eitaa logo
کانال یاران همدل
94 دنبال‌کننده
13.6هزار عکس
13.6هزار ویدیو
105 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال یاران همدل
🔰 ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله مدرس(ره) ۱۰. دانش تلاشهای شهید مدرس برای کسب علم و دانش و وارستگی را می
🔰 ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله مدرس(ره) ۱۱. کار و تلاش از نحوه فعالیت شهید مدرّس در فراگیری دانش و نشر آن بین دیگران مطالبی مطرح گردید. کوشش مدرّس فقط محدود به مسایل علمی نبود، بلکه او در تربیت فرزندانش، رسیدگی به وضع محرومان، دستگیری از بینوایان، حضور و مشارکت در کارهای خیرخواهانه، جدّی و پرتلاش بود. برای تأمین مخارج زندگی خود و خانواده‌اش، رفع مشکلات مردم، سازندگی و آبادانی کشور از هر فرصت مناسبی برای کارکردن استفاده می‌کرد. معروف است که وقتی به نجف اشرف سفر نمود، روزهای پنج شنبه و جمعه کارگری می‌کرد و با دست مزدی که می گرفت، امور زندگی‌اش را می‌گذراند. پس از مراجعت از نجف و انتخاب او به عنوان یکی از علمای طراز اوّل، علیرغم مقام علمی و مذهبی بالایی که داشت، دست از کار و کارگری برنداشت و حاضر نشد برای گذران امور زندگی‌اش از کسی تقاضای کمک کند. وی قبل از فرا رسیدن زمان تدریس در مدرسه جدّه، از ابتدای صبح در خانه های مردم کار می‌کرد و با کشیدن آب حوض منازل، با متانت و عزّت نفس، صعه صدر، بزرگ منشی و با افتخار از دست رنج زحمات خویش بهره می‌گرفت و از این نوع زندگی رضایت کامل داشت. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله مدرس(ره) ۱۱. کار و تلاش از نحوه فعالیت شهید مدرّس در فراگیری دانش و نشر
🔰 ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله مدرس(ره) شهید مدرّس برای کار اهمیّت زیادی قایل بود و مال و ثروت از نظر او ارزشی نداشت. در اسفه این تعبیر وجود داشت که او با توجه به موقعیتی که دارد، دخترش را به یک جوان بلند مرتبه و ثروتمند خواهد داد، در صورتی که وقتی از نجف به ایران آمد، در اسفه روی منبر اعلام کرد: «من دختری دارم که اکنون وقت شوهر کردن اوست. هر کس خواستار دختر من است، بلند شود و پیشنهاد بدهد. مرتضی نامی بلند می‌شود و می‌گوید: من هم زن ندارم آقا و خواستگار دختر شما هستم. آقا قبول می کند و دخترش را به او می دهد. دیگران اعتراض می کنند که آقا، مرتضی کارگر ساده و آدم مفلوکی بیشتر نیست، چرا دخترتان را به او می دهید؟ می گوید: برای من فرق نمی کند. او مرد جوانی است و می تواند کار کند و زندگی خود و زنش را بچرخاند.» وی کار را جوهره هر انسانی می دانست و از انجام هر کاری که انسان را در برابر دیگران بی نیاز می کرد، استقبال می نمود. یکی از نزدیکان شهید مدرس، ماجرای آب کشیدن او را که به آن اشاره شد، از قول یک نفر از همکلاسی های سیّد مطرح کرده که جالب و خواندنی است: «وقتی ما با سیّد حسن مدرّس در مدرسه جدّه کوچک درس می خواندیم، چند وقتی حقوق طلبگی ما نرسید و همگی بی پول شدیم. یک روز دیدم آقای مدرّس یک پول داد به یک طلبه و گفت: برو نان بگیر. طلبه دیگری رسید، یک پول هم به او داد و گفت: برو نان بگیر. آن وقتها قیمت یک قرص نان، یک پول بود. من گفتم: شما و ما حقوقمان یکی است همه از یک جا پول می گیریم. حالا چه طور شده که ما پول نداریم و شما دارید؟ مدرس خندید و گفت: مگر مرد هم بی پول می شود. پرسیدم: آخر از کجا و چه طوری؟ گفت: شب بیا حجره من بمان تا نشانت بدهم. شب رفتم و حجره ایشان ماندم. صبح و هنگام طلوع فجر بیدارم کرد. پا شدیم و نماز خواندیم. آن گاه درِ گنجه ای را باز کرد و یک سطل و طنابی بیرون کشید و یک کلاه نمدی گذاشت سرش و گفت برویم. آن موقع در اصفهان مرسوم بود که صبح زود آب حوض‌ها را خالی می کردند و با پا آب می کشیدند و دوباره حوض ها را پر می‌کردند. ما راه افتادیم توی کوچه‌ها و داد زدیم: آب کش، آب کش. یک خانه ای صدایمان کردند. من حوض را خالی و پاک کردم و مدرّس آب کشید و پر کرد. دو تا حوض خالی و پر کردیم و نفری سه پول گیرمان آمد. آن وقت مدرّس رو به من کرد و گفت: دیدی؟ این هم پول. هم می‌تونی خودت نان بخری و هم به دو طلبه دیگر کمک کنی. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 چرا جواد ظریف کنار گذاشته نمی‌شود؟ 📌بخش اول: معرفی محمد جواد ظریف ″چهارمقطع سیاسی در زندگی آقا
🔰 چرا جواد ظریف کنار گذاشته نمی‌شود؟ 📌بخش اول: معرفی محمد جواد ظریف ″نظر موافقان ظریف" روزنامه هرالد تریبیون در مقاله ای به قلم وارن هوگ به حضور گسترده محمد جواد ظریف در مجامع عمومی آمریکا اشاره می کند محمد جواد ظریف به اندازه ای در دانشگاهها محافل عمومی سیاسی و اجتماعی حضور پیدا می کند که لیزا اندرسون، رئیس دانشکده امور بین الملل دانشگاه کلمبیا از وی پرسیده است که آیا قصد شرکت در رقابتهای انتخاباتی آمریکا را دارد؟ هنری کسینجر، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا از او به عنوان دشمن قابل احترام نام ببرد و یا جان بولتون نماینده وقت آمریکا در سازمان ملل بگوید باور نمی کرده جمهوری اسلامی چنین دیپلماتی داشته باشد. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 چرا جواد ظریف کنار گذاشته نمی‌شود؟ 📌بخش اول: معرفی محمد جواد ظریف ″نظر موافقان ظریف" روزنامه
🔰 چرا جواد ظریف کنار گذاشته نمی‌شود؟ 📌بخش اول: معرفی محمد جواد ظریف ″هزینه کردن از حضرت آقا برای اعتبار سازی برای جواد ظریف" مشروح گفتگوی خبرآنلاین با معاون راهبردی رئیس جمهور / ظریف: «اگر حمایت آقا نبود، تکه بزرگ من گوشم بود.» کسانی که به من حمله می‌کنند سابقه توهین به شهید سلیمانی را دارند. هیچ وقت به میز وابسته نبوده ام (۳۱ شهریور ۱۳۰۳) هیچ اقدامی در معاونت راهبردی انجام ندادم و به محض این که مطلع از قانون شدم انصراف دادم، به همین خاطر استعفا نکردم انصراف دادم چون کاری را شروع نکرده بودم که از آن استعفا دهم. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 چرا جواد ظریف کنار گذاشته نمی‌شود؟ 📌بخش اول: معرفی محمد جواد ظریف ″هزینه کردن از حضرت آقا برای
🔰 چرا جواد ظریف کنار گذاشته نمی‌شود؟ 📌بخش اول: معرفی محمد جواد ظریفظ 🔹تعابیر حضرت آقا که به نحوی در دفاع از جواد ظریف تلقی شده است ″مدافع اهداف″ آقای دکتر ظریف و همکارانشان آزمون خوبی از سر گذراندند. احساس قدرت و نشستن در مقابل ۶ قدرت جهانی، دفاع از اهداف و تثبیت حضور و وجود خود به طرفهای مقابل از جمله نقاط قوت مذاکره کنندگان کشورمان در مذاکرات هسته ای بود. تدین، مهمترین نقطه قوت آقای ظریف است و بنده مکرر برای شما عزیزان دعا می‌کنم» (دیدار وزیر امور خارجه سفیران و مسئولان نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با رهبر انقلاب - ۹۳/۰۸/۱۰) "با وجدان و صاحب احساس مسئولیت" وزیر محترم خارجه ما آقای دکتر ظریف یک نامه گویایی به مسئول اروپایی می‌نویسند - البته این بار چندم است و موارد نقض روح برجام و جسم برجام را مطرح می‌کند - گاهی می‌گفتند روح برجام نقض شده ایشان می‌گوید که فقط روح برجام نیست بلکه یک جاهایی هم خود برجام - یعنی جسم برجام - هم نقض شده به وسیله آمریکاییها. ایشان فهرست کردند فرستادند برای آنها یعنی این [شخص] دیگر کسی نیست که بگویند مخالفین این مذاکرات هستند که این حرف را می‌زنند نه، خود وزیر محترم خارجه، چون انسان متدینی است، انسان باوجدانی است و انسان صاحب احساس مسئولیت است خود ایشان هم این اعتراض را دارد می‌کند. (دیدار مسئولان نظام با رهبر انقلاب - ۲۲/۳/۹۶) ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 منافق شناسی (۵) "حب ریاست از نشانه‌های منافق" کسی خیال نکند که مسأله‌ نفاق مربوط به صدر اسلام یا
🔰 منافق شناسی (۶) "مبارزره توأمان با کفر و نفاق" من گمان می‌کنم امروز مبارزه با کفر و نفاق ‌-هر دو- هست؛ یعنى همان سعودى که شما اسم آوردید، اینها مصداق منافقینند: «اِنَّ المُنافِقینَ هُمُ الکافِرون» این واقعاً کفر است دیگر، پیغمبر اکرم(ص) هم مأمور شد ‌-خدا فرمود: «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ جاهِدِ الکُفّارَ وَالمُنافِقینَ وَاغلُظ عَلَیهِم ۚ وَمَأواهُم جَهَنَّمُ ۖ وَبِئسَ المَصیرُ» ای پیامبر! با کافران و منافقان جهاد کن، و بر آنها سخت بگیر! جایگاهشان جهنم است؛ و چه بد سرنوشتی دارند! (و ما هم مأموریم به این مبارزه.) (مربوط به خطبه‌های نماز جمعه‌ تهران - ۱۳۶۶/۰۸/۲۹) http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 واکاوی اهداف دشمن و جنگ شناختی 🎯اهداف جنگ شناختی دشمن در ایران ✅راهکارهای تاب‌آوری در برابر
🔰 واکاوی اهداف دشمن و جنگ شناختی 🎯اهداف جنگ شناختی دشمن در ایران ✅راهکارهای تاب آوری در برابر جنگ شناختی با تاکید بر آموزه‌های قرآن ۵- سواد رسانه‌ای اطلاعات و پیامهای رسانه ای را که می توان در چارچوبهای مختلف چاپی و غیر چاپی عرضه نمود سواد رسانه ای می گویند. به بیان دیگر سواد رسانه ای عبارت است از قدرت درک نحوه کار رسانه ها و معنی سازی در آنها و چگونگی سازمان‌دهی استفاده از آنها در گذشته سواد رسانه ای یک مزیت نسبی و موضوع محدود به یک عده افراد بود. به نظر می‌رسد فضای رسانه ای کشور وارد یک نزاع و تقابل قوی و جنگ شناختی شده است که با توجه به فراگیری گسترده رسانه های اجتماعی و مجازی، سواد رسانه ای به یک ضرورت تبدیل شده است . امروز در جامعه بعضاً با تروریسم رسانه ای مواجه هستیم. با توجه به تنوع گسترده شبکه های اجتماعی نیازمند ارتقای سواد رسانه ای و مصون بخشی مخاطب هستیم. در جنگ شناختی هم مانند جنگ روانی اگر به سواد رسانه ای مسلح باشیم می توانیم تا حد زیادی از مغلوب شدن نجات پیدا کنیم. اما این سواد رسانه ای باید آحاد جامعه از مردم و مسئولان را در بر بگیرد. سواد رسانه برای مسئولان و افراد تاثیرگذار در جامعه، چندین برابر افراد عادی جامعه اهمیت دارد اگر یک فرد اثرگذار با سواد رسانه ای آشنا نباشد می تواند در جنگ شناختی به مهره ای ارزشمند برای دشمن تبدیل شود. افراد تاثیرگذار با اقدامات و اظهارات غلط و حاشیه برانگیز گلهای زیادی را روانه دروازه خودی می‌کنند. در سواد رسانه ای ابتدا باید این مطلب را فرا بگیریم که در مواجهه با هر پیامی، چه دیداری چـــه شنیداری و چه مکتوب؛ پنج سؤال کلیدی را باید از خود بپرسیم که این سؤالات عبارتند از اینکه از خود بپرسید: چه کسی چه می‌گوید برای چه کس یا کسانی با چه تکنیکها و شگردهایی و بـا چــه انگیزه و تاثیری. اینکه ما عناصر و ارزشهای خبری‌ای داریم که مهمترین آنها در سواد رسانه ای چرایی و چگونگی پیام یعنی تجزیه و تحلیل پیام مهم است. ما حتی در قرآن هم متن و فرامتن داریم. فرامتن قرآن همان معنی آیات و تفاسیر آیات است. در قرآن به مباحث سواد رسانه ای بـه خوبی اشاره شده و می‌توان آیات قرآن را براساس وظیفه مخاطب در مواجه با پیام ها دسته بندی کرد. آیاتی که به شناسایی منبع پیام تاکید دارد. آیاتی که به مواجهه آگاهانه با پیام اشاره دارد، آیاتی که چگونگی مواجهه با پیامهای باطل را بیان می‌کند. آیاتی که بر لزوم توجـه بـه پـیـام و نه صرفاً پیام رسان تاکید دارد و آیاتی که به پرهیز از هیجان زدگی در مواجهه با پیام اشاره دارد. ما می توانیم این تقسیم‌بندی‌ها را گسترش بدهیم. آیه ۱۸ سوره زمر به مواجهه آگاهانه با پیام تاکید می‌کند و آیــه ٣٦ سوره اسراء که در آن آمده است: از هر چیزی که به آن علم ندارید پیروی نکن. که در مواجهه آگاهانه با پیام تاکید دارد در آیه ۷۱ سوره آل عمران هم بر چگونگی برخورد با پیام های نادرست اشاره شده است و در این آیه آمده: ای اهل کتاب چرا حق را به باطل مشتبح می‌کنید. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 واکاوی اهداف دشمن و جنگ شناختی 🎯اهداف جنگ شناختی دشمن در ایران ✅راهکارهای تاب آوری در برابر
🔰 واکاوی اهداف دشمن و جنگ شناختی 🎯اهداف جنگ شناختی دشمن در ایران ✅راهکارهای تاب آوری در برابر جنگ شناختی با تاکید بر آموزه‌های قرآن "نتیجه‌گیری و پیشنهادات" عبور دادن انقلاب اسلامی ایران از برهه حساس و کنونی حاضر، نیاز به امر جهادی دارد که اگر چنین شود و حق جهاد ادا شود پیروزی قطعی است. البته در آینده نه چندان دور، جنگ های نظامی به سمت شناختی تبدیل میشود و جنگ مدرن جنگ شناختی خواهد بود. برای موفقیت در این جنگها باید اطلاعات را کنترل کرد تا چرخه تصمیم.گیری ما دچار مشکل نشود چرا که در غیر این صورت محکوم به شکست هستیم. جنگ شناختی میدان تزریق اثرات تهدیدات گوناگون در جنگ ترکیبی است و همچنین نتایج سایر عرصه‌های جنگ ترکیبی در میدان جنگ شناختی قابل بهره‌برداری است بنابراین نباید صرفاً جنگ شناختی را یکی از عرصه های ظهور و بروز جنگ ترکیبی دانست، بلکه جنگ شناختی قرینه و مکمل اصلی جنگ ترکیبی است. تنها راه رویارویی با توطئه های دشمن و خنثی سازی جنگ شناختی جهاد تبیین است. عبارت جهاد تبیین که امروزه محور قرار گرفته، فراتر از واژگان قبلی همچون بصیرت و بصیرت‌افزایی است، زیرا دشمن وارد فضایی شده که تنها راه رویارویی با آن و تنها راه خنثی سازی آن، جهاد تبیین است. تدوین سیاستهای دقیق رسانه ای نیز به پیروزی در جنگ شناختی کمک می‌کند. به این منظور لازم است علاوه بر آنکه دولتها یک نقشه رسانه ای کلی برای خود تدوین کنند، تمام زیر مجموعه ها نیز برای طرحها و برنامه‌هایشان پیوست رسانه ای در نظر بگیرند و پیش از اجرای هــر طرح واکنشهای رسانه را پیش‌بینی و نحوه مواجهه با آن را در نظر بگیرند. در جنگ شناختی هـم مانند جنگ فیزیکی، توجه به زمان و سرعت کافی داشتن از ارزش بالایی برخوردار است. پس به نظر باید در حوزه فضای مجازی در کنار اقدامات دیپلماسی و فعالیت آگاهانه در زمین بازی دشمن تا زمانی که زمین بازی خود را در نظم نوین جهانی شکل نداده ایم شروع به طراحی ساختار ارتباطی منطبق با اصول اسلامی نماییم تا دشمن نتواند با قواعد شناختی موجود در این فضا و سکوها بر ما پیروز شود. نقشه امروز دشمن این است که مادامی که، ولی فقیه بر اساس باورهـای مـردم، جایگاه معتبری دارد نمی شود کاری کرد. مادامی که شعارهایی از انقلاب، دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظلم جاری باشد نمی شود کاری کرد پس با هدف تصویرسازی بر اساس خواسته ها و اهداف خود شروع به فعالیت کرده است تا در باورهای مردم نفوذ پیدا کند تا انقلاب را مانع پیشرفت و عامل بدبختی جلوه دهد. نتایج این تحقیق با تاکید بر آموزه های قرآن حاکی از آن است که اهداف جنگ شناختی از جمله تحریف واقعیتها ایجاد یأس و ناامیدی نادیده گرفتن دستاوردها و پیشرفتهای عظیم انقلاب، خدشه‌دار کردن غیرت دینی و زیر سوال بردن سنتهای الهی پرداخته و راهکارهای تاب‌آوری مقابله با آن را شامل افزایش آگاهی و بصیرت شناخت تکنیک‌های جنگ شناختی، ولایت پذیری، جهاد تبیین و ارتقاء سواد رسانه ای با تأکید بر آموزه‌های قرآن می‌باشد. پیشنهاد می گردد ارتباط عمیق و گسترده با مردم و جوانان و هدایت و حمایت فکری و فرهنگی آحاد جامعه، تکلیفی ساقط نشدنی برای دانشگاهیان و حوزه‌های علمیه است و ضروری است تا همه استادان و طلاب حوزه با آمادگی کامل به تناسب ظرفیت مهارت و دانش خود سهم و برنامه مشخصی را برای ارتباط‌گیری و تبیین در فضای پیرامونی خود تعریف کنند. از سوی دیگر لازم است دانشگاه و حوزه به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخته و اهداف و ارزشهای انقلاب اسلامی را باز تعریف و شناسایی کنند و ارتقای ابزارهای سواد رسانه ای و نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی از طریق آموزش به مردم برای حفاظت از مردم در این جنگ نوین تبیین گردد. «پایان» http://eitaa.com/yaranhamdel