eitaa logo
آموزش مداحی یاس کبود
18.3هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
589 ویدیو
23 فایل
کانال رسمی مجمع حضرت یاس کبود که مستقیما زیر نظر استاد معظم #دکتر_محمد_فراهانی اداره می شود تماس با دکتر فراهانی 09123064825 صندوق سرمایه گذاری رضوان eitaa.com/egtesade_heiat مدیر: @ramin_mohammadi تهیه کتاب ستایشگران نور @Seyedabas135
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5911293824562364588.mp3
133.4K
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻ مناجات خوانی + تحلیل @yase133
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔎🔍تحلیل👇👇🔎🔍 ✅مناجات اصل پیام ـ خدا حاضر و ناظر است یکی دیگر از محتواهای بسیار مناسب برای تفسیر ادعیه و زیارات، روایاتی است که پیرامون گناه، توبه، عفو و بخشش خدا ذکر شده. در فایل پیوستی حاج محمد طاهری نمونه ای از اینگونه روایتها را ذکر کرده اند که برای مفهوم ستارالعیوبی خداوند متعال قابل استفاده است. 📖📝متن صوت ارائه شده📝📖 📍📍📍📍📍📍📍📍📍 عرضه داشت یا رسول الله یه سوال دارم ازت. آیا هر گناهی که من مرتکب شدم، خدای ارحم الراحمین با خبر شده؟ فرمود آره عزیزم. هر گناهی آدم بکنه او با خبر میشه. یعنی هر چی من انجام دادم او دیده؟ گفت آره عزیزم. او ستارالعیوب هست، پرده میندازه اما خودش که میبینه. جلو پیغمبر یه مرتبه این غلام صیحه ای زد از خجالت در دم جان داد تو بغل رسول خدا. خدایا من کی میخوام حیا کنم از تو؟! 👇👇👇 1⃣پیام بسیار مهم این روایت این است که: «خداوند متعال بر اعمال ما حاضر و ناظر است و اگر انسان گنهکار از این خجالت که، در محضر خدای ارحم الراحمین گناه کرده و شرمی نداشته، بمیرد رواست». 2⃣رساندن پیام در قالب مداحی و مناجات وظیفه بسیار مهم ذاکرین اهلبیت علیهم السلام است. 3⃣کلمات و جملاتی که از زبان رسول خدا صلوات الله علیه بیان شده، کاملا متناسب با رحمة للعالمین بودن ایشان است. مثل خطاب «عزیزم» به جوان. رعایت این تناسبهاست که کلام را مؤثر می کند. 4⃣آقای طاهری، بعضی از جملات را به صورت دکلمه گفتند و این توام کردن دکلمه و آهنگین خواندن، اثر کلام را دوچندان می کند. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 @yase133 🔻فایل بسیار کم حجم و کاربردی🔻 🔻🔻بشنوید🔻🔻
🔊گزارش صوتی جلسات🔊 🔻مراسم هفتگی 🔷 🔷 📆 یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ 🔊 نکته(دکتر محمد فراهانی) 🔊 سخنرانی(شیخ محمود ریاضت) ____ 💢💢 مداحی های  استاد حاج محمد فراهانی در کانال ایشان بارگزاری می شوند 💢💢 ° @farahani_info ° 💢 کانال مجمع ادبی مذهبی یاس کبود ↙️ 🌐 [ https://eitaa.com/yase133 ] 🆔 https://ble.ir/yase135 🌐 [ @YASE135 ] 🆔 [ https://rubika.ir/yase135 ] 👇👇👇👇👇👇
4_6028160219693978611.mp3
28.8M
📻 بشنوید | نکته ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ ✅ کانال مجمع یاس کبود https://t.me/yase135 [ @YASE135 ] 🌏 سایت مجمع https://yase135.ir 🌐 https://ble.ir/yase135 ✅ ایتا: https://eitaa.com/yase133 🆔 روبیکا: https://rubika.ir/yase135 [ @yase133 ]
4_6028160219693978613.mp3
4.19M
📻 بشنوید | معرفی کتاب 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ ✅ کانال مجمع یاس کبود https://t.me/yase135 [ @YASE135 ] 🌏 سایت مجمع https://yase135.ir 🌐 https://ble.ir/yase135 ✅ ایتا: https://eitaa.com/yase133 🆔 روبیکا: https://rubika.ir/yase135 [ @yase133 ]
4_6028160219693978617.mp3
47.79M
📻 بشنوید | سخنرانی 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ ✅ کانال مجمع یاس کبود https://t.me/yase135 [ @YASE135 ] 🌏 سایت مجمع https://yase135.ir 🌐 https://ble.ir/yase135 ✅ ایتا: https://eitaa.com/yase133 🆔 روبیکا: https://rubika.ir/yase135 [ @yase133 ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5933854226911330713.mp3
145.6K
‍ بشنوید 👆👆 تحلیل توسط👇 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ✅تشویق و ترغیب به اشک✅ در مباحث قبلی گفتیم برای تفسیر عبارات دعا، یکی از بهترین محتواها، داستانهایی است که پیرامون انسانهای گنهکار و توبه و توسل آنها و عفو و بخشش خدا ذکر شده. در فایل پیوستی حاج سعید حدادیان نمونه ای از اینگونه داستانها را ارائه داده اند که برای توغیب به اشک کاربرد دارد. 📝متن صوت ارائه شده📝 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 فرمود شعیب سه بار چشماتُ از دست دادی هر باربهت برگردوندم. چقدر گریه میکنی؟ بهشت میخوای مال تو. از جهنم میترسی نمی ذارم بری. آتش بر تو حرام. شعیب گریه کرد. گفت خدایا من خودتُ میخوام... 🔎🔎🔎🔎🔎🔎🔎🔎🔎 اشاره به این موضوع که گریه صرفا برای گناه و یا مصائب اهلبیت علیهم اسلام نیست و یکی از وجوه گریه و بکاء، گریه برای فراق و دوری محبوب و معشوق است. استفاده از سبک و لحن مناسب و پرده پایین و ملایم که در اثرگذاری مفاهیم مناجاتی خیلی مهم است. 📌📌📌📌📌📌📌📌📌 🔜Join @yase133
575610624_-634233146.mp3
7.57M
📻 بشنوید| نماهنگ 📝 بذار پاتو رو چشمامون... 🎤 حاج محمد فراهانی 🎛 تنظیم امیر حسین داوطلب 🔷 ✅ کانال حاج محمد فراهانی 👇 @farahani_info @Yase133
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توسط🔻🔻 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ✅تفسیر عبارات دعا برای تفسیر عبارات دعا، یکی از بهترین محتواها، داستانهایی است که پیرامون انسانهای گنهکار و توبه و توسل آنها و عفو و بخشش خدا ذکر شده. در فایل پیوستی حاج سعید حدادیان نمونه ای از اینگونه داستانها را ارائه داده اند. 📝متن صوت ارائه شده📝 📌📌📌📌📌📌📌📌📌 ملا علی کنی رحمة الله علیه اواخر قاجاریه از مبارزین بزرگ بوده. خیلی گردن ایرانیا حق داره. عالم طراز اول تهرون بوده. یه وقت تو خواب یا مکاشفه بهش گفتن پاشو برو فلان جای بازارچه یکی از اولیا ما مرده کفن و دفنش با توئه. اومد دید یه بیچاره ای بالاسر یه بیچاره دیگه است. چرک، کثیف... معلومه بی نماز، بی روزه . اصلا بی دین. دید این داره بالاسر اون جنازه گریه میکنه با خودش گفت آدرس که همینه هر چه می گردم جنازه دیگه ای نیست. نشست حالا اونم نمیشناسه ملا علی کنی رو. گفت چی شده؟ گفت بابا این بیچاره یه عمری هر گناهی بگی کرده. رفیق منه منم مثل این. لااقل آخر عمریه یه حرف درست نزد. داشت جون میداد یدفعه خندش گرفت. گفت آی خدا... اگه ملا علی کنیُ ببخشی هنر نکردی. اونکه بخشیدن نیست همه میگن خوبه. اگه راست میگی منُ ببخش. یدفعه جون داد. ملا علی کنی میزد خودشُ. خدا بخشیدش. من ملا علی کنی ام... نقل مطلب از شخصیتی چون ملا علی کنی، که از بزرگان تاریخ است. این مستند کردن حرف به بزرگان باعث مقبول واقع شدن مطلب می شود. ☑️معرفی شخصیتی که از او نقل قول می کنیم مهم است، چراکه احیانا مستمع اطلاعات زیادی درباره او نداشته باشد.(اواخر قاجاریه از مبارزین بزرگ بوده ـ خیلی گردن ایرانیا حق داره ـ عالم طراز اول تهرون بوده) پرداختن به جزئیات درباره عناصر داستان در القای معانی و تصویرسازی و تجسم محتوا بسیار مؤثر است. اینجا آقای حدادیان، عنصر اصلی داستان را اینگونه معرفی می کنند:(یه بیچاره ای بالاسر یه بیچاره دیگه است ـ چرک ـ کثیف ـ معلومه بی نماز ـ بی روزه ) 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🔜 Join @yase133 🔻🔻بشنوید🔻🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خب ،سال 1402 هم گذشت... ان شاء الله که خادمین شما در توانسته باشند که در جهت احیاء مکتب اهل بیت علیهم السلام خدمتی کرده باشند شروع سال جدید بهترین فرصت برای تلاش بیشتر جهت رسیدن به اهداف خودتون در مداحی اهل بیت علیهم السلام است مطمئن باشید طبق فرمایش استاد عزیزمون ،مداحی قرص نداره که ما بخوریم و یک شبه مداح بشیم قبل از محرم خیلی ها پیام میدن که ما تا محرم چکار کنیم که آماده بشیم ❓ بهترین فرصت برای آمادگی مجالس از همین حالاست پس بگید و شروع کنید ان شاء الله که سال 1403 سال تحول در مداحی شما باشه🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
19.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مراسم تحویل سال در حرم امام حسین علیه السلام ✅بر مقتضای حال خواندن در این فایل، در (ع) قرائت شده توسط حاج حسن خلج را، مورد بحث و بررسی قرار می دهیم. 💯ابتدا فایل تصویری را ببینید بعداز آن تحلیل مداحی که توسط استاد گرانقدر انجام شده بخوانید و @yase133
4_5954062803953254511.mp3
5.92M
فایل صوتی تحلیل مداحی مراسم تحویل سال در حرم امام حسین علیه السلام @yase133
(در حرم امام حسین علیه السلام) تحلیل توسط🔰 🔴موضوع🔰 📚📚📚📚📚📚📚📚📚 در این فایل بر مقتضای حال خواندن در جزء جزء جلسه دیده می شود و می توان آن را به عنوان یک نمونه بسیار مناسب برای درک صحیح این موضوع بسیار مهم، مد نظر قرار داد. 🔶۱-نغمه منتخب با توجه به اقتضای حال نغمه ای که انتخاب شده بود از لطافت لازم برای خواندن در حرم معصومین(ع) برخوردار بود. در حرم معصومین(ع) بایستی سبک و نغمه منتخب از ملایمت خاصی برخوردار باشد. 🔷۲-جملات عربی شروع جلسه با توجه به اقتضای حال برای رعایت تناسب و اقتضای حال، برای شروع جلسه از دعای تحویل سال(یا مقلب القلوب...) استفاده شد. 🔶۳-شعر منتخب با توجه به اقتضای حال شعر منتخب از جهت محتوای بسیار عاشقانه و در برداشتن عبارت حرم، برای مجلس مورد بحث ما بسیار مناسب بود. بیت مطلع آن عبارت بود از: «کاشکی خاک حریم حرمت می بودم / می خرامیدی و خاک قدمت می بودم» 🔷۴-تشویق و ترغیب با توجه به اقتضای حال وقتی مستمع بیت اول شعر را خوب تحویل گرفت، آقای خلج با توجه به اقتضای زمانی، یعنی سال تحویل گفتند: «معلوم می شه دعای (حول حالنا) تون، همین الان اجابت شده» این جمله تشویق و ترغیب مستمع است با توجه به اقتضای زمانی جلسه. 🔶۵-اشاره به آداب و رسوم در مداحی با توجه به اقتضای حال گاهی اشاره به آداب و رسوم در مداحی اثرگذاری کلام را بالا می برد؛ در این جلسه آقای خلج با توجه به دواقتضای حال، یعنی 1. زمان جلسه(سال تحویل) 2. مکان جلسه(حرم امام حسین(ع)) به این رسم اشاره می کنند که«ما ایرانیا رسممونه لحظات سال تحویل رو باید کنار پدر مادرمون سپری کنیم» بعد در ادامه از این موضوع استفاده می کنند و به این نکته اشاره می کنند که«بابام تویی حسین، کس و کارم تویی حسین» 🔷۶-اشاره به اعتقادات عرفی در مقدمه چینی روضه با توجه به اقتضای حال آقای خلج به یک اعتقاد عرفی اشاره می کنند و نکته مهم این است که قبل از ذکر آن، به مبنایی نبودن آن تاکید می کنند؛ اما برای اشاره به روضه مقدمه خوبی بود. ایشان گفتند«لحظه های سال تحویل در هر حالی باشی، تا آخر سال تو همون حال می مونی؛ می خوام بلکه ان شاءالله یه حالی بشه، تا آخر سال هر کی اسم امام حسین(ع) و آورد دلت زیر و رو بشه» 🔶۷-اشاره به روضه با توجه به اقتضای حال در اشاره به روضه در این جلسه با توجه به اینکه ایام عید بود به روضه سنگین اشاره نشد و روضه مختصر خوانده شد. اوج رعایت اقتضای حال در این قسمت جلسه دیده شد. آقای خلج برای اشاره به روضه به آداب و رسوم سال نو اشاره کردند و گفتند:«اگر سال نو بشه، کسی بره خونه کسی مهمانی، پذیراییش که نکنه هیچ، آبم به روش ببنده؟ به نظر شما درسته؟» بعد به روضه اشاره کردند: «اول سال عربیه ماه محرم، ابی عبدالله رو دعوت کرده بودند، اما در صحرای کربلا، بین دو نهر آب... پسر حضرت زهرا(س) هی صدا می زد: جیگرم داره می سوزه» 🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊 @yase133
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(ع) غزل، یکی از قالبهای شعری پرکاربرد در مداحی است. در قالب غزل اشعار زیادی از شعرای بزرگی چون و... در اختیار ذاکرین قرار دارد که در اینگونه غزلها، معمولا، مخاطبِ شعر به صورت صریح ذکر نشده است؛ به همین جهت این اشعار در جلسات مختلف قابل استفاده هستند. گاهی بدون هماهنگی قبلی، در جلساتی از مداحان عزیز، درخواست می شود که بخوانند، در حالیکه مطلب در مورد مناسبت جلسه به همراه ندارند؛ اینجاست که اینگونه غزلها بسیار به کار می آید؛ چراکه یک غزل مناسبِ روضه، در تمامی مناسبتهای شهادت، برای مداح کاربرد پیدا می کند و یک غزل مناسب اعیاد، در تمامی محافل شادی قابل استفاده است. ✅در فایل پیوستی، نمونه ای از غزلهای حافظ را ببینید، که توسط حاج حسن آقای خلج در شب وفات حضرت خدیجه(س) به کار رفته است. 📌دست در حلقه آن زلف دوتا نتوان کرد تکیه بر عهد تو و باد صبا نتوان کرد دامن دوست به صد خون دل افتاد به دست به فسوسی که کند خصم رها نتوان کرد عارضش را به مثل ماه فلک نتوان گفت مثل دوست به هر بی سر و پا نتوان کرد من چه گویم که تو را نازکی طبع لطیف تا به حدیست که آهسته دعا نتوان کرد📌 در بیت چهارم، با توجه به تناسب عبارات(نازکی طبع لطیف) به این روایت اشاره شد که، به چه علت حضرت زهرا(س) را حورا نامیدند؟ به این علت که صورت مبارک آن حضرت به قدری لطیف بود که نسیم حرکت برگ گل روی آن اثر می گذاشت. با توجه به همین تناسب، به روضه کوچه و سیلی، اشاره کردند که، مناسب محتوای غزل و بیتِ مناسب ورود به روضه آن بود. از این نکته نتیجه می گیریم که، در ورود به روضه در اینگونه غزلها باید دنبال کلید واژه هایی باشیم که نوعی حلقه ارتباط باروضه مورد نظر ماست. 💡💡💡💡💡💡💡💡💡 @yase133 روضه خوانی شهادت حضرت خدیجه سلام الله علیها
4_5884053771876565146.mp3
7.12M
تحلیل روضه خوانی شهادت حضرت خدیجه سلا الله علیها موضوع: ✍ نحوه استفاده از غزلهای حافظ ،سعدی و صائب در روضه @yase133
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
12.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞نکات فنی 🔍یک راهکار برای کسانی که میخوان بیشتر پیشرفت کنن📍 🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌🖌 🔜 @yase133 🔚 https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا