فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰ادای احترام گالانت به حزب الله
🗣 گالانت:
📌عقب نشینی دوسوم ارتش ما از جنوب لبنان به خاطر ضعف ارتش ما نبود
🔥بلکه بخاطر قدرت فوق العاده حزب الله لبنان بود!
این واقعیتی است که نتانیاهو نمی خواهد بفهمد. من به قدرت فوق العاده حزب الله احترام می گذارم، نتانیاهو هرچه می خواهد بگوید.
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 از شهریور که دولت کار رو دست گرفت، روند تأمین سوخت #ذخایر_نیروگاهی متوقف و ۵٠٠ میلیون لیتر از این ذخایر راهبردی کم شد.
فقط در آبان، گازِ تأمینی نیروگاهها ٣٠ درصد نسبت به پارسال کم شده تا نتیجه این سوء مدیریت بشه سخت شدن زندگی مردم
البته در دوران وفاق، همهچی گردن دولت قبلِ و من بعد گردن ترامپ😐😆😱
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 ایشون را میشناسید؟
در لباس روحانیت!!
ملکالمتکلمین منشی سفارت فرانسه از فعالین پیرو آیین بابی ازلی از فعالین جنبش مشروطه
او یکی از تریبون دارهای معروف تهران بود که از ظلم های پادشاهان قاجار به شدت انتقاد می کرد.
از اعضای «انجمن باغ میکده» که انجمنی سری بود که در راستای حذف حکومت قاجار در محل باغ میرزا سلیمان خان میکده فعالیت مینمود.
بیشتر اعضای این انجمن، بابی بودهاند.
جمالالدین واعظ اصفهانی میگوید: تفکرات بابی ازلی بر آن انجمن حاکم بود و بیشتر حاضران، آن گونه میاندیشیدند.
#ملکالمتکلمین
#انجمن_بابی
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 انجمن حجتیه ✅ ابعاد فکری و اعتقادی انجمن حجتیه ″توجيه عدم مبارزه″ ۱- حدیث و روایت در توجیه د
🔰 انجمن حجتیه
✅ ابعاد فکری و اعتقادی انجمن حجتیه
″توجيه عدم مبارزه″
۲- بحث تقيه
انجمن برای توجیه سکوت و سازش با رژیم به بحث تقیه استناد می نمود. آنها تقیه را از تعریف حاج میرزا محمدتقی اصفهانی استفاده میکنند. ایشان تقیه را چنین تعریف می نماید
معنی تقیه که واجب است این است که شخص مؤمن در جایی که اظهار حق کردن برای او خوف و ضرر عقلانی به جان و مال یا آبروی او هست خود را نگه دارد و اظهار حق نکند، بلکه اگر ناچار شده به جهت حفظ جان یا مال یا آبروی خود به موافقت کردن با مخالفان به زبان با آنها موافقت کند قلب او مخالف زبان او باشد».
آیتالله خزعلی در دفاع از تقیه مورد نظر انجمن میگوید:
«آنها نمی توانستند با مسایل حساس سیاسی خود را درگیر کنند و تقیه میکردند. ما برخی مواقع مجبور بوده ایم حتی پشت سر سعودی ها نماز بخوانیم و گرچه شرایط این نماز مطابق با آنچه در ذهن و دل ما نیست و با این همه ناچاریم آن را انجام دهیم؛ چون مراجع ما به انجام آن جواز دادهاند موضع گیری های سیاسی انجمن حجتیه نیز بیشتر از سر تقیه بوده است. این مسأله غیر از شعار جدایی دین از سیاست است. اعضای انجمن حجتیه بر این اعتقاد بودند که ما قدرت مقابله با حکومت محمدرضا پهلوی را نداریم؛ درست مثل امیرالمومنین تا جایی توانست برای جانشینی پیامبر کوشید ولی وقتی دید نمی شود به این خواسته جامه عمل پوشید و ممکن است با بروز اختلاف مردم از دین برگردند، حتی با ابوبکر هم بیعت کرد.
در این تعریف محلی برای وقت به خطر افتادن دین وجود ندارد – بنا بر آیه شریفه
قرآن با مال و جان و آبرویتان در راه خدا جهاد کنید - اختصاص داده نشده است، حال آن که حفظ اسلام قطعاً اولیتر از حفظ جان و مال و آبروست و این صراحت قرآن است.
آنچه مهم
است اینکه تقیه برای حفظ ایمان است نه برای حفظ مؤمن. لذاست که این مسأله نه تنها عقلی و شرعی به نظر نمی رسد بلکه بیشتر شبیه توجیه و اختیار کردن بهانه برای فرار از مبارزه و عملی کردن این دیدگاه که بایستی نشست تا امام زمان (ارواحنا فداه) تشریف بیاورند میباشد.»
امام خمینی در این باره در کتاب ولایت فقیه میفرمایند:
«تقیه برای حفظ اسلام و مذهب بود که اگر تقیه نمی کردند مذهب را باقی نمی گذاشتند تقیه مربوط به فروع دین است مثلاً وضو را این طور یا آن طور بگیر، اما وقتی اصول اسلام، حیثیت اسلام در خطر است جای تقیه و سکوت نیست».
مرحوم مظفر میفرماید:
«تقیه از نظر وجوب و عدم وجوب به حسب موارد خوف و ضرر و خطر دارای احکامی است... چنین نیست که تقیه در همه جا واجب باشد بلکه گاهی تقیه جایز (مستحب مباح و مکروه) است. در بعضی موارد تقیه نکردن واجب میباشد؛ مانند آن جایی که در اظهار حق و تظاهر به آن یاری دین و خدمت به اسلام و جهاد در راه آن باشد، در این موارد به جان و اموال اهمیت داده نمیشود بلکه جان و اموال را باید فدای دین کرد. گاهی تقیه کردن حرام است؛ مانند تقیه در اموری که موجب قتل مؤمن یا ترویج باطل یا فساد در دین یا ضرر زیاد و غیر قابل اغماض بر مسلمانان از جهت گمراهی آنها یا ظهور ظلم و تعدی در میان آنهاست».
ادامه دارد...
#فرقه_ضاله_حجتیه
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 خان انگلیسی 🎬 قسمت: ۶ ″ظهور و سقوط کابینه سه ماهه سید ضیاء″ بخش دوم سیدضیاء به خاطر یک سری کار
🔰 خان انگلیسی
🎬 قسمت: ۷
″روی کارآمدن احمد قوام بعد از سید ضیاء″
بعد از سقوط کابینه سیدضیاء کشور پنج روزی دچار بحران شد که چه کسی به عنوان نخست وزیر انتخاب شود.
برخی افراد را احمدشاه انتخاب میکرد اما با مخالفت روسیه و برخی اوقات انگلستان مواجه میشد. کشور ما بود اما کشورهای دیگر نظر میدادند.
آرام آرام احمدشاه به سمت احمد قوامالسلطنه یعنی احمد قوام رسید. احمد قوام نخست وزیر شد و رضاخان را به به عنوان سردار سپه و وزیر جنگ انتخاب کرد.
ادامه دارد...
منبع: کتاب تاریخ بیست سالهٔ ایران
تألیف: حسین مکی
#خان_انگلیسی
#ذلتهای_پهلوی
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 خان انگلیسی 🎬 قسمت: ۷ ″روی کارآمدن احمد قوام بعد از سید ضیاء″ بعد از سقوط کابینه سیدضیاء کشور
🔰 خان انگلیسی
🎬 قسمت: ۸
″سیاست رضاخان در قبال مراسم عزاداری قبل از پادشاهی″
به محرم سال ۱۳۰۰ شمسی رسیدیم در آن سال رضاخان فرمانده قزاقها بود و جلسات و دستههای روضه خوانی و عزاداری برپا میکرد.
شاید برای شما سوال شود رضاخانی که تکیهها را میبست و مجالس عزاداری را تعطیل کرده بود و مردم را زندانی میکرد چه شد که خودش عزاداری میکند؟
این نکته مهم تاریخ است. برخی از پدر بزرگهای عزیز زحمت میکشند و به نوههایشان میگویند زمان رضاخان عزاداری امام حسین بود، رضاخان صف اول مینشست و عزاداری میکرد و بر سرش گِل میمالید. همه این مطالب درست است و جناب حسین مکی این مطالب را در جلد۱ صفحه ۴۵۱ میآورد اما این متعلق به زمانی است که رضاخان سردارسپه و وزیر جنگ بود اما وقتی به پادشاهی رسید روی حقیقی خودش را نشان داد و با مجالس عزای آقا ابا عبدالله مبارزه کرد در سال ۱۳۱۵ کار به جایی رسید که مردم دیگر نمیتوانستند مجلس عزا بگیرند و دستگیر میشدند.
در سال ۱۳۱۹ کارناوالهای جشن و شادی در ایام محرم راه میانداخت تا جایی که در این سال کامیونی از مطربها و فاحشهها را آورده بودند و آنها روی کامیون میزدند و میرقصیدند. در ایام محرمی که روز عاشورا بود.
این رضاخان واقعی است پدربزرگ عزیز شما که زحمت میکشید از رضاخان برای نوهتان تعریف میکنی حالا کاری ندارم که همه چیز را توضیح نمیدهی اما بحث بر سر این است چرا این مطالب را برای او توضیح نمیدهی؟
چرا به او توضیح نمیدهی در زمان پادشاهی چنین فجایعی را به بار آورده بود؟ رضاخان زمانی عزاداری میکرد که سردار سپه بود تا دل مردم را به دست بیاورد. برای این که زمینهای برای چهار سال بعد بسازد که میخواهد شاه شود تا کسی به او نگوید که ضد دین است و همه از او تعریف و تمجید کنند. کار به جایی رسید وقتی رضاخان وارد تکیهای میشد در زمانی که وزیر جنگ بود روضه خوان میگفت رضاخان آمده و همه برای او دعا میکردند و صلوات میفرستادند.
ادامه دارد...
منبع: کتاب تاریخ بیست سالهٔ ایران
تألیف: حسین مکی
#خان_انگلیسی
#ذلتهای_پهلوی
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 خان انگلیسی 🎬 قسمت: ۸ ″سیاست رضاخان در قبال مراسم عزاداری قبل از پادشاهی″ به محرم سال ۱۳۰۰ شمس
🔰 خان انگلیسی
🎬 قسمت: ۹
″اختلاف قوام و رضاخان در مورد ژاندارمی و نیروهای قزاق″
رضاخان برای این که آرام آرام قدرت را در کشور بر دست بگیرد دستور داد که ژاندارمیها و نیروهای نظامی قزاق لباسشان متحدالشکل شود تا هر دو زیر نظر خودش باشد. قزاقها که زیر نظر او بودند اما ژاندارمری را هم زیر نظر خودش بگیرد. احمد قوام نخست وزیر با این قضیه مخالفت میکند. درگیری بین رضاخان و احمد قوام رخ داد. نزد احمدشاه رفتند و تعهد دادند. حسین مکی میگوید وقتی از درب خارج میشدند رضاخان به احمد قوام تندی کرد و احمد قوام هم به او پاسخ داد و از خجالت هم در آمدند.
رضاخان قصد داشت قدرت را بردست بگیرد و از درگیریهای داخل دولت حمایت میکرد. بعدها خواهیم گفت وقتی احمد قوام استعفا میدهد رضاخان انبار غله تهران را بر دست میگیرد. انبار غله مهمترین ذخیره استراتژیک آن زمان یعنی نان مردم را بر دست میگیرد تا
در زمانی که قصد دارد به دولت فشار وارد کند و از دولت باج بگیرد یعنی مردم مهم نیستند و مهم قدرت است. این مطالب را راجب رضاخان توضیح نمیدهند فقط میگویند راه آهن ساخت و امثالهم. در مورد ساخت راه آهن هم خواهیم گفت که راه آهن هم چه ضررهایی بر ما وارد کرد. به قول دکتر مصدق هرچه در این راه آهن کردند خیانت بود و خیانت.
ادامه دارد...
منبع: کتاب تاریخ بیست سالهٔ ایران
تألیف: حسین مکی
#خان_انگلیسی
#ذلتهای_پهلوی
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 خداوند الموت ✅ تاریخ فرقۀ اسماعیلیه ۶) کیش باطنی الموت چگونه بوجود آمد؟ 🎬 قسمت ۵ ادامه قسمت
🔰 خداوند الموت
✅ تاریخ فرقۀ اسماعیلیه
۶) کیش باطنی الموت چگونه بوجود آمد؟
🎬 قسمت ۶
ادامه قسمت قبل...
محمود قائنی اظهار کرد این یک آزمایش است آن هم آزمایشی بزرگ برای بدست آمدن این نتیجه که آیا فدائی مطلق حاضر است همه چیز خود را در راه مصالح کیش خود و اهل باطن فدا کند؟ فدا کردن جان شاید زیاد دشوار نباشد، چون هستند کسانی که در موقع خشم یا به هیجان آمدن جان خود را فدا میکنند، ولی فدا کردن هوی و هوس اشکال دارد و بخصوص فدا کردن تمایل جنسی دشوار است.
قربانی کردن تمایل جنسی در راه مصالح اهل باطن برای آزمایش میزان فداکاری فدائیان مطلق یک سنگ محک می باشد و اگر در این مرحله خوب امتحان دادند معلوم می شود که در مرحله دیگر یعنی فدا کردن جان دچار سستی و تردید نخواهند شد.
موسی اظهار کرد ولی این مرحله بطوریکه من
احساس میکنم یک آزمایش اجباری است. محمود قائنی گفت چگونه اجباری میباشد. جوان نیشابوری جواب داد قبل از اینکه داوطلبان مطلق وارد این قلعه شوند به آنها نمیگویند که میباید بعد از ورود باین قلعه مقطوع النسل شوند پس از اینکه قدم باین قلعه نهادند از این موضوع مستحضر میگردند. در آن موقع هم راه بازگشت ندارند چون اگر نخواهند مقطوع النسل شوند به قتل میرسند و ناگزیر می باشند تن به قضا در دهند و مقطوع النسل گردند محمود قائنی گفت این سخن را من از تو می شنوم و قبل از تو هیچکس شکایت نکرده بود که میل ندارد مقطوع النسل شود. موسی پرسید آیا تو یقین داری که قبل از من در این قلعه کسی در قبال مقطوع النسل شدن مقاومت نکرده؟ محمود قائنی گفت من یقین دارم که پیش از تو در این قلعه هیچکس برای اینکار شکایت نکرده و درصدد مقاومت برنیامده و همه دعوت فرمانده قلعه را میپذیرفتند و مقطوع النسل شدند و بعد از دو هفته بهبود میافتند و آنگاه دوره تربیت و ارشاد آنها شروع میشد.
موسی نیشابوری اظهار می کرد بطوریکه من در این قلعه میبینم فدائیان مطلق از نظر جسمی هم تحت تربیت قرار میگیرند. محمود قائنی گفت در هر نقطه که اهل باطن دارای آزادی و استقلال باشند تربیت جسمی، اجباری است. چون بزرگان ما میدانند که بعضی از کیشها و آئینها بدین جهت از بین رفت که پیروان آنها فاقد نیروی جسمی بودند. قدرت را فقط با علم و زهد و تقوی نمیتوان بدست آورد بلکه برای بدست آوردن قدرت، باید نیروی بدن و شمشیر را نیز بکار انداخت. ما که اهل باطن هستیم نمیخواهیم که اشتباه پیروان بعضی از کیشها و آئینها را تکرار کنیم.
ما خواهان بدست آوردن قدرت هستیم تا این که بتوانیم کیش خود را توسعه بدهیم و برای اینکه بتوانیم قدرت را بدست بیاوریم میباید تن را نیرومند کنیم و آلات حرب را بکار ببریم. من فکر میکنم که تو در نیشابور ورزش نمیکردی و آلات حرب را بکار نمی بردی و در تمرینهای جنگی شرکت نمینمودی.
موسی نیشابوری گفت ما اهل باطن که در نیشابور بودیم آزادی نداشتیم تا اینکه بتوانیم ورزش و تمرین جنگی کنیم و آلات حرب را بکار ببریم تعالیمی که بما داده میشد جنبه محرمانه داشت و داعی بزرگ شرف الدین طوسی بما میسپرد که تعالیم باطنیه تا موقعی که روز رستگاری نرسد جزو اسرار است و هیچکس جز اهل باطن نباید از آن مطلع شوند. ما نمی توانستیم که تعالیم خود را بگوش دیگران برسانیم تا چه رسد باین که ورزش و تمرین جنگی کنیم و مردم ورزش و تمرین ما را ببینند.
محمود قائنی گفت ولی در اینجا، آزاد، خواهی بود و می توانی مثل دیگران هفته ای سه روز مبادرت به ورزش و تمرین جنگی کنی. موسی نیشابوری با این که از وضع قلعه اطلاعات زیاد کسب کرده بود باز میخواست که اطلاعات دیگری بدست آورد. از محمود قائنی خداحافظی کرد و به جوانی موسوم به خورشید کلاه دیلمی ملحق شد خورشید کلاه دیلمی جوانی بود بلند قد و خوش اندام و سفید چهره و زیبا و وقتی موسی نیشابوری وی را دید متأسف شد که چرا یک چنان جوان خوش اندام و زیبا میباید مقطوع النسل باشد.
ادامه دارد...
#خداوند_الموت
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 بررسی جوانب مختلف "برهنگی" یک دانشجو و "توطئه" بسیار خطرناکی که شکست خورد‼️ 💥قسمت دوم (
11.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بررسی جوانب مختلف "برهنگی" یک دانشجو و "توطئه" بسیار خطرناکی که شکست خورد‼️
🔸️خانم سخنگوی دولت، چیکاره است که در امور دینی اظهار نظر میکنه!؟
🔸️ترویج حجاب یک بحث است و بر خورد با مجرم و مفسد ، بحث دیگر!!!
((قسمت سوم))
#حجاب
#قانون
#رسانه
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 خاطرات خودنگاشت همسر امام ۲۴ 🔻 زندگی با روزی پنج تومان 🔹... آقا چند ماهی بعد از تولد احمد کل خرج
🔰 خاطرات خودنگاشت همسر امام (۲۵)
🔻تولد احمد
🔸 تولد احمد سال ۱۳۲۴ شمسی بود و سال جنگ جهانی دوم که تورم غوغا میکرد. البته این را بگویم مخارج اصلی بهعهده خود او بود برنج، روغن، قند، شکر و چای همیشه این پنج قلم را آقا تهیه میکرد. ما و پنج فرزندمان و کارگرمان و با آمد و رفت میهمان به طور متوسط باید روزی ده نفر غذا میخوردند، با پنج تومان زندگی اداره نمیشد. ولی با همه این احوال از آنجا که ماهانه خرجی خانه به من واگذار شده بود و دیگر کسی کاری نداشت که چه کردم، فقط باید میرساندم، از این جهت برای من بهتر بود زیرا بالاخره پولی در دست داشتم اگر فرزندم پولی میخواست- مقصودم مصطفی است – دستم بازتر از گذشته بود ... البته ده سال اول را با فقر و فاقه و تنگدستی و نداری سپری کردیم ولی در ده سال دوم، به خصوص اواخر آن، قدری وضع بهتر شد، در همین دهه هم بود که به اصطلاح باید رفته رفته دخترها و پسرها را به خانه بخت میفرستادیم و تمام زحمتها بهعهده شخص حقیر بود...
(زندگینامه بانو خدیجه ثقفی، همسر امام ص۱۲۲)
#خاطرات_همسر_امام_خمینی
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
23.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 ۳۰ ثانیهای برای این روزهای راحتی...
برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 مراقب فتنهگری دوباره فتنهگران باشیم!
🔹سال ۱۴۰۱ فتنه هولناکی را به نام "زن، زندگی، آزادی" علیه کشور و ملت آغاز کردند که شروعش با برهنگی و هرزگی بود و ته آن به قرآن سوزی، فحشا و همجنس بازی و در نهایت تشدید تحریم و فشار علیه مردم ختم شد. جسارت جریان فتنه به آنجا رسید که خواستار تحریم شدیدتر ایران و حتی حمله نظامی به کشور شدند.
🔹 حواسمان باشد که کاسبان فتنه ۱۴۰۱ در جریانات جدید ، دوباره برای دریدن ایران و ایرانی دندان تیز کرده اند و دنبال بهانه می گردند! کشور مشکلات زیادی دارد اما فتنه گران زن زندگی آزادی هرگز دلسوز مردم و کشور نیستند و آشوب و بلوا هیچگاه راه حل مشکلات نیست.
اسرائیل، انگلیس و آمریکا و سایر حامیان فتنه دلسوز ما نیستند و به کمتر از نابودی ایران و ایرانی راضی نمیشوند، به هوش باشیم و اطرافیانمان را هوشیار کنیم.
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel