آئین اختتامیه تربیت گفتگو گر دینی برای عرصه بین الملل
در عصری که نسل گفتگو گران، در جهان، زیر ۴۰ سال باید باشد،
ما باید نسل جوان و جدید از گفتگو گران را تربیت کنیم
@yahyajahangiri 👍
✍ #بورسیه_تحصیلی
🟢 دانشگاه رویال هالووی لندن دانشجو ایرانی بورسیه میکند:
🔻رشته ی مطالعات اسلامی
🔹مقطع دکتری به مدت سه سال
🔸ظرفیت بورسیه؛ ۴ نفر
🔹زیر نظر دکتر محمد کلانتری
🗓️ آخرین فرصت تا ۱۴ فوریه ۲۰۲۴
🔗 جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر
@Fitra_Institute
@yahyajahangiri 👍
در ادامه این نشست، دکتر یحیی جهانگیری، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات قم، با تأکید بر لزوم دستیابی به عدالت در دانایی و آگاهی، گفت: در دنیای امروز عدالت در دانایی و آگاهی به عنوان یکی از مهمترین چالشهای بشر مطرح است. در حالی که در دنیای امروز دسترسی به اطلاعات و آگاهی به مراتب آسانتر از گذشته شده است، اما همچنان شاهد نابرابریهای زیادی در این زمینه هستیم.
وی افزود: یکی از چالشهای دستیابی به عدالت در دانایی و آگاهی، وجود نابرابریهای اقتصادی و اجتماعی است. در بسیاری از جوامع، دسترسی به منابع آموزشی و اطلاعاتی، به ویژه در مناطق محروم، محدود است.
وی چالش دیگر را وجود موانع فرهنگی و سیاسی دانست و گفت: در برخی از جوامع، محدودیتهایی برای دسترسی به اطلاعات و آگاهی وجود دارد.
وی در پایان سخنان خود، راهکارهایی برای دستیابی به عدالت در دانایی و آگاهی ارائه کرد و گفت: یکی از این راهکارها، توسعه آموزش و پرورش است. راهکار دیگر، تسهیل دسترسی به اطلاعات و آگاهی برای همه افراد است.
وی همچنین بر ضرورت ایجاد گفتمان و گفتگو در این زمینه تأکید کرد و گفت: با ایجاد گفتمان و گفتگو در این زمینه، میتوان زمینههای دستیابی به عدالت در دانایی و آگاهی را فراهم کرد.
https://news.razavi.ir/fa/350862/%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D8%A2%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%9B-%D8%B4%D8%B1%D8%B7-%D8%AA%D8%AD%D9%82%D9%82-%D8%AA%D9%88%D8%AD%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D9%88-%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86
@yahyajahangiri 👍
هدایت شده از نخستین جشنواره ملی معروف
⭕ اعضای شورای سیاست گذاری نخستین #جشنواره_ملی_معروف معرفی شدند
♦️ حجت الاسلام والمسلمین دکتر طاهری آکردی
(دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور)
♦️حجت الاسلام مسعود تاتلاری
(معاونت فرهنگي ستاد امر به معروف)
♦️ دکتر مهرداد توکلی
(دبیر نخستین جشنواره معروف)
♦️ خانم دکتر مریم جلالی (معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی)
♦️دکتر محمد علی زهره ای (قائم مقام وزیر و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی)
♦️خانم دکتر فاطمه زارعان (مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت جهاد)
♦️دکتر حسن عابدینی (معاون امور استانهای صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران)
♦️دکتر محمد احسان خرامید (مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات)
♦️دکتر کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس جشنواره بین المللی تئاتر فجر)
♦️ دکتر غلامرضا منتظمی (رئیس کنفرانس بین المللی افق نو /سفیر سابق ایران در کنگو و دیپلمات ایران در فرانسه)
♦️ دکتر امیر وجدانی نیا (مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بنیاد شهید و امور ایثارگران)
♦️ علی فروزانفر (مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران)
♦️ حجت الاسلام و المسلمین دکتر یحیی جهانگیری سهروردی (رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قم)
♦️ دکتر پرویز فارسیجانی (تهیه کننده سینما و تلویزیون/دکتری الهیات از دانشگاه علوم اسلام لندن)
💠 روابط عمومی جشنواره:
🆔 @marooffestival_pr
💠 جشنواره معروف در شبکه های اجتماعی:
🆔 @marooffestival
همیشه گفتم: ایران در عرصه بین الملل، ابتدائا تحریف می شود سپس تحریم توجیه می گردد.
اصلا در جهان بیرون، گاه ایران را یک کشور قرن ۱۹ می شناسند. حتی برخی وارد ایران می شوند باور نمیکنند این دستاوردها و پیشرفت ها را.
ایران امروز، نیازمند یک روایت جدی و جدید در عرصه بین الملل است.
نمونه اش: فیلم دانکی پخش ۲۰۲۳
اکران فیلم هندی دانکی، نوعی ایران هراسی را به وجود آورد و تصویری منفی از ایرانیان به نمایش گذاشته، بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشته است. با توجه به تصویر منفی فیلم از ایران، انتشار آن در شبکه نمایش خانگی مورد تایید ساترا نیست.
خط اصلی داستان فیلم در ارتباط با مشکلاتی است که برخی از ساکنان هند برای مهاجرت غیرقانونی به غرب وکانادا دارند. شاهرخخان و تاپسی پانو، بازیگران سرشناس هند در دانکی نقش کاراکترهایی را بازی میکنند که همراه دو دوست دیگر خود، به دنبال فرار و مهاجرت غیرقانونی به غرب هستند.
این مهاجران قاچاق، هنگام سفر غیرقانونی خود از مناطقی چون پاکستان، افغانستان و ایران هم رد میشوند. در خاک ایران و در منطقه مرزی است که توسط نیروهای نظامی ایرانی دستگیر و مورد تحقیر و قتل قرار میگیرند. فضای ایران هیچ شباهتی به فضای امروز ندارد و ماموران مرزی بیشتر شبیه ماموران دوران حکومت پهلوی هستند. لباسی که تن آنهاست و موسیقی که از رادیوی آنها پخش میشود (خوانندهای که صدایش بسیار شبیه ویگن است و ترانهای عاشقانه میخواند که همه میدانیم در ایران امروز چنین چیزی غیرمعمول و اتفاق نیفتادنی است) این گاف درشت نشاندهنده عدم شناخت سازندگان فیلم از فضای ایران امروز است.
@yahyajahangiri 👍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیتالله جوادیآملی تعبیر خوبی دارند، میگویند: «نمیشود قمی فکر کرد اما با جهان حرف زد.» اگر میخواهیم با جهان حرف بزنیم باید در قم جهانی فکر کنیم. برخی به قم میآیند و وقتی به مناطق بالای شهر قم میروند، باور نمیکنند قم اینگونه باشد. پیشفرض آنها از قم کاملاً بومزیست طلبگی و متفاوت است و نشان میدهد تصویر متفاوت و متمایزی از قم بهویژه با تأسیس حوزههای علمیه در سدهٔ اخیر ساخته شده است.
•
ادامهٔ گفتگوی خواندنی با حجتالاسلام دکتر یحیی جهانگیری سهروردی دربارهٔ شهر قم را در شمارهٔ ۱۶۲ ماهنامهٔ خیمه پی بگیرید.
📽️: حسین اسماعیلی
@hosseinesmaeili17
🎙️: علیرضا مجمعالصنایع
@alimajma
@Kheimeh_Mag
#خیمه #ماهنامه #قم #شهر_قم #یحیی_جهانگیری_سهرودی
@yahyajahangiri 👍
درس های امام هادی برای امروز جامعه شیعی
مساله شدن نامساله ها
همیشه گفتم یکی از مشکلات ما، مسأله گی نا مسأله ها و نامساله گی مسأله هاست.
دشمن چیزهای فیک را برای ما مسأله میکند. و ما در زمین دشمن، بازی میکنیم.
سر ما را مشغول میکند به مسأله فیک؛ سر آن یک دیگر را کافر و نا مسلمان می شماریم.
و او به زرنگی، مسأله اصلی ما را سعی میکند، ما فراموش کنیم.
امام هادی ع، به این خیلی دقت داشت.
مسأله خلق قرآن، یک مسأله فیکی بود که مسأله شده بود. سر این مسلمانان حتی همدیگر را می کشتند.
هر جریانی به قدرت می رسید، طرفدار یک تئوری بود، و طرفداران تئوری رقیب را می کشت. اما امام هادی(ع) در نامهای، به یکی از شیعیان از او خواست تا در مسأله خلق قرآن اظهارنظر نکرده و جانب هیچ یک از نظریه حدوث و قدم قرآن را نگیرد.
او در این نامه مسأله خلق قرآن را فتنه خوانده و ورود به این بحث را هلاکت دانسته است. همچنین بر کلام خدا بودن قرآن تأکید کرده و گفتگو درباره آن را بدعتی دانسته که هم سؤالکننده و هم پاسخدهنده در گناه آن شریکند.
در آن دوره، جدال بر سر مسأله حدوث و قدم قرآن موجب پیدایش فرقهها و گروههایی در میان اهل سنت شده بود مأمون و معتصم جانب نظریه خلق قرآن را گرفته بودند و مخالفان را تحت فشار قرار میدادند که از آن به دوره محنت یاد میشود اما متوکل از قدیم بودن قرآن حمایت میکرد.
یحیی جهانگیری
#کربلاییات
@yahyajahangiri
عصر امام هادی ع
شبکه جهانی ولی عصر
https://youtube.com/watch?v=0hUAoB0lWC4&feature=share
@yahyajahangiri
🔗 نور مگز عراق
🔹پایگاه iasj.net سامانه جامع ارائه مقالات مجلات علمی دانشگاههای عراق میباشد که در آن 407 مجله علمی از 108 دانشگاه، 276513 مقاله را ارائه میکند.
🔸سامانه تحت نظارت وزارت علوم عراق و دسترسی به فایل مقالات رایگان است.
@yahyajahangiri 👍
هدایت شده از محبان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 مجموعه پرسمان مهدویت شماره 7⃣
🔴 مقدمات ظهور چگونه فراهم میشود؟؟ زمینه حکومت جهانی توسط امامی که غائب است، چگونه ایجاد میشود؟؟
🎙 کارشناس این برنامه: حجت الاسلام یحیی جهانگیری
#امام_زمان
#پرسمان_مهدویت
🌷@emam_zmn🌷
هدایت شده از مؤسسه بینالمللی فطرت
🟢 درس های امام هادی برای امروز جامعه شیعی؛مساله شدن نامساله هاست
✍دکتر یحیی جهانگیری در یادداشتی به این موضوع پرداخته است.
🔹همیشه گفتم یکی از مشکلات ما، مسأله گی نا مسأله ها و نامساله گی مسأله هاست.
دشمن چیزهای فیک را برای ما مسأله میکند. و ما در زمین دشمن، بازی میکنیم. سر ما را مشغول میکند به مسأله فیک؛ سر آن یک دیگر را کافر و نا مسلمان می شماریم.
🔸او به زرنگی، مسأله اصلی ما را سعی میکند، ما فراموش کنیم. امام هادی ع، به این خیلی دقت داشت.
🔻مسأله خلق قرآن، یک مسأله فیکی بود که مسأله شده بود. سر این مسلمانان حتی همدیگر را می کشتند.
🔹هر جریانی به قدرت می رسید، طرفدار یک تئوری بود، و طرفداران تئوری رقیب را می کشت. اما امام هادی(ع) در نامهای، به یکی از شیعیان از او خواست تا در مسأله خلق قرآن اظهارنظر نکرده و جانب هیچ یک از نظریه حدوث و قدم قرآن را نگیرد.
🔸او در این نامه مسأله خلق قرآن را فتنه خوانده و ورود به این بحث را هلاکت دانسته است. همچنین بر کلام خدا بودن قرآن تأکید کرده و گفتگو درباره آن را بدعتی دانسته که هم سؤالکننده و هم پاسخدهنده در گناه آن شریکند.
🔻در آن دوره، جدال بر سر مسأله حدوث و قدم قرآن موجب پیدایش فرقهها و گروههایی در میان اهل سنت شده بود مأمون و معتصم جانب نظریه خلق قرآن را گرفته بودند و مخالفان را تحت فشار قرار میدادند که از آن به دوره محنت یاد میشود اما متوکل از قدیم بودن قرآن حمایت میکرد.
@yahyajahangiri
#امام_هادی #قرآن #موسسه_فطرت
🌍 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
«ضریب استنادی مجلات جهان عرب»
پایگاه«معامل التاثیر العربی» به عنوان زیر مجموعه اتحادیه دانشگاههای جهان عرب در گزارش های سالانه ضریب تاثیر مجلات علمی به زبان عربی را منتشر میکند این سامانه پایگاهی معتبر برای آشنایی با مجلات علمی در جهان عرب می باشد.
#مجلات
#جهان_عرب
#مقاله
🔻منظاری ایرانی؛ منظری عربی
@Arabworld2023
@yahyajahangiri 👍👍
هم شرکت فرمایید
و هم اطلاع رسانی فرمایید
برای نخستین بار
رویدادی بین الملل برای حضور دانشی و اندیشه ای علوم اسلامی در آکادمی های جهانی
جزئیات بیشتر در سایت
Sadrprize.icro.ir
https://eitaa.com/sadrprize
@yahyajahangiri
◾یک شبکه جدید ماهوارهای متعلق به جامعه اهلسنت راهاندازی شد
به گزارش سنینیوز؛ یک شبکه جدید ماهوارهای به زبان فارسی متعلق به جامعه اهلسنت ایران بر روی ایر رفت.
این شبکه «اینک» نام دارد و قرار است که پخش آزمایشی خود را از اول ماه مبارک رمضان آغاز کند.
بنا بر اطلاعات دریافتی این شبکه از لحاظ گرافیکی از کیفیت مطلوبی برخوردار است و قرار است همزمان بر روی ماهوارههای هاتبرد، نایلسات، ترکمن العالم و یاهست پخش شود.
هماکنون این شبکه بر روی فرکانس زیر قابل دریافت میباشد
Nilsat 11449 H 27500
👌 خدا کند توسعه شبکه های ماهواره ای مذهبی (چه شیعی و چه سنی) بخصوص در ایران و با محوریت فارسی، فضای وحدت و همزیستی را هدف قرار ندهند.
یادمان باشد، نتیجه یک شبکه رسانه ای، ۵ تا ۱۰ سال بعد جواب میدهد
@yahyajahangiri 👍