eitaa logo
قرارگاه حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها
167 دنبال‌کننده
403 عکس
204 ویدیو
3 فایل
پایگاه نشر عدالتخواهی و مطالب فرهنگی ارتباط با ادمین: @habib2002
مشاهده در ایتا
دانلود
52.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◼️مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در جمع عزاداران حسینی بهبهان: سبک سینه زنی و نوحه های سنتی بهبهان نشانه ای از شور و شعور حسینی است/ میراث معنوی عزاداری شهرهای خوزستان باید حفظ شود ▪️مجید منادی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همزمان با شب عاشورای حسینی در جمع عزاداران حسینی در شهرستان بهبهان حضور یافت و به خادمان و دست اندرکاران برخی هیئات و دستجات عزاداری خداقوت گفت. ▪️وی در حاشیه این دیدارها با اشاره به عزاداری سنتی سه سنگ بهبهان بر لزوم حفظ میراث معنوی عزاداری شهرهای خوزستان تاکید کرد. ▪️مجید منادی سبک سینه زنی سه سنگ و همچنین آداب ، رسوم و سنت های عاشورایی را نشانه ی شور و شعور حسینی دانست که نسل به نسل به امروز رسیده است. ▪️ایشان با اشاره به رسم و آیین شب زنده داری و حرکت دسته ی عزا در شب عاشورا اظهار داشت: ورود شورانگیز دسته جات عزاداری به امام زادگان این شهر تجلی دلدادگی و عشق آنان به اهل بیت عصمت و طهارت است که در رثای شهادت امام حسین ع و یاران با وفای ایشان متجلی شده است. ▪️وی بهبهان را به عنوان شهر علما و دارالمومنین با پیشینه ی غنی تاریخی و مذهبی معرفی نمود که زادگاه و محل اقامت علمای شهیر عالم تشیع همجون استاد کل وحید بهبهانی، آخوند ملاعلی صاحب تفسیر بی نقطه قران کریم و همچنین میزبان امام زادگان واجب التعظیم و قدمگاه امام رضا علیه السلام است. 🆔https://eitaa.com/yarohgyh
▪️شاید یکی از علل آنکه بني امیه امام سجاد علیه السلام را مسموم کردند این بود که در آن زمان بني امیه بواسطۀ قدرت و نفوذی که داشتند، کسی را یارای آن نبود که فساد امویان را به مردم بگوید و ستم گری های آنها را آشکار سازد ، ولی امام سجاد علیه السلام عملا بر ضد تشکیلات فاسد امویان دعوت می‌فرمود و با رفتار خود ستم گری آنها را ثابت می‌نمود و نشان می‌داد که این جنایت کاران ، شایستگی زمامداری را ندارند. ▪️هنگامی که آب وضو برای آن حضرت می آوردند از تأثّرات درونی خویش جلوگیری نمی‌کرد و از دیدگان مبارکش اشک سرازیر می‌شد؛ بخاطر می‌آورد که امویان پدر بزرگوارش و نور چشم رسول خدا صلی الله علیه و آله را با لب تشنه سر بریدند و ستم گری را به نهایت رسانیدند. ▪️هنگامی که به دکان قصابی می‌رسید و گوسفند کشته ای را که می‌دید می‌پرسید: آیا این حیوان را در موقع کشتن آب دادید یا نه ؟ و گریه می‌کرد و مردم نیز به گریه‌ی آن حضرت می گریستند ، گریستن آن حضرت اثر بزرگی در دلهای مسلمانان می‌گذاشت و ظلم و ستم بني امیه را کاملا مجسم می‌نمود. ▪️شاید یکی از علل آن‌که گریه بر سيد الشهدا علیه السلام مستحب است، همین باشد که پیوسته مسلمانان ، ستم گری و بی رحمی و بی انصافی را در نظر بیاورند ؛ و از این که مبادا کسی به خیال این‌گونه ستم گری ها بیفتد ؛ لذا در تاریخ می‌بینیم که بارها ستم کاران از عزاداری سيدالشهدا عليه السلام جلو گیری کرده اند ، ولی سرانجام شکست خورده اند ، و نابود شدند و عزاداری سیدالشهدا علیه السلام باقی است . 📚[استقامت ، ص ۱۶۸ ، اثر مرحوم آیت‌الله سید رضا صدر ] 🆔 https://eitaa.com/yarohgyh
ماجرای شهادت یک جوان معلول در غزه «محمد» فرزند شهید «صلاح بهار»، جوان فلسطینی که به خاطر ابتلا به سندرم داون و اوتیسم، برای کارهای شخصی خود نیازمند کمک دیگران بود، به همراه خانواده‌اش در منزلی در نوار غزه در محاصره نیروهای اسراییلی قرار گرفت. خانواده‌اش پرچم سفیدی نصب کردند تا دشمن بفهمد که اهالی این خانه، غیرنظامی هستند و تمایلی به درگیری ندارند. با گذشت یک هفته از محاصره، نظامیان اسراییلی یکباره وارد خانه شدند و سگ‌ها را به جان اعضای خانواده از جمله محمد انداختند. سگها گوشت دست این جوان معلول را پاره پاره کردند. مادرش هرچه فریاد زد و التماس کرد، سربازها توجهی نکردند بلکه همه اعضای خانواده بجز محمد را به زور به طبقه همکف راندند. صهیونیست‌ها، این جوان معلول را در حالی که خون از بدنش جریان داشت به یکی از اتاق‌ها بردند و در را بستند. آنان چند جلد قرآن موجود در این خانه را پاره کردند و حدود 6 ساعت به خوردن و آشامیدن و رقص و ترانه‌خوانی مشغول شدند. ساعاتی بعد وقتی در اتاق را باز کردند پیکر بی‌جان محمد بر زمین افتاده بود. آخرین جمله‌ی محمد که در یاد خانواده‌اش مانده اینست که وقتی سگ اسراییلی را در مقابل خود دید با همان معصومیت کودکانه‌اش گفت: «سيبني يا حبيبي»(عزیزم! مرا رها کن!) جولای 2024 - تیرماه 1403 🆔https://eitaa.com/yarohgyh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 خائیز به من چه...!؟ 🔶 شاید شما بهبهانی عزیز هم این سوال براتون پیش اومده باشه خائیز دقیقا به من چه ربطی داره!؟ 🎙 جواب رو از حاج آقا عظیمی فر بشنوید...! 🔰@namyraa 🔰@ali_samimi71 🆔https://eitaa.com/yarohgyh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ جراح یهودی آمریکایی: 📍آنچه در غزه دیدم بی‌سابقه بود، تا به حال این تعداد کودک تکه تکه شده یا کودکانی که مکررا توسط تک تیراندازها در ناحیه سر و سینه هدف قرار گرفته باشند ندیده بودم... 🆔https://eitaa.com/yarohgyh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 موساد با پروفایل ایرانی!! 🔺موساد با ایجاد حساب کاربری با نام ایرانی‌ها در فضای مجازی، تخریب اسلام و انقلاب را آغاز کرده؛ اتفاقی که به نوشته روزنامه گاردین، نه تنها درباره ایران بلکه درباره غزه هم افتاده است. 🆔https://eitaa.com/yarohgyh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اضافه کاری در آمريکا با پیاده‌روی در تهران بصورت نیمه برهنه... 🔻🔻🔻 🔸امام خامنه ای:در مسئله‌ی حجاب ــ دخالت بیگانگان واضح بود،‌ آشکار بود. از بیرون، در این دستگاه‌های ارتباط جمعی و انواع و اقسام رسانه‌ها، در این قضیّه دمیده شد. حالا یک عدّه هم در داخل البتّه کمک کردند، امّا عمده، از بیرون این کار هدایت شد و فکر شد و دنبال شد؛ به این توجّه بشود. خود بانوان ما، خود زنان عاقل و فهمیده‌ی ما به این نکته توجّه کنند که این قضیّه را دشمن دارد از بیرون دنبال می کند. 🔰 طبق آنچه در گزارشهای قابل اعتماد به ما رسید، بعضی‌ها را استخدام کردند که بیایند در جامعه هنجارشکنی کنند، حرمت حجاب را بشکنند. 🔸 وقتی ما می‌بینیم دست بیگانه در قضیّه‌ای دارد عمل میکند، خب باید مواضعمان را متناسب با همین قرار بدهیم که به آن بیگانه کمک نکنیم. 🆔https://eitaa.com/yarohgyh
💢«خائیز و هشدار امیرالمؤمنین(ع)!»💢 🔍جستاری در منابع دینی به بهانه اتش سوزی های اخیر منطقه خائیز... •قسمت اول (۱ از ۳) ✍🏻 در روایات متعددی نسبت به احیای زمین و محیط زیست و حقوق حیوانات و خاصتا درختکاری توصیه های فراوانی شده که شاید پسندیده بودن را از ان بتوان برداشت کرد و البته بحث فقهی می طلبد که وجوب برخی از این بیانات بعید نیست و در فقه البیئة (فقه محیط زیست)به ان پرداخته می شود اما یکی از عبارات امیرالمؤمنین(ع)که از مظان توصیه بودن خارج ست! هشداری بر گوش هر ان کس ست که از کوفه ی علی(ع) در دهه چهارم هجری تا بهبهان قرن پانزدهم هجری و سایر نقاط جهان در هر زمان این خطاب را بشنود: «قطعا شما درباره ی زمین ها و حیوانات مورد سوال قرار خواهید گرفت!؛فَاِنَّکُمْ مَسْؤولونَ حَتّى عَن الْبِقاعِ و الْبَهائِمِ» [۱] 🔅علت انتخاب این حدیث به عنوان تنه ی بحث و حمل ان بر منطقه خائیز به جهت جامع بودن این حدیث نسبت به مصادیق محیط زیست و تطابق ان با یکی از مناطق ارزشمند و استراتژیک جنوب کشور یعنی منطقه خائیز ست که سعی شده در نگاشته پیش رو، ان جامعیت و این تطابق به صورت مختصر و مفید روشن شود! حال فارغ از برخی جزییات فقهی و به صورت خلاصه چند نکته را محل توجه قرار خواهیم داد: 1⃣ اگر درباره "بقاع" و "بهائم"،مسئولیتی متوجه مخاطبین امیرالمومنین هست این مخاطبین هم مردم اند و هم مسئولین چرا که عبارت حضرت منحصر در کارگزاران نشده و در خطبه عمومی بیان شده است و از طرف دیگر منحصر در مردم هم نشده است چرا که هم عقلاً مسئولیت و امکان اثرگذاری حاکمیت در حراست و تدبیر امور اراضی و محیط زیست با توجه به بسط ید و اخیارات حکومتی روشن ست و هم نقلاً در دستوراتی از پیامبر (ص) به سپاهیانش و نامه حکومتی امیرالمؤمنین (ع) به مالک اشتر به مسائلی همچون نهی از قطع درختان[۲] و نهی از الوده سازی نهر ها[۳] و همچنین امر به احیا و عمران اراضی[۴]، فرمان مستقیم داده شده است 2⃣ در باب مفهوم و وسعت مصادیق دو کلید واژه بقاع و بهائم نیاز به تامل داریم: 👈 بِقاع (که اشتباهاً بُقاع خوانده می شود) جمع مکسر بُقْعَة هست و از حیث لغوی به معناى قسمتى از زمين ست که از اطراف آن متمايز باشد و در این کلام حضرت به معناى عام خود یعنی هرگونه آبادى و اراضی است[۵]و[۶] و بر خلاف عرف استعمال فارسی که بر مکان های متبرک همچون حرم ها اطلاق می شود،کاربردی بسیار عمومی تر دارد 👈 بَهائِم جمع مکسر بَهیمة هست و طبق نظر مشهور اهل لغت گرچه به حیوانات از ان باب که سخن و ارتباط شان مبهم ست، بهیمة می گویند[۷] اما اکثر استعمال ان درباره حیوان چهارپا در خشکی و دریا[۸] چه حلال گوشت و چه حرام گوشت ست[۹]، در نتیجه لفظ بهائم مصادیقی بیش تر از چند حیوان مخصوص دامداری کنونی دارد و شامل تمام یا اکثریت حیوانات زیست بوم های مختلف حتی آبزیان می شود ... 🔻منابع: ۱.نهج البلاغه،خطبه ۱۶۶ ۲.کنز العمال، ج۴،ص ۴۷۸ ۳.وسايل الشيعه، کتاب الجهاد، باب ۱۵ ۴.نهج البلاغة، نامه ۵۳ ۵.شرح ایت الله مکارم شیرازی بر نهج البلاغه(پيام اميرالمؤمنين(ع))، ج ۶، ص ۴۲۵-۴۳۹ ۶.شرح علامه جعفری بر نهج البلاغه، ج۱۲،ص۱۵۹-۱۶۴ ۷.مفردات راغب، ج۱، ص۶۳ ۸.قاموس المحیط، ج۴، ص۸۲ و مجمع البیان طبرسی، ج۳، ص۲۳۲ ۹.تفسیر المیزان،ج۵، ص۱۶۱ و مجمع البیان طبرسی، ج۳، ص۲۳۴ 💢با«قلم تا قدم»همراه شوید👇 @GhalamTaGhadam 🆔https://eitaa.com/yarohgyh
•قسمت دوم (۲ از ۳) 💢«خائیز و هشدار امیرالمؤمنین(ع)!»💢 🔍جستاری در منابع دینی به بهانه اتش سوزی های اخیر منطقه خائیز... ✍🏻 منطقه حفاظت شده خائیز با مساحتی بالغ بر ۳۳ هزارو ۳۸۵ هکتار در حوزه جغرافیایی استان های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب بهبهان، ازشرق به پل پادوک در خیرآباد گچساران و از غرب به سد مارون وصل می شود؛ این منطقه طی مصوبه شماره ۱۶۳ شورای عالی محیط زیست (کمیسیون زیر بنائی دولت) مورخ ۱۳۷۷/۱۰/۲۳ بعنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است 🔻اما چرا این منطقه جزو سرمایه های جنوب کشور محسوب می شود و مورد بحث این مجموعه نگاشته و محل تأمل درباره تطابقش با هشدار امیرالمؤمنین(ع) قرار گرفته است⁉️: 1.منطقه حفاظت شده خائیز دارای طبیعت گرمسیری بوده و از مهم ترین زیستگاه های حیات وحش جنوب کشور محسوب می شود.دریاچه و سد مارون،قلعه های متعدد باستانی، غارهای طبیعی، پوشش گیاهی زیبا، انواع متفاوت درختان با گونه غالب بلوط،حیات وحش متنوع و... جلوه ای خاص در جذابیت گردشگری و توریستی به این منطقه ویژه داده است که با عنایت ویژه و توسعه این مساله با لحاظ ضوابط قانونی و زیست محیطی،فواید متعدد اقتصادی و فرهنگی به دست خواهد امد 2.عبور رودخانه مارون از این منطقه و ریزش های جوی بین ۲۵۰ تا ۶۷۰ میلی متر در سال،خائیز را به محلی پر ارزش در حوزه اب تبدیل کرده و وجود پوشش گیاهی فراوان مانع از شسته شدن خاک و و باعث جلوگیری نسبی از بروز سیل برای مناطق مسکونی همجوار در باران های پر بارش و سیل اسا قرار داده است همچنین برای وجود چشمه های فراوان علاوه بر بهره مند کرد بومیان منطقه،موجب مناسب تر شدن زیست حیوانات و افزایش زیبایی و جذابیت خائیز شده است 3.این منطقه با توجه به مختصات جغرافیایی ویژه همچون برخورداری از سطوح ناهموار، دما مناسب، میزان بارش و اب کافی و ارتفاع مطلوب از سطح دریا، زمینه زیست بسیاری از حیوانات و حتی گونه های نادر حیات وحش را فراهم کرده است به طور مثال به حسب اماری تازه حدود یک هزار و پانصد راس کَل و بز در این منطقه وجود دارد و وجود گونه های حفاظت شده ای همچون پلنگ و کاراکال و پرندگان با ارزشی مانند جغد شاخدار و جغد ماهیخوار به اهمیت این منطقه خاص افزوده است 4.وجود گیاهان دارویی و خوراکی مانند خارشتر، یونجه وحشی، گون، اسپند، شیرین بیان، آویشن و... منبعی غنی را برای فعالان حوزه طب سنتی و فروشندگان محصولات طبیعی فراهم اورده که امکان بهره برداری حداکثری از طریق تقویت و تکثیر کشت، بهره برداری منظم و ضریب بخشیدن به تجارت ان می تواند بر اشتغال و رونق تولید و افزایش بهره برداری کمک شایانی کند ⚠️حال که با مقداری از ظرفیت های ویژه منطقه خائیز اشنا شدیم،رواست در مسئولیت مان نسبت به هشدار امیرالمؤمنین تأمل و اقدام جذی نشان دهیم که موجزی از این مهم در قسمت سوم(اخر) خواهد امد ان شاالله. ... 💢با«قلم تا قدم»همراه شوید👇 @GhalamTaGhadam 🆔https://eitaa.com/yarohgyh
•قسمت آخر (۳ از ۳) 💢«خائیز و هشدار امیرالمؤمنین(ع)!»💢 🔍جستاری در منابع دینی به بهانه اتش سوزی های اخیر منطقه خائیز... ✍🏻 در قسمت اخر بدین می پردازیم که این مسئولیت نسبت به بقاع و بهائم چه محدوده و جنبه هایی دارد؟ ایا صرفا جنبه سلبی ست یعنی تعدی نکردن به حق مالکیت عمومی و از بین نبردن درختان و منابع ابی و زیست بوم ها در موضوع "بقاع" و از طرف دیگر از بین نبردن و ازار نرساندن به حیوانات در موضوع "بهائم" ست؟! و یا گامی فراتر و افقی گسترده تر مد نظر ست و باید جنبه ای ایجابی نیز برای این مسئولیت قائل شد!؟ اگر جنبه ایجابی و مشخصا مواردی که ذکر خواهد شد را به عنوان عوامل اولیه و مقدمات ان چیزی که ضرورت ست یعنی حفظ بقاع و زیر ساخت های ان و حقوق بهائم بدانیم لذا لازم بودن رعایت این جنبه ایجابی علاوه بر رعایت جنبه سلبی(که لزومش واضح ست!) از باب وجوب مقدمه واجب مشخص و مستدل ست اما فارغ از این دلیل عقلی،با تحقیقی در منابع دینی، افق گسترده تری از حدود مسئولیت نسبت به بقاع و بهائم را در می یابیم همانگونه که در منابع دینی مان در باب جنبه سلبی حقوق این دو مفهوم ، با روایات ویژه ای برخورد میکنیم به صورت مثال ملعون بودن کسی که [بی سبب]پوشش گیاهی زمین را از بین ببرد[۱] و نهی امام صادق(ع) از الوده کردن اب ها[۲] و نیز نهی ایشان از قطع کردن درختان مثمر که عذاب را در پی دارد[۳] و یا بیان رسول خدا(ص) که از كشتن هر جاندارى(به جز صید حلال و حیوانی که ازار رساند) نهى فرمود [۴]و دستور ایشان نسبت به اینکه «مردم در شبان گاهان مواظب باشند تا مبادا موجودات ريز به طور غير عمدى، زير پایشان از بين بروند.»[۵] و حتی دقت نظر ایشان در این مساله ظریف که «در هنگام ذبح حیوان، چاقو را در جلوی دیدگان قربانی تیز نکنید که متوجه می شود و مدت بیشتری زجر می کشد!»[۶] و توجه به این نکته جالب در جریان فتح مکه در حین حرکت لشکریان و مشاهده سگی که به توله هایش شیر می دهد که در این هنگام یکی از یارانشان را برای مراقبت از سگ و برهم نخوردن وضعیت شیر دادنش به توله ها در برابر عبور و مرور لشگر، مامور می کند[۷] و روایاتی دیگر که همه دال بر لزوم رعایت جنبه سلبی حقوق بقاع و بهائم و ظرافت ان در اسلام هست و اما ناظر به جنبه ایجابی، روایاتی ناظر به رشد و ابادسازی اراضی و زیست بوم ها،توجه به منابع ابی و تغذیه حیوانات و پرورش انان وجود دارد که تأملی جدی را در باب مسئولیت ما رقم می زند همچون دستور حضرت امیر به مالک اشتر:«باید توجّه تو به آباد کردن زمین بیش از توجّه به گرفتن خراج باشد»[۸] و یا حدیثی نبوی که تصریح می کند اگر کسی زمین موات(رها و بی استفاده) را احیا و اباد کند ان زمین را (از باب تشویق) صاحب می شود[۹] و همچنین کلام امام صادق(ع) که کاری را پاکیزه تر و بهتر از غرس درخت و زراعت نمی داند[۱۰] و بیان رسول خدا (ص) که کاشت درخت و استفاده ی انسان ها و حیوانات از ان را صدقه ای جاری عنوان می کند[۱۱] و همچنین امام صادق (ع) که می فرمایند:«درخت برای انسان آفریده شد پس انسان مکلف گردیده به کاشتن درخت،آب دادن به درخت و مواظبت نمودن از آن»[۱۲] و احادیث دیگر که همه بر اهمیت این مساله اذعان دارد که نسبت به بقاع و بهائم صرفا مسئولیت از جنبه سلبی کافی نبوده و رشد و توسعه در این زمینه ها، وظیفه ای قطعی بر عهده مسئولین و مردم ست 🔻حال به خوبی در می یابیم که مسئولین و حاکمیت، افق های بزرگ تری نسبت به برخی از وظایفی که بر عهده شان هست مثل سازمان اراضی کشور و منابع طبیعی و جهادکشاورزی و یا سازمان حفاظت از محیط زیست دارند و هم مکلف به ایده هایی بیشتر از امثال ایجاد مناطق شکار ممنوع و سیاستهای حفظ نسل گونه های جانوری کمیاب و امثالهم هستند؛ لازم ست مردم و حلقه های میانی و NGO های مربوطه در کنار حاکمیت،اهمیت مناطق زیست محیطی خود (و مصداقا در این نگاشته منطقه ارزشمند خائیز) را بیش از پیش دریابند و نسبت به اقداماتی چون تعیین حدود و ثبت اراضی ملی و جلوگیری و بازدارندگی نسبت به کوه خواری و زمین خواری و تغییر کاربری اراضی،توسعه کشاورزی و صنعت سبز و تقویت و مراقبت از زیرساخت های غذایی،اب و مرتع و زیست بوم حیوانات،ترویج گردشگری و بازار گیاهان دارویی و... اهتمام جدی بورزند که اگر غفلت شود به هشدار امیرالمؤمنین(ع) همه ی ما چه مسئول و چه شهروند درباره محیط زیست مان و حتی حیوانات مورد سوال قرار خواهیم گرفت. 🔻منابع: ۱.میزان الحکمة،ج۱ ۲.کافی، ج ۳، ص ۶۵ ۳.الکافی، ج ۵، ص ۲۹۴ ۴.كنز العمّال،حدیث۳۹۹۸۱ ۵.تاریخ اسلام در ایینه پژوهش،ج۱۱،ص۳ ۶.الترغيب و الترهيب،ج ۲،ص۱۵۶ ۷.سبل الرشاد،ج ۵،ص۲۱۲ ۸.نهج البلاغه،نامه۵۳ ۹.كنز العمّال، حدیث ۹۰۵۳ ۱۰.بحار الأنوار، ج ۱۰۳، ص ۶۸۱ ۱۱.مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۴۶۰ ۱۲.بحارالانوار، جلد۳،صفحه ۸۲ 💢با«قلم تا قدم»همراه شوید👇 @GhalamTaGhadam 🆔https://eitaa.com/yarohgyh
🔰عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّ اَلنَّبِيَّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ: مَنْ أَصْبَحَ لاَ يَهْتَمُّ بِأُمُورِ اَلْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ يَسْمَعْ رَجُلاً يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ . ❇️از امام صادق علیه‌السلام نقل شده که پيامبر صلّى اللّه عليه و آله فرمود: هركس صبح كند و توجهى به كارهاى مسلمانان نداشته باشد مسلمان نيست،و هركس فرياد كمك‌خواهى مسلمانى را بشنود و به او پاسخ نگويد و دادخواهيش نكند مسلمان نيست. 🔺الکافي ج ۲، ص ۱۶۴ 🏴 فرصتی است تا ندای یاللمسلمین مردم فلسطین_غزه ، مسلمانان را علیه استکبار و صهیونیسم متحد کند. 🆔https://eitaa.com/yarohgyh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺کسانیکه در ابتدایی ترین رفتارهای انسانی مانده اند خود را متمدن ترین مردم دنیا می‌دانند 🔺کسانی که هنوز نمی‌دانند کجا باید قضاء حاجت کنند چگونه ادعای تمدن دارند؟! 🔻عن النبيّ صلّى اللّه عليه و آله : أنّه نهى عن البول في الماء الدائم.( پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله از ادرار کردن در آبهای همیشه [جاری] نهی کردند) 🔸أمالي المرتضی (غرر الفوائد و درر القلائد) ج ۲، ص ۱۷۱ 🆔https://eitaa.com/yarohgyh
▪️شهادت افتخار ماست. 🔴تجمع مردمی برای محکومیت ترور رهبر مقاومت فلسطین شهید اسماعیل هنیه ▪️زمان:چهارشنبه ۱۰ مردادماه ساعت۲۱ ▪️مکان:صحن مطهر امامزاده حیدر علیه السلام ⚫️شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهبهان- ناحیه مقاومت بسیج بهبهان 🆔https://eitaa.com/yarohgyh
شهادت و مقامت نوشته این اساس را حماسه ها یکی یکی رقم زده حماس را هنیه میرود ولی مرام اوست ماندگار ببین که خط سرخ او پر است این کلاس را در این میانه می نگر به اضطراب قاتلش چرا که خشم مسلمین به دل زده هراس را نمانده جان دیگری به پیکر خبیثشان بگو به صهیونیسم دون کفن کند لباس را عراق و غزه و یمن چو خاک ماست یک وطن کنون که مرز مسلمین برون شده قیاس را ▪️حسین دعاوی 🏴شهادت مجاهد نستوه اسماعیل هنیه بر ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان مقاومت تسلیت باد . 🆔https://eitaa.com/yarohgyh
🇯🇴امروز پرچم فلسطین نماد مقاومت و مقامت تنها مسیر ماندن در دنیایی است که طاغوت ها حکومت می‌کنند... 🔺وَلَقَد بَعَثنَا فِي كُلِّ أُمَّةٖ رَّسُولًا أَنِ ٱعبُدُواْ ٱللَّهَ وَٱجتَنِبُواْ ٱلطَّـٰغُوتَ ما در هر امتی رسولی برانگیختیم که: «خدای یکتا را بپرستید؛ و از طاغوت اجتناب کنید!» سوره مبارکه نحل آیه ۳۶ 🆔https://eitaa.com/yarohgyh
شبانه و ناجوانمردانه زدند باید در روز روشن بخورند. در پایتخت زدند پس باید پایتخت رو زد فرمانده و‌رئیس سیاسی رو زدند پس باید رئیس و فرمانده ای مهم سیاسی رو زد. مهمان رو زدند هرجا مهمان شدند باید بخورند. طبق شریعت یهود 🆔https://eitaa.com/yarohgyh
طرحی که خانواده اسماعیل هنیه به طور هماهنگ در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند. یک طرح ساده که پیامی مهم دارد. تا الان نقش‌آفرینی خانواده شهید هنیه در جهت روشنگری و هدایت افکار عمونی واقعا هوشمندانه و موثر بوده است. ✍حامد شاهمیری 🆔https://eitaa.com/yarohgyh
📍 کارزار دو بانده کردن جاده های مواصلاتی بهبهان از مرز ۲۱۰۰ امضا گذشت اما همچنان برای ارجاع به مسئولان و طرح در رسانه های کشور  به ۵ هزار امضا نیاز داریم. https://www.karzar.net/140313 لطفاً منتشر بفرمایید تا این مطالبه گری را در سطح ملی پیگیری کنیم. 🆔https://eitaa.com/yarohgyh
♨️داستان آخرین شعری که اسماعیل هنیه در ایران خواند... ✍🏻مسعود باب الحوائجی «اسماعيل هنيه» در آخرین روز زندگی خود در ایران یک مصراع شعر خواند که از اشعار دوران جاهلی و پیشااسلام است بی‌آنکه به نام شاعرش اشاره کند؛ تنها گفت: قال الشاعر: ((اذا غاب سید قام سید آخر)) اجازه دهید برای درک این مصراع قصه‌ی شاعرش را برایتان بگویم: نام شاعر این شعر «السموأل» ازدی است و از قضا دیانت شاعر یهودی است که ابن‌قتیبه مورخ بر آن صحه گذاشته و اصلأ سموأل نامي يهودي است که عبری‌‌اش(شْمُوئِیل (שְׁמוּאֵל) است. تا امروز هم این شاعر مشهور است حتا در بغداد هنوز خیابانی به نام او هست به نام(شارع‌السموأل) كه متحف و موزه‌ی دارالاثارالعربیه خان مرجان در همان خیابان قرار دارد. در ضرب‌المثل‌های عربی با اینکه یهودی بود و جهان عرب نسبت به یهودیان کم فوبیا ندارد اما از او به نیکی یاد شده و هنوز می‌گویند: "أوفى من سموأل" چرا که به امانت و وفاداری مشهور بوده؛ او‌ معاصر امرؤالقيس شاعر برجسته صاحب معلقه بوده و داستان وفاداریش هم نسبت با همین شاعر معروف شده. می‌دانید که امروالقیس مغضوب قیصر روم واقع شد و او را به نزد خود خواند، امروالقیس پیش از رفتن، تمام گنج‌ها و شمشیر و سپرهای قیمتی خودش را به این سموأل می‌سپرد که یک قلعه و دژی بس استوار از جدش به ارث برده بود به نام «حصن عادیا» قیصر روم بعد از اینکه با زرهی مسموم امروالقیس را به قتل می‌رساند لشکری را به فرماندهی حارث‌بن‌ظالم غسانی مأمور می‌کند که به قلعه‌ی سموأل حمله کنند و اشیاء قیمتی امروالقیس را از او پس گیرند. سموأل در برابر لشکر قیصر سخت مقاومت می‌کند و شعر بالا را که اسماعیل هنیه خوانده در چنین موقعیتی سروده که پیغامی است به حارث: می‌‌گوید: (نحن قوم اذا خلا منا سید قام سید آخر) یعنی: ما از آن قبیله‌ایم که اگر بزرگی از ما بمیرد بزرگ دیگری جایگزین او می‌شود؛ حاکی از این که تسلیم نخواهیم شد. در ادامه،حارث که قلعه را به محاصره درآورده، با خیانت یکی از اطرافیان سموأل موفق می‌شود پسر سموأل را برباید و به او پیام می‌دهد که اگر اشیاء و اموال امرؤالقيس را تحویل ندهی پسرت را خواهیم کشت، سموأل باز کوتاه نمی‌آید و حارث غسانی فرمانده قیصر بر فراز قلعه برابر چشم سموأل و لشکریانش پسر وی را به دو نیم می‌کنند و سلاخی‌اش می‌کنند که گویند در آن دم که سموأل سلاخی پسرش را هم نظاره‌گر بود باز بر پیمان خود ماند و این بیت را سرود که: «وفیت بأدرع الکندی انی اذا ما خان أقوام وفیت» یعنی: هرچند که اقوامی خیانت کردند اما من وفادار ماندم و سپرهای آن شاعر کندی یعنی امروالقیس را تسلیم دشمن‌اش نکردم. این ماجرا چنان در جهان عرب مشهور شد که اعشی شاعر مخضرم قصیده‌ای در وصف این جنگ که به شکست لشکریان قیصر انجامید سرود که مطلع آن این‌گونه آغاز شده که: كُنْ كَالسَّمَوْءَلِ إِذْ طَافَ الْهُمَامُ بِهِ فِي جَحْفَلٍ كَسَوَادِ اللَّيْلِ جَرَّارِ و توصیه کرده که همانند سمؤال باشيد كه وقتي لشكري که از کثرت چون سیاهی انبوه شب بود بر او در دژ ابلق تیماء و عاديا تاختن گرفت از وفاداری و عهد خویش کوتاه نیامد. تقریباً سایر اشعار سموأل هم تأکید بر همین اوصاف اخلاقی است قصیده معروفی دارد با این آغاز که: إذا المرء لم یدنس من اللؤم عرضه فکل رداء یرتدیه جـمیل یعنی اگر آدمی آبروی خویش به پستی نیالاید هر جامه‌ای که بر تن کند زیبا خواهد بود. این یکی از شاعرانی است که سماحت و کرامت اخلاقی‌اش باعث شد دنیای عرب به دیانت وی نظر نکند، و نسبت به یهودی بودنش تجاهل و تغافل ورزد؛ تا جایی که رهبر حماس هم که با دولتی یهودی در حال جنگ بود به اشعار وی استناد می‌کرد و آخرین بیتی که از میراث شعر عربی بر زبان راند باز شعر او بود که: إذا سَيِّدٌ مِنّا خَلا قامَ سَيِّدٌ قَؤُولٌ لِما قالَ الكِرامُ فَعُولُ. 🆔https://eitaa.com/yarohgyh
❌ گمرک هم رابطه کوکاکولا در ایران با کمپانی جهانی کوکاکولا را تایید کرد ❌طبق بخشنامه‌ای، صادرات انواع نوشابه های تولیدی شرکت خوشگوار که شامل انواع برند های کوکاکولا، کوکاکولا زیرو، فانتا، اسپرایت و کانادا ممنوع شده است. ❌دلیل این ممنوعیت قرارداد رسمی خوشگوار با کمپانی کوکاکولا ذکر شده است. 🆔https://eitaa.com/yarohgyh
🔺داشت جارو می کرد، گفتم؛ مگه به خاطر گرمای شدید شما تعطیل نیستید؟؟ خندید و گفت: فقط کارمندهایی که زیر کولر نشستند تعطیل شدند! ما که برق مصرف نمیکردیم ... 🆔https://eitaa.com/yarohgyh
🔴فیلمی از برخورد شهید ابومهدی المهندس با کسی که به او نوشابه کوکاکولا تعارف کرد. 🔹نمی‌خواهم؛ این آمریکایی است! دوغ عراقی می‌نوشم که بهتر است. 🏴فرصت جهانی در یکپارچه کردن امت اسلامی علیه صهیونیسم را فراموش نکنیم . 🆔https://eitaa.com/yarohgyh