eitaa logo
وحید یامین پور
37.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
277 ویدیو
25 فایل
کانال رسمی وحید یامین پور 🔺️نویسنده 🔺️مدرس دانشگاه شبکه های اجتماعی: https://zil.ink/yaminpour
مشاهده در ایتا
دانلود
در خصوص آراء بودریار این سخنرانی خلاصه پیشنهاد میشه 👆
🔻 تاسف برانگیز است که در این جماعت هنوز خود حقیربینی و غنج رفتن برای بلوندها و چشم آبی‌ها بر قضاوت و تحلیل واقع‌بینانه در دیپلماسی عمومی و روابط بین الملل غلبه دارد. 🖋وحید یامین‌پور 🆔️ @yaminpour
‌ ‌ ❓چگونه با اندیشه هایدگر آشنا شویم؟ ‌ 🔹 برای شروع درس‌گفتارهای سید رسول فاطمی را توصیه می‌کنم: 🎧جلسه اول از سطح یک: http://eitaa.com/sr_fatemy/149 📥صوت جلسات راداز طریق کانال زیر دانلود کنید: 🔻تلگرام: t.me/sr_fatemy 🔻ایتا: eitaa.com/sr_fatemy 🔻روبیکا: rubika.ir/sr_fatemy ‌ ‌ ‌
🔺️ چند توییت درباره‌ی رفتار مشمئزکننده روزنامه اصلاح‌طلب در مواجهه‌ی بی‌ادبانه با زنان تاثیرگذار. 🆔️ @yaminpour
📸پاسخ وحید یامین پور به ادعای عبدالرضا داوری پیرامون همایش کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار یامین پور: 🔹جمع تولید ناخالص داخلی همین ۳ کشور از ۹۶ کشور حاضر در این کنگره به تنهایی حدود دو برابر عددی است که شما گفتید. ✅ @yaminpour
به رسم سنت حسنه ی قربانی ما خادمین سه شنبه های مهدوی بنا داریم در اول هر ماه قمری، به نیت سلامتی آقا امام زمان (عج) و رفع بلا و بیماری از همه ی مردم جهان، نذر قربانی داشته باشیم. شما هم می توانید در نذر قربانی سهیم شوید. 🤝پرداخت نذورات : 💳 شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۲۴۲۱۹۳۹ بنام سه شنبه های مهدوی 📱شماره گیری *۷۸۰*۳۱۲# 🔗لینک آسان پرداخت 🌐 http://3shanbe.com/ghorbani کانال رسمی سه شنبه های مهدوی: ➕https://eitaa.com/joinchat/1043595267Cfd9a9234d0
سی و چهارمین گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و یازدهمین گردهمایی مدیران مرکز بهداشت و درمان دانشگاه های سراسر کشور دیروز سه شنبه چهارم بهمن ماه با حضور دکتر یامین پور دبیر شورای عالی جوانان و معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در بندرعباس برگزارشد. لینک کوتاه:  https://news.msy.gov.ir/news/2435291.htm
🔻بخشی از سخنرانی در این نشست؛ به طور خلاصه: ما تصور می‌کنیم "گفتگو" مهارت ساده‌ای است و عموم مردم آنرا آموخته‌اند. اما چه بسا بتوان بر اساس شواهد ادعا کرد بشر امروز کمتر اهل گفتگو است وبه علت فقدان تربیت گفتگو، به انزوا، افسردگی و خشونت هم مبتلا شده است. گفتگو برای به دست آوردن یک "موفقیت" اساساً گفتگو نیست که نوعی دلالی و چانه‌زنی است. حتی تصور بسیاری از مفهوم دینی تبلیغ، اعلام موضع است در حالیکه تبلیغ هم اگر از گفتگو آغاز نشود اساساً چانه زنی برای متقاعد کردن فرد مقابل برای کشاندن او به سمت خود است و این مبتنی بر "تفاهم" نیست. شاید یکی از متهمان اصلی در عدم بدست آوردن مهارت گفتگوی همدلانه، فرهنگ نئولیبرالیستی باشد که انسان را مبتنی بر بیشینه کردن سود شخصی self interest به دلالی و چانه زنی عادت می‌دهد تا مفاهمه و همدلی. البته نوجوانانی که پیش از تقویت روابط میان فردی در جامعه واقعی، در جامعه شبکه‌ای جهانی عضو می‌شوند و در "حباب فیلتری" خود گرفتار می‌شوند، بیش از همه در معرض خطرند. بسیاری از مطالعات متاخر رسانه‌های نوین، نگران تقویت فرقه‌گرایی و تعصبات نژادی تحت تاثیر حباب فیلتری هستند. پاتریک لینچ در کتاب "اینترنت ما؛ عصر بیشتر دانستن و کمتر فهمیدن" از این اتفاق به عنوان "قطبی سازی گروهی" نام می‌برد. 🆔️ @yaminpour
البته زمان چالش برانگیز جلسه آنجا بود که من در چارچوب تبارشناسی دانش فوکو بحث را به اینجا کشاندم که روانشناسی و روانکاوی که گویی برای درمان این آسیب در اختیار بشر است، آیا در واقع بر گفتگو مبتنی است یا بر اعتراف گیری ؟ به تعبیر او ایده‌ی مسیحی "اعتراف کن تا از آلودگی و شر پاک شوی" مبنای رمزگشایی از اسرار درونی و ذهنی بیماری است که به روانکاو مراجعه کرده و موفقیت روانکاو در تهی کردن مافی‌الضمیر بیمار(ناخودآگاه) اوست... آیا این فرآیند در خدمت مفاهمه و سلامت روان و آرامش است یا در خدمت قوام بخشی به نظام انضباط اجتماعی؟ بحث در این خصوص بماند برای بعد 😉 🆔️ @yaminpour
اینجا کاناداست بعد از تحریم من، به این فلاکت افتادن : )
🔺️ادامه... شما هم جزو اونایی هستین که به بچه‌هاشون میگن "اگر راستش رو بگی باهات کاری ندارم" ؟ چطور مطمئن شدین که این کار اونا رو راست‌گفتار و درست‌کردار می‌کنه؟ اینکه اعتراف به گناه انسان رو از شرور و شیطان دور می‌کنه از کجا اومده؟ اعتراف‌گیری... روانکاوی... طرد... 🔸️برای کمی بیشتر اندیشیدن 🆔️ @yaminpour
هیچ کس آنقدر قوی نیست که بتواند خود را از وضعیت "بلاهت" بیرون آورد. او نیاز دارد کسی دستش را سوی او دراز کند و او را بیرون بکشد. سِنکای رواقی _ ۴ ق.م آدمی بیش از آن خود را دوست دارد که بتواند به تنهایی خود را از شرّ هوسهایش برهاند. از کتاب تئاتر فلسفه 🆔️ @yaminpour
🔺️در توضیح: تکیه بر یک مرشد یا هدایتگر در منظومه‌ای از فلسفه یونان باستان که به "دغدغه‌ی خود" یا "خودشناسی" مربوط است، معنا می‌یابد. سقراط گفته بود: "من آموزگار دغدغه‌ی خود هستم." فلسفه، شبیه تیمارِ نفس است. یک مراقبه‌ی دائم. نه مراقبه به عنوان مقدمه‌ای برای زندگی، بلکه مراقبه به عنوان شکلی از زندگی. مراقبه به معنای رو کردن به خود، سُکنا گزیدن پیش خود، تعلق داشتن به خود. در این بحث نکاتی مرتبط با مفهوم "فراغت" که پیشتر درباره‌اش حرف زدیم، وجود دارد. فراغت دقیقاً عکس معنای مدرنش که زمانی برای فراموشی و سرخوشی است، به معنای زمانی برای پرداختن به خود، زمانی برای توجه به درون و بازگشت به حقایق متعالی مندرج در وجود انسانی تعریف شده بود. امشب را با درس‌گفتار "هرمنوتیک سوژه" فوکو در کتاب تئاتر فلسفه به‌سر بُردم. 🆔️ @yaminpour