eitaa logo
کانال یاران همدل
94 دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
13.9هزار ویدیو
108 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسخ به شبهات فلسطین بخش دوم.mp3
44.49M
🔰 پاسخ به شبهات فلسطین و جنگ غزه و نقش ایران| شیخ قمی http://eitaa.com/yaranhamdel
بسیج دانش آموزی دوره دوم پسرانه قوچان ersal.MP3
25.24M
🔰🎙 مردهای غربی و ناتوانی های جنسی و شکست عشقی به علت پورن و چشم چرانی +18 سخنرانی شیخ قمی در جمع مسولین بسیج دانش آموزی دبیرستان های پسرانه دوره دوم قوچان 30 آبان 1402 http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 عوام فریبی به سبک پهلوی‌ها ــــــــــــــــــــــــ 💠 محمدرضا پهلوی در مصاحبۀ خود با اوریانا فالاچی می‌گوید: در کودکی دو بار به من الهام شده‌است؛ یک بار در پنج سالگی و بار دوم در شش سالگی. در نخستین‌بار من حضرت قائم را دیدم... من این‌ را می‌دانم؛ زیرا او را دیده‌ام. نه در رؤیا، در واقعیت، واقعیت مادی، می‌فهمید؟ من او را دیدم. همین کسی که همراهم بود او را ندید. و کسی جز من نمی‌بایستی او را ببیند. می‌ترسم منظورم را درک نکنید. من معتقدم، خدا مرا برای انجام مأموریتی برگزیده است. ******* محمدرضا پهلوی، هنگام مسافرت از زیر قرآن رد می‌شد و از طرف دیگر، تقویم شاهنشاهی را جایگزین هجری کرد، کدام را باور کنیم؟ خود را تنها پادشاه شیعۀ جهان می‌دانست؛ اما در مقابل به فیضیه حمله می‌کرد و صدها طلبۀ مظلوم را در دریاچۀ نمک انداخت که هیچ اثری از آنها باقی نماند. این اقداماتی عوام‌فریبانه بود. 🔺کتاب تبیین با نور قرآن|جلد سوم| صفحۀ ۵۷ نوشته http://eitaa.com/yaranhamdel
18.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 برخورد گسترده با سلبریتی‌ها! ♨️ بلایی که بر سرِ دارنده ۵مدال المپیک آوردند! ⁉️ اینستاگرام در روز شهادت چند پست را حذف کرد؟ 🔴 این پست، اولین در اینستاگرام می‌باشد 🔹 برشی از سخنرانی http://eitaa.com/yaranhamdel
6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 مقایسه بودجه نظامی ایران با کشورهای دنیا برشی از سخنرانی http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 نقشۀ استعمار، برای زنان(۴) ⭕ این آزادی بود یا بهره‌کشی؟! 📌بخش دوم در دهه ۱۹۹۰ این موضوع که زنا
🔰 نقشۀ استعمار، برای زنان(۵) ⭕فمینیسم درخدمت منفعت طلبی سرمایه‌داری 📌بخش اول در یادداشت قبل، به سوءاستفاده از زنان به عنوان نیروی کار از طریق برنامه‌های نفوذ آمریکا اشاراتی کردیم و در یادداشت پیش رو به ادامه آن مبحث خواهیم پرداخت. ۱- حذف امتیازات شغلی بانوان فمینیسم و تفکرات آن که برای تامین منافع اقتصادی سرمایه داران به وجود آمده بود، تفکر معیوب برابری مطلق زن و مرد را تا آنجا پیش برد که برخی قوانین و امتیازات کاری که به نفع زنان و مادران بود را حذف کرد. پرداخت حق عائله‌مندی برای مردان (دستمزد خانوار) -که در واقع پرداخت اضافه ای به جهت تامین هزینه‌های خانواده آ نها محسوب می شد- قانون رفاه و لزوم تسهیل شرایط کاری زنان نسبت به مردان از جمله مواردی بود که نادیده گرفتن برابری مطلق زنان با مردان در اشتغال تلقی و در نتیجه حذف شدند. شیوه کار سرمایه داری بین المللی به طور نظام‌مند ساختار هایی را که از زنان و فرزندانشان حمایت می کرد -از بیمه سلامت گرفته تا آموزش، خانه داری، غذا و سوخت قابل خرید- نابود کرد. اکنون نیز مرخصی زایمان برای زنان در برخی کشورهای پیشرفته دنیا وجود ندارد. ۲- تبدیل خدمات مادرانه به فرصت اقتصادی اتفاق طبیعی که پس از خروج زنان از منزل رخ داد و سرمایه داران انتظار آن را می کشیدند، نیاز به تامین احتیاجات داخل خانه توسط صنایع جدید بود. تهیه غذا از بیرون به ایجاد صنایع غذایی، شست و شوی لباس و نظافت منزل به ایجاد صنایع خدمات منزل و نگهداری فرزند به ایجاد مهدکودکها انجامید. تمام اینها به نفع سیستم اقتصاد سرمایه‌داری عمل کرد. از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۰، بیشترین سود اقتصادی در حوزه خدمات اتفاق افتاد و ۶۰ درصد از این شغلها به زنان اختصاص پیدا کرد؛ زیرا نیروی کار زن دستمزد قابل توجهی دریافت نمی کرد و همچنین زن دیگر در خانه حضور نداشت. همین در خانه نبودن زن، خود باعث شد که خانه بدون حضور زن بی غذا هم بشود و خانواده ها به فست فودها و غذای آماده روی آورند... از سوی دیگر، چرخش به سوی تجاری سازی خدمات شخصی، نیازمند افزایش نیروی کار زنان بود. در سال ۱۸۹۰، میانگین سنی ازدواج زنان ۲۲ سال بود. اکنون، زن متوسط ۲۲ ساله به امید پرداخت بدهی هنگفت دانشجویی خود، به یک شغل تازه روی می آورد. در همین حال، ۲۰ شغل برتر مانند منشی، پرستار، پیشخدمت، معلم، و ارائه دهنده مراقبت از کودکان که به گفته وزارت کار آمریکا بیشتر توسط زنان انجام می شوند، همان کارهایی هستند که به طور سنتی در خانه برای خانواده خود انجام می دادند؛ فقط اکنون، آنها باید مالیات بپردازند و بچه های خود را برای این امتیاز به مهد کودک بفرستند. نکته تاسف بار دیگر در این است که با تبدیل اشتغال بیرون از خانه به فرهنگ عمومی زنان، به طور طبیعی نرخ فروپاشی خانواده افزایش یافته و حتی نرخ ازدواج کاهش می یابد. در نتیجه تبعات ناشی از آن، از جمله عدم تامین نیازهای جنسی افراد نیز به سطح جامعه تحمیل می شود. البته که جریان سرمایه داری از قبل برای آن نیز برنامه ریزی کرده بود و صنعت جنسی بزرگ با درآمد هنگفتی را از آن به وجود آورد. اساساً نیازسازی و همچنین تبدیل نیازهای مختلف انسان و خانواده به محصول قابل فروش و ایجاد صنعت برای آن، کار ویژه جریان سرمایه داری است. ادامه دارد... 🖋️حجت‌الاسلام راجی http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 نقشۀ استعمار، برای زنان(۵) ⭕فمینیسم درخدمت منفعت طلبی سرمایه‌داری 📌بخش اول در یادداشت قبل، به
🔰 نقشۀ استعمار، برای زنان(۵) ⭕فمینیسم درخدمت منفعت‌طلبی سرمایه‌داری 📌بخش دوم ۳- ارزان و کم دردسر در نیمه دوم قرن بیستم و در جریان معجزه اقتصادی کره جنوبی، استفاده از نیروی کار ارزان زن برای صنایع صادراتی این کشور بسیار چشمگیر بود و زنان از مزرعه به کار کارخانه کشیده می شدند. راهبرد توسعه کره جنوبی مشارکت زنان را در اقتصاد ملی تغییر داد. بین سال های ۱۹۶۳ و ۱۹۹۰ تعداد کارگران زن ۱۴ برابر افزایش یافت. همچنین جمعیت زنان فعال اقتصادی از ۲ میلیون در سال ۱۹۶۰ به ۷٬۵ میلیون در سال ۱۹۹۰ افزایش یافت. این موضوع به افزایش نرخ مشارکت زنان در اقتصاد این کشور از ۲۸ به ۴۷ درصد در این بازه انجامید؛ در حالی که نرخ مشارکت مردان در همین دوره کاهش یافت. مشارکت زنان در صنایع تولیدی، «موتور» توسعه اقتصادی کره جنوبی بود. با این وجود، وضعیت اقتصادی زنان چندان مطلوب نبود و اختلاف زیادی بین مشارکت آنان و پاداش های دریافتی‌شان وجود داشت. بررسی ها نشان می داد زنان کمتر از نیمی از حقوق همتایان مرد خود را دریافت می‌کردند و بین سال های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۸، کره جنوبی بالاترین اختلاف دستمزد بین مردان و زنان را در بین ۲۱ کشوری که داده های مربوط به آنها در دسترس بود، ثبت کرد. آلیس امسدن استدلال می کند که شکاف دستمزد جنسیتی مرد و زن یکی از کلیدهای موفقیت صنعتی شدن کره جنوبی بود. شبیه به سیاست های کره جنوبی برای بهبود فضای اقتصادی، ایالات متحده نیز به سراغ مخاطبین بازاری رفت که تا به حال در حوزه اقتصاد از آنها بهره کشی لازم را نکرده بود. ترسا آموت، اقتصاددان و استاد دانشگاه ایلینوی آمریکا می گوید: [در سالهای دهه ۱۹۷۰ میلادی] استخدام زنان یکی از استراتژی های اصلی شرکت ها [آمریکایی] برای سودآوری بود، زیرا زنان نه تنها ارزان تر از مردان بودند، بلکه کمتر در اتحادیه ها سازماندهی می‌شدند و تمایل بیشتری به پذیرش کار موقت و بدون مزایا داشتند... این اتفاق منجر «زنانه سازی» نیروی کار شد. تامین نیروی کار ارزان قیمت زن، در کشورهای توسعه یافته آمریکا و اروپا و همچنین کشورهای در حال توسعه آسیایی و آفریقایی نیازمند تبلیغات سنگین برای تغییر ارزش های رایج در بین زنان، از جمله مادری و حفظ کانون خانواده بود. آن ها تلاش کردند تا «داشتن شغل در بیرون خانه»، «استقلال اقتصادی نسبت به خانواده»، «شبیه مردان شدن» و «برابری مطلق با مردان»، تبدیل به ارزش های زنان جهان شود؛ پروژه ای که کارویژه اصلی جنبش «فمینیسم» بود. زین پس فمینیسم، جنبش‌های زنان را نیز به مطالبه این ارزش ها منحرف کرد. خانم پروفسور هستر آیزنشتاین، استاد جامعه شناسی و از فعالان جنبش های زنان، در مقاله ای می نویسد: «دهه ۶۰ جدا از تحولات سیاسی و اقتصادی، شاهد تحولات شگرفی در جنبش فمینیسم بود. بدون فهم تحولات اقتصادی ممکن نیست بتوانیم رشد و بسط این جنبش را بفهمیم؛ به ویژه توسعه بخش خدماتی اقتصاد و هجوم زنان، مخصوصاً زنان متاهل، به بخش نیروی کار مزد بگیر. از نظر ایدئولوژیکی، فمینیسم زنان را تشویق کرد که فرد باشند، نه عضوی از خانواده یا جامعه. کمپانی به آن ها آموزش داد که چگونه به جای اینکه دستمزدشان را به خانواده هایشان تحویل دهند، حرف خودشان را بزنند. اگر هدف اصلی جهانی سازی این است که تمام پیوندهایی که یک جامعه سنتی را سرپا نگه می دارد، نابود کند، بنابراین ایده های فمینیستی یک حلال فرهنگی قدرتمند برای این هدف است. کارکرد فمینیسم در اواخر قرن ۲۰ و اوایل قرن ۲۱ همین بود» ادامه دارد... 🖋️حجت‌الاسلام راجی http://eitaa.com/yaranhamdel
14.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 مثبت ۱۰۰ ثانیه - بن‌بست جامعه غربی ☝ اشاره اخیر رهبر انقلاب به احساس ناتوانی جوانان در جوامع غربی و رشد آمارهای خودکشی آن‌ها http://eitaa.com/yaranhamdel.