eitaa logo
کانال یاران همدل
94 دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
13.9هزار ویدیو
108 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
24.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 ویژه برنامه: داستان مادربرای حضرت زهرا چه اتفاقاتی افتاد؟ واقعیت ماجرا چی بود؟ در قالب یک داستان روان 💬ویژه کودک و نوجوان 🔹قسمت اول: این داستان عید غدیر و تبریک مسلمانان به امیرالمومنین http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 خاطرات شهداء 🌷 ″اگر نبودند دلاور مردان!!″ 🌷.... صدام می‌گوید: «من از مقاومت شما در خرمشهر راضی ن
🔰 خاطرات شهداء 🌷 ″آرزوی او.... آرزوی من!″ 🌷محمدحسین همیشه آرزوی شهادت داشت و با تمام وجود طالب آن بود، اما من دوست داشتم که او جانباز شود تا من هم در کنار او فیض ببرم و با خدمت به یک جانباز جنگ، سهمی از حسنات او داشته باشم. وقتی این مطلب را به او می‌گفتم، می‌خندید و می‌گفت: «من از خدا خواسته‌ام تا شهید شوم؛ دوست دارم خدا مرا کامل کامل ببرد.» 🌷او شهادت را نقطه‌ کمال می‌دانست و آنقدر در راه عقیده‌ خود پایمردی کرد که به کمال مطلوب رسید. شب قبل از شهادت او، نماینده‌ امام در جهاد را در خواب دیدم که به من گفتند: شما هم از خانواده‌ شهدا هستید سعی کنید مثل حضرت زینب صبور باشید. روز بعد منتظر شنیدن خبر شهادت محمدحسین بودم.... 🌹خاطره ای به یاد شهید معزز محمدحسین زینت‌بخش راوی: همسر گرامی شهید 📚 کتاب "جهاد سازندگی خراسان در دفاع مقدس" صفحه ۹۷ http://eitaa.com/yaranhamdel
13.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 چقدر قشنگ و زیبا جلوی حضرت آقا به روحانی گفت: تو مشرکی و ثابت کرد! 📌 تا میتوانید این کلیپ را نشر بدهید! 💥 دین و سیاست💥"استاد_عالی" http://eitaa.com/yaranhamdel
10.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 🏴فیلمی که می بینید مربوط به مراسم ترحیم همسر حاج حسن خلج است. این مراسم که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ در مهدیه تهران برگزار شد یکی از ماندگارترین جلسات روضه سال های اخیر است 👈 در میانه این مراسم حاج سعید حدادیان با دعوت از حاج حسن خلج از وی خواست دقایقی برای حضار روضه بخواند. 🔸حاج حسن خلج با حضور در کنار منبر یکی از به یادماندنی ترین روضه هایش را خواند که هنوز پس از سال ها در خاطر خیلی‌ها مانده است. ◾️به مناسبت دقایقی از این مراسم رو بشنویم http://eitaa.com/yaranhamdel
20.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 اهمیت علوم شناختی در کلام رهبری 📍علوم شناختی، یکی از فتوحات الهیه است که ما بایستی از آن استقبال کنیم 📍کارکرد علوم و فناوری‌های شناختی، تمام عرصه‌های زندگی را در بر می‌گیرد؛ لذا هر ملتی که در این دانش عقب بیفتد، سرنوشتش استعمارزدگی، فقیر ماندن، زیردست بودن و ذلیل شدن است 📍برای پیشرفت در این دانش، لحظه‌ای نباید غفلت کرد؛ یعنی شما دانشمندان و محققین و پژوهشگران دیگر نباید شب و روز بشناسید و باید از جان مایه بذارید 📍از همه‌ی توانایی و امکانات غربی‌ها در این دانش استفاده کنید اما هیچ اعتمادی به توصیه‌های آن‌ها نداشته باشید 📍جنایتکاران و استعمارگران عالم، روزی با سلاح نظامی کشورهای دیگر را تصرف می‌کردند اما فردا با سلاح علوم شناختی 📍سعی کنید که این علوم حساس را که با ذهن و فکر و استدلال و تصمیم و معرفت ارتباط پیدا می‌کند، موجب گمراهی جوانان نشود 📍آشنایی با این علوم و حرکت در این عرصه جوری باشد که موجب آشنایی بیشتر جوانان با توحید و معرفت الهی باشد ✍برش‌هایی از بیانات در تاریخ ۹۷/۱۱/۳ http://eitaa.com/yaranhamdel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 🥀 مولاتی یا فاطمه؛ اماه ... 🤲یا رَبَّ الزَّهرا، بِحَقِّ الزَّهرا، إِشْفِ صَدْرَ الزَّهرا، بِظُهورِ الْحُجَّة http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 از نقطه‌ جوش روحانی تا نقطه‌ جوش پزشکیان چند دقیقه تا ساعت قطع‌شدن برق مانده و داریم تدبیر می‌کنیم؛ مقداری آب برداشتیم، گوشی‌ها را به شارژ زدیم، چند دقیقه‌ی بعد بروم دم در که بچه‌ها از مدرسه بر می‌گردند، پشت‌در نمانند و... سال‌ها بود که خاطرات دهه‌ی شصت این‌گونه برایم زنده نشده بود! خدا کند این دوره هم با همین خاطره‌بازی‌های تلخ و شیرین تمام شود و جنایتی که نیما زم در دولت آقای روحانی دنبال می‌کرد، اتفاق نیافتد! او قبل از اینکه دستگیر شود، در یکی از برنامه‌هایش گفت: «ما از روحانی حمایت کردیم چون کشور باید به نقطه‌ی جوش می‌رسید!» من کار ندارم که دلیل این قطعی‌های برق، تعطیلی صنعت هسته‌ای در دوره‌ی برجام و به دنبالش عدم تولید برق هسته‌ای است یا علت، نساختن نیروگاه در همان دوران کذایی است یا بگوییم مقصر آقای پزشکیان است که تدبیر سوخت نیروگاه‌ها را در تابستان نکرده یا چون می‌خواهد معاهده‌ی پاریس را اجرا کند، نیروگاه‌های ایران باید خاموش شوند؛ اما این را خوب می‌دانم که باز، خواسته یا ناخواسته دارد با روح و روان مردم بازی می‌شود؛ آن هم با چیزی به نام برق که وقتی نیست، آب هم نیست، گرمایش هم نیست! نتیجه‌ای هم که از این تدبیر برای مردم حاصل می‌شود، چیزی جز رسیدن به همان «نقطه‌ی جوش» نخواهد بود. حال بدون اینکه بخواهم دچار «توهم توطئه» بشوم، حتی با نگاهی سطحی هم می‌توان دید که اگر جامعه به واسطه‌ی عوارض زیان‌بار این قطعی‌برق، به نقطه‌ی جوش برسد، زمامداری سخت خواهد شد؛ خصوصاً اگر کبریتی چون «گرانی بنزین» دانسته یا ندانسته بر این انبار باروت بخورد! راستی دولت واردات بنزین سوپر به قیمت جهانی را هم آزاد کرد! یعنی لیتری حدود ۸۰ هزار تومان طبق اعلام خبرگزاری‌ها! شاید به زودی خاطرات آزادسازی قیمت آرد و نان هم برای‌مان زنده شود وقتی چند ماه دیگر پمپ‌بنزین‌ها فقط بنزین آزاد داشته باشند! خوش‌به‌حال دولت‌های غرب‌گرا که با انبوه لشکریان رسانه‌ای خود، این اقدامات تلخ را همچون عسل شیرین به خورد ملت می‌دهند! ✍عباس بابائی ۲۲ آبان ۱۴۰۳ http://eitaa.com/yaranhamdel
5.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 سنگ روی یخ شدن مجری بی‌بی‌سی مقابل عضو انصارالله یمن 🔹استدلال های شنیدنی محمد علی الحوثی از اعضای انصارالله یمن، مجری مزدور بی بی سی را سنگ روی یخ کرد. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 نقشۀ استعمار، برای زنان(۳) ⭕انقلاب جنسی! 📌بخش نهم ″هیپی‌ها″ این جنبش در ایالات متحده و توسط سی
🔰 نقشۀ استعمار، برای زنان(۴) ⭕این آزادی بود یا بهره کشی؟! 📌بخش اول در یادداشت پیشین به فروپاشی شوروی و برنامه های جدید آمریکا برای نفوذ در مناطق مختلف پرداختیم و در یادداشت پیش رو به بخشی از برنامه های نفوذ آمریکا از طریق سوء استفاده از زنان و آن هم در زمینه اقتصادی با محوریت سرمایه‌داری، خواهیم پرداخت. سوء استفاده ابزاری از آزادی زنان اولین گام بهره‌کشی اقتصادی جهان غرب از زنان، با انقلاب صنعتی کلید خورد. فمنیسم و سرمایه‌داری از اواسط ۱۹۶۰ تا اوایل ۱۹۷۰، قدرت ایالات متحده به خاطر بهبود اقتصاد کشورهای اروپایی و ژاپن مورد تهدید قرار گرفت. در پاسخ به این وضعیت، دولت آمریکا و شرکت‌های آمریکایی مجموعه ای از استراتژی‌ها را به کار گرفتند؛ از جمله انتقال بخشی از مراحل تولید به کشورهای جنوبی به دلیل ارزانی نیروی کار. این استراتژی در مورد صنعت نساجی و... جایی که نیروی کار زنها بیشتر مورد نیاز است، بسیار موفق واقع شد؛ چون حقوق ناچیزی دریافت می کردند و سود شرکتهای چندملیتی و صنایع کارگرمحور نیز بیشتر بود. در این دوره رونق و رشد بسیار سریعی در حوزه اقتصاد خدمات مانند: حمل و نقل و خدمات عمومی؛ تجارت و خرده فروشی؛ امورمالی؛ بیمه و املاک و مستغلات اتفاق افتاد و در پی آن شاغل شدن زنان نیز رشد شدیدی پیدا کرد. بنابراین در نتیجه راهبردهای سرمایه‌داری، درصد زنان شاغل خارج از خانه از ۳۴ درصد به ۶۰ درصد رسید و با وجود تلاشهایی که پس از جنگ جهانی دوم برای نگهداشتن زنان در خانه انجام شد، زنان متأهل در شغلهای خود باقی ماندند. چون با توجه به رشد بخش خصوصی، زنان متأهل به مثابه دریای نیروی کار برای سرمایه‌داری شدند. بین سال های ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۰ میلادی ۲۷ میلیون زن شاغل شدند که ۳۶ درصد از آنها متأهل بودند و این تابو که زن متاهل نباید کار کند، شکسته شد. بنابراین الگوی شغلی زنان سفیدپوست به زنان سیاه پوست نزدیک شد، زنان سیاه پوستی که همیشه باید بعد از ازدواج هم کار می کردند. حتی اتحادیه‌هایی که در قرن نوزدهم برای قوانین حمایتی از زنان مبارزه می کردند، تحت فشار فمینیست‌ها قوانینی را که حمل بار بیش از یک حدی را برای زنان منع می کرد یا قوانینی که شیفتهای شب را برای زنان منع کرده بود را برداشتند تا زنان هم مثل مردان شیفت شب را کار کنند! در دگرگونی صنعت فروشگاههای بزرگ نیز موارد قابل ملاحظه‌ای وجود داشت. این فروشگاهها تعداد مدیران خود را - که عمدتاً مردها بودند- دو برابر کردند، اما تعداد مشاغل کم دستمزد مانند مشاغل پاره وقت که به راحتی می توان کارگر را اخراج کرد یا فرد از آن دست بکشد -و عمدتاً به زنان اختصاص یافت- نیز چند برابر شد. گنجاندن زنان متأهل در نیروی کار، از جمله مادران دارای فرزندان خردسال، به سرمایه‌داران برای راکد نگهداشتن دستمزدها و همچنین به کنار گذاشتن حق دستمزد خانواده که هزینه‌های زن و فرزند را پوشش می داد نیز کمک کرد. در قرن نوزدهم اتحادیه‌های کارگری برای به دست آوردن این حق دستمزد جنگیده و آن را به دست آورده بودند؛ اما فعالیت جنبشهای فمینیستی در ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ باعث لغو دستمزد خانواده و یک دوره طولانی رکود دستمزد برای همه کارگران شد. ادامه دارد... 🖋️حجت‌الاسلام راجی http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 نقشۀ استعمار، برای زنان(۴) ⭕ این آزادی بود یا بهره‌کشی؟! 📌بخش دوم در دهه ۱۹۹۰ این موضوع که زنان باید به عنوان نیروی کار حقوق بگیر در جامعه حضور داشته باشند، آنچنان فراگیر شد که بر قوانین وضع شده در حمایت از خانواده مخصوصاً قانون رفاه، اثر گذاشت. این قانون به عنوان حقی برای هر یک از مادران فقیری که همسرانشان از دنیا رفته اند و برای مراقبت از فرزندانشان به کمک نیاز دارند، وضع شده بود که توسط لیبرالها حذف گردید و دیگر، مادران از یارانه دولتی برخوردار نبودند. این نظریه فمینیسم آمریکایی مبنی بر اینکه «کار با دستمزد نشان‌دهنده آزادی زنان است»، عمیقاً به نفع سرمایه‌داری بود و می‌باشد که دو نمونه از این موضوع یعنی حذف دستمزد خانواده و از بین بردن شبکه ایمنی رفاه در ایالات متحده اجرا شد. اما کار زنان برای سرمایه و سرمایه‌داری در سطح بین‌المللی نیز حیاتی بود. کره جنوبی در حوزه استفاده از نیروی کار ارزان زنان در طول معجزه اقتصادی خود پیشگام بود؛ البته حضور زنان در کارخانه و در کنار مردان به صورت عادلانه اتفاق نیفتاد. «آلیس امسدن» استدلال می کند که شکاف میان دستمزد جنسیتی مرد و زن یکی از کلیدهای موفقیت دولت کره جنوبی در مأموریتش برای صنعتی کردن این کشور بود. با فشار صندوقهای سرمایه‌گذاری بین‌المللی مبنی بر اینکه دولتها باید توسعه دولتی را کنار بگذارند و اقتصاد خود را به سمت صادرات محوری هدایت کنند، کشورهای مقروض جهان سوم از حضور شرکتهای چندملیتی در «مناطق آزاد تجاری» استقبال کردند. اما با افشای اطلاعات در مورد شرایط غیرانسانی زنان در این کارخانه ها، رسوایی بزرگی در رابطه با وضعیت آنان در سراسر جهان ایجاد شد. برخی از اندیشمندان فمینیست، استثمار کارگران زن در مراکز تولید صادراتی را محکوم کردند. اما دیگران نسبت به این پدیده رویکرد دوگانه‌ای را در پیش گرفتند. در کنار نقش حیاتی زنان در صنایع صادراتی، آنها مورد هدف «وام‌های خرد» نیز قرار گرفتند. این وام ها به طور گسترده توسط آژانس های کمک‌کننده بین‌المللی به عنوان راهی برای رهایی از فقر زنان روستایی به آن ها داده می شد. طرفداران وام های خرد معتقد بودند که امکان وارد کردن و هضم زنان در جریان اصلی اقتصاد با اعطای وام های اندک وجود دارد. خارج شدن زنان از اقتصاد خانگی آنها را به منبع عظیمی برای حواله پول از خارج کشور به خانواده های خود در کشور خود، تبدیل کرد. در فیلیپین، حواله های پولی به ۷ میلیون دلار در سال رسید، و به بزرگترین منبع تبادل خارجی تبدیل شد که از درآمد صنعت قند و معادن‌شان نیز بیشتر شده است. در سطح جهانی، میزان انتقال این حواله پولی به خانه در سال ۲۰۰۲ به ۸۰ میلیون دلار رسید و برای اولین بار به رقمی بیش از کل مبالغ اهدائی و اعتباری که به کشورهای فقیر داده شده است، رسید. زنان، که مجبور به خروج از کشور خود شده بودند به خاطر نبود مشاغل با درآمد کافی، سالهای طولانی را به دور از خانه، همسر و فرزند گذراندند و پول از کشور دیگر به کشور خود برای جبران غیبت‌شان حواله کردند. هجوم این حواله‌ها به نظام بانکی محلی باعث شد که وام دهندگان خرد، زنان روستایی فقیر را به سوی کارآفرینی بکشانند؛ و بر فرآیند تبدیل آنها به کارآفرینان خرد، و وام پس دهندگان مسئولیت‌پذیر، نظارت کنند. این چرخش ثروت، به دولت و نخبگان کمک می کرد که همان سیاستهایی را که در وهله اول باعث فقر و گسترش آن شد، همچنان ادامه دهند. در واقع تقریباً تمام هزینه و بار این سیاستها و کمبودها را زنان به دوش کشیدند. از نظر ایدئولوژیکی، فمینیسم زنان را به فرد بودن و نه عضوی از خانواده یا جامعه، تشویق می کند. سرمایه‌داری بین‌المللی به طور نظام‌مند ساختارهایی را که از زنان و فرزندانشان حمایت می کرد -از بیمه سلامت گرفته تا آموزش، خانه‌داری، غذا و سوخت قابل خرید- نابود کرد؛ بنابراین باعث فقر، بیماری و دوقطبی سازی ثروتی بی سابقه و تشدید شده گردید. اما این بحران به طور همزمان زنان را به بازار اقتصاد، با این استدلال که این، راه آزادی و برابری است، دعوت کرد. مشروع سازی فمینیسم پوششی برای ساختاربندی دوباره اقتصاد جهانی بود و این موضوع تعمیق و تشدید فقر زنان را مخفی می کند. 🖋️حجت‌الاسلام راجی http://eitaa.com/yaranhamdel