ایات مهدوی 4.mp3
2.59M
ر💠 سلسله مباحث #آیات_مهدوی 4
❇️جلسه چهارم
🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین #استاد_محمدرضا_نصوری ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
5.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گناهان یک شهید ۱۶ ساله دفاع مقدس ❤️
ما کجای کاریم؟
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗بخش هایی از کتاب #علی_زیباترین_سروده_هستی اثر شهید چمران قسمت 2⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part04_علی زیباترین سروده هستی.mp3
5.85M
📗بخش هایی از کتاب
#علی_زیباترین_سروده_هستی
اثر شهید چمران
قسمت 4⃣
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
خشیت و خضوع و خشوع قوله علیه السلام: سُبْحَانَکَ أَخْشَی خَلْقِکَ لَکَ أَعْلَمُهُمْ بِکَ، وَ أَخْضَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رزق الهی و ناسپاسان آن
قوله علیه السلام: وَ أَهْوَنُهُمْ عَلَیْکَ مَنْ أَنْتَ تَرْزُقُهُ وَ هُوَ یَعْبُدُ غَیْرَکَ.
یقال: هوّنه اللّه أی خفّفه و ذلّله و أحقره. هان، یهین من المهانة والحقارة. و أهان الرجل: استخفّ به.
والرزق: کلّما ینتفع به الناس فی معاشهم، قال تعالی: « وَ اللَّهُ خَیْرُ الرَّازِقِینَ [۴] »، لأ نّه لا یقطع رزقه عن عباده، و لو کان کافر النعمة، کما قال: « وَ رَحْمَتِی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْ ءٍ [۵] ».
و من أسمائه تعالی: الرّزاق [۶]، و هو الذی خلق الأرزاق و أعطی الخلایق أرزاقها و أوصلها الیهم.
والرزق نوعان: ظاهریّة للأبدان و باطنیة للقلوب، کالمعارف و العلوم. و چون قرآن که جامع علوم اولین و آخرین است خداوند او را رزق ارواح امّت مرحومه قرار داده، و از باب آن که بعضی از غافلین به واسطه نداشتن قوّه کسب و التذاذ و
انتفاع به علوم او از روی جهالت « وَ لَمّا یَأْتِهِمْ تَأویلُهُ [۱] » تکفیر و تکذیب مینمودند، میفرماید: « وَ تَجْعَلُونَ رِزْقَکُمْ أَ نَّکُمْ تُکَذِّبُونَ [۲] »، یعنی رزق و ما به الانتفاع خود را که قرآن باشد عوض آن که شکر بر وصل این نعمت عظمی کنید کفران و تکذیب مینمائید.
و علّت تکذیب آنها را بیان میکند: « بِمَا لَمْ یُحِیطُوا بِعِلْمِهِ [۳] »، یعنی سبب کفران عدم احاطه آنها است از روی علم به حقایق قرآن، مثل آن که جائی میفرماید: « هُدًی لِلْمُتَّقِینَ [۴] »، با آن که مورد نزول قرآن عام است، هدایت و ارشاد او را خاصّ به متقین مینماید لأ نّهم هم الذین ینتفعون بهدایة القرآن، قال المولوی قدس سره:
همچو قرآن که بمعنی هفت توست عامّ را و خاصّ را مطعم دروست [۵]
چه در او است بعض قصص و حکایات ؛ و أحکام [۶] الظاهریة، کحکم المعاملات و الدیات، أو القصاص والمواریث، والنکاح من الأمور المتعلّقة بالأبدان، و ینتفع منها أهل الظاهر، کما أنّ فی القرآن من غوامض علوم المبدأ و المعاد والحشر و القیامة و حقیقة الجنّة و النار و معرفة النفس، من الأمور التی لاینتفع بها الاّ الخواص من الأولیاء والحکماء الإلهییّن، و إنّ فیه ما یکون إدراکه مخصوصة
بالنبی صلی الله علیه و آله وسلم، کما ورد « لایعلم القرآن إلا من خوطب به » [۷] .
والعبادة: لیس إلا الخضوع و التذلّل والطاعة و الانقیاد، لذا جعل سبحانه و تعالی، اتباع الهوی و الانقیاد إلیه عبادة له، کما قال: « أَ فَرَأَیْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ
هَوَاهُ [۱] »، و جعل طاعة الشیطان عبادة له، فقال: « أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَنْ لاَ تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ [۲] ».
----------
[۴]: ۵ - سوره مبارکه جمعه، آیه ۱۱.
[۵]: ۶ - سوره اعراف، آیه ۱۵۶.
[۶]: ۱ - بنگرید: سوره ذاریات، آیه ۵۸: « انّ اللّه هُوَ الرزّاق ».
[۱]: ۲ - سوره مبارکه یونس، آیه ۳۹.
[۲]: ۳ - سوره مبارکه واقعه، آیه ۸۲.
[۳]: ۴ - سوره مبارکه یونس، آیه ۳۹.
[۴]: ۵ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲.
[۵]: ۶ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۳، ص ۶۲۳، « سؤال کردن بهلول آن درویش را ».
[۶]: ۷ - هکذا در اصل، اظهر: الأحکام.
[۷]: ۱ - بسنجید: مستدرک الوسائل، ج ۱۷، ص ۳۳۵ ؛ طب الأئمة، ص ۹.
[۱]: ۲ - سوره مبارکه جاثیه، آیه ۲۳.
[۲]: ۳ - سوره مبارکه یس، آیه ۶۰.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دنیا پیامبر خدا، آقای بشر، و شفیعی که در محشر شفاعتش پذیرفته است، میفرماید: دنیا خانه ی گرفتاری و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آثار گناه
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرموده است: خدا میفرماید: اگر کسی که مرا میشناسد نافرمانیم کند، کسی بر او میگمارم که مرا نمی شناسد.
حضور قلب، نافله
ابوحمزه میگوید: امام سجاد علیه السلام مشغول نماز بود. عبا از شانه وی افتاد و او توجه نکرد.
عرض کردم: در نماز عبایتان افتاد، توجه نکردید. فرمود: وای بر تو! میدانی در حضور چه بزرگی ایستاده بودم. سپس فرمود: در صورتی نماز بنده مقبول است که توجه کامل به خدا داشته باشد. گفتم: فدایت شوم پس ما نابودیم. امام فرمود: خیر، خدا با نوافل نقص نماز را جبران میکند.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357