بین خصلت های انبیا، دلسوزی و حریص بودن به هدایت از همه بارزتره
✅فرشته های عذاب اومدن برای عذاب قوم لوط اما حضرت ابراهیم ریش گرو میزاره که ی کمی هم صبر کنید شاید فرجی بشه
✴️يُجَادِلُنَا فِي قَوْمِ لُوطٍ(هود74)
✅خدا بعد از 950 سال هدایت های حضرت نوح، بهش میگه دیگه برای وساطت این کفار به درگاه من نیا، چون عذاب قطعی شده
(معلومه حضرت نوح مدام وساطت میکرده که خدا میگه دیگه درموردشون حرف نزن)
✴️وَلَا تُخَاطِبْنِي فِي الَّذِينَ ظَلَمُوا إِنَّهُم مُّغْرَقُونَ(هود37)
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
#غذا
🚫گوشت گاو خوب نیست🐮
✅ اگه خواستید سراغ گاو جماعت برید گوسالشون بهتره🥩
قرآن هم تایید کرده 👌
✴️فَرَاغَ إِلَىٰ أَهْلِهِ فَجَاءَ بِعِجْلٍ سَمِينٍ
📜(ذاریات26)
تو سوره ی هود هم همین مضمونو داریم
معلوم میشه نبی خدا هم گوشت گوساله مصرف میکرده
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رفع غم و غصه با خواندن نماز ؛ داستان علامه قاضی
🆔 لینک کانال 👇
http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکنه سنی ازمون گذشته باشه و هنوز قرآن برامون مهجور باشه...
حاج آقا قرائتی توی این ویدیو درباره آیه ۲۹ سوره ص صحبت میکنن🌱
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری | جملات نمازی
✍ راه مستقیم چه راهی است؟
جز در راه خدا بودن
▫️شما عزیزان هم می توانید جملات زیبای خود را برای ما از طریق آیدی ادمین ارسال نمایید.
🆔 لینک کانال 👇
http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
صفحه ۳۷۳ مصحف شریف
سوره مبارکه شعراء
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
4_5893196357090412124.mp3
2.07M
🔸ترتیل صفحه 373 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده
_مقام ماهور
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
☘️☘️☘️☘️
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
قرآن ترجمه المیزان
سوره 26
سوره مبارکه الشعراء
صفحه 373
إِنْ هَٰذَا إِلَّا خُلُقُ الْأَوَّلِينَ (137)
اين [دعوت تو چيزى] جز روش پيشينيان نيست. (137)
وَمَا نَحْنُ بِمُعَذَّبِينَ (138)
و ما گرفتار عذاب [که تو به آن تهديد مى کنى ]نخواهيم شد. (138)
فَكَذَّبُوهُ فَأَهْلَكْنَاهُمْ ۗ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً ۖ وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (139)
پس او را تکذيب کردند و [ما] هلاکشان کرديم، بى شکّ در اين [حادثه] نشانه اى [بزرگ] وجود دارد، و بيشتر آنان مؤمن نبودند. (139)
وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (140)
و همانا پروردگار تو آن عزّتمند و صاحب رحمت است. (140)
كَذَّبَتْ ثَمُودُ الْمُرْسَلِينَ (141)
قوم ثمود رسولان را تکذيب کردند. (141)
إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ صَالِحٌ أَلَا تَتَّقُونَ (142)
آن گاه که برادرشان هود به آنان گفت: آيا تقوا پيشه نمى کنيد؟ (142)
إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ (143)
همانا من براى شما فرستاده اى امين هستم. (143)
فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (144)
پس از خدا پروا داشته باشيد و از من اطاعت کنيد. (144)
وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ ۖ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ (145)
و من براى اين [رسالت] هيچ مزدى از شما طلب نمى کنم، مزد من جز برعهده خداوندگار جهانيان نيست. (145)
أَتُتْرَكُونَ فِي مَا هَاهُنَا آمِنِينَ (146)
آيا شما در آنچه در اين جا (دنيا) هست، ايمن رها خواهيد شد؟ (146)
فِي جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ (147)
در باغ ها و چشمه سارها، (147)
وَزُرُوعٍ وَنَخْلٍ طَلْعُهَا هَضِيمٌ (148)
و کشتزارها و نخلستان هايى که شکوفه هايشان نرم و لطيف است. (148)
وَتَنْحِتُونَ مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتًا فَارِهِينَ (149)
و از کوه ها با مهارت خانه هايى مى تراشيد. (149)
فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (150)
پس، از خدا پروا داشته باشيد و از من اطاعت کنيد. (150)
وَلَا تُطِيعُوا أَمْرَ الْمُسْرِفِينَ (151)
و از فرمان مسرفان اطاعت نکنيد. (151)
الَّذِينَ يُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ وَلَا يُصْلِحُونَ (152)
همانان که در زمين فساد مى کنند و اصلاح نمى کنند. (152)
قَالُوا إِنَّمَا أَنْتَ مِنَ الْمُسَحَّرِينَ (153)
گفتند: جز اين نيست که تو از آنانى که سخت سحر زده اند. (153)
مَا أَنْتَ إِلَّا بَشَرٌ مِثْلُنَا فَأْتِ بِآيَةٍ إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ (154)
تو جز بشرى مانند ما نيستى، اگر راست مى گويى معجزه اى بياور. (154)
قَالَ هَٰذِهِ نَاقَةٌ لَهَا شِرْبٌ وَلَكُمْ شِرْبُ يَوْمٍ مَعْلُومٍ (155)
گفت: اين ناقه اى است [که شما خواستيد ]سهمى از آب براى او و سهم روز معيّنى براى شما است. (155)
وَلَا تَمَسُّوهَا بِسُوءٍ فَيَأْخُذَكُمْ عَذَابُ يَوْمٍ عَظِيمٍ (156)
و آسيبى به او نرسانيد که عذاب روزى بزرگ شما را فرا مى گيرد. (156)
فَعَقَرُوهَا فَأَصْبَحُوا نَادِمِينَ (157)
پس ناقه را کشتند و به دنبال آن پشيمان شدند. (157)
فَأَخَذَهُمُ الْعَذَابُ ۗ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً ۖ وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (158)
آن گاه عذاب [موعود] آنان را فراگرفت، بى شک در اين [حادثه] نشانه اى [بزرگ] وجود دارد، و بيشتر آنان مؤمن نبودند. (158)
وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (159)
و همانا پروردگار تو آن عزّتمند و صاحب رحمت است. (159)
🌸🌸🌸
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
نکته تفسیری صفحه ۳۷۳:
ما عذاب نخواهیم شد!:
بر اساس آیات قرآن، مهمترین وظیفهی پیامبران، «بشارت دادنِ» مردم به لطف و رحمت خدا و «بیم دادنِ» آنان از خشم و عذاب او بوده است. در آیهی 48 سورهی انعام میخوانیم: «ما پیامبران را فقط برای بشارت دادن و بیم دادن فرستادیم.» در حقیقت این دو وظیفهی مهم، توجیهگرِ پیرویِ مردم از دستورهای پیامبران است؛ زیرا بزرگترین سؤال مردم این است که پس از مرگ، چه سرانجامی خواهند داشت و پیامبران، پاسخ این سؤال را از سوی آفریدگار مردم، به آنان میرسانند. پیامبران نیز از سوی خدا، مردم را به دو انجام خوب و بد بشارت و بیم می دهند و به آنان میگویند که انجام نیک، با پیروی از دستورهای ایشان، و انجام بد، با سرپیچی از دستورهای آنها به دست خواهد آمد. پیروان پیامبران نیز پیوسته در بین دو حالت بیم و امید قرار دارند؛ بیم از نافرمانی خدا و فرجام دردناک آن، و امید به فرمانبرداری از خدا و فرجام شیرین آن. آنان هیچگاه امید خود را به علّت اشتباهاتشان از دست نمی دهند؛ زیرا خود را در پیشگاه خدای مهربان میبینند که میتواند گناهانشان را ببخشد و آنان را در لطف و رحمت خویش وارد کند. از سوی دیگر هیچگاه با غرور و تکبّر به گناهان ادامه نمی دهند و خود را از خشم و عذاب خدا در امان نمیدانند؛ زیرا میدانند که خدا با هیچکس خویشاوندی ندارد تا در برابر نافرمانی اش بیتفاوت باشد.
از این رو در روایات پیشوایان دین، هم «نومیدی از رحمت خدا» و هم «ایمن دانستنِ خود از خشم خدا»، گناهی بسیار بزرگ برشمرده شده است؛[1] زیرا کسی که دچار هر یک از این دو گناه شود، هم خدا را از بخشش توبه کاران یا عذاب نافرمانان ناتوان شمرده و هم در بزرگترین دام شیطان افتاده است؛ زیرا دیگر راه بازگشتی برای خود نمی داند، یا خود را از آتش دوزخ در امان میشمارد، و در هر دو صورت، به راه تاریک و بدفرجام خود ادامه می دهد و هیچ تصمیمی برای تغییر حال و روزش نمی گیرد؛ درست مانند قوم عاد که در برابر هشدارهای پیامبرشان هود، با بیتفاوتی می گفتند «ما عذاب نخواهیم شد» و سرانجام به سبب همین طرز فکر آلوده، برای همیشه در عذاب خدا گرفتار شدند. البته خداوند نه تنها مردمِ عادی، بلکه بهترین بنده ی خویش یعنی پیامبر اسلام صلوات الله علیه را از عذاب خود ترسانده و فرموده است: «بگو: من نیز اگر از فرمان پروردگارم سرپیچی کنم، از عذاب روزی بزرگ می ترسم.»[2] از این رو پیشوایان دین نیز به سبب علم و آگاهی زیادی که از گستردگی لطف و رحمت خدا و شدّت خشم و عذاب او داشتند، بیشتر از همه به لطف خدا امید داشتند و از خشم او می ترسیدند. برگ های تاریخ، پر از گریه ها و ناله های پیامبر‹ و اهلبیت است که از ترس خدا در نیمه های شب به آسمان بلند بوده است[3]. پیشوای فرزانهی ما امیر مؤمنان علی علیه السلام چه زیبا فرموده است:
«آیا به شما بگویم که فرد بسیار دانا و خردمند کیست؛ کسی که مردم را از رحمت خدا مأیوس نکند و آنان را از عذاب خدا در امان نشمارد.»[4]
[1] - براساس روایتی از امام کاظم (ع)، تفسیر البرهان، ج5، ص201
[2] - انعام، 15
[3] - برای نمونه ر.ک به کتاب گناهان کبیره، اثر شهید دستغیب، ج1، فصل چهارم، الا من مکر الله
[4] - الکافی، ج1،ص36
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
🔆#نکات_قرآنی
🍃هیچ یک از دستورات و اوامر و نواهی الهی فوق طاقت انسان نیست.
📖 یک نکته از صفحه ١۴٩ قرآن کریم
🎥 حاج آقا پناهیان:
نماز رو میپیچونی که چی بشه؟ درس بخونی؟ کار کنی؟ تفریح کنی؟
خب همه اینا که به دست خداست❗️
#نماز رو پیچوندی، چی شد؟
رفتم پول در آوردم!
چیکارش کردی؟
دکتر اشتباهی گفت سرطان داری، خرج MRI شد❗️
🆔 لینک کانال 👇
http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
28.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ #همراه_باآیه_ها
قسمت1️⃣
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
📝 #مَخلص_کلام
(خلاصه قسمت ۱)
🔺 خدای متعال هم نشانههایی در طبیعت و هم نشانه هایی در جانمان به ما نشان داده است.
«سَنُرِيهِمْ آيَاتِنَا فِي الْآفَاقِ وَفِي أَنْفُسِهِمْ حَتَّىٰ يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ»
🔺 کسی که خودش و عالم را جلوه صفات و اسماء الهی بداند، همه عالم برای او جلوهی خدا میشود؛ که این نوع نگاه، «جهان بینی توحیدی» نام دارد
🔺 هر مخلوقی تجلی اسماء الهی است.
🔺 انسان میتواند با نگاه به آفرینش و مخلوقات الهی به «وجود خدای متعال» در عالم پی ببرد.
🔺 گاهی هم نگاه به آفرینش میتواند موجب غفلت انسان و بی توجهی به خالق آفرینش بشود.
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
✍ سوال جوابهای مربوط به فایل اول همراه با آیه ها
1️⃣. نگاه خردمندان به «نظام آفرینش» چگونه است ؟
الف) جهان بینی مادی
ب) جهان بینی توحیدی ✅
ج) جهان بینی آخرتی
د) هیچکدام
2️⃣. انسان چگونه میتواند به «اسماء و صفات الهی» پی ببرد؟
الف) با نگاه به آفرینش ✅
ب) با ارتباط با مردم
ج) بوسیله انجام فرامین الهی
د) الف و ج
3️⃣. از آسیب های نگاه به آفرینش کدام است؟
الف) دوری از مردم
ب) عدم شناخت اهداف
ج) غفلت ✅
د) ب و ج
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
#ادبستان_نماز
نماز بخوان تا سوار بر کشتی نوح شوی و با سرعت در مسیر کمال حرکت کنی .نماز بخوان تا در معبد گاه متقیان قدم گذاری و خود را در معنویات غوطه ور سازی.نماز بخوان تا شامل آیه ی فاذکرونی اذکرکم وشکرولی ولا تکفرون شوی نماز بخوان تا با شوق در مسیر مرگ گام نهی. ✿
#نمازاول_وقت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️ترفند ثواب بردن در هنگام خواب
🎙سخنران: حجت الاسلام عالی
___
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام ای بهشت ویرانم😭
سلام ای قبور امامانم 😭
به مناسبت #هشتم_شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع به دست وهابیت نجس
#بقیع
#وهابیت
صفحه ۳۷۴ مصحف شریف
سوره مبارکه شعراء
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
4_5895448156904097724.mp3
2.04M
🔸ترتیل صفحه 374 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام ماهور
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
قرآن ترجمه المیزان
سوره 26
سوره مبارکه الشعراء
صفحه 374
كَذَّبَتْ قَوْمُ لُوطٍ الْمُرْسَلِينَ (160)
قوم لوط رسولان را تکذيب کردند. (160)
إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ لُوطٌ أَلَا تَتَّقُونَ (161)
آن گاه که برادرشان لوط به آنان گفت: آيا تقوا پيشه نمى کنيد؟ (161)
إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ (162)
همانا من براى شما فرستاده اى امين هستم. (162)
فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (163)
پس از خدا پروا داشته باشيد و از من اطاعت کنيد. (163)
وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ ۖ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ (164)
و من براى اين [رسالت] هيچ مزدى از شما طلب نمى کنم، مزد من جز برعهده خداوندگار جهانيان نيست. (164)
أَتَأْتُونَ الذُّكْرَانَ مِنَ الْعَالَمِينَ (165)
آيا از ميان مردم جهان با مردان آميزش مى کنيد. (165)
وَتَذَرُونَ مَا خَلَقَ لَكُمْ رَبُّكُمْ مِنْ أَزْوَاجِكُمْ ۚ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ عَادُونَ (166)
و آنچه را خدا از همسرانتان براى شما آفريده است رها مى سازيد؟ [براى اين کار توجيهى نداريد ]بلکه شما قومى تجاوزکاريد. (166)
قَالُوا لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ يَا لُوطُ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْمُخْرَجِينَ (167)
گفتند: اى لوط: اگر [از اين روش] دست برندارى حتماً تبعيد خواهى شد. (167)
قَالَ إِنِّي لِعَمَلِكُمْ مِنَ الْقَالِينَ (168)
[لوط] گفت: همانا من از عمل شما به شدّت متنفّرم. (168)
رَبِّ نَجِّنِي وَأَهْلِي مِمَّا يَعْمَلُونَ (169)
پروردگارا! مرا و خانواده ام را از آنچه اينان مى کنند نجات بده. (169)
فَنَجَّيْنَاهُ وَأَهْلَهُ أَجْمَعِينَ (170)
پس او و خانواده اش را همگى نجات داديم. (170)
إِلَّا عَجُوزًا فِي الْغَابِرِينَ (171)
مگر پيرزنى (زن لوط) را [که] در باقى ماندگان [بود]. (171)
ثُمَّ دَمَّرْنَا الْآخَرِينَ (172)
سپس ديگران را ريشه کن کرديم. (172)
وَأَمْطَرْنَا عَلَيْهِمْ مَطَرًا ۖ فَسَاءَ مَطَرُ الْمُنْذَرِينَ (173)
و بارانى [از سجّيل] بر آنان بارانديم پس چه بد بود باران [عذاب] اخطارشدگان! (173)
إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً ۖ وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (174)
بى شک در اين [حادثه] نشانه اى [بزرگ] وجود دارد، و بيشتر آنان مؤمن نبودند. (174)
وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (175)
و همانا پروردگار تو آن عزّتمند و صاحب رحمت است. (175)
كَذَّبَ أَصْحَابُ الْأَيْكَةِ الْمُرْسَلِينَ (176)
مردم <اَيکه> رسولان را تکذيب کردند. (176)
إِذْ قَالَ لَهُمْ شُعَيْبٌ أَلَا تَتَّقُونَ (177)
آن گاه که شُعيب به آنان گفت: آيا تقوا پيشه نمى کنيد؟ (177)
إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ (178)
همانا من براى شما فرستاده اى امين هستم. (178)
فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (179)
پس، از خدا پروا داشته باشيد و از من اطاعت کنيد. (179)
وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ ۖ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ (180)
و من براى اين [رسالت] هيچ مزدى از شما طلب نمى کنم، مزد من جز به عهده خداوندگار جهانيان نيست. (180)
۞ أَوْفُوا الْكَيْلَ وَلَا تَكُونُوا مِنَ الْمُخْسِرِينَ (181)
پيمانه را کامل بدهيد و از کم دهندگان نباشيد. (181)
وَزِنُوا بِالْقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِيمِ (182)
و [کالاها را] با ترازوهاى درست وزن کنيد. (182)
وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءَهُمْ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ (183)
و از اشياى مردم [و حقوق آنان] نکاهيد و در زمين به فسادگرى نکوشيد. (183)
🌸🌸🌸🌸
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۷۴ 🌷
یکی از مراحل نهی از منکر:
می دانیم که یکی از فروع دین، «نهی از منکر» است. بر اساس این وظیفه، هیچ مسلمانی حق ندارد در برابر کارهای زشت بی تفاوت باشد و باید در مقابل آن موضع بگیرد. البتّه نهی از منکر، سه مرحله دارد که یکی از آنها در هر حالی بر تمام مسلمانان واجب است؛ ولی دو مرحله ی دیگر با وجود شروطش واجب می شود:
1ـ مرحله ی قلبی؛
2ـ مرحله ی زبانی؛
3ـ مرحله ی عملی.
در مرحله ی قلبی، انسانِ باایمان با دیدن یا شنیدن یک گناه و کار زشت، از آن کار احساس تنفّر می کند. روشن است که برای داشتن این احساس، نیازی به سخن گفتن یا انجام کاری نیست؛ بلکه انسان با مشاهده ی نافرمانی خدا، ناخودآگاه احساس بدی پیدا می کند. این مرحله هرچند به چشم دیگران نمی آید، سرچشمه ی دو مرحله ی بعد ـ یعنی مراحل زبانی و عملی ـ است؛ زیرا کسی که در دل از کاری بدش نیاید، نمی تواند دیگران را از آن نهی کند، و اگر هم بکند، کاری ساختگی و بی ثمر کرده است.
در این آیه می خوانیم که حضرت لوط به قوم گنهکار خویش فرمود «من از کار زشت شما بسیار متنفّرم»، و بدین وسیله به آنان اعلام کرد که با تمام وجود از گناهانشان تنفّر دارد. علاوه بر قرآن کریم، پیشوایان معصوم ما نیز تأکید فراوانی بر لزوم تنفّر قلبی از گناه و کار زشت کرده اند؛ چراکه بر اساس روایات، ناراحت نبودن از نافرمانی خدا و خشنودی از آن، باعث شریک شدن انسان در آن می شود. در روایتی از امام رضا می خوانیم: «هر کس در هنگام انجام کاری حضور نداشته ولی از آن خشنود باشد، مانند کسی است که حضور داشته و آن را انجام داده است.» در حدیث دیگری از امیر مؤمنان علی می خوانیم: «کسی که به کار گروهی راضی باشد، مانند کسی است که در آن گروه و همراه آنان بوده. و هر کس به کار باطلی دست بزند، دو گناه کرده است؛ یکی، گناه انجام دادن آن، و دیگری، گناه خشنودی از آن.» در روایتی پندآموز از امام صادق نقل شده که به یکی از شیعیان فرمود: «آیا شما گاهی در کوفه ساکن می شوید؟» آن شخص عرض کرد: «بله.» حضرت فرمود: «قاتلان امام حسین(ع) را پیش رویتان می بینید[و بی تفاوت می گذرید]؟» او عرض کرد: «فدایت شوم؛ دیگر هیچ کس از آنان باقی نمانده است.» امام(ع) فرمود: «پس تو فقط کسی را قاتل می دانی که [مستقیماً] کشته باشد یا در کشتن کمک کرده باشد؟ مگر نشنیده ای که خدا [در قرآن] به پیامبر فرموده است: «[به یهودیان] بگو: پیش از من، پیامبرانی با معجزات و دلایل روشن آمدند و معجزاتی را که شما اکنون از من می خواهید نیز آورده بودند. اگر راست می گویید، چرا آنان را کشتید؟» سپس امام فرمود: «یهودیان زمان محمّد کدام پیامبر را کشته بودند؛ در حالی که بین محمّد و عیسی ، پیامبری نبود. آنان فقط بدین علت قاتل شمرده شدند که به کشته شدن پیامبران گذشته[توسّط پدرانشان] راضی بودند [و بسیاری از کوفیان نیز هم اکنون به کشتن امام حسین توسّط پدرانشان راضی هستند].» در جهان امروز نیز بسیاری از مردم مظلوم در گوشه و کنار دنیا از سوی دولت های متجاوز مورد ظلم و ستم قرار می گیرند. از این رو بر همه ی مسلمانان و عدالت خواهان جهان لازم است که از ظلم ستمگران در هر جای دنیا ابراز تنفّر کنند.
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd