eitaa logo
کانال یاران همدل
94 دنبال‌کننده
13.6هزار عکس
13.6هزار ویدیو
105 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال یاران همدل
🔰 واکاوی اهداف دشمن و جنگ شناختی 🎯اهداف جنگ شناختی دشمن در ایران ✅راهکارهای تاب آوری در برابر
🔰 واکاوی اهداف دشمن و جنگ شناختی 🎯اهداف جنگ شناختی دشمن در ایران ✅راهکارهای تاب آوری در برابر جنگ شناختی با تاکید بر آموزه‌های قرآن "نتیجه‌گیری و پیشنهادات" عبور دادن انقلاب اسلامی ایران از برهه حساس و کنونی حاضر، نیاز به امر جهادی دارد که اگر چنین شود و حق جهاد ادا شود پیروزی قطعی است. البته در آینده نه چندان دور، جنگ های نظامی به سمت شناختی تبدیل میشود و جنگ مدرن جنگ شناختی خواهد بود. برای موفقیت در این جنگها باید اطلاعات را کنترل کرد تا چرخه تصمیم.گیری ما دچار مشکل نشود چرا که در غیر این صورت محکوم به شکست هستیم. جنگ شناختی میدان تزریق اثرات تهدیدات گوناگون در جنگ ترکیبی است و همچنین نتایج سایر عرصه‌های جنگ ترکیبی در میدان جنگ شناختی قابل بهره‌برداری است بنابراین نباید صرفاً جنگ شناختی را یکی از عرصه های ظهور و بروز جنگ ترکیبی دانست، بلکه جنگ شناختی قرینه و مکمل اصلی جنگ ترکیبی است. تنها راه رویارویی با توطئه های دشمن و خنثی سازی جنگ شناختی جهاد تبیین است. عبارت جهاد تبیین که امروزه محور قرار گرفته، فراتر از واژگان قبلی همچون بصیرت و بصیرت‌افزایی است، زیرا دشمن وارد فضایی شده که تنها راه رویارویی با آن و تنها راه خنثی سازی آن، جهاد تبیین است. تدوین سیاستهای دقیق رسانه ای نیز به پیروزی در جنگ شناختی کمک می‌کند. به این منظور لازم است علاوه بر آنکه دولتها یک نقشه رسانه ای کلی برای خود تدوین کنند، تمام زیر مجموعه ها نیز برای طرحها و برنامه‌هایشان پیوست رسانه ای در نظر بگیرند و پیش از اجرای هــر طرح واکنشهای رسانه را پیش‌بینی و نحوه مواجهه با آن را در نظر بگیرند. در جنگ شناختی هـم مانند جنگ فیزیکی، توجه به زمان و سرعت کافی داشتن از ارزش بالایی برخوردار است. پس به نظر باید در حوزه فضای مجازی در کنار اقدامات دیپلماسی و فعالیت آگاهانه در زمین بازی دشمن تا زمانی که زمین بازی خود را در نظم نوین جهانی شکل نداده ایم شروع به طراحی ساختار ارتباطی منطبق با اصول اسلامی نماییم تا دشمن نتواند با قواعد شناختی موجود در این فضا و سکوها بر ما پیروز شود. نقشه امروز دشمن این است که مادامی که، ولی فقیه بر اساس باورهـای مـردم، جایگاه معتبری دارد نمی شود کاری کرد. مادامی که شعارهایی از انقلاب، دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظلم جاری باشد نمی شود کاری کرد پس با هدف تصویرسازی بر اساس خواسته ها و اهداف خود شروع به فعالیت کرده است تا در باورهای مردم نفوذ پیدا کند تا انقلاب را مانع پیشرفت و عامل بدبختی جلوه دهد. نتایج این تحقیق با تاکید بر آموزه های قرآن حاکی از آن است که اهداف جنگ شناختی از جمله تحریف واقعیتها ایجاد یأس و ناامیدی نادیده گرفتن دستاوردها و پیشرفتهای عظیم انقلاب، خدشه‌دار کردن غیرت دینی و زیر سوال بردن سنتهای الهی پرداخته و راهکارهای تاب‌آوری مقابله با آن را شامل افزایش آگاهی و بصیرت شناخت تکنیک‌های جنگ شناختی، ولایت پذیری، جهاد تبیین و ارتقاء سواد رسانه ای با تأکید بر آموزه‌های قرآن می‌باشد. پیشنهاد می گردد ارتباط عمیق و گسترده با مردم و جوانان و هدایت و حمایت فکری و فرهنگی آحاد جامعه، تکلیفی ساقط نشدنی برای دانشگاهیان و حوزه‌های علمیه است و ضروری است تا همه استادان و طلاب حوزه با آمادگی کامل به تناسب ظرفیت مهارت و دانش خود سهم و برنامه مشخصی را برای ارتباط‌گیری و تبیین در فضای پیرامونی خود تعریف کنند. از سوی دیگر لازم است دانشگاه و حوزه به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخته و اهداف و ارزشهای انقلاب اسلامی را باز تعریف و شناسایی کنند و ارتقای ابزارهای سواد رسانه ای و نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی از طریق آموزش به مردم برای حفاظت از مردم در این جنگ نوین تبیین گردد. «پایان» http://eitaa.com/yaranhamdel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اسارت دختران سوری توسط تکفیری‌ها... 📌زن‌، زندگی‌، آزادی با پول اسرائیلی 🖋 http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 فریادهای فاطمیه بر سر جامعه دینی 📌بخش اول ۱)چرا ولی خدا در جامعه مظلوم واقع می‌شود؟ هر جامعه‌ای به اقتضای شرایط خویش عکس‌العملهای مختلفی نسبت به سخن حق و سخن باطل دارد. رویکرد منفی جامعه به سخن حق، عامل مظلومیت خوبان میشود و در این شرایط تأثیرگذاری بر جامعه علاقمند به سخن باطل و انجام مسئولیت اجتماعی بسیار دشوار و پر چالش خواهد بود. ما باید فعل و انفعالاتی را که در یک جامعه دینی رخ می‌دهد و موجب میشود ولی خدا در جامعه مظلوم واقع شود، بشناسیم باید بدانیم چه میشود که جامعه دینی وقتی صدای ناله دختر پیامبر را می‌شنود تکان نمی‌خورد و جواب نمی‌دهد؟ چه می شود که این جامعه امام حسین را قربه الی الله» به قتل می‌رساند؟ "آثار دینداری در جامعه ما ابتدائاً در چه مواردی به چشم می‌خورد؟" اگر کسی از دین ما خبر نداشته باشد و مثلاً به عنوان یک توریست یا یک محقق از آن طرف دنیا به کشور ما آمده باشد و بخواهد جامعه و دین ما را مطالعه کند، چنین کسی که اصلاً با حقیقتی به نام دین اسلام آخرین پیامبر و اهل بیت آشنا نیست و می‌خواهد وضعیت جامعۀ دینی ما را ملاحظه کند آثار و جلوه‌هایی که از دین ابتدائاً در جامعه ما به چشمش می‌خورد چیست؟ امروز اگر چنین کسی بخواهد دین و مسلک ما را بررسی کند اولین پدیده با عظمتی که از دین ما به چشمش میخورد اربعین و عاشورا و بعد هم «فاطمیه» است. او در گزارش خودش خواهد نوشت که مؤثرترین بخشهای دین در وجود این آدمها که به خاطرش دور هم جمع میشوند، گریه می‌کنند، فریاد می‌زنند، سینه زنی می‌کنند و عشق می ورزند. ماجرای مظلومیت اهل بیت آخرین پیامبر است.» حالا اگر بخواهد از این پدیده یعنی از تأثیرپذیری ما از مظلومیت اهل بیت و محبتِ ما به ایشان عبور کند پدیده بعدی که به چشمش می‌آید: «نماز جماعت و حضور مردم در مساجد است.» یعنی اگر کسی بخواهد در جامعه ما آثار دینی را ببیند، اولاً تجمع ما بر موضوع محبت اهل بیت و زیارت‌هایی مثل اربعین و کربلا و مشهد مقدس و مکه و مدینه را می بیند و ثانیاً اگر بخواهد در شهرهای ما اثر دیگری از دین ببیند مساجد را می‌بیند؛ جایی که مردم روزی سه مرتبه برای نماز جماعت در آن جمع می‌شوند. البته امور دیگری هم هستند اما به این اندازه جلوه و تأثیر ندارند؛ مثلاً ممکن است شما «سیزده بدر» برای تفریح به خارج از شهر بروید. اما دیگر برایش ضجه نمی‌زنید و گریه نمی‌کنید، یعنی این مسئله آنچنان در جان شما نفوذ ندارد اما عمق رابطه مظلومیت و محبت اهل بیت با جان شما معلوم است چقدر زیاد است. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 فریادهای فاطمیه بر سر جامعه دینی 📌بخش اول ۱)چرا ولی خدا در جامعه مظلوم واقع می‌شود؟ هر جامعه‌
🔰 فریادهای فاطمیه بر سر جامعه دینی 📌بخش اول ۱)چرا ولی خدا در جامعه مظلوم واقع می‌شود؟ "بزرگترین جلوه‌های دین در جامعه ما محافل اهل بیتی و مساجد هستند" اولین تظاهرات دینی یا اولین آثاری که از دین در جامعه ما خودش را نشان میدهد همین محافل اهل بیتی و مساجد هستند. بزرگترین جلوه‌های دین در جامعه ما همین‌ها هستند. اولین جلوه های اجتماعی که عمیقاً در جان مردم تأثیر دارد، بقاع متبرکه و محافل و جلسات مربوط به اهل بیت است. موضوع این جلسات هم غالباً «مظلومیت اهل بیت» است؛ موضوع این جلسات موضوع اعتقادی یا احکام شرعی یا حتی مناجات و ارتباط با خدا هم نیست هرچند در کنار این جلسات دعا هم می‌خوانند. معمولاً مهمترین موضوع تأثیرگذار در جان ما حتی «نماز» هم نیست، البته ما نماز می‌خوانیم ولی اکثراً عاشق نماز نیستیم، منتها ببینید با امام حسین(ع) با حضرت زهرا(س) و دیگر اهل بیت(ع) بالا چگونه ارتباط داریم. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 فریادهای فاطمیه بر سر جامعه دینی 📌بخش اول ۱)چرا ولی خدا در جامعه مظلوم واقع می‌شود؟ "بزرگترین
🔰 فریادهای فاطمیه بر سر جامعه دینی 📌بخش اول ۱)چرا ولی خدا در جامعه مظلوم واقع می‌شود؟ "تأثیرگذارترین بخش ،دین در جامعه ما «مظلومیت اهل بیت اسلام است" اگر کسی بعنوان بررسی کننده جامعه دینی بخواهد جامعه ما را معاینه کند و گزارش بدهد. طبیعتاً در گزارش خودش خواهد گفت: «تأثیرگذارترین بخش دین در این جامعه مظلومیت اهل بیت است.» حالا مظلومیت اهل بیت از دید این فرد یعنی چه؟ می‌گوید: «در این جامعه یک خوبانی به عنوان اولیاء خدا بوده‌اند که این خوبان توسط جامعه، مظلوم واقع شده‌اند.» یعنی جامعه، آنها را غریب گذاشته است. این فردِ بررسی کننده ممکن است این توضیح را هم اضافه کند و بگوید: «چون مظلومیت ولی خدا در جامعه برای اینها خیلی مهم است پس علی‌القاعده در دانش و معارف دینی اینها، قویترین رشته علمی باید روان شناسی اجتماعی و جامعه شناسی باشد.» اما وقتی به حوزههای علمیه مراجعه کند، متأسفانه خواهد دید که اصلاً چنین خبری نیست. جانسوزترین لحظه های ما عاشورا و فاطمیه است. عمیق ترین عشق و احساسات ما نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) است که موضوع آن هم «مظلومیت» است. معنای مظلومیت هم این نیست که مثلاً ایشان را ترور کرده باشند، بلکه معنایش این است که ایشان در جامعه صدر اسلام، غریب مانده اند. لذا باید دید آن جامعه ای که به ولی خدا ظلم کرده و او را غریب گذاشته اصلاً چرا و چگونه به اینجا رسیده است؟ ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 اردوغان، مجسمه نفاق 👹رژیم صهیونیستی آتش بس نمی‌شناسد http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 فحاشی به رئیس مجلس فقط به خاطر یادآوری قانون! 🔸اظهارات روشن و دقیق رئیس مجلس به عنوان رئیس نهاد قانونگذاری مبنی بر این که انتصاب آقای ظریف در دولت خلاف قانون موجود است، با پرخاشگری عجیب و نقاب از چهره انداختن مدعیان اصلاحات همراه شد. 🔸در این زمینه روزنامه زنجیره‌ای هم‌میهن ضمن حمله به آقای قالیباف با ادبیاتی سخیف، اظهارات وی را «عبور از وفاق»، «تکرار خودزنی سیاسی» و «خود را نشناختن» توصیف کرد! هم‌میهن توضیح نداده که آیا معنای وفاق، توافق و تعامل با یکدیگر است؟ یا توقع تسلیم یکطرف در مقایل طرف دیگر و اعتراض نکردن به نقض قانون؟! 🔻این روزنامه نوشت: «مسئله مربوط به فرزندان محمدجواد ظریف از سوی تندروهای مجلس به جای اینکه یک مسئله حقوقی و قانونی تلقی شود، رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته است. 🔻هم‌میهن در مطلب دیگری با عنوان «تکرار خودزنی سیاسی» نوشت: «جناب آقای قالیباف! قرار نیست هر فرد بی‌صلاحیتی به دلیل حمایت شما یا وابستگی به شما همچنان در مصدر کار بماند. بهتر است خودزنی سیاسی را پایان دهید آقای قالیباف عجیب‌ترین است.‌ هیچ‌گاه نتوانسته است نوعی ثبات و پایداری که لازمه سیاست‌ورزی مؤثر است را از خود نشان دهد. گویی باید از یک سوراخ چندبار گزیده شود. افق بلندمدتی ندارد؛ لذا درگیر مسائل جزئی و تاکتیکی می‌شود. این اشتباه‌ها از انتخابات سال ۱۳۸۴ که تا حالا ۲۰سال گذشته همواره تکرار شده است. 🔸عصبانی شدن و کف بر لب آوردن روزنامه هم‌میهن و سرهم‌کردن توجیهات دم‌دستی در کنار توهین به رئیس مجلس، در حالی است که همه کابینه آقای پزشکیان با وجود تردید جدید و مستند نسبت به عدم صلاحیت چند نفر از آنها، از همین مجلس به ریاست آقای قالیباف یک‌جا رای اعتماد گرفتند اما اکنون که آقای قالیباف متن صریح منع قانونی را درباره انتصاب آقای ظریف متذکر شده، منافقان مدعی وفاق در نشریات زنجیره‌ای، زبان به ناسزا و توهین گشوده‌اند. پی‌نوشت انتشار دهنده: روش این منافقان به اصطلاح اصلاحطلب همانند اربابشان حسن روحانی، فحاشی و توهین به مخالفین و منتقدین‌ خود می‌باشد. آقای قالیباف بایستی آن روزی که از وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم دفاع می‌کرد برای انتصاب در مسند وزارت، فکر امروز را نیز می‌کرد. مگر ایشان فردی عادی بود که این افراد را نشناسد. این اصلاحطلبان تا زمانی با شما همراه هستند که خرشان از پل بگذرد حالا ... هایشان از پل گذشته و نیازی ندارند امثال قالیباف پشتیبان ایشان باشد. و اگر هم از ایشان انتقادی شود و یا اینکه برای استیضاح به مجلس فراخوانده شوند، آنقدر مغلطه و شلوغ‌کاری بلد هستند که جامعه را بنفع خود بهم بریزند. http://eitaa.com/yaranhamdel