eitaa logo
آموزش مداحی یاس کبود
18.8هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
608 ویدیو
23 فایل
کانال رسمی مجمع حضرت یاس کبود که مستقیما زیر نظر استاد معظم #دکتر_محمد_فراهانی اداره می شود تماس با دکتر فراهانی 09123064825 صندوق سرمایه گذاری رضوان eitaa.com/egtesade_heiat مدیر: @ramin_mohammadi تهیه کتاب ستایشگران نور @Seyedabas135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اين روش خواندن در مجالسي صورت مي گيرد كه دو يا چند مداح حضور دارند ؛ در اين محافل، مداح اصلي مشغول خواندن است و مداح ديگر، اشعار و مطالب مرتبط با موضوع را ـ در حد چند بيت و يا چند جمله ـ مي خواند ؛ سپس مداح اصلي به ادامه خواندن مي پردازد، كار مداح دوم "مكمل گويي" ناميده مي شود. 🔹نكات حائذ اهميت در مكمل گويي ايجاز و اختصار. زيبايي و نو بودن محتواي مكمل گويي. توجه به ظرافت و مهارت خاص در "مكمل گويي" چه از جهت سبك و چه از جهت بيان. 🔸پياده كردن مكمل گويي براي مستمعين اهل فن. پياده كردن مكمل گويي در محافلي كه مداح، مقبوليت دارد و مستمعين روي او شناخت مثبت داشته باشند. در مکمل خوانی مداح تکمیل کننده یا مکمل خوان باید در بین مستمعین مقبولیت داشته باشد، در غیر اینصورت، ممکن است خواندن ایشان بین اجرای مداح اصلی بی تأثیر بوده و شاید مستمع آن را نوعی بی ادبی تلقی کند. تشخيص جاي مناسب مجلس براي مكمل گويي. برای این کار باید ذهن مداح مکمل خوان از اشعار و مطالب اشباع باشد و آن را در جای مناسب اجرا کند ، یعنی بداند که چه موقع چه بخواند. ◀️نمونه اي از مكمل گويي: ـ مداح اصلي در حال خواندن اين شعر است: در آن روزي كه زيورهاي ما را خصم غارت كرد نميگـويـم چه شـد آنقـدر گويم پاره شد گوشم ـ مداح مكمل گو ميگويد: از دستها مپـرس چـه بـا گوشواره كرد از مشتها بپرس چه با گوش پاره كرد https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
12.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نفرات برتر و برگزیدگان اولین مسابقه مداحی | از ولادت تا ولایت (س)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
-1966661886_137596282.mp3
8.73M
چطور باید روی مستمع تاثیر گذاشت ⁉️ روضه های سخت و سنگین سرقفلی دارند‼️ https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و در ذكر مصيبت يك زبان حال وجود دارد و يك زبان قال. آن فرمايشاتی است كه از دو لب مبارك ائمة اطهار خارج شده است، و در كتب معتبره صحت آن سخنان تأييد شده است. آن سخناني است كه احتمال ميرود ائمه اطهار آنها را گفته باشند يا اينكه برداشتي است كه يك مداح يا يك شاعر از يك واقعه يا مصيبت به دست آورده است. 💠نكات حائذ اهميت در زبان حال نكته1: در زبان حال خواني مطلق صحبت نكنيد و بهتر است بگوييد كه ممكن است فلان حرف زده شده باشد. طوري كه مستمع متوجه شود ؛ اين سخن زبان حال است و عين روايات يا تاريخ اهل بيت نيست تا خداي ناكرده مبتلا به دروغ بستن به ائمه اطهار نشويم، چرا كه اين مسئله حرام است و گناه بسيار بزرگي محسوب ميشود. نكته2: زبان حال بايستي عقلاني و ريشه در روايات و تاريخ داشته باشد، فلذا هر مطلب بدون ريشه و مبنا را نمي توان به عنوان زبان حال، به اهلبيت(ع) نسبت داد. نكته3: زبان حال مي تواند به زبان نثر باشد يا به زبان شعر. البته زبان حال را بيشتردر شعر مي توان جستجو كرد. 🔶نمونه اي از به زبان نثر امام حسين(ع) كنار بدن حضرت عباس نشست و خونها را از صورت برادر پاك كرد. در اين زمان حضرت عباس (ع) آهي كشيد. امام فرمود برادرم چرا آه ميكشي؟ ـ عرضه داشت يا سيدي و مولاي! دلم ميخواست در اين لحظات آخر، دست درگردن شما بيندازم، اما چه كنم كه دست در بدن ندارم. 🔶دو نمونه از به زبان نظم بيت سوم شعر زير، زبانحال حضرت علي(ع) كنار بستر حضرت زهرا(س): آمد كنار بستر زهرا دمي نشست آهي كشيد و آينهاش را نگاه كرد خورشيد آسمان ولايت ستاره ريخت تايك نظر به هاله اطراف ماه كرد "آن روسيه كه بست به روي تو راه را روي تو نه روز علي را سياه كرد" حضرت رقيه(س): سر بابا در آغوشش گرفت و گفت اي بابا گذارم لب به گوشت تا كه رازي را كنم افشا تو ميداني كه زد سيلي به رويم از جفا گويم هـمـان دستي كه سيلي زد به روي مادرم زهرا https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b