eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
5.7هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
2.2هزار ویدیو
783 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
98=11=27 52=3 پاسخ به سوال امتحان فاطمه س قبل از خلقت.mp3
7.48M
بسم الله الرحمن الرحیم   218 98 /68   💫شرح و تفسیر اسم زهراء (از اسماء حضرت فاطمه س) در قرآن کریم ❓حضرت زهرا(س) چگونه نور کسب کرده اند 98/11/27 ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
98=11=27 52=4 46 شرح روایت مفصی حمل فاطمه س و حرف زدن با مادر.mp3
47.11M
بسم الله الرحمن الرحیم   98 /69   💫شرح و تفسیر اسم زهراء (از اسماء حضرت فاطمه س) در قرآن کریم ❇️کیفیت ولادت حضرت زهراء(س) 🔰بیان روایت از باب 2/جلد43/ بحارالانوار 98/11/27 ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
98=11=27 52=5 ادامه روایات ولادت فاطمه س.mp3
18.67M
بسم الله الرحمن الرحیم   98 /70   💫شرح و تفسیر اسم زهراء (از اسماء حضرت فاطمه س) در قرآن کریم ❇️کیفیت ولادت حضرت زهراء(س) 🔰بیان روایت از باب 2/جلد43/ بحارالانوار 98/11/27 ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
با سلام خدمت دوستان عزیز شرح 9 اسم حضرت فاطمه(س) در قرآن مجید در 70 پست صوتی روی کانال ضامن اشک قرار گرفت لطفا با زدن این هشتک مطالب را پیگیری کنید👇👇 98 ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
4_638289447934231083.mp3
592.2K
🎵نواهنگ ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
هدایت شده از 
4_6012452033938851132.apk
3.07M
اپلیکیشن مقتل امام حسین علیه السلام مولف: شیخ عباس قمی مترجم: علامه میرزا ابوالحسن شعرانی @zamenashkbook1
‍ پيامبر اکرم (ص ) رجب ماه بارش رحمت الهى است خداوند در اين ماه رحمت خود را بربندگانش فرو مى ريزد 📚 عيون اخبارالرضا (علیه السلام) ج۲ص۷۱ پیشاپیش حلول ماه رجب مبارک شیعیان امیرالمومنین باد مطالب با موضوع امام باقر(ع) را در کانال ضامن اشک با زدن این هشتک ها مشاهده بفرمایید: ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk1
اصحاب و شاگردان امام باقر علیه السلام برجسته ترین شاگردان عبارتند از: جابر بن یزید جعفی، حمران بن اعین، زراره بن اعین، عامر بن عبدالله جذاعه، حجر بن زائده، عبدالله بن شریک عامری، فضیل بن یسار بصری، سلام بن مستنیر، برید بن معاویه عجلی، حکم بن ابی نعیم، محمد بن مسلم ثقفی، لیث بن بختری مرادی، عبدالله بن ابی یعفور، ابوجارود زیاد بن منذر اعمی، زیاد بن ابی رجاء که همان ابوعبیده حذاء است، زیاد بن سوقه، زیاد مولی ابی جعفرعلیه السلام، زیاد بن ابی زیاد منقری، زیاد الاحلام، ابوبصیر یحیی اسدی معروف بن خربوذ مکی. ناگفته نماند که بسیاری از راویان احادیث امام صادق علیه السلام ابتدا شاگرد امام باقر علیه السلام بوده اند. شیخ طوسی(ره) در رجال خود، اصحاب و شاگردان امام محمد باقر علیه السلام را ۴۶۲ مرد و دو زن دانسته که در میان آنان برخی از نظر اعتبار و وثاقت مورد اتّفاق اهل سنّت و امامیّه اند و برخی از فقیه ترین فقیهان صدر اسلام محسوب می شوند. ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم 219 امام باقر ع در ترویج فرهنگ اسلام و فرهنگ عاشورا چه کارهای انجام دادند؟ 1- تعلیم زیارت عاشورا ء 2 تعلیم و ترویج مقتل امام حسین ع 3 نقل حساسترین مقاتل مانند مقتل علی اصغر ع 4 تربیت شاگردان عاشورایی 5 احیاء نام مقدس فاطمه س 6 نقل مقتل حضرت زهراء س 7 استقامت در مقابل فرهنگ ضد عاشورایی 8 آماده کردن بستر عاشوراء برای امام صادق ع 9 شرح و تفسیر قرآن در ارتباط با مقتل و امام حسین ع 10 نقل مقتل و قرآن لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات @zameneashk1 ای دی حقیر برای سوالات مقتل جهت طرح سوال و شبهه @m_h_tabemanesh
بسم الله الرحمن الرحیم امام محمد باقر در کربلا امام پنجم (ع)، توفيق درک محضر جدّ بزرگوارش امام حسين (ع)[1] و دريافت سلام رسول خدا (ص) را داشت. سيد الشهدا (ع) وي را در دامن خود نشاند و فرمود: «رسول اللّه يقرئک السلام»[2] . «رسول خدا بر تو درود مي فرستاد». از آن امام همام نقل شده است: هنگامي که نيايم حسين (ع) به شهادت رسيد من چهار ساله بودم و جريان شهادت آن حضرت و تمام آنچه در آن روز بر ما گذشت را به ياد دارم.[3] . نقل برخي از وقايع جانگداز عاشورا و حوادث مربوط به آن توسط شاهدان بزرگي همچون امام باقر (ع) سبب شده است که اين واقعه عظيم در تاريخ ثبت شده و از خطر تحريف اساسي محفوظ بماند. در اين نوشتار، بخشي از سخنان امام باقر (ع) در ارتباط با اين حادثه را به رشته تحرير در مي آوريم: 1 براي اظهار سرور و شادماني از کشته شدن امام حسين (ع) چهار مسجد در کوفه به نام هاي: مسجد اشعث، مسجد جرير، مسجد سهاک، مسجد ثبث بن ربعي ساخته شد.[4] . 2 هنگامي که امام علي (ع) فرمود: قبل از آنکه از بين شما بروم از من سئوال کنيد. انس نخعي ايستاد و [با استهزاء] گفت: سر و صورتم چند تار مو دارد؟ امير المؤمنين (ع) پاسخ وي را داد و آنگاه فرمود: در خانه تو کودکي [به نام سنان] است که فرزند رسول خدا (ص) را خواهد کشت![5] . 3 امام حسين (ع) به اصحابش فرمود: بشارت باد شما را به بهشت. به خدا قسم، پس از شهادت تا وقتي که خدا بخواهد در آن خواهيم بود. سپس در زمان ظهور قائم ما، خداوند، ما و شما را به دنيا مي آورد تا او که از ظالمين انتقام مي گيرد ما شاهد آنها باشيم و ببينيم چگونه در غل و زنجير و در انواع عذاب ما گرفتار مي شوند. از ايشان پرسيدند: يا ابن رسول اللّه! قائم شما کيست؟ فرمود: هفتمين اولاد فرزندم محمدبن علي الباقر. يعني حجّة بن الحسن (عج).[6] . 4 وقتي عمّار دُهني به حضور امام باقر (ع) رسيد و گفت: جريان شهادت امام حسين (ع) را برايم بازگو چنان که گويا خود شاهد آن هستم. آن بزرگوار واقعه ي عاشورا را از زمان حرکت از مدينه تا کربلا و حوادث مربوط به دوران اسارت را شرح داد. طبري در تاريخ خود اين گزارش را نقل کرده است.[7] . 5 ذکر نام کشندگان حضرت عباس، محمد اصغربن علي، ابوبکربن علي، عبداللّه بن حسن، جعفربن عقيل، محمدبن مسلم بن عقيل و نخستين کشته از فرزندان ابوطالب در روز عاشورا.[8] . 6 امام حسين (ع) را به گونه اي کشتند که پيامبر (ص) از کشتن حيوانات درّنده به آن نحو، نهي فرموده است. آن حضرت را با شمشير و نيزه و سنگ و چوب و عصا کشتند و پس از کشتن، سوار بر اسب ها شد. و پيکر آن حضرت را مورد تاخت و تاز قرار دادند.[9] . 7 شما ياران و سربازان امام حسين (ع) چهل و پنج تن سواره و يکصد تن پياده مي باشد.[10] . 8 تعداد جراحات وارده بر بدن مبارک امام حسين (ع) بر اثر شمشير، نيزه و تير 63 مورد مي باشد.[11] . 9 قطره اي از خون فرزند خردسال امام حسين (ع) که پدرش آن را به آسمان پاشيد به زمين بازنگشت.[12] . [1] من لا يحضر. الفقيه، ج 2، ص 158. [2] تاريخ مدينه دمشق، ج 54، ص 275؛ حياة الامام محمّد باقر (ع)، ج 1، ص 31. [3] تاريخ يعقوبي، ج 2، ص 320. نيز ر.ک شرح الاخبار، ج 3، ص 250؛ معالي السبطين، ج 2، ص 230. در رابطه با عمر امام باقر (ع) در کربلا اقوال ديگري نيز وجود دارد: الف) دو سال و چهار ماه (اثباة الوصية، ص 153). ب) سه سال (وفيات الاعيان، ج 4، ص ‍ 174). ج) 15 سال (مناقب، ج 4، ص 187). ابن شهر آشوب در همين کتاب ص 227 عمر شريف امام باقر (ع) را سه يا 4 سال نقل کرده است. [4] بحار الانوار، ج 45، ص 189. [5] شرح نهج البلاغة: ابن ابي الحديد، ج 2، ص 286. [6] مقتل الحسين (ع)، مقرم، ص 215. [7] تاريخ طبري، ج 5، ص 347- 351 و 389 تا 391. [8] مقاتل الطالبيين، ص 84، 85، 87، 89، 93، 94، 114، دارالمعرفة. [9] معالي السبطين، ج 2، ص 23. [10] الملهوف، ص 158. [11] فروع کافي، ج 6، ص 452. شيخ صدوق، اين عدد را با رقم بالاتري ذکر کرده است. (امالي صدوق، ص 139، مجلس 31.). [12] الملهوف، ص 169. مثير الاحزان، ص 18. لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات @zameneashk1 ای دی حقیر برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh
4_5868370020190389048.mp3
3.15M
ذکرِ یارِ دلربا کرده دلم یادِ رویِ مه لقا کرده دلم ذکرِ وَجهُ الله اکبر کرده ام باز هم یادِ خدا کرده دلم متن شعر👇👇
‍ ‍ ذکرِ یارِ دلربا کرده دلم یادِ رویِ مه لقا کرده دلم ذکرِ وَجهُ الله اکبر کرده ام باز هم یادِ خدا کرده دلم کی غریب ِ بوده او در کوی ِ دل یادِ یار ِ آشنا کرده دلم در نزولِ آیه هایِ عشق او سینه را غارِ حرا کرده دلم تا به دست آرد دل آن ماه را رو سوی ِ خلوت سرا کرده دلم تا در آن خلوت سخن گویم از او جاهلم ، علم "لَدُن" جوید دلم کیست او روح قوامِ حوزه ها عالمِ علمِ تمامِ حوزه ها پایه ی فقه و اصول و فلسفه موجب ثبت و قِوام حوزه ها شارحِ اسرار کُلِ ما سوی واضعِ مَشیُ و مرامِ حوزه ها بحر من از مکتب ِ تدریس او جمله آیاتِ عظام حوزه هاست اعتبار از قدرتِ علمی ِ او یافته همواره نامِ حوزه ها تا ابد هر جا کلاسی دائر است واقعاً مرهون علم باقر است درس او ، درس هدایت بود و بس مکتبش ظلِ عنایت بود و بس درس او علمی به پویایی حق شرح قرآن و ولایت بود و بس درس او منظومه ای از عاشقی اصل احکام و روایت بود و بس صد بیان تازه در درسش ولی درحقیقت یک حکایت بود و بس یک هدایت که به صد شکل بدیع مشعل راه هدایت بود و بس علم را ملموس و عینی کرد او کُل عالم را حسینی کرد او صد چو اسماعیل ، ذبح راه او حق حریصِ ذکر ِ یا الله ِ او کیست خورشید از خجالت در اُفق مانده پنهان پیشِ رویِ ماه او علم اقرار جهالت می کند پیش تفسیرِ دلِ آگاهِ او دانش و اندیشه صنعِ دستِ او عالمی مدیون دانشگاه او یاد او در بین شیعه گم شده وای از این غربتِ جانکاه او پنجمین فرمانده ی دل ها بود باقرِ علمِ بنی زهرا بود چشمِ جان خیره به نورش بنگرد فارغ از خود بر حضورش بنگرد دیده پا بندِ تجلیش شود گر دمی طورِ ظهورش بنگرد خانه ی دل لرزد و ویران شود چون که جا پای عبورش بنگرد مور هم کارِ سلیمانی کند این سلیمان گر به مورش بنگرد هر که می خواهد ببیند غربتش بر بقیع و بر قبورش بنگرد کس نمی گیرد سراغ یادِ او اشک شیعه چون چراغ یادِاو او که این محفل به نامش دائر است در شب مستی به شورم ناظر است کیست این بُت عینِ توحیدِ دلم فخر جان باشد که بر او زائر است در کتابِ عشقِ ثاراللهیان آیه ای زیباست اما ساتر است خواستم از عشق گوید مدح او گفت جز حق ، هر زبانی قاصر است از فلک پرسیدم این مه پاره کیست نعره ای زد این امام باقر است ساقیِ میخانه ی کرب و بلاست راوی جانانه ی کرب و بلاست لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات @zameneashk1 ای دی حقیر برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh
تذکرات مهم درباره کلاسهای تفسیر 👆👆👆👆
سلام علیکم کانال مخصوص جلسات خادم الحسین محمد حسین تابع منش است http://eitaa.com/joinchat/1070596117C2e808a7d8a
هدایت شده از 
لطفا برای دسترسی به مطالب با موضوع امام هادی (ع) در کانال کتابخانه ضامن اشک این هشتک ها را بزنید: کتابخانه ضامن اشک در تلگرام @zameneashkbook کتابخانه ضامن اشک ایتا @zamenashkbook1
بسم الله الرحمن الرحیم شهادت امام هادی بر محبان حضرتش تسلیت باد 🔰مختصر زندگانى امام هادى حضرت امام على النقى ابو الحسن سوم عليه السّلام‏ 2- مع، [معاني الأخبار] ع، [علل الشرائع‏] سَمِعْتُ مَشَايِخَنَا رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ يَقُولُونَ إِنَّ الْمَحَلَّةَ الَّتِي يَسْكُنُهَا الْإِمَامَانِ عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ وَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ ع بِسُرَّ مَنْ رَأَى كَانَتْ تُسَمَّى عَسْكَرَ فَلِذَلِكَ قِيلَ لِكُلِّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا الْعَسْكَرِيُّ معانى الأخبار- ص 65- مينويسد: از دانشمندان شيعه چنين شنيدم محله‏اى كه حضرت امام علي النقى و امام حسن عسكرى در سامراء ساكن بودند عسكر ناميده مي شد بهمين جهت باين دو امام عليهما السّلام لقب عسكرى داده بودند. 2- قب، [المناقب لابن شهرآشوب‏] اسْمُهُ عَلِيٌّ وَ كُنْيَتُهُ أَبُو الْحَسَنِ لَا غَيْرُهُمَا وَ أَلْقَابُهُ النَّجِيبُ الْمُرْتَضَى الْهَادِي النَّقِيُّ الْعَالِمُ الْفَقِيهُ الْأَمِينُ الْمُؤْتَمَنُ الطَّيِّبُ الْمُتَوَكِّلُ الْعَسْكَرِيُّ وَ يُقَالُ لَهُ أَبُو الْحَسَنِ الثَّالِثُ وَ الْفَقِيهُ الْعَسْكَرِيُ‏ مناقب شهر آشوب- مينويسد: نامش علي و كنيه‏اش ابو الحسن بود كه جز اين نام و كنيه نداشت اما داراى لقبهاى زيادى از قبيل: نجيب، مرتضى، هادى، نقى، فقيه، امين، مؤتمن، طيّب، متوكل، عسكرى بود آن جناب را ابو الحسن ثالث و فقيه عسكرى ميگفتند. وَ كَانَ أَطْيَبَ النَّاسِ مُهْجَةً وَ أَصْدَقَهُمْ لَهْجَةً وَ أَمْلَحَهُمْ مِنْ قَرِيبٍ وَ أَكْمَلَهُمْ مِنْ بَعِيدٍ إِذَا صَمَتَ عَلَيْهِ هَيْبَةُ الْوَقَارِ وَ إِذَا تَكَلَّمَ سِيمَاءُ الْبَهَاءِ وَ هُوَ مِنْ بَيْتِ الرِّسَالَةِ وَ الْإِمَامَةِ وَ مَقَرِّ الْوَصِيَّةِ وَ الْخِلَافَةِ شُعْبَةٌ مِنْ دَوْحَةِ النُّبُوَّةِ مُنْتَضَاةٌ مُرْتَضَاةٌ وَ ثَمَرَةٌ مِنْ شَجَرَةِ الرِّسَالَةِ مُجْتَنَاةٌ مُجْتَبَاةٌ وُلِدَ بِصَرْيَا مِنَ الْمَدِينَةِ النِّصْفَ مِنْ ذِي الْحِجَّةِ سَنَةَ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ وَ مِائَتَيْنِ از تمام مردم خوشبوتر و راستگوتر و با نمك‏تر و كامل‏تر بود هنگام خاموشي آثار هيبت و سنگينى در چهره‏اش آشكار بود و در موقع سخن گفتن چهره‏اى گيرا و جذاب داشت از خاندان نبوت و امامت بود و پسنديده‏ترين فرد خاندان رسالت و برگزيده‏ترين شخصيت منسوب به پيامبر اكرم بود. سال دويست و دوازده نيمه ذي حجه در محلي بنام صريا از اطراف مدينه متولد شده. ابْنُ عَيَّاشٍ يَوْمَ الثَّلَاثَاءِ الْخَامِسَ مِنْ رَجَبٍ سَنَةَ أَرْبَعَ عَشْرَةَ وَ قُبِضَ بِسُرَّ مَنْ رَأَى الثَّالِثَ مِنْ رَجَبٍ سَنَةَ أَرْبَعٍ وَ خَمْسِينَ وَ مِائَتَيْنِ وَ قِيلَ يَوْمَ الْإِثْنَيْنِ ثَلَاثَ لَيَالٍ بَقِينَ مِنْ جُمَادَى الْآخِرَةِ نِصْفَ النَّهَارِ وَ لَيْسَ عِنْدَهُ إِلَّا ابْنُهُ أَبُو مُحَمَّدٍ ع وَ لَهُ يَوْمَئِذٍ أَرْبَعُونَ سَنَةً وَ قِيلَ أَحَدٌ وَ أَرْبَعُونَ وَ سَبْعَةُ أَشْهُرٍ ابن عياش گفته است: در روز سه شنبه پنجم رجب سال 214 متولد شد و در سال 254 روز سوم رجب از دنيا رفت بعضى روز دوشنبه سه شب به آخر جمادى الآخرة مانده روز وفاتش را تعيين نموده‏اند كسى جز فرزندش ابو محمّد (امام حسن عسكرى) هنگام فوتش نبود در موقع فوت چهل سال داشت بعضى چهل و يك سال و هفت ماه گفته‏اند. أُمُّهُ أُمُّ وَلَدٍ يُقَالُ لَهَا سُمَانَةُ الْمَغْرِبِيَّةُ وَ يُقَالُ إِنَّ أُمَّهُ الْمَعْرُوفَةَ بِالسَّيِّدَةِ أُمُّ الْفَضْلِ فَأَقَامَ مَعَ أَبِيهِ سِتَّ سِنِينَ وَ خَمْسَةَ أَشْهُرٍ وَ بَعْدَهُ مُدَّةَ إِمَامَتِهِ ثَلَاثاً وَ ثَلَاثِينَ سَنَةً وَ يُقَالُ وَ تِسْعَةَ أَشْهُرٍ وَ مُدَّةُ مُقَامِهِ بِسُرَّ مَنْ رَأَى عِشْرِينَ سَنَةً وَ تُوُفِّيَ فِيهَا وَ قَبْرُهُ فِي دَارِهِ مادرش كنيز فرزند دارى بنام سمانه مغربيه بود بعضى گفته‏اند مادرش معروف به بانو ام الفضل بود با پدر خود شش سال و پنج ماه بود و پس از پدر مدت امامت آن جناب سى و سه سال بعضى نه ماه نيز افزوده‏اند بيست سال در سر من رأى (سامرا) ساكن بود در همان جا از دنيا رفت و در خانه خود مدفون گرديد. وَ كَانَ فِي سِنِي إِمَامَتِهِ بَقِيَّةُ مُلْكِ الْمُعْتَصِمِ ثُمَّ الْوَاثِقِ وَ الْمُتَوَكِّلِ وَ الْمُنْتَصِرِ وَ الْمُسْتَعِينِ وَ الْمُعْتَزِّ وَ فِي آخِرِ مُلْكِ الْمُعْتَمِدِ اسْتُشْهِدَ مَسْمُوماً وَ قَالَ ابْنُ بَابَوَيْهِ وَ سَمَّهُ الْمُعْتَمِدُ در مدت اقامت آن جناب بقيه حكمرانى معتصم بعد از او واثق و متوكل و منتصر و مستعين و معتز بود در آخر فرمانروائى معتمد بوسيله سم شهيد شد. ابن بابويه مينويسد: معتمد آن جناب را مسموم كرد. 📚بحارالأنوار ج : 50 ص : 114 سلام علیکم دوستان مطالب بعنوان شروع مجلس امام هادی ع مناسب است. یا علی التماس دعا محمد حسین تابع منش @zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم ✅روایت امام هادی ع درباره کربلاء کربلاء محلی که خدا دوست دارد او را آنجا صدا بزنند قال حدثني أبو هاشم الجعفري قال دخلت على أبي الحسن علي بن محمد ع و هو محموم عليل فقال لي يا أبا هاشم ابعث رجلا من موالينا إلى الحائر يدعو الله لي ابو على محمّد بن همام رحمة اللَّه عليه گفت: محمّد حميرى برايم نقل كرد كه ابو هاشم جعفرى گفت: بر حضرت ابى الحسن على بن محمّد سلام اللَّه عليهما وارد شدم در حال كه حضرت تب‏ دار و بيمار بودند به من فرمودند : اى ابا هاشم شخصى از دوستان ما را به حائر بفرست تا برايم دعاء كند، فخرجت من عنده فاستقبلني علي بن بلال فأعلمته ما قال لي و سألته أن يكون الرجل الذي يخرج فقال السمع و الطاعة و لكنني أقول از نزد آن حضرت بيرون آمدم در اين هنگام با على بن بلال مواجه شدم فرموده حضرت را برايش بازگو نموده و از وى راجع به شخصى كه حضرت فرموده‏اند درخواست كرده و جويا شدم. على بن بلال گفت: شنيدم و اطاعت مى‏كنم ولى مى‏گويم: إنه أفضل من الحائر إذ كان بمنزلة من في الحائر و دعاؤه لنفسه أفضل من دعائي له بالحائر فأعلمته ع ما قال فقال لي حضرت خودشان از حائر افضل و برتر هستند زيرا ايشان به منزله كسى است كه در حائر مى‏باشد (يعنى حضرت سيد الشهداء) و دعاء آن جناب براى خودشان افضل و برتر است از دعاء من براى ايشان در حائر. من محضر امام عليه السّلام مشرف شده و مطلب على بن بلال را خدمتش عرض كردم، حضرت به من فرمودند: قل له كان رسول الله ص أفضل من البيت و الحجر و كان يطوف بالبيت و يستلم الحجر به او بگو: رسول خدا از بيت و حجر الاسود افضل بودند ولى در عين حال دور بيت طواف مى‏كرده و حجر را استلام مى‏فرمودند، و إن لله تعالى بقاعا يحب أن يدعى فيها فيستجيب لمن دعاه و الحائر منها خداوند متعال بقاع و مواضعى دارد كه مى‏خواهد در آن جاها خوانده شود تا دعاء، دعاكننده را مستجاب فرمايد و حائر از جمله اين مواضع مى‏باشد. 📚كامل‏ الزيارات، الباب التسعون ص : 274 @zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم 💔گريز روضه در شهادت امام هادي ع به مجلس شراب یزید لع نهي از منکر در کاخ خليفه ستمگر عباسي نزد متوکل خليفه عباسي از امام علي النقي (ع) شکايت کردند که قصد شورش عليه حکومت تو را دارد. از اين رو دستور داد شبانه امام (ع) را نزد او بياورند. متوکل چون امام را ديد احترام کرد و آن حضرت را در کنار خود نشاند، سپس جام شرابي را به امام تعارف کرد! حضرت سوگند ياد کرد که گوشت و خون من با چنين چيزي آميخته نشده است، مرا معاف دار. او دست‏ برداشت و گفت‏ شعري بخوان. حضرت فرمود: من چندان از شعر بهره‏اي ندارم. متوکل گفت: چاره‏اي از آن نيست. امام اشعاري خواند که ترجمه آن چنين است: زمامداران جهانخوار و مقتدر بر قله کوهسارها شب را به روز درآوردند در حالي که مردان نيرومند از آنان پاسداري مي‏کردند ولي قله‏ها نتوانستند آنان را از خطر مرگ برهانند. آنان پس از مدتها عزت از جايگاههاي امن به زير کشيده شدند و در گودالها و گورها جايشان دادند. چه منزل و آرامگاه ناپسندي! پس از آنکه به خاک سپرده شدند فريادگري فرياد برآورد کجاست آن دستبندها و تاجها و لباسهاي فاخر؟ کجاست آن چهرهاي در ناز و نعمت پرورش يافته که به احترامشان پرده‏ها مي‏آويختند؟ گور به جاي آن پاسخ دهد: اکنون کرمها بر سر خوردن آن چهره‏ها با هم مي‏ستيزند. آنان مدت درازي در دنيا خوردند و آشاميدند ولي امروز آنان که خورنده همه چيز بودند خود خوراک حشرات و کرمهاي گور شده‏اند. چه‏ خانه‏هايي ساختند تا آنان را از گزند روزگار حفظ کنند ولي سرانجام پس از مدتي اين خانه‏ها و خانواده‏ها را ترک گفته به خانه گور شتافتند. چه اموال و ذخايري انبار کردند ولي همه آنها را ترک گفته رفتند و آنها را براي دشمنان خود واگذاشتند خانه‏ها و کاخهاي آباد آنان به ويرانه تبديل شد و ساکنان آنها به سوي گورهاي تاريک شتافتند. متوکل از شنيدن اين اشعار گريست‏ به اندازه‏اي که از اشک چشمش ريشش تر شد و جام شراب را بر زمين زد و بساط عياشي و هرزگي‏اش برچيده شد. قال: سمعت الرضا عليه‏السلام يقول: لما حمل رأس الحسين بن علي عليهماالسلام الي الشام أمر يزيد (لعنه الله)، فوضع و نصبت عليه مائدة، فأقبل هو (لعنه الله) و أصحابه يأکلون و يشربون الفقاع، از فضل بن شاذان مروي است که گفت: از حضرت رضا عليه‏السلام شنيدم که فرمود: «چون سر مبارک حسين بن علي عليه‏السلام را به شام محنت انجام بردند، يزيد ملعون امر کرد که آن سر را در مجلسش گذاشتند و طعام حاضر ساختند. آن ملعون با اصحاب خود شروع کردند به طعام خوردن و شراب خوردن. فلما فرغوا أمر بالرأس، فوضع في طست تحت سريره و بسط عليه رقعة الشطرنج ، و جلس يزيد (عليه اللعنة) يلعب بالشطرنج و يذکر الحسين و أباه و جده صلوات الله عليهم، و يستهزي يذکرهم، فمتي قمر صاحبه تناول الفقاع؛ فشربه ثلث مرات، ثم صب فضلته علي ما يلي الطست من الأرض پس از فراغت امر کرد آن سر مبارک را در ميان تشتي گذاشتند و در زير تخت آن دوزخي گذاشتند و روي تخت سفره‏ي شطرنج پهن کردند و آن ملعون نشست به شطرنج‏بازي کردن و نام حسين و پدر بزرگوارش و جد امجدش را مي‏برد و سخريه و استهزا به ايشان مي‏نمود و چون بر حريف خود در قمار باختن غالب مي‏آمد، سه مرتبه شراب مي‏خورد؛ يعني سه پياله. پس از آن باقيمانده‏ي آن را در پهلوي تشت روي زمين مي‏ريخت. فمن کان من شيعتنا، فليتورع عن شرب الفقاع واللعب بالشطرنج . و من نظر الي الفقاع أو الي الشطرنج ، فليذکر الحسين عليه‏السلام و ليلعن يزيد و آل زياد، يمحو الله عزوجل بذلک ذنوبه و لو کانت بعدد النجوم پس هر کس که از شيعيان ما باشد، بايد از شراب خوردن و شطرنج‏بازي کردن دوري کند و هر کس شراب يا شطرنج ببيند، بايد حسين عليه‏السلام را ياد کند و يزيد و آل زياد را لعنت کند و اگر چنين کرد، حق تعالي گناهان او را محو کند. اگر چه به عدد ستاره‏ها باشد. الصدوق، عيون أخبار الرضا، 26 - 25/2، من لا يحضره الفقيه، 301/5، کتاب المواعظ، / 132 - 131 مساوي عنه: الحر العاملي، وسائل الشيعة، 291 - 290/17؛ المجلسي، البحار، 492 - 63، 177 - 176/45؛ البحراني، العوالم، 416 - 415/17؛ الدربندي، أسرار الشهادة، / 501 - 500؛ البهبهاني، في الدمعة الساکبة، 102 - 101/5؛ القمي، نفس المهموم، / 439؛ المازندراني، معالي السبطين، 157 - 156/2؛ القزويني، الامام الحسين عليه‏السلام و أصحابه، 426 - 415/1؛ المحمودي، العبرات، 285/2؛ مثله الراوندي، الدعوات، / 162؛ السبزواري، جامع الأخبار، / 432؛ المجلسي، البحار، 238 - 237/76 یا علی التماس دعا محمد حسین تابع منش 22 / 1 / 95 @zameneashk1