eitaa logo
حدائِقَ ذاتَ بَهجةٍ
448 دنبال‌کننده
455 عکس
211 ویدیو
29 فایل
به نام خدا این کانال در ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ در پی وبلاگی با همین نام ( حدائق ذات بهجت ) و به نشانیِ http://www.kashmiri.blogfa.com راه اندازی شد. 💖 برای ارتباط با نگارنده کانال: @s_a_tehrani
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 مردان خدا 🌺 دروغ‌هائی که به آیةالله بهجت می‌بندند. 🌺 ✍ هماره گروهی - با انگیزه‌های رنگارنگ - به مردان بزرگ دروغ می‌بندند و آیةالله بهجت هم استثنای این سنت نیستند. 💧در ادامه چند دروغی که به ایشان بسته بودند و تکذیب کردیم، همراه دروغ دیگری که دغدغه‌ی یکی از خوانندگان شده، یک‌جا می‌آوریم: 🌸 ۱. در فرسته‌های پیش، متعرض دروغی که درباره‌ی زمان ظهور به ایشان بستند، شدیم که چون نوشته‌ی مربوطی پس از آن آمده، به این‌جا منتقل نمی‌شود. خوانندگان با جست‌وجو در کانال، آن را یافته و بخوانند. 🌸 ۲. این که رواج یافته مرحوم آیةالله بهجت این شعر بی‌نمک "که محتوایش هم غلط است"، را با خود زمزمه می‌کردند: 😡 اين‌همه لاف‌زن و مدعیِ اهل ظهور پس چرا يار نيامد که نثارش باشيم؟! سالها منتظر سی‌صدو‌اندی مرد است آن‌قدَر مرد نبوديم که يارش باشيم"😡، یقیناً دروغ است! نگارنده در نزدیک‌به‌دودهه که ایشان را زیارت کرد، حتی یک‌بار هم نشنید که ایشان آن را چه خود زمزمه کنند و چه برای کسی بخوانند و نه از ارادتمندانِ قدیمی‌تر این را شنیده است. 💧تنها یک مصراع ( و شاید هر دو مصراع یک بیت ) از سعدی را هنگامی که با ایشان تا دم خانه‌شان می‌رفتم، شنیدم که گاهی با خود زمزمه کنند. 🌸 ۳. این‌که نقل شده آیةالله بهجت به طلبه‌ای به نام فرهاد (عبدالمهدی ) کاظمی از اهل سه‌ده ( خمینی‌شهرِ ) اصفهان گفته باشند: "باید جامه‌ی سبز مقدس سپاه پاسداران را بپوشی" یقیناً دروغ و غلط است! بخش‌های دیگر آن داستان نیز ( مانند این‌که فرموده باشند: "باید به سپاه پاسداران ملحق شوی" و "خبر از تاریخ شهادت او داده باشند" ) با باورها و روش مرحوم آیةالله بهجت ناسازگار است و در خوش‌بینانه‌ترین حالت، می‌توان گفت: اگر اصل آن داستان تا اندازه‌ای راست باشد، یقیناً تعبیرهائی مانند "جامه‌ی سبز مقدس" و غیرِ آن، از سوی ناقلان افزوده و به عنوان سخن آیةالله بهجت گزارش شده است. 🌸 ۴. این‌که نقل شده مرحوم آیةالله بهجت در نامه‌ای به رهبرنظام - مُدَّظِلُّهُ - تعبیر "بیعت‌کردن با ایشان" به کار بُرده باشند، راست نمی‌نماید؛ بل‌که رهبرمعظم - دام‌ظِلُّه - پس از رهبری از ایشان کسب تکلیف کردند. 💧و تعبیر "انتصاب ایشان به مقام ولایت" نیز ظاهراً و احتمالاً با عقاید ناقلان مطابق است. 💧باید منتظر بود تا زمانی که آن نامه منتشر شود و عینِ عبارت ایشان را ببینیم. 👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆 🌸 ۵. به قدری دروغ‌بودنش روشن است که نیازی به تکذیب ندارد اما بااین‌حال خواننده‌ای به نام "محمد" برایم نوشته است: "آقامفیدی این صوت را گوش داد و گفت: 'بنده نخستین بار است که دارم اصلاً چنین مطلب و مضمونی را می‌شنوم و هر کس بنده را می‌شناسد، می‌داند که جرأت این‌که بروم و با حاج‌آقا بهجت چنین صحبت کنم ندارم.' " 💧جا داشت صوت آقامفیدی را بفرستد.
💥مهدویت - تشرف 🌺 چه بارگاهی! چه زائرانی! چه عنایت‌هائی! 🌺 🌸 مولانا بهجت -رحمه‌الله- فرمود: شخصی که در نزدیکی حرم امام‌رضا - علیه‌السلام - خانه داشت، دچار پادرد شدیدی بود و علوم غریبه هم می‌دانست. پس از آن‌که دوا و درمان، برای پاهایش فایده‌ای نکرد، با علوم غریبه به دست آورد که امام‌زمان در چه ساعتی به زیارت جدشان، امام‌رضا خواهند آمد - سلام‌الله‌علیهما -. آن شخص خودش می‌گفت: چند ساعت پیش از آن‌لحظه، از خانه راه افتادم و مسافتِ کوتاه خانه تا حرم را با هر سختی بود، سپری کردم و وقتی از صحنِ پائینِ پا وارد حرم شدم، هم‌زمان با من، چند نفر با رخت و رنگِ پوستِ عربی [ = گندم‌گون ] و قامت اسرائیلی [ یعنی با هیکلی بزرگ و قدی بلند ] وارد حرم شدند. [ از آن‌جا که در روایت‌ها آمده: رنگ و قامت امام‌زمان به این ریخت است، ] یقین کردم یکی از آنها امام‌زمان است. دنبالشان رفتم و وارد حرم شدم و کنار یکی از آنان - که مشغول عبادت بودند - نشستم و با خود گفتم: 'این آقا یا خودش امام‌مهدی‌ست یا می‌داند کدام‌یک از این‌ها امام‌مهدی‌ست؛ الان از او می‌پرسم امام‌زمان کجاست' اما هیبت آن آقا نمی‌گذاشت پرسشم را بیان کنم تا این‌که سرانجام صبرم پایان گرفت اما همین که خواستم بپرسم، یکی از آن چندنفر آمد و به آن آقا گفت: "یا خضرُ! اِنّ المهدیَّ قد راحَ = جَناب خضر! حضرت مهدی تشریف بردند." آن شخص که کنارش نشسته بودم و اکنون معلوم شده بود حضرت خضر است، به محض شنیدن این‌جمله، سراسیمه برخاست و رفت و من هم به دنبالشان رفتم اما با این‌که می‌دویدم، به آنان نمی‌رسیدم. یعنی به ازای هر گامم، انگار آنان ده گام برمی‌داشتند! 👇
👆 تا این‌که خواستند از صحن خارج شوند. در این‌زمان خواستم با صدای بلند بگویم: "آقا! من برای شفای پا دردم آمده بودم" ولی در آن‌لحظه هم نتوانستم حرفم را بزنم. اما حضرت ولی‌عصر - علیه‌السلام - برگشته و نگاهی به من کردند. تا نگاه کردند، خشکم زد و زبانم کلاً بند آمد؛ چه رسد که بخواهم حاجتم را با صدای بلند بگویم! آن گاه از نظرم پنهان شدند و من به خود آمده و دیدم من که اصلاً نمی‌توانستم راه بروم، چطور توانستم دنبال آنان بِدوَم؟! و دریافتم که پاهایم دیگر درد نمی‌کند و شفایم داده‌اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 معارف 🌸 آیةالله بهجت: نمازی به درد قبر و قیامت می‌خورد که به درد دنیا بخورد. 💧اگر نمازِ صبحت توانست تا ظهر تو را از دروغ و غیبت و گناه نگه دارد، از فشار قبر هم تو را نگه می‌دارد. 💧اگر نماز ظهر و عصرت توانست تا غروب تو را از گناه نگه دارد، از تاریکی گور هم نگه می‌دارد.
13.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 معارف 🌸 بارِ دیگر هم در پاسخ به پرسشِ کسی از ابن‌عربی فرمود: "در گور از ما نمی‌پرسند ابن‌عربی که بود؟"
💥 آموزه‌های عرفانی 🌺 علت ناسازگاری مردانِ خدا با هم 🌺 🌸 علت اصلی ناسازگاری مردانِ خدا با هم، بی‌نهایت‌بودنِ‌راه - در عرض و طول - است. ( همان‌گونه که در "در پیِ بی‌نشان‌ها" گفتیم. ) 💧حضرت موسی با حضرت خضر - علیهماالسلام - نساخت و کارش به این‌جا رسید که از شدت خشم، خواست حضرت خضر را بکشد! 💧( همین‌جا باید گفت: این‌که مرحوم آیةالله‌ خمینی فرموده: "اگر همه‌ی پیامبران را در جائی گِرد آورند، مُحال است با هم نزاع کنند"، به این معناست که نزاعی که سرچشمه‌اش نفسانیّات باشد، نمی‌کنند و گر نه کار حضرت خضر و موسی به بالاتر از نزاع کشید. ) 🌸 در میان اهل این راه نیز، از روزگار کهن تا کنون، ناسازگاری و نزاع و تکفیر و ... برقرار بوده است و تا آن‌جا که حتّی دو نفرشان را نیز نمی‌توان یافت که با هم کاملاً و تا پایان، خوش و خرّم و همراه و دوستِ جانی و هم‌پیاله باشند. 💧نمونه‌ی خارجی‌اش، نامسلمان دانستنِ ابن‌عربی از سوی شمس‌تبریزی‌ست و نمونه‌های داخلی‌اش را نمی‌توان بیان کرد ... 🌸 علت دیگرش ( که علت واقعی نمی‌نماید و بیشتر ذوقی‌ست ) آن است که خرّاز گفت. وی گفته است: "علتش غیوربودنِ خداست؛ خدا می‌خواهد که دوستانش نتوانند با کسی جز او ( یعنی حتی با همدیگر ) آرام گیرند؛ از این‌رو میانشان پیوسته نزاع می‌اندازد." 💧شاید علت‌های ذوقی دیگری هم بتوان برای این وضع گفت. ۲۳ تیر ۱۴۰۰
💥 اجتماعی‌ها و سیاست 🌺 حضرت شیخ - رضوان‌الله‌علیه - از دیگران به دیده‌ی قبول نقل می‌فرمودند: 💧"السِّیاسَةُ اَن تَقُولَ مَا لا تَفعَلُ وَ اَن تَفعَلَ مَا لا تَقُولُ = سیاست این است که چیزهائی را بگوئی که عمل نمی‌کنی و کارهائی بکنی که حرفش را نمی‌زنی! [ همه‌ی ] دنیا را دروغ اداره می‌کند ..." - - - - - - - - - - - 💧از شیخ مرتضی انصاری هم پرسیدند: "نظر شما درباره‌ی کتاب مثنویِ مُلّایِ رومی چیست؟" فرمود: "[ نظری ندارم جز این‌که ] من یک نسخه از مثنویِ او را دارم که اگر گاهی فرصتی بیابم، نگاهی به آن می‌اندازم و از یک بیت آن خیلی خوشم می‌آید؛ آن‌که می‌گوید: 💧اهلِ دنیا از کهین و از مهین لَعنَةُاللهِ عَلَیهِم اَجمَعِین!"
💥 گزارش کتاب ( ۷ ) 🌸 مرحوم کلباسی روایت‌هائی که عوامل کم و زیادشدنِ روزی را بیان کرده، در کتابی گِردآوری کرد. 💧نگارنده نیز در سال ۱۳۷۶ چکیده‌ی آن روایت‌ها را در سه صفحه نگاشته و میان انبوهی پخش کرد. 💧پرینت گرفتن از این چهارصفحه و به خاطر سپردنِ این موارد، خوب است. 👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️🌸 رزق و روزی: روایتی که مرحوم آیةالله بهجت به آن اشاره می‌کنند، در "زادُالمَعاد" آمده است. 👇
👆💥 معارف 🌸 - پرسش: راه‌های بهره‌مند‌شدن از فضلِ خدا که برابر فرمایشی از امام‌باقر - علیه‌السلام - بیش از روزی ضروری‌ست که خدا به هر انسانی به هر حال می‌رساند (۱)، چیست؟ 🌸 - پاسخ: در خودِ روایت‌ها آموزش داده‌اند: 💧- مثلاً روزیِ هر انسانی در کار یا وضع یا شهر یا چیزِ ویژه‌‌ای‌ست که باید آن را بیابَد. یعنی شغلی را انتخاب کند و پس از مدتی پای‌داری بر آن، اگر دید روزی‌اش فراوان نشد، بفهمد که باید شغلش را تغییر دهد. و برخی روزی‌شان در ازدواج و فرزندداشتن قرار داده شده و تا این وضع را پدید نیاورند، روزی زیادی نخواهند داشت و برخی روزی‌شان در طلاق‌دادنِ همسر. 💧- راهِ دیگر، شریک‌شدن با انسان‌های پُرروزی‌ست؛ کسی که روزی کمی دارد، اگر به هر شکلی شده، با افرادِ پُرروزی در کارشان شریک شود، روزیِ او هم زیاد خواهد شد. 💧- راه دیگر، خودِ همین دعاکردن و خواستن از فضل خدا برای زیادشدنِ روزی‌ست. 💧- و خلاصه: همه‌ی راه‌هائی که در روایت برای زیادشدن روزی بیان شده، راهی‌ست برای خواستن از فضل و سَرریزِ لطفِ خدا. ( زیرا روزیِ کم و "بخورونمیر" را که به هرحال خدا به انسان می‌رساند. ) - - - - - - - - ۱. تفسیر عیاشی، ج۱، ص۲۳۹.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 سالم ماندن جنازه‌ی "بِرنادِت سوبیرو (Bernadette Soubirous )" 🌺 🌸 در روستای لورد ( در جنوب فرانسه ) زاده شد و در ۳۵ سالگی، در چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۲۵۸خ. به سبب وبا و آسم درگذشت. 💧از ۱۴ سالگی مدعیِ دیدن بانوئی شد که دیدار با وی در طول عمرش ۱۸ یا ۲۵ بار دست داد. 💧بِرنادت سواد نداشت اما پیوسته مشغول ذکر بود و به راهنمائی بانوئی که می‌دید، چشمه‌ای در ماسابیل ( Massabielle ) را نمایان کرد. 💧۵۵ سال پس از درگذشتش، تابوت او را گشودند و جنازه‌اش را که نپوسیده بود و تنها کمی مرطوب و چروکیده بود و حتی هنوز برآمدگی زانوی راستش که ضربه خورده بود، دیده و گواهی دادند! ( البته صلیب و تسبیحش زنگ زده بودند. ) آن گاه پیکرش را شسته و با جامه‌ای سفید پوشاندند و دوباره در تابوت گذاشتند اما چون جسدش در معرض هوا قرار گرفت، کمی تیره شد. 💧۱۰ سال بعد، دوباره نبش قبرش کردند و دیدند که پیکرش تنها کمی کپک زده و یک لایه نمک روی آن را پوشانده! 💧۶ سال بعد، برای بار سوم بدنش را از تابوت بیرون آورده و دیدند این بار، چشمان و چهره و بینی‌اش آسیب دیده و تصمیم گرفتند آن را در محفظه‌ای شیشه‌ای نگه دارند اما برای آن‌که بینندگان از همان اندازه تغییر چشمانش نترسند، ماسکی روی چهره‌اش قرار داده و دستانش را هم لایه‌ای مصنوعی گرفتند. 💧اکنون بدنش در کلیسائی به نام خودش در نور ( Nevers ) فرانسه قرار دارد. ✍ مِنهُمُ المُومِنُونَ وَ اَکثَرُهُمُ الفاسِقُونَ ( آل‌عِمران: ۱۱۰ )
36.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☘ وازگِن ( خادم ترسای مسجد! ): حضرت عیسی را در خواب دیدم که به من فرمود: "تو به دنبال من نیا؛ به کربلا برو! راه تو، به کربلاست." ☘
🌸 - پرسش: آیا روی‌دادِ "فاطیما در کشور پرتغال" حقیقت دارد و مربوط به حضرت فاطمه است؟ 🌸 - پاسخ: نه؛ ربطی به حضرت فاطمه زهراء - علیهاالسلام - ندارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘ چه شکرفروش دارم که به من شکر فروشد! که نگفت عذر روزی، که "برو! شکر ندارم!"
💥 تخت جمشید؛ زمانی که پس از ۲۵ قرن از زیر خاک بیرون آمد. 🌺 قُل سِیرُوا فِی الاَرضِ فَانظُرُوا ...
💥 روایت‌های جالب 🌺 آغاز آسمانیِ جسم انسان و فرجامِ نابودنشدنی آن 🌺 🌸 دو روایت شگفت از آغاز پیدایش انسان و وضع او در گور از امام‌صادق - علیه‌السلام - رسیده است که پاسخ برخی پرسش‌ها و ابهام‌ها و مجادله‌هاست. می‌فرمایند: 💧۱. نطفه از آسمان به زمین، روی گیاه و میوه و درخت می‌افتد و انسان و حیوان از آن می‌خورند و در آنان جریان می‌یابد. (۱) 💧۲. مُرده در گور می‌پوسَد تا آن‌جا که هیچ گوشت و استخوانی از او نمی‌مانَد مگر طینت و سرشت و نهادی که از آن آفریده شده بود؛ آن نمی‌پوسد و در گور مستدیر [ = پا برجا یا دایره‌ای؟ ] می‌مانَد تا این‌که دوباره [ جسمش ] از آن آفریده شود؛ همان‌گونه که بارِ اول آفریده شد. (۲) ✍ پس این‌که درباره‌ی برخی از عارفان نوشته‌اند که "نطفه‌ی او را دیدند که از بالا آمد"، می‌تواند مکاشفه‌ای راست باشد. 💧و این‌که درباره‌ی برخی صوفیان مدعی نوشته‌اند: "سقف شکافته شد و نطفه‌ی او از آسمان ریخت و ..."(!!!) یا برداشت ناشیانه‌ای از این روایت است یا دروغی ساخته‌شده از مکاشفه‌ای که درباره‌ی عارفان راستین رخ داده است. 💧ناشیانه‌بودن را از این رو عرض می‌کنم که روایت، نطفه‌ی همه‌ی انسان‌ها و حیوانات را فروافتاده از آسمان می‌داند و فضیلتِ ویژه‌ای برای کسی نیست. ✍ روایت دوم نیز در اثبات جسمانی‌بودنِ معاد و چه‌گونگی آن، راه‌گشاست؛ بدین معنا که حتی یک ذره‌ی فوق‌العاده کوچک هم که از انسان بمانَد، قابلیت پرورش دوباره و زنده‌شدنِ دوباره دارد. 💧و پیشرفت علم و فناوری امروزه ( مانند این‌که تقریباً بی‌اندازه داده را در سرسوزنی می‌توانند بگنجانند )، جائی برای شُبهه‌ی آکل و ماکول و مانند آن در دستگاهِ خدا نگذاشته است. - - - - - - - - ۱. تفسیرالقمی، ج۲، ص۲۱۶. ۲. الکافی، ج۳، ص۲۵۱.
🌸 سه‌گانه‌ای در یاد مرحوم آیةالله خمینی 🌸 👇