#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مباحثه پیغمبر با نصارای نجران پس از اینکه خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نصارای نجران ر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آماده شدن نصاری برای مباهله
فردا که روز وعده گاه بود تمام جمعیت نصاری باتّفاق زیاده از هفتاد نفر از علمای خود در بیرون دروازۀ مدینه دامنۀ کوه یک طرف ایستاده و منتظر بودند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم لا بد با طمطراق و تشکیلات بسیار عالی با جمعیت فراوان برای مرعوب کردن آنها تشریف فرما شود.
ناگاه در قلعه مدینه باز شد و خاتم الانبیاء بیرون آمد در حالتی که جوانی در طرف راست و زن محجوبۀ مجلّله ای در طرف چپ و دو بچه در مقابل روی آن حضرت آمدند تا در زیر درختی مقابل نصاری قرار گرفتند (و دیگر احدی با آنها بیرون نیامد) اسقف نصرانی اعلم علمای آنها سؤال کرد از مترجمین اینها کیستند که با محمّد بیرون آمدند گفتند آن جوان داماد و پسر عمّش علی بن أبی طالب و آن زن دخترش فاطمه و آن دو پسر بچه نوه و دخترزادگان او حسن و حسین اند.
اسقف بعلمای نصرانی گفت ببینید محمّد چگونه مطمئن است که خویشان نزدیک و فرزندان و خاصّان و عزیزترین عزیزان خود را بمباهله آورده و در معرض بلا قرار داده و اللّه اگر او را تردیدی یا خوفی در این باب بودی هرگز ایشان را اختیار نکردی و حتما از مباهله احتراز نمودی و یا لااقل عزیزان خود را از این حادثه بر کنار گذاردی ابدا مصلحت نیست که با او مباهله کنیم اگر جهة خوف از قیصر روم نبود
بوی ایمان میآوردم پس صلاح در این است که با وی مصالحه کنیم بهر چه او خواهد و بشهر خود مراجعت کنیم همه گفتند آنچه گفتی عین مصلحت است پس اسقف برای حضرت پیغام فرستاد که انّا لا نباهلک یا أبا القاسم ما با تو مباهله نمی کنیم بلکه مصالحه میکنیم حضرت هم قبول فرمودند.
صلح نامه بخط أمیر المؤمنین نوشته شد بر دو هزار حلّه از حلّههای اواقی که قیمت هر حلّه چهل درهم باشد و هزار مثقال طلا که نصف آن را که هزار حلّه و پانصد مثقال طلا بود در محرّم-و نصف دیگر را در رجب بدهند و بامضاء طرفین رسید آنگاه بوطن خود برگشتند در بین راه عاقب که یکی از علماء آنها بود بیاران خود گفت و اللّه من و شما میدانیم که این محمّد همان پیغمبر موعود است و آنچه میگوید از قبل خدا است بخدا قسم که هیچ کس با هیچ پیغمبری مباهله نکرده مگر آنکه مستأصل شده و از بزرگ و کوچک آنها یکی زنده نمانده و قطعا اگر ما مباهله میکردیم همگی هلاک میشدیم و بر روی زمین هیچ ترسائی باقی نمی ماند.
بخدا قسم که من در ایشان نظر کردم صورتهائی دیدم که اگر از خدا درخواست میکردند کوهها را از محل خود حرکت میدادند.
حافظ- آنچه را بیان فرمودید صحیح و مورد قبول تمام مسلمین است ولی چه ربطی با موضوع بحث ما دارد که علی کرم اللّه وجهه با رسول خدا اتحاد نفسانی دارد.
داعی- استشهاد ما در این آیه با جمله أَنْفُسَنٰا میباشد زیرا در این قضیه چند مطلب بزرگ ظاهر و هویدا میباشد.
اولا اثبات حقّانیت رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم است که اگر ذی حق نبود جرأت مباهله نمی نمود و علماء بزرگ مسیحی از میدان مباهله فرار نمی نمودند.
ثانیا آنکه این آیه دلالت میکند بر آنکه امام حسن و امام حسین علیهما السّلام فرزندان رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم میباشد (چنانچه در شب اول اشاره نمودم).
ثالثا باین آیه شریفه ثابت میگردد که أمیر المؤمنین علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السّلام بعد از حضرت ختمی مرتبت اشرف خلق و عزیزترین مردم بوده اند نزد
آن حضرت چنانچه جمیع علماء متعصّب خودتان از قبیل زمخشری و بیضاوی و فخر رازی و غیر ایشان نوشته اند.
و مخصوصا جار اللّه زمخشری در ذیل این آیه شریفه با مشروحۀ مفصّله ذکر حقایقی از اجتماع این پنج تن آل عبا را نموده تا آنجا که گوید این آیه بزرگ تر دلیلی است که اقوای از این دلیل بر افضلیت اصحاب عبا که با پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم در زیر عبا جمع شدند نمی باشد.
رابعا آنکه امیر المؤمنین علی علیه السّلام از جمیع أصحاب پیغمبر بالاتر و افضل از همه بوده بدلیل آنکه خداوند متعال او را نفس رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم در آیه شریفه خوانده است
بدیهی است مراد از انفسنا نفس شخص حضرت محمّد خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نیست زیرا که دعوت اقتضای مغایرت دارد و انسان هرگز مأمور نمی شود که خود را بخواند پس باید مراد دعوت دیگری باشد که بمنزله نفس پیغمبر است.
و چون باتفاق موثّقین مفسّرین و محدثین فریقین (شیعه و سنّی) غیر از علی و حسن و حسین و فاطمه علیهم السّلام احدی با آن حضرت در مباهله حاضر نبوده اند پس با جمله ابنائنا و ابناءکم حسنین علیهما السّلام و با نساءنا و نساءکم حضرت زهرا سلام اللّه علیها خارج میشوند و دیگر کسی که به انفسنا تعبیر کرده شود در آن هیئت مقدسه جز أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیه السّلام نبوده پس از همین جمله انفسنا است که اتحاد نفسانی بین محمّد و علی علیهما السّلام ثابت میشود که حق تعالی جلّت عظمته علی را نفس محمّد صلّی اللّه علیه و آله و
سلّم خوانده و چون اتحاد حقیقی میان دو نفس محال است پس قطعا مراد اتحاد مجاز است.
آقایان بهتر میدانند که در علم اصول وارد است که حمل لفظ بر اقرب مجازات اولیست از حمل بر ابعد و اقرب مجازات تساوی در جمیع امور و شرکت در جمیع کمالات است مگر آنچه بدلیل خارج شود و ما قبلا عرض کردیم که آنچه بدلیل و اجماع خارج است نبوت خاصّه آن حضرت و نزول وحی است که علی علیه السّلام را با پیغمبر معظّم در این خصیصه شریک نمی دانیم.
ولی بحکم آیۀ شریفه در سایر کمالات شریک میباشند و قطعا فیض از مبدء فیّاض علی الاطلاق بوسیله خود پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بر علی علیه السّلام رسیده و این خود دلیل اتحاد نفسانی است که مدعای ما میباشد.
حافظ- از کجا دعوت نفس مجازا مراد نباشد و مجازی از مجاز دیگر اولی نمی باشد.
داعی- تمنا میکنم مناقشه نکنید و وقت مجلس را ضایع نکنید و از طریق انصاف خارج نشوید و وقتی به بن بست رسیدید انصافا بگذارید و بگذرید و قطعا از مثل شما عالم جلیل باانصافی انتظار مناقشۀ در کلام و مجادله را نداریم.
زیرا خود میدانید و در نزد اهل فضل نیز ثابت است که اطلاق نفس مجازا شایع تر است از مجاز دیگر و در السنه و افواه فضلاء عرب و عجم و ادباء و شعراء شایع است که دعوی اتحاد مجازا مینمایند چنانچه قبلا عرض کردم مکرر شده است که افرادی بیکدیگر گفته اند تو بمنزله جان منی و مخصوصا این معنی در لسان اخبار و احادیث دربارۀ حضرت أمیر المؤمنین علی علیه السّلام بسیار رسیده که هر یک دلیلی است علی حده بر اثبات مقصود.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
@shervamusiqiirani-5 - قطعه ضربی & ساز و آواز.mp3
5.29M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
آن کیست کز روی کرم با ما
وفاداری کند
بر جای بدکاری چو من یک دم نکوکاری کند
اول به بانگ نای و نی آرد به دل پیغام وی
وان گه به یک پیمانه می با من وفاداری کند
دلبر که جان فرسود از او کام دلم نگشود از او
نومید نتوان بود از او باشد که دلداری کند
گفتم گره نگشودهام زان طره تا من بودهام
گفتا منش فرمودهام تا با تو طراری کند
پشمینه پوش تندخو از عشق نشنیدهاست بو
از مستیش رمزی بگو تا ترک هشیاری کند
چون من گدای بینشان مشکل بود یاری چنان
سلطان کجا عیش نهان با رند بازاری کند
زان طره پرپیچ و خم سهل است اگر بینم ستم
از بند و زنجیرش چه غم هر کس که عیاری کند
شد لشکر غم بی عدد از بخت میخواهم مدد
تا فخر دین عبدالصمد باشد که غمخواری کند
با چشم پرنیرنگ او حافظ مکن آهنگ او
کان طره شبرنگ او بسیار طراری کند
#حافظ
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#تلنگری #امام_خمینی (ره) #استاد_شجاعی #مهدی_رسولی ※ قرنهاست دعا میکنیم و اجابت نمیشود! چرا؟ ※
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۲۳٠.mp3
12.7M
#انسان_شناسی ۲۳۰
#استاد_شجاعی
#استاد_میرباقری
♨️ چرا در طول یکروز، یا یکماه، یا یکسال، یا در طول همه عمرمان، یکبار هم برای ما پیش نیامد،
که واقعاً، بدون ذرهای ادا و اغراق، ناگهان ترمز کنیم و سؤال کنیم از خودمان که؛
• الآن من در نگاه امام حسین علیهالسلام چقدر میارزم؟
• الآن من چقدر برای خدا عزیز هستم؟
• من چکار کنم بیشتر عزیزِ خدا باشم؟
چه کسانی واقعاً اهل این دغدغهاند ؟
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💐💐💐💐💐💐💐💐باسلام واحترام: پیشاپیش فرا رسیدن عید باستانی نوروز را به شما وخانواده محترمتان تبریک میگویم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
12.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 بزرگترین بلا و امتحان #امام_زمان(عج)...🎙 استاد عالی
♦️♦️♦️♦️♦️
۱۲۳
ز بعد غیبت کبرایت، ای امام زمان!
زمانه روز خوشی را به خود ندید، بیا
۱۲۴
ز چشم مردم پنهان؛ ولی به معنی فاش
که ماسوا همه یک جسم و شخص وی جان شد
https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام لطفا
#اندڪی_تأمل🇮🇷👇
eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525
کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺
تازه بهار - محمد گلريز - كانال : شعر و موسيقي اصيل ايراني.mp3
852K
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
اي ز بهار تازه تر، تازه بهار کيستي؟
وه! چه نگار طرفه اي! طرفه نگار کيستي؟
هست رخ تو ماه نو، کوکبه تو شاه حسن
ماه کدام کشوري؟ شاه ديار کيستي؟
لاله و سرو اين چمن منفعلند پيش تو
سرو کدام گلشني؟ لاله عذار کيستي؟
خسته رنج فرقتم، کشته درد حيرتم
من به ميان محنتم، تو به کنار کيستي؟
چيست، هلالي، اين همه محنت و درد عاشقي؟
حال تو زار شد، بگو: عاشق زار کيستي؟
#هلالي_جغتايي
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
#سال_1402_ مبارک. پیام 2. 💐🌺🌺🌺💐 سلام علیکم،
💐یَا مُقَلِّـبَ الْقُلُـوبِ وَ الْأَبْـصَارِ، یَا مُـدَبِّـرَ اللَّیْـلِ وَ النَّـهَارِ، یَا مُحَــوِّلَ الْحَـوْلِ وَ الْأَحْـوَالِ، حَـوِّلْ حَالَنَــا إِلَی أَحْسَـنِ الْحَـالِ.
💐وقتی طنین یا مقلبالقلوب دلت را لرزاند؛ وقتی آوای خوش یا مدبرالیل را زمزمه کردی و یا محوالحول دگرگونت نمود و به حول حالنا الی احسن الحال، رسیدی. برای ما هم خیری بخواه از آن بخشنده بیهمتا.
💐من هم به نوبت خیری برای همه هموطنان میخواهم: خداوندا تقدیر دوستان و هممیهن را در سال آینده به گونهای قرار بده که در پایان سال از گذشته خود افسوس نخورند. شروع سال را با موفقیت به پایان برسانند.
💐 باز زمان شتابان به استقبال بهار میروند عالم و آدم و پوسیدگان خزان و زمستان خندان زمستان را به فراموشی میسپارند و کابوس غم را در زیر خاک مدفون میسازند و آنگاه سرود سعادتآور جشن شکوفهها را در نوروز برگزار نمایند. محمد ابراهیم پاکروان 401/12/29
🙏🏻🌺🌺🌺💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یابن الحسن کجایی 🌼✨🌼
علینقیان
التماس دعای فرج✨
بسم رب الحسین علیهالسلام اشف صدرالحسین بظهورالحجه
🦋🦋🦋🦋
سلام علیکم
💐 پیشاپیش عید باستانی وطلوع بهار طبیعت را محضرتان تبریک عرض میکنم
سرخوش ان عیدی که ان بانی نور.
ازکنار کعبه بنماید ظهور
قلب هارامهرهم عهدی زند.
ازحرم بانگ اناالمهدی زند.
🌹🌹🌹🌹
هنگام تحویل سال دعای فرج بخوانیم🤲🤲🤲
❤️ اللهم عجل لولیک الفرج التماس دعا.
خاک پای محبان آل الله
قاسمی. ذبیح الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لحظه سال تحویل باید همه قلبهایمان را متوجه او کنیم؛ بلکه فرجی شود...
#لحظه_طلایی
Be Range Aseman _Norouz 402(1).mp3
13.28M
#الهےعیدواقعےبشہ
💠 نوآهنگ| بهار دلها
عوض کن تو امسال احوال مارو
ببر و ظلمت و کینه و نفرتها رو
#عید_نوروز
#نوروز
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
سلام علیکم
باتبریک سال نو، شروع فصل جدیدی در زندگی با یک داستان باورنکردنی و تقدیری بزرگ را برای شما آرزومندم
💐💐💐💐💐💐💐💐💐
امید است در کنار مسئولین انقلابی، در مهار تورم و افزایش تولید کشور و نیز جهادتبیین و مبارزه با جنگ شناختی، زندگی بهتر و شایسته ملت بزرگ ایران اسلامی عزیز را رقم بزنیم.
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
یاعلی
التماس دعا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
4_5924655411985645605.mp3
9.21M
عیده 🌹🍃
پیشاپیش عیدسعید باستانی ۱۴۰۲
برهمه دوستان گلم مبارکباد
👏🏻🌸👏🏻🌸✨