eitaa logo
کانال یاران همدل
94 دنبال‌کننده
13.6هزار عکس
13.6هزار ویدیو
105 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال یاران همدل
🔰 چرا جواد ظریف کنار گذاشته نمی‌شود؟ 📌بخش اول: معرفی محمد جواد ظریف ″نظر موافقان ظریف" روزنامه
🔰 چرا جواد ظریف کنار گذاشته نمی‌شود؟ 📌بخش اول: معرفی محمد جواد ظریف ″هزینه کردن از حضرت آقا برای اعتبار سازی برای جواد ظریف" مشروح گفتگوی خبرآنلاین با معاون راهبردی رئیس جمهور / ظریف: «اگر حمایت آقا نبود، تکه بزرگ من گوشم بود.» کسانی که به من حمله می‌کنند سابقه توهین به شهید سلیمانی را دارند. هیچ وقت به میز وابسته نبوده ام (۳۱ شهریور ۱۳۰۳) هیچ اقدامی در معاونت راهبردی انجام ندادم و به محض این که مطلع از قانون شدم انصراف دادم، به همین خاطر استعفا نکردم انصراف دادم چون کاری را شروع نکرده بودم که از آن استعفا دهم. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 چرا جواد ظریف کنار گذاشته نمی‌شود؟ 📌بخش اول: معرفی محمد جواد ظریف ″هزینه کردن از حضرت آقا برای
🔰 چرا جواد ظریف کنار گذاشته نمی‌شود؟ 📌بخش اول: معرفی محمد جواد ظریفظ 🔹تعابیر حضرت آقا که به نحوی در دفاع از جواد ظریف تلقی شده است ″مدافع اهداف″ آقای دکتر ظریف و همکارانشان آزمون خوبی از سر گذراندند. احساس قدرت و نشستن در مقابل ۶ قدرت جهانی، دفاع از اهداف و تثبیت حضور و وجود خود به طرفهای مقابل از جمله نقاط قوت مذاکره کنندگان کشورمان در مذاکرات هسته ای بود. تدین، مهمترین نقطه قوت آقای ظریف است و بنده مکرر برای شما عزیزان دعا می‌کنم» (دیدار وزیر امور خارجه سفیران و مسئولان نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با رهبر انقلاب - ۹۳/۰۸/۱۰) "با وجدان و صاحب احساس مسئولیت" وزیر محترم خارجه ما آقای دکتر ظریف یک نامه گویایی به مسئول اروپایی می‌نویسند - البته این بار چندم است و موارد نقض روح برجام و جسم برجام را مطرح می‌کند - گاهی می‌گفتند روح برجام نقض شده ایشان می‌گوید که فقط روح برجام نیست بلکه یک جاهایی هم خود برجام - یعنی جسم برجام - هم نقض شده به وسیله آمریکاییها. ایشان فهرست کردند فرستادند برای آنها یعنی این [شخص] دیگر کسی نیست که بگویند مخالفین این مذاکرات هستند که این حرف را می‌زنند نه، خود وزیر محترم خارجه، چون انسان متدینی است، انسان باوجدانی است و انسان صاحب احساس مسئولیت است خود ایشان هم این اعتراض را دارد می‌کند. (دیدار مسئولان نظام با رهبر انقلاب - ۲۲/۳/۹۶) ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 منافق شناسی (۵) "حب ریاست از نشانه‌های منافق" کسی خیال نکند که مسأله‌ نفاق مربوط به صدر اسلام یا
🔰 منافق شناسی (۶) "مبارزره توأمان با کفر و نفاق" من گمان می‌کنم امروز مبارزه با کفر و نفاق ‌-هر دو- هست؛ یعنى همان سعودى که شما اسم آوردید، اینها مصداق منافقینند: «اِنَّ المُنافِقینَ هُمُ الکافِرون» این واقعاً کفر است دیگر، پیغمبر اکرم(ص) هم مأمور شد ‌-خدا فرمود: «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ جاهِدِ الکُفّارَ وَالمُنافِقینَ وَاغلُظ عَلَیهِم ۚ وَمَأواهُم جَهَنَّمُ ۖ وَبِئسَ المَصیرُ» ای پیامبر! با کافران و منافقان جهاد کن، و بر آنها سخت بگیر! جایگاهشان جهنم است؛ و چه بد سرنوشتی دارند! (و ما هم مأموریم به این مبارزه.) (مربوط به خطبه‌های نماز جمعه‌ تهران - ۱۳۶۶/۰۸/۲۹) http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 واکاوی اهداف دشمن و جنگ شناختی 🎯اهداف جنگ شناختی دشمن در ایران ✅راهکارهای تاب‌آوری در برابر
🔰 واکاوی اهداف دشمن و جنگ شناختی 🎯اهداف جنگ شناختی دشمن در ایران ✅راهکارهای تاب آوری در برابر جنگ شناختی با تاکید بر آموزه‌های قرآن ۵- سواد رسانه‌ای اطلاعات و پیامهای رسانه ای را که می توان در چارچوبهای مختلف چاپی و غیر چاپی عرضه نمود سواد رسانه ای می گویند. به بیان دیگر سواد رسانه ای عبارت است از قدرت درک نحوه کار رسانه ها و معنی سازی در آنها و چگونگی سازمان‌دهی استفاده از آنها در گذشته سواد رسانه ای یک مزیت نسبی و موضوع محدود به یک عده افراد بود. به نظر می‌رسد فضای رسانه ای کشور وارد یک نزاع و تقابل قوی و جنگ شناختی شده است که با توجه به فراگیری گسترده رسانه های اجتماعی و مجازی، سواد رسانه ای به یک ضرورت تبدیل شده است . امروز در جامعه بعضاً با تروریسم رسانه ای مواجه هستیم. با توجه به تنوع گسترده شبکه های اجتماعی نیازمند ارتقای سواد رسانه ای و مصون بخشی مخاطب هستیم. در جنگ شناختی هم مانند جنگ روانی اگر به سواد رسانه ای مسلح باشیم می توانیم تا حد زیادی از مغلوب شدن نجات پیدا کنیم. اما این سواد رسانه ای باید آحاد جامعه از مردم و مسئولان را در بر بگیرد. سواد رسانه برای مسئولان و افراد تاثیرگذار در جامعه، چندین برابر افراد عادی جامعه اهمیت دارد اگر یک فرد اثرگذار با سواد رسانه ای آشنا نباشد می تواند در جنگ شناختی به مهره ای ارزشمند برای دشمن تبدیل شود. افراد تاثیرگذار با اقدامات و اظهارات غلط و حاشیه برانگیز گلهای زیادی را روانه دروازه خودی می‌کنند. در سواد رسانه ای ابتدا باید این مطلب را فرا بگیریم که در مواجهه با هر پیامی، چه دیداری چـــه شنیداری و چه مکتوب؛ پنج سؤال کلیدی را باید از خود بپرسیم که این سؤالات عبارتند از اینکه از خود بپرسید: چه کسی چه می‌گوید برای چه کس یا کسانی با چه تکنیکها و شگردهایی و بـا چــه انگیزه و تاثیری. اینکه ما عناصر و ارزشهای خبری‌ای داریم که مهمترین آنها در سواد رسانه ای چرایی و چگونگی پیام یعنی تجزیه و تحلیل پیام مهم است. ما حتی در قرآن هم متن و فرامتن داریم. فرامتن قرآن همان معنی آیات و تفاسیر آیات است. در قرآن به مباحث سواد رسانه ای بـه خوبی اشاره شده و می‌توان آیات قرآن را براساس وظیفه مخاطب در مواجه با پیام ها دسته بندی کرد. آیاتی که به شناسایی منبع پیام تاکید دارد. آیاتی که به مواجهه آگاهانه با پیام اشاره دارد، آیاتی که چگونگی مواجهه با پیامهای باطل را بیان می‌کند. آیاتی که بر لزوم توجـه بـه پـیـام و نه صرفاً پیام رسان تاکید دارد و آیاتی که به پرهیز از هیجان زدگی در مواجهه با پیام اشاره دارد. ما می توانیم این تقسیم‌بندی‌ها را گسترش بدهیم. آیه ۱۸ سوره زمر به مواجهه آگاهانه با پیام تاکید می‌کند و آیــه ٣٦ سوره اسراء که در آن آمده است: از هر چیزی که به آن علم ندارید پیروی نکن. که در مواجهه آگاهانه با پیام تاکید دارد در آیه ۷۱ سوره آل عمران هم بر چگونگی برخورد با پیام های نادرست اشاره شده است و در این آیه آمده: ای اهل کتاب چرا حق را به باطل مشتبح می‌کنید. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 واکاوی اهداف دشمن و جنگ شناختی 🎯اهداف جنگ شناختی دشمن در ایران ✅راهکارهای تاب آوری در برابر
🔰 واکاوی اهداف دشمن و جنگ شناختی 🎯اهداف جنگ شناختی دشمن در ایران ✅راهکارهای تاب آوری در برابر جنگ شناختی با تاکید بر آموزه‌های قرآن "نتیجه‌گیری و پیشنهادات" عبور دادن انقلاب اسلامی ایران از برهه حساس و کنونی حاضر، نیاز به امر جهادی دارد که اگر چنین شود و حق جهاد ادا شود پیروزی قطعی است. البته در آینده نه چندان دور، جنگ های نظامی به سمت شناختی تبدیل میشود و جنگ مدرن جنگ شناختی خواهد بود. برای موفقیت در این جنگها باید اطلاعات را کنترل کرد تا چرخه تصمیم.گیری ما دچار مشکل نشود چرا که در غیر این صورت محکوم به شکست هستیم. جنگ شناختی میدان تزریق اثرات تهدیدات گوناگون در جنگ ترکیبی است و همچنین نتایج سایر عرصه‌های جنگ ترکیبی در میدان جنگ شناختی قابل بهره‌برداری است بنابراین نباید صرفاً جنگ شناختی را یکی از عرصه های ظهور و بروز جنگ ترکیبی دانست، بلکه جنگ شناختی قرینه و مکمل اصلی جنگ ترکیبی است. تنها راه رویارویی با توطئه های دشمن و خنثی سازی جنگ شناختی جهاد تبیین است. عبارت جهاد تبیین که امروزه محور قرار گرفته، فراتر از واژگان قبلی همچون بصیرت و بصیرت‌افزایی است، زیرا دشمن وارد فضایی شده که تنها راه رویارویی با آن و تنها راه خنثی سازی آن، جهاد تبیین است. تدوین سیاستهای دقیق رسانه ای نیز به پیروزی در جنگ شناختی کمک می‌کند. به این منظور لازم است علاوه بر آنکه دولتها یک نقشه رسانه ای کلی برای خود تدوین کنند، تمام زیر مجموعه ها نیز برای طرحها و برنامه‌هایشان پیوست رسانه ای در نظر بگیرند و پیش از اجرای هــر طرح واکنشهای رسانه را پیش‌بینی و نحوه مواجهه با آن را در نظر بگیرند. در جنگ شناختی هـم مانند جنگ فیزیکی، توجه به زمان و سرعت کافی داشتن از ارزش بالایی برخوردار است. پس به نظر باید در حوزه فضای مجازی در کنار اقدامات دیپلماسی و فعالیت آگاهانه در زمین بازی دشمن تا زمانی که زمین بازی خود را در نظم نوین جهانی شکل نداده ایم شروع به طراحی ساختار ارتباطی منطبق با اصول اسلامی نماییم تا دشمن نتواند با قواعد شناختی موجود در این فضا و سکوها بر ما پیروز شود. نقشه امروز دشمن این است که مادامی که، ولی فقیه بر اساس باورهـای مـردم، جایگاه معتبری دارد نمی شود کاری کرد. مادامی که شعارهایی از انقلاب، دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظلم جاری باشد نمی شود کاری کرد پس با هدف تصویرسازی بر اساس خواسته ها و اهداف خود شروع به فعالیت کرده است تا در باورهای مردم نفوذ پیدا کند تا انقلاب را مانع پیشرفت و عامل بدبختی جلوه دهد. نتایج این تحقیق با تاکید بر آموزه های قرآن حاکی از آن است که اهداف جنگ شناختی از جمله تحریف واقعیتها ایجاد یأس و ناامیدی نادیده گرفتن دستاوردها و پیشرفتهای عظیم انقلاب، خدشه‌دار کردن غیرت دینی و زیر سوال بردن سنتهای الهی پرداخته و راهکارهای تاب‌آوری مقابله با آن را شامل افزایش آگاهی و بصیرت شناخت تکنیک‌های جنگ شناختی، ولایت پذیری، جهاد تبیین و ارتقاء سواد رسانه ای با تأکید بر آموزه‌های قرآن می‌باشد. پیشنهاد می گردد ارتباط عمیق و گسترده با مردم و جوانان و هدایت و حمایت فکری و فرهنگی آحاد جامعه، تکلیفی ساقط نشدنی برای دانشگاهیان و حوزه‌های علمیه است و ضروری است تا همه استادان و طلاب حوزه با آمادگی کامل به تناسب ظرفیت مهارت و دانش خود سهم و برنامه مشخصی را برای ارتباط‌گیری و تبیین در فضای پیرامونی خود تعریف کنند. از سوی دیگر لازم است دانشگاه و حوزه به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخته و اهداف و ارزشهای انقلاب اسلامی را باز تعریف و شناسایی کنند و ارتقای ابزارهای سواد رسانه ای و نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی از طریق آموزش به مردم برای حفاظت از مردم در این جنگ نوین تبیین گردد. «پایان» http://eitaa.com/yaranhamdel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اسارت دختران سوری توسط تکفیری‌ها... 📌زن‌، زندگی‌، آزادی با پول اسرائیلی 🖋 http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 فریادهای فاطمیه بر سر جامعه دینی 📌بخش اول ۱)چرا ولی خدا در جامعه مظلوم واقع می‌شود؟ هر جامعه‌ای به اقتضای شرایط خویش عکس‌العملهای مختلفی نسبت به سخن حق و سخن باطل دارد. رویکرد منفی جامعه به سخن حق، عامل مظلومیت خوبان میشود و در این شرایط تأثیرگذاری بر جامعه علاقمند به سخن باطل و انجام مسئولیت اجتماعی بسیار دشوار و پر چالش خواهد بود. ما باید فعل و انفعالاتی را که در یک جامعه دینی رخ می‌دهد و موجب میشود ولی خدا در جامعه مظلوم واقع شود، بشناسیم باید بدانیم چه میشود که جامعه دینی وقتی صدای ناله دختر پیامبر را می‌شنود تکان نمی‌خورد و جواب نمی‌دهد؟ چه می شود که این جامعه امام حسین را قربه الی الله» به قتل می‌رساند؟ "آثار دینداری در جامعه ما ابتدائاً در چه مواردی به چشم می‌خورد؟" اگر کسی از دین ما خبر نداشته باشد و مثلاً به عنوان یک توریست یا یک محقق از آن طرف دنیا به کشور ما آمده باشد و بخواهد جامعه و دین ما را مطالعه کند، چنین کسی که اصلاً با حقیقتی به نام دین اسلام آخرین پیامبر و اهل بیت آشنا نیست و می‌خواهد وضعیت جامعۀ دینی ما را ملاحظه کند آثار و جلوه‌هایی که از دین ابتدائاً در جامعه ما به چشمش می‌خورد چیست؟ امروز اگر چنین کسی بخواهد دین و مسلک ما را بررسی کند اولین پدیده با عظمتی که از دین ما به چشمش میخورد اربعین و عاشورا و بعد هم «فاطمیه» است. او در گزارش خودش خواهد نوشت که مؤثرترین بخشهای دین در وجود این آدمها که به خاطرش دور هم جمع میشوند، گریه می‌کنند، فریاد می‌زنند، سینه زنی می‌کنند و عشق می ورزند. ماجرای مظلومیت اهل بیت آخرین پیامبر است.» حالا اگر بخواهد از این پدیده یعنی از تأثیرپذیری ما از مظلومیت اهل بیت و محبتِ ما به ایشان عبور کند پدیده بعدی که به چشمش می‌آید: «نماز جماعت و حضور مردم در مساجد است.» یعنی اگر کسی بخواهد در جامعه ما آثار دینی را ببیند، اولاً تجمع ما بر موضوع محبت اهل بیت و زیارت‌هایی مثل اربعین و کربلا و مشهد مقدس و مکه و مدینه را می بیند و ثانیاً اگر بخواهد در شهرهای ما اثر دیگری از دین ببیند مساجد را می‌بیند؛ جایی که مردم روزی سه مرتبه برای نماز جماعت در آن جمع می‌شوند. البته امور دیگری هم هستند اما به این اندازه جلوه و تأثیر ندارند؛ مثلاً ممکن است شما «سیزده بدر» برای تفریح به خارج از شهر بروید. اما دیگر برایش ضجه نمی‌زنید و گریه نمی‌کنید، یعنی این مسئله آنچنان در جان شما نفوذ ندارد اما عمق رابطه مظلومیت و محبت اهل بیت با جان شما معلوم است چقدر زیاد است. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 فریادهای فاطمیه بر سر جامعه دینی 📌بخش اول ۱)چرا ولی خدا در جامعه مظلوم واقع می‌شود؟ هر جامعه‌
🔰 فریادهای فاطمیه بر سر جامعه دینی 📌بخش اول ۱)چرا ولی خدا در جامعه مظلوم واقع می‌شود؟ "بزرگترین جلوه‌های دین در جامعه ما محافل اهل بیتی و مساجد هستند" اولین تظاهرات دینی یا اولین آثاری که از دین در جامعه ما خودش را نشان میدهد همین محافل اهل بیتی و مساجد هستند. بزرگترین جلوه‌های دین در جامعه ما همین‌ها هستند. اولین جلوه های اجتماعی که عمیقاً در جان مردم تأثیر دارد، بقاع متبرکه و محافل و جلسات مربوط به اهل بیت است. موضوع این جلسات هم غالباً «مظلومیت اهل بیت» است؛ موضوع این جلسات موضوع اعتقادی یا احکام شرعی یا حتی مناجات و ارتباط با خدا هم نیست هرچند در کنار این جلسات دعا هم می‌خوانند. معمولاً مهمترین موضوع تأثیرگذار در جان ما حتی «نماز» هم نیست، البته ما نماز می‌خوانیم ولی اکثراً عاشق نماز نیستیم، منتها ببینید با امام حسین(ع) با حضرت زهرا(س) و دیگر اهل بیت(ع) بالا چگونه ارتباط داریم. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel