eitaa logo
یادداشتهای طلبگی(اردستانی)
211 دنبال‌کننده
2 عکس
2 ویدیو
0 فایل
کوتاه نوشته هایی از سید محمد حسین اردستانی
مشاهده در ایتا
دانلود
بسمه تعالی اول ماه ذی قعده تا دهم ماه ذیحجه را اهل معرفت اربعین کلیمی (وَوَاعَدْنَا مُوسَىٰ ثَلَاثِينَ لَيْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً ) گویند که شرطش روزه این چهل روز است. اما بدین معنا نیست که نمی شود هیچ عمل مستحبی را در این مدت به جا آورد و ارزشی ندارد ، بلکه آن برنامه خاص اربعین کلیمی با روزه محقق می شود اما عبادات دیگر نیز اجر و اثر خود را خواهند داشت ان شاءالله. مهمتر از چله گرفتن و اینگونه برنامه ها بررسی این مطلب است که نیّت ما چیست؟ بر اساس این حدیث شریف منقول از شیعه و سنی که اصلی از اصول سلوک الی الله است : رسول الله صلی الله علیه و آله: «نیة المؤمن خیر من عمله و نیة الکافر شر من عمله»؛ (نیّت آدم با ایمان از عمل او بهتر است و نیّت کافران از کردار آنها بدتر مى باشد). (به کتاب کافى، جلد 2، صفحه 82 والمحجّة البیضاء، جلد 8، صفحه 109 و احیاءالعلوم غزالى و الجامع الصغیر سیوطى) نیّت مُقَوِم عمل است ، لذا باید جایگاهش حفظ شده و با تفکر و مراقبه ساخته و پرداخته شود. نیت صحیح عمل را بسان روح برای جسد است و یا مانند سر است برای بدن. پس ای عزیز ببین که برای چه دنبال چله گرفتن هستی ؟ در جستجوی چه هستی که همان نتیجه ی تو خواهد بود نه صورت عمل که البته ناگزیر از آن هستیم. عاشق را مقصدی ست و عقل را مقصدی و هوای نفس را مقصدی. داعی به عمل هر کدام باشد همان نتیجه را تعیین خواهد کرد. والسلام سید محمد حسین اردستانی _ حوزه علمیه قم https://eitaa.com/yaddashthayetalabeghi
بسمه تعالی عشق را برخی مایه لذت زندگی دنیایی دانسته اند و برخی معنای زندگی دنیایی و برخی راز حیات. واقعیتی انکار ناپذیر است که عشق باعث حرکت روح است بدان سمت که معشوق باشد. پس مراقب باش که عاشق چه چیز و برای چه چیزی می شوی؟ این مراقبت اُم المُراقبات است که اگر درست انجام شود به عشق خداوند منان ختم خواهد شد. خاتم رسولان و سرور خلائق صلی الله علیه و آله فرمود: اَلْمَـرْءُ مَعَ مَنْ أَحَـبَّ؛ : انسان همراه كسى محشور مى‏ شود كه او را دوست بدارد.( بحار الانوار ج۱۷ ص ۱۳) حشر به معنای ختم است ، یعنی خاتمه ات عشقت است ، همانطور که عرض شد عشق اگر مسیر درستش را طی کند به حق ختم خواهد شد ان شاء الله و عشق حق هر مقدار حاصل شود کمال حقیقی برای عاشق خواهد بود. سید محمد حسین اردستانی _ حوزه علمیه قم https://eitaa.com/yaddashthayetalabeghi
بسمه تعالی ادامه... مسیر درست عشق در عشق به آل محمد علیهم صلوات الله است و این مهم به واقع نخواهد پیوست و از بازی اوهام و خیالات خارج نخواهد شد مگر با تبعیت و اطاعت. هر عشقی تا رسیدن به عشق ایشان اگر دستورش از ناحیه ایشان باشد و بر عشق به ایشان غلبه نکند ، مُقَرب به حق متعال و اگر مورد نهی ایشان باشد مُبعد از حق متعال و جهنمی برای صاحبش خواهد بود. مثلا عشق و محبت به همسر یا فرزند یا پدر و مادر یا استاد الهی یا فضائل اخلاقی که دستور حضرات معصومین علیهم السلام است مادامی که بر عشق به خدا و معصومین علیهم السلام غلبه نکرده و در تضاد با آنها نباشد مُقرب به خداوند خواهد بود ان شاء الله . سید محمد حسین اردستانی _ حوزه علمیه قم https://eitaa.com/yaddashthayetalabeghi
بسمه تعالی ادامه... آنچه که قدرت استیلای بر تمام شئون وجودی انسان را دارد فقط و فقط عشق است ، حتی عقل چنین قدرتی ندارد و تا حدودی می تواند و باید بر انسان حاکم شود کما اینکه وجود را حدیست که پر جناب جبرئیل هم توان ورود به آنرا ندارد وگرنه خواهد سوخت. البته عقل جدایی وجودی و به تمامه از عشق ندارد ، بلکه عشق ، عقل راه یافته به مقام حُب است که به تعبیری دیگر عقل نیست زیرا احکامش و دریافتش فرق خواهد کرد. رمز و کلید این عشق الهی که در صراط مستقیم باشد در تبعیت صاحبان ولایت بدست می آید: قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ ( آل عمران، ۳۱) اگر خدا کسی را دوست داشت او عاشق می شود ، عشقی که دیگر نام و نشانی از خودش را در خود نخواهد یافت ، عشقی که نخست چشم به دیدار دوست باز می کند بعد از آن خلق را مشاهده می کند. عشقی که امر و رضایت دوست بر همه چیز و همه کس اولویت می یابد و به دیدار دوست ختم می شود ان شاء‌الله. پس کلید کار تبعیت است. سید محمد حسین اردستانی _ حوزه علمیه قم https://eitaa.com/yaddashthayetalabeghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▶️بسیار بسیار مهم 📣 🔻هیچ توضیحی در مورد نمایش حسن روحانی ملعون،مرموز و پر خسارت نمی‌دهیم، کافی است فقط نمایش رو ببینید تا به هوش رهبر حکیم و فرزانه و توانایمان پی ببریم. 🔹سبحان الله و هزار الحمدلله و شکر به پیشگاه خداوند که رهبری فرزانه و باهوشی را به ما هدیه دادن ✅ به رادار انقلاب بپیوندید: @Radar_enghelabe
بسمه تعالی خب این هوش و فرزانگی خاصی که در مورد رهبر انقلاب می گویید از کجاست؟ یعنی مثلا IQ و EQ ایشان خیلی بالاست؟ یعنی می شود با این دو مورد اینهمه کارها خارق العاده و تصمیمات فوق العاده گرفت؟ بر اهلش پوشیده نیست که تلاش رهبری در بندگی خالصانه پروردگار عالم و جهاد اکبرشان در تهذیب نفس و ارتباط با مصدر ولایت (حضرات معصومین علیهم السلام ) کار را به اینجا رسانده است. ما با یک عالم خبره طرف نیستیم بلکه با ولی ای از اولیاء الله مواجهه ایم که وظیفه ما را نیز بسیار بسیار سنگین می کند. قدر نشناسی نعمت ولایت تاوانی بسیار سنگین دارد. والسلام علی من اتبع الهدی سید محمد حسین اردستانی _ حوزه علمیه قم https://eitaa.com/yaddashthayetalabeghi
بسمه تعالی عنقریب است که از ما اثری باقی نیست / شیشه بشکسته و می ریخته و ساقی نیست دیر یا زود باید برویم ، این سرا جای ماندن نیست ، حقیقتا جای ماندن نیست ، آقای عزیزی که روح و جانم است می فرمود این دنیا نه خوشی اش خوشی ست نه ناخوشی اش ناخوشی ، چون می گذرد و تمام می شود. عبد باید کاری کند که از مولایش اثری را ظاهر کند وگرنه چه کشکی و چه عبدی... از صدایِ سخنِ عشق ندیدم خوشتر / یادگاری که در این گنبدِ دَوّار بِمانْد عشق راز بزرگ هستی ست و حقیقتش عشق مولا به عبد و عبد به مولاست ، جای دیگر اگر اثر از عشق دیدی باید روایتی از این حقیقت باشد وگرنه دروغی بیش نیست حال یا در غالب هوس یا وابستگی یا بیماری... برای اثری از مولا ظاهر کردن نخستین قدم عاشق شدن است ، پس عشق تازه اول راه است اَلا یا اَیُّهَا السّاقی اَدِرْ کَأسَاً و ناوِلْها / که عشق آسان نمود اوّل ولی افتاد مشکل‌ها خلاصه باید دید و عاشق شد ، باید شنید و عاشق شد باید سر در گریبان برد و عاشق شد و در نهایت باید گریست و عاشق شد. حدیث بندگی و حدیث عشق هر دو یک حکایت است که چشمان احول و دوبین دو چیز می بینند. روزگار عاشق به بندگی سپری می شود و روزگار بنده به عاشقی. عجب حکایت مفصلیست عشق... یک قصّه بیش نیست غمِ عشق، وین عجب / کز هر زبان که می‌شنوم نامکرّر است القصه نوشتم که به خود بگویم: عاشق شو ار نه روزی کار جهان سر آید / ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی والسلام. سید محمد حسین اردستانی _ حوزه علمیه قم https://eitaa.com/yaddashthayetalabeghi
بسمه تعالی پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ در اندرز به ابوذر ـ فرمود : أربَعٌ لا يُصِيبُهُنَّ إلاّ مؤمنٌ : الصَّمتُ و هُو أوَّلُ العِبادَةِ··· چهار چيز است كه جز مؤمن به آنها دست نمى يابد : خاموشى كه گام نخست عبادت است ··· . نفس انسانی را شئونی است از ظاهر( بدن) و خیال و عقل و قلب و ... برای همه ی این مراتب سکوتیست و مجال توضیحش این مقال نیست. آنچه لازم است در مورد سکوت مقدمتاً دانست اینست که سکوت مطلق مقصود نیست چراکه برای روان آسیب زاست. و همچنین پیدا کردن مواضع لزوم سخن گفتن و مواضع میل نفس به سخن گفتن است. در مورد اول سکوت جایز نیست اما در مورد دوم باید دید این میل در حلال و جایز است یا غیر آن ، اگر حلال و جایز بود هم باید نفس را کنترل کرد والا به مُهمل گویی افتاده و شئون دیگر را نیز پریشان خواهد کرد. سید محمد حسین اردستانی _ حوزه علمیه قم https://eitaa.com/yaddashthayetalabeghi
بسمه تعالی الإمام امیر المومنین عليّ عليه السلام : الدُّنيا دارُ مَمَرٍّ لا دارُ مَقَرٍّ ، وَالنّاسُ فيها رَجُلانِ : رَجُلٌ باعَ فيها نَفسَهُ فَأَوبَقَها ، ورَجُلٌ اِبتاعَ نَفسَهُ فَأَعتَقَها . (نهج البلاغة : الحكمة 133 ، خصائص الأئمّة عليهم السلام : ص 103 ، نزهة الناظر : ص 67 ح 58 وفيهما «إلى دار مقرّ» بدل «لا دار مقرّ» ، تنبيه الخواطر : ج 1 ص 75 وليس فيه «لا دار مقرّ» ، بحار الأنوار : ج 73 ص 130 ح 135.) امام امیرالمومنین على عليه السلام : دنيا، گذرگاه است ، نه قرارگاه؛ و مردم در آن دو دسته اند: دسته اى كه در دنيا خود را فروختند و به نابودى افكندند، و دسته اى كه خود را خريدند و آزاد كردند. اولین قدم برای اینکه کسی خود را بخرد اعتقاد به این معناست که دنیا جای ماندن نیست و محل عبور است . بهترین دلیل برای اقناع نفس نیز دیدن و تدّبر زوال همه چیز در دنیاست. بعد از آنکه این اعتقاد تحصیل شد و نفس بدان جازم شد می بایست عمل را ذره ذره با آن تطبیق داد تا اعتقاد قلب شود. حال قلب آماده تمایل به آخرت و بقای حقیقی و کسب آن می شود ، اهل معرفت این حالت را یقظه نام نهاده اند. یقظه صرف توجه و تمایل به آخرت ( با قصد دنیایی یا قصد آخرتی) به صورت حالی مضطرب نیست که نفس گاهی عاشق باشد و گاهی فارق ، گاهی طالب دنیا باشد و گاهی مجذوب آخرت ، گاهی به دریوزگی دنیا بیفتد و گاهی به گدایی آخرت. یقظه خلاف آنچه بسیاری از اهل این علوم برای خود معنا کرده اند و در ادامه خود را واجد آن در مدتها قبل پنداشته اند ، حالتی مبارک به آن شرح و توضیحی است که عرض شد. سید محمد حسین اردستانی _ حوزه علمیه قم https://eitaa.com/yaddashthayetalabeghi
بسمه تعالی غدیر فقط عید ولایت نیست ، تمام سال متعلق به ولایت است ، غدیر یادآور شروع جنون و عشقی بی انتها به مولا امیرالمومنین ، جان و نفس رسول الله صلوات الله علیه و آله ، کفو و امام حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها ، اب الائمه صلوات الله علیهم اجمعین و پدر مهربان عالم و آدم است. غدیر یادآور اعلام خاکساری به مبداء نفوس و حضرت مَن یَمُت یرنی ست. غدیر یعنی بشریت لیاقت پیدا کرد بگوید علی... غدیر یعنی علی امام من است و منم غلام علی ... غدیر یعنی مولا ، عاشقت بودن به خدا کم و خلاف انصاف است ، باید اثری از من جز شما نماند ، باید منی نباشد مگر صدای پای شما... غدیر قیمت ندارد ، غدیر یوم و روز همان لیله القدر است. غدیر بر تمام عالمیان مبارک. سید محمد حسین اردستانی _ حوزه علمیه قم https://eitaa.com/yaddashthayetalabeghi
بسمه تعالی بالای رساله ها بنویسید با خون داغ غمت از مطهّرات است، حسین... https://eitaa.com/yaddashthayetalabeghi
بسمه تعالی خوش به حال حق! _چرا؟! چون همیشه با علی ست آیا ما همیشه مدافع و خواهان و برپا کننده ی حق=علی هستیم؟ https://eitaa.com/yaddashthayetalabeghi
بسمه تعالی بحث حجاب این روزها غیر از مساله ارزشی بودن مساله مبنایی هم شده است. مبنای برخی تساهل و تسامح بود منتها به حجاب سرایت نمیدادند به خاطر وجهه اجتماعی خودشان یا منافع دیگر ، مبنای برخی هم اصول و عقلایی بودن بوده که خُب موضع ایشان هم در مساله حجاب مشخص است. اما مسئولین ، چرا در سخنرانی ها طوری صحبت می کنند که انگار مبنا و اصول دارند ولی در عمل با تساهل و تسامح شدید ایشان مواجهیم؟ و سوال بعدی اینکه چه باید کرد؟ جوابش را از بیان مدیریت محترم حوزه های علمیه استان همدان ، آیت الله موسوی اصفهانی که چندی پیش در تجمع متدینین همدان در رابطه با مساله حجاب بیان کردند عرض میکنم: ایشان فرمودند : مسئولین ( مسئولین اهل تساهل و تسامح ) از خدا نمی ترسند ، از مردم می ترسند. این بیان دقیق پاسخ را هم روشن کرد ، مطالبه گری درست و فشار به این دسته از مسئولین به هر طریق ممکن راه اصلاح این حکم الهی و قانون مسلم قرآنی ست. سید محمد حسین اردستانی _ حوزه علمیه قم https://eitaa.com/yaddashthayetalabeghi
بسمه تعالی یکی از اولیاء الله می فرمود : هر داعی( دعوت کننده ، صاحب کرسی تبیین و دعوت به مطلبی) که دیدید ، ببینید به چه چیز دعوت می کند. ( حدّ و مقام و صحت یا عدم صحت راهش از همان معلوم می شود). البته دعوت یک داعی به صرف چند کلام نیست ، بلکه به مجموعه کلامها و نوع رفتار و سلوک وی می باشد. حال دعوت به خدا هم زیاد شده و کرسی هایی که ادعای دعوت به خدا دارند هم الی ماشاء الله... اما طبق آن مبنای قویم که عرض شد باید دید حقیقتا به چه دعوت می کنند ولو با ظاهرِ کلامِ دعوت کننده به خدا. امروز برخی از این افراد به مبارزه با جمهوری اسلامی دعوت می کنند البته در ظاهر مبارزه با ظلم ، جالب است که بطلان ادعایشان بسیار عیان است و آن اینکه در مقابل تمام ظلمها ساکتند و بسیاری را توجیه هم می کنند و ظلم را فقط مختص نظام اسلامی می دانند ، ایشان که مُشتی احمقند و دوستدارانشان احمق تر. برخی به اسم دعوت به خدا دنبال مطامع دنیایشان هستند و در حقیقت دعوت به دنیا و شهوات دنیا می کنند و نشانه ایشان هم دوری از عبادت ، عدم مراقبه و اهل عمل نبودن خودشان است ( صرفا اهل لفاظی هستند) برخی هم به اسم دعوت به خدا دنبال عُلو و برتری جویی بر دیگرانند و در این مسیر فقط تفرعون ایشان رشد کرده و دریغ از رشد فهم و عقل ، نشانه ایشان تکبر و حساب جدا برای خود قائل شدن و اهل نجات پنداشتن خودشان است. اما در این میان گروه اندکی هستند که دعوت به خدا می کنند در حالیکه خود مرد میدان مبارزه با نفس و علمداران مراقبه اند ، مردم ایشان را چیزی حساب نمی کنند در حالیکه ایشان همان مردم را از خود برتر می دانند. نفسشان را برای خدا و در پیشگاه الهی تهذیب کرده و از عاقبت خود تا ( اذا بلغت الحلقوم ) خوفناکند. بسیار به خودشان بدبین و به دیگران خوشبین ترند. روح توسل در قلبشان بیدار شده و خود را ذاتا گدای اهل بیت علیهم السلام می بینند.( دانستن تنها کافی نیست) ایشان همان ( هم الفائزون ) هستند که مایه نجات دیگران نیز می شوند. مبنای افراد نشان دهنده میزان صدق دل و درستی راهشان است. پ ن : مبنا یعنی اصول نظری و عملی انسان ، نه فقط باورهای نظری سید محمد حسین اردستانی _ حوزه علمیه قم https://eitaa.com/yaddashthayetalabeghi
بسمه تعالی شوقَم به مرگ، از سَرِ زهد و ورع که نیست؛ این وعده‌ی یمت یرنی میکُشد مرا... https://eitaa.com/yaddashthayetalabeghi
مولا امیرالمومنین علی علیه‌السلام: در تصدیقش شتاب نکن! اگرچه در لباس نصیحت‌گر ظاهر می‌شود؛ اما خیانت‌کار است. سخن چین را می فرمود. نَهجُ‌البلاغه،نامه۵۳ _ سخن چینی: همان دو به هم زنی است؛ که فرد، با قصد برهم زدن روابط اشخاص سخن درست یا غلط هر یک را براى دیگرى بازگو مى‌کند. _ جزو گناهان کبیره‌ی زبان است. بنی‌اسرائیل را قحطی گرفت. حضرت‌موسی‌ از خداوند باران خواست. وحی رسید: دعای تو و کسانی که با تو هستند را مستجاب نمی‌کنم! زیرا در بین شما سخن‌چینی هست که از سخن‌چینی دست بر نمی‌دارد. موسی گفت: خداوندا؛ آن شخص کیست؟ تا‌ بلکه او را بیرون کنیم. خداوند فرمود: من شما را از سخن‌چینی نهی می‌کنم، چگونه راز بنده‌ام را آشکار کنم و خودم سخن‌چینی کنم؟!! و خود خداوند هم درباره‌ی بندگانش سخن‌چینی نمیکند! https://eitaa.com/yaddashthayetalabeghi
بسمه تعالی چه کند آدمی زاده ای که غرق در منیّت است و در تمام عمر می‌خواهد خودش را اثبات کند چه با گناه چه با ثواب؟! چه کند در حالیکه رمز بقایش بندگی ست ، بندگی ای که نبودن است تا بودن ، نیستی ست تا هستی ، سکوت است تا حرف ، سجده است تا قیام ، نرسیدن است تا رسیدن... چه کند این آدمی زاده که مدام در پی ( من هم کسی هستم ) است تا نیستی در مقابل هستی مطلق؟ به راستی چه کند این آدمی زاده؟ این هستی مجازی را چگونه بسوزاند که خاکسترش نیز نماند؟ چه کند با این (من هستم) ، این آدمی زاده؟ سید محمد حسین اردستانی _ حوزه علمیه قم https://eitaa.com/yaddashthayetalabeghi
بسمه تعالی این جریان ( جمعیت ) یک برکت خاص هم دارد ان شاء الله جریان غربگداها که روی به فرزندی گرفتن سگ و گربه آورده اند و تبلیغات وسیعی هم توسط پیاده نظام دشمن ( سلبریتی ها) برای این مساله می شود. اینها فرزند آوری که نمی کنند هیچ ، این مساله را با تمام توان تحقیر هم می کنند چون دستور اربابان شیطانی ایشان است. قشر سنتی و اقوام ایرانی هم الحمدلله هنوز تحت تاثیر این تبلیغات دشمن آنچنان که باید قرار نگرفته اند. می ماند قشر مذهبی و معتقد که با توجه دادن رهبری معظم انقلاب ، اهمیت آنرا درک کرده اند. این قشر هر چه فرزند داشته باشند مبارک تر از آن قشر لامذهب است که اگر فرزندی داشته باشند از خودشان بدتر تربیتش می کنند. برکت خاصش کجا بود؟ آخر الزمان ، غربال شدن مومن و منافق و اینکه سپاه حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف یاران پاکیزه میخواهد ان شاء الله. این مساله کاهش جمعیت با تبلیغات و هزینه های گزاف دشمن و همراهی برخی مسئولین خائن داخلی و روی ریل رشد افتادن آن بعد از تذکرات مکرر رهبری معظم را با دید کلان مساله ظهور ببینید. هیچ چیز اتفاقی نیست. اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیةَ وَ النَّصْر اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ، الذَّابِّینَ عَنْهُ، الْمُسَارِعِینَ فِی حَوَائِجِهِ، الْمُمْتَثِلِینَ لِأَوَامِرِهِ، الْمُحَامِینَ عَنْهُ، الْمُسْتَشْهَدِینَ بَینَ یدَیهِ سید محمد حسین اردستانی _ حوزه علمیه قم https://eitaa.com/yaddashthayetalabeghi
مطالب برگزیده و مورد نظر سید محمد حسین اردستانی ، طلبه حوزه علمیه قم دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته اخلاق و تربیت و دکتری تصوف و عرفان اسلامی https://eitaa.com/kashkolseyed
بسمه تعالی یا رب روا مدار که گدا معتبر شود گر معتبر شود ز خدا بی خبر شود عجب دعای خوبیست برای انسان... بله انسان که برای خودش تَشخُصی پیدا کرد ( حتی اگر تَشخُصش در بی سوادی یا نداشتن مال دنیا یا نداشتن هر چیز دیگری باشد ) ، حسابی باز کرد ، خود را صاحب دانشی دانست ، اعمال صالحی برای خودش دید ، دیگر از خدا خبری نخواهد یافت ، ادایش را در می آورد اما خبری از خدا نیست. حتی اعمال صالح؟ بله حتی اعمال صالح ، چون اگر عمل صالح را از انسان بخرند و ببرند ، انسان خودش را بدهکارتر می بیند ، مثلا در دستگاه امام حسین علیه السلام اگر کاری را بخرند ، انسان خودش را بدهکارتر به حضرت می بیند و از گذشته و همین اعمال الآنش شرمنده تر می شود . اما اگر عمل ولو صالح مقبول نیفتد و در صورت انسان زده شود آنرا دارایی خودمان قلمداد می کنیم که الحمدلله چنین و چنان کردیم. چه زیبا فرموده بود عالم ربانی حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی رحمه الله علیه : خداوند ما را ذاتا گدای اهل بیت علیهم السلام خلق کرده است. خداوندا ما را به این گدایی کرامت ببخش و پندار و خیال اعتبارات را از ما بگیر که تو کریم ترین کریمان هستی و به احسان و تفضل به خَلقَت خود را شناسانده ای. الهی آمین سید محمد حسین اردستانی _ حوزه علمیه قم https://eitaa.com/yaddashthayetalabeghi
بسمه تعالی در تمام عمر انسان ، آن دم که بیداری برای وی ر‌خ دهد غنیمت است. زیرا بیداری برای حقیقت انسان به منزله فصل جدایی از عالم حیوانی است ،اقل این بیداری این است که انسان بفهمد برای این عالم خلق نشده و هدف از خلقت او مسئله‌ای بسیار بالاتر و عالی‌تر از این عالم مادیات است. این مقدار اقل و کمترین مرتبه بیداریست و مقصود از فهمیدن دانستن صرف نیست، بلکه فهمی است که آثار داشته باشد و در رفتار و اعتقادات انسان مشاهده شود. برخی ممکن است در تمام عمر اهل نماز و روزه هم باشند اما این بیداری در ایشان رخ ندهد، زیرا انجام واجبات و حتی مستحبات ممکن است بر اثر قانون پذیری و تسلیم عقلانی انسان باشد(یا عوامل دیگری که در این مجال جای بحثش نیست) نه بر اساس محبت و حرکتی به سوی عالم حقیقی که وطن اصلی انسان است. دیگر مسائل نیز از مسائل اصلی دین به همین سیاق است مثلاً مسئله ولایت و قبول آن ممکن است با ادله عقلی و نقلی پذیرفته شده باشد اما حب و عشق به ولایت امر دیگریست ،درست مانند کسی که حج را قبول دارد و محترم می‌شمارد و کسی که عاشق این زیارت است. چه اینکه مثل امام نیز مانند کعبه است.‌‍ عاشق شو ارنه روزی کار جهان سر آید /ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی این عشق با بیداری حاصل خواهد شد ان شاءالله. سید محمد حسین اردستانی _ حوزه علمیه قم https://eitaa.com/yaddashthayetalabeghi
هدایت شده از صابرین نیــوز
🔻پاکسازی نظام آموزشی کشور از عناصر معاند از اوجب واجبات است ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
بسمه تعالی در پی انتشار کلیپ هایی از انحرافات در مدارس : ان شاءالله در همین دنیا ذلت و روسیاهی آقای حسن روحانی و هم فکران و هم دستانش را به چشم خواهیم دید که برای اجرای سند ۲۰۳۰ درب آموزش و پرورش را برای نفوذ عده ای منافق مانند خودشان باز کردند که در هر فرصتی به اسلام و مبانی اسلامی و سلامت روحی بچه ها ضربه بزنند. اما اینها(کادر متخلف)به خاطر آسیب به بچه ها و آینده سازان خطرناک ترند و مقابله با ایشان عزمی راسخ تر می طلبد. این وعده ی خدا در قرآن است و وعده خدا بدون شک تحقق پیدا خواهد کرد: «وَ مِمَّنْ حَوْلَكُمْ مِنَ الْأَعْرابِ مُنافِقُونَ وَ مِنْ أَهْلِ الْمَدِينَةِ مَرَدُوا عَلَى النِّفاقِ لا تَعْلَمُهُمْ نَحْنُ نَعْلَمُهُمْ سَنُعَذِّبُهُمْ مَرَّتَيْنِ ثُمَّ يُرَدُّونَ إِلى‌ عَذابٍ عَظِيمٍ‌؛( سوره توبه آیه ۱۰۱) و از ميان اعرابِ بادیه‌نشین كه اطراف شما هستند، جمعى منافقند؛ و از اهل مدینه (نيز)، گروهى سخت به نفاق پاى بندند. تو آنها را نمى‌شناسى، ولى ما آنها را مى‌شناسيم. بزودى آنها را دو بار مجازات مى‌كنيم: (مجازاتى در زمان حيات، ومجازاتى به هنگام مرگ)؛ سپس به سوى مجازات بزرگى در قيامت فرستاده مى‌شوند.» البته وظیفه ما در تبیین و پیگیری و اهتمام در عدم تکرار دوباره نباید فراموش شود. یادمان باشد که در پیشگاه عین الله الناظره ، حضرت حجت ارواحنا فداه هستیم . سید محمد حسین اردستانی _ حوزه علمیه قم https://eitaa.com/yaddashthayetalabeghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 حاج صادق آهنگران: آیت الله حائری، زندگی من را متحول کرد. هرچه دارم، از ایشان است. @haerishirazi
🔸هر دو رفتنی هستیم!🔸 📝خاطره ای از دکتر علی حائری شیرازی (فرزند مرحوم استاد) چندی پس از رحلت آیت الله حائری شیرازی و رحلت مرحوم استاد یعقوبی ✅ پارسال در مشهد با پدرم خدمت مرحوم استاد یعقوبی (قدسه الله نفسه) رسیدیم. پدر با اینکه به ظاهر مشکل خاصی نداشتند، گفتند: «از خداوند طول عمر می خواهم تا مسئله مبارزه با ربا را به یک جایی برسانم» ایشان در پاسخ، آیه «و من نعمره ننکّسه فی الخلق ...» را خواندند و گفتند: «نه به شما عمری داده می شود و نه به من. هر دو خواهیم رفت» و استاد یعقوبی به فاصله حدود پنجاه روز بعد از پدرم رحلت کردند! @haerishirazi