eitaa logo
نشانه های ظهور و وظایف منتظران
2.2هزار دنبال‌کننده
13.4هزار عکس
13هزار ویدیو
173 فایل
‌³¹³ ‌﷽‌ ⬅️آیدی حاج آقا مهدی زاده و حاج آقا مُبلِّغ جهت جوابگویی به سوالات مهدوی. ⬇️ @mirsattarr @Moballegh14 ⬅️برای استخاره میتونید با این شماره تماس بگیرید. 09394229736 ( شیخ علی) ⬅️برای نکته، نظر، پیشنهاد، تبادل و.... ⬇️ @H_ranjbar_59
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 وداعِ جمعۀ آخر ماه مبارک رمضان 🔹 سيّد بن طاووس و شيخ صدوق از جابر بن عبدالله انصارى روايت كرده‌اند كه در جمعۀ آخر ماه رمضان خدمت رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلّم رسيدم، چون نظر آن حضرت بر من افتاد، فرمودند: اى جابر اين آخرين جمعه از ماه رمضان است، پس آن را وداع كن و بگو: 🔵 اللَّهُمَّ لا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِيَامِنَا إِيَّاهُ فَإِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِی مَرْحُوما وَ لا تَجْعَلْنِی مَحْرُوما 🔺 خدايا! اين ماه را آخرين دورۀ روزه‌داری ما قرار مده، و اگر قرار دادى، پس مرا رحمت شده قرار بده و محروم از رحمت قرار مده. 🟢 هر كه اين دعا را در اين روز بخواند به يكى از این دو خصلت نيكو ظفر مى‌يابد: 1⃣ رسيدن به ماه رمضان آينده و یا 2⃣ آمرزش خداوند و رحمت بى‌انتها 📚 فضایل الاشهر الثلاثه ص ۱۳۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زیارت‌جامعه‌کبیره۩علی‌فانی.mp3
14.05M
🕰راس ساعت 15:00 بهترين و جامع ترین زيارتی که صفات ؛ مقامات و معارف اهلبیت علیهم السلام در آن بیان شده و از طرف امام هادی (علیه السلام ) به شیعیان رسیده است ▪️ ⏪متن زیارت در این خط آبی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سید محمدتقی موسوی اصفهانی شهید آیت الله موسوی اصفهانی (۱۳۰۱ - ۱۳۴۸ ق) معروف به صاحب مکیال، فقیه، ادیب، خطیب و از مجتهدان شیعه در قرن چهاردهم هجری و از شاگردان سید ابوالقاسم دهکردی بود. او از شیفتگان و دلباختگان حضرت ولی عصر (عجل‌اللّه‌تعالی‌فرجه‌)‌ بود و بنا بر آنچه در کتبش آورده تشرفاتی به محضر آن حضرت داشته است. کتاب «مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقائم» معروفترین اثر اوست مرحوم آیت الله سید محمدتقی اصفهانی، سرانجام در سن ۴۷ سالگی در شب سه‌شنبه ۲۵ ماه رمضان سال ۱۳۴۸ ق. پس از انتقال به بیمارستان مرسلین انگلیسی در اصفهان وفات یافت و یا به قول برخی از بستگان آن مرحوم به دست یکی از افراد فرقه بهائیت که متصدی بیمارستان بود مسموم شد و به شهادت رسید و در تخت فولاد در "تکیه‌ سلدات احمدآبادی" مدفون گردید. منابعاعلام اصفهان، سید مصلح‌الدین مهدوی، ج۲، ص۲۳۸-۲۴۰.پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه، برگرفته از مقاله "سید محمدتقی موسوی اصفهانی".
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┅═✧﷽✧═┅ صلوات ضِراب اصفهانی ⬇️ https://eitaa.com/yaamahdi2/56511 دعـای سمات⬇️ https://eitaa.com/yaamahdi2/56510 سوره ی مبارکه ی ،عصر جمعه 🌤 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج 🇮🇷 🪴❁═┄ @yaamahdi2 ┄═❁ 🪴
درسنامه مهدویت (جلد اول) 💥 📖 درس هشتم ⬅️نسب پدری حضرت مهدی(عج) 👈(بخش پنجم) 🔵۵. حضرت مهدی(عج) ، از «فرزندان امام حسن مجتبی(ع)» بر اساس روايات، حضرت مهدی(عج) به طور قطع از فرزندان حضرت زهرا و امام علی(ع) است. اما از نسل كدامين فرزند؟ امام حسن(ع) يا امام حسين(ع)؟ در اينجا سه احتمال وجود دارد: 👇 🔸الف . از فرزندان امام حسن(ع) است. 🔸ب . از فرزندان امام حسين(ع) است. 🔸ج . از تبار امام حسن و امام حسين(ع) هر دو مي­باشد. با دقت در احاديث گذشته، دو احتمال الف و ب، قابل بررسی است و نيازی به قبول يا ردّ احتمال سوم نيست. همچنين فرض احتمال چهارم ـ يعنی « مهدی از فرزندان امام حسن و امام حسين(ع) نيست» ـ باطل وغير معقول است؛ چرا كه بر اساس روايات صحيح و متواتر ، مهدی از اهل بيت: و از فرزندان فاطمه(س) است. حال می‌توان گفت: هرگاه نادرستی يكی از دو احتمال الف يا ب ثابت شود، نيازی به اثبات ديگری نخواهد بود و خود به خود احتمال ديگر، يقينی شده و مطابق واقع خواهد بود. در بررسی احتمال نخست[۲۶۶]، به اين نتيجه می‌رسيم که در كتاب‌های اهل سنّت و در تأييد اين ديدگاه، مهم‌ترين روايت حديثی است که در سنن ابوداود سجستانی است. ✳️راوی می گويد: از هارون بن مغيره برايم حديث كردند كه او گفت: عمر بن ابی قيس از شعيب بن خالد از ابو اسحاق روايت كرد و گفت: علی(ع) ـ درحالی كه به فرزندش حسن نگاه مي­كرد ـ گفت: به درستی كه اين فرزندم آقا و سرور است، همان گونه كه پيامبر(ص) او را چنين ناميد. و ازصلب او مردی متولد می‌شود كه به نام پيامبرتان ناميده می شود و در اخلاق شبيه او است، ولی در خلقت شباهتی به او ندارد. سپس نقل كرد كه: زمين را پر از عدل و داد مي­كند».[۲۶۷] در مورد اين حديث، از دو طريق می‌توان بحث کرد: ‼️ ۱. بررسی سند آن؛ ‼️۲. مقايسه آن با روايات ديگر. ◾️يكم. در بررسی متن و سند حديث، می‌توان با دلايل زير احتمال ساختگی بودن آن را بيان كرد: ♦️۱-۱. اختلاف در نقل حديث از ابو داود؛ جزری شافعی ( م۸۳۳ هـ .ق) آن را از شخص ابو داود نقل كرده؛ ولی به جای «حسن»، «حسين» ثبت كرده است. [۲۶۸] ⬅️مقدسی شافعی در عِقد الدُرَر، آن را با نام «حسن» روايت كرده؛ ولی پژوهشگر كتاب در حاشيه آن، به نسخه‌ای اشاره می‌كند كه نام «حسين» در آن ثبت شده است. همچنين نقل سيد صدر الدين صدر از عقد الدرر با نام «حسين»، نشانگر وجود چنين نسخه‌ای است. [۲۶۹] برای رفع اختلاف در اين حديث، نمی توان بدون پشتوانه ديگر، يكی از دو نام را بر ديگری ترجيح داد. در مورد نام «حسن» چنين قرينه‌ای وجود ندارد؛ در حالی كه برای ترجيح نام «حسين» قرينه های بسياری وجود دارد. ♦️۱-۲. سند حديث ناپيوسته است؛ چون شخصی كه از حضرت علی(ع) نقل كرده، ابو اسحاق سبيعی است. درباره او ثابت نشده که حتی يك حديث را خود از امام علی(ع) شنيده باشد و منذری در شرح حديث به اين مطلب تصريح كرده است. [۲۷۰] چون به گفته ابن حجر، او دو سال قبل از پايان خلافت عثمان متولد شده است.[۲۷۱] بنا بر اين به هنگام شهادت علی(ع) هفت ساله بوده است. ♦️۱-۳. سند حديث مجهول است؛ چون ابوداود می‌گويد: «از هارون بن مغيره برايم حديث شد» و معلوم نيست وی چه كسی بوده است؟ طبق مبانی محدثان اهل سنّت، حديثی كه راوی مجهول دارد، قابل اطمينان نيست. 📚[۲۶۶] . جاي بسی تأسف است که به عنوان مؤيد اين ديدگاه نادرست برخی از اهل سنّت گفته اند: «در اينکه مهدی از فرزندان حسن است, سرّی لطيف نهفته و آن اينکه چون او خلافت را به جهت رضای خداوند ناديده گرفت، پس خداوند نيز مهدی را از نسل او قرار داد تا به مقام خلافت برسد. بر خلاف حسين که به جهت کسب خلافت به جنگ و خونريزی دست زد...». (ر.ک: محمد بن ابي بکر الحنبلي، المنار المنيف، ص۱۵۱)]اعاذنا الله من شرور انفسنا[ 📚[۲۶۷] . سنن ابو داود، ج۴، ص۱۰۸، ح۴۲۹۰ ؛ نعيم بن حماد، كتاب الفتن، ج۱، ص۳۷۴، ح۱۱۱۳. 📚[۲۶۸] . ر.ك: جزري دمشقي شافعي ، اسمي المناقب في تهذيب اسنّي المطالب، ص۱۶۵ـ ۱۶۸، ح۶۱. 📚[۲۶۹] . سيد صدر الدين صدر، المهدي(ع) ، ص۶۸. 📚[۲۷۰] . منذري، مختصر سنن ابو داود، ج۶، ص۱۶۲، ح۴۱۲۱. 📚[۲۷۱] . تهذيب التهذيب، ج۸، ص۵۶، ح۱۰۰. 👇👇👇👇👇ادامه دارد👇