eitaa logo
یادداشت های فرامرزی
2هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
277 ویدیو
53 فایل
دایرکت @YahyaJS ادمین: @jahangiri_amin @Elhamshiri67 تاریخ تولد کانال بهمن ۱۴۰۱
مشاهده در ایتا
دانلود
💐 امروز دوست عزیز و عضو شورای موسسین مدرسه فوتبال هادی جناب آقای دکتر جهانگیری به یاد همه رفقای مدرسه فوتبال هادی بودند.💐
هدایت شده از بانوی فاطمی
خاطرات بین الملل استرالیا پروفسور ، متفکر و نویسنده شهیر استرالیایی است. چندین کتابش در دنیا و ایران ترجمه شده کافی است در اینترنت رزومه اش را بخوانید اما آنچه مهم است او بخاطر انقلاب اسلامی، حتی از دانشگاه اخراج شده و به قول امروزی ها، او سر سفره انقلاب ننشسته بلکه برای انقلاب و باورهایش، هزینه داده است. کافی است ببینید لابی های صهیونیستی علیه ایشان در استرالیا چی نوشتند. آری یک باور درست، مرز جغرافیایی نمی شناسد اما قصه اینکه به عنوان عضو علمی کنفرانس یمن، او را به ایران دعوت کردیم. هزینه بلیط را قرار بود ما بدهیم. باور کنید چندین بار، اشخاص مختلف با زبان های مختلف، اصرار کردیم که پول را بگیرد، ولی نگرفت . گفتم چرا نمی‌گیرید، گفت چندین ، برایش دارم. ، جمله ای گفت که درس است: اگر من حامی ایرانم نباید در حرف باشد. امروز شما مشکل اقتصادی و دلاری دارید، نباید بار شاطر باشم که یار خاطر باشم. اما مهمتر جمله دومش بود: من یک متفکر آزادم. متفکر هزینه باورهایش را باید بدهد. متفکر مزدور نیست. من طرفدار انقلابم، نه بخاطر مزد و مواجب. من اگر پول بگیرم دیگر نمیتوانم نقدش کنم. پ ن: ۱. انقلاب معتقد منتقد می‌خواهد نه متملق و متلون ۲. انقلاب مرز نمی شناسد، فراتر از جغرافیا و مرزهای باوری می رود، جالب است بدانید ایشان، در صفحه اش خود را آتئیست یعنی خداناباور معرفی کرده است. البته تازگی، به من می گفت دیگر آتئیست نیستم😍 یحیی جهانگیری/ سیدنی منبع: يادداشت‌های فرامرزی 💯 مبلغان بدون مرز @intMob کانال خواهران مطالبه گر اصفهان (بانوی فاطمی)👇 📡 @banooye_faatemi
هدایت شده از خبرگزاری ایکنا
🔰مسئلگی نامسئله‌ها؛ مهم‌ترین آسیب پژوهش‌های مهدوی 🔹حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری، استاد حوزه و دانشگاه: در پژوهش‌های مهدوی دچار مسئلگی نامسئله‌ها شدیم و پرداختن به موضوعاتی نظیر مثلث برمودا و دجال و ... نتیجه همین آسیب‌ها است. 🔹بیشتر پژوهش‌ها در مورد طول عمر امام زمان(عج) در زمان معاصر انجام شده و افراد سعی کردند به هر نحو ممکن استدلال کنند چگونه می‌شود یک امام زیست طولانی داشته باشد. 🔗 iqna.ir/00HJSH 🆔 @iqnanews
در روزنامه جام جم امروز مفصل از مرد بی نظیر معاصر شهید بهشتی گفتم @yahyajahangiri
14-1.pdf
416.9K
فایل پی دی اف روزنامه گفتگوی دکتر یحیی جهانگیری با روزنامه جام جم درباره شهید بهشتی و عرصه بین الملل @yahyajahangiri
انواع نیایش و اما نیایش انبیا @yahyajahangiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شکوه عید روزی محمد پسر آمنه، با سه نفر آیین خود را آغازید پس از قرن ها، میلیون ها انسان، به عشق او، مانور ایمان می دهند چقدر خوب است ما مبلغان آیین او، از خود او یا بگیریم، چگونه مثل خودش، دینش را تبلیغ و ترویج کنیم. سه نفر ها را به این جمعیت های با شکوه تبدیل کنیم. بلال جبشی را کنار صهیب رومی سلمان فارسی کنار اویس یمنی قرار دهیم زیر چتر ایمان عیدتان مبارک| از سرزمین منا @yahyajahangiri
هدایت شده از مسلمنا muslimnair
⚡️اندر حکایات ذبح جَعد بن درهم در عید قربان اموی ✍️ به قلم: عدنان فلّاحی ➣ https://eitaa.com/muslimnair مُسْلِمْنا 🔹اگر بخواهیم در اینجا از مفهوم «اسلام امریکایی» سید قطب وام بگیریم، می‌توانیم ذبح جعد بن درهم در عید قربان سال ۱۲۴ ق را یکی از تجلیات اسلام اموی و یا ـ به قول کسانی چون دکتر شریعتی[1] ـ "تسنن اموی" بنامیم. 🔸فارغ از دیدگاه‌های عقیدتی که به جعد منسوب شده، جعد زندگانی سیاسی بسیار پرتُنشی داشت. مشهور است که جعد ابتدا از معلمان خلیفه اموی مروان دوم بود و بعدها دربار امویان را ترک کرد. او سپس در جرگه‌ی حامیان قیام یزید بن مهلب علیه امویان قرار گرفت [2] و سرانجام به دست خالد قَسری ـ والی هشام در عراق ـ کشته شد. 🔹اما ماجرای کشته شدن جعد ـ که از سوی بیشتر محدثان و مورخان تلقی به قبول شده ـ بسیار منحصربفرد است. احتمالاً قدیمی‌ترین گزارش از پایان کار جعد را بخاری (256هـ) روایت کرده است؛ او با سند خویش از حبيب بن أَبِي حبيب نقل می‌کند: «روز عید قربان در شهر واسط، خالد بن عبدالله قسری را دیدم که گفت: قربانی کنید که خداوند از ما و شما قبول کند. من [هم] جعد بن درهم را قربانی می‌کنم»[3] 🔸قسری سپس از منبر پایین آمد و جعد را در پیشگاه دیدگان مردم، ذبح کرد! البته والی امویان توجیهاتی عقیدتی برای ذبح جعد تراشید، اما همان منابع غالبا تأکید دارند که قاتل وی خالد قسری نیز شخصیت متقی‌ نداشته است و بلکه «دربست در خدمت خلفای اموی بوده است.«[4] 🔸 مورخان، خالد قسری را به نَصب (دشنام‌گویی و لعن علی بن ابی طالب و خاندانش) منسوب کرده اند[5] و از عبدالله بن احمد حنبل و فضل بن الزبیر نقل شده که خالد دشنام‌های زشتی به علی بن ابی طالب می‌داد و از همین رو عبدالله بن احمد بن حنبل او را مردی «سوء» توصیف می‌کند.[6] 🔹اگرچه خالد قسری نهایتا به همان سرنوشتی دچار شد که برای مخالفینش رقم زد و پس از عزل توسط هشام و تحمل زندان و شکنجه در محرم سال126 به شکل فجیعی توسط یوسف بن عمر الثقفی (حاکم بعدی بصره و کوفه) کشته شد[7]، اما برخی از فقها در بستر جدلیات کلامی و عقیدتی، همچنان از ماجرای این قربان اموی با افتخار یاد می‌کردند. 🔸مثلا فقیه و صوفی بزرگ حنبلی عصر ممالیک ابن قیم جوزیه (751هـ) در اشعارش ـ موسوم به نونیه ـ شادی خود را قرن‌ها پس از قتل جعد بن درهم به دست خالد بن عبدالله قسری پنهان نمی‌کند و چنین می‌سُراید: "... خالد القسری در روز قربانی‌های قربان، جعد را قربانی کرد. از آن رو که جعد گفت: ابراهیم، خلیل الله نیست. دور باد این سخن! و او گفت: موسی کلیمِ نزدیک [= سخنگوی بی‌واسطه با خدا] نیست. پس هر صاحبِ سنتی، بابت این قربانی [=جعد بن درهم] از او تشکر می کند. آفرین به این قربانیِ کننده [=خالد قسری]"[8]. 🔹از آن سو برخی دیگر از علمای مسلمان نه تنها برای ذبح جعد بن درهم شادی نکرده‌اند بلکه این قتل را به مثابه صفحه‌ی سیاهِ تاریخ مسلمین ـ الصفحة المظلمة ـ آورده‌اند. از جمله د. محمد عِماره از علما مجمع البحوث الازهر می‌نویسد: «از جمله بعضی محنت‌هایی که فلاسفه و متفکران مسلمان ـ و کامل‌تر از آن مدارس و جریانهای فکری اسلامی ـ به آن دچار شدند... آن هنگام بود که خالد بن عبدالله قسری (66 ـ 126هـ.) اراده خلیفه اموی هشام بن عبدالملک را اجرا کرد و یک متفکر اسلامی بزرگ را که پرچمدار مخالفت سیاسی و فکری با بنی امیه بود، به جرم اعتقاد به خلق قرآن ذبح کرد!»[9]. ـــــــــــــ منابع: [1]. علی شریعتی: "قرينه «تشيع صفوى»، «تسنن اموی» است. هر دو دین دولتی‌اند، آن تسنن برای توجیه مذهبی و تطبیق اسلامی خلافت اموی و جانشینانش، و این برای توجیه سلطنت صفوی و..."(شریعتی، تشیع علوی و تشیع صفوی (ج9 مجموعه آثار)، پاورقی ص292) [2]. Josef van Ess, Theology and Society in the Second and Third Centuries of the Hijra; A History of Religious Thought in Early Islam, Translated from German by Gwendolin Goldbloom, vol. 2, p. 514, Brill, 2017. [3]. البخاری، التاریخ الکبیر، 1/64، دائرة المعارف العثمانية، حيدر آباد [2]. Josef van Ess, vol. 2, p. 515. [5]. الذهبی، سیر اعلام النبلاء، 5/426، دارالرسالة [6]. همان، 5/429 [7]. همان، 5/432 [8]. "...ضحى بجعد خالد الـ/ـقسري يوم ذبائح القربان. إذ قال إبراهيم ليس خليله/كلا ولا موسى الكليم الداني. شكر الضحية كل صاحب سنة/لله درك من أخي قربان"(ابن قیم، النونیة، صص7،8) [9]. محمد عمارة، الدولة الإسلامیة بین العلمانیة والسلطة الدینیة، ص19 🆔https://t.me/AdnanFallahi 🌐 آدرس کانالهای علمی - تخصصی مسائل جهان اسلام(مُسْلِمْنا) ➣ تلگرام: ➣ https://t.me/Muslimnair ➣ ایتا: ➣ https://eitaa.com/muslimnair :➣ بله: ➣ https://ble.ir/muslimnair ➣ واتس اَپ(۱): https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
هدایت شده از مبلغان بدون مرز
@intMob ✳️ آسیب شناسی صدور انقلاب 🔹یحیی جهانگیری، مبلغ بین الملل متأسفانه ما نتوانسته‌ایم برای این نیاز و خوراک لازم را دسته‌بندی، بسته‌بندی و فراهم کنیم و به دنیای تشنه، پاسخ‌های لازم را بدهیم. شاید به همین دلیل فرصت برای عرض اندام نسخه‌های قلابی مانند وهابیت پیدا می‌شود تا داعش را در بستر رادیکالیزم اسلامی متولد کنند و آن تشنگی را به صورت کاذب پاسخ بدهند. من در برخی دانشگاه‌های خارج از کشور تدریس داشتم؛ وقتی می‌گفتم iran می‌گفتند Iraq؟ یعنی حتی نام ایران و عراق را به دلیل تشابه لفظی اشتباه می‌گرفتند و بعدش هم می‌پرسیدند از صدام چه خبر؟ یعنی شما ببینید آشنایی با کشور ما در برخی نقاط دنیا چقدر اندک است. یا مثلاً در دانشگاه ژاپن فکر می‌کردند ایران یک کشور عقب مانده مانند دوره قاجار است. وقتی چند عکس از تهران را نشانشان می‌دادم باورشان نمی‌شد که اینجا ایران است. ما به اندازه کافی با زبان بین‌الملل دنیا آشنا نیستیم. منظورم زبان انگلیسی یا عربی نیست، منظورم زبان گفت و گو و مفاهمه است. ما در این حوزه‌ها کم‌کاری داشته‌ایم. ما در توسعه و گسترش پیام در بیرون از مرز هم به شیوه دوری عمل کرده‌ایم، یعنی رفته‌ایم پیام خودمان را برای ایرانیان خارج از کشور آن هم شیعیان ارائه کرده‌ایم. ما چقدر توانسته‌ایم در کلیساها نفوذ کنیم و مانند امام موسی صدر در کلیساها خطابه علمی ارائه کنیم؟ ما رفته‌ایم برای تیم سفارت سخنرانی کرده‌ایم و برگشته‌ایم. نکته دردآور دیگر این است که برای توسعه گفتمان انقلاب به همین رویکرد منبری و مخاطب عمومی بسنده کرده‌ایم. ما در ژورنال‌های بین‌المللی و مجلات‌ ای. ‌اس. ‌آی در حوزه گفتمان‌سازی چقدر سهم داشه‌ایم و چقدر مدرس با رویکرد انقلابیِ آکادمیک برای کرسی‌های اسلام‌شناسی و شیعه شناسی دنیا تربیت کرده‌ایم؟ اگر بخواهم یک تصویر کلی از دنیای امروز به شما بدهم باید بگویم انسانِ امروز دچار یک ابهام و سرگشتگی است. غرب ایسم‌های مختلفی را تولید کرد که با هر کدام به دردی پاسخ دهد، اما امروزه این ایسم‌ها هر کدام دیگری را می‌شکنند و خودشکنی این ایسم‌ها نیز موجب ناامیدی بیشتر انسان شده است. اما صادقانه بگویم، این الزاماً بدان معنا نیست که آن‌ها به سمت ایسم ما یعنی انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند. ما وقتی می‌توانیم به جذب مردم دنیا امیدوار باشیم که بتوانیم انقلاب خودمان را در عمل به عنوان یک نمونه برتر به دنیا معرفی کنیم. ما باید نسبت به پیرایش درونی انقلابمان هر چه زودتر اقدام کنیم وگرنه این انقلاب نمی‌تواند توسعه فرامرزی پیدا کند. ما در پنج سال آینده در جهان اسلام حرف های خوبی برای گفتن خواهیم داشت اما لازمه آن این است که به سازماندهی بیندیشیم. یکی از آرزوهای من این است یک حوزه علمیه کاملاً انگلیسی‌زبان و جایی را داشته باشیم که معارف دینی را با زبان آکادمیک و با آن نسخه‌ای که دنیا می‌خواهد عرضه کنیم. 💯مبلغان بدون مرز @intMob
2-newspaperpdf_14020406_3.pdf
2.46M
یادداشت گفتاری درباره حج روزنامه قدس| چهارشنبه | ص ۳ @yahyajahangiri 👍
طبق عادات همیشگی ام در مناسب ها، کتاب مرتبط می خوانم و حاشیه می زنم. در این سفر، چند کتاب توفیق شد، یکیش حج شریعتی ب انگلیسی بود، که کلی تعلیقه و کامنت نوشتم، آینده منتشر می شود
۱۱ دی الحجه سالروز حمله یزید به کعبه @yahyajahangiri
🟢 آسیب شناسی صدور انقلاب ✍️ یحیی جهانگیری، مبلغ بین الملل 🔸متأسفانه ما نتوانسته‌ایم برای این نیاز و خوراک لازم را دسته‌بندی، بسته‌بندی و فراهم کنیم و به دنیای تشنه، پاسخ‌های لازم را بدهیم. شاید به همین دلیل فرصت برای عرض اندام نسخه‌های قلابی مانند وهابیت پیدا می‌شود تا داعش را در بستر رادیکالیزم اسلامی متولد کنند و آن تشنگی را به صورت کاذب پاسخ بدهند. 🔹من در برخی دانشگاه‌های خارج از کشور تدریس داشتم؛ وقتی می‌گفتم iran می‌گفتند Iraq؟ یعنی حتی نام ایران و عراق را به دلیل تشابه لفظی اشتباه می‌گرفتند و بعدش هم می‌پرسیدند از صدام چه خبر؟ یعنی شما ببینید آشنایی با کشور ما در برخی نقاط دنیا چقدر اندک است. یا مثلاً در دانشگاه ژاپن فکر می‌کردند ایران یک کشور عقب مانده مانند دوره قاجار است. وقتی چند عکس از تهران را نشانشان می‌دادم باورشان نمی‌شد که اینجا ایران است. 📌 ما به اندازه کافی با زبان بین‌الملل دنیا آشنا نیستیم. منظورم زبان انگلیسی یا عربی نیست، منظورم زبان گفت و گو و مفاهمه است. ما در این حوزه‌ها کم‌کاری داشته‌ایم. 👈 ما در توسعه و گسترش پیام در بیرون از مرز هم به شیوه دوری عمل کرده‌ایم، یعنی رفته‌ایم پیام خودمان را برای ایرانیان خارج از کشور آن هم شیعیان ارائه کرده‌ایم. ما چقدر توانسته‌ایم در کلیساها نفوذ کنیم و مانند امام موسی صدر در کلیساها خطابه علمی ارائه کنیم؟ ما رفته‌ایم برای تیم سفارت سخنرانی کرده‌ایم و برگشته‌ایم. نکته دردآور دیگر این است که برای توسعه گفتمان انقلاب به همین رویکرد منبری و مخاطب عمومی بسنده کرده‌ایم. ما در ژورنال‌های بین‌المللی و مجلات‌ ای. ‌اس. ‌آی در حوزه گفتمان‌سازی چقدر سهم داشه‌ایم و چقدر مدرس با رویکرد انقلابیِ آکادمیک برای کرسی‌های اسلام‌شناسی و شیعه شناسی دنیا تربیت کرده‌ایم؟ 💡 اگر بخواهم یک تصویر کلی از دنیای امروز به شما بدهم باید بگویم انسانِ امروز دچار یک ابهام و سرگشتگی است. غرب ایسم‌های مختلفی را تولید کرد که با هر کدام به دردی پاسخ دهد، اما امروزه این ایسم‌ها هر کدام دیگری را می‌شکنند و خودشکنی این ایسم‌ها نیز موجب ناامیدی بیشتر انسان شده است. اما صادقانه بگویم، این الزاماً بدان معنا نیست که آن‌ها به سمت ایسم ما یعنی انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند. ما وقتی می‌توانیم به جذب مردم دنیا امیدوار باشیم که بتوانیم انقلاب خودمان را در عمل به عنوان یک نمونه برتر به دنیا معرفی کنیم. 🔸ما باید نسبت به پیرایش درونی انقلابمان هر چه زودتر اقدام کنیم وگرنه این انقلاب نمی‌تواند توسعه فرامرزی پیدا کند. 🔹ما در پنج سال آینده در جهان اسلام حرف های خوبی برای گفتن خواهیم داشت اما لازمه آن این است که به سازماندهی بیندیشیم. 🤲 یکی از آرزوهای من این است یک حوزه علمیه کاملاً انگلیسی‌زبان و جایی را داشته باشیم که معارف دینی را با زبان آکادمیک و با آن نسخه‌ای که دنیا می‌خواهد عرضه کنیم. 🌐 موسسه بین المللی فطرت 🆔 @Fitra_Institute
ویراستاری متن با هوش مصنوعی notion.so اینم یه هوش مصنوعی رایگان دیگه است که کار های جالبی مثل خلاصه کردن متن, اصلاح نگارش متن, ترجمه متن, اصلاح املا, پیدا کردن ایده و… میتونه انجام بده و یه ابزار عالی برای نوشتن مقالات هست. در کل این هوش مصنوعی تولید محتوا انجام نمیده بلکه ویرایش محتوا انجام میده. این یه ویرایشگر متن قدرتمنده که میتونه به تولید کننده های محتوا خیلی کمک کنه. لینک: https://ramontale.com/the-best-free-ai-websites/ 👈 لینک کانال: https://eitaa.com/majidnabavi1366/83 🌹 لطفا کانال را به دوستان خود هم معرفی کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معرفی 3 هوش مصنوعی فوق العاده در بازنویسی مقالات انگلیسی quillbot typeset wordtune 👈 لینک کانال: https://eitaa.com/majidnabavi1366/83 🌹 لطفا کانال را به دوستان خود هم معرفی کنید.
♨️ دوبله خودکار ویدیو با ابزار جدید در یوتیوب 🌀 این ابزار رایگان ابتدا حرف های موجود در ویدئوها را به متن تبدیل می کند،  سپس به طور خودکار این متن را ترجمه و دوبله آن را تولید می کند. ➕ این ویژگی فعلا از زبان های انگلیسی،  اسپانیایی و پرتغالی پشتیبانی می کند به زودی پشتیبانی از تمام زبان های دنیا اضافه می شود. @RoidBest 👈 لینک کانال: https://eitaa.com/majidnabavi1366/83 🌹 لطفا کانال را به دوستان خود هم معرفی کنید.
♨️ معرفی مدل هوش مصنوعی AudioPaLM گوگل با قابلیت‌های چشمگیر! 🌀 محققان گوگل AudioPaLM را به عنوان یک مدل زبان جدید که می‌تواند با دقت شگفت‌انگیزی گوش کند، حرف بزند و ترجمه کند، معرفی کردند. ▪️این هوش مصنوعی از واژگان مشترکی استفاده می‌کند که می‌تواند هم گفتار و هم متن را با استفاده از تعداد محدودی نشانه‌های مجزا نشان دهد. این قابلیت اجازه می‌دهد تا وظایفی مانند تشخیص گفتار، تبدیل متن به گفتار و ترجمه گفتار به گفتار با معماری و فرایند آموزشی واحد ارائه شوند. ➕ به عنوان مثال هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند گفتار فارسی را با صدای خودتان به انگلیسی تبدیل کند @RoidBest
این روزا باز توهین به قرآن در غرب اتفاق افتاد بنده تحلیل متفاوتی دارم در شبکه افق برنامه نقش جهان بحث کردم لینک را جهت مشاهده دوباره تقدیم میکن
اسلام هراسی در غرب | شبکه افق سیما به گزارش روابط عمومی شبکه افق سیما، حجت الاسلام دکتر یحیی جهانگیری، پژوهشگر حوزه بین‌الملل در برنامه نقش جهان گفت: فردی 38 ساله‌ای که اخیرا اقدام به آتش زدن قرآن کرده است، در کشورهای دانمارک، سوئد و نروژ تلاش کرده بود که خود را نشان دهد. وی در سال 2017 که سنی هم نداشته حزب سیاسی راستگرای افراطی را در سوئد ایجاد میکند که مخالفت با مهاجران به ویژه مسلمانان داشته باشد. وی افزود: البته عمل سوزاندن قرآن که توسط وی انجام شده یک بار هم قبل تر در سال 2019 توسط خود او انجام شده بود. این فرد یکی از کارهایش قرآن سوزی است. شناخت این فرد مسئله را برای ما بیشتر مشخص می‌کند. پلیش سوئد اعلام کرده که وی سه پرونده باز در دادگاه دارد و چند بار محکوم شده است که یکی از آنها مشکلات اخلاقی و آزار جنسی است. روایتی از پدرش نقل شده که این فرد در نوجوانی دچار اختلالات روانی شده و در دانشگاه لیسانس حقوق گرفته است. این پژوهشگر حوزه بین‌الملل تاکید کرد: این فرد در انتخابات سال 2018 کاندید هم شد ولی مردم کشورش نیز به او توجه نکردند. با این فضا باید بدانیم که فضای این فرد از حکومت آنها جداست البته به آن معنا نیست که اسلام هراسی در غرب نیست ولی باید بدانیم که قرآن سوزی در کشورهای حوزه اسکاندیناوی شروع نشده است. من در واقعه اخیر با یک شخصیت آن نرمالی مواجه هستیم که به دنبال نگاهی افراطی است و البته باید این گونه افراط گرایی مورد بررسی قرار گیرد. وی ادامه داد: تاخر شناختی از غرب باعث می‌شود ارزیابی ما درست نباشد. بحث اسلام هراسی از 1988 در غرب ایجاد شده است. غرب دید که بخشی از مردم غرب به سوی اسلام می‌روند و آنها تلاش کردند تا فضا را طوری بچرخانند تا توجه به اسلام مثبت نباشد ولی آنچه در اصل اتفاق افتاد، مورد نظر و رضایت غرب نبود و آنها دیدند خروجی کارهایشان به نفع مسلمانان تمام می‌شود. حجت الاسلام جهانگیری خاطرنشان کرد: مسلمانان نسل متولد شده اروپا هستند و هویت اروپایی دارند و غرب با پروژه اسلام هراسی نمی‌تواند کاری از پیش بگیرد. به همین دلیل است که در برهه‌های زمانی گوناگون با اعمال افراطی علیه اسلام در ظاهر مخالفت می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند فایل کامل برنامه را «اینجا» مشاهده کنند. https://ofoghtv.ir/Blog/573