eitaa logo
آموزش مداحی یاس کبود
18.3هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
588 ویدیو
23 فایل
کانال رسمی مجمع حضرت یاس کبود که مستقیما زیر نظر استاد معظم #دکتر_محمد_فراهانی اداره می شود تماس با دکتر فراهانی 09123064825 صندوق سرمایه گذاری رضوان eitaa.com/egtesade_heiat مدیر: @ramin_mohammadi تهیه کتاب ستایشگران نور @Seyedabas135
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 🔰 سلام استاد وقت بخیر. یه سوالی داشتم. استاد امروزه با توجه به اینکه سبک های جدیدی در مداحی آمده نظیر سبک های حسین ستوده و مداحان جوان شور خوان؛ و مردم نیز گرایش زیادی به این سبک ها پیدا کرده اند ،مانیز باید به این سبک خواندن رو بیاوریم که مطابق میل مردم است؟ و آیا این خوب است؟ و آیا سبک خواندن هایی مثل میثم مطیعی و سید مجید بنی فاطمه و مداحان این ردیفی را باید کنار بگذاریم؟ چون خواهان این سبک ها خیلی کم شده است 🔰 سلام علیکم و رحمة‌الله وقت شما هم بخیر. سوال بسیار مهمی مطرح کردید که دغدغه‌ی بسیاری از مداحان و خدمتگزاران در عرصه‌ی اهل‌بیت (ع) است. پاسخ به این سوال نیازمند توجه به چند نکته است: 🔴 ۱. هدف اصلی مداحی: مداحی و روضه‌خوانی به‌طور کلی برای انتقال پیام عاشورا، ایجاد فضای معنوی، و ارتباط قلبی و روحی مردم با اهل‌بیت (ع) است. بنابراین، نباید هیچ‌گاه این اصل قربانی تغییرات صرفاً ظاهری یا توجه به مد روز شود. اگر سبکی صرفاً برای جلب نظر مردم انتخاب شود، ممکن است از محتوا و معنویت مداحی فاصله بگیریم. 🔴 ۲. توجه به نیاز مخاطب: بله، مخاطبان امروز تغییر کرده‌اند و بسیاری از آن‌ها به سبک‌های جدید شور و مداحی گرایش پیدا کرده‌اند. اما مهم این است که نیاز مخاطب را همراه با حفظ اصالت و ارزش‌های مداحی مدیریت کنیم. استفاده از سبک‌های جدید، به شرطی که از مرزهای اعتقادی و اخلاقی عبور نکند و همراه با محتوای عمیق و صحیح باشد، می‌تواند مفید باشد. 🔴۳. حفظ اصالت سبک‌های سنتی: سبک‌های اصیل و سنتی، مانند آنچه توسط مداحانی نظیر سید مجید بنی‌فاطمه یا میثم مطیعی اجرا می‌شود، ریشه در فرهنگ عمیق و اصیل اهل‌بیت (ع) دارند. این سبک‌ها نباید کنار گذاشته شوند، بلکه باید تلاش کنیم آن‌ها را با خلاقیت و جذابیت بیشتر به نسل جوان معرفی کنیم. حتی اگر خواهان این سبک‌ها کمتر شده، وظیفه‌ی مداح این است که با ارائه‌ی هنرمندانه، این سبک‌ها را دوباره زنده کند و نشان دهد که می‌توانند همچنان زیبا و موثر باشند. 🔴 ۴. سبک‌های جدید؛ فرصت یا تهدید؟ سبک‌های جدید اگر در چارچوب احترام به اهل‌بیت (ع) و ارزش‌های اسلامی باشند، می‌توانند فرصتی برای جذب نسل جوان باشند. اما اگر این سبک‌ها بیش از حد به سمت جلوه‌های صرفاً صوتی و ظاهری بروند و محتوا و هدف اصلی مداحی را کم‌رنگ کنند، تبدیل به تهدید خواهند شد. 🔴 ۵. ترکیب هوشمندانه: بهترین راهکار، ایجاد تعادل است. شما می‌توانید در هیأت خود از هر دو سبک استفاده کنید. - در بخش‌های ابتدایی یا شور پایانی، از سبک‌های جدید استفاده کنید تا مخاطبان جذب شوند. - در بخش‌های اصلی مراسم، مثل روضه‌خوانی و مداحی آرام، از سبک‌های سنتی و عمیق بهره ببرید. 🔴۶. نکته پایانی: به یاد داشته باشید که شما به عنوان مداح، نقش تربیتی هم دارید. وظیفه شما فقط خواندن مطابق میل مردم نیست، بلکه باید آن‌ها را به سمت سبک‌های ارزشمند و اصیل هدایت کنید. به جای کنار گذاشتن سبک‌های سنتی، روی مهارت‌ها و ارائه بهتر کار کنید تا جذابیت بیشتری پیدا کند. در نهایت، اگر خودتان با نیت خالص و محتوای غنی کار کنید، تأثیر آن بر دل‌ها بیشتر خواهد بود، فارغ از سبک یا نوع اجرا. یا علی 🌺 @yase133
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 🔰 سلام استاد ببخشید یک سوال دارم چرا در اوج خوانی صدام جیغ دارد 🔰 سلام! اوج خوانی اگر با تکنیک درست انجام نشود، ممکن است صدا حالت جیغ‌دار و ناپایدار پیدا کند. چند دلیل اصلی برای این مشکل وجود دارد: 🔴1. تنش بیش از حد در حنجره و گلو وقتی برای اوج خوانی به حنجره فشار وارد می‌کنید، صدا جیغ‌دار می‌شود. باید اجازه دهید صدای شما بدون تنش و با تکیه بر دیافراگم بالا برود. 🔴2. عدم استفاده از صدای میکس (ترکیبی) اوج خوانی به استفاده از ترکیب صدای سینه (Chest Voice) و صدای سر (Head Voice) نیاز دارد. اگر فقط از صدای سینه استفاده کنید، صدا سنگین و جیغ‌دار می‌شود. یادگیری تکنیک "صدای میکس" می‌تواند این مشکل را برطرف کند. 🔴3. تنفس نامناسب و عدم حمایت دیافراگم اگر در هنگام خواندن اوج‌ها از دیافراگم به‌درستی حمایت نکنید، صدایتان کنترل‌نشده و جیغ‌دار می‌شود. تمرینات تنفسی و کنترل نفس می‌تواند کمک‌کننده باشد. 🔴4. عدم تمرینات گرم کردن صدا بدون گرم کردن مناسب، حنجره آماده اوج‌خوانی نیست و ممکن است صدایتان آسیب ببیند. تمرین‌های گرم‌کننده، مثل تحریرهای نرم و ساده، قبل از خواندن ضروری هستند. 🔴5. انتخاب نت‌های بیش از حد بالا اگر نت‌هایی را انتخاب کنید که خارج از محدوده صدای طبیعی شما باشند، صدایتان فشار می‌آورد و جیغ‌دار می‌شود. بهتر است ابتدا محدوده صدای خود را بشناسید و با تمرین‌های تدریجی آن را گسترش دهید. ✅پیشنهاد: - تمرین تکنیک‌های نفس‌گیری و صداسازی - کار با یک مربی یا استاد باتجربه برای تصحیح تکنیک‌های اوج‌خوانی. - استفاده از تمرینات پایه مثل "لیپ ترل" (Lip Trill) یا "هومینگ" (Humming) برای کنترل و تقویت صدا. @yase133
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 سلام استاد خواستم ببینم به نظرتون بنده از کدوم استاد بهتره تقلید کنم؟ 🔰 سلام علیکم انتخاب یک استاد یا سبک برای تقلید، موضوعی بسیار حساس و وابسته به ویژگی‌های فردی شماست. بهتر است در این زمینه نکات زیر را در نظر بگیرید: 🔴 ۱. شناخت صدای خودتان: قبل از تقلید از یک استاد خاص، مهم است که محدوده صوتی و قابلیت‌های صدای خود را بشناسید. اگر صدایتان زیر است، بهتر است از اساتیدی که سبک‌های زیرخوانی دارند الگو بگیرید. اگر صدای بم‌تری دارید، از اساتیدی با سبک‌های بم و آرام‌تر تقلید کنید. 🔴 ۲. سبک و رویکرد مداحی: باید مشخص کنید که علاقه‌مند به کدام سبک هستید: 🔻سبک‌های سنتی و قدیمی: اگر علاقه دارید مخاطبان را با روضه‌ها و نوحه‌های سنتی درگیر کنید، افرادی مانند حاج منصور ارضی یا حاج محمود کریمی مناسب هستند. 🔻سبک‌های شور و مدرن: اگر مخاطبان شما جوان‌تر هستند و شور بیشتری می‌خواهید ایجاد کنید، اساتیدی مانند حاج مهدی رسولی یا حاج میثم مطیعی ممکن است الهام‌بخش باشند. 🔴 ۳. تناسب با شخصیت و حس معنوی: استادی را انتخاب کنید که سبک او با روحیات و حس معنوی شما هماهنگی داشته باشد. اگر حس می‌کنید ارتباط قلبی خاصی با شیوه خواندن یک استاد دارید، این نشانه خوبی برای تقلید است. 🔴 ۴. پیشنهاد برخی اساتید برای تقلید: در زیر چند استاد شاخص با سبک‌های مختلف معرفی شده‌اند: 🌐1. حاج منصور ارضی: مناسب برای کسانی که به سبک سنتی و نوحه‌های معناگرا علاقه دارند. 🌐2. حاج محمود کریمی: مناسب برای کسانی که به ترکیب شور و حزن علاقه‌مند هستند. 🌐3. حاج مهدی رسولی: مناسب برای سبک‌های ساده، پرمعنا و قابل تقلید. 🌐4. حاج میثم مطیعی: مناسب برای مداحی‌هایی با تمرکز بر پیام‌محوری و شعرهای حماسی. 🌐5. حاج حسین سیب‌سرخی: برای کسانی که به شور و سبک‌های پرجنب‌وجوش علاقه دارند. 🔴 ۵. تقلید هوشمندانه و شخصی‌سازی: - تقلید باید تنها برای یادگیری تکنیک باشد. شما نباید تماماً شبیه به یک استاد خاص بخوانید، بلکه باید سبک خودتان را ایجاد کنید. 🔻تلاش کنید از چند استاد مختلف تکنیک‌ها و ظرافت‌ها را بیاموزید و سپس با ترکیب آن‌ها، صدای منحصر‌به‌فرد خودتان را شکل دهید. @yase133
🔊گزارش صوتی جلسات🔊 🔻مراسم هفتگی 🔷 📆 یکشنبه 2 دی۱۴۰۳ 🔊 سخنرانی(شیخ محمود ریاضت) 🔊 نکته (استاد دکتر محمد فراهانی) 🔊 مداحی ذاکرین اهل بیت (ع) ____ 💢💢 مداحی های  استاد حاج محمد فراهانی در کانال ایشان بارگزاری می شوند 💢💢 ° @farahani_info ° ❕تمام گزارش صوتی در کانال زیر بارگزاری می شود ❕ □ @Yase135_net □ 💢 کانال مجمع ادبی مذهبی یاس کبود ↙️ @yase133 🌐 @Yase135_net 🌐 [ https://eitaa.com/yase133 ] 🌐 [ @YASE135 ] 👇👇👇👇👇👇
4_6010145632205936296.mp3
7.55M
📻 بشنوید| نکات فنی مداحی 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۳/۱۰/۰۲ ✅ کانال مجمع یاس کبود https://t.me/yase135 [ @YASE135 ] 🌏 سایت مجمع https://yase135.ir 🌐 https://ble.ir/yase135 ✅ ایتا: https://eitaa.com/yase133 🆔 روبیکا: https://rubika.ir/yase135 [ @yase133 ]
4_6010145632205936297.mp3
9.52M
📻 بشنوید| اصول صداسازی 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۳/۱۰/۰۲ ✅ کانال مجمع یاس کبود https://t.me/yase135 [ @YASE135 ] 🌏 سایت مجمع https://yase135.ir 🌐 https://ble.ir/yase135 ✅ ایتا: https://eitaa.com/yase133 🆔 روبیکا: https://rubika.ir/yase135 [ @yase133 ]
4_6010145632205936298.mp3
9.3M
📻 بشنوید| اخبار مداحی 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۳/۱۰/۰۲ ✅ کانال مجمع یاس کبود https://t.me/yase135 [ @YASE135 ] 🌏 سایت مجمع https://yase135.ir 🌐 https://ble.ir/yase135 ✅ ایتا: https://eitaa.com/yase133 🆔 روبیکا: https://rubika.ir/yase135 [ @yase133 ]
4_6010145632205936304.mp3
48.46M
📻 بشنوید| سخنرانی 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۳/۱۰/۰۲ ✅ کانال مجمع یاس کبود 🌏 سایت مجمع https://yase135.ir 🌐کانال حسینیه حضرت یاس کبود [ @Yase135_net ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ⚜️ - در صندوق ✅ تا جمعه 7 دی ماه 1403 ، سهم منفعتِ علی الحساب شرکا از معاملات صندوق به حسابشون واریز شده است. درصورت مغایرت واریزی به ادمین پیام بدهید. —————————— ✅ در صندوق حسینیه حضرت یاس کبود(س) 👇👇 🆔 @Farahani135 💎برای اطلاع از فعالیت صندوق در کانال زیر عضو شوید 👇👇 https://eitaa.com/egtesade_heiat/527 📢 شعار ما ♦️هم سود کنید هم ثواب ببرید♦️ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام استاد در پاسخ به پرسشی پیرامون تقلید از اساتید، گفتید: ⬅️ (قبل از تقلید از یک استاد خاص، مهم است که محدوده صوتی و قابلیت‌های صدای خود را بشناسید.)⁉️ _______ اکنون این سوال مطرح می شود که چگونه محدوده صوتی و قابلیت های صدای خودمان را بشناسیم؟ آیا روش خاصی دارد؟ ممکن است صوت خود را برای شما بفرستم تا راهنمایی کنید؟ 🔦 سلام و احترام! 🙏 بله، شناخت محدوده صوتی و قابلیت‌های صدا یک گام اساسی برای پیشرفت در هنر مداحی و هر نوع اجرای صوتی است. برای شناسایی محدوده صوتی و توانایی‌های خود، می‌توانید مراحل زیر را طی کنید: 💡 ۱. تمرین با گستره‌های صوتی (گام‌ها): 📈- از یک ساز کوک‌پذیر (مثل پیانو یا کیبورد) یا یک اپلیکیشن تیونر استفاده کنید. 📈- از نت‌های پایین شروع کرده و با خواندن صداهای کشیده (مثلاً روی «آه» یا «اُو») به تدریج به نت‌های بالاتر بروید. 📈- زمانی که حس می‌کنید صدایتان به سختی می‌تواند به نت بعدی برسد، محدوده پایینی یا بالایی خود را شناسایی کرده‌اید. 💎 ۲. ارزیابی قدرت و حجم صدا: 🕯- در یک فضای بزرگ یا آکوستیک تمرین کنید و ببینید تا چه حد می‌توانید صدایتان را بدون افت کیفیت تقویت کنید. 🕯 - روی تنفس دیافراگمی تمرکز کنید، چرا که این نوع تنفس به شما کمک می‌کند قدرت بیشتری در صدایتان داشته باشید. 💡 ۳. دقت در انتقال احساس و تحریرها: 📩 - یک متن یا نغمه ساده را اجرا کرده و روی احساسات و اجرای تحریرهای دقیق تمرین کنید. 📩 - صدای خود را ضبط کرده و نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید 💡۴. مشاوره با استاد: 📻 - ارسال یک نمونه صوتی می‌تواند راهنمایی‌های مفیدتری به شما بدهد. می‌توانید در جلسات حضوری یا آنلاین تحلیل صوتی و راهنمایی از اساتید دریافت کنید. @yase133
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اطلاع رسانی _علیه_السلام سخنران استاد محترم: آموزش اصول و مبانی مداحی : (شروع جلسه از ساعت ۱۷:۳۰) 🗺 آدرس در گوگل : https://nshn.ir/rbve74exRp4m 📳 پخش زنده : https://yase135.ir/پخش-زنده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم استاد یه 🔰 من یک سال هست سخنوری قبل ازروضه می‌خوانم ولی کوتاه ازفضایل اهل‌بیت یا زندگی نامه شون ولی متاسفانه احساسی میشم صورتم سرخ میشه و مستمع متوجه میشه حتی آب خنک میارن راه حلش چیست ممنون از لطفتون 🔰 احساساتی شدن در هنگام سخنوری، به‌ویژه در موضوعات مربوط به اهل‌بیت (ع)، نشان‌دهنده عشق و ارادت قلبی شماست و این موضوع بسیار ارزشمند است. اما برای مدیریت بهتر این احساسات و جلوگیری از سرخ شدن صورت و تأثیر بر اجرای شما، چند راهکار پیشنهاد می‌کنم: 🌐1. تمرین نفس‌گیری و آرامش - قبل از شروع سخنوری، چند نفس عمیق بکشید و دم و بازدم را آهسته انجام دهید. این کار به شما کمک می‌کند آرامش بیشتری پیدا کنید و استرس را کاهش دهید. - حین سخنرانی نیز اگر احساس کردید احساساتتان شدیدتر می‌شود، مکث کوتاهی کنید، آب بنوشید یا یک آیه یا ذکر کوتاه بخوانید تا کنترل بر فضا را دوباره به دست آورید. 🌐2. تمرین مداوم در خلوت - در زمان تمرین، همان شرایط مجلس را بازسازی کنید. متن سخنرانی را چندین بار برای خود یا جلوی آیینه بخوانید و سعی کنید روی لحن و کنترل احساسات خود کار کنید. - می‌توانید بخشی از تمرین را با ضبط صدا یا ویدئو انجام دهید و بعداً آن را گوش دهید تا نقاط ضعف و قوتتان را بررسی کنید. 🌐3. حفظ تسلط ذهنی - متن سخنرانی را به چند بخش تقسیم کنید و هر قسمت را با آرامش بخوانید. اگر لازم است، می‌توانید بخشی از مطالب را به‌صورت خلاصه یادداشت کنید تا در ذهن شما طبقه‌بندی شود و از تسلط بیشتری برخوردار شوید. 🌐4. حفظ ارتباط با مخاطبان - به جای اینکه بیش‌ازحد درگیر احساسات شخصی شوید، نگاه و تمرکزتان را روی مخاطبان نگه دارید. این کار به شما کمک می‌کند تعادل احساسی بیشتری پیدا کنید و بیشتر روی پیام اصلی تمرکز کنید. 🌐5. دوری از عجله در کلام - هنگام سخنرانی، آرام و شمرده صحبت کنید. عجله در کلام باعث تشدید هیجان می‌شود. مکث‌های کوتاه بین جملات، به شما و مخاطبان فرصت فکر کردن می‌دهد. 🌐6. مدیریت استرس جسمی - از لباس‌های راحت استفاده کنید تا احساس گرما یا فشار در شما کمتر شود. همچنین، قبل از سخنرانی حتماً آب کافی بنوشید و معده‌تان سنگین نباشد. 🌐7. دعا و توسل - قبل از سخنرانی، با اخلاص از اهل‌بیت (ع) کمک بگیرید و دعایی برای آرامش و توفیق در اجرای بهتر داشته باشید. ذکرهایی مانند "یا صاحب‌الزمان، ادرکنی" می‌تواند آرام‌بخش باشد. با تمرین مداوم و به‌کارگیری این راهکارها، می‌توانید احساساتتان را بهتر مدیریت کنید و تأثیر بیشتری بر مخاطبان داشته باشید. @yase133
. 1️⃣1️⃣ خانم تیموری واحد بدون پارکینگ (۶٨متر) صندوق حسینیه یاس کبود را یکجا خریداری کردند. 🌹 مبارک باشد ان شاء الله 🌹 برای خرید یا تبدیل سرمایه به متراژ آپارتمان به آی دی زیر پیام بدید 👇👇 ‏🆔 @Farahani135 ———————————— 💎برای اطلاع از فعالیت صندوق در کانال زیر عضو شوید 👇👇 https://eitaa.com/egtesade_heiat/527 📢 شعار ما ♦️هم سود کنید هم ثواب ببرید♦️ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰👇 سلام استاد ممکن هست بفرمایید تو این نسل جدید و سبک های جدید در کدام قسمت روضه و با چه نحوه ای از سبک های قدیمی استفاده کنیم که هم روضه ی ما سبک قدیمی نشه هم اینکه بتونیم از سبک های سنتی به خوبی استفاده کنیم برای قسمت سینه زنی هیئت هم همینطور از نوا های قدیمی چطور باید کنار سبک های جدید استفاده بشه 🔰 برای ایجاد تعادل بین سبک‌های سنتی و جدید در روضه و سینه‌زنی هیئت، لازم است با شناخت عمیق هر دو سبک، به ترکیب هنری و معناداری دست بزنید که برای مخاطب امروزی جذاب باشد. در ادامه چند پیشنهاد برای هر بخش ارائه می‌شود: 🕌 قسمت روضه 🔴1. شروع با سبک‌های سنتی: 🔻 - در بخش‌های ابتدایی، استفاده از نوای قدیمی مانند پیش‌خوانی با آوازهای اصیل ایرانی یا دستگاه‌های موسیقی سنتی (مثلاً بیات ترک یا شور) می‌تواند حس نوستالژی ایجاد کند. 🔻 - روایت داستانی روضه با زبان و بیان سنتی اما با تعابیر ساده و امروزی، مخاطب را جذب می‌کند. 💠2. انتقال تدریجی به سبک‌های جدید: 🔻 - پس از ایجاد فضای اولیه، می‌توانید از ریتم‌های جدیدتر یا شعرهایی با واژگان مدرن‌تر استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا روضه حالت یک‌نواخت نداشته باشد و مخاطب تنوع حس کند. 💠3. حفظ محتوای عاطفی: 🔻 - سبک‌های قدیمی به دلیل عمق معنوی‌شان تأثیرگذارند. می‌توانید در لحظات اوج روضه، از تحریرهای سنتی یا نغمه‌هایی استفاده کنید که حس شور و حزن را به اوج می‌رسانند. ✋ قسمت سینه‌زنی 🔆1. شروع با ضرب‌آهنگ‌های سنتی: 🔅 - بخش اول سینه‌زنی را می‌توانید با ریتم‌های سنگین‌تر و شعرهایی برگرفته از نوای قدیمی شروع کنید. این کار کمک می‌کند تا ابتدا فضایی معنوی و جدی ایجاد شود. ⭕️2. انتقال به ریتم‌های مدرن: ☣ - در میانه یا انتهای مجلس، می‌توانید به سمت ریتم‌های سریع‌تر یا سبک‌های جدیدتر حرکت کنید که انرژی بیشتری ایجاد می‌کنند. این انتقال باید به‌گونه‌ای باشد که مخاطب متوجه پیوستگی و هم‌خوانی آن با فضای کلی مجلس شود. ⭕️3. ترکیب نو و کهن: ✴️- از نوای قدیمی در پس‌زمینه برخی اشعار جدید استفاده کنید. این ترکیب باعث می‌شود شنونده حس آشنایی و تازگی را همزمان تجربه کند. ✴️- شعرهایی که از لحاظ محتوا و وزن با سبک‌های قدیمی هم‌خوانی دارند اما بیان جدیدتری دارند، برای این بخش ایده‌آل هستند. 🔴 نکات کلی برای هر دو بخش - توجه به ذائقه مخاطب: شناخت مخاطب شما (جوان، میانسال، یا ترکیبی از هر دو) در انتخاب سبک‌ها بسیار اهمیت دارد. 🔻تعادل در اجرا: استفاده افراطی از سبک‌های جدید ممکن است روحیه مجلس را سطحی کند و استفاده بیش از حد از سبک‌های قدیمی نیز برای نسل جوان کسل‌کننده باشد. بنابراین تعادل و زمان‌بندی درست مهم است. 🔻همکاری با نوازندگان یا مداحان مسلط: حضور یک همکار مسلط به دستگاه‌ها یا ضرب‌آهنگ‌های سنتی می‌تواند کمک کند تا اجرای شما حرفه‌ای‌تر باشد. 🔻 ابتکار در ملودی: برخی از نواهای قدیمی را می‌توان با تنظیم‌های مدرن‌تر بازسازی کرد، به‌گونه‌ای که حس نو و جذابی به مخاطب بدهد. https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b