eitaa logo
یادداشت های فرامرزی
2هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
278 ویدیو
53 فایل
دایرکت @YahyaJS ادمین: @jahangiri_amin @Elhamshiri67 تاریخ تولد کانال بهمن ۱۴۰۱
مشاهده در ایتا
دانلود
دین و مذهب: بیشترین سهم را از برنامه های فرهنگی داشته است. در طی دهه ۱۳۹۰ بین ۴۴ درصد در سال ۱۳۹۱ تا ۴٨ – درصد در سال ١٣٩٢ در نوسان بوده است. سهم این فصل از اعتبارات فرهنگی با توجه به فراز و نشیب بسیار هیچ گاه کمتر از ١٧ درصد نبوده و از ٢٨.٢ درصد نیز تجاوز نکرده است؛ @YAHYAJAHANGIRI
آیا می دانید؟؟ بخوانــــــــــــــــــــــــــیم تا بدانــــــــــــــــــــــــــــــیم 🔹کرهٔ جنوبی رشد سریع اقتصادی دنیا در چهار دههٔ اخیر را دارا می‌باشد. 🔹در کرهٔ جنوبی، از سال ۱۹۶۳ و تنها در مدت ۴۰ سال، درآمد سرانه بر حسب قدرت خرید، نزدیک به ۱۴ برابر افزایش یافت. 🔹 عجیب تر اینکه دست یافتن به نتیجه‌ای مشابه برای بریتانیا بیش از دو سده (بین اواخر سدهٔ هجدهم و زمان حاضر) و برای آمریکا در حدود یک و نیم سده (از سدهٔ ۱۸۶۰ تا کنون) زمان برد. 🔗خلاصه اش، در چهل سال، راه دویست ساله بریتانیا و 150 ساله آمریکا را درنوردیدند. 🔗فارغ از تفاوت ماهوی تعریف ما از توسعه با آنها، این نشان میدهد : ◀️الف: در مسیر توسعه کشور، میشود خیلی سریعتر از غرب هم جلو افتاد ◀️ب: لازم نیست پا به پای غرب برویم، که در این صورت همیشه عقبیم. باید به تعبیر حضرت آقا در سخنرانی شان در مشهد الرضا راه های میان بر را در نوردید. 📣البته این راه میان بر و کوتاه، شرط دارد، مثل کرهٔ برنامه داشته باشیم. یا به تعبیر خودم در کلاس ها، را تجربه کنیم ⏺یادداشت های فرامـــــــــــرزی یک طلــــــبه از سئــــــــــول @YAHYAJAHANGIRI
علی، از شیعیان فعال و نیز ریاست مرکز اسلامی را دارد کنارش یک تاجر موفق است. این سوپر مارکت بزرگ، تنها سوپر مارکت شیعیان و در محله مسلمانان است. درخواست یک روحانی مقیم را داشتند، امیدوارم خداوند شایسته ترین تصمیم را یاری کند. با مجموعه مرتبط در این زمینه هماهنگی خواهد شد. @yahyajahangiri
به بهانه آغاز دروس عمومی آیت الله جوادی آملی مبلغ نوشت: دکتر سهروردی: کجای دنیا می توان یافت، استادی در آستان صد سالگی اش، هنوز کرسی درس داشته باشد و محاضرات علمی اش را حضوری ارائه نمایند! این نقطه تمایز و البته امتیاز ممتاز حوزه های شیعی است که بسان اش را نمیتوان در هیچ آکادمی دنیا پیدا کرد. به گزارش «مبلغ» – دکتر یحیی جهانگیری سهروردی در یادداشتی به بهانه آغاز جلسه درس خارج عمومی فقه آیت الله العظمی پس از چهار سال در ، نوشت: کجای دنیا می توان یافت، استادی در آستان اش، هنوز کرسی درس داشته باشد و علمی اش را ارائه نمایند! این نقطه و البته حوزه های شیعی است که بسان اش را نمیتوان در هیچ دنیا پیدا کرد. در این ساحت، ما فقط نیستیم که اساسا هیچ کس در جهان، توان شدگی با ما را ندارد. یادم هست یک از درس خارج یکی از آیات عظام در ده سال پیش دیدن کرد. حجم و حضور با شکوه طلاب او را شگفت زده کرده، او بیش از آنکه از بپرسد که استاد چه می گوید؟ از این کلاسداری پرسید؟ پرسید: چگونه این جمعیت، حضور غیاب می شوند؟ گفتم اینها با می آیند نه با . تا اینکه نزدیک کرسی استاد شد، و مدرس دروس را که دید، تعجبش، گشت و پرسید: مگر می شود در این عمر باز هم تدریس کرد؟ آری! حوزه های ما نه فقط در که حتی در هم شگفتی سازند، و جهان را مبهوت می کنند. البته اگر دنیا و یا به تعبیر دیگر به دنیا شان. همیشه گفتم اینها حوزه های علمیه شیعه است که باید برای دنیا برندش کرد. حوزه ای اش، التحصیلی ندارد و ، . اینجا علم را از مهد می جویند تا لحد. چه خوش است در صد سالگی حوزه، این سرمایه ها به دنیا معرفی شود. سرمایه شکل در کنار محتوا؛ سرمایه بی نظیر و بی رقیب در جهان. https://www.khabaronline.ir/live/1817958 ✅یادداشت های فرامرزی یک طلبه ✅ما را به دیگران معرفی کنید @yahyajahangiri👈
حاشیه های اجلاس صلح سئول آمریکا حاضرتر از همه و همیشه😭 @yahyajahangiri
فیلسوفی می‌گوید: ما همیشه غرب گرا بودیم، حتی اگر به شرق نگاه کردیم، از منظر مظاهر غرب یعنی توسعه و تکنولوژی بدان نگریستیم، نه شرق به مثابه فرهنگ و اندیشه. کره جنوبی هم برای ما دیگر شرق نیست، غرب شده است. اما چقدر خوب است متفکران ما در کنار اندیشمندان غرب، قدری اندیشه های شرقی را هم بپژوهند. یحیی جهانگیری پایان سفر به کره جنوبی @yahyajahangiri
حاشیه های اجلاس صلح سئول @yahyajahangiri
تسلیت به دوست عزیزم مبلغ بین الملل جناب حجت‌الاسلام دکتر اسماعیلی به مناسبت فقدان همسر گرامیشان سرکار خانم دکتر رقیه کریم پور که خود نیز یک مبلغه بین المللی بودند. شادی روحشان فاتحه ای بخوانید . https://hawzahnews.com/xcsfM
یک مغازه فروش البسه اسلامی در سئول جای برندهای اسلامی ایرانی خالی همیشه نوشتم صدور یک آیین و دین، فقط با نیست گاه با نماد ها و لباس هاست. ما برای ترویج اسلامی به خوانش خود، برای عرصه جهانی، فقط کتاب می‌نویسیم و ترجمه می کنیم. و می پنداریم که با آن الگوهای مطلوب خود را صادر کردیم. باور کنید، صدور اندیشه در عصر معاصر، فقط با نیست. یادداشت های فرامرزی یک طلبه @yahyajahangiri
خبرنگار مطرح در آمریکای لاتین است همین که فهمید شیعه هستم، پرسید چرا شما را مسلمانان قبول ندارند؟ بهانه ای شد تا از تشیع برایش بگویم. خیال می کرد تشیع، مثل بهائیت و احمدیه است. پرسید، چرا ایرانی ها شیعه اند؟ گمان می کرد شیعی بودن، مال اکوکالچر ایرانی است. خلاصه بهانه شد، صحبت هایمان از لاک دفاعی، به شکل تبیینی درآید. تجربه هایم می گوید در گفتگو های الهیاتی، هرگز نباشید، سعی کنیید عمل کنید. یاداشت های فرامرزی یک طلبه. سئول @yahyajahangiri 👍
همیشه نوشتم و جزو عاداتم هست هر کشوری که می روم با آی پی آن کشور، کلیدواژه‌ی مثل ، ، و.. را جستجو میکنم. همچنانکه می بینید، در جستجوی شیعه، تا جندین مدخل و صفحه، هنوز سایت های حتی مادر و اصلی ما در عرصه بین الملل، دیده نمی شود. این یعنی چه؟ جواب روشن است. ما حتی کارهای بسن المللی مان، با بافتار و ساختار بومی تولید می شود. انگلیسی می‌نویسیم ولی هرگز به دست انگلیسی زبان نمی رسد. عریس تولید می کنیم ولی فقط به دست عرب زبان ساکن قم می رسد. صریحا میگویم: بلندگوی بین الملل ما، همیشه بسوی داخل است تا خارج. هر چه در ایران کاری سر و صدا کرد، گمان می کنیم در بیرون هم چنین است. مثلا قرآن سوزی را محکوم میکنیم با بیانه های فارسی برای خودمان. کجای دنیا، کدام رسانه پر تاثیر دنیا، پژواک صدای ما شد؟ روایت نکنیم در عرصه بین الملل، روایت می‌شویم با دیگران؛ تود اگر تفسیر و تبیین نکنیم، دیگران تحریف می کنند. پست بعدی ام را ببینید یادداشت های فرامرزی یک طلبه. سئول @yahyajahangiri 👍
مدرسه سعودی در سئول در عرصه حضور اسلام شیعی در عرصه بین الملل، ما فقط حضور تبلیغی داشتیم. اما رقبای جدی ما، دو شکل حضور را در کنار حضور تبلیغی داشتند که ما در این دو ساحت، غایب جدی و حضور صفر درصد داریم. ۱‌ حضور آموزشی: با تاسیس مدرسه ها و اعزام مثل بنیاد گونل ۲ حضور دانشی: با تاسیس کرسی های اسلام شناسی و اعزام ما فقط تربیت کردیم و به فکر ساخت حسینیه و مسجد ولی آنها در سودای تربیت بین الملل و بین الملل حوزه های علمیه همچنان که پس از انفلاب اسلامی برای هر سه کادر سازی کردند باید برای هم تربیت کنیم بعید می‌دانم جایی در حوزه، این دو قشر را کارسازی کند😭 🔷ياداشت های فرامرزی یک طلبه | سئول @yahyajahangiri
هدایت شده از مسلمنا muslimnair
⚡️ آسیب شناسی تبلیغ بین المللی ✍ به قلم: یحیی جهانگیری (ریاست محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قم) ➣ https://eitaa.com/muslimnair مُسْلِمْنا 🔹متأسفانه ما نتوانسته‌ایم برای این نیاز و خوراک لازم را دسته‌بندی، بسته‌بندی و فراهم کنیم و به دنیای تشنه، پاسخ‌های لازم را بدهیم. شاید به همین دلیل فرصت برای عرض اندام نسخه‌های قلابی مانند وهابیت پیدا می‌شود تا داعش را در بستر رادیکالیزم اسلامی متولد کنند و آن تشنگی را به صورت کاذب پاسخ بدهند. 🔸 من در برخی دانشگاه‌های خارج از کشور تدریس داشتم؛ وقتی می‌گفتم iran می‌گفتند Iraq؟ یعنی حتی نام ایران و عراق را به دلیل تشابه لفظی اشتباه می‌گرفتند و بعدش هم می‌پرسیدند از صدام چه خبر؟ یعنی شما ببینید آشنایی با کشور ما در برخی نقاط دنیا چقدر اندک است. یا مثلاً در دانشگاه ژاپن فکر می‌کردند ایران یک کشور عقب مانده مانند دوره قاجار است. وقتی چند عکس از تهران را نشان آنها می‌دادم باورشان نمی‌شد که اینجا ایران است. 🔻ما به اندازه کافی با زبان بین‌الملل دنیا آشنا نیستیم. منظورم زبان انگلیسی یا عربی نیست، منظورم زبان گفت و گو و مفاهمه است. ما در این حوزه‌ها کم‌کاری داشته‌ایم. 🔹ما در توسعه و گسترش پیام در بیرون از مرز هم به شیوه دوری عمل کرده‌ایم، یعنی رفته‌ایم پیام خودمان را برای ایرانیان خارج از کشور آن هم شیعیان ارائه کرده‌ایم. ما چقدر توانسته‌ایم در کلیساها نفوذ کنیم و مانند امام موسی صدر در کلیساها خطابه علمی ارائه کنیم؟ ما رفته‌ایم برای تیم سفارت سخنرانی کرده‌ایم و برگشته‌ایم. نکته دردآور دیگر این است که برای توسعه گفتمان انقلاب به همین رویکرد منبری و مخاطب عمومی بسنده کرده‌ایم. ما در ژورنال‌های بین‌المللی و مجلات‌ I S.I در حوزه گفتمان‌سازی چقدر سهم داشه‌ایم و چقدر مدرس با رویکرد انقلابیِ آکادمیک برای کرسی‌های اسلام‌شناسی و شیعه شناسی دنیا تربیت کرده‌ایم؟ 💠اگر بخواهم یک تصویر کلی از دنیای امروز به شما بدهم باید بگویم انسانِ امروز دچار یک ابهام و سرگشتگی است. غرب ایسم‌های مختلفی را تولید کرد که با هر کدام به دردی پاسخ دهد، اما امروزه این ایسم‌ها هر کدام دیگری را می‌شکنند و خودشکنی این ایسم‌ها نیز موجب ناامیدی بیشتر انسان شده است. اما صادقانه بگویم، این الزاماً بدان معنا نیست که آن‌ها به سمت ایسم ما یعنی انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند. ما وقتی می‌توانیم به جذب مردم دنیا امیدوار باشیم که بتوانیم انقلاب خودمان را در عمل به عنوان یک نمونه برتر به دنیا معرفی کنیم. 🔹 ما باید نسبت به پیرایش درونی انقلابمان هر چه زودتر اقدام کنیم وگرنه این انقلاب نمی‌تواند توسعه فرامرزی پیدا کند. 🔸ما در پنج سال آینده در جهان اسلام حرف های خوبی برای گفتن خواهیم داشت اما لازمه آن این است که به سازماندهی بیندیشیم. 🔹یکی از آرزوهای من این است یک حوزه علمیه کاملاً انگلیسی‌زبان و جایی را داشته باشیم که معارف دینی را با زبان آکادمیک و با آن نسخه‌ای که دنیا می‌خواهد عرضه کنیم. 🆔 آدرس کانال ایتایی دکتر یحیی جهانگیری https://eitaa.com/yahyajahangiri 🌐 آدرس کانالهای علمی - تخصصی مسائل جهان اسلام(مُسْلِمْنا) ➣ تلگرام: ➣ https://t.me/Muslimnair ➣ ایتا: ➣ https://eitaa.com/muslimnair ➣ بله: ➣ https://ble.ir/muslimnair ➣ واتس اَپ(۱): https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
VACANCY: Assistant Editor for HTS Theological Studies استخدام یک فرصت خوب برای رزومه پژوهشی بین الملل 🔹برای شدن، باید این فرصت ها را مغتنم دید 🔹به علاقمندان، بفرستید، تا فرصت کوتاه است اقدام کنند یادداشتهای فرامرزی یک طلبه @yahyajahangiri
https://www.aparat.com/v/SrmnM تئوری های تقریب و وحدت اسلامی / دکتر یحیی جهانگیری / شبکه سیمای قم @yahyajahangiri 👍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فایل مصاحبه در برنامه تلویزیونی تقریب و تمدن پخش شده امروز قسمت های بعدی روزهای آتی 🌐 @yahyajahangiri 👈
تعداد ۱۰ نفر بسته می شود
این آقا چیرمن لی هست. ۷۰۰ مهمان و از ۱۱۸ کشور شامل چندین مقامات سیاسی، علمی، دینی، اجتماعی دعوت کردند، تا او باشد و همه سخنانش را درباره بشنوند درباره این فرد خواهم نوشت. در کنفرانس کره، همه نشست ها بر محوریت این فرد و اندیشه او بود. جانمایه صحبت های او، یک بود که البته خودش اصرار داشت که بود نه خواب.☺️ برایم جالب و عجیب بود، وقتی، او قصه خوابش را گفت، همه محسورانه، تشویق کردند.😳 با خود می گفتم: مگر خواب حجت است؟ اصلا، مگر در جهان غرب، با عقل راسیونالیستی و علم سیانتیسی، کسی ممکن است خواب را قبول کند؟ توضیح نمی‌دهم ولی بعض کردم که چرا خواب ها که پیشکش، معارف بلند ما اینجا ها ارائه نمی شود. بگذرم اما نکته مهم اینجاست که ما هنوز به تعبیر هنوز غرب هستیم. به تعبیری که دارم در کلاسهایم، ما دچار غرب هستیم. هنوز غرب را، غرب و ۲۰ می‌دانیم. برای فهم و نیز گفتگو با غرب، باید را شناخت. غربی که حسابی تغییر کرده است. غربی که از و می گوید. یحیی جهانگیری | يادداشت های فرامـــــــــــرزی یک طلــــــبه @yahyajahangiri