eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
833 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
1.24M
سلام علیکم حاج آقا تابع منش سئوال : نحوه دفن حضرت علی اصغر علیه‌السلام در قبر سیدالشهدا به چه صورت بوده؟ از آنجایی که میت رو باید به سمت راست خوابانید و با این نقل که حضرت علی اصغر علیه‌السلام روی سینه امام حسین علیه السلام قرار گرفته توسط امام سجاد علیه السلام، چگونه می شود؟ السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
سلام استاد آیا برای علی اکبر ع هم امان نامه آوردند؟ پاسخ : سلام علیکم برای تضعیف روحیه ی لشگر امام حسین ع این کار را انجام دادند. و علی اکبر ع پاسخی چون عباس ع به ایشان داد. من جهة أن ليلي أم الأکبر بنت ميمونة ابنة أبي‏سفيان صاح رجل من القوم: يا علي! ان لک رحما بأميرالمؤمنين «يزيد»، و نريد أن نرع الرحم، فان شئت آمناک. قال عليه‏السلام: ان قرابة رسول الله صلي الله عليه و آله أحق أن ترعي. ثم شد يرتجز معرفا بنفسه القدسية، و غايته السامية: أنا علي بن الحسين بن علي نحن و رب البيت أولي بالنبي‏ تالله لا يحکم فينا ابن‏الدعي أضرب بالسيف أحامي عن أبي‏ ضرب غلام هاشمي قرشي المقرم، مقتل الحسين عليه‏السلام، / 321 – 320 با توجه به اینکه لیلی س مادر علی اکبر ع نسبت بسیار دوری با ابوسفیان لع داشت مردی از میان لشگر فریاد زد: تو با امیرالمومنین یزید لع قرابتی داری و او می خواهد حق این قرابت را به جا آورد. اکر می خواهی تو را امان دهیم. علی اکبر ع فرمود: قرابت با رسول خدا بالاتر از قرابت با شماست. سپس بر قوم فریفته ی شیطان حمله کرد و نفس قدسی و شحره ی ابراهیمی خویش را بر ایشان خواند. منم علی ! پسر حسین بن علی ! ‏ به خداي کعبه سوگند، ما از همه به پيامبر نزديک‏تريم به خداي سوگند که زنا زاده و پسر زنا زاده نمی تواند بر ما فرمانروایی کند. با این شمشیر شما را می زنم و از پدرم دفاع می کنم. و ضرب غلام هاشمی را به شما می چشانم. توضیح قرابت رحم : از خصوصیات عرب جاهلی قوم گرایی و افتخار به قبیله و عشیره بود تا جایی که مردگان خود را زیارت می کردند و شمارش می نمودند و برتعداد مردگان خود بر یکدیگر فخر می فروختند قرآن در سوره ی تکاثر درباره ی این افراد می فرماید « حتی زرتم المقابر». این قرابت ممکن بود حتی چند قرن هم فاصله داشته باشد و فقط اسم قبیله مهم بود تنها کافی بود بگویند نفری که 300 سال پیش مرده است با فرد کنونی از یک قبیله هستند. مهم نبود که از نظر اعتقادی با یکدیگر سنخیت داشته یا نداشته باشند. ما در میان اهل بیت ع مادرانی چون ام البنین و ام لیلی را می بینیم که تضاد شدید فکری و عقیدتی با افرادی که دهها سال پیش زندگی می کردند ، دارند. دشمنان اهل بیت در روز عاشوراء و حتی هم اکنون این را دسیسه ای برای خود قرار داده اند تا اعمال خود را توجیه کنند. آیدی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh ┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄ "باب الحسین(ع) در تلگرام" https://t.me/Babolhusein "ضامن اشک در ایتا" https://eitaa.com/zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
36.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴صلوات خاصه امام حسن مجتبی علیه السلام کریم اهل بیت علیهم السلام 👤رضا نیک فرجام 🏴🕯🖤🕯🏴 کانال زیارتی امین الله و ادعیه https://eitaa.com/joinchat/2395013167Cdd29461dd7
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنِي أَبِي رَحِمَهُ‌ اللَّهُ‌ وَ جَمَاعَةُ‌ مَشَايِخِي عَنْ‌ سَعْدِ بْنِ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ وَ مُحَمَّدِ بْنِ‌ يَحْيَى الْعَطَّارِ وَ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ جَعْفَرٍ الْحِمْيَرِيِّ‌ جَمِيعاً عَنْ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عِيسَى عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ إِسْمَاعِيلَ‌ بْنِ‌ بَزِيعٍ‌ عَنْ‌ أَبِي أَيُّوبَ‌ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ مُسْلِمٍ‌ عَنْ‌ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌ : مُرُوا شِيعَتَنَا بِزِيَارَةِ‌ قَبْرِ اَلْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فَإِنَّ‌ إِتْيَانَهُ‌ يَزِيدُ فِي الرِّزْقِ‌ وَ يَمُدُّ فِي الْعُمُرِ وَ يَدْفَعُ‌ مَدَافِعَ‌ السَّوْءِ وَ إِتْيَانَهُ‌ مُفْتَرَضٌ‌ عَلَى كُلِّ‌ مُؤْمِنٍ‌ يُقِرُّ لِلْحُسَيْنِ‌ بِالْإِمَامَةِ‌ مِنَ‌ اللَّهِ‌. 📝پدرم رحمة اللّه عليه و جماعتى از مشايخ و اساتيد من از سعد بن عبد اللّه و محمّد ابن يحيى عطّار و عبد اللّه بن جعفر حميرى جملگى، از احمد بن محمّد بن عيسى از محمّد بن اسماعيل بن بزيع، از ابى ايّوب، از محمّد بن مسلم، از حضرت ابى جعفر عليه السّلام حضرت فرمودند: ✅امر كنيد شيعيان ما را به زيارت قبر حضرت حسن بن على عليهما السّلام 💎 چه آنكه زيارت آن حضرت رزق و روزى را زياد 💎و عمر را طولانى كرده 💎و امورى كه بدى و شر را جلب مى‌كنند دفع مى‌نمايد. ✴️و زيارت آن حضرت بر هر مؤمنى كه اقرار به امامت حضرتش از طرف حق تعالى دارد واجب و لازم است. 📘کامل الزیارات، صفحه 494 باب61/حدیث1 ابن قولویه کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📝 على بن ابراهيم و ابن بابويه و سيّد ابن طاووس رحمه اللّه به سندهاى صحيح از حضرت امام زين العابدين عليه السّلام روايت كرده‌اند 💦كه هر مؤمنى كه از ديدۀ او براى قتل حسين بن على عليه السّلام آب بيرون آيد كه بر روى او جارى شود،حق تعالى در بهشت براى او غرفه‌ها كرامت فرمايد؛ 💦و هر مؤمنى كه آبى از ديدۀ او بيرون آيد و بر گونۀ روى او جارى گردد براى آزارى كه از دشمن به ما رسيده است در دنيا،حق تعالى در بهشت مكان نيكى براى او مهيّا گرداند؛ 💦و هر مؤمنى كه به او رسد آزارى به سبب ولايت و محبّت ما و از شدّت و حرقت آن مصيبت آب از ديده بر روى او روان شود،حق تعالى از وى بگرداند هر آزارى را و ايمن گرداند او را در روز قيامت از غضب خود و از آتش جهنّم. 📚جلاء العیون، صفحه 26 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
4_5983566364533590247.mp3
9.31M
🌹توضیح درباره اول ربیع 🌹 شرح وقایع مصیبت بار ایام اول ربیع 🌹 برکات ربيع، هجرت رسول اکرم ص، منشاء هجرت انسان از اسفل السافلین به اعلی علیین 🌹اول ربیع برای خواص ایام مصیبت و عزاداری است ولی برای عوام باید عادی باشد و نباید با فشار و کنایه عوام را دین گریز کرد ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh "باب الحسین ع" https://t.me/Babolhusein "ضامن اشک در ایتا" https://eitaa.com/zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وقایع ربیع الأوّل دفن بدن مطهّر پیامبر صلّی الله علیه و آله در نیمه ی شب اوّل ربیع بدن مطهّر خاتم الأنبیاء و المرسلین صلّی الله علیه و آله را امیر المؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام دفن فرمودند. (1) مصیبت و فاجعه ی شهادت پیامبر صلّی الله علیه و آله از یک طرف و بی احترامی به آن حضرت و توجّه نداشتن مردم به غسل و کفن و دفن حضرت از طرف دیگر، داغ هایی بود که بر دل مبارک امیر المؤمنین علیه السلام سنگینی می کرد. (2) چنانچه با یاد تلخ آن روز ها فرموده اند : «آیا بدن شریف پیامبر صلّی الله علیه آله را رها می کردم و او را دفن ننموده برای خلافت و سلطنت بعد از او نزاع می کردم» ؟ (3) شیخ مفید می فرماید : «اکثر مردم در دفن پیامبر صلّی الله علیه و آله حاضر نشدند، و نماز بر آن حضرت نخواندند، چه اینکه بین انصار و مهاجرین مشاجره در امر خلافت بود. (4) اعمش می گوید : پیامبرشان از دنیا رفت و مردم هَمّ و غمی نداشتند جز آنکه عدّه ای بگویند : «امیر از ماست» و طایفه ی دیگری بگویند : «امیر از ماست». (5) هنگام شهادت پیامبر صلّی الله علیه و آله مغیره خطاب به ابوبکر و عُمَر گفت : اگر بعداً با مردم کاری دارید آن ها را دریابید. (6) لذا ابوبکر و عُمَر هنگام دفن پیامبر صلّی الله علیه و آله حاضر نبودند، بلکه میان دیگران بودند که در سقیفه برای خود امیر انتخاب می کردند، و قبل از آنکه کنار بدن حضرت حاضر شوند، بدن مطهّر دفن شد. (7) عبدالله بن حسن می گوید : به خدا قسم ابوبکر و عُمَر بر پیامبر صلّی الله علیه و آله نماز نخواندند، و سه روز بدن مبارک آن حضرت دفن نشد، ولی با این همه اهل سقیفه مشغول کار خود بودند. (8) حضرت باقر علیه السلام می فرمایند : مردم روز دوشنبه و شب سه شنبه را بر بدن آن حضرت نماز می خواندند و عموم مردم حتّی خواص و نزدیکان حضرت بر بدن مبارک نماز خواندند، امّا هیچ یک از اهل سقیفه بر غسل و کفن و دفن حضرت حاضر نشدند. امیر المؤمنین علیه السلام بُرَیده اسلمی را برای خبر دادن نزد آنان فرستاد، ولی اعتنایی نکردند و بعد از دفن آن حضرت بیعت آنان هم تمام شد. (9) عایشه در این باره اقراری دارد که جالب توجّه است. (10) او گفته است : «بخدا قسم ما از دفن پیامبر صلّی الله علیه و آله با خبر نشدیم تا اینکه صدای بیل و کلنگ را در شب چهارشنبه از حجره آن حضرت شنیدیم»، یعنی بعد از دفن متوجّه شدیم. باید از اینان که بر سر غصب خلافت همه چیز را فراموش کرده بودند پرسید : آیا سقیفه در حضور پیامبر صلّی الله علیه و آله و به سفارش حضرت بود یا غدیر ؟ آیا برای تشکیل شورای سقیفه دستوری از طرف خداوند آمده بود یا درباره ی غدیر ؟ آیا در سقیفه از اکثر بلاد مسلمین حضور داشتند یا در غدیر ؟ آیا در سقیفه همه مردم حاضر بودند یا در غدیر که حتّی زن ها هم بیعت کردند ؟ 📚 منابع : 1. تقریب المعارف : ص 251. و ... . 2. خصال : ص 372 . و ... . 3. احتجاج : ج 1، ص 96. و ... . 4. ارشاد مفید : ج 1، ص 189. و ... . 5. تقریب المعارف : ص 256. و ... . 6. الهجوم علی بیت فاطمة : ص 69. البدء و التاریخ : ج 5، ص 65. 7. همان : ص 69. و ... . 8. تقریب المعارف : ص 251. و ... . 9. مناقب آل ابی طالب علیهم السلام : ج 1، ص 297. و ... . 10. الهجوم علی بیت فاطمة : ص 72. و ... . "ضامن اشک در ایتا"💚 https://eitaa.com/zameneashk1 کانال باب الحسین ع در شرح زیارت عاشورا و مقتل❤️ https://t.me/Babolhusein
وقایع ربیع الأوّل هجوم به خانه ی وحی در این روز اوّلین هجوم به خانه ی امیر المؤمنین علیه السلام صورت گرفت. هنگامی که امیر المؤمنین علیه السلام، متوجّه غسل و کفن و دفن پیامبر صلّی الله علیه و آله شد و غاصبین خلافت در سقیفه بودند، در شب اوّل ربیع بدن مبارک آن حضرت را دفن فرمود و طبق وصیّت پیامبر صلّی الله علیه و آله متوجّه جمع آوری قرآن شد. (18) آن حضرت فرموده بودند : «علی جان، تا سه روز از خانه خارج مشو و قرآن را جمع آوری کن ...». (19) در این ایّام، سه بار به منزل آن حضرت هجوم آورده اند : بار اوّل در روز اوّل ربیع بود که برای بیعت آمدند و آن حضرت فرمود که قسم یاد کرده ام تا جمع قرآن تمام نشود از خانه بیرون نیایم و آنان باز گشتند. پس از آن امیر المؤمنین علیه السلام شب ها صدّیقه ی طاهره و حسنین علیهم السلام را بر درِ منازل اصحاب می بُردند و طلب یاری می نمودند. (20) بار دوّم (21) هفت روز بعد از دفن پیامبر صلّی الله علیه و آله بود که زبیر و عدّه ای دیگر در منزل امیر المؤمنین علیه السلام جمع شده بودند. آن روز زبیر شمشیر کشید تا عُمَر را بِکُشد ولی به امر عُمَر شمشیرش را گرفته شکستند. بار سوّم به منزل حضرت هجوم آوردند، و پس از آتش زدن درِ منزل و ضرب و جرح صدّیقه ی طاهره علیها السلام و کشتن حضرت محسن علیه السلام، امیر المؤمنین علیه السلام را با دست بسته بیرون بُردند. (22) 📚 منابع : 18. بحار الأنوار : ج 28، ص 191، 204، 231، 264، 356، ج 39، ص 419، ج 40، ص 155. و ... . 19. تفسیر فرات : ص 398. و ... . 20. کتاب سلیم رَحِمَهُ الله : ص 128 (ج 2، ص 665). و ... . 21. احتجاج : ج 1، ص 95، 111. و ... . 22. کتاب سلیم رَحِمَهُ الله : ص 82 ـ 249. و ... "ضامن اشک در ایتا"💚 https://eitaa.com/zameneashk1 کانال باب الحسین ع در شرح زیارت عاشورا و مقتل❤️ https://t.me/Babolhusein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5775893000576047427.mp3
829.1K
سلام سوال دارم. هر چه گشتم در بین کتاب های دم دستی مثل عیون اخبار الرضا و منتهی الامال عبارت یتململ تململ السلیم (مثل مار گزیده) برا امام رضا پیدا نکردم و همچنین فرش حجره را جمع کردن اما در سایت خوزه دات نت بود این مطالب آیا صحت داره یا مثل عبارت نعل تازه زدن فقط مشهور شده تشکر دارم از پاسخگویی شما السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خرابه شام : قبل از شبهه انداختن تاریخ بخون گروه مخصوص کلاس آموزشی تفسیر زیارت عاشوراء و پاسخ به سوالات و شبهات مقتل امام حسین ع است. https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0 لینک کانال و گروه مقتل @zameneashk ای دی برای پاسخ به سوالات مقتل @m_h_tabemanesh2 ایتا @zameneashk1
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنَا تَمِيمُ‌ بْنُ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ تَمِيمٍ‌ الْقُرَشِيُّ‌ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنِي أَبِي قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ عَلِيٍّ‌ الْأَنْصَارِيُّ‌ عَنِ‌ الْحَسَنِ‌ بْنِ‌ الْجَهْمِ‌ قَالَ‌: حَضَرْتُ‌ مَجْلِسَ‌ اَلْمَأْمُونِ‌ يَوْماً وَ عِنْدَهُ‌ عَلِيُّ‌ بْنُ‌ مُوسَى الرِّضَا عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ وَ قَدِ اجْتَمَعَ‌ الْفُقَهَاءُ وَ أَهْلُ‌ اَلْكَلاَمِ‌ مِنَ‌ الْفِرَقِ‌ الْمُخْتَلِفَةِ‌ فَسَأَلَهُ‌ بَعْضُهُمْ‌.... فَقَالَ‌ اَلْمَأْمُونُ‌ يَا أَبَا الْحَسَنِ‌ فَمَا تَقُولُ‌ فِي اَلرَّجْعَةِ‌ فَقَالَ‌ الرِّضَا عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ إِنَّهَا لَحَقٌّ‌ قَدْ كَانَتْ‌ فِي الْأُمَمِ‌ السَّالِفَةِ‌ وَ نَطَقَ‌ بِهِ‌ اَلْقُرْآنُ‌ وَ قَدْ قَالَ‌ رَسُولُ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌يَكُونُ‌ فِي هَذِهِ‌ الْأُمَّةِ‌ كُلُّ‌ مَا كَانَ‌ فِي الْأُمَمِ‌ السَّالِفَةِ‌ حَذْوَ النَّعْلِ‌ بِالنَّعْلِ‌ وَ الْقُذَّةِ‌ بِالْقُذَّةِ‌٥قَالَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ إِذَا خَرَجَ‌ الْمَهْدِيُّ‌ مِنْ‌ وُلْدِي نَزَلَ‌ عِيسَى ابْنُ‌ مَرْيَمَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فَصَلَّى خَلْفَهُ‌ وَ قَالَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ إِنَّ‌ اَلْإِسْلاَمَ‌ بَدَأَ غَرِيباً وَ سَيَعُودُ غَرِيباً فَطُوبَى لِلْغُرَبَاءِ قِيلَ‌ يَا رَسُولَ‌ اللَّهِ‌ ثُمَّ‌ يَكُونُ‌ مَا ذَا قَالَ‌ ثُمَّ‌ يَرْجِعُ‌ الْحَقُّ‌ إِلَى أَهْلِهِ‌ فَقَالَ‌ اَلْمَأْمُونُ‌ يَا أَبَا الْحَسَنِ‌ فَمَا تَقُولُ‌ فِي الْقَائِلِينَ‌ بِالتَّنَاسُخِ‌ فَقَالَ‌ الرِّضَا عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ مَنْ‌ قَالَ‌ بِالتَّنَاسُخِ‌ فَهُوَ كَافِرٌ بِاللَّهِ‌ الْعَظِيمِ‌ مُكَذِّبٌ‌ بِالْجَنَّةِ‌ وَ اَلنَّارِ قَالَ‌ اَلْمَأْمُونُ‌ مَا تَقُولُ‌ فِي الْمُسُوخِ‌ قَالَ‌ الرِّضَا عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ أُولَئِكَ‌ قَوْمٌ‌ غَضِبَ‌ اللَّهُ‌ عَلَيْهِمْ‌ فَمَسَخَهُمْ‌ فَعَاشُوا ثَلاَثَةَ‌ أَيَّامٍ‌ ثُمَّ‌ مَاتُوا وَ لَمْ‌ يَتَنَاسَلُوا فَمَا يُوجَدُ فِي الدُّنْيَا مِنَ‌ الْقِرَدَةِ‌ وَ الْخَنَازِيرِ وَ غَيْرِ ذَلِكَ‌ مِمَّا وَقَعَ‌ عَلَيْهِمْ‌ اسْمُ‌ الْمُسُوخِيَّةِ‌ فَهُوَ مِثْلُ‌ مَا لاَ يَحِلُّ‌ أَكْلُهَا وَ الاِنْتِفَاعُ‌ بِهَا قَالَ‌ اَلْمَأْمُونُ‌ لاَ أَبْقَانِيَ‌ اللَّهُ‌ بَعْدَكَ‌ يَا أَبَا الْحَسَنِ‌ فَوَ اللَّهِ‌ مَا يُوجَدُ الْعِلْمُ‌ الصَّحِيحُ‌ إِلاَّ عِنْدَ أَهْلِ‌ هَذَا الْبَيْتِ‌ وَ إِلَيْكَ‌ انْتَهَتْ‌ عُلُومُ‌ آبَائِكَ‌فَجَزَاكَ‌ اللَّهُ‌ عَنِ‌ اَلْإِسْلاَمِ‌ وَ أَهْلِهِ‌ خَيْراً قَالَ‌ اَلْحَسَنُ‌ بْنُ‌ جَهْمٍ‌ فَلَمَّا قَامَ‌ الرِّضَا عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ تَبِعْتُهُ‌ فَانْصَرَفَ‌ إِلَى مَنْزِلِهِ‌ فَدَخَلْتُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ قُلْتُ‌ لَهُ‌ يَا ابْنَ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ الْحَمْدُ لِلَّهِ‌ الَّذِي وَهَبَ‌ لَكَ‌ مِنْ‌ جَمِيلِ‌ رَأْيِ‌ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ‌ مَا حَمَلَهُ‌ عَلَى مَا أَرَى مِنْ‌ إِكْرَامِهِ‌ لَكَ‌ وَ قَبُولِهِ‌ لِقَوْلِكَ‌ فَقَالَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ يَا اِبْنَ‌ الْجَهْمِ‌ لاَ يَغُرَّنَّكَ‌ مَا أَلْفَيْتَهُ‌ عَلَيْهِ‌ مِنْ‌ إِكْرَامِي وَ الاِسْتِمَاعِ‌ مِنِّي فَإِنَّهُ‌ سَيَقْتُلُنِي بِالسَّمِّ‌ وَ هُوَ ظَالِمٌ‌ إِلَيَّ‌ أن أَعْرِفُ‌ ذَلِكَ‌ بِعَهْدٍ مَعْهُودٍ إِلَيَّ‌ مِنْ‌ آبَائِي عَنْ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ فَاكْتُمْ‌ هَذَا مَا دُمْتُ‌ حَيّاً قَالَ‌ اَلْحَسَنُ‌ بْنُ‌ الْجَهْمِ‌ فَمَا حَدَّثْتُ‌ أَحَداً بِهَذَا الْحَدِيثِ‌ إِلَى أَنْ‌ مَضَى عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ بِطُوسٍ‌ مَقْتُولاً بِالسَّمِّ‌ وَ دُفِنَ‌ فِي دَارِ حُمَيْدِ بْنِ‌ قَحْطَبَةَ‌ الطَّائِيِّ‌ فِي الْقُبَّةِ‌ الَّتِي فِيهَا قَبْرُ هَارُونَ‌ الرَّشِيدِ إِلَى جَانِبِهِ‌. ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝از حسن بن جهم مروى است كه گفت روزى در مجلس مأمون حاضر شدم و على بن موسى الرضا(عليه السّلام)در نزد او بود و فقها و اهل كلام از فرقه‌هاى مختلفه در آن مجلس اجتماع يافته بودند پس بعضى از آنها از آن بزرگوار سؤال كرد ... ❓مأمون گفت يا ابا الحسن پس چه ميگوئى در رجعت امام رضا(عليه السّلام) ✅ فرمود كه رجعت حق است چه آن در امتهاى سابقه بوده است مطابق نعل بنعل و پر تير به پر تير يعنى هيچ تفاوتى از اين جهت ندارند و پيغمبر(صلّى الله عليه و آله)فرموده است كه چون مهدى از اولاد من خروج كند عيسى بن مريم از آسمان فرود آيد و عقب سر او نماز كند 🔆 پس آن جناب فرمود در ابتداى امر اسلام غريب بود و بزودى عود كند و غريب باشد پس خوشا بحال غربا عرض كردند يا ابن رسول اللّه پس چه نوع خواهد شد فرمود پس از آن حق باهل حق برگردد. ❓پس مأمون عرض كرد يا ابا الحسن چه ميفرمائى در قائلين بتناسخ ⚠️⚠️ حضرت رضا(عليه السّلام)فرمود كسى كه قائل است بتناسخ كافر است بخداوند عظيم و تكذيب‌كننده است بهشت و جهنم را [«مترجم گويد»قائل بتناسخ كسى است كه قائل است بتعلق ارواح بعد از خرابى اجسام باجسام ديگر و تفرق ارواح از آن اجسام پس بنا بر اين ارواح در اين عالم متردد است در اجسام عنصريه] ❓ مأمون عرض كرد چه ميفرمائى در چيزهائى كه مسخ شده است ✴️ حضرت رضا(عليه السّلام)فرمود كه اينها كه مسخ شدند كه حقتعالى بر ايشان غضب كرده و آنها را مسخ كرده است و سه روز بعد از مسخ زنده بودند و بعد از سه روز مرده‌اند و نسلى از آنها بوجود نيامده است پس از منسوخات آنچه در دنيا است از بوزينگان و خوكان و غير اينها از آنچه اسم منسوخ بر آن صادق باشد شبيه و مانند منسوخ است و خوردن آنها حلال نيست و انتفاع بآنها جايز نيست 💢مأمون عرض كرد يا ابا الحسن خداوند مرا بعد از تو باقى ندارد بخدا قسم كه علم صحيح يافت نميشود مگر در نزد اهل اين بيت و بسوى تو منتهى شده است علوم پدران تو پس خداوند تو را از اسلام و اهل آن جزاى خير دهد يعنى از جهت تحمل مشقات اسلام و دين ❇️ حسن بن جهم گويد چون حضرت رضا(عليه السّلام)از آن مجلس برخاست من در عقب او روان شدم و چون بمنزل خود رسيد من بر او وارد شده و باو عرض كردم يا ابن رسول اللّه حمد مخصوص خداوندى است كه عطا فرموده بتو نيكى رأى و عقيده امير المؤمنين آنچه را كه وى را واداشته بر آنچه من ديدم از اكرام كردن تو و قبول نمودن قول تو 🔰آن بزرگوار فرمود اى پس جهم فريب ندهد ترا آنچه ملاقات كردى از گرامى داشتن من و طلب شنيدن قول من همانا او بزودى مرا بزهر شهيد كند و بر من ستم كند و من مطلب را ميدانم بعهدى كه با من معهود است از پدران من از رسول خدا(صلّى الله عليه و آله)و تا زنده‌ام آن را مخفى دار ♻️ حسن بن جهم گويد كه من اين حديث را باحدى نگفتم تا اينكه حضرت رضا(عليه السّلام) در طوس بزهر شهيد شد و مدفون شد در خانۀ حميد بن قحطبۀ طائى در قبه كه در آن قبه قبر هارون الرشيد بود و آن جناب را بيك طرف قبر دفن كردند. 📗عيون أخبار الرضا عليه السلام -جلد 2، صفحه 451 باب46/حدیث1 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ زِيَادِ بْنِ‌ جَعْفَرٍ الْهَمَدَانِيُّ‌ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا عَلِيُّ‌ بْنُ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ بْنِ‌ هَاشِمٍ‌ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ عَنْ‌ عَبْدِ السَّلاَمِ‌ بْنِ‌ صَالِحٍ‌ الْهَرَوِيِّ‌ قَالَ‌ سَمِعْتُ‌ دِعْبِلَ‌ بْنَ‌ عَلِيٍّ‌ الْخُزَاعِيَّ‌ يَقُولُ‌: لَمَّا أَنْشَدْتُ‌ مَوْلاَيَ‌ الرِّضَا عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَصِيدَتِيَ‌ الَّتِي أَوَّلُهَا مَدَارِسُ‌ آيَاتٍ‌ خَلَتْ‌ مِنْ‌ تِلاَوَةٍ‌ وَ مَنْزِلُ‌ وَحْيٍ‌ مُقْفِرُ الْعَرَصَاتِ‌ فَلَمَّا انْتَهَيْتُ‌ إِلَى قَوْلِي خُرُوجُ‌ إِمَامٍ‌ لاَ مَحَالَةَ‌ خَارِجٌ‌ يَقُومُ‌ عَلَى اسْمِ‌ اللَّهِ‌ وَ الْبَرَكَاتِ‌ يمَيِّزُ فِينَا كُلَّ‌ حَقٍّ‌ وَ بَاطِلٍ‌ وَ يُجْزِي عَلَى النَّعْمَاءِ وَ النَّقِمَاتِ‌ بَكَى الرِّضَا عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ بُكَاءً شَدِيداً ثُمَّ‌ رَفَعَ‌ رَأْسَهُ‌ إِلَيَّ‌ فَقَالَ‌ لِي يَا خُزَاعِيُّ‌ نَطَقَ‌ رُوحُ‌ الْقُدُسِ‌ عَلَى لِسَانِكَ‌ بِهَذَيْنِ‌ الْبَيْتَيْنِ‌ فَهَلْ‌ تَدْرِي مَنْ‌ هَذَا الْإِمَامُ‌ وَ مَتَى يَقُومُ‌ فَقُلْتُ‌ لاَ يَا سَيِّدِي إِلاَّ أَنِّي سَمِعْتُ‌ بِخُرُوجِ‌ إِمَامٍ‌ مِنْكُمْ‌ يُطَهِّرُ الْأَرْضَ‌ مِنَ‌ الْفَسَادِ وَ يَمْلَؤُهَا عَدْلاً 💎 فَقَالَ‌ يَا دِعْبِلُ‌ الْإِمَامُ‌ بَعْدِي مُحَمَّدٌ ابْنِي وَ بَعْدَ مُحَمَّدٍ ابْنُهُ‌ عَلِيٌّ‌ وَ بَعْدَ عَلِيٍّ‌ ابْنُهُ‌ الْحَسَنُ‌وَ بَعْدَ الْحَسَنِ‌ ابْنُهُ‌ الْحُجَّةُ‌ الْقَائِمُ‌ الْمُنْتَظَرُ فِي غَيْبَتِهِ‌ الْمُطَاعُ‌ فِي ظُهُورِهِ‌ لَوْ لَمْ‌ يَبْقَ‌ مِنَ‌ الدُّنْيَا إِلاَّ يَوْمٌ‌ وَاحِدٌ لَطَوَّلَ‌ اللَّهُ‌ ذَلِكَ‌ الْيَوْمَ‌ حَتَّى يَخْرُجَ‌ فَيَمْلَأَهَا عَدْلاً كَمَا مُلِئَتْ‌ جَوْراً وَ ظُلْماً وَ أَمَّا مَتَى فَإِخْبَارٌ عَنِ‌ الْوَقْتِ‌ وَ لَقَدْ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ‌ أَبِيهِ‌ عَنْ‌ آبَائِهِ‌ عَنْ‌ عَلِيٍّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌أَنَّ‌ النَّبِيَّ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ قِيلَ‌ لَهُ‌ يَا رَسُولَ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ مَتَى يَخْرُجُ‌ الْقَائِمُ‌ مِنْ‌ ذُرِّيَّتِكَ‌ 🕊فَقَالَ‌ مَثَلُهُ‌ مَثَلُ‌ السَّاعَةِ‌ لا يُجَلِّيها لِوَقْتِها إِلاّ هُوَ ثَقُلَتْ‌ فِي السَّماواتِ‌ وَ الْأَرْضِ‌ لا تَأْتِيكُمْ‌ إِلاّ بَغْتَةً. ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝دعبل بن على را خبر ديگر است از حضرت رضا(عليه السّلام)كه صريح است بر وجود حضرت قائم و ظهور او عجل اللّه فرجه و دوست داشتم كه اين خبر را در ذيل اين حديث ذكر كنم: حديث كرد ما را احمد بن زياد بن جعفر همدانى رضى اللّه عنه و گفت حديث كرد ما را على بن ابراهيم بن هاشم از پدرش از عبد السلام بن صالح هروى كه گفت از دعبل بن على خزاعى شنيدم كه ميگفت از براى حضرت على بن موسى الرضا(عليه السّلام)قصيده خود را انشاء كردم و اول آن اينست. مدارس ايات خلت من تلاوة  و منزل وحى مقفر العرصات و چون باينجا منتهى شد و اشعار تا اين موضع رسيد خروج امام لا محالة خارج  يقوم على اسم الله و البركات يميز فينا كل حق و باطل  و يجزى على النعماء و النقمات 💫يعنى يقين الوقوع است خروج امامى كه ناچار خروج خواهد كرد و بر اسم خدا و مباركيها قائم مى‌شود و جدا ميكند در ميان ما هر حقى را از باطل و پاداش ميدهد بر نعمتها و سخطها يعنى هر كس عمل خوب كرده باشد جزاى خوب باو عطا ميكند و هر كس عمل بد كرده باشد پاداش بد ميدهد، 🌴حضرت رضا(عليه السّلام)گريه سختى كرد و بعد سر مبارك را بسوى من بلند كرد و فرمود اى خزاعى جبرئيل اين دو شعر را بر زبان تو جارى ساخته است آيا ميدانى كه اين امام كيست و در چه زمان قائم مى‌شود عرض كردم اى مولاى من نميدانم مگر آنكه از شما شنيدم كه از شما امامى خروج كند كه زمين را پاك كرده و از عدل و داد پر كند 💎 فرمود اى دعبل امام بعد از من محمد فرزند من است و بعد از محمد فرزندش على است و بعد از على فرزندش حسن و بعد از حسن فرزندش حجت قائم(عليه السّلام)است كه در زمان غيبت او انتظار او كشند و در زمان ظهور او بر جميع خلق مطاع باشد و اگر از دنيا باقى نماند مگر يك روز خداوند آن روز را طولانى كند تا اينكه خروج كرده و زمين را از عدل و داد پر كند چنان كه پر شده بود از جور و فساد، و اما اينكه ظهور او چه زمان بود اين اخبار از وقت است. حديث كرد مرا پدر بزرگوارم از پدر بزرگوارش از پدرانش از على(عليه السّلام)كه به پيغمبر عرض كردند يا رسول اللّه چه زمان خروج ميكند قائم از ذريۀ تو 🌺فرمود مثل او مثل روز قيامت است كه آشكارا نكند امر قيامت را مگر خدا [و قيامت از حيث شدائد و اهوال و محاسبه و مجازات آن در آسمانها و زمين گران و عظيم است(يعنى بر اهل آن از ملائكه و جن و انس)] 🕊و نيايد بشما قيامت مگر ناگهان[ و منظور آن حضرت اينست كه همان طورى كه روز قيامت را كسى نميداند چه وقت واقع مى‌شود ظهور حضرت قائم(عليه السّلام)را نيز كسى نميداند و همان طورى كه براى كسى اخبار آن وقت روا نيست ] اخبار از اين وقت نيز چنان خواهد بود و بناگهان اتفاق مى‌افتد. 📗عيون أخبار الرضا عليه السلام -جلد 2، صفحه 516 باب66/حدیث 35 ابن بابویه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.65M
قسمت سوم ۳ استاد من در مورد سقیفه مطالعه میکنم و... اما برام باورش سخته چطور میشه مهاجر و انصار که این همه برای دین زحمت کشیدن مخصوصا انصار این همه در جنگ ها بودن پیامبر را یاری کردن و.... اما چطور میشه که اینها غدیر را فراموش کنن یا وقتی پیامبر امام را معرفی کردن اینها زیرش بزنن آخه چه میشه که چندین هزار نفر در غدیر بودن اما به صحنه نیان یا بترسن و... خوب همین ها حاضر بودن جانشون در جنگ ها فدا کنن اما چرا الان سکوت کنن یا جلسه برای جانشین بگیرن یا حضرت زهرا درب خونه های اینها تشریف ببره اما یاری نکنن 🌷 ممنون میشم جواب مستدل بفرستی السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
1.11M
تذکرات مهم درباره ی ارسال پست های ناشناخته که غالبا از طرف افراد وهابی است که نا خواسته وسیله ی تبلیغات انها می شویم السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh