ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
بسم الله الرحمن الرحیم #شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء 555 #قرآن_و_زیارت_عاشوراء #لعن_و_تبری_در_زیار
تذکرات درباره کلاس زیارت عاشوراء.ogg
883K
[In reply to ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.]
[ Voice message : Unknown File ]
توضیح درباره شروع کلاس تفسیر زیارت عاشورا به صورت مجازی
کلاس فقط در کانال ضامن اشک قرار می گیرد
@zameneashk
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 283
#امام_باقر_علیه_السلام
#امام_باقر_علیه_السلام_و_احیای_فاطمیه
#امام_باقر_ع_و_حضرت_زهراء_س
#فاطمیه
#امام_باقر_ع
#سوال👇👇👇
ببخشید میشه توضیح بدید امام باقر ع احیاء نام مادرشون زهراء س رو به چه شکلی انجام دادن و اینکه اون زمان چه اتفاقی افتاده بود ؟
1_ به واسطه ی اینکه حضرت زهراء تنها کسی بود که در مقابل هجوم عظیم برکندن ولایت قد علم کرد همواره هجوم ها و بی احترامی متوجه حضرت زهرا س بود.
2_در زمان امام باقر ع موقعیتی پیش آمد که امام باقر ع از اسلام محمدی دفاع کند و فقه و تفسیر و ... احیاء شد.
3_ از جمله اقداماتی که امام باقر ع انجام داد، احیاء نام مقدس علی ع و صدیقه ی طاهره بود.
4_ امام باقر ع با نقل روایات متعددی درباره ی ولایت امیر المومنین ع و ایام غدیر حیات تازه ای به شیعیان داد.
5 _و از جمله روایات بسیار مهم روایاتی است که از امام باقر ع درباره صدیقه ی طاهره نقل شده است.
6_ امام باقر راوی مقتل پشت درب و هجوم وحشیانه است و این بستر را برای امام صادق ع مهیا ساخت.
7_ امام باقر در سیره ی عملی که درفایل صوتی عرض می کنم یاد و سیره حضرت زهراء س را احیاء کرد.
8 _ وبر عاشقان حضرت امام باقر ع است که به عشق امام باقر ع به سیره و عفاف و حجاب حضرت زهراء س مقید باشند.
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
@zameneashk1
4_5778632910538016845.m4a
50.65M
بسم الله الرحمن الرحیم
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء 557
#قرآن_و_زیارت_عاشوراء
#لعن_و_تبری_در_زیارت_عاشوراء
#ملعونین_زیارت_عاشوراء
#دشمن_شناسی_در_زیارت_عاشوراء
✴️شرح وتفسیر فراز:
فَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَيْكُمْ اَهْلَ الْبَيْتِ
❇️شرح و تفسیر آیه 113 سوره هود:
وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنصَرُونَ
💢 بررسی ریشه ظلم و شناسایی ظالم
✅اساس ظلم⬅️سقیفه
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ضامن اشک در تلگرام
@zameneashk
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
لینک گروه مقتل متضمن البکاء در تلگرام
https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrD-rSAOIK0SWg
لینک گروه مقتل متضمن البکاء در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2
ای دی برای سوالات مقتل ایتا
@m_h_tabemanesh
ای دی برای سوالات مقتل تلگرام
@m_h_tabemanesh2
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
بسم الله الرحمن الرحیم #شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء 557 #قرآن_و_زیارت_عاشوراء #لعن_و_تبری_در_زیارت_
❖﷽❖
#قرآن_و_زیارت_عاشوراء
#دشمن_شناسی_در_زیارت_عاشوراء
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء (ضمیمه پست صوتی 557)
وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ النَّبِيِّينَ لَمَا آتَيْتُكُم مِّن كِتَابٍ وَحِكْمَةٍ ثُمَّ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مُّصَدِّقٌ لِّمَا مَعَكُمْ لَتُؤْمِنُنَّ بِهِ وَلَتَنصُرُنَّهُ قَالَ أَأَقْرَرْتُمْ وَأَخَذْتُمْ عَلَىٰ ذَٰلِكُمْ إِصْرِي قَالُوا أَقْرَرْنَا قَالَ فَاشْهَدُوا وَأَنَا مَعَكُم مِّنَ الشَّاهِدِينَ
ﻭ [ ﻳﺎﺩ ﻛﻨﻴﺪ ] ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ [ ﻭ ﺍﻣﺖ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ] ﭘﻴﻤﺎﻥ ﮔﺮﻓﺖ ﻛﻪ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﻛﺘﺎﺏ ﻭ ﺣﻜﻤﺖ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺩﺍﺩم ، ﺳﭙﺲ [ ﺩﺭ ﺁﻳﻨﺪﻩ ] ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺁﻣﺪ ﻛﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ [ ﺍﺯ ﻛﺘﺎﺏ ﻫﺎﻱ ﺁﺳﻤﺎﻧﻲ ] ﻧﺰﺩ ﺷﻤﺎﺳﺖ ﺗﺼﺪﻳﻖ ﻛﺮﺩ ، ﻗﻄﻌﺎً ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﻳﺪ ﻭ ﻭﻱ ﺭﺍ ﻳﺎﺭﻱ ﺩﻫﻴﺪ . [ ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺧﺪﺍ ] ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺁﻳﺎ ﺍﻗﺮﺍﺭ ﻛﺮﺩﻳﺪ ﻭ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ [ ﺣﻘﻴﻘﺖ ] ﭘﻴﻤﺎﻥ ﻣﺤﻜﻢ ﻣﺮﺍ [ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻭﻓﺎ ﻛﻨﻴﺪ ] ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﻧﻤﻮﺩﻳﺪ ؟ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺍﻗﺮﺍﺭ ﻛﺮﺩﻳﻢ . ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﭘﺲ [ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﭘﻴﻤﺎﻥ ] ﮔﻮﺍﻩ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻭ ﻣﻦ ﻫﻢ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﮔﻮﺍﻫﺎﻧﻢ .(آل عمران/٨١)
✨✨✨✨
📜الصّادق (علیه السلام)- مَا تَنَبَّأَ نَبِیٌّ قَطُّ إِلَّا بِمَعْرِفَهًِْ حَقِّنَا وَ تَفْضِیلِنَا عَلَی مَنْ سِوَانَا.
📝امام صادق (علیه السلام)- هیچ پیامبری به مقام نبوّت نرسید مگر به معرفت حقّ ما و برتریدادن ما بر سایرین.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۶۵۴ بحارالأنوار، ج۱۸، ص۲۹۹
📜الصّادق (علیه السلام)- ثُمَّ جاءَکُمْ رَسُولٌ مُصَدِّقٌ لِما مَعَکُمْ لَتُؤْمِنُنَّ بِهِ یَعْنِی رسولالله (صلی الله علیه و آله) وَ لَتَنْصُرُنَّهُ یَعْنِی وَصِیَّهُ امیرالمؤمنین (علیه السلام) وَ لَمْ یَبْعَثِ اللَّهُ نَبِیّاً وَ لَا رَسُولًا إِلَّا وَ أَخَذَ عَلَیْهِ الْمِیثَاقَ لِمُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) بِالنُّبُوَّهًِْ وَ لِعَلِیٍّ (علیه السلام) بِالْإِمَامَهًِْ.
📝امام صادق (علیه السلام)- ثُمَّ جاءَکُمْ رَسُولٌ مُصَدِّقٌ لِما مَعَکُمْ لَتُؤْمِنُنَّ بِهِ؛ یعنی ایمان به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) بیاورید وَ لَتَنْصُرُنَّهُ؛ یعنی وصی و جانشینش امیرالمؤمنین (علیه السلام) را یاری کنید. فرمود: «خداوند هیچ پیامبر و رسولی را مبعوث نکرد مگر اینکه از او به رسالت حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله) و امامت حضرت علی (علیه السلام) پیمانگرفت.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۶۵۶ بحارالأنوار، ج۲۴، ص۳۵۲/ بحارالأنوار، ج۲۶، ص۲۹۷/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۱۲۱
📜الصّادق (علیه السلام)- وَ أما الرَّدُّ عَلَی مَنْ أَنْکَرَ الرَّجْعَهًَْ فَقَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل ... وَ إِذْ أَخَذَ اللهُ مِیثاقَ النَّبِیِّینَ لَما آتَیْتُکُمْ مِنْ کِتابٍ وَ حِکْمَةٍ ثُمَّ جاءَکُمْ رَسُولٌ مُصَدِّقٌ لِما مَعَکُمْ لَتُؤْمِنُنَّ بِهِ وَ لَتَنْصُرُنَّهُ وَ هَذَا لَا یَکُونُ إِلَّا فِی الرَّجْعَهًِْ.
📝امام صادق (علیه السلام)- و امّا رد کسی که #رجعت را انکار کند، سخن خدای عزّوجلّ است: وَ إِذْ أَخَذَ اللهُ مِیثاقَ النَّبِیِّینَ لَما آتَیْتُکُمْ مِنْ کِتابٍ وَ حِکْمَةٍ ثُمَّ جاءَکُمْ رَسُولٌ مُصَدِّقٌ لِما مَعَکُمْ لَتُؤْمِنُنَّ بِهِ وَ لَتَنْصُرُنَّهُ و این [مطلب اتفاق نمیافتد] مگر در رجعت.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۶۵۸ بحارالأنوار، ج۵۳، ص۱۱۸/ بحارالأنوار، ج۹۰، ص۸۷
ضامن اشک در تلگرام
@zameneashk
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
هدایت شده از زائر عرش ،شرح و تفسیر زیارات امام حسین ع
4_5765092278813066943.mp3
1.42M
#مرثیه عربی
ردس الحسین ع
کانال زائر عرش
شرح و تفسیر زیارات امام حسین ع
http://eitaa.com/joinchat/3725787156Cadcdabd35d
هدایت شده از ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
4_5778290949536876623.m4a
51.25M
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 284
#ادعیه_و_دعا
#مقتل_شناسی
❓دعا و زیارت مأثوره چیست
❓وظیفه ما در قبال دعا و مناجات چیست
سلام علیکم
استادبزرگوار
لطفا یه مقداردرباره این چله قرن که توگروهها بحث می شه برامون توضیح بفرمائید
اجرکم عندالله
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ضامن اشک در تلگرام
@zameneashk
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
لینک گروه مقتل متضمن البکاء در تلگرام
https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrD-rSAOIK0SWg
لینک گروه مقتل متضمن البکاء در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2
ای دی برای سوالات مقتل ایتا
@m_h_tabemanesh
ای دی برای سوالات مقتل تلگرام
@m_h_tabemanesh2
هدایت شده از ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 284
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا اباصالح المهدی عج
⬛️◾️▪️موضوع: چله ی قرن▪️◾️⬛️
سازمانهای صهیونیستی که روی مذاهب مختلف از جمله اسلام تحقیق می کنند. که نتیجه ی یکی از این تحقیقات ، اعتقادِ مردم به چهله نشینی است . و از این راه برای مردم برنامه ریزی و مردم را به خود وابسته می کنند.
در زمان قاجاریه ؛ فرقه ی ضالّه ی بهائیت ؛
جاسوس انگلستان در ایران ، با تحقیقات متوجه شده بود که ایرانیان اعتقاد به امام زمان ع دارند.
برای استعمار و تحت کنترل قرار دادنِ مردم و غلبه بر آنها، بهترین راه ، مذهبِ مردم بود.
از آنجایی که مردم ، حرف و نظر عالِم دینی را قبول داشته و دارند ، تصمیم گرفتند که یک عالم دینی ساختگی درست کنند.
(با توجه به فتوای میرزای شیرازی و تحریم بانک انگلیسی ،به این نتیجه رسیدند)
و آنها باید یک عالم درست کنند تا در مقابل علمای دین اسلام ایستاده و فتوا دهد و ملت را دو دسته کنند.(مثال :مردم عمر سعد را در آن زمان به عنوان مجتهد و فقیه قبول داشتند. حکم عمر سعد،حکم خدا بود و کسانی که امام حسین ع را کشتند ،اجرای حکم خدا را انجام دادند. (غصب مقام امیرالمومنین توسط معاویه و یزید، که ادامه دهندگانشان همچنان هستند.))(شریح قاضی عالمِ آنها بود و حکم بر خارجی (خروج از دین)بودنِ امام حسین ع داد)(زیارت عاشوراء،قسمت علم سیاسی که سبب بینش و بصیرت می شود)
برگزاری مجالس با حضور عالمِ ساختگی انگلیسی ،ذکر صلوات در هنگام ورود عالم ، افطاری ها و پذیرایی های مجلل با مخارجی که توسط انگلیس ساپورت می شد،سبب شد تا مقام این عالم در میان مردم کاملا تثبیت شده و در این زمان ادعای مهدویت کرد. (بسته شدنِ نطفه ی کثیف مهدویتِ کاذب از آن زمان) و به مرور زمان ادعای خدایی کرد.
تا کنون این شیوه ی کار انگلیس در کشورهای معتقد به امام زمان ع برایشان نتیجه ی خوبی داشته، که همچنان ادامه دارد. (ممالک و مکانهای شیعه نشین)(شهرهای تهران،شیراز و کشور هند)
⬛️◾️▪️ماثوره▪️◾️⬛️
هر حرفی را که از اهلبیت علیهم السلام می گیریم
ماثوره می شود.(دارای سند)
و هر آنچه که از خاندان عصمت و طهارت نیست، غیر ماثوره است.
❌❌❌مهم❌❌❌👇👇👇
مقتل ، زیارت و ادعیه باید سند داشته باشد.
⬛️◾️▪️بحث چهله ▪️◾️⬛️
چهله گرفتن حتما باید زیر نظر استاد باشد و بدون استاد نمی شود.
مثال: مثلا ظرفیت کسی که چهله می گیرد باید ۱۰۰باشد تا بتواند چهله بگیرد، اما ظرفیت فرد مورد نظر ۱۰ است و اگر این فرد زیر نظر استاد اینکار را انجام دهد، کمبود ظرفیت توسط استاد جبران می شود.(وقتی مایع سنگینی در ظرفی که تحمل آن را ندارد بریزیم ،نتیجه ای جز متلاشی شدن ظرف ندارد)
ادعیه و ذکرها، نیز بسیار سنگین هستند و هر کسی ظرفیت ندارد که مداوم آنها را استفاده کند.
و در نتیجه خطراتی مثل عودت از دین و کافر شدن را در پی خواهد داشت.
(مثال: ظرفیت سلمان و ابوذر... که اگر چیزهایی که سلمان می دانست را به ابوذر می گفتند،ابوذر بی دین می شد.
(عدم تناسب ایمان سلمان و ابوذر ))
در چهله گیری هم همین است.
تسبیحات حضرت زهراء سلام الله یک ذکر عمومی است که هر روز گفته می شود. اما اگر قرار بر تعداد خاص در چهله داشته باشد، سبب بریدنِ شخص می شود.
⬛️◾️▪️ #شیعه_انگلیسی ▪️◾️⬛️
کسی که دستور چهله گیری عمومی می دهد، هنوز نمی داند که ظرفیت همه ی افراد یکی نیست.
تحقیقات نشان می دهد که فتوای برگزاری چهله ی قرن برای کسی است که دست نشانده ی انگلیس است ، ۱۷تا کانال جهانی دارد و نوکرش ضریح امام رضا علیه السلام را لیس زده.
این حکم یعنی 👇👇👇
مقابله ی
▪️عمر سعد و شریح قاضی با امام حسین علیه السلام
▪️کعب الاحبار با امیرالمومنین علیه السلام
▪️تصمیم بر چهله گیریِ این ملعون(مجتهدانگلیسی) در مقابل فرمایشات ولایت فقیه و وجود مقدس آیت الله سیستانی
یک کاری که اجتماع را درگیر کرده و جاهلان ناخودآگاه آلت دست می شوند.
⬛️◾️▪️تکلیف چیست ؟▪️◾️⬛️
هر چیزی را بدونِ سند قبول نکنیم.
همانگونه که برای مقتل سیدالشهداء ع دنبال سند و مدرک هستیم، برای دعاها هم همینگونه باشیم.
دعای علقمه ، عهد و ندبه را به طور معمول می خوانیم ،اما اگر کسی به ما سفارش کرد که در ۳ روز ۴۰تا ندبه بخوان ، اینکار را انجام نمی دهیم.
در هر عملی ، ماثوره بودن اصل است.(بنا بر قال الصادق ها ، قال الباقرها علیهماالسلام و سیره ی اهلبیت علیهم السلام)
امام خامنه ای ؛مقام عظمای ولایت فقیه؛ در این شرایط فرمودند: دعای هفتم صحیفه ی سجادیه
یعنی خود را کنار زده و مردم را به امام معصوم ع ارجاع دادند.
باید دید چهله ی قرن،دستورِ امام صادق ع و امام باقر ع است؟
متاسفانه گرفتاریهای مردمِ عوام ، آنها را اسیر کانالهای مجازیِ سحر و جادو ،بخت گشایی، و ... کرده ، که با مراجعه به آنها گرفتارتر خواهد شد.
#قسمت_اول
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 284
#قسمت_دوم
وّ مَن یَتَّقِ الله یَجعَل لَهُ مَخرَجاً
تنها راه رفع گرفتاریها ،رفتن به سمت خدا و ترک گناه است.
چشمها باید به دهان ولی فقیه باشد. ایشان ما را به معصوم ارجاع و دعای هفتم صحیفه را توصیه کردند.
این بیماری بالاخره پایان می پذیرد به لطف پروردگار ، اما نکند که بازیچه ی دست ابن سعدها، شریح ها و کعب الاحبارهای زمان گردیم. که با بازی چهله ی قرن و پایانِ بیماری پس از آن ، نفَسِ مجتهد انگلیسی را پایان دهنده ی این امتحان الهی بدانند ،آن وقت است که باید منتظر باشیم که مجتهد انگلیسی ادعای خدایی کند.
گاهی نقل قول دروغ صورت می گیرد، که اینجا آگاهی و بصیرت به میدان آمده و انسان دارای بصیرت باید به منابع مراجعه و از مستند بودنِ موضوع مطمئن شود. ( حتی سخنانی که به علمای بزرگ نسبت می دهند را باید تحقیق کرده و سپس قبول کنید. متاسفانه پیامهایی که در فضای مجازی دست به دست می شود هم شامل این موضوع می شود. فقط نقل قول و شاید کم وُ بیش دارای آدرس منبع ، که باید با مراجعه به منابع، از صحت وُ سقم موضوع مطمئن شویم. )
دعا و چهله گرفتن ، ارتباط قطره و اقیانوس است.
یکی از مسائلی که در زمان حضرت حجت عج اتفاق می افتد این است که کسی علم را نمی فهمد.( از ۲۷ حرف علم فقط ۲حرف تا زمان ظهور، کشف شده) . فقط کسانی که عاشق حضرت هستند مشمول عنایت ایشان قرار گرفته و حضرت دست بر سرشان می کشد، عقلشان زیاد شده، ظرفیتشان بالا می رود ،برای فهم مطالب حضرت.
ان شاءالله مشمول نگاه اهلبیت علیهم السلام شویم. آنگاه بینش قوی پیدا کرده و مقام درک را پیدا می کنیم.
تکلیف در عصر غیبت ، اطاعتِ محض از مرجعیت هست. مرجع تقلیدی که حوزه انتخاب کرده، نه کسی که خودش را مرجع اعلام کرده. و حوزه او را قبول ندارد.
با خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه، شما هم زبان با امام سجاد علیه السلام می شوی. پیامبر کربلاء، پیا م آور اشکهای سیدالشهداء ع.
توصیه ی رهبر به قرائت دعای هفتم ، باعث شد که ما با یک دعا از این صحیفه ی نورانی انس بگیریم.
ما هر روز شاهد اتفاقات جدیدی خواهیم بود، اما شما ماثوره یادتان نرود.
قرآن،کلام معصومین علیهم السلام ،کتب مقتل معتبر
در عصر غیبت، چشم و گوش ما باید به فرمان نماینده ی عام آقا امام زمان عج(تاکید می شود،نماینده ی عام ،چون آقا امام زمان علیه السلام در عصر غیبت کبری بعد از ۴نایب خاص، نماینده خاص ندارد،که این مقام (نایب عام) در اثر تقوا و ارادت خاص به امام عصر عج برای هر کسی ممکن خواهد شد.) باشد.
ختم کلام👇👇👇
چهله گرفتن خطرناک است. مخصوصا چهله هایی که هم سند ندارد و هم ماثوره نیست.
و از طرف مقام خاصی هم صادر نشده است.
@zameneashk1
هدایت شده از ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
4_5778290949536876632.m4a
35.56M
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات (ضمیمه سوال 284)
#ادعیه_و_دعا
#مقتل_شناسی
🔍 آیا با توجه به روایات بطور غیر مأثوره میتوان چله گرفت
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ضامن اشک در تلگرام
@zameneashk
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
لینک گروه مقتل متضمن البکاء در تلگرام
https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrD-rSAOIK0SWg
لینک گروه مقتل متضمن البکاء در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2
ای دی برای سوالات مقتل ایتا
@m_h_tabemanesh
ای دی برای سوالات مقتل تلگرام
@m_h_tabemanesh2
❖﷽❖
#اصحاب_امام_حسین_علیه_السلام
#اصحاب_شهداء_کربلاء
#شهدای_اهل_البیت_علیه_السلام_بنی_هاشم
#عون_بن_عبدالله_بن_جعفرطیار
(و منهم عون بن عبد اللّه بن جعفر رضي اللّه عنه)
📜قال الطبري: فاعتورهم الناس من كل جانب، فحمل عبد اللّه بن قطبة الطائي ثم النبهاني على عون بن عبد اللّه بن جعفر بن أبي طالب فقتله .
و في المناقب أنه برز قائلا:
ان تنكروني فأنا ابن جعفر شهيد صدق في الجنان أزهر
يطير فيها بجناح أخضر كفى بهذا شرفا في المحشر
فقتل ثلاثة فوارس و ثمانية عشر راجلا قتله عبد اللّه بن قطبة الطائي انتهى .
قال أبو الفرج: و أمه زينب العقيلة بنت علي بن أبي طالب عليه السلام، و أمها فاطمة بنت رسول اللّه صلى اللّه عليه و آله و إياه عنى سليمان بن قبة بقوله:
و اندبي إن بكيت عونا أخاه ليس فيما ينوبهم بخذول
فلعمري لقد أصيبت ذو القربى فبكى على المصاب الطويل
و العقيلة هي التي روى ابن عباس عنها كلام فاطمة عليها السلام في فدك فقال: حدثتني عقيلتنا زينب بنت علي عليهما السلام.
أقول: ينبغي أن يعلم أنه كان لعبد اللّه بن جعفر ابنان مسميان بهذا الاسم عون الأكبر و عون الأصغر، أحدهما أمه زينب العقيلة سلام اللّه عليها و ثانيهما أمه جماعة (جمانة خ ل) بنت المسيب بن نجبة الفزاري. و اختلفت كلمات المؤرخين في الذي قتل مع الحسين عليه السلام، و الظاهر أن المقتول بالطف هو الأكبر ابن زينب سلام اللّه عليها، و الأصغر قتل يوم حرة واقم، قتله أصحاب مسرف بن عقبة الملعون. قاله أبو الفرج .
🕊عون بن عبد اللّه بن جعفر (ره)
طبرى گويد: لشكر گرد آنها را فرا گرفتند، عبد اللّه بن قطبه طائى نبهانى بر عون بن عبد اللّه بن جعفر بن ابى طالب حمله كرد و او را كشت؛
📝و در «مناقب» اين رجز را براى او نقل كرده:
گر نشناسيد منم بن جعفر شهيد صدق و در بهشت انور با پر سبزى است در آن شناور اين شرفش بس در روز محشر سه سوار و هيجده پياده را كشت و عبد اللّه بن قطبه طائى او را شهيد كرد؛
❣ابو الفرج گفته: مادرش زينب عقيله (ع) دختر على بن ابى طالب و فاطمۀ زهرا دختر رسول خدا است؛
و سليمان بن قبه در نوحۀ عون گفته است:
گريه كن گر گريه خواهى عون زينب زاده را كو نبود اندر حوادث واگذار آن ساده را شد مصيبت بر ذوى القربى به جان من بزرگ گريه لازم اين مصيبتهاى پردنباله را عقيله مادرش همان است كه ابن عباس حديث فدك را بوسيلۀ او از مادرش فاطمۀ زهرا روايت كند
و گويد: عقيلۀ ما زينب دختر على براى من حديث كرد گويد: خوب است بدانى عبد اللّه بن جعفر را دو پسر عون نام بود كه اكبر و اصغر ملقب بودند، مادر يكى زينب عقيله بود و مادر ديگرى جماعه دختر مسيب بننجبه فزارى و مورد اختلاف است كه كدامشان در كربلا با حسين كشته شده و ظاهر اين است كه همان عون اكبر، زادۀ زينب باشد و عون اصغر را روز جنگ حرّه اصحاب مسرف بن عقبۀ ملعون كشتند چنانچه ابو الفرج گفته.
📚 نفس المهموم، در کربلا چه گذشت؟ ، صفحه 399
ضامن اشک در تلگرام
@zameneashk
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
❖﷽❖
#اصحاب_امام_حسین_علیه_السلام
#اصحاب_شهداء_کربلاء
#شهدای_اهل_البیت_علیه_السلام_بنی_هاشم
#محمد_بن_عبدالله_بن_جعفرطیار
(و منهم محمد بن عبد اللّه بن جعفر رضي اللّه عنهم)
📜و حمل عامر بن نهشل التيمي على محمد بن عبد اللّه بن جعفر بن أبي طالب عليهم السلام فقتله ،و أمه الخوصاء بنت حفصة من بني بكر بن وائل و إياه عنى سليمان بن قبة بقوله:
و سمي النبي غودر فيهم قد علوه بصارم مصقول
فإذا ما بكيت عيني فجودي بدموع تسيل كل مسيل
و في المناقب أنه برز و هو ينشد: أشكو إلى اللّه من العدوان فعال قوم في الردى عميان
قد بدلوا معالم القرآن و محكم التنزيل و التبيان
و أظهروا الكفر مع الطغيان
فقتل عشرة أنفس قتله عامر بن نهشل التيمي (التميمي خ ل) .
و ذكر أبو الفرج: انه قتل بعده أخوه لأمه و أبيه عبيد اللّه بن عبد اللّه بن جعفر و في المناقب: و روي أن عبيد اللّه بن عبد اللّه أخاه قتله بشر بن حويطر القانصي .
🕊 محمد بن عبد اللّه بن جعفر (ره)
عامر بن نهشل تميمى بر محمد بن عبد اللّه بن جعفر بن ابى طالب حمله كرد و او را كشت مادرش خوصا دختر حفصه از بنى بكر بن وائل بود و سليمان بن قبه در نوحۀ او گفته:
آنكه هم نام پيمبر بود خيل كوفيان تيغ بر فرقش زدند اى واى آن دلداده را ديدهام گر اشك دارى همچو طوفانى ببار تا به سيل اشك شوئى خون آقازاده را در «مناقب» گويد: او به ميدان رفت و مىسرود:
بخدا نالمى از اين عدوان از گروهى هلاك و هم عميان
داده تغيير گفتۀ قرآن حكم تنزيل و محكم تبيان
كفر زانها پديد و هم طغيان
ده تن را كشت و عامر بن نهشل تميمى او را شهيد كرد؛ ابو الفرج گفته:
پس از وى، برادر پدر و مادريش عبيد اللّه بن عبد اللّه بن جعفر شهيد شد؛ در «مناقب» است كه: او را بشر بن حويطر قانصى كشت.
📚 نفس المهموم، در کربلا چه گذشت؟ ، صفحه 400
ضامن اشک در تلگرام
@zameneashk
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
اگاهی در عصر غیبت.m4a
38.35M
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 285
#عصر_غیبت
#بصیرت_عاشورایی
⬛️◾️آگاهی در عصر غیبت◾️⬛️
سلام وعرض ادب
تکلیف بعضی عکس ها و پیام ها و مطالبی که سهواً منتشر میشه چیه؟
( هم بطور کلی،هم چهله ی قرن)
یا امیرالمومنین
التماس دعا
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ضامن اشک در ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
@m_h_tabemanesh2
لینک مقتل ضامن اشک ، پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
لینک گروه مقتل متضمن البکاء در تلگرام
https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrD-rSAOIK0SWg
لینک گروه مقتل متضمن البکاء در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2
4_5780884710351702153.m4a
41.9M
#امام_حسین_ع_در_قرآن
#علی_اکبر_علیه_السلام
#عرفان_و_عاشوراء
#القاب_اسماء_حضرت_مهدی_عج
#رجعت
#اباصالح
🕯شرح و تفسیر آیات سوره فصلت
ارتباط بین استقامت و شرکت در مهمانی خداوند
إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ(٣٠)
نَحْنُ أَوْلِيَاؤُكُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَةِ وَلَكُمْ فِيهَا مَا تَشْتَهِي أَنفُسُكُمْ وَلَكُمْ فِيهَا مَا تَدَّعُونَ(٣١)
نُزُلًا مِّنْ غَفُورٍ رَّحِيمٍ(٣٢)
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh
ضامن اشک در تلگرام
@zameneashk
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
4_5782809121988281962.opuse
6.85M
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء
#علی_اکبر_علیه_السلام
#مقام_عرفانی_علی_اکبر_ع
#شوق_زیارت
شرح و لا جعل الله الاخر العهد منی لزیارتکم
قسمت دوم - چرا علی اکبر ع بجای حرکت به سمت فرات به سمت امام حسین ع آمد؟
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام و ایتا
@m_h_tabemanesh
@m_h_tabemanesh2
کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
لینک کانال ضامن اشک در ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم
#ولادت_علی_اکبر_ع
#عرفان_و_عاشوراء
#سخنان_امام_حسین_ع
مقام عرفانی علی اکبر در کلام امام حسین ع
قال- رحمه الله-: فلما تجلى وجه طلعته من أفق العقاب واستولت يده وقدمه على العنان والركاب، خرجن النساء وأحدقن به، فأخذت عماته وأخواته بعنانه وركابه، ومنعنه من العزيمة
مرحوم شیخ شوشتری در مصیبت امام حسین ع در بدرقه فرزندش به میدان می فرماید :
هنگامیکه روی مه لقایش از بالای عقاب (نام اسب حضرت ) تجلی کرد و دستان مبارک بر عنان و پاهای همایونی بر رکاب قرار گرفت و تصمیم به رفتن میدان گرفت زنان اهل حرم دور علی اکبر ع را گرفتند عمه ها و خواهرانش عنان و رکاب اسب را گرفتند و او را از رفتن باز داشتند .
فعند ذلك تغير حال الحسين عليه السلام بحيث أشرف على الموت، وصاح بنسائه وعياله: دعنه، فإنه
ممسوس في الله و مقتول في سبيل الله
در این هنگام حال حسین ع متغیر شد به حدی که به حال موت افتاد در این حال با صدای بلند خطاب کرد به زنان و عیالش :
دعنه، فإنه ممسوس في الله و مقتول في سبيل الله
او را رها کنید، زیرا او مس در ذات الهی است و کشته ی در راه خداست
ثم أخذ بيده وأخرجه من بينهن، فنظر إليه نظر آيس منه، إلى آخره.
سپس دست علی اکبر ع را گرفت و از میان زنان بیرون کشید
و در این هنگام نگاه نا امیدانه به او کرد و می دانست بر نمی گردد
المازندراني، معالي السبطين، 1/ 415/ مثله الزنجاني، وسيلة الدارين،/ 293
سلام علیکم
با تشکر از دوستان که باعث شدند متن را ترجمه کنم و تقدیم نمایم ثواب آن هدیه به عزیزانم در رشد آنها در نوکری به ارباب و اما :
این روایت در رفتن حضرت به میدان است که از روضه های زیبا می باشد و دارای نکات عرفانی فوق العاده ای است.
ممسوس ، اسم مفعول است و ریشه اش مس است
علی مماس با ذات الله است
از بالاترین و عجیب ترین مقامات علی اکبر ع است که معصوم نقل می کند
زنان وقتی دور علی اکبر ع را گرفتند و مانع رفتن علی اکبر ع به میدان شدند و فریاد می زدند ای حامی حرم کجا می روی
امام حسین ع فرمود او را رها کنید او ممسوس فی ذات الله و مقتول فی سبیل الله است
او به ذات خدا مماس است ،متصل است ، مستغرق است
حالتی که زنان مصری مستغرق یوسف بودند علی اکبر ع به خدا داشت
اینجا فی معنی بر هم می دهد فی معنی درون را می دهد
البته در متن فی آمده است اما اگر معنی در ذات خدا ترجمه کنیم کفر است
علی اکبر در ذات خدا مستغرق است اشکال دارد علی مماس است در هندسه مماس را بر سطح خارجی گویند حتی منطبق هم اشکال دارد خارج از محیط و مماس است
البته حقیر اصلا درک این مقام نمی کنم و به ذهنم هم نمی آید
فقط کلام مولی نقل شد
یا علی التماس دعا
محمد حسین تابع منش 27/2/95 بابر با نهم شعبان المعظم شب ولادت علی اکبر ع
@zameneashk1
4_5789633550143717475.mp3
10.42M
#اسماء_امیرالمومنین_ع
#علی_اکبر_ع
شرح مختصر درباره ی نام مقدس علی ع و علی اکبر ع
کانال ضامن اشک : ویژه مقتل امام حسین (علیه السلام )
@zameneashk1
برای پرسش از مقتل
@m_h_tabemanesh
سلام علیکم
برای دیدن مطالب علی اکبر ع بعد از ورود به کانال ضامن اشک لطفا این هشتگها را بزنید 👇👇
#علی_اکبر_علیه_السلام
#ولادت_علی_اکبر_ع
#کنیه_علی_اکبر_ع
#ازدواج_علی_اکبر_ع
#مقتل_علی_اکبر_ع
#زیارت_علی_اکبر_ع
#پرسش_درباره_علی_اکبر_ع
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanes
@m_h_tabemanesh2
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
لینک گروه مقتل متضمن البکاء
https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrD-rSAOIK0SWg
لینک ضامن اشک در ایتا
@zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم
#ولادت_علی_اکبر_ع
#کنیه_علی_اکبر_ع
#ازدواج_علی_اکبر_ع
#پرسش_درباره_علی_اکبر_ع
قسمت اول (1)
سلام جناب استاد؛
در مورد وجود و حضور همسر و فرزندان حضرت علی اکبر(ع)اطلاعاتی رو میخواستم بدونم چون بعضا گفته و شنیده میشه که ایشون تنها تشریف اوردن کربلا....!!!
ممنون از توجهتون.
سلام علیکم
وجود مقدس علی اکبر صاحب همسر بود به نام ام ولد دختر امام حسن ع که بعدا به همسری امام سجاد در آمد در زیارت امام صادق ع به این مطلب اشاره شده است .
اسناد و مدارک
وأما الزيارة، ففي الزيارة الطويلة المروية عن الثمالي، عن الصادق عليه السلام قال في زيارة علي بن الحسين المقتول بالطف: صلى الله عليك وعلى عترتك وأهل بيتك وآبائك وأبنائك.
القمي، نفس المهموم،/ 315
و در زيارت مفصلى كه ثمالى از امام صادق روايت كرده در ضمن زيارت على بن الحسين مقتول به كربلا است كه صلوات خدا بر تو و بر عترت تو و خانواده تو و پدران تو و فرزندان تو.
كمره اى، ترجمه نفس المهموم،/ 145
کانال ضامن اشک : ویژه مقتل امام حسین (علیه السلام )
@zameneashk1
@m_h_tabemanesh
بسم الله الرحمن الرحیم
#ولادت_علی_اکبر_ع
#ازدواج_علی_اکبر_ع
#کنیه_علی_اکبر_ع
قسمت دوم (2)
ادامه ی سوال درباره ی ازدواج علی اکبر ع
(1)- نام و كنيت از جد داشت؛ چه اورا به نام على و به كنيت ابوالحسن گفتند.
سپهر، ناسخ التواريخ سيدالشهدا عليه السلام، 2/ 349
بدان كه از بعضى روايات و زيارات استفاده مىشود كه آن حضرت فرزند و خانواده داشته، روايت را ثقة الاسلام كلينى رحمه الله از علىبن ابراهيم قمى از پدرش از احمدبن محمد بن ابىنصر بزنطى رضى الله عنه از امام رضا روايتكرده [است] گويد: «از آن حضرت پرسيدم از مردى كه زنىبگيرد و با امولد، پدر آنزن ازدواج كند.»
فرمود: «عيبى ندارد.»
گفتم: «از پدرت به ما خبر رسيده كه علىبن الحسين عليه السلام دختر حسنبن على و امولد او را تزويج كرد و يكى از اصحاب ما به من گفت از شما بپرسم.»
فرمود: «چنين نيست. همانا علىبن الحسين عليه السلام دختر امام حسن و امولد على بن الحسين را كه در كربلا كشته شد، به زنى گرفت.»
حميرى هم به سند صحيحى مانند آن را روايت كرده است.
كمرهاى، ترجمه نفس المهموم،/ 144- 145
1-کانال ضامن اشک : ویژه مقتل امام حسین (علیه السلام )
@zameneashk1
2- گروه متضمن البکا فاطمه الزهرا :ویژه پرسش و پاسخ و ارسال مطالب مقتل در رابطه با مقتل امام حسین (علیه السلام )
برای ورود به گروه مقتل به آی دی زیر رجوع کنید
@m_h_tabemanesh
بسم الله الرحمن الرحیم
#ولادت_علی_اکبر_ع
#کنیه_علی_اکبر_ع
#ازدواج_علی_اکبر_ع
#پرسش_درباره_علی_اکبر_ع
قسمت سوم (3)
ادامه پاسخ به کنیه و ازدواج حضرت علی اکبر ع
كنيه على اكبر ع
در زيارت على اكبر كه ابوحمزه ثمالى از امام صادق عليه السلام روايت نمود، آمده است كه: در شأن زيارت او، صورت بر قبر گذار و بگو: «صلى الله عليك يا أبا الحسن» و اين را سه مرتبه تكرار نما.
در اينجا كما اين كه احتمال مىرود كه كنيه براى تفأل باشد، محتمل است كه وى فرزندى به نام حسن داشته است. شاهد بر اين امر روايت احمد بن أبى نصر بزنطى است كه نشانگر آن است كه على اكبر عليه السلام كنيزى داشته و از او صاحب فرزند شده است.
اين روايت را عالم جليل ابن قولويه در «كامل الزيارات» به سند صحيح و راويان موثق آورده است. از آن جملهاند علىبن مهزيار كه از وكلاى مورد وثوق امام جواد عليه السلام بوده [است] و امام خود برايش نوشتند: «به تحقيق كه طاعت و خدمتت را آزمودم و امتحان نمودم و اگر بگويم كه نظيرت را نديدم، اميدوارم سخنى به گزاف نگفته باشم.»
و نيز در ميان راويان حديث است ابنابىعمير، ثقه بزرگوار، و او آن كسى است كه به جرم تشيع، سندىبن شاهك به فرمان هارون صد و بيست ضربت تازيانه بر او وارد آورد و بعد در زندانش انداخت كه با پرداخت صد و بيست دينار طلا آزادش نمود.
بزنطى به امام رضا عليه السلام عرضه داشت: «آيا امكان دارد مردى با زنى و «امولد» پدر آن زن ازدواج نمايد؟»
امام فرمود: «اشكالى ندارد.»
آنگاه احمد بزنطى عرض كرد: به ما خبر رسيده [است] كه حضرت علىبن الحسين (امام سجاد عليه السلام)-
- با دختر امام حسن مجتبى و «امولد» پدر او (يعنى امولد امام مجتبى) ازدواج نموده است.
حضرت فرمود: چنين نيست؛ بلكه وى دختر امام حسن عليه السلام و امولد علىبن الحسين را- كه نزد شما كشته محسوب مىشود (يعنى همسر علىاكبر)- به ازدواج خود درآورد. 1
بديهى است كه بر هر كنيزى عنوان «امولد» اطلاق نمىشود، مگر اين كه آن كنيز از مولاى خود داراى فرزندى شده باشد. اين حديث شاهدى صريح بر اين است كه على اكبر صاحب كنيزى بوده كه براى او فرزند آورده است.
علاوه بر آن كه از حديث شريف امام صادق عليه السلام در زيارت ياد شده [است]، دري بىمانند و حقيقتى آشكار به دستمان مىآيد كه دست تطاول روزگار آن را تباه ساخته و قلم خائنان آن را به بازى گرفته است. اينفرمايش بيانگر آن مىباشد كه علىاكبر خانواده و فرزند داشته است؛ هرچند كه نسل و اعقاب حضرتش نشانى در دست نيست و گويا اين نسل استمرار نيافته است.
در اينجا، صادق آل محمد عليهم السلام مىفرمايد:
صلى الله عليك وعلى عترتك وأهل بيتك وآبائك وأبنائك وامهاتك الأخيار الذين أذهب الله عنهم الرجس وطهرهم تطهيرا.
يعنى: درود و تحيات خداوند بر تو و خاندان و خانواده و پدران و پسران و مادران پاكت باد. همان (خاندانى) كه خداوند پليدى را از آنان دور ساخته و پاك و مطهرشان قرار داده است.
در اين زيارت شريف «ابناء» به صورت جمع بوده و طبق قواعد زبان عربى بر بيش از دو تن صدق مىكند (در نتيجه علىاكبر بيش از دو پسر داشته است).
همچنان كه ممكن است مراد از كلمه «پسران» همه بازماندگان از نسل آن بزرگوار باشد، اما اين احتمال با توجه به استعمال عرفى لفظ «پسر» منتفى است؛ زيرا در زبان عرف، اين لفظ دلالت بر فرزند صلبى انسان دارد، همان گونه كه اطلاق «عترت» كه به معناى ذريه و خانواده است، شاهد اين امر مىباشد، و اگر علىاكبر خانوادهاى تشكيل نداده بود، استعمال اين لغت صحيح بهشمار نمىرفت و ورود اين جمله در لسان امام عارف به مفاهيم لغت و قوانين بلاغت و مقتضيات كلام عرب، قوىترين برهان در اينباره است.
1. مرآة العقول، ج 4، ص 465./ طارمى، ترجمه علىاكبر للمقرم،/ 19- 20
1-کانال ضامن اشک : ویژه مقتل امام حسین (علیه السلام )
@zameneashk1
2- گروه متضمن البکا فاطمه الزهرا :ویژه پرسش و پاسخ و ارسال مطالب مقتل در رابطه با مقتل امام حسین (علیه السلام )
برای ورود به گروه مقتل به آی دی زیر رجوع کنید
@m_h_tabemanesh