن خداوند بنی آدم را این است که به آنان عقل و خرد داده تا بیندیشند و نیروی تشخیص خوب از بد را عنایت فرموده، و به صورت زیبا و اندام موزون آن ها را خلق کرده و تدبیر امر معاش و معاد به آنان ارزانی فرموده، و ایشان را بر تمام آنچه در زمین قرار دارد تسلّط داده و همه موجودات زنده را مسخّرشان ساخته است.»[5]
منابع :
[1] نحل / 58-59.
[2] حجرات / 13.
[3] المیزان، علامه طباطبائی، مترجم: موسوی همدانی، دفتر انتشارات اسلامی، قم، 1374 ش، ج 18، ص 490.
[4] اسراء / 77.
[5] جوامع الجامع، طبرسی فضل بن حسن، بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی، مشهد، 1377 ش، ج 3، ص 479
📎 #دانشجوی_بابصیرت
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #جایگاه_زن_در_اسلام
✅کپی با ذکر منبع بلامانع است👇👇👇
@x_shobhe313.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دامنهای کوتاه و شلوارهای تنگ چه مشکلی دارند؟
🔹 پاسخ جالب محمدعلی کلی و نگاه عمیقش به مسئله حجاب رو ببینید
📣با ما در پاسخ به شبهات دانشجویی همه ای شبهاتتو رفع کن ↙️↙️↙️↙️
╭ l✍️ 🇮🇷 بامنبيا ✅
╰┈➤🆔 @x_shobhe313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_کاظم
🌷ای آفتاب حسن به زيبائيت سلام
🌷وی آسمان فضل به دانائيت سلام
🌷درصبر شاخصی به شکيبائيت سلام
🌷تنها تو کاظمی که به تنهائيت سلام
👌 ولادت با سعادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام مبارک باد🥳😍❤️🌹
📣با ما در پاسخ به شبهات دانشجویی همه ای شبهاتتو رفع کن ↙️↙️↙️↙️
╭ l✍️ 🇮🇷 بامنبيا ✅
╰┈➤🆔 @x_shobhe313
43.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱
🎬 #مصاحبه_دانشجویی
📌 مستر پرزیدنت
📜 نیم نگاهی به زندگی بی نظیر یکی از بزرگترین شخصیت های جهان
💠 مستر پرزیدنتی که در دوره حکومتش، معنی انسانیت و عدالت را زنده کرد و حق پابرهنگان جامعه را از سرمایه داران فاسد گرفت.
✨️ مردی از جنس عدالت، مردی از جنس انسانیت...
💡کسی که قطعا همه او را میشناسیم اما شاید با زیست او بیگانه باشیم...
🤔حدس شما درمورد این شخصیت بزرگ تاریخی چیست؟
🔸️پیشنهاد تماشای 💯❌💯
#مستر_پرزیدنت
#دانشجوی_بابصیرت
┅═══✼❉💠❉✼═══┅
کانال پاسخ ناب به شبهات دانشجویی
┅═══✼❉💠❉✼═══┅
📲ایتا @x_shobhe313
✍️ پاسخ ناب به شبهات دانشجویی 👌❌
1⃣3⃣1⃣ ⬅️ یکی از شبهاتی که در خصوص جایگاه دختران🧕🧕 مطرح می شود، لزوم رضایت پدر👨🦳 درامر ازدواج دختر است،
این موضوع موجب سلب آزادی دختران شده و به نوعی در حق آنان اجحاف صورت گرفته است؟
جهت مشاهده جواب شبهه به روی کلمه👈 پاسخ بزنید👌🙏🌹❤️
📣با ما در پاسخ به شبهات دانشجویی همه ای شبهاتتو رفع کن ↙️↙️↙️↙️
╭ l✍️ 🇮🇷 بامنبيا ✅
╰┈➤🆔 @x_shobhe313
✅✅پاسخ کامل به شبهه👌👌👇👇
چند پاسخ در جواب این شبهه می توان ارائه کرد:↘️↘️↘️↘️↘️
1. در پاسخ به شبهه باید گفت تشریع این حکم نه تنها موجب ظلم و اجحاف در حق دختران نیست، بلکه تدبیر حکیمانه و هوشمندانه است که زمینۀ خیرات و برکات فراوانی در زندگی دختران شده است؛ چرا که عموماً پدر به علت علاقه شدید به فرزندش مصالح دختر خود را مدنظر قرار می دهد، در واقع این نوع اعمال مدیریت و ولایت موجب شده است تعداد کثیری از دختران از طمع و هوس بازی نظر بازان و شهوت بازان در امان باشند، چرا که این ولایت و سرپرستی همچون فیلتر بسیار خوبی بوده که مانع نفوذ ویروس های شیطانی و مخرب شده است، این در حالی است که اگر این نظارت و مدیریت از زندگی دختران برچیده می شد، به طور قطع و یقین لطمات و آسیب های پیش روی آن ها قابل حد و شمارش نبود.
شاید این چنین اشکال وارد شود که برخی از والدین با سوء مدیریت خود برخی از فرصت های خوب را از دخترانشان سلب کرده که در جواب می گویم؛ آن چه در این مسئله باید به آن توجه داشت این است که، سوء تدبیر برخی افراد را نباید به کل جامعه والدین سرایت داد، در ثانی عدم ولایت و مدیریت برخی افراد موجب کنار گذاشتن یک قانون خوب نیست.
2. این حکم اسلامی ویژه دخترانی است که دوشیزه بوده و سابقۀ ازدواج قبلی نداشته اند، بنابراین اگر دختری قبلاً ازدواج کرده و با همسرش رابطه زناشویی داشته برای ازدواج بعدی خود نیازمند به اجازه پدر یا جد پدری نیست، چه بسا علت آن که دختری که قبلاً ازدواج کرده نیازمند اجازه پدر در ازدواج بعدی نیست، تجربه و بلوغ فرهنگی، اجتماعی، فکری، و مدیریتی باشد که در ادامه زندگی برای او تحصیل شده است.
3. این اجازه به معنای امکان اجبار دختر توسط پدر به ازدواج با فرد خاصی نیست؛ زیرا رضایت دختر از شروط لازم برای ازدواج بوده و بدون آن عقد صحیح نیست. به این ترتیب اگر دختری بدون رضایت به عقد ازدواج پسری در آید این ازدواج صحیح نبوده و آن ها زن و شوهر یکدیگر به شمار نمی آیند.
4. با این وجود در میان برخی از فقها در مورد لزوم اذن پدر در ازدواج دختر باکره ای که به سن رشد رسیده و به اندازه کافی از قدرت تشخیص برخوردار است و از طرفی ولی او نیز از کفایت لازم برخوردار نیست اختلاف نظر وجود دارد.[1]
منبع :
[1] حقوق زنان، برابری یا نابرابری، زهرا آیت اللهی، دفتر نشر معارف، قم، 1395 ش، ص 194.
📎 #دانشجوی_انقلابی
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #اذن_پدر_ازدواج_دختر
✅کپی با ذکر منبع بلامانع است👇👇👇
@x_shobhe313