eitaa logo
وحید یامین پور
43.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
389 ویدیو
27 فایل
کانال رسمی وحید یامین پور 🔺️نویسنده 🔺️مدرس دانشگاه شبکه های اجتماعی: https://zil.ink/yaminpour
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️اجرای دل‌انگیز سامی یوسف به زبان فارسی برای حضرت رضا علیه السلام 🆔️ @yaminpour
🔺️سخنرانی و پرسش و پاسخ یکشنبه و دوشنبه(۱۷ و ۱۸ تیرماه) ساعت ۱۸:۳۰ 🔷️صحن جمهوری حرم مطهر حضرت رضا علیه السلام 🆔️ @yaminpour
🔶️اخیرا به مناسبت پیام سردار سلیمانی به آقای روحانی خاطره‌ای منتشر کردم از ۱۶ آذر سال ۷۸ و شعار "خاتمی دلاور پیرو خط رهبر" در قیاس با شعار "مرگ بر منافق" که بعد از ۸۸ از طرف عده‌ای علیه احمدی نژاد سر داده شد. از آنجا که ظاهرا کوتاه بودن توییت باعث ابهام در انتقال مطلب شده دعوت می‌کنم اصل مطلب را با عنوان "بلدی عذر بتراشی" که مربوط به مهرماه سال ۹۱ است را در وبلاگ سابقم با آدرس زیر بخوانید: http://kistiema.blogfa.com/post-185.aspx
هدایت شده از Aminikhaah🇱🇧
💠 واکنش عجیب امام صادق ع در روزهای بد معیشتی مردم 🔶 امام صادق سلام‌الله علیه که به اقتضای زمان، زندگی را بر خاندان خود توسعه داده بود، یک وقت اتفاق افتاد که نرخ خواربار ترقی کرد و قحط و غلا پدید آمد. به خادم خود فرمود: چقدر آذوقه و گندم ذخیره موجود داریم؟ عرض کرد: زیاد داریم، تا چند ماه ما را بس است. فرمود: همه آنها را ببر و در بازار به مردم بفروش. گفت: اگر بفروشم دیگر نخواهم توانست گندمی تهیه کنم. فرمود لازم نیست، بعد مثل سایر مردم روز به روز از نانوایی تهیه خواهیم کرد، و دستور داد از آن به بعد خادم نانی که تهیه می‌کند نصف جو و نصف گندم باشد، یعنی از همان نانی باشد که اکثر مردم استفاده می‌کردند. فرمود: من تمکن دارم به فرزندان خودم در این سختی و تنگدستی نان گندم بدهم، اما دوست دارم خداوند ببیند من با مردم مواسات می‌کنم. 🔻 مجموعه آثار شهید مطهری. ج18، ص 43 ✅ @Aminikhaah
🔻بخشی از سخنرانی در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی(ع) با موضوع دینداری ‌و تجددگرایی (17 و 18 تیرماه) «حرص» هم تابعی از ممنوعیت است هم تابعی از تحریک و عرضه؛ یعنی هم تحریک و عرضه حرص را زیاد میکند و هم منع کامل. آیا بی بند و باری در غرب میزان شهوات را کاهش داده؟ آیا کسی که اهل رعایت قیود اخلاقی نیست مبتلا به فوران شهوات می شود یا کاهش شهوات؟ به تعبیر استاد مطهری: «انسان به چیزى حرص می‌ورزد که هم نسبت به آن تحریک شود هم از آن منع شود؛ به اصطلاح، تمنّاى چیزى را در وجود شخصى بیدار کنند و آنگاه او را ممنوع سازند.» 🔻به هرحال کدام راه را باید انتخاب کرد؟ رها کردن یا فاصله گذاشتن؟ من با عبارت معروف «الانسان حریص علی ما منع» موافقم. ممنوعیت چیزی، نسبت به آن کنجکاوی و هیجان هم ایجاد می کند همانطور که عرضه ی بی حساب و کتاب آن چنین می کند. در سبک زندگی اسلامی اختلاط بی حساب و کتاب زن و مرد منع شده و جامعه بین زن و مرد فاصله می اندازد و اجازه نمی دهد کنجکاوی و هیجان افراد نسبت به جنس مخالف به آسانی ارضاء شود و در واقع کنجکاوی را افزایش می دهد، آنگاه یک راه برای رها کردن این هیجان باز می کند و آن تشکیل خانواده است. در واقع افراد فقط یک راه خروجی برای تخلیه عواطف و احساسات و هیجان شان پیدا میکنند و آن خانواده است و این همان سیاست سبک زندگی اسلامی است برای استحکام خانوده؛ اگر یک راه به چند راه در بیرون خانواده افزایش پیدا کند به همین میزان از چگالی و حرارت هیجانات و عواطف درون خانواده کاسته می شود تا برسد به سیاست لذت جویانه غربی که اساساً اصالت را به لذت و فوران شهوات می دهد نه خانواده. ✔حجاب، الزامی است چون باید روابط نه بر اساس عرضه ی بی حساب و کتاب و تحریک باشد(مثل غرب جدید که اساسش بر لذت است نه تعهد خانوداگی) و نه بر اساس منع کامل(مانند غرب قرون وسطی و مذهب کاتولیک که ازدواج را برای اصحاب کلیسا ممنوع کرده بود)؛ بین این افراط و تفریط راه سومی هست مبتنی بر منع اختلاط و عرضه و ترویج ازدواج و تشکیل خانواده. 🆔️ @yaminpour
با تشکر از همه خیرین ارجمند، هزینه تهیه جهیزیه تامین شد. 💐
هدایت شده از الهادی
هدایت شده از الهادی
* بسمه تعالی 🔻همانطور که مستحضرید از اول ماه ذی القعده تا آخر دهه ذی الحجه در بین اهل معنی به اربعین موسوی یا اربعین کلیمی مشهور است که بزرگان به استفاده از این فرصت مبارک، تاکید می کرده اند. ⭕️سال ۱۳۹۵، در پی درخواست های مکرر اعضای کانال مبنی بر انتشار توصیه ای از حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری دامت برکاته در مورد اربعین موسوی؛ از محضر ایشان درخواست توصیه ای شد که ایشان خطاب به اعضای محترم کانال مرقومه ای دقیق و قابل تامل لطف نمودند که تصویر دست نوشته ایشان همراه با متن تقدیم می گردد. 📜متن مرقومه: بسم الله الرحمن الرحیم «و واعدنا موسی ثلاثین لیله و اتممناها بعشر» کلمه لیله در این آیه شریفه قابل توجه است. 40 شب بوده از مرحله «و باللیل افلا تعقلون» تا «و نجیناهم بسحر» راهی است که همت، سعی و تلاش می خواهد. نافله شب، تلاوت قرآن، ذکر استغفار و توسل به حضرت بقیة الله روحی له الفداء بهترین وسیله و اسباب این حرکت آسمانی است. البته با ثبات قدم که حال ثابت از عمل صالح ثابت حاصل آید. و من الله التوفیق جعفر ناصری چهاردهم مردادماه 1395 آخر شوال 1437 ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
🔷️توبه‌ی جمهوری اسلامی و فرصت فروپاشی ۱.دینداری از سازمان‌های دینی پیش افتاده؛ سازمان دین هم مثل نهاد دانش، صنعت، کشاورزی و... در آستانه فروپاشی است؛ باید به استقبال این فروپاشی رفت. فروپاشی یعنی خلاء انومیک؛ و این خلاء راه را برای گفتمانهای پیشرفته‌تری که ذیل سلطه‌ی نهادهای رسمی بوده‌اند باز می کند. ۲.هرقدر نهادهای دینی فرسوده و کم اثر شده‌اند ولی دینداری ارجمندتر و معتبرتر شده است. ضعف نهادهای دینی دین فردی را توجیه کرده ولی ذیل همین تحول، و در خلاء هنجارهای معتبر، گوش مردم برای شنیدن اصول و قواعد دینی تیزتر شده است؛ این همان قوسی است که غرب طی کرده و از کفر به طاغوت به ایمان بالله سر چرخانده. ۳.آرمانهای دینی تنها مصالحی است که برای بنا کردن ساختمانی نو بر ویرانه‌های این ساختمان فرسوده باقی می‌ماند؛ باید به استقبال فروپاشی رفت. آنچه فرو می‌ریزد همه ی آن چیزی است که آنرا نمی خواستیم؛ از گفتمان فرسوده و تاریخ مصرف گذشته ای که تکنوکراتها علم کرده اند تا چارچوب نظری سست و عرفی لیبرالیستها تا بی عملی و رخوت متحجرین مقدس نما . این همان توبه ی جمهوری اسلامی است از اعتماد به سکولارها و تکنوکراتها. ۴.فرصتی تاریخی پیش روی جمهوری اسلامی است. جمهوری اسلامی هیچ آلترناتیو معتبری ندارد و با گونه ای مترقی تر از ذات خودش تطور پیدا خواهد کرد. معتقدم جمهوری اسلامی نوین به آنچه از ابتدا آرزویش را داشته‌ایم بسیار شبیه‌تر خواهد بود و در این مرحله‌ی طلایی گذار جوانان مومن انقلابی به‌مثابه پیامبران عمل خواهند کرد. آنها الهام بخش اند و با نزدیک‌ترین لهجه به گوش مردمان رنجدیده تکلم می‌کنند. شرط لازم این تحول تسویه کردن نیروهای افسرده، پشیمان، تنبل و ویژه‌خوار است... 🆔️ @yaminpour
هدایت شده از حامی انقلابی🇮🇷
وحید یامین پور: متاسفانه در جامعه امروز کارهای فرهنگی به این صورت است که اطلاع رسانی بر تربیت فائق آمده است . در حالی که اصل، تربیت و آموزش و پرورش است . وقتی که کار اطلاع رسانی اولویت می یابد نتیجه اش ضربه خوردن واقعیت جبهه فرهنگی است. . اطلاع رسانی جزو کم ارزش ترین کارهای جبهه فرهنگی است. . انباشتن اطلاعات در مغز کار فرهنگی به حساب نمی‌آید . باید بگویم که مسیر این موضوع از مطالعه کتاب می گذرد که در بین جوانان فعال فرهنگی غفلت شده است. . در عرصه فرهنگ توصیه ای می کنم که جوان‌های فعال در حوزه فرهنگ را به سمت تکنولوژی‌های ارتباطاتی سوق ندهیم و باید مهجوریت کتاب را بین فعالان فرهنگی کم کنیم. @hamieh_enghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷️خاطراتی از آیت الله بهاءالدینی از زبان شاگرد ایشان شیخ جعفر ناصری 🔶️انتشار به مناسبت سالگرد ارتحال ایشان 🆔️ @yaminpour 🆔️ @nasery_ir
هدایت شده از الهادی
fe817ecd12-5b552e9bc2fbb88f008b5564.mp3
4.91M
* بسیار شنیدنی و جذاب 🎵موضوع: عنایت حتمی امام رضا علیه السلام به زائران و دوستانشان ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔺️با تشکر از همه خیرین ارجمند مبلغ مورد نیاز برای کمک به این دو خانواده به حد کفایت رسید. سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️به همه دوستان علی الخصوص جناب صادق زیباکلام پیشنهاد می‌کنم این گفتگوی جنجالی را تماشا کنند. 🆔️ @yaminpour
🔺️اثر جدید پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی کتاب "فرهنگ اتصال " اثر یوزه فن دایک و ترجمه حسین حسنی که به تاریخ انتقادی رسانه های اجتماعی در هشت فصل می پردازد توسط منتشر شده است. 🆔️ @RCICA_ir
💠عدالت‌خواهی را فریاد کنید ولی انتقاد شخصی و مصداق سازی نکنید. 🔻رهبر معظم انقلاب یک لحظه از درخواست و مطالبه‌ی عدالت کوتاهی نکنید؛ این شأن شماست. جوان و دانشجو و مؤمن شأنش همین است که عدالت را بخواهد. پشتوانه‌ی این فکر هم با همه‌ی وجود، خودم هستم و امروز بحمدالله نظام هست. البته تخلفاتی هم ممکن است انجام بگیرد؛ شما زرنگی‌تان این باشد: گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداق‌سازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه میکنید، اولاً احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من می‌بینم دیگر. من مواردی را مشاهده میکنم - نه در دانشگاه، در گروه‌های اجتماعی گوناگون - که روی یک مصداق خاصی تکیه میکنند؛ یا به‌عنوان فساد، یا به عنوان کجروی سیاسی، یا به‌عنوان خط و خطوط غلط. بنده مثلاً اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و می‌بینم اینجوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است... شما اسم نیاورید، شما روی مصداق تکیه نکنید؛ شما پرچم را بلند کنید. وقتی پرچم را بلند کردید، آن کسی که مجری است، آن کسی که در محیط اجراء میخواهد کار انجام دهد، همه حساب کار خودشان را میکنند. آن کسی هم که فریاد مربوط به محتوای این پرچم را بلند کرده، احساس دلگرمی میکند و کار پیش خواهد رفت. 🔸(بیانات ۸۷/۲/۱۴) 🆔️ @yaminpour
💠افشا کردن هیچ لزومی ندارد؛ کسی حق ندارد آبروی مسلمانی را ببرد. 🔻رهبر معظم انقلاب: صرف متهم شدن كه جرم نيست. به هر كسى ممكن است يك اتهامى وارد شود. تا وقتى كه از طريق قانونى جرم ثابت نشده است، نه در خود قوه، نه در بيرون قوه، نه در تريبونها و منبرهاى رسمى، نه در وسائل ارتباط جمعى، كسى حق ندارد آبروى يك مسلمانى را ببرد؛ اين بسيار مسئله‌ى مهمى است. بعضى اوقات انسان مى‌بيند روى قوهى قضائيه فشار مى‌آورند كه آقا افشاء كنيد. نه آقا، هيچ لزومى ندارد افشاء كردن. در موارد خاصى، بله، شارع مقدس مشخصاً و معيناً خواسته است كه مردم مجازات را ببينند، يا مجازات شونده را بشناسند؛ اينها موارد خاصى است، مال همه جا نيست. بخصوص وقتى كه در فضاى جامعه روحيه‌ى تعميم وجود دارد كه يك چيزى را به غير مورد خودش تعميم مي‌دهند، اينجا انسان خيلى بايد احتياط كند. حتّى اگر چنانچه فرض كنيم يك نفرى جرمى هم كرده است، اين جرم در دادگاه صالح اثبات هم شده است، اين شخص به مجازات محكوم هم شده است- فرض كنيد رفته زندان- چه لزومى دارد ما اسم او را در روزنامه‌ها منتشر كنيم تا بچهى اين آدم كه دارد مدرسه ميرود، ديگر رويش نشود مدرسه برود؟ چه اشكال دارد كه اين مدتِ زندانش را بگذراند، بيايد بيرون، خودش و خانوادهاش زندگى عادى‌شان را ادامه دهند؟ خب، جرمى كرد، مجازات شد، تمام شد ديگر. بايد حتماً آبروريزى بشود؟ اين از نكات بسيار مهمى است. 🔸(بیانات در تاریخ ۹۰/۴/۶) 🆔️ @yaminpour
هدایت شده از حامی انقلابی🇮🇷
وحید یامین پور: استبداد عوام یعنی چه؟ یعنی مردم‌ به یکباره به یک چیز گرایش پیدا می کنند بطوریکه آدم فکور و نخبه دیگر نمیتواند علیه آن موضوع حرف بزند و اگر حرف بزند به ارتجاع و افراط و تحجر متهم می شود و این استبداد عوام است. استبداد گاهی از بالاست یعنی دیکتاتوری است و گاهی از پایین است که افراد میان مایه نمیگذارند نخبگان نظر بدهند . در جامعه میان مایه استانداردها و اصالتها کمرنگ شده است و نخبگان مرجعیت خود را از دست داده اند . در جامعه ای که مرجعیتش از دست می رود و مرجعیتش به عوام منتقل می شود استبداد عوام رخ می دهد. وآثار سیاسی اش این می شود که کسانی که بلدند از خصلتهای مبتذل مردم سوء استفاده کنند رای می آورند و حاکم می شوند .در واقع جامعه توده ای به نوعی فاشیسم مبتلا می شود. @hamieh_enghelabi
مبلغ مورد نیاز تامین شد. با همین مبالغ اندکی که می‌پردازید در مجموع مشکلات بزرگی حل می‌شود. از همه خیرین سپاسگزاریم. 🌹
هدایت شده از Aminikhaah🇱🇧
💠 آثار ـ 1️⃣ 🔶 از آسان به سخت 🔷 ابتدایی 1️⃣ داستانهای شگفت ؛ اثر شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب 2️⃣ روزنه هایی از عالم غیب ؛ اثر آیت الله سید محسن خرازی 3️⃣ سیاحت غرب ؛ اثر آقا سید محمدحسن حسینی قوچانی ( آقا نجفی قوچانی) 4️⃣ مرگ و فرصت ها ؛ اثر حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان 5️⃣ معاد ؛ اثر شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب 6️⃣ منازل الآخره ؛ اثر ثقه الاسلام شیخ عباس قمی 7️⃣ سرای دیگر ؛ اثر شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب 8️⃣ معاد و جهان پس از مرگ ؛ اثر آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی 9️⃣ معاد در قرآن ؛ اثر آیت الله العظمی حسین مظاهری 🔷 متوسط 1️⃣ هنر مردن ؛ اثر استاد اصغر طاهرزاده 2️⃣ دنیا و آخرت از نگاه قرآن و حدیث ؛ اثر آیت الله محمد محمدی ری شهری 3️⃣ بهشت و دوزخ از نگاه قرآن و حدیث ؛ اثر آیت الله محمد محمدی ری شهری 4️⃣ معاد شناسی (۱۰ جلد) ؛ اثر آیت الله سید محمد حسین حسینی طهرانی 5️⃣ معاد بازگشت به جدی ترین زندگی ؛ اثر استاد اصغر طاهرزاده 6️⃣ چگونگی حیات بدن اخروی ؛ اثر استاد اصغر طاهرزاده 7️⃣ حیات برتر ؛ اثر آیت الله علی صفایی حائری ( عین . صاد) 8️⃣ معاد یا بازگشت به سوی خدا ؛ اثر آیت الله محمد شجاعی 🔷 پیشرفته 1️⃣ الحیاه البرزخیه ؛ اثر آیت الله العظمی جعفر سبحانی 2️⃣ معاد ؛ اثر شهید آیت الله مرتضی مطهری 3️⃣ معرفت النفس و الحشر ؛ اثر استاد اصغر طاهرزاده 4️⃣ معاد در قرآن ( جلد ۴ و ۵ تفسیر موضوعی قرآن) ؛ اثر آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی 5️⃣ معاد از دیدگاه امام خمینی ؛ دفتر سی ام از مجموعه آثار موضوعی "تبیان" 6⃣ المعاد شرح الاسفار الاربعه لصدر الدین شیرازی (۲ جلد) ؛ اثر آیت الله سید کمال حیدری 7⃣ انسان از آغاز تا انجام ؛ اثر علامه طباطبایی 8⃣ آغاز و انجام ؛ اثر خواجه نصیرالدین طوسی 9⃣ المبدٲ و المعاد ؛ اثر آخوند صدرالدین شیرازی ( ملاصدرا) ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از الهادی
🔻به منظور فراهم شدن زیارت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام خواندن این آیه مفید است: بُورِک مَنْ فِی النَّارِ وَ مَنْ حَوْلَها وَ سُبْحانَ اللَّهِ رَبِّ الْعالَمِین (چون به آتش رسيد، ندايش دادند كه بركت داده شده، آن كه درون آتش است و آن كه در كنار آن است. و منزه است خداى يكتا، آن پروردگار جهانيان. نمل_8) کسی که این آیه را بخواند، برکاتش زیاد میشود. 🔸سوال : باعث توفیق تشرّف می شود یا...؟ 🔹پاسخ : باعث توفیق تشرّف می شود؛ یعنی آن کسی که ادامه دهد، مانند پر کاه او را می برند. اگر آن آیه را چند بار، با حال بخواند، ساز در می آید و متناسب و موافق با روحش می شود. 🔸سوال: آیا این برنامه را برای زیارت عتبات عالیات و بقیه‌ی معصومین علیهم السلام هم می توان انجام داد؟ 🔹پاسخ: شاید حالا جای دیگر هم بشود؛ ولی یکی از مصادیق تام و تمامش، زیارت امام رضا علیهالسلام است. شجره که همان شجره است و جلوه‌ی خدای متعال هم همان است. 🔸سوال: عدد ندارد؟ 🔹پاسخ: نه؛ ولی فکر کنم انسان وقتی شروع کند، دلش گواهی می دهد. هر تعدادی را که میلش می آید بگوید ؛ مخصوصاً این قسمت آیه یک‌طوری است که یک چیزهایی در آن هست: بُورِک مَنْ فِی النَّارِ وَ مَنْ حَوْلَها وَ سُبْحانَ اللَّهِ رَبِّ الْعالَمِین. 🔸سوال : در خود حرم هم باید مشغول باشند؟ 🔹پاسخ: نه؛ قبل از ورود به حرم. اگر انسان درست بگوید، وقتی که به حرم رفت، نتیجه باید حاصل شود. همان طوری که «بسم اللّه الرحمن الرحیم» با حرف «باء» شروع می شود، این آیه هم همین طور است. 🔸سوال: وقت هایی که زمزمه‌ی مشهدرفتن می شود، همان موقع باید گفت؟ 🔹پاسخ: نه؛ گاهی هم انسان می بیند، خیلی وقت است نشده برود یا توفیق پیدا نکرده که برود، خوب است که گفته شود. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌