✡ ارباب حلقهها (2)
1⃣ پروژه #روشنفکری_دینی گام به گام نیمهی پنهان خود را آشکار میکرد. سال ١٣۶٩، وقتی که دیگر انتشار مقالات چهارگانهی قبض و بسط از #عبدالکریم_سروش در ماهنامه کیهان فرهنگی به پایان رسید، زیرساختهای پروژه #جامعه_مدنی نیز در مرکز مطالعات دموکراسی در دانشگاه وست مینستر لندن توسط پرفسور #جان_کین نظریهپرداز MI6 بازتولید گشت و با آغاز دهه ١٣٧٠ به پروژه اصلی #روشنفکران_سکولار ایران بدل شد.
2⃣ فصلنامه #ایراننامه ارگان مطبوعاتی بنیاد مطالعات ایران به ریاست عالیهی #اشرف_پهلوی در واشنگتن.دی.سی اجزاء بنیادین پروژه جامعه مدنی ایران را ابتدا از این مرکز انگلیسی اقتباس کرد و تحقق آن را شرط لازم #فروپاشی ایدئولوژیک نظام جمهوری اسلامی دانست.
3⃣ پژوهشگران این بنیاد اعتقاد داشتند که ساختارهای جامعه مدنی به گسترش #سکولاریسم در ایران کمک میکند و فصلنامه کنکاش نیز به سرعت خط یک مبارزهی ایدئولوژیک در داخل کشور را ترسیم ساخت.
4⃣ آنان در جستجوی خلقِ «دو نیروی موازی روشنفکری» به عنوان اهرمهای پروژه #کودتای_ایدئولوژیک بودند، چنانکه کنکاش درباره کارکرد واحد این دو نیرو مینویسد:
5⃣ «اصلاح دین» با توجه به تلاش «دو نیروی موازی» هم صورتپذیر است: متفکرین #اصلاحطلب_دینی با تأثیرپذیری از ارزشها، و فرهنگ جدید، #تجدد در دین را در دستور کار خود قرار خواهند داد و #روشنفکران_غیردینی (سکولار) از فرصتهای مناسب بهره جسته و دست به #تقدسزدایی در حوزههای سیاسی و اجتماعی خواهند زد.
6⃣ ۶ماه پس از نشر این نظریه، ماهنامههای #نگاهنو و #کیان در یک فصل روی کیوسکهای مطبوعاتی قرار گرفتند و هردو به سرعت تبدیل به پایگاه گسترش #علوم_انسانی_سکولار شدند.
7⃣ هر دو مجله از «یک مشرب سیاسی» و آن هم مشرب #فیلسوفان_یهودی پیروی میکردند.
✍ پیام فضلینژاد
✅ اندیشکده مطالعات یهود
✡ ارباب حلقهها (3)
1⃣ ماهنامه #نگاهنو بهمثابه تریبون #روشنفکران_سکولار، #آیزایا_برلین (فیلسوف #یهودی انگلیسی) را بهعنوان پدر فکری خود برگزید و به تبلیغ مداوم او پرداخت!!
3⃣ ماهنامه #کیان نیز بهعنوان ارگان #روشنفکران_دینی اندیشهی #کارل_پوپر #یهودی را سرلوحهی تکاپوهایش قرار داد!
4⃣ اما تنها اشتراک اين دو مجله «مشرب سیاسی» واحد نبود، بلکه پشتیبانی مالی هر دو نشریه را نیز «یک تیم اقتصادی» با استفاده از بودجه #دولت_سازندگی و محوریتِ #غلامحسین_کرباسچی (شهردار وقت تهران) و #محمدتقی_بانکی تقبل کرد!
5⃣ نگاهنو و کیان در جستجوی هدف واحدی بودند و هر یک، از نقطهی عزیمتی به سوی آن حرکت کردند.
6⃣ نیروی نگاهنو متکی به حلقهای بود که علی میرزایی (مدیر مسئول) و خشایار دیهیمی (دبیر شورای نویسندگان) آن را ساماندهی کردند. چهرههایی چون عزتالله فولادوند، بهاءالدین خرمشاهی، فریبرز رییسدانا، عبدالحسین آذرنگ، گلی امامی، فاطمه ولیانی و… بدنه شورای نویسندگان را تشکیل میدادند. بهتدریج روشنفکران سکولار مقیم اروپا و آمریکا نیز به جمع آنان پیوستند؛ کسانی مانند ژانت آفاری (فمینیستِ بهایی و عضو ارشد بنیاد اشرف پهلوی)، بزرگ نادرزاد (معاون وزیر فرهنگ رژیم پهلوی)، حوریا یاوری (پژوهشگر مقیم نیویورک)، رامین جهانبگلو (نویسنده مقیم فرانسه) و...
7⃣ بدنهی حلقه کیان را نیز ٢ سطح از فعالان سیاسی دربر میگرفتند؛ یکی بدنه تئوریک نشریه شامل چهرههایی مانند #عبدالکریم_سروش، محمدمجتهد شبستری، ناصر هادیان، آرش نراقی، سیدمرتضی مردیها، محمدتقی فاضل میبدی و...؛ و دیگری چهرههای سابق و لاحق #وزارت_اطلاعات یا مدیران ارشد دولتی مانند عطاءالله مهاجرانی، سعید حجاریان، محسن آرمین، عباس عبدی، حسین قاضیان، محسن امینزاده، مصطفی تاجزاده، محسن کدیور، اکبر گنجی، عمادالدین باقی و علیرضا علویتبار.
✍ پیام فضلینژاد
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5397
✅ اندیشکده مطالعات یهود
کانال پژوهشی یهودشناسی
⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی قسمت بیست و هشتم 📝بررسی روایات سفیانی 📜در روایت معتبر از امام باقر (ع) دار
⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی
قسمت بیست و نهم
📝بررسی روایات سفیانی
📜امام باقر (ع) در روایت معتبری در کتاب ″الغیبة نعمانی، ص288″ می فرمایند: و سفیانی سپاهی را به مدینه گسیل می دارد، مهدی (عج) از آنجا به سمت مکه کوچ می کند و به فرمانده ی سپاه سفیانی گزارش می دهند که مهدی به سمت مکه رفته است. یعنی سفیانی وقتی لشکر به سمت مدینه می برد آقا متوجه می شوند و به سمت مکه می روند تا از شر سفیانی در امان بمانند.
📖در روایات هم راجع به مقاومت حاکمیت حجاز چیزی نوشته نیست، می توانیم بگوییم به این خاطر است که حکومت مقتدری در حجاز نیست یا اصلا خود حجازی ها اهل سعودی با خود سفیانی هم دست هستند.
🔸سفیانی خودش در کوفه است، ولی یک لشکر به سمت مدینه می فرستد. لشکر سفیانی مدینه می رود و می بیند اثری از امام زمان (عج) نیست، کشت و کشتار فجیعی در آنجا راه می اندازد و بعد لشکر به سمت مکه حرکت می کند تا امام زمان را که در مکه است از بین ببرند، در آنجا نشانه ی مهم حتمی ظهور خسف بیداء رخ می دهد. زمین دهان باز می کند و لشکر سفیانی به زمین فرو می روند.
🔸یک لشکر سفیانی در عراق مانده، امام زمان (عج) اعلان ظهور می کند: «الا یا اهل العالم انا المهدی» ندای جهانی اش را می دهد و به سمت عراق می رود که عراق را از شر سفیانی پاک بکند. در عراق جنگی بین سپاه امام زمان (عج) و سپاه سفیانی رخ خواهد داد.
📚بعضی روایت ها نوشته اند سفیانی از امام زمان اطاعت می کند و از عمل خودش پشیمان می شود، مثل روایتی که در کتاب ″معجم الاحادیث مهدوی، ج3، ص313″ آمده این روایت مرسلِ است و اصلا سند درستی ندارد و ما نمی توانیم این روایت را بپذیریم.
❌پس روایاتی که می گوید سفیانی از امام زمان (عج) اطاعت می کند و پشیمان می شود، روایت های معتبری نیستند.
⚠️سفیانی سرانجام توسط یاران حضرت کشته می شود، حدیثی از امام باقر (ع) داریم که می فرماید: سپس امام مهدی می فرماید این مرد سفیانی از اطاعت من سر بر تافته او را بکشید. که می گویند بر سنگ بیت المقدس گردنش زده می شود یا در بعضی روایت ها در همان کوفه نوشته شده است. یا می توانیم اینطور بگوییم چون امام زمان به سمت بیت المقدس می روند آنجا سفیانی را می کشد.
⏳مدت اقدامات سفیانی طبق روایت معتبری که داریم: سفیانی از حتمیات است در حدیث ″الغیبة نعمانی، ص310″ از ابتدای حرکت او تا آخرش 15 ماه طول می کشد، 6 ماه جنگ می کند و 4 کشور فلسطین، سوریه، اردن و لبنان را می گیرد و 9 ماه حکومت می کند.
📃روایتی هم که می گوید سفیانی مدت حکومتش به جای 9ماه، 8ماه است که روایتش خیلی ضعیف نیست.
🎤استاد عبادی
#حدیث_شناسی_مهدوی ۲۹
#بررسی_روایات_سفیانی
✡ روچیلدها و استقلال آمریکای لاتین (١)
1⃣ اطلس تاریخ جهان پنگوئن، #فراماسونری را بهعنوان «مادر معنوی» انقلابهای آمریکای جنوبی عنوان میکند و میافزاید فراماسونری آمریکای جنوبی به وسیله «فرانسیسکو دو میراندا» در ونزوئلا تأسیس شد و شبکههای آن به سرعت سراسر قاره را فرا گرفت.
2⃣ #فرانسیسکو_میراندا (١٧۵۶-١٨١۶)، که در تاریخنگاری غرب بهعنوان «طراح آزادی مستعمرات اسپانیا در آمریکای جنوبی» شناخته میشود، بهسان #سیمون_بولیوار (١٧٨٣-١٨٣٠)، در یک خانواده ثروتمند سفیدپوست در شهر کاراکاس (ونزوئلا) زاده شد و به #الیگارشی_مستعمراتی مستقر در آمریکای جنوبی تعلق داشت.
3⃣ میراندا در آغاز بهعنوان افسر ارتش اسپانیا در جنگهای آمریکای شمالی شرکت داشت. او، چنانکه خود اظهار داشته، در سال ١٧٨۴ در بندر نیویورک «طرحی برای آزادی تمامی قاره آمریکای تحت سلطه اسپانیا به کمک انگلستان» تهیه کرد و نظر عدهای از متنفذترین رجال ایالات متحده آمریکا را به آن جلب نمود. روشن است که میراندای ٢٨ ساله بهتنهایی قادر به جلب این حمایت نبود.
4⃣ او ١٨ ماه بعد به لندن رفت و از طریق درج مقالات در مطبوعات و تماس با دولتمردان انگلیسی به اشاعه نظریات خود درباره «آزادی آمریکای جنوبی» پرداخت و طرح خود را با ویلیام پیت، نخستوزیر، در میان گذاشت. مدتی به تحصیل اشتغال داشت، سپس به اروپای قاره رفت و در سال ١٧٩٢ در صفوف ارتش فرانسه انقلابی به تکاپو پرداخت. مدتی بعد به خیانت متهم شد و به لندن بازگشت.
5⃣ در این دوره از اقامت در لندن، او رابطه نزدیک و دوستانهای با ویلیام پیت داشت و با «عوامل» خود در آمریکای جنوبی در ارتباط بود. در این زمان «سیمون بولیوار» نیز در لندن نزد میراندا بود و از پیروان او بهشمار میرفت.
✍ استاد عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود
✡ روچیلدها و استقلال آمریکای لاتین (٢)
1⃣ سرانجام، با بروز شورشهایی که با سرمایه و دسیسه لندن در آمریکای جنوبی پدید شد، در دسامبر ١٨١٠ میراندا و بولیوار به آمریکای جنوبی بازگشتند و با سخنرانی این دو (۵ ژوئیه ١٨١١) نخستین جمهوری آمریکای جنوبی در #ونزوئلا اعلام موجودیت کرد.
2⃣ میراندا بهعنوان فرمانده ارتش جمهوری، #ژنرالیسمو و #دیکتاتور این منطقه شد. رفتار او بهشدت خشن بود تا بدانجا که نارضایتی سایر همکارانش، از جمله بولیوار، را برانگیخت.
3⃣ کمی بعد، مواضع میراندا مورد حمله نیروهای هوادار #فردیناند_هفتم، پادشاه اسپانیا، قرار گرفت. میراندا کوشید تا به انگلستان بگریزد ولی موفق نشد؛ و بولیوار اجازه داد تا او را دستگیر کنند. میراندا به زندانی در اسپانیا منتقل شد و در آنجا درگذشت.
4⃣ سرانجام، در پی #انقلاب_لیبرالها در اسپانیا و تبدیل فردیناند هفتم به شاهی مسلوبالاختیار، #سیمون_بولیوار با حمایت #الیگارشی_انگلیس و ایالات متحده آمریکا در سال ١٨٢١ سرزمین ونزوئلا را بار دیگر تصرف کرد.
5⃣ او سپس در رأس ارتش خود به سایر مستملکات اسپانیا هجوم برد و در سال ١٨٢۵ سرزمینی را تصرف کرد که امروزه به نام وی #بولیوی خوانده میشود.
✍ استاد عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود
✡ روچیلدها و استقلال آمریکای لاتین (٣)
1⃣ آشوبها و جنگهای خونین دهه ١٨٢٠ در #آمریکای_لاتین صحنهای پررونق و شکوفا برای تکاپوهای مرموز و پیچیده مالی #زرسالاران_اروپا، بهویژه #روچیلدها، فراهم میساخت.
2⃣ این عرصهای است بس آشفته که در آن عملیات ماجراجویان و دسیسهگران مالی و سیاسی و استقلالطلبان اروپاییتباری چون #فرانسیسکو_میراندا، #سیمون_بولیوار، #برناردو_اوهیگینز ایرلندی (بنیانگذار و دیکتاتور جمهوری شیلی) و ژنرال #خوزه_سن_مارتین اسپانیایی (پدر استقلال آرژانتین و پرو)، که در آغاز خود را پیرو سرسخت آرمانهای #دمکراسی_لیبرالی میخواندند، سخت در آمیخته است.
3⃣ این عجیب و نامتعارف نیست که از درون جنگها و آشوبهای استقلالطلبان #آمریکای_لاتین نسلی از خشنترین و قسیترین دیکتاتورهای تاریخ بشری پدید شدند.
4⃣ این فرایند نه بهدلیل «ویژگیهای آب و هوایی» آمریکای لاتین و «خُلق و خوی متلوّن» مردم آن، چنانکه برخی ادعا میکنند، بلکه دقیقاً بهدلیل ساختار و ترکیب نیروهایی است که استقلال این سرزمینها را به ارمغان آوردند؛
5⃣ نسلی از تبار ماجراجویان اروپایی و #یهودیانی که طی چند سده از طریق غارت و گاه امحاء همگانی سکنه بومی این سرزمینها به #الیگارشی_حاکم بدل شدند و اینک با حمایت کانونهای حامی خود در اروپا کشورهای مستقل خویش را به پا میداشتند.
✍ استاد عبدالله شهبازی
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 http://jscenter.ir/other-topics/jewish-families/3110
✅ اندیشکده مطالعات یهود