🔰 آیا ایران امنیت منطقه را به هم زده؟
❌هرجا جنگی در میگیرد ، پای آمریکا در میان است…
♨️هرجایی که پای آمریکا به آن باز می شود بعد از مدتی دچار جنگ و آشوب می شود…
❗️تا قبل از نفوذ سیاسی و نظامی آمریکا به اوکراین، بین روسیه و اوکراین مشکلی که منجر به جنگ بشود وجود نداشت…
⚫️آمریکا ۲۵۰ سال از تشکیلش میگذرد و ۹۳ درصد از عمرش را درگیر جنگ در مناطق مختلف جهان بوده
🔻لیست بلند بالای زیر، جنگ و کشتار هایی است که این ماشین جنگ و کشتار در دنیا بوجود آورده
1901 — ورود مستقیم نیروهای آمریکایی به کلمبیا
1902 — حمله به پاناما
1904 — ورود نیروهای آمریکایی به کره و مغرب
1905 — ورود نیروهای آمریکایی به هندوراس علیه انقلاب این کشور
1905 — حمله به مکزیک (در کمک به دیکتاتور وقت بورویریو دمازبرای سرکوب قیام مردمی این کشور)
1907 — حمله به نیکاراگوئه
1907 — ورود نیروهای آمریکایی به دومینیکن برای سرکوب انقلاب این جمهوری
1907 — نیروهای آمریکایی در جنگ میان هندوراس و نیکارگوئه مشارکت کردند
1908 — نیروهای آمریکایی در خلال انتخابات پاناما در این کشور مداخله کردند
1910 — آمریکا نظامیان خود را برای سرکوب کودتا علیه حکومت نیکاراگوئه به این کشور گسیل داشت
1911 — ورود نظامیان آمریکایی به هندوراس برای حمایت از کودتا به رهبری مانوئل بونیلا بر ضد رئیس جمهور منتخب میگل داویا
1911 — سرکوب قیام ضد آمریکایی در فیلیپین
1911 — مداخله در چین
1912 — حمله و اشغال کوبا
1912 — حمله به پاناما
1912 — حمله به هندوراس
1912 — 1933 — اشغال نیکاراگوئه
1914 — 1934 — هائیتی. نیروهای آمریکایی پس از وقوع چندین انقلاب در هائیتی وارد این کشور کرد و به مدت 19 سال هائیتی تحت اشغال آمریکا در آمد
1916 — 1924- اشغال جمهوری دومینکن به مدت 8 سال
1917 — 1933 — اشغال کوبا.
1917 — 1918 — مشارکت در جنگ جهانی اول
1918 — 1922 — مداخله در روسیه
1918 — 1920 — ورود نظامیان آمریکایی به پاناما
1919 — ورود نظامیان آمریکایی به کاستاریکا
1919 — حمله به هندوراس
1920 — حمله به گواتمالا
1921 — حمایت آمریکا از گروههای مسلحی که برای براندازی کارلوس گیریرو تلاش می کردند
1922 — مداخله در ترکیه
1922 — 1927 — ورود نظامیان آمریکایی به چین
1924 — 1925 — حمله به هندوراس
1925 — حمله به پاناما
1926 — حمله به نیکاراگوا
1927 — 1934 — آمریکا چین را به اشغال در آورد
1932 — حمله به السالوادور
1937 — حمله به نیکاراگوا
1945 — بمباران هیروشیما و ناکازاکی ژاپن
1947 — 1949 — حمله به یونان
1948 — 1953 — حمله به فیلیپین
1950 — حمله به پورتریکو
1950 — 1953 — حمله به کره
1953 — حمایت از کودتای 28 مرداد علیه دولت منتخب ایران
1958 — لبنان
1958 — جنگ با پاناما
1959 — نظامیان آمریکایی وارد لائوس شدند
1959 — حمله به هائیتی
1960 — عملیات نظامی آمریکا در اکوادور
1960 — حمله به پاناما
1965 — 1973 — تجاوز خونین به ویتنام
1966 — حمله به گواتمالا
1966 — حمایت نظامی از اندونزی علیه فیلیپین
1971 — 1973 — بمباران لائوس
1972 — حمله به نیکاراگوا
1980 — عملیات نظامی علیه ایران در طبس موسوم به پنجه عقاب که باشکست مواجه شد
1983 — دخالت نظامی در گرینادا
1986 — حمله به لیبی و بمباران طرابلس و بنغازی
1988 — حمله آمریکا به هندوراس
1988 — حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی و قتل عام تمامی 290 نفر سرنشین این هواپیما
1989 — نظامیان آمریکایی ناآرامی ها در جزایر ویرجین را سرکوب کردند
1991 — عملیات نظامی گسترده در عراق (جنگ اول خلیج فارس)
1992 — 1994 — اشغال سومالی و انجام خشونت بسیار مفرط علیه شهروندان این کشور
1998 — حمله به سودان . هواپیماهای آمریکایی به بهانه تولید گاز اعصاب یکی از کارخانه های ساخت دارو را بمباران کردند
1999 — آمریکا با پوشش ناتو جنگی را علیه یوگسلاوی براه انداخت. بمباران این کشور 78 روز به طول انجامید و یوگسلاوی از هم فروپاشید
2001 — حمله و اشغال افغانستان به بهانه تعقیب گروه القاعده
2003 — حمله و اشغال عراق بدون مجوز سازمان ملل
2011 — حمله به لیبی پس از پیروزی انقلاب این کشور و سرنگونی دیکتاتور قذافی
2011 — حمایت رسمی از گروههای مسلح تروریستی در سوریه با هدف براندازی نظام منتخب ملت سوریه
2011 — اعلام حمایت رسمی از رژیم آل خلیفه در سرکوب قیام مردمی این کشور
2015 — اعلام پشتیبانی رسمی از آل سعود در جنگ این کشور علیه انقلاب ملت یمن
2018 — حمله مستقیم هوایی به خاک سوریه با کمک انگلیس و فرانسه
◼️◻️◼️طنز تلخی است که آمریکا با این پرونده سیاه درحالیکه از آن سوی دنیا به منطقه ما آمده، ایران را متهم به مداخله در امور دیگر کشور ها و جنگ افروزی می کند …
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
13.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 چرا دیه و سهم ارث مرد دوبرابر زن است؟ قانون حضانت به نفع کیست؟
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 رگ و ریشه انجمن حجتیه هم ثبت نام کرد دولت بهار😏
✔️جریان شناسی فرقه ضاله حجتیه 👇
https://eitaa.com/yaranhamdel/5297
#فرقه_ضاله_حجتیه
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 انجمن حجتیه ✅ عملکرد انجمن از بدو پیدایش ″موضعگیری انجمن در سالهای نزدیک به پیروزی انقلاب اسلام
🔰 انجمن حجتیه
✅ عملکرد انجمن از بدو پیدایش
″موضع گیری انجمن در پیروزی انقلاب اسلامی″
با پیروزی انقلاب انجمنیها تضعیف شدند و کلیت تشکیلات آنها دچار تحیر و حیرت شد که چگونه با انقلاب برخورد کند. در رأس انجمن به این حرکت معتقد نبوده و اعتقاد نداشتند که انقلاب پیروز میشود. پنج یا شش ماه در حالت تردید بودند، به این صورت که در مراسم اول جشن نیمه شعبان در تهران عکس همه مراجع زده شد و بعد
از شش ماه فقيه مبسوطاليد مسلط شد. این بود که انجمن به تأییدات خود از رهبر آورد. از جمله خود آقای حلبی که امام خمینی را رهبر انقلاب، عظیمالشأن و رهبر کبیر و این مضامین... خطاب می نمود.
وقتی انجمنیها به موضع انفعال افتادند نیروهای تربیت شده در انجمن در سطوح مختلف پس از انقلاب به سه دسته تقسیم شدند:
از دسته اول برخی مانند آقای پرورش، دکتر صادقی استاد دانشکده الهیات مشهد، عبدالکریمی استاد دانشگاه مشهد، مهندس مصحف و بسیاری دیگر به انقلاب پیوستند. از میان اینان، جوانانی نیز بودند که دست کم چند سالی انجمن را تجربه کرده و به صف انقلابیون پیوسته بودند. برخی نیز؛ مانند آقای طیب که مسؤولیت برگزاری مراسم سخنرانیها را در تهران بر عهده داشت، نه تنها به انقلابیون پیوستند، بلکه به نوعی در برابر انجمن هم قرار گرفتند.
دسته دوم در برابر انقلاب بی تفاوت ماندند.
دسته سوم به انتقاد از انقلاب پرداخته و به صف مخالفان - از نوع دیندار – پیوستند.
انجمن چند ماه پیش از انقلاب در شهریور ۱۳۵۷ مواضع خود را در ارتباط با سیاست تغییر داده، شروع به همراهی با انقلاب کرد، اما پس از انقلاب از سوی برخی از رهبران انقلابی، انجمن به عنوان یک عنصر خطرناک معرفی شد و برای جلوگیری از نفوذ آن در مراکز تبلیغات وسیعی بر ضد آنان آغاز شد. این اعتراضها که غالباً در پوشش دفاع از انقلاب صورت میگرفت، به مرور به حذف شمار زیادی از چهره های مذهبی با سابقه منجر شد. طبعاً برخی از سوابق برخوردهای منفی رهبران انجمن با جریان انقلاب به عنوان یک تجربه برای موضع گیری علیه آنان مورد استفاده قرار گرفت. برای نمونه، امام خمینی که روزگاری آقای حلبی را تایید میکرد، در سالهای پیش از انقلاب به تدریج نسبت به حرکت انجمن بدبین شده و حمایت خود را قطع کرد. آقای گرامی که اخبار داخلی ایران را برای نجف مینوشت نامهای در این باره به امام نوشت که پاسخ امام این بوده است:
«از وقتی که مطلع شدم دیگر تاییدی نکردهام.»
با این همه، جهت گیری انجمن پس از انقلاب به تدریج به سمت هواداری از انقلاب پیش میرفت. آقای حلبی از مشهد کاندیدای مجلس خبرگان قانون اساسی شد و ۳۰۷۳۷۴ رای آورد اما انتخاب نشد. نوع هواداری انجمن، از نشریه انتظار – که انجمن پس از پیروزی انقلاب آن را منتشر می کرد – قابل برداشت بود. اما مخالفت با آن در سال ۶۰ اوج گرفت و برخی از جریانهای افراطی درون انقلاب به ویژه نیروهای سازمان مجاهدین انقلاب با هر نیتی که بود، درست در وقتی که امکان بهرهگیری بیشتر از نیروهای مذهبی می رفت یک جبهه داخلی بر ضد نیروهای متهم به وابستگی به انجمن گشوده و دشواریهایی را پدید آوردند.
برخی از این نیروهای چپ افراطی که آن زمان در مرکز این فعالیت قرار داشتند، بعدها به فرو غلطتیدن به دامن تفریط از آن اقدام ها اظهار پشیمانی کردند. از آن جمله انتشار کتابی با عنوان «در شناخت حزب قاعدین» از (عمادالدین باقی) در سال ۱۳۶۲ بود که ضربه سختی بر انجمن وارد کرد. این کتاب پیش از آن به صورت بخش بخش در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید. زمانی که کتاب در تیراژی بالغ بر هشتاد و هشت هزار نسخه به چاپ رسید ضربهای سهمگین بر انجمن وارد آمد.
ادامه دارد...
...پیگیر باشید...
#فرقه_ضاله_حجتیه
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 اهمیت مکتب سیاسی امام(ه) ″راز موفقیت امام در مکتب سیاسی ایشان″ مکتب سیاسی امام نمیتواند از شخصیت
🔰 اهمیت مکتب سیاسی امام(ه)
″امام معرّف نظام سیاسی اسلام″
بحمدالله راه ما راه روشن و اسلامی است که امام(ره) به ما معرفی کرد راه ما راه آن اسلامی است که دشمنان خدا از آن میترسند و مستضعفان و مظلومان از آن خوشحال و امیدوار میشوند؛ نه چیزی که اسمش اسلام است و از اوّل تا آخر، در خدمت دشمنان اسلام میباشد. ما این را به عنوان اسلام قبول نداریم. این همان اسلام آمریکایی است؛ تعبیر درستی که بارها امام فقید حکیممان، آن را تکرار میکردند. اسلام ناب، اسلامی است که باید ابوجهلها از آن بترسند. اگر اسلامی بود که ابوجهلها و ابوسفیانها از آن نترسیدند و با آن دشمن نبودند، باید در اسلام بودنش شک کنیم. آن اسلامی هم که طبقات مستضعف و محروم به آن امیدوار نشوند و دل ندهند، اسلام نیست. اسلامی که نتواند آرزوهای خفته و فروکشته قشرهای مظلوم را در سطح دنیا نه فقط در سطح کشور خودمان، زنده و احیا کند، شک کنید در اینکه این دین اسلام باشد. همه بشریت متدین، منتظر مصلح است و همه مسلمین، منتظر مهدی موعودند و خصوصیت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه و ارواحنافداه) در نظر مسلمانان این است
که:
«يملأ الله به الارض قسطاً وعدلاً كما ملئت ظلماً و جوراً»
(كمالالدين و تمامالنعمة، شيخ صدوق، ج ۲، ص ۳۷۷؛ كفاية الأثر فى النصّ على الأئمة الإثنى عشر، علی بن محمد خزاز قمی ص ۲۸۰؛ بحار الأنوار، علّامه مجلسی، ج ۵۱، ص ۱۵۶)
عدل و داد استقرار عدالت در جامعه، از بین بردن ظلم از سطح زمین، خصوصیت مهدی موعود است اسلامی که در آن تلاش برای عدالت و مبارزه با ظلم نباشد چطور میتواند اسلام باشد و بشریت به سمت آن حرکت کند؟ بشر به سمت آن چیزی حرکت میکند که مظهر آن، وجود مقدس مهدی (عجل الله تعالى فرجه الشریف) باشد و او کسی است که در احادیث متواتر وارد شده که دنیا را از عدل و داد پر میکند و ظلم را ریشه کن میسازد.
(در دیدار جمع کثیری از پاسداران در سالروز میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار ۱۳۶۸/۱۲/۱۰)
#مکتب_سیاسی_امام
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 خوابهای بیتعبیر 📌 توطئههای دشمن ″تبلیغات رسانههای دشمن قبل و بعد از انتخابات″ البته ملت عزیز
🔰 خوابهای بیتعبیر
📌 توطئههای دشمن
″تبلیغات رسانههای دشمن قبل و بعد از انتخابات″
ملت ایران باید خدا را شاکر باشد که در این برهه، توانست دشمن را به خشم آورد حضور شما مردم ایران در صحنه ی انتخابات و شرکتتان در این انتخابات عظیم و تعیین کننده و مهم استکبار جهانی و عمّال و بوقها و تبلیغاتچیهایشان را تا سرحد جنون عصبانی کرد. خدا از شما راضی باشد، ملت عزیز. کار بزرگی انجام
دادید.
من میخواهم این نکته را هم عرض کنم که دولتمردان جمهوری اسلامی باید قدر این فداکاری مردم و حضور آنها در صحنه را بدانند. مبادا مسئولین بخشهای مختلف کشور در تحلیل اشتباه کنند و خیال کنند که شرکت وسیع مردم در انتخابات، معنایش این است که آنها از یکایک کارهای مسئولین خشنودند. این طور نیست. مردم، انقلاب را دوست دارند امام را دوست دارند، دولت جمهوری اسلامی را دوست دارند نظام را دوست دارند. اما معنایش این نیست که مردم روی یکایک کارهای
مسئولین بخشهای مختلف صحه میگذارند.
(بیانات در جمع
علما، طلّاب و روحانیان در آستانه ماه «محرم» ۱۳۷۲/۰۳/۲۶)
#خوابهای_بی_تعبیر
#تا_انتخابات
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 هستهای بهانه است در [مورد] همین مذاکرات اخیر هم بد نیست یک جملهای گفته بشود؛ آقایان هم غالباً د
🔰 هستهای بهانه است
میگویند ما با سلاح هستهای مخالفیم؛ دروغ میگویند؛ این هم مسئلهشان نیست؛ شاید بسیاری از آنها یا همه آنها میدانند که ما دنبال سلاح هستهای نیستیم؛ [آنها] حتّی با سلاح متعارف ما مخالفند، با امکانات دفاعی ما مخالفند؛ میخواهند مؤلّفههای قدرت را از ایران بگیرند؛ وَالّا اصل نیاز کشور به غنیسازی یک امر مسلّمی است. تا چند سال دیگر بلاشک نیروگاههای هستهای یکی از مهمترین منابع انرژی در کشورها خواهند بود. روزی که نفت تمام بشود یا روزی که [برای] نفت جهات دیگری به وجود بیاید، نیروگاههای هستهای که سالمتر، تمیزتر، ارزانتر انرژی را تولید میکنند، در کشورها رایج خواهند شد. ما آن روز احتیاج داریم [امّا] غنیسازی را آن روز نمیشود شروع کرد؛ باید از امروز شروع کنیم که آمادگی داشته باشیم، امکان داشته باشیم و آنها این را نمیخواهند؛ غربیهای مستکبر این را نمیخواهند. اینها میخواهند که ایران در آن روزی که به انرژی هستهای نیاز پیدا میکند، نیازمند آنها باشد، به آنها احتیاج داشته باشد تا بتوانند شرایط خودشان را تحمیل کنند، تا بتوانند زورگویی کنند و باجگیری کنند؛ دنبال این هستند.
(بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری ۱۳۹۹/۱۲/۰۴)
#هستهای_بهانه_است
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 حجاب شناسی 📖فصل چهارم - تعارضنمايی حجاب و آزادی فصل چهارم این نوشته به کالبدشکافی و پاسخ گویی ب
🔰 حجاب شناسی
📖فصل چهارم - تعارضنمايی حجاب و آزادی
✅حدود آزادی اظهار نظر درباره حجاب و لباس
شبهه:
بعضی با این عبارت که اصلاً مگر ما حق داریم راجع به لباس پوشیدنمان نظر بدهیم؟ خواستهاند این شبهه را القا کنند که افراد حق اظهار نظر درباره لباس را ندارند آیا ادعای مذکور صحیح است؟
پاسخ:
اولاً، واقعاً جای تعجب است؛ با وجود این که برگزاری هم اندیشی با حضور جوانان و انتشار نظرهای آنها در سطح عمومی به وسیله روزنامه، خود بهترین دلیل و شاهد است که جوانان حق اظهار نظر درباره لباس پوشیدن را دارند؛ لكن معلوم نیست چرا گوینده محترم به طور غیر واقعی و به دور از صداقت، با تبلیغ به روش القایی در صدد تلقین وجود زور و فشار درباره لباس است.
ثانياً، بدون تردید گوینده محترم قبول دارد که اظهار نظر نیز، همانند هر عمل دیگری باید مطابق قاعده و روشمند باشد؛ یعنی اظهار نظر در زمینه مسائل مهم و نیازمند کارشناسی مثل مسئله حجاب حداقل باید براساس یکی از دو قاعدۀ عقلایی زیر باشد:
الف) خود فرد در زمینهای که اظهار نظر میکند متخصص و کارشناس باشد.
ب) به نظر متخصصان و کارشناسان، استناد و تکیه کند.
با دقت و مطالعه اظهار نظرهای افراد شرکتکننده در هم اندیشی به روشنی فهمیده می شود که متأسفانه هیچ یک از دو قاعده عقلایی فوق در آن رعایت نشده
است.
ثالثاً، درباره اظهار نظر افراد غیر متخصص، مثل جوانان شرکت کننده در هم اندیشی مذکور، سه دیدگاه مهم قابل طرح است:
۱) دیدگاه افراطی دیدگاهی که میگوید افراد غیر متخصص نیز، حتى بدون استناد به نظر کارشناسان و یا حضور آنان در هر مسئله مهمی حق اظهار نظر دارند. برگزاری هم اندیشی جوانان درباره لباس بدون حضور و نظر کارشناسان، و چاپ گزارش آن توسط روزنامه نوروز مؤید این است که دیدگاه مذکور مورد قبول گزارش دهنده محترم و همفکران ایشان است.
نقد:
دیدگاه فوق قابل دفاع منطقی نیست؛ زیرا تردیدی نیست که اظهار نظر افراد ناآگاه درباره مسائل مهم و نیازمند کارشناسی بدون استناد به نظر کارشناسان و بدون حضور آنها باعث طرح نظرات نادرست در اذهان مردم، خصوصاً جوانان می گردد. مهمتر این که وقتی اینگونه نظرها در روزنامه منتشر گردد، پیامدهای منفی آن چندین برابر است؛ زیرا از مصادیق آشکار تشویش اذهان عمومی است.
۲) دیدگاه تفریطی دیدگاهی که میگوید افراد به طور مطلق هرگز حق اظهار نظر درباره هیچ مسئلهای را ندارند.
نقد:
این دیدگاه نیز غیر منطقی است و قابل دفاع عقلانی نمیباشد؛ زیرا مهمترین لازمه منفی آن احترام نگذاشتن به شخصیت افراد و تقویت استبداد رأی در جامعه
است که امر مردودی میباشد. امیر مؤمنان امام علی(ع) در روایتی تصریح فرمودهاند:
«استبد برأيه هلک و من شاور الرجال شاركها في عقولها»
هر انسانی که استبداد به رأی داشته باشد هلاک و گمراه می شود؛ و هر کسی که با دیگران مشورت کند، در عقلهای آنها شرکت جسته است.
۳) دیدگاه اعتدالی دیدگاهی که میگوید افراد غیر کارشناس با استناد به نظر کارشناسان یا با حضور آنها درباره مسائل مهم، از جمله لباس میتوانند اظهار نظر کنند. این دیدگاه ایرادهای دو دیدگاه قبل را ندارد؛ بنابراین، دیدگاهی منطقی و قابل دفاع و عقلانی است.
ما معتقدیم هم اندیشی جوانان درباره لباس اگر با مطالعه و تحقیق قبلی و با استناد به نظر کارشناسان و یا با حضور آنان برگزار میگردید، بسیاری از مطالب نادرست مطرح شده با تذکرات و راهنماییهای آنها جرح و تعدیل میشد و فرهنگ سازی به مفهوم صحیح و دقیق آن صورت میگرفت.
#حجاب_شناسی
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تبلیغ اگر برای خود باشد تبلیغ برای شیطان است اما اگر برای خدمت باشد این برای خداست
#تا_انتخابات
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 ابهت پوشالی آمریکا
🔺پاره پاره شدن ببر کاغذی که برای شیران یمنی چنگ و دندان نشان میداد.
🔺آیزنهاور در آتش ظلم آمریکا و خشم یمن سوخت.
#ابهت_پوشالی
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 صحیفهخوانی 🔖 موضوع: انتخابات ریاست جمهوری همه این شرارتها که در سطح کشور الآن میشود ممکن است
🔰 صحیفه خوانی
از شر تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی ها نجات نخواهیم یافت
💬 امام خمینی(ره):
🔸 ما از شر رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شر تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی ها نجات نخواهیم یافت. این ها برپادارندگان سلطه ابرقدرت ها هستند و سرسپردگانی هستند که با هیچ منطقی خلع سلاح نمی شوند!.
📚صحیفه امام/ جلد ۱۵ / صفحه ۴۴.
#صحیفهخوانی
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel