eitaa logo
«کمــی کــافــر...»
3.3هزار دنبال‌کننده
176 عکس
70 ویدیو
0 فایل
یک صبح «کمی کافر» و یک صبح «مسلمان» یک مـــرتبــه زنــدیــقـــم و یک مـــرتبــه درویــــش کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی @MOSAB_YAHYAEI
مشاهده در ایتا
دانلود
«ماست» تهدید جامعه جهانی‌ست. «بخشش لازم نیست اعدامش کنید» به بایدن بگویید «میهن» را تحریم کند! اگر آخوندها کشور را به چین و عربستان نمی‌فروختند این جور نمی‌شد. «گاو شیرده» «ماست» رابطه‌اش را فهمیدید؟! زندگی «میترا» را «نجفی» استاد نکرد. اصلاً تفنگش از این آب‌پاش‌ها بود زبان‌بسته بخاطر همین رفته بود توی حمام! «شنیده‌ها حاکی‌ست میترا را حزب‌اللهی‌ها ماست‌خور کرده بودند!» (فعلاً تیتر این باشد) حالا که اوضاع شیر تو شیر شده فریاد بزنید: «زن زندگی آزادی...» سلّمنا! حق با شماست میترا هم زن بود ولی قبول کنید خدایی مثل مهسا خونش را پیراهن عثمان نمی‌شد کرد! پس به خلق الله می‌گوییم: میترا پرستو بود... خلاص! نگران نجفی نباشید هرچه باشد او هم حزبی خاتمی‌ست. آن‌قدری داریم که گلریزان کنیم ما «کابوی اصلاحات» را از زندان می‌کشیم بیرون و تیتر می‌زنیم «تراژدی استاد...» گور پدر هسته‌ای... اصلاً غنی‌سازی می‌خواهیم چکار؟! وقتی که می‌توانیم در «سانتریپُفیوزهای رسانه‌‌‌‌مان» از یک کیلو «ماست» صد من کره بگیریم! ما استاد ماهی‌گیری از آب‌های گل‌آلودیم و اثبات می‌کنیم یک سطل ماست از پنج گلوله بیشتر برد دارد! ما خدای تناقضیم. محارب حق حیات دارد (شجریان را پِلی کنید: اگر جان را خدا داده‌ست چرا باید تو بستانی...؟!) تَکرار می‌کنیم محارب حق حیات دارد... ولی ماست‌پاش حتماً اسیدپاش می‌شود! یک نگاه بیاندازید به «محسن برهانی» این بشر یک نمونه از «خَــر وارهای» ماست! «سطل ماست ۷۴ ضربه شلاق دارد. ولی محاربه خیلی هم بد نیست... بخشش؛ لازم نیست اعدامش کنید!» این بشر اگر دستش می‌رسید به محاربین جایزه می‌داد! «آرمان» باید پای منافع جنبش ذبح شود و قاتلش محارب نیست. «شریح» فقط قاضی نبود شنیده‌ایم توی کوفه دفتر وکالت هم داشته! شریح قاضی یکی بود مثل محسن برهانی. تا بهانه جور است بخوانید: «برای اخم... برااایِ مگس‌های روی زخم...» اصلاً از قدیم گفته‌اند: از «ماست» که برپاست! به بوق‌چی‌ها بگویید «ماست؛ اسم رمز است». حضار محترم حالا بفرمایید دوغ‌تان را بنوشید... عضو شوید: (کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی) 🔴@yahyaei_m
در خاطره‌ی کوچه‌ی بن‌بست کسی نیست بیهوده به این پنجره دل بسته‌ای، ای دوست عضو شوید: (کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی) 🔴@yahyaei_m
در خوردن و آشامیدن اسراف نکنید و در امر «تولید» کوشا باشید. از مسئولین محترم شهرمان می‌خواهم برای رضای خدا هرچه زودتر کارهای مردم را انجام دهند. «شهید خداکرم فرامرزی» پ.ن: با این ستاره‌ها می‌شود راه را پیدا کرد... 🟢@yahyaei_m
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
_ مگه میشه با یک شب تمنا ظهور رو جلو انداخت؟! _ مگه نمیشه؟! از کی تا حالا خدای شما این‌قدر نامهربان شده... 🔴@yahyaei_m
و حالا تو بگو عملیات بعدی ما کربلای «بیست و پنج» باشد. اما نه... «اسرائیل بیست و پنج سال آینده را نخواهد دید...» 🔴@yahyaei_m
«ارض موعود» را کدام خدا به شما وعده داده است؟! آیا فکر نمی‌کنید خدایی که در کُشتی مغلوب رسولش باشد خدای بزرگی نیست؟!* این خدا به اندازه‌ی نیل تا فرات هم شما را یاری نکرده‌ است. این خدا نه خدای تورات است نه خدای موسی‌؛ اله الهیات صهیونیستی شیطان است و بس و همین شما را بس که «إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا...». گوساله‌های سامری رو کنید هر آن‌چه را که در چنته دارید. ما رجز نمی‌خوانیم؛ شش‌پر این پرچم‌ ستاره‌ی داوود نیست، تو در توی مثلث‌هایی‌ست* که عباد صالح خدا و وراث ارض الهی پیش‌تر از این‌ها در «کربلای پنج» از آن‌ها عبور کرده‌اند! و حالا تو بگو عملیات بعدی ما کربلای «بیست و پنج» باشد. اما نه... «اسرائیل بیست و پنج سال آینده را نخواهد دید». ما سال‌هاست که آماده نبرد بزرگ هستیم. اسم این عملیات نه «طریق القدس» و «الی بیت‌المقدس» که «القدس لنا»ست... رمز عملیات را شاید «یا فاتح خیبر» بگذاریم و رَب و رُب «صهــیون‌نیــست» را شبیه قابلمه‌های «مقلوبه» با موشک‌های خیبرشکن زیر و رو می‌کنیم. راستی شنیده‌ام که ارض موعود زمین‌های مرغوبی دارد. فلسطینی‌ها سفارش کرده‌اند که سرزمین‌های اشغالی را شخم زده می‌خواهند... زیتون که به جای خود، اهالی فلسطین به جای شماها «تنباکو محموداحمدی» هم بکارند ضرر نکرده‌اند. خسران زده قوم لجوجی هستند که انگار تا ابد باید سرگشته‌ی بیابان باشند. فلسطین قلب اسلام است؛ برگردید به همان جهنم‌دره‌ای که بودید... * اسرائیل: نام دیگر حضرت یعقوب و طبق افسانه‌های یهود به معنی غلبه کننده بر خدا در کشتی * اشاره به سنگرهای مثلثی در جنگ تحمیلی علیه ایران که بنا بر اسنادی طراحی اسرائیل بوده است. عضو شوید: (کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی) 🔴@yahyaei_m
شک در دلم افتاده؛ ما را چه به سجاده؟! من پیش‌تر از این‌ها کافرتر از این بودم... عضو شوید: (کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی) 🟣@yahyaei_m
محــو در خویشـــتنم بودم و سیلاب رســید در خودم غرق شدم؛ نوح صدایم زد و رفت... عضو شوید: (کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی) 🟡@yahyaei_m
دلتنــگم و بایــد بگــذارم ســـر خــود را صبحی به سر شانه‌ یک کوه و دگر هیچ عضو شوید: (کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی) 🟢@yahyaei_m
من می‌گویم وجه تمایز آدمی با مابقی مخلوقات همین «جنون» است و لاغیر... عضو شوید: (کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی) 🔴@yahyaei_m
افتاده‌ام توی خرج. از شرّ این آقای پزشک به آن یکی خانم دکتر پناه می‌برم. این دوا درمان‌ها هم غیر خالی کردن جیب‌مان از پول و پر کردن خورجین‌مان از دارو هیچ عایدی ندارد. چه می‌شود کرد؟ آدمیم دیگر. از یک سو مجبوریم به تایید و تاکید بر زندگی پیش روی فرشته‌های حیات، و از آن طرف محکوم به اسلام و تسلیم پیش حضرت ملک‌الموت. اشرف مخلوقات هم هستیم خیر سرمان! من اصلاً می‌گویم یحتمل آن بالا مالاها اسم این مخلوق دو پا «آدم» نبوده؛ بل‌که «عدم» بوده. حالا این وسط یک ملیکه‌ای، حوّایی، کسی، وقتی ابوالبشر را صدا می‌زده، مخرج حروف را درست ادا نکرده و از همان روز الی یومنا هذا «عدم» به «آدم» بدل شده است! البته این قصه درست نباشد هم فرقی به حال‌مان نمی‌کند. فی‌المثل می‌پرسم بنی‌بشر بین این همه جک و جانور، چرا این‌همه باید دلباخته‌ی پرستو باشد؟ جز هم‌زادپنداری‌ست و این‌که می‌فهمد خانه‌به‌دوشی و کوچ و «عدم» قطعیت سرنوشت قطعی اوست و دلبسته‌ی خانه و کاشانه نباید نباشد؟ حالا این وسط نسخه‌‌پیچی پزشک‌ها چه می‌کند برای رفع تشویش و دلهره‌ی همیشگی بشر؟! جان خودم هیییچ! مشکل اینجاست که دکترها هر قدر هم حاذق باشند، «جاودانگی» بشر را ضمانت نمی‌کنند. بماند که داروهای امروزی یک جایی را شاید درست کنند، اُمّا صد جای اولاد آدم را کج و کوله‌تر می‌کنند. و این یعنی خروار خروار نسخه‌ی اطبا کشک است؛ و تجویزشان شاید «مُسکِّن» باشد، لکن «سکینه» نیست! من که فکر می‌کنم بنی‌آدم تا توی شهری‌ست که سین‌های سفره‌ی عیدش «سکه» و «سرب» و «سیمان» و «سر و صدا»ست روی سرخوشی را نمی‌بیند. مخلص کلام این‌که ما آدم‌ها نه «اهل» شهریم و نه اینجا «اهلی» می‌شویم. از قضا به نظر من این فرمِ شهرهای امروزی‌ست که آدمی را وحشی‌ کرده و الا ما توی روستا که بودیم پنجره‌ی UPVC نمی‌خواستیم. مفید که نبود هیچ؛ مضر هم بود. حیاط خانه‌ها آنقدر وسعت داشت که جز با پنجره‌های بازی که نسیم صبح را می‌چرخاند توی خانه، نمی‌شد صدای در زدن مهمان‌ها را شنفت. مدرنیته بشر را دروغ‌گو کرده است. به لطف آیفون‌های تصویری از دست همسایه و آشنا و مهمان‌هایی که روزی حبیب خدا بودند می‌شود فرار کرد! لکن توی دهات آدم‌ها این‌قدر تنها نیستند. حتی اگر خودت باشی و هیچ‌کس هم باز کوهی آن اطراف هست تا سلام و سرسلامتی‌ات را هی به خودت پس بدهد و لبریزت کند از عاطفه. گفتم کوه... آخ که اگر یک آدم پایه پیدا می‌کردم... نه؛ پایه‌ای هم نباشد خودم همین روزها سر می‌گذارم به کوه و آن‌قدر بالا می‌روم تا جایی که خودم باشم و هیچ‌کس؛ و صدایی جز نجوای «سُبُّوحٌ قُدُّوس» طبیعت را نشنوم. شاید اصلا همین فردا کوله‌ام را بستم و تنهای تنهای تنها زدم به کوه. و قول‌تان می‌دهم آخرین استمدادم از مدرنیته دانلود فایز «پولاد اسماعیلی» باشد که مدام در گوشم بخواند: «بتی کز ناز پا بر دل گذارد/ ستم باشد که پا بر گِل گذارد...» هممممم... لاکردار پولاد با آن صدای خش‌دارش «جنون» را مثل سِرُم تزریق می‌کند توی لار آدم! اصلاً من می‌گویم وجه تمایز آدمی با مابقی مخلوقات همین «جنون» است و لاغیر. شرمنده‌ام از روی اهل فلسفه؛ لکن «حیوان ناطق» کدام خری‌ست دیگر؟! اگر قرار است تعقل و تفکر مایه‌ی تمایز باشد که خری توی دهات‌مان بود که هر روز تنهایی می‌زد بیرون و هیچ‌گاه راه خانه‌ی صاحبش را گم نکرد و این‌جا هم آدم‌هایی را می‌شناسم که توی شهر راه خانه خودشان را هم گم می‌کنند! تقصیر بشر نیست‌ها. این ذات آهنی مدرنیته‌ است که ربات تولید می‌کند. بگذریم... کسی خبر از کبوتر و کبک و تیهوهای کوه قلعه ندارد؟! عضو شوید: (کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی) 🔴@yahyaei_m
مقصد نباید گم شود در گیر و دارِ راه باید دل از این جاده‌ی پرشیب بردارم... عضو شوید: (کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی) 🟡@yahyaei_m
«مـرد» همیشه‌ی خدا با «درد» هم‌قافیه است. 🔴@yahyaei_m
«مـرد» همیشه‌ی خدا با «درد» هم‌قافیه است. پس عجیب نیست که «الداغی» داغ روی جگر و زخم روی گرده را به ننگ روی پیشانی ترجیح می‌دهد. من که امیدوارم «محسن برهانی» دختر نداشته باشد! این بشر فردا روز ما را بخاطر گناه نکرده فحش‌کش می‌کند. و نمی‌دانم شاید در توییتر مزاحمین ناموسش را باز هم «رضوان الله علیهم» خطاب کند! «زن زندگی آزادی...» -خیلی تاثیرگذار بود- یکی نیست بپرسد کدام زن؟ کدام زندگی؟ کدام آزادی؟ مگر غیرت «الداغی» جز برای همین‌ها بود؟ پس آآآی اصلاحاتی‌ها چرا خفه‌خون گرفته‌اید؟ نمردیم و فهمیدیم مهسا زن بود ولی میترا نه... شاید هم میترا زن بود ولی شما مرد نبودید! -این روایت صحیح‌تر است- مادر کیان راست می‌گفت برای مرده‌های شما نباید قرآن خواند. حداقلش این است که زنده‌های شما بیش از مرده‌های‌تان محتاج فاتحه‌خوانی‌اند. قرار گذاشته‌ام هر روز صبح جلوی دکه‌ی روزنامه‌فروشی بایستم و برای اخلاقی که شما سر صبح سر می‌برید و غیرتی که لابلای صفحات روزنامه‌تان زنده‌ به گور می‌شود -من یقرا الفاتحه مع الصلوات- فاتحه بخوانم. حالا تیتر بزنید «تنهایی سردار...» هر وقت انبوه آدم‌های شما نشان زیادی‌تان بود تنهایی سردار را به رخ ما بکشید. جنگ هفتاد و دو ملت شنیده بودیم ولی جنبش هفتاد و دو پرچم نه! دقیقاً زیر سایه‌ی کدام عَلَم سینه می‌زنید جماعت؟ من به سبک امام جمعه رشت از خانم‌های بی‌حجاب بی‌زار نیستم؛ ولی از بی‌حجابی چرا... کاش یک نفر باشد که این مساله را جا بیاندازد. علی‌الظاهر نه ما درکی از عالم آن‌وری‌ها داریم و نه آن‌ها درکی از امر به معروف... به قول پناهیان آآآآی... شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه... شما هم مثل «سردار رادان» یک پیامک بفرستید به امام جمعه رشت! والله روا نیست آمر به معروف هم برای غیرتش چاقو بخورد هم برای خطای ما، فحش! بی‌بی‌سی مگس روی زخمی‌ست که گاهی ما ایجادش می‌کنیم. دست مریزاد به «رادان» اما آیا مرد دیگری هم هست که «مسئولین» را بخاطر ترک فعل و اتلاف منابع و سستی و کم ‌کاری و بی‌عاری خرکش کند به دادگاه؟ -یک کلام- فقط می‌شود گفت: آه...! به قول چمران «من اعلام جرم می‌کنم...» آقایی دلار را از اقتصاد ایران دور کنید تا روزی چهار دلار، برای شبکه‌های بی‌حیایی سود نداشته باشد! «رادان» به گواه قافیه «مرد میدان» است؛ ولی کاش جز قوه‌ی قهریه قوه‌ی مهریه هم فعال باشد. مگر نگفته‌اند: ذره‌ای بودم و «مهر» تو مرا بالا برد... گاهی یک حرف یک واژه یک کلام مسیر یک آدم را عوض می‌ کند؛ والسلام! عضو شوید: (کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی) 🔴@yahyaei_m
دیری‌ست به این همهمه خو کرده‌ام ای مرگ می‌خواهم از امشب اجلم را بنویسم... عضو شوید: (کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی) 🔴@yahyaei_m
پیش کــه بــرم شکــایت از تــو؟! کز خــلق نتــرسی؛ از خـــدا هم... عضو شوید: (کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی) 🔴@yahyaei_m
معمولاً یک کتاب دم دست می‌گذارم برای این جور مواقع. به تجربه اثبات شده که وقتی کتاب همراهت باشد کمتر معطل می‌شوی. انگار منشی‌ها از عمد زودتر راهت می‌اندازند که نتوانی چهار خط کتاب بخوانی! «از غبار بپرس» را تقریباً توی معطلی مطب‌ها خواندم. شاید یک دلیل برای آشفتگی‌های روانم همین کتاب باشد. دوست داشتم یک نفر بود که از «فانته» هم نوار مغز می‌گرفت ببینم نوارش چه شکلی می‌شود! من فکر می‌کنم نویسنده باید از شخصیت‌ داستانش الزاماً نه بدتر، ولی نامتعادل‌تر باشد و الّا خلق چنین شخصیتی از یک آدم سالم بعید است! روان، خوش‌خوان، جذاب و جالب بود؛ لکن توصیه نمی‌کنم! عضو شوید: (کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی) 🔵@yahyaei_m
چندی‌ست که ایل دل من کوچ نکرده چندی‌ست که از من گله دارد چمدانم... عضو شوید: (کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی) 🟢@yahyaei_m
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازسازی آرامگاه شهید در وادی‌السلام نجف امیدوارم مزار رئیسعلی یکی از منزل‌گاه‌های عشاق اربعین باشد. پای اجنبی‌ها باید از ممالک اسلامی بریده شود. چه انگلیس باشد در ایران، چه آمریکا در عراق و چه هر اجنبی دیگری در هر کجای سرزمین‌های اسلامی... عضو شوید: (کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی) 🔴@yahyaei_m
با بــاده هم‌نشینم، مــن از ازل همینم پیمانه‌ای به دستم، بی‌چتر زیر باران... عضو شوید: (کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی) 🔵@yahyaei_m
آسمان را هیچ‌گاه گم نکن. من البته تنها برایت آسمان آبی را آرزو نمی‌کنم. باران هم به وقتش بی‌نظیر است... (برشی از مقدمه مجموعه غزل کمی کافر) عضو شوید: (کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی) 🟢@yahyaei_m
چندی‌ست که دلتنگم و آه -از تو چه پنهان- بــر شـــانه‌ی خــود نیــز گــرانم... نگــرانم! عضو شوید: (کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی) 🟢@yahyaei_m
یک صبح کمی کافر و یک صبح مسلمان یک مرتبه زندیقم و یک مرتبه درویش... عضو شوید: (کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی) 🟢@yahyaei_m
از آینـــه‌هـــا هم گــله داریم... نداریم؟! ما با خودمان فاصله داریم... نداریم؟! عضو شوید: (کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی) 🔵@yahyaei_m
رسایی یا حداد؛ «عادل» کیست؟! مصعب یحیایی: فارغ از احتمالاتی مثل برنامه‌ریزی قبلی، شیطنت عکاس در زاویه‌ی تصویر، خباثت زنجیری‌های زنجیره‌ای، اخلاق‌مداری حضرت حداد و ... با این نقد جناب رسایی در کلیت موافقم؛ چه آن‌که «مومن کیّس است...» و بر مبنای منطق دینی می‌بایست از «مَواضِعَ التُّهم» پرهیز کرد. خوش و بش جناب حداد را چه بر مبنای اخلاق دینی ایشان تفسیر کنیم و چه خطای سیاسی، باید پذیرفت که آبشار این توپ را اصحاب فتنه توی زمین اهالی انقلاب خوابانده‌اند. شاهد مثالش هم همین تیتر و ذوق رسانه‌های اصلاحات. لکن فی‌الحال -که وقع ما وقع- مساله این‌جاست که پرداخت بیش از حد و ضریب دادن نادرست به این موضوع توسط خودی‌ها کدام گره را باز کرده یا می‌کند؟! آیا کیاست در سیاست تنها وظیفه‌ی حداد است، یا رسایی و امثالهم هم این کلام حضرت امیر (علیه‌السلام) که «از خطای امروز دوستت برای فردای رویارویی با دشمن چشم‌پوشی کن...» را مصداقی از کیاست مومنین قلمداد می‌کنند؟! واقعیت این است که اگر بنا بر نقد مشفقانه باشد که یک تذکر -آن هم ضمن یادآوری نقش حداد عادل در معرفی فتنه و مواضع اصیل وی در هشتاد و هشت و پسافتنه- کفایت می‌کرد و افراط در پرداخت به این مساله اگر از اصل این اتفاق بدتر نباشد، به‌تر هم نیست! بماند که وزن کلمات استخدام شده و طعنه و کنایه‌های موجود در جملات، مشفقانه بودن این نقدها را با تردید روبرو می‌کند و مخاطب بیش از آن‌که شفقت و مهر انقلابی را در متون بیابد، خصومت را از نقد آقای رسایی و سایر به اصطلاح پایداری‌ها ادراک می‌کند. گویی دوستان اصرار دارند که جناب حداد به خاطر یک اتفاق، الساعه باید از قطار انقلاب پیاده شود و هیچ نگرانی‌ای بابت جای خالی‌اش حس نمی‌کنند. می‌پرسم اگر قرار بر تکفیر افراد با چنین دستمایه‌هایی باشد که باید پیش‌ از این‌ها از آقای رسایی پرسید پس از کنایه‌ی حضرت‌شان به و دستپاچه خطاب کردن وی، با چه توجیهی هنوز خود را از هادیان نهضت و علم‌داران جبهه انقلاب می‌دانند؟ پر واضح است که نقد حقیر از بابت طعن و لعن آقای رسایی‌ نیست و صرفاً یک قیاس کوتاه برای توجه به لزوم خوش‌بینی و عدم تحدید دایره‌ی خودی‌هاست. دلشوره‌ی امثال جناب رسایی از باب پر رنگ‌ کردن خطوط فاصل اصالت دارد، لکن این دلشوره باید «مانع اغیار» باشد نه «دافع احباب». شکی نیست که نرم‌خویی و تخلق حداد عادل باب دل برخی از -مثلاً- اصحاب پایداری‌ نیست ولی این‌گونه تفاوت‌ها ناشی از تعارض در اصول نیست بل‌که تفاوت دیدگاهی مرسوم است که باید ضمن نقل و نقد، با عنصر «مهر و مدارا» عجین شود نه تحقیر و تکفیر. الغرض سوابق حداد عادل چه در علم و فرهنگ و چه سیاست و ... روشن است و اقل کلام این است که حفظ شأن و حرمت ایشان در نقد به عدالت نزدیک‌تر است. نمی‌دانم؛ شاید این مخلص کلام گویا باشد که «هر فریاد رسایی الزاماً عادلانه نیست». عضو شوید: (کمی کافر.../ شعر و گاه‌نوشت‌های مصعب یحیایی) 🔵@yahyaei_m