هدایت شده از استاد عابدینی
وظایف مومنان در ابتلای سوریه 1.mp3
5.88M
#سخنرانی | وظایف مومنان در ابتلای سوریه
🔹بخش اول
🎙حجت الاسلام و المسلمین #استاد_عابدینی
🔸موضوعات مطرح شده:
1:26 سنتهای خدا حاکم بر همه چیز است
2:20 ملاک حرکت ایمانی و برخورد با حوادث
3:26 خدا دست اندرکار است
3:59 مومن مغلوب نمیشود، باید جهت برتری را دید
6:35 ایمان، آرامش در حوادث
8:35 در هر بلایی، نعمت است
9:13 هیچ اتفاقی نمیتواند مومن را بشکند
12:00 در کجا دشمن عاجز میشود؟
12:53 وقت تمحیص و ریختن ناخالصی است
14:04 برای مومن خستگی بیمعناست
16:18 آیا تلاش های سابق از دست رفته است؟
📆 یکشنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۳
✅ مرکزتنظیمونشرآثاراستادعابدینی
🌐 Eitaa.com/joinchat/366215168Cc0e81daf3e
🌕 آیا اینک، آخرالزمان است؟
#وحید_یامین_پور
🔺 با تحولات اخیر سوریه، که مهمترین سرزمین جغرافیای آخرالزمانی است، بازار تطبیق نشانهها داغ شده؛ تمایل رویکردهای واقعگرایانه به این است که همگان را از تطبیق نهی کنند، با این استدلال که حجتی برای این تطبیق نداریم و پیش از این هم عموم تطبیقها غلط از آب در آمده و این به بنیاد عقیده مهدویت آسیب میزند. این دغدغه درستی است. اما اگر درباره «نشانه» صحبت میکنیم، این نشانه نباید آنچنان مبهم باشد که بر هر واقعهای امکان تطبیق پیدا کند. در این حالت از «نشانه» بودن میافتد و علامت هدایت به هیچ سمتی نخواهد بود و اعتقاد شیعه بر این است که اهل بیت علیهمالسلام هم سخن لغو و بیفایده نگفتهاند.
طبعاً انبوه روایات آخرالزمانی با هدف ایجاد آمادگی و طلب ظهور و کمک به تشخیص صحنه غبارآلود آخرالزمان است. یا باید انبوه روایات را کنار بگذاریم و مدام بر طبل شک و تردید نسبت به تطبیقها بکوبیم که نتیجهاش دور انگاشتن ظهور است. و یا آنچنان که منطبق بر هدف صدور آنهاست با مواجههای علمی، مدلول آنها را به میدان بیاوریم، تا طلب ظهور منجی موعود به سردی و یأس بدل نشود. چه اینکه طبعاً یکی از غرضهای صدور این روایات زنده و گرم نگه داشتن اصل انتظار بوده و هر حرفی که ظهور را «بعید» نشان دهد، خلاف غرض اهل بیت است: انهم یرونه بعیداً و نراه قریباً
مواجهه با روایات هیجان انگیز ظهور، «مراقبه»ای علمی و عقیدتی میطلبد. مراقبهای که هم «نشانه» را هزل و بی فایده نکند و هم عقیده نزدیک بودن ظهور را گرم نگه دارد. فقه حدیث هم همین جا به کار میآید. اکنون همان لحظهای است که علما باید به میدان بیایند و درباره این احادیث سخن بگویند. شاید قرنها نوشتن و مباحثه در این باره بیش از همیشه برای این روزها بهکار آید.
#سوریه
#انتظار
#آخرالزمان
@yaminpour
11.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 دوره های دکتر وحیدیامین پور
✍️ پژوهشی بر منظومه فکری شهـ.ـید سید مرتضی آوینی
📍 تا ۷۰ درصد تخفـ.ـیف
+ کتاب ماجرای فکر آوینی
🔴 شامل دوره های:
- رستاخيز جان
- حکمت شعر و هنر مقدس
- داستان تفکر و تمدن
- سیاست و قدرت رسانه (سواد رسانه ای)
- بررسی آرا و اندیشه های شهید آوینی
- مفاهیم بنیادی در اندیشه های شهید آوینی
- دغدغه های فرهنگی و رسانه ای در دوران پسااستعماری
📱مشاهده جزئیات دوره ها و ثبت نام 👇
🌐 https://toluehagh.ir/kdyp15
💢 موسسه طلوع حق
📲 @Toluehagh_ir
🔺️
این توییت به شما نشان میدهد که طراحان سقوط نظام اسد در همین ۴۸ ساعت اول به بخش بزرگی از اهدافشان رسیدهاند.
➕️ @yaminpour
اگر سر سفره کسی به شما بگوید «سدیم کلراید را بده» چه میکنید؟ نمک همان NaCl است. همانطور که "باران"، H2o. اما ما «نمک» را برای توصیف چهره و لحن و حتی دست بهکار میبریم؛ میگوییم چهره نمکین، یا بانمک و... همانطور که اسم فرزندمان را باران میگذاریم. نه آنگاه که چهره و لحن کسی را بانمک توصیف میکنیم و نه آنگاه که دختر بچهای را باران صدا میکنیم، به جدول مندلیف و عناصر و خواص آنها توجهی نداریم. ما در جهان زبان خود، در اُنس و قرب چیزها درکی شاعرانه از آنها داریم ولی برای کسی که جهانش با تکنولوژی نظم گرفته و صورتبندی شده، این معانی که هایدگر آنها را تفکر شاعرانه می نامد، غایب میشود. ما بواسطه تکنولوژی، از جهان شاعرانه بیرون افتادهایم و جهان برای ما سرد شده است.
حالا حتی «مادر» که شاعرانه ترین چیز زندگی است، به «جنس مونثی که ما را زاییده» فرو کاسته شده و «عسل» که استعاره شیرینترین چیزهاست، به مادهای چسبان حاوی فلان آنزیم که از ماتحت یک حشره بیرون آمده تحویل میشود. بودن ما در جهان، بودن «با» چیزهاست و این چیزها در زبان ما پیدا و معنادار هستند. ما کنار چیزها حضور داریم و با آنها مانوسیم قبل از آنکه هر کدام از آنها را بواسطه چیزی مثل ذهن خودبنیاد شناسا و بر اساس دانستههای پیشین خود از جغرافیا و زیستشناسی و فیزیک و... به عنوان ابژه شناسایی مورد تحلیل قرار دهیم.
ما آنگاه که شاعرانه زندگی میکنیم انسانها و چیزها را دوست میداریم چون در متن یک داستان هستیم. درک تکنولوژیک به همان اندازه که انسان را در موضع فاعل خودبنیاد شناسا قرار میدهد، امکان دیدن زیبایی و شنیدن داستان را از انسان میگیرد و جهان را سرد میکند. عشق، امکان دیدن زیبایی و شنیدن داستان جهان است.
به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
(سعدی)
به تعبیر دیگر درک تکنولوژیک از عالم، حضور ما در عالم را منتفی میکند. ما «غایب» میشویم. درک تکنولوژیک، چیزهای پیرامون ما را ناپدید میکند و ما معلق و بیخانمان میشویم. این سر راست ترین تعریفی است که میتوان از نیهیلیسم ارائه کرد.
#یادگاری
#نیهیلیسم #شعر
➕️ @Yaminpour
خدایا از عمر ما بکاه و بر عمر این ابَر مرد روشن ضمیر که بیانش فصل الخطاب جهان ماست، بیفزا 🤲
📌 دوره های دکتر وحید یامین پور
✍️ پژوهشی بر منظومه فکری شهید سید مرتضی آوینی
📍 تا ۷۰ درصد تخفیف + کتاب ماجرای فکر آوینی
🔴 شامل دوره های:
- رستاخيز جان
- حکمت شعر و هنر مقدس
- داستان تفکر و تمدن
- سیاست و قدرت رسانه (سواد رسانه ای)
- بررسی آرا و اندیشه های شهید آوینی
- مفاهیم بنیادی در اندیشه های شهید آوینی
- دغدغه های فرهنگی و رسانه ای در دوران پسااستعماری
📱مشاهده جزئیات دوره ها و ثبت نام 👇
🌐 https://toluehagh.ir/kdyp15
💢 موسسه طلوع حق
📲 @Toluehagh_ir
وحید یامین پور
📌 دوره های دکتر وحید یامین پور ✍️ پژوهشی بر منظومه فکری شهید سید مرتضی آوینی 📍 تا ۷۰ درصد تخفیف + ک
برای شروع، دوره "داستان تفکر و تمدن" رو توصیه میکنم که تقریبا یه دوره مختصر تاریخ از یونان و رم باستان تا قرون وسطی و رنسانس و غرب جدید است؛ هم تاریخ فلسفه، هم تمدن.
دو دوره "رستاخیز جان" و "حکمت شعر و هنر مقدس" جدیدترند و بحثهای جدیتر در شرح مهمترین مقالات شهید آوینی درباب چیستی سنّت، بشر جدید و نیهیلیسم، حقیقت تفکر شاعرانه و... است.
بقیه دورهها مربوط به کلاسهای سالهای قبل است.
▪️لینک دوره "تاریخ تفکر، فرهنگ و تمدن"🔻
https://toluehagh.ir/course/%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae-%d8%aa%d9%85%d8%af%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8/
🔻چرا ایرانیها "یه کتی" راه رفتن را دوست دارند؟
امروز در کلاس تاریخ تفکر و تمدن در باب مقایسه ماجرای دنکیشوت در قرن ۱۷ و فرهنگ فتوت و عیّاری در ایران حرف زدم. اینکه سروانتس این کتاب را به عنوان مرثیهای بر مرگ شوالیهها نوشت. ناکجاآبادی که دیگر از ابَر مردها و شجاعان و جنگجویان که حامی عدالت و فقرا هستند، خبری نیست.
آنچنان که در ایران جوانمردی و عیاری و پهلوانی و قلندری از معنای درونی که نوعی گره خوردگی به تصوف و ملامتیان بود تا حدودی به وادی لوطیها و داشها فرو افتاد. اما محبوبیت تاریخی عیاران و پهلوانان چه در فرهنگ ملامتیگری و مرام ناموسپرستی و چه در فُرم ظاهریاش که اندام ورزیده و شلنگ انداختن هنگام راه رفتن است، باقی ماند.
سینما هم ما از الباقی این محبوبیت تاریخی در خلق شخصیتهایی مثل قیصر بهره بردند، هرچند که همین شخصیتها خود مرثیهای بودند بر فقدان تاریخی پهلوانان حقیقی و لِه شدن مقلدان آنها زیر دست و پای مدرنیتهای که فضیلت را در سوداگری و لذتطلبی خلاصه کرده بود.
با ظهور انقلاب اسلامی حقیقت فتوّت و پهلوانی که با هنر رزم و جنگاوری و شجاعت و پاکچشمی پیوند داشت در فرهنگ دفاع مقدس مجدداً بازتولید شد، در آنسو به مدد فیلمفارسی و نمایشهای رو حوضی و... خاطرهای از فُرم تاریخی لوطیگری که تهی از باطن معنوی شده بود در "یه کتی" راه رفتن و شلنگ انداختن و کلاه و سبیل و... به حیاتش ادامه داد.
حافظ و سایر بزرگان حکمت و هنر ما تلاش بسیار کردند تا از حقیقت باطنی این مرام والا در برابر ظواهر ریاکارانه و فُرم تهی از معنا محافظت کنند؛
نه هرکه طرف کُله کج نهاد و تند نشست
کلاهداری و آیین سروری داند
هزار نکته باریکتر ز مو اینجاست
نه هر که سر بتراشد قلندری داند
#یادگاری
#داستان_فراموشی
➕️ @yaminpour
یه گفتگوی کوتاه با یکی از دوستان داشتم درباره "رنگ آبی" شاید براتون جالب باشه.
🔵🔷🟦
#شعر #زبان
#یادگاری
➕️ @Yaminpour
اگر بدانیم خداوند چقدر انسانها را متفاوت خلق کرده، از قضاوت و ملامت دیگران دست برمیداریم.
#بشنو_از_نی