🔺️ چند توییت دربارهی رفتار مشمئزکننده روزنامه اصلاحطلب در مواجههی بیادبانه با زنان تاثیرگذار.
🆔️ @yaminpour
📸پاسخ وحید یامین پور به ادعای عبدالرضا داوری پیرامون همایش کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار
یامین پور:
🔹جمع تولید ناخالص داخلی همین ۳ کشور از ۹۶ کشور حاضر در این کنگره به تنهایی حدود دو برابر عددی است که شما گفتید.
✅ @yaminpour
هدایت شده از سه شنبه های مهدوی
#سه_شنبه_های_مهدوی
به رسم سنت حسنه ی قربانی
ما خادمین سه شنبه های مهدوی بنا داریم در اول هر ماه قمری، به نیت سلامتی آقا امام زمان (عج) و رفع بلا و بیماری از همه ی مردم جهان، نذر قربانی داشته باشیم.
شما هم می توانید در نذر قربانی سهیم شوید.
#سه_شنبه_های_مهدوی
🤝پرداخت نذورات :
💳 شماره کارت
۵۰۴۱۷۲۱۱۱۲۴۲۱۹۳۹
بنام سه شنبه های مهدوی
📱شماره گیری
*۷۸۰*۳۱۲#
🔗لینک آسان پرداخت
🌐 http://3shanbe.com/ghorbani
کانال رسمی سه شنبه های مهدوی:
➕https://eitaa.com/joinchat/1043595267Cfd9a9234d0
سی و چهارمین گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و یازدهمین گردهمایی مدیران مرکز بهداشت و درمان دانشگاه های سراسر کشور دیروز سه شنبه چهارم بهمن ماه با حضور دکتر یامین پور دبیر شورای عالی جوانان و معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در بندرعباس برگزارشد.
لینک کوتاه:
 https://news.msy.gov.ir/news/2435291.htm
وحید یامین پور
سی و چهارمین گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و یازدهمین گردهمایی مدیران مرکز بهداشت و درمان
🔻بخشی از سخنرانی در این نشست؛
به طور خلاصه:
ما تصور میکنیم "گفتگو" مهارت سادهای است و عموم مردم آنرا آموختهاند. اما چه بسا بتوان بر اساس شواهد ادعا کرد بشر امروز کمتر اهل گفتگو است وبه علت فقدان تربیت گفتگو، به انزوا، افسردگی و خشونت هم مبتلا شده است.
گفتگو برای به دست آوردن یک "موفقیت" اساساً گفتگو نیست که نوعی دلالی و چانهزنی است. حتی تصور بسیاری از مفهوم دینی تبلیغ، اعلام موضع است در حالیکه تبلیغ هم اگر از گفتگو آغاز نشود اساساً چانه زنی برای متقاعد کردن فرد مقابل برای کشاندن او به سمت خود است و این مبتنی بر "تفاهم" نیست.
شاید یکی از متهمان اصلی در عدم بدست آوردن مهارت گفتگوی همدلانه، فرهنگ نئولیبرالیستی باشد که انسان را مبتنی بر بیشینه کردن سود شخصی self interest به دلالی و چانه زنی عادت میدهد تا مفاهمه و همدلی.
البته نوجوانانی که پیش از تقویت روابط میان فردی در جامعه واقعی، در جامعه شبکهای جهانی عضو میشوند و در "حباب فیلتری" خود گرفتار میشوند، بیش از همه در معرض خطرند. بسیاری از مطالعات متاخر رسانههای نوین، نگران تقویت فرقهگرایی و تعصبات نژادی تحت تاثیر حباب فیلتری هستند. پاتریک لینچ در کتاب "اینترنت ما؛ عصر بیشتر دانستن و کمتر فهمیدن" از این اتفاق به عنوان "قطبی سازی گروهی" نام میبرد.
🆔️ @yaminpour
وحید یامین پور
🔻بخشی از سخنرانی در این نشست؛ به طور خلاصه: ما تصور میکنیم "گفتگو" مهارت سادهای است و عموم مردم
البته زمان چالش برانگیز جلسه آنجا بود که من در چارچوب تبارشناسی دانش فوکو بحث را به اینجا کشاندم که روانشناسی و روانکاوی که گویی برای درمان این آسیب در اختیار بشر است، آیا در واقع بر گفتگو مبتنی است یا بر اعتراف گیری ؟ به تعبیر او ایدهی مسیحی "اعتراف کن تا از آلودگی و شر پاک شوی" مبنای رمزگشایی از اسرار درونی و ذهنی بیماری است که به روانکاو مراجعه کرده و موفقیت روانکاو در تهی کردن مافیالضمیر بیمار(ناخودآگاه) اوست...
آیا این فرآیند در خدمت مفاهمه و سلامت روان و آرامش است یا در خدمت قوام بخشی به نظام انضباط اجتماعی؟
بحث در این خصوص بماند برای بعد 😉
#یادگاری
🆔️ @yaminpour
وحید یامین پور
البته زمان چالش برانگیز جلسه آنجا بود که من در چارچوب تبارشناسی دانش فوکو بحث را به اینجا کشاندم که
🔺️ادامه...
شما هم جزو اونایی هستین که به بچههاشون میگن "اگر راستش رو بگی باهات کاری ندارم" ؟
چطور مطمئن شدین که این کار اونا رو راستگفتار و درستکردار میکنه؟
اینکه اعتراف به گناه انسان رو از شرور و شیطان دور میکنه از کجا اومده؟
اعترافگیری... روانکاوی... طرد...
🔸️برای کمی بیشتر اندیشیدن
#یادگاری
🆔️ @yaminpour
هیچ کس آنقدر قوی نیست که بتواند خود را از وضعیت "بلاهت" بیرون آورد. او نیاز دارد کسی دستش را سوی او دراز کند و او را بیرون بکشد.
سِنکای رواقی _ ۴ ق.م
آدمی بیش از آن خود را دوست دارد که بتواند به تنهایی خود را از شرّ هوسهایش برهاند.
از کتاب تئاتر فلسفه
#یادگاری
🆔️ @yaminpour
وحید یامین پور
هیچ کس آنقدر قوی نیست که بتواند خود را از وضعیت "بلاهت" بیرون آورد. او نیاز دارد کسی دستش را سوی او
🔺️در توضیح:
تکیه بر یک مرشد یا هدایتگر در منظومهای از فلسفه یونان باستان که به "دغدغهی خود" یا "خودشناسی" مربوط است، معنا مییابد. سقراط گفته بود: "من آموزگار دغدغهی خود هستم."
فلسفه، شبیه تیمارِ نفس است. یک مراقبهی دائم. نه مراقبه به عنوان مقدمهای برای زندگی، بلکه مراقبه به عنوان شکلی از زندگی. مراقبه به معنای رو کردن به خود، سُکنا گزیدن پیش خود، تعلق داشتن به خود.
در این بحث نکاتی مرتبط با مفهوم "فراغت" که پیشتر دربارهاش حرف زدیم، وجود دارد.
فراغت دقیقاً عکس معنای مدرنش که زمانی برای فراموشی و سرخوشی است، به معنای زمانی برای پرداختن به خود، زمانی برای توجه به درون و بازگشت به حقایق متعالی مندرج در وجود انسانی تعریف شده بود.
امشب را با درسگفتار "هرمنوتیک سوژه" فوکو در کتاب تئاتر فلسفه بهسر بُردم.
#یادگاری
🆔️ @yaminpour
🇮🇷✌️
#آینده ای که من از پیشرفت میبینم خیلی بیشتر از حدسیات متعارف است.
🆔️ @yaminpour
🟠کرمانشاه اولین میزبان «رویداد ملی اَتم»
🔸رویداد ملی اتم، با هدف انتخاب جوان برتر هر استان در زمینه نوآوری اجتماعی با همکاری و مشارکت معاونت امور جوانان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار می شود.
🔸رویداد اتم (من یک اتم هستم )، با محوریت حل مسائل عمومی کشور به صورت خلاقانه و از طریق مشارکت مردمی است و بهترین افراد را در این زمینه معرفی میکند.
🔸 این رویداد با تمرکز بر حل مسائل عمومی در سطح شهرستان، استان و کشور و با تاکید بر توانایی جوانان در حل مسئله برگزار میشود که برترینهای آن، بخش اعظمی از امتیازات جوان برتر سال را کسب می کنند.
🔸استان کرمانشاه اولین مقصد برگزاری این رویداد بزرگ کشوری است که امروز در سالن آمفیتئاتر دانشگاه رازی کرمانشاه با همراهی بسیج دانشجویی و گروه جهادی امام رضا علیهالسلام برگزار شد.
💠
۱۲ بهمن ۵۷، زمینهی تشرّف جامعهی ایرانی را به مثابه انسان کبیر، از فطرت اول به فطرت ثانی مهیا کرد.
از همان روز این انسان کبیر در جدال و کشش بین طبع ناسوتی و روح متعالی قرار گرفته است. آیا این جدال پایانی خواهد داشت؟ با پیروزی کدام یک؟
آنچه روشن است اینکه این جدال با راحت و عافیت همخوان نیست. برای همین جامعهی ایرانی هر از گاهی با زبان تاریخی ابتلائات قوم موسی(ع) لب به سخن میگشاید که:
قالُوا أُوذينا مِنْ قَبْلِ أَنْ تَأْتِيَنا وَ مِنْ بَعْدِ ما جِئْتَنا قالَ عَسي رَبُّکُمْ أَنْ يُهْلِکَ عَدُوَّکُمْ وَ يَسْتَخْلِفَکُمْ فِي الْأَرْضِ فَيَنْظُرَ کَيْفَ تَعْمَلُونَ
قوم موسی به او گفتند : هم پیش از آن که نزد ما بیایی و هم بعد از آن که نزد ما آمدی در سختی و آزار بودیم. گفت: امید است پروردگارتان دشمن شما را نابود کند و شما را در این سرزمین جانشین گرداند تا شما را بیازماید و بنگرد که چگونه رفتار میکنید.
اعراف/۱۲۹
#یادگاری
🖋وحید یامینپور
🆔️ @yaminpour
"پوچگرایی" ترجمهی بسیار نارسا و بدی برای "نیهیلیسم" است، حتی بدتر از اینکه "اومانیسم را "انسانگرایی" ترجمه کنیم.
نیهیلیسم موفق ترین و کاملترین کشف فلسفی برای توضیح عالم ماست.
فیلسوف کاشف نظم عالَمی است که انسان در هر دوره در آن به سر میبرد. نیچه مخترع نیهیلیسم نیست، کاشف آن است. فلسفه بیرون از فیلسوف است و فیلسوف به آن راه می یابد و با آن یگانه میشود و سپس آنرا بر زبان میآورد.
#یادگاری
🖋وحید یامینپور
🆔️ @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه سال پیش در چنین روزهایی رمان ارتداد منتشر شد. کتابی که با اضطراب نوشتم و با اضطراب بیشتر منتشر کردم.
به کسانی که چیزهای شیرین مثل چای نبات یا شربت زعفران دوست دارن "نخلونارنج" رو پیشنهاد میکنم و به اونایی که قهوه تلخ دوست دارن، "ارتداد" رو...
🆔️ @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کمی درباره پهلوی:
_چی میخوری؟
+آب جوش میاریم توش نون تریت میکنیم!
این در حالیست که در آن دوره روزانه حدود ۵ برابر امروز نفت میفروختیم و یک سوم امروز جمعیت داشتیم.
🔺️ویدئوی دوم:
حسین فردوست، شاید یکی از ۵نفر آدمی باشد که در طول حیات محمدرضا بیشترین حشر و نشر را با او داشته. او رئیس دفتر ویژه اطلاعات شاه، قائم مقام ساواک و رئیس سازمان بازرسی شاهنشاهی بوده است.
او میگوید:فساد مالی در نظام سلطنتی اینقدر زیاد بود که ما دیدیم اگر به همه آنها بخواهیم رسیدگی کنیم، ده هزار کارمند لازم داریم. گفتیم پس فقط به رقم های بالای صد میلیون تومان رسیدگی کنیم. میگوید با این وجود ، تعداد پرونده ها به ۳۷۵۰ عدد رسید!
توجه کنید که صد میلیون تومان آن موقع یعنی چه، یعنی ۱۴ میلیون دلار برای یک پرونده و به قیمت امروز حدود ۵۰۰ میلیارد تومان، یعنی در مجموع ۵۳ میلیارد دلار.
🔺️ویدئوی سوم:
اعتراف شاه به فساد، ظلم و استبداد پیش از فرار از ایران. او تعهد میدهد که اوضاع را اصلاح کند!
این مطالب نه برای انکار ضعفهای امروز، برای آنهاست که دروغهای شاخدار سعودی اینترنشنال درباره پهلوی را باور کردند.
🖋وحید یامینپور
@yaminpour