eitaa logo
آموزش مداحی یاس کبود
18.2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
575 ویدیو
23 فایل
کانال رسمی مجمع حضرت یاس کبود که مستقیما زیر نظر استاد معظم #دکتر_محمد_فراهانی اداره می شود تماس با دکتر فراهانی 09123064825 صندوق سرمایه گذاری رضوان eitaa.com/egtesade_heiat مدیر: @ramin_mohammadi تهیه کتاب ستایشگران نور @Seyedabas135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶نکات فنی 🔷کاربردی کردن دستگاه آواز 🔶 اشعاری انتخاب کنید که سریع الاثر باشد‼️ ▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️ 🔜 @yase133 🔚 https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توسط🔰 💡تناسب سبک و محتوا حاج منصور آقای ارضی برای محتوای عباراتی که در آن مناجات کننده، خودش و معرفی و گناهانش و ذکر می کنه از آواز دشتی استفاده کردند که مناسب این محتواست. 💡تناسب پرده صدا و محتوا می دونیم که در مناجات باید ملایم خواند و از پرده های بالا به ضرورت استفاده کرد، اما در این فراز حاج آقای ارضی از پرده بالا استفاده کردند چراکه مناجات کننده داره خودش و معرفی می کنه و به نوعی سنخیت داره که با صرخه و فریاد گناهان کبیره خودش رو بیان کنه تا حال و روز گنهکار کاملا احساس بشه. 💡مناجات اخلاقی در مناجات باید در شرایط منسب تذکرات اخلاقی داده بشه، چراکه ما در مداحیمان رسالت و تکلیف به دوش داریم لذا حاج آقای ارضی در فراز «أَنَا يَا رَبِّ الَّذِي لَمْ أَسْتَحْيِكَ فِي الْخَلاءِ وَ لَمْ أُرَاقِبْكَ فِي الْمَلَإِ» اشاره کردند به این نکته که «من همونیم که در ملا عام مراقبت نکردم، گفتن این همون مناجات خونه است» 💡تفسیر غیر کلیشه ای دعا اگر بتوانیم جملاتی را انشاء کنیم که در آن نوآوری باشد مستمع بیشتر بهره می برد. حاج آقای ارضی در فراز « أَنَا الَّذِي عَصَيْتُ جَبَّارَ السَّمَاءِ » با این جمله تفسیر می کنن که« اگه می خوای من و بزنی بزن اما اول راهم بده بعد تنبیهم کن» اینجا می بینیم چقدر زیبا و غیر کلیشه ای تفسیر صورت می گیرد. 💡ترغیب غیر کلیشه ای به بکاء باید مستمع را ترغیب کرد به بکاء، اما کلیشه ای شدن این ترغیبها از اثرگذاری می کاهد. در فراز « وَ أَسْقَطْتَنِي مِنْ عَيْنِكَ » حاج آقای ارضی گفتند: « من عاقبت از چشمت افتادم. علامتش چیه؟ وقتی اومدم تو روضه ای که امام زمان خون گریه می کنه همینطور نشستم نگاه کردم نتونستم گریه کنم» 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 @yase133
«« آمد چو به نیمه ماه پرفیض صیام »» «« شد طلعت مجتبی عیان چون مه تام »» «« با روی حسن خوی حسن جلوه نمود »» «« فرزند ابوالحسن امام بن امام »» ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک 🌺 @yase133
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لینک کتاب های 📚مناسبت های شامل🔰 📙شعر 📘 روضه 📗 مناجات 📕زمزمه 📔نکات ناب 📒سینه زنی (زمینه واحد شور) 🔻 در سایت 🌐 قرار گرفت برای دسترسی به متن کتاب ها روی لینک بزنید 👇👇 کتاب شبهای بیقراری ویژه مناسبت های رمضان کتاب بهار بندگی ویژه مناسبت های رمضان @yase133
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️رعایت تناسب در روضه خوانی ماه مبارک رمضان یکی از مهم ترین عوامل تأثیر در روضه خوانی این است که تناسب زمان، مکان، مخاطب و غیره در نظر گرفته شود در این فایل آقای خلج که می خواهند در ماه مبارک رمضان روضه بخوانند جوانب مختلف تناسب را رعایت می کنند 1⃣تناسب زمانی : به روزه داری ماه مبارک رمضان اشاره می کنند 2⃣تناسب محتوایی: در روضه ها، روضه عطش را می خوانند 3⃣تناسب شعری: در اشعارِ مختلف، از شعرِ « از آب هم مضایقه کردند کوفیان» استفاده کردند جمع این تناسب ها می شود حال خوب مداح و مستمع 🔹🔸🔶🔸🌞🔹🔷🔹🔸 @yase133
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_533595857702879654.MP3
887.7K
‍ ✅فلسفه گریه❗️ 🔷حتما بشنوید⁉️ 📣📣📣📣📣📣📣📣 🔶کانال ما را به علاقمندان معرفی کنید❗️ 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 @yase133
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ *┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄* توسط🔰 📌تحلیل مناجات خوانی حاج سعید حدادیان در حرم امام رضا علیه السلام 🔅1) حساسیت بخشی - برای اینکه مستمع اهمیت موضوعی را بداند ، باید مداح ، او را نسبت به آن موضوع حساس کند . در این جلسه حاج آقا حدادیان در ابتدای دعای کمیل گفتند (( اگر این قسمت اول کمیل و توجه کنی تا آخرش بهره می بری )) با این جمله اهمیت حضور قلب از ابتدای دعا را به مستمع گوشزد کردند )) . 🔅2) تناسب سبک و لحن با محتوا - برای دعا خوانی باید متناسب با محتوای فرازها از سبک و لحن استفاده کرد ، لذا حاج آقا حدادیان در فرازهای (( اللهم انی اسئلک . . . )) از یک لحن و سبک ساده تر استفاده کردند و در فرازهای (( اللَّهُمَّ اغفِر . . . )) سوز و گداز سبک و لحنشان را افزایش دادند . 🔅3) لحن مناجاتی - دعا را باید غالباً با لحن ملایم خواند البته با توجه به فرازها این ملایمت شدّت و ضعف پیدا می کند ، این امر در این فایل کاملا مشهود است . 🔅4) میزان تحریر و کشش صدا : در دعاهایی که طولانی است مثلا دعای کمیل و ندبه بایستی تحریر و کشش صدا ، مختصر باشد ، چنانچه در این فایل این طور است . اما تحریر و کشش طولانی صدا ، در ادعیه کوتاه که قرار است در زمان یا در حد 30 تا 60 دقیقه خوانده شود معمول است . 🔅5) تفسیر عبارت دعا : - خوب است عبارات دعا با کلماتی که ریشه آن ها در فرازهای دعا آمده تفسیر شود در این فایل حاج آقا حدادیان فراز (( اللَّهُمَّ اغفِر لِی الذُّنُوب الَّتی تُنزِلُ النِّقَم )) را اینگونه تفسیر کردند . (( خدایا ، آخه من سراپام چیه بخوای ازم انتقام بگیری )) و یا در فراز (( اللَّهُمَّ اغفِر لِی الذُّنُوب الَّتی تُغَیِرِ النِّعَم )) اینگونه تفسیر کردند (( نکنه اشکم و ازم بگیری )) 🔅6) توجه به اقتضای مکان در تفسیر دعا - در تفسیر عبارات به اقتضای مکانی هم خوب است توجه شود . حاج آقا حدادیان چون در حرم مطهر امام رضا علیه السلام فیض قرائت دعا داشتند گفتند (( می خوای بزنی ، نگی دیگه نمی ذارم بیاد حرم امام رضا )) . 🔅7) اشاره به حاجت مستمع در تفسیر دعا - معمولا مخاطب ما با حاجت به جلسه می آید ، خوب است به آن اشاره شود . حاج آقا حدادیان در عبارت (( اللَّهُمَّ اغفِر لِیَ الذُّنُوب الَّتی تَحبِسُ الدَّعا )) گفتند (( یه ذره به خاطر دلخوشی هم شده جوابم بده یه چند تا دعام و پشت سر هم مستجاب کن ، بذار منم فکر کنم آدم خوبی شدم )) 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 @yase133
4_5868554600704901452.mp3
27.65M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻ 🎧فایل صوتی تحلیل مناجات خوانی در حرم امام رضا علیه السلام 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 @yase133
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄* دستورالعمل استاد رحمة الله علیه برای شب‌های قدر @yase133
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تحلیل🔰 📌گریز شب نوزدهم 📌زمین خوردن واعظان و روضه‏خوانان، به تناسب بحث و گفتارى كه دارند، مرثيه خاصى از كربلا رامى‏خوانند يا به مصيبت‏خاصى از مصائب چهارده معصوم مى‏پردازند. اين انتقال از موضوع يا حادثه خاص به واقعه كربلا و امام حسين يا يكى ديگراز شهدا«گريز زدن‏»نام دارد. طبیعتاً مهمترین بحث در این قسمت، وجود یک حلقه ارتباطی مناسب بین روضه و گریز است. این حلقه ارتباطی در محافل علما و دانشمندان هر رشته ای اشاره به موردی از تخصصشان و گریز زدن از آن به موضوعی در روضه، در وضوح بیان و القای معانی، خیلی مؤثر خواهد بود. من باب مثال به موارد زیر اشاره می گردد: بین فقها اشاره به احکام ذبح و یا احکام مُثله کردن و گریز زدن به روضه کربلا . بین مورخین اشاره به شواهد تاریخی مثل پایبندی عرب جاهلیت به مسائلی چون امان دادن، وفای به بیعت، عدم تعرض به زنها و... و گریز به کربلا. بین پزشکان اشاره به مسائل پزشکی مثل تأثیر سم درخت ام غیلان که تشنج است و یا تأثیر تشنگی بر انسان و ... و گریز به کربلا. در گريز چند نكته بايستي رعايت گردد: حجم محتوايي گريز بيش از روضه اصلي نباشد. تناسب و ارتباط گريز با روضه اصلي كاملا آشكار باشد. شدت مصيبت محتواي گريز بيش از روضه اصلي باشد. سوز و گداز ، بغض و پرده صداي گريز ، بيشتر و بالاتر از روضه اصلي باشد. در فایل پیوستی حاج آقای خمسه به روضه زمین خوردن مولا علی علیه السلام، اشاره و از آن به روضه حضرت زهرا سلام الله علیها ورود پیدا می کنند. نکاتی که خواندن ایشان را موثر می کند عبارت است از: با جمله «دو تا زمین افتادن شیعه رو سوزوند» آتش غیرت مستمع ولایی را شعله ور می کند. اشاره به نام مبارک«امام حسن علیه السلام» در روضه، که نوعی مستمع نسبت به نام آن حضرت در روضه «زمین خوردن» حساسیت دارد. توصیه می کنیم ذاکرین عزیز این نمونه ها را به خاطر بسپارند، تا خودشان در این زمینه به تبحر لازم برسند و بتوانند چنین گریزهایی را در مداحیشان داشته باشند. متن صوت ارائه شده « پاشیم بریم به کوفه مریض دیدن ثوابه / زینب داره میمیره علی حالش خرابه آی دو تا زمین افتادن شیعه رو سوزوند؛ زیر بغلاشُ گرفتن. بیچاره حسن... رسیدن دم در آقا زد کنار. دستمُ رها کنید. گفت خواهرتون منُ اینطور ببینه میمیره. لذا رهاش کردن آقا رو پا خودش به زور ایستاد. درُ که زینب وا کرد یهو آقا زمین افتاد. امام حسن دوباره یاد یه زمین خوردن افتاد. کوچه ی بنی هاشم...» 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🔜 Join @yase133 🔰🔰بشنوید🔰🔰
4_5909086327336337609.mp3
561.6K
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻ ضربت خوردن امیرالمومنین 🎧فایل صوتی @yase133
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا