eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رتبه و درجه نبی اکرم و علمای امّت او در قیامت قوله علیه السلام: وَ آتِهِ عَنَّا أَفْضَلَ مَا آتَیْتَ أَحَداً مِنْ عِبَادِکَ. یعنی: عطا نما او را « عنّا »، أی بدعائنا أفضل و اکمل آن مقامی را که عطا کرده[ای [هر فردی را از افراد عباد خود، و إجزأ به افضل و اکرم ما جزیت أحداً من انبیاءک عن أمّته، یعنی: او را جزای خیر بده از دعای ما افضل و اکرم آن درجه را که جزا داده[ای [هر یک از انبیاء اولواالعزم خود را به دعای امّت آنها، چنان که خداوند عطا فرموده او را در آخرت رتبه [ای] که خود خبر داد: «آدم و من دونه تحت لوائی یوم القیامة » [۴] . و در دنیا او را مرتبه داده که می‌فرماید: « لو کان موسی حیَّا لما وسعه إلاّ اتباعی » [۵] . یعنی: اگر فرضا در زمان من بود ممکن نبود او را الاّ متابعت و کسب علوم و معارف حقه الهیه از ناحیه من، چنان که درباره تابعین از امت خود فرموده ---------- [۴]: ۱ - بحارالأنوار، ج ۱۶، ص ۴۰۲ ؛ الصراط المستقیم، ج ۱، ص ۲۵۱. [۵]: ۲ - معانی الأخبار، ص ۲۸۲ ؛ بحارالانوار، ج ۲، ص ۹۹. که: « علمآء أمّتی أفضل من أنبیاء بنی اسرائیل » [۱] . و در حقّ اولیاء و اوصیاء خود فرمود: « انّ للّه عباداً لیسوا بانبیآء یغبطهم النبیون » [۲]، یعنی: اگر چه مرتبه نبوت به مقتضای « لا نبی بعدی » [۳] ختم است، ولی اوصیاء مرا مرتبه و مقامی است در کشف و شهود که غبطه و حسرت می‌برند بر مقام آنها انبیاء سلف، کما قال امیرالمؤمنین علیه السلام: « ما للّه نباء أعظم منّی، و ما للّه آیة هی أکبر منّی و لقد عرض فضلی علی الأمم الماضیة علی اختلاف ألسنتها فلم تقف بفضلی » [۴] . [ قوله علیه السلام: وَ اجْزِهِ عَنَّا أَفْضَلَ وَ أَکْرَمَ مَا جَزَیْتَ أَحَداً مِنْ أَنْبِیَائِکَ عَنْ أُمَّتِهِ] [... ] قوله علیه السلام: إِنَّکَ أَنْتَ الْمَنَّانُ بِالْجَسِیمِ، الْغَافِرُ لِلْعَظِیمِ. و فی حدیث علی علیه السلام: « و قد سئل عن الحنّان و المنّان اللذان من أسمائه تعالی، فقال: الحنان هو الذی یقبل علی من أعرض عنه، و المنّان هو الذی یبدأ بالنوال قبل السؤال » [۵] . «الغافر العظیم»، غفر بمعنی: ستر. و الغفار من أسمائه تعالی، أی هو الساتر لذنوب عباده و عیوبهم، المتجاوز عن خطایاهم و ذنوبهم. و أیضاً الغفیر: الزیادة فی ---------- [۱]: ۳ - در مصادر معتبر بدین عبارت نیامده است، بلکه وارد شده: «کأنبیاء بنی اسرائیل»، بحارالأنوار، ج ۲۴، ص ۳۰۷ ؛ عوالی اللئالی، ج ۴، ص ۷۷ ؛ منیة المرید، ص ۱۸۲. [۲]: ۴ - ریاض السالکین، ج ۶، ص ۳۹۳، بسنجید: مجمع الزوائد، ج ۱۰، ص ۲۷۷. [۳]: ۵ - الکافی، ج ۸، ص ۲۵ ؛ الفقیه، ج ۴، ص ۱۶۳. [۴]: ۶ - مجمع البحرین، ج ۴، ص ۲۵۹. [۵]: ۷ - الرواشح السماویة، ص ۲۳۷ ؛ مجمع البحرین، ج ۶، ص ۲۴۰. الرزق و المال والعمر و الولد. و الغافر: اسم فاعله. و غافر در فقره دعاء به معنی ثانی أنسب است به مناسبت لفظ منّان که در مقدّم او است، چه او است تعالی زیاد کننده عطاهای مذکوره جسیم و کثیر و عظیم آنها را به رسول اکرم و به هر یک از عباد خود به قدر لیاقت و استحقاق آنها، چه العطیات بقدر القابلیات، و المعروف بقدر المعرفة. و فی الدعاء: « یا من یعطی الکثیر بالقلیل، یا من یعطی من سأله، یا من یعطی من لم یسأله و من لم یعرفه، تحنّناً منه و رحمة » [۱] . قوله علیه السلام: وَ أَنْتَ أَرْحَمُ مِنْ کُلِّ رَحِیمٍ، فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ الاْءَخْیَارِ الاْءَنْجَبِینَ. ---------- [۱]: ۱ - اقبال الاعمال، ص ۶۴۴ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۵، ص ۳۹۰. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
کلمات و حروف قرآن قرآن کریم حاوی ۷۶۴۴۰ کلمه و ۷۲۲۳۳۲ حرف است. تعداد هر کدام از حروف الفبا در قرآن به قرار زیر است: الف ۴۰۷۹۲، باء ۱۱۴۰، تاء ۱۲۹۹، ثاء ۱۲۹۱، جیم ۳۲۹۳، حاء ۱۱۷۹، خاء ۲۴۱۹، دال ۴۳۹۸، ذال ۴۸۴۰، راء ۱۰۹۰۳، زاء ۹۵۸۳، سین ۴۵۹۱، شین ۲۵۱۳۳، صاد ۱۲۸۴، ضاد ۱۲۰۰، طاء ۸۴۰، ظاء ۹۳۲۰، عین ۱۰۲۰، غین ۷۴۹۹، فاء ۲۵۰۰، قاف ۵۲۴۰، کاف ۲۲۰۰۰، لام ۲۶۵۹۱، میم ۲۰۵۶۰، نون ۲۰۳۶، واو ۱۳۷۰۰، هاء ۷۰۰، یاء ۵۰۲. این ارقام مطابق شمارش سلطان قراء بدین قرار است: حروف قرآن کریم ۲۹۹۵۱۲ حرف است. تعداد هر کدام از حروف الفبا در قرآن به قرار زیر است: الف ۴۸۸۹۲، باء ۱۲۴۲۸، تاء ۲۴۰۰، ثاء ۱۴۵۴، جیم ۴۰۴۱، حاء ۴۱۳۰، خاء ۲۵۰۵، دال ۵۶۹۳، ذال ۴۷۰۹، راء ۲۲۴۳، زاء ۳۶۸۰، سین ۵۷۰۰، شین ۲۱۱۵، صاد ۲۶۸۰، ضاد ۲۰۳۷، طاء ۲۲۷۰، ظاء ۸۴۲، عین ۹۴۱۷، غین۱۲۱۷، فاء ۸۱۱۲، قاف ۶۳۱۳، کاف ۱۰۵۲۲، لام ۳۳۸۰۰، میم ۲۶۹۰۰، نون ۲۶۰۵۵، واو ۲۵۵۷۰، هاء ۱۸۰۷۰، یاء ۲۵۷۱۹. کم لطفی به شعر شاعر ابن اثیر در کتاب مثل السائر شعر زیر را از ابونواس نقل کرده است که: اقمنا بها یوما و یوما و ثالثا و یوما له یوم الترحل خامس ابن اثیر خود می‌گوید: مراد شاعر این است که چهار روز اقامت کرده است و اضافه کرده که ابونواس شعر ضعیفی سروده است. صفدی می‌گوید: ابونواس برتر از آن است که بی خود چیزی بسراید، مراد وی این است که مدت اقامت هفت روز بوده است، چه اینکه ثالثاً یعنی سومین روز که به ضمیمه دو روز قبل، پنج روز می‌شود، و روز بعد و روزی که کوچ کرده جمعاً هفت روز خواهد شد، اگر ابن اثیر دقت بیشتری می‌کرد، به این معنا می‌رسید. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۴۳- قنوت پرتوی از اسرار نماز » قنوت معنای «قنوت»، اطاعت، دعا، توجّه به خدا و خشوع در نماز است. و در نماز، یکی از مستحبّات است که دست را تا مقابل صورت آورده و دعا کنند. گرچه مرحوم صدوق، آنرا واجب دانسته است. هر گاه بنده ای سبحان الله بگوید، همه فرشتگان بر او درود می‌گویند. طبق روایات، در نماز جمعه و نماز صبح و مغرب، تأکید بیشتر شده است. در قنوت دعای خاصّی لازم نیست و به فرموده امام صادق علیه السلام هر دعایی که بر زبان جاری شد خوب است، (۴۰۶) ولی برخی دعاها سفارش بیشتر شده است. رسول خداصلی الله علیه وآله سفارش کرده که در نمازها، قنوت را طول دهید و این را سبب آسانی وقوف انسان در مراحل حسابرسی قیامت دانسته است: «اَطْولَکُم قُنوتاً فی دارِالدّنیا اَطْوَلُکم راحَة یَوم القیامَةِ فی الموقف» (۴۰۷) و نیز در روایت است که بهترین نماز، آنست که قنوتش طولانی تر باشد. [۱] ---------- [۱]: ۴۰۸) بحارالانوار، ج ۸۲، ص ۲۰۶. در این کتاب، احادیث بسیاری درباره قنوت نقل شده است. ۴۴- تشهّد پرتوی از اسرار نماز » تشهّد تشّهد، از واجبات نماز است. پس از هر دو رکعت (و در نماز مغرب، در رکعت سوّم نیز) باید نشست و تشّهد خواند، که شامل گواهی دادن به یکتایی خدا و رسالت پیامبر و صلوات است. باید دو زانو نشست، بگونه ای که پشتِ پای راست، روی کف پای چپ قرار گیرد و بهتر است سنگینی بدن به سمت چپ باشد. از آنجا که در اصطلاح قرآنی، راست، مظهر حق و چپ، سمبل باطل است، امیرالمؤمنین علیه السلام در جواب این سؤال که چرا پای راست روی پای چپ قرار داده می‌شود، فرمود: تأویلش این است که: خدایا باطل را بمیران و حق را بر پای دار. (۴۰۹) تشّهد، بازگو کردن همان شهادت و شعاری است که در آغاز نماز در اذان و اقامه گفته شد و این برای یادآوری خط صحیحی است که در اوّل گفتیم. (۴۱۰) در تشهد گواهی به یگانگی خدا و رسالت پیامبر در کنار هم آمده و پیوند نبوت و رهبری را با توحید و عبودیت می‌رساند. در حمد، به زبان جمع، اظهار عبودیت و استعانت می‌کردیم، در تشّهد به زبان اوّل شخص (شهادت می‌دهم) است. شاید گویای این باشد که این گواهی را هر کس باید با آگاهی و اعتقاد عمیق خود اظهار بدارد و بیعت خویش را با خدا و رسول، تجدید کند. در قنوت، که حالت نیایش و طلب حاجت از خداست، هر چه دعاهای بهتر و خواستنی‌های متعالی تر ذکر شود، بهتر است. برخی از علما (حاج ملا هادی سبزواری) در قنوتِ نماز شب خود، دعای «جوشن کبیر» را می‌خواند. که بسی طولانی است و شامل هزار نام و صفت خداوند است. اینگونه نماز، نشان عشق به خدا و علاقه به مناجات با اوست. در شهادت به رسالت و عبودیت حضرت محمد صلی الله علیه وآله هم عظمت مقام آن حضرت نهفته، که خداوند، شهادت به رسالت او را در کنار توحید قرار داده است، هم پیوند نمازگزار را با خط رهبری الهی و قدردانی از او می‌رساند، و هم مقدّم بودن (عَبْدُهُ) بر (رسُولُه) می‌رساند که رمز رسالت پیامبر، عبودیّت اوست، و چون «بنده» خدا بوده به مقام پیامبری برگزیده شده است. فراز دیگر تشّهد، «صلوات» است. درود فرستادن بر پیامبر و خاندان او، شعار اسلام و به خصوص، شیعه است و نماز بدون آن، ناقص است. گرچه اهل سنّت، این جمله را در تشّهد نمی خوانند، ولی «امام شافعی» - از رهبران اهل سنّت - در شعری چنین سروده است: ای خاندان پیامبر! محبّت شما بر ما فرض است و خدا این را در قرآن نازل کرده است. در عظمت قدر شما همین بس که هر کس بر شما صلوات نفرستد، نمازش، نماز نیست. (۴۱۱) در کیفیّت صلوات بر پیامبر و آلش و نیز در اصل آن، حدیث‌های متعددّی در کتب تفسیر و فقه و حدیث اهل سنّت نیز آمده است. حتّی در «صحیح بخاری» روایت است که از پیامبرصلی الله علیه وآله پرسیدند: ما چگونه صلوات بفرستیم؟ فرمود: بگوئید: «اللّهم صلّ علی محمّد وعَلی آل محمدٍ» (۴۱۲) متأسفانه در نقل همین حدیث، کلمه «آل محمّد» را هنگام نوشتن صلوات بر آن حضرت، حذف می‌کند!! در احادیث دیگری نیز «آل محمد» در کنار نام پیامبر آمده است. (۴۱۳) و در احادیثی، نکوهش از کسانی شده که هنگام صلوات بر محمّدصلی الله علیه وآله اهل بیت آن حضرت را یاد نمی کنند، همچون: «مَنْ قالَ صلّی الله علی محمّد، و لم یُصَلِ علی آلهِ لم یَجِدْ ریحَ الجَنةِ» (۴۱۴) و در مقابل، تشویق از کسانی شده که بر اهلبیت پیامبر نیز درود می‌فرستند و پاداش شفاعت و قرب به پیامبر برای آنان بیان گشته، همچون این حدیث از پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: «مَنْ اَرادَ التَوسُّلَ اِلیَّ وَ اَنْ تکُونَ لَهُ عِنْدی یَدُ اُشَفِّعُ لَهُ بها یَوْمَ القیامَةِ فَلْیُصَلِّ عَلی اَهل بیتی وَ یُدْخِلِ السُرورَ عَلیهمْ» [۱]
و در روایت است: امام باقر علیه السلام به شخصی که خود را به کعبه چسبانده و تنها بر پیامبر صلوات می‌فرستاد (و اهلبیت را نمی گفت) خطاب کرد و فرمود: این، ظلم به ماست. [۲] و در روایاتی، اینگونه صلوات، ابتر و ناتمام شمرده شده است. [۳] به هر حال، یاد کردن از «آل پیامبر» در صلوات، نشان قدرشناسی از دودمان پیامبر و عمل به توصیه خود آن حضرت است. [۴] و... خود صلوات بر محمد و آل او، (طبق احادیث) نوری می‌شود که صراط قیامت شما را روشن می‌کند و درودهای ما به پیامبر می‌رسد و آن حضرت، پاسخ می‌دهد. صلوات، کفّاره گناهان و سبب تزکیه ماست: «وَجَعَلَ صَلَواتنا علیکم تزکیَةً لَنا و کَفَارَةً لِذُنوبنا» [۵] ---------- [۱]: ۴۱۵) وسائل الشیعه، ج ۴، ص ۱۲۲۱. [۲]: ۴۱۶) وسائل الشیعه، ج ۴، ص ۱۲۱۸. [۳]: ۴۱۷) وسائل الشیعه، ج ۴، ص ۱۲۲۲. [۴]: ۴۱۸) به کتاب کنزالعمال، ج ۱، ص ۴۸۸ و ۴۸۹ و به بحارالانوار، جلد ۹۱ مراجعه شود. [۵]: ۴۱۹) زیارت جامعه کبیره، نیز: کنزالعمال، ج ۱، ص ۴۹۲. در حدیث دیگری آمده که: دسته جمعی و با صدای بلند، صلوات بفرستید، تا نفاق از میان شما ریشه کن شود. [۶] رسول خدا صلی الله علیه وآله فرموده است: صلوات شما بر من، سبب استجابت دعا و رضایت پروردگار و پاکی و رشد اعمالتان می‌شود. [۷] در روایاتی، آمده که هر کس بر پیامبر صلوات بفرستد، خدا و فرشتگان هم بر او صلوات می‌فرستند و در روز قیامت، از نزدیکترین افراد به پیامبر است. [۸] ---------- [۶]: ۴۲۰) قصارالجمل. [۷]: ۴۲۱) بحارالانوار، ج ۹۱، ص ۶۴ و ۶۵. [۸]: ۴۲۲) بحارالانوار، ج ۹۱، ص ۶۴ و ۶۵. از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
46.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
1⃣ نماز اول برای شکرگزاری برای نماز اسرار مختلفی نوشته شده است، ما چهار رقم نماز داریم، بعضی آیات قرآن می‌گویند: نماز بخوان برای شکر‌گزاری، سگ را اگر آب دهند دم تکان می‌دهد، درخت را اگر آب دهید، میوه می‌دهد، ماشین را اگر بنزین بزنید راه می‌رود، این همه نعمت خدا به ما می‌دهد هیچ؟ خدا می‌گوید: گرسنه بودی سیرت کردم، به تو امنیت دادم، اقتصادت را حل کردم و... حال برای تشکر نماز بخوان. پس اول نماز برای شکرگزاری نعمت‌های خدا است. 2⃣ نماز دوم برای رشد و آدم‌سازی گاهی خدا می‌گوید: نماز کارخانه آدم‌سازی است، شما اگر لباس سفید بپوشید روی زمین سیاه نمی‌نشینید، نه اینکه نتوانید، بنشینید، نه، بلکه خود پوشیدن لباس سفید بازدارنده است، می‌گوید: نماز شما را از فحشا و منکر نهی می‌کند و باز می‌دارد، انسان وقتی اهل مسجد شد دیگر با کاروان دزد‌ها شریک نمی‌شود. 3⃣ نماز برای زنده‌شدن یاد خدا در دل گاهی خدا می‌گوید: نماز بخوان تا ذکر من در ذهنت زنده شود. نماز بخوان تا یاد من در تو زنده شود و با یاد خدا دلت آرام گیرد. 4⃣نماز قرب برای نزدیک شدن به خدا یک نماز دیگر که خدا می‌گوید، نماز قرب است، خدا خطاب به پیامبر (ص) می‌گوید: ای پیامبر (ص) اگر می‌خواهی به من نزدیک شوی راه قرب من سجده است. ❇️پس چهار نماز داریم: نماز شکر، نماز رشد، نماز انس و نماز قرب https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حرف زدن در نماز!.mp3
5.57M
🌹حرف زدن در نماز🌹 🙍‍♂بالای ۴ سال 🎤با اجرای : اسماعیل کریم نیا (عموقصه گو) 🗣قرائت : سوره قدر 🎶تدوین:عمو قصه گو 📚منبع:قصه های کهن ایرانی
سوال یکی از کابران محترم مگه دین اسلام دین رحمت نبود؟؟؟ دین محبت و رافت نبود؟؟؟؟ چرا جنگ؟؟؟ چرا خشونت؟؟؟؟ چه خبره؟؟؟ هرچی میتونید اسلحه جمع کنید، نیرو جمع کنید!!!! چرا؟؟؟ مگه قراره با دنیا بجنگیم؟؟؟ چرا باید با دنیا بجنگیم؟؟؟؟ جواب:👇👇👇👇 اولا:برای جواب نباید یک تیکه از آیه را گرفت و این را نسبت بدهیم به اسلام و بگوییم اسلام نظرش اینه کما اینکه متاسفانه الان قسمتی از سخنان کسی را برش میدهند و معنای میدهد که گوینده روحش هم خبر نداره ثانیا:باید اهداف قدرت درست فهمیده بشود و درست بیان بشود سلاطین عالم اکثرا(اگر نگوییم همه)هدف از قدرت بخاطر سلطه و بقاء جایگاه خود است ولی هدف از قدرت در اسلام این موارد است:👇👇👇 1)تحقق حاکمیت دینی (هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَي وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَي الدِّينِ كُلِّهِ) (توبه: 33) اوست كه پيامبرش را با هدايت و دين حق فرستاد، تا آن را بر همه اديان پيروز گرداند، هر چند مشركان خوش نداشته باشند. وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَلا عُدْوانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمينَ (193) و با آنان بجنگيد تا فتنهاى [چون شرك، بتپرستى و حاكميّت كفّار] بر جاى نماند و دين فقط ويژه خدا باشد. پس اگر بازايستند [به جنگ با آنان پايان دهيد و از آن پس] تجاوزى جز بر ضد ستمكاران جايز نيست 2)یاری مظلومان به بفرموده آقا امیر المومنین علیه السلام کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا(بر دشمن ستمگر سختگیر و یاری دهنده مظلوم باشید) سوال ما کی میتوانیم این امر(بر دشمن ستمگر سختگیر و یاری دهنده مظلوم) را محقق بکنیم در زمانی که از نظر نظامی اقتصادی سیاسی...در اوج باشیم در موقعی که در ضعف باشیم؟ کی میتوانیم حاکمیت دینی را محقق بکنیم و تحت تاثیر هیچ سبک زندگی وترس از هیچ دولتی قرار نگیریم؟یقینا باید بهترینها را داشته باشیم چه نظامی چه.... 3)ما اسلامی رحمانی نداریم بلکه جای باید محکم برخورد و جای هم میبنیم امیر المومنین علیه السلام دولا میشوند تا یک یتیم بازی کند أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُم نسبت به دوستان اهل بیت علیهم السلام محبت رحمت ولی نسبت به دشمنانان دین سختگیر و محکم برخورد کردن درصورت تعرض به حقوق مسلمین یا .... 4)گاهی دکتر برای اینکه شخص دیابت داره پایش راقطع میکنه تا زنده بماند بعد از جراحی طرفی میاد پیش دکتر کلی هم تشکر میکنه که پایش را قطع کرده و کلی هم به دکتر پول میدهد جریان جنگ با کفار هم همینطور است اینکه مسلمانان کفار را میکشند یک رحمتی است برای آنان چون اگر زنده باشند و بر کفر خودشان و فساد در زمین ادامه بدهند عذاب اوخروی بدتری دارند و با مردنشان گناه کمتری میکنند.... صفحه پرسش و پاسخ @zandahlm1357